abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220312853

quote:
Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.

Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Extra aanwijzingen voor dit topic:

Helaas blijkt dit topic nogal eens te ontsporen. Het is een emotioneel onderwerp voor sommigen.

Daarom de volgende afspraken:

Dit is geen linkdumptopic. Als je een tweet plaatst graag het volgende in ogenschouw nemen: Waarom deze tweet? Wat zegt het, wat vind je er zelf van?
• Posts die tot doel hebben het topic te laten ontsporen, die respectloos zijn, of als linkdump aangemerkt kunnen worden, kunnen zonder overleg verwijderd worden door de moderatie. Want je post moet iets bijdragen aan de discussie en niet aan het op de kast jagen van users.
• Het gaat hier over de Amerikaanse politiek. Niet over Amerika in zijn algemeen. Probeer on topic te blijven.
• We gaan hier respectvol met elkaar om. Ook onderwerpen zoals kwetsbare migrantenkinderen worden met respect besproken. Ik zie er het nut niet van om bijv Michelle Obama als een kerel neer te zetten. Het enige doel om dat te doen is om users op de kast te jagen en het topic te laten ontsporen. Stop daar gewoon mee. Het voegt inhoudelijk niets toe.

We gebruiken in dit topic de volgende bronnen. Zie bijvoorbeeld hier als richtlijn: https://mediabiasfactcheck.com/
Voor visueel ingestelde mensen kan dit een richtlijn zijn:

[ Bericht 2% gewijzigd door Cyan9 op 11-03-2026 19:07:42 ]
pi_220313682
Media Bias Chart kan wel een update gebruiken:
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
pi_220313751
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 09:06 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dus je geeft toe dat de waanzinnig hoge brandstofprijs meer ligt aan het beleid in Nederland dan aan prijsfluctuaties in het buitenland?
Tenzij je ¤1.80 voor een liter Euro95 een acceptabele prijs vind in rustige tijden dan snap ik heel goed dat je aan het huilen bent over een tijdelijke verhoging van ¤0,20. Jammer dat je dan weer te simpel bent om de simpele conclusie te trekken dat brandstof over het algemeen veel te duur is in Nederland waardoor dit soort schokken veel harder aankomen.
Persoonlijk lig ik niet wakker van 1,80 euro voor een liter Euro95. Ik heb voor de gein aan AI gevraagd hoe de stijging van de benzine zich verhoudt tot de benzine (sinds 2010):

- Benzineprijs: +37%
- Inflatie: +33%

Dat valt dus wel mee.

Het punt is ook vooral dat de Amerikanen zich in deze oorlog hebben gestort, zonder dat ze een duidelijk doel hebben. Dat maakt de prijsstijgingen zo idioot. En let wel: het is niet alleen de benzine en diesel. Als dit langer duurt, dan stijgen prijzen over de hele linie. Van eten tot reguliere producten.

Als er een aantoonbare reden was voor deze oorlog, dan hadden we daar misschien nog enig begrip voor op kunnen brengen. Stel dat Iran een acuut nucleair gevaar vormde of een buurland was binnengevallen, dan viel er iets te zeggen voor ingrijpen.

Maar wat de Amerikanen hier mee beogen? Niemand die het weet. En dan zijn die prijsstijgingen toch een stuk lastiger te verteren.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 11-03-2026 10:38:19 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 11 maart 2026 @ 10:32:26 #4
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_220313762
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 10:22 schreef Megalomaniac het volgende:
Media Bias Chart kan wel een update gebruiken:
[ afbeelding ]
Zou goed zijn als we onderste twee rijen nooit gebruiken voor bronnen. En de derde van onder een opinie waarschuwing geven...dan haal je eigenlijk alle drek er al uit en geef je duiding aan opinie zodat sommigen feiten en meningen weer apart van elkaar gaan zien.
pi_220314000
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 10:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Persoonlijk lig ik niet wakker van 1,80 euro voor een liter Euro95. Ik heb voor de gein aan AI gevraagd hoe de stijging van de benzine zich verhoudt tot de benzine (sinds 2010):

- Benzineprijs: +37%
- Inflatie: +33%

Dat valt dus wel mee.

Het punt is ook vooral dat de Amerikanen zich in deze oorlog hebben gestort, zonder dat ze een duidelijk doel hebben. Dat maakt de prijsstijgingen zo idioot. En let wel: het is niet alleen de benzine en diesel. Als dit langer duurt, dan stijgen prijzen over de hele linie. Van eten tot reguliere producten.

Als er een aantoonbare reden was voor deze oorlog, dan hadden we daar misschien nog enig begrip voor op kunnen brengen. Stel dat Iran een acuut nucleair gevaar vormde of een buurland was binnengevallen, dan viel er iets te zeggen voor ingrijpen.

Maar wat de Amerikanen hier mee beogen? Niemand die het weet. En dan zijn die prijsstijgingen toch een stuk lastiger te verteren.
Ik ontsnap die absurde prijzen aan de pomp al jaren maar er zijn mensen die bijvoorbeeld in de omgeving van Rotterdam wonen en werken voor bijvoorbeeld ¤2300 netto per maand en toch 2 keer per maand moeten tanken om op hun werk te komen. Die betalen dus gemiddeld ¤40 meer per maand dan een Belg en dat bedrag word nu nog een keer verhoogd met ongeveer ¤30 euro.
Ik vind het nogal apart om over die laatste ¤30 euro te huilen terwijl men het blijkbaar acceptabel vind dat men eerder voor ¤1.80 zat te tanken.

Het doel van de oorlog is blijkbaar Iran enorm verzwakken en zorgen dat er een regime komt te zitten die naar de pijpen van de VS/Israel danst. Of dat gaat lukken is nog maar de vraag maar dat ligt buiten onze macht.

Wat wel binnen onze macht ligt zijn de absurde benzineprijzen waar progressief Nederland geen moeite mee heeft. Sterker nog de absurd hoge energieprijzen zijn juist bedoeld als prikkel om te verduurzamen. We moesten van het gas af, allen de auto uit of elektrisch gaan rijden etc etc.
Wat we nu zien is dat wensdenken en luchtfietserij het nooit gaat winnen van de harde realiteit.
Zoals je zelf al stelde stijgen de prijzen over de hele linie als dit lang genoeg duurt en zullen we toch echt moeten kijken naar ons eigen beleid in plaats van jammeren over Trump.

Ik heb gisteren toevallig getankt en ik heb ¤89 betaald voor 53 liter Euro95.
Dat is dus met verhogingen dankzij de oorlog in Iran. Met dit in het achterhoofd is het dan niet een beetje absurd om te klagen over hoge prijzen aan de pomp vanwege Trump zonder te kijken naar het eigen beleid?

[ Bericht 5% gewijzigd door Chivaz op 11-03-2026 11:04:19 ]
pi_220314039
En hoe vaak heeft een regime verzwakken en ijdele hoop hebben dat er iets beters ontstaat nu gewerkt in onze menselijke geschiedenis?

Heeft men totaal geen historische kennis bij circus trump?
pi_220314478
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 10:55 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik ontsnap die absurde prijzen aan de pomp al jaren maar er zijn mensen die bijvoorbeeld in de omgeving van Rotterdam wonen en werken voor bijvoorbeeld ¤2300 netto per maand en toch 2 keer per maand moeten tanken om op hun werk te komen. Die betalen dus gemiddeld ¤40 meer per maand dan een Belg en dat bedrag word nu nog een keer verhoogd met ongeveer ¤30 euro.
Ik vind het nogal apart om over die laatste ¤30 euro te huilen terwijl men het blijkbaar acceptabel vind dat men eerder voor ¤1.80 zat te tanken.

Het doel van de oorlog is blijkbaar Iran enorm verzwakken en zorgen dat er een regime komt te zitten die naar de pijpen van de VS/Israel danst. Of dat gaat lukken is nog maar de vraag maar dat ligt buiten onze macht.

Wat wel binnen onze macht ligt zijn de absurde benzineprijzen waar progressief Nederland geen moeite mee heeft. Sterker nog de absurd hoge energieprijzen zijn juist bedoeld als prikkel om te verduurzamen. We moesten van het gas af, allen de auto uit of elektrisch gaan rijden etc etc.
Wat we nu zien is dat wensdenken en luchtfietserij het nooit gaat winnen van de harde realiteit.
Zoals je zelf al stelde stijgen de prijzen over de hele linie als dit lang genoeg duurt en zullen we toch echt moeten kijken naar ons eigen beleid in plaats van jammeren over Trump.

Ik heb gisteren toevallig getankt en ik heb ¤89 betaald voor 53 liter Euro95.
Dat is dus met verhogingen dankzij de oorlog in Iran. Met dit in het achterhoofd is het dan niet een beetje absurd om te klagen over hoge prijzen aan de pomp vanwege Trump zonder te kijken naar het eigen beleid?
Je negeert mijn post volledig. Als je het over accijnzen wilt hebben, dan open je maar een topic. Ik 'huil' ook niet over de gestegen prijzen, het is een constatering. Het is vooral saillant, aangezien Trump zich altijd op de borst slaat over 'goedkope prijzen' aan de pomp.

Maar het gaat mij dus vooral hierom:

quote:

pi_220314591
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 12:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Je negeert mijn post volledig. Als je het over accijnzen wilt hebben, dan open je maar een topic. Ik 'huil' ook niet over de gestegen prijzen, het is een constatering. Het is vooral saillant, aangezien Trump zich altijd op de borst slaat over 'goedkope prijzen' aan de pomp.

Maar het gaat mij dus vooral hierom:
[..]

Het is toch duidelijk wat de Amerikanen willen, het uitschakelen van de grootste sponsor van het islamitisch terrorisme en regime change afdwingen waar de Amerikanen en Israël mee kunnen leven.
Dat is echt geen mysterie en gezien de situatie van Israël zeer begrijpelijk.
Dat de olieprijs hierdoor omhoog zal schieten kan toch geen verassing zijn voor de mensen in de politiek en dan moet ik toch echt weer naar onze eigen overheid wijzen die doelbewust de energieprijzen kunstmatig hoog houd.

Waar ik bang voor ben is dat dit avontuur gaat zorgen voor een langlopend conflict met vervelende gevolgen voor de bevolking van Iran.
Ik vind het ieder geval nog te vroeg om hier een oordeel over te vellen, we zijn pas 2 weken onderweg en tot nu toe zijn onze bondgenoten zeer succesvol geweest in het vernietigen van de Iraanse strijdkrachten en het uitschakelen van de top.
Mocht het regime vallen en er is een kans op fatsoenlijk bestuur in Iran dan zal dat een flinke stap in de goede richting zijn van betrekkelijke vrede in het midden oosten.
pi_220314815
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 12:26 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het is toch duidelijk wat de Amerikanen willen, het uitschakelen van de grootste sponsor van het islamitisch terrorisme en regime change afdwingen waar de Amerikanen en Israël mee kunnen leven.
Dat de olieprijs hierdoor omhoog zal schieten kan toch geen verassing zijn voor de mensen in de politiek en dan moet ik toch echt weer naar onze eigen overheid wijzen die doelbewust de energieprijzen kunstmatig hoog houd.
Oh, is dat duidelijk? Want de Amerikanen zijn nogal vaak over de concrete doelstellingen van deze 'operatie'; die lijken met de dag te veranderen. En Israël lijkt andere bedoelingen te hebben dan de VS.

En dan hebben we het nog niet over de uitvoering. Want moeten de bombardementen precies bewerkstelligen? Regime change, zeg jij. Het is duidelijk dat dat niet gaat lukken. Bovendien heeft zowel het Pentagon als het Witte Huis meermaals ontkend uit te zijn op regime change.

Het ontmantelen van het nucleaire programma van Iran? Volgens Trump was dat vorig jaar al uitgeschakeld. En het is onduidelijk in hoeverre deze oorlog verder schade toebrengt aan de nucleaire ambities van Iran.

quote:
Waar ik bang voor ben is dat dit avontuur gaat zorgen voor een langlopend conflict met vervelende gevolgen voor de bevolking van Iran.
Ik vind het ieder geval nog te vroeg om hier een oordeel over te vellen, we zijn pas 2 weken onderweg en tot nu toe zijn onze bondgenoten zeer succesvol geweest in het vernietigen van de Iraanse strijdkrachten en het uitschakelen van de top.
Mocht het regime vallen en er is een kans op fatsoenlijk bestuur in Iran dan zal dat een flinke stap in de goede richting zijn van betrekkelijke vrede in het midden oosten.
Militaire doelen uitschakelen is dan ook niet de grootste uitdaging voor de VS en Israël. Het was vorig jaar al duidelijk dat ze redelijk de vrije hand hebben in het Iraanse luchtruim.

Maar wat is er daar nu tot toe mee bereikt? Er zijn leiders gesneuveld, maar het regime zit nog altijd stevig in het zadel. Van een opstand is nog lang geen sprake. Dus waar baseer jij de verwachting op dat het regime wordt vervangen door een 'fatsoenlijke bestuur'?

En dan is er nog de Straat van Hormuz. Dat begint een probleem te worden. Als die dicht blijft, dan lopen de prijzen nog veel verder op. En dat beperkt zich niet tot de pomp.

Newt Gingrich: Iran War will be ‘American defeat’ if Strait of Hormuz is kept closed

Verder ben jij natuurlijk de meest trieste MAGA-kontenlikker op dit forum. Jarenlang ons de lezen over eindeloze oorlogen in het Midden-Oosten en Trump presenteren als vredesduif. Maar nu er oorlog is in Iran en de situatie dreigt te escaleren, ben je plots vol lof over militair ingrijpen.

Wat een grap.
  woensdag 11 maart 2026 @ 12:52:14 #10
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_220314816
https://www.dlcc.org/pres(...)n-special-elections/

Oh my...weer een dieprode zetel geflipt naar de Dems in een special election _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door GarlandBriggs op 11-03-2026 21:03:01 ]
pi_220314857
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 12:26 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Je maakt je zorgen om de Iraanse bevolking maar 'vergeet' dat er al twee wkeen ziekenhuizen, watervoorziening, scholen, politiebureaus etc gebombardeerd worden. Dat er een gigantische milieuramp heeft plaatsgevonden die ook buiten Iran nog gevolgen gaat hebben. Dat er ondertussen in Jordanië bijna een miljoen mensen moeten evacueren en er talloze doden vallen, de genocide in Gaza vrolijk verder gaat en de Westoever overspoeld wordt door Israëlische terroristen gesteund door het leger. Maar laten we niet te vroeg oordelen, het is immers nog maar twee weken verder. Dat er vóór die twee weken al lang duidelijk was dat het een grote clusterfuck zou gaan worden? Dat vergeten we maar even, dat is immers alweer twee weken geleden. Het is al decennia zo dat Iran terroristen sponsort, maar volgens mij heeft de wereld in die tijd nog altijd meer last gehad van de VS en Israël, zelfs als het bondgenoten van je zijn of waren.
What Would Goku Do
pi_220315181
De V.S. in casu Trump is voor het karretje geslijmd door zijn grote vriend Nethanyu.
# imho

Ad. Zoals ook Poetin hem weet te porren.
pi_220315546
Het grootste deel van islamitisch terrorisme in Europa van de afgelopen 10 - 15 jaar was gelieerd aan IS. Jeweetwel, dat clubje pretletters waarvan zelfs al-qaida zei "bro, you really need to chill the fuck out". Dat clubje dat z'n gang kon gaan oa vanwege een enorm machtsvaccuum in Irak omdat de VS ook daar maar even een regime change deed - for me, it was just a Tuesday - zonder ook maar enig plan te hebben wie dat regime op zou kunnen volgen. En nu proberen ze hetzelfde in Iran. Never change a winning strategy, zullen we maar zeggen
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_220316130
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 12:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Oh, is dat duidelijk? Want de Amerikanen zijn nogal vaak over de concrete doelstellingen van deze 'operatie'; die lijken met de dag te veranderen. En Israël lijkt andere bedoelingen te hebben dan de VS.

En dan hebben we het nog niet over de uitvoering. Want moeten de bombardementen precies bewerkstelligen? Regime change, zeg jij. Het is duidelijk dat dat niet gaat lukken. Bovendien heeft zowel het Pentagon als het Witte Huis meermaals ontkend uit te zijn op regime change.
Regime change met boots on the ground is inderdaad niet de bedoeling. Het doel is het Venezuela model waar ze iemand kunnen installeren die te controleren valt. Trump heeft dat duidelijk gezegd maar beklaagde zich toen ook over het feit dat Israël zoveel mensen heeft uitgeschakeld dat er nauwelijks iemand over is om te installeren.
quote:
Het ontmantelen van het nucleaire programma van Iran? Volgens Trump was dat vorig jaar al uitgeschakeld. En het is onduidelijk in hoeverre deze oorlog verder schade toebrengt aan de nucleaire ambities van Iran.
[..]
Militaire doelen uitschakelen is dan ook niet de grootste uitdaging voor de VS en Israël. Het was vorig jaar al duidelijk dat ze redelijk de vrije hand hebben in het Iraanse luchtruim.

Maar wat is er daar nu tot toe mee bereikt? Er zijn leiders gesneuveld, maar het regime zit nog altijd stevig in het zadel. Van een opstand is nog lang geen sprake. Dus waar baseer jij de verwachting op dat het regime wordt vervangen door een 'fatsoenlijke bestuur'?
Van een opstand is helaas geen sprake, ik denk zomaar dat de VS zich op dat gebied heeft misgerekend. Maar goed we zijn nog maar even onderweg en wat niet is kan nog komen.
quote:
En dan is er nog de Straat van Hormuz. Dat begint een probleem te worden. Als die dicht blijft, dan lopen de prijzen nog veel verder op. En dat beperkt zich niet tot de pomp.

Newt Gingrich: Iran War will be ‘American defeat’ if Strait of Hormuz is kept closed
Ik heb verder alle vertrouwen in de Amerikaanse strijdkrachten die relatief eenvoudig de straat van Hormuz open kan houden.
quote:
Verder ben jij natuurlijk de meest trieste MAGA-kontenlikker op dit forum. Jarenlang ons de lezen over eindeloze oorlogen in het Midden-Oosten en Trump presenteren als vredesduif. Maar nu er oorlog is in Iran en de situatie dreigt te escaleren, ben je plots vol lof over militair ingrijpen.

Wat een grap.
Als we dan toch gaan schelden, je bent een journalist die evenveel waard is als de gemiddelde BlueSky user die heel hard gaat op wat schreeuwerige berichten van de AP maar op geen enkel moment een originele gedachte laat zien die een keer buiten de gebaande paadjes gaat.
Of het nu gaat om een andere koers in de VS, of je geflirt met het socialisme het is allemaal zo voorspelbaar en vooral erg makkelijk.
Waar je eerst nog gereserveerd reageerde op deze oorlog is het nu al duidelijk dat je jezelf laat leiden door de stemmingmakerij in de media.
pi_220316429
Al die stemmingmakerij in normale media die commentaar leveren op het totaal ontbreken van een coherent verhaal van de Amerikaanse oorloghitsers, dan kunnen we beter door de maga er geliefde en nooit stemmingmakerij makend en altijd eerlijke libsoftiktok gevoed worden. _O-

Hier dan maar een gift link van serieuze media.

How Trump and His Advisers Miscalculated Iran’s Response to War
pi_220316457
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 12:56 schreef viagraap het volgende:

[..]
Je maakt je zorgen om de Iraanse bevolking maar 'vergeet' dat er al twee wkeen ziekenhuizen, watervoorziening, scholen, politiebureaus etc gebombardeerd worden. Dat er een gigantische milieuramp heeft plaatsgevonden die ook buiten Iran nog gevolgen gaat hebben. Dat er ondertussen in Jordanië bijna een miljoen mensen moeten evacueren en er talloze doden vallen, de genocide in Gaza vrolijk verder gaat en de Westoever overspoeld wordt door Israëlische terroristen gesteund door het leger. Maar laten we niet te vroeg oordelen, het is immers nog maar twee weken verder. Dat er vóór die twee weken al lang duidelijk was dat het een grote clusterfuck zou gaan worden? Dat vergeten we maar even, dat is immers alweer twee weken geleden. Het is al decennia zo dat Iran terroristen sponsort, maar volgens mij heeft de wereld in die tijd nog altijd meer last gehad van de VS en Israël, zelfs als het bondgenoten van je zijn of waren.
War is hell, burgers zijn altijd het slachtoffer als er oorlog uitbreekt dat valt domweg niet te voorkomen. Het enige wat ik met zekerheid durf te zeggen is dat in tegenstelling tot Hamas en Hezbollah de VS en Israël het niet op burgerdoelen gemunt hebben. Het had vele malen erger kunnen zijn gezien de dominantie die ze hebben in de lucht.
Maar goed ik persoonlijk heb geen last van Israël en de VS. Waar ik wel last van heb zijn de gevolgen van oorlog en onze eigen zwakke leiders die geloven dat mensen uit het midden oosten allemaal brave liberalen zijn die het beste met een ieder voor hebben. Na talloze aanslagen en een voortkabbelende islamisering is het onderhand wel duidelijk waar de schoen wringt, onze eigen overheid heeft ons verraden omdat zoals gewoonlijk ideologie zwaarder weegt dan praktische overwegingen. Maar gezien het feit dat jij ook in het kamp van de gevaarlijke ideologen zit zul je dat wel weer niet kunnen begrijpen en kun je deze post verder negeren.
  woensdag 11 maart 2026 @ 15:56:22 #17
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220316508
Trump koopt schoenen voor zijn kabinet.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220316515
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 15:47 schreef Chivaz het volgende:

[..]
War is hell, burgers zijn altijd het slachtoffer als er oorlog uitbreekt dat valt domweg niet te voorkomen. Het enige wat ik met zekerheid durf te zeggen is dat in tegenstelling tot Hamas en Hezbollah de VS en Israël het niet op burgerdoelen gemunt hebben. Het had vele malen erger kunnen zijn gezien de dominantie die ze hebben in de lucht.
Maar goed ik persoonlijk heb geen last van Israël en de VS. Waar ik wel last van heb zijn de gevolgen van oorlog en onze eigen zwakke leiders die geloven dat mensen uit het midden oosten allemaal brave liberalen zijn die het beste met een ieder voor hebben. Na talloze aanslagen en een voortkabbelende islamisering is het onderhand wel duidelijk waar de schoen wringt, onze eigen overheid heeft ons verraden omdat zoals gewoonlijk ideologie zwaarder weegt dan praktische overwegingen. Maar gezien het feit dat jij ook in het kamp van de gevaarlijke ideologen zit zul je dat wel weer niet kunnen begrijpen en kun je deze post verder negeren.
Kun je nou ooit eens een keer proberen na te denken over je standpunten? Langer dan een minuut of twee? Je zegt dat je geen last hebt van Israel en de VS, en letterlijk je eerstvolgende zin is een klacht over vluchtelingen. Moet ik dit verder voor je invullen of kun je dat zelf?

Verder benoem ik de feitelijke realiteit dat Israel en de VS namens hen burgerdoelen bombardeert, en jij beweert doodleuk dat ze dat niet doen? Wat in het bestaan van Israel heeft je ooit het idee gegeven dat ze alleen maar militaire doelen raken? Hun eigen beweringen? Hoe naïef ben je precies?
What Would Goku Do
pi_220316588
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 15:57 schreef viagraap het volgende:

[..]
Kun je nou ooit eens een keer proberen na te denken over je standpunten? Langer dan een minuut of twee? Je zegt dat je geen last hebt van Israel en de VS, en letterlijk je eerstvolgende zin is een klacht over vluchtelingen. Moet ik dit verder voor je invullen of kun je dat zelf?
Ik weet dat het lastig is om het te begrijpen maar het vluchtelingenprobleem is een probleem waar Europa voor kiest.
quote:
Verder benoem ik de feitelijke realiteit dat Israel en de VS namens hen burgerdoelen bombardeert, en jij beweert doodleuk dat ze dat niet doen? Wat in het bestaan van Israel heeft je ooit het idee gegeven dat ze alleen maar militaire doelen raken? Hun eigen beweringen? Hoe naïef ben je precies?
Ik beweer dat het in tegenstelling tot Hamas en Hezbollah niet de bedoeling is om burgerdoelen te raken. Het raken van burgerdoelen dient namelijk geen enkel doel en vooral in dit geval heeft het totaal geen zin om met intentie burgerdoelen te raken. Ik weet dat je net zoals de geestelijken in Iran de VS en Israël ziet als het ultieme kwaad maar het feit dat Iran nog in staat is om enigszins de controle te behouden in het land bewijst maar weer eens dat het onze bondgenoten niet te doen is om totale vernietiging van Iran.
De VS heeft er het materiaal voor om dat land naar het stenen tijdperk te bombarderen maar doet dat expliciet niet.
pi_220316656
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 16:09 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik weet dat het lastig is om het te begrijpen maar het vluchtelingenprobleem is een probleem waar Europa voor kiest.
[..]
Ik beweer dat het in tegenstelling tot Hamas en Hezbollah niet de bedoeling is om burgerdoelen te raken. Het raken van burgerdoelen dient namelijk geen enkel doel en vooral in dit geval heeft het totaal geen zin om met intentie burgerdoelen te raken. Ik weet dat je net zoals de geestelijken in Iran de VS en Israël ziet als het ultieme kwaad maar het feit dat Iran nog in staat is om enigszins de controle te behouden in het land bewijst maar weer eens dat het onze bondgenoten niet te doen is om totale vernietiging van Iran.
De VS heeft er het materiaal voor om dat land naar het stenen tijdperk te bombarderen maar doet dat expliciet niet.
Het is inderdaad een probleem waar Europa voor kiest, door steevast de VS te steunen als ze weer eens zin hebben om een oorlog in het Midden Oosten te beginnen, en door Israel koste wat kost te blijven zien als bondgenoot. Ik had het dus verder voor je in moeten vullen zie ik }:|

Maar jij wilt dus beweren dat 13 ziekenhuizen, meerdere politiebureaus, meerdere scholen de milieuramp in Teheran, enzovoorts etc allemaal een ongelukje waren? Nogmaals: hoe de fuck kom je er op basis van de geschiedenis van Israel bij dat ze geen burgerdoelen targeten? Ook weer tenenkrommend voorspelbaar om mij in het kamp van de vijand te willen zetten. Is het te complex voor je als iemand niet voor de VS of de Ayatollah's is, maar tegen een oorlog die de bevolking van Iran of de VS helemaal niets gaat opleveren?
What Would Goku Do
pi_220316659
Nou ja, zou mooi zijn als ze hun informatie dan eens up-to-date zouden houden, hè?

quote:
U.S. at Fault in Strike on School in Iran, Preliminary Inquiry Says
Outdated targeting data may have resulted in a mistaken missile strike, according to the ongoing military investigation, which undercuts President Trump’s assertion that Iran could be to blame.
https://www.nytimes.com/2(...)v_E-Y&smid=url-share
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_220316736
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 16:19 schreef viagraap het volgende:

[..]
Het is inderdaad een probleem waar Europa voor kiest, door steevast de VS te steunen als ze weer eens zin hebben om een oorlog in het Midden Oosten te beginnen, en door Israel koste wat kost te blijven zien als bondgenoot. Ik had het dus verder voor je in moeten vullen zie ik }:|
Of je Israël wel of niet steunt is totaal niet relevant met betrekking tot het vluchtelingenprobleem waar Europa zelf voor kiest. Laten we eerlijk wezen het enige waar we echt last van zouden hebben als Europa zou denken aan het eigen belang is een tijdelijke verhoging van de energieprijzen. Voor de rest heeft een oorlog in het midden oosten weinig tot geen invloed op ons dagelijks leven.
quote:
Maar jij wilt dus beweren dat 13 ziekenhuizen, meerdere politiebureaus, meerdere scholen de milieuramp in Teheran, enzovoorts etc allemaal een ongelukje waren? Nogmaals: hoe de fuck kom je er op basis van de geschiedenis van Israel bij dat ze geen burgerdoelen targeten? Ook weer tenenkrommend voorspelbaar om mij in het kamp van de vijand te willen zetten. Is het te complex voor je als iemand niet voor de VS of de Ayatollah's is, maar tegen een oorlog die de bevolking van Iran of de VS helemaal niets gaat opleveren?
Ik beweer dat ja, de VS en Iran hebben er geen enkel belang bij om burgerdoelen te raken.
De bedoeling is juist dat het regime verzwakt word, met het raken van burgerdoelen bereik je precies het tegenovergestelde.
Ik weet dat je in het geval van Israël wil wijzen naar Gaza maar het is overduidelijk dat die arme Palestijnen daar worden ingezet als een menselijk schild om de barbaren van Hamas te beschermen. Tegelijkertijd leveren dode Palestijnen mooi materiaal op om propaganda te verspreiden dat Israël moedwillig burgerdoelen opblaast om zo de publieke opinie te kantelen.
Jammer dat je daar dan weer met open ogen intrapt, het zou helpen om dat soort mensen niet te zien als liberalen die zomaar je buurman hadden kunnen zijn. Die mensen steken zo niet in elkaar en ze delen die waarden totaal niet.
pi_220316808
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 16:27 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Of je Israël wel of niet steunt is totaal niet relevant met betrekking tot het vluchtelingenprobleem waar Europa zelf voor kiest. Laten we eerlijk wezen het enige waar we echt last van zouden hebben als Europa zou denken aan het eigen belang is een tijdelijke verhoging van de energieprijzen. Voor de rest heeft een oorlog in het midden oosten weinig tot geen invloed op ons dagelijks leven.
Ik ga dit echt niet voor je oplepelen. Denk nou eens even na, maakt niet uit hoe lang je nodig hebt. Waarom vluchten die mensen?
quote:
[..]
Ik beweer dat ja, de VS en Iran hebben er geen enkel belang bij om burgerdoelen te raken.
De bedoeling is juist dat het regime verzwakt word, met het raken van burgerdoelen bereik je precies het tegenovergestelde.
Ik weet dat je in het geval van Israël wil wijzen naar Gaza maar het is overduidelijk dat die arme Palestijnen daar worden ingezet als een menselijk schild om de barbaren van Hamas te beschermen. Tegelijkertijd leveren dode Palestijnen mooi materiaal op om propaganda te verspreiden dat Israël moedwillig burgerdoelen opblaast om zo de publieke opinie te kantelen.
Jammer dat je daar dan weer met open ogen intrapt, het zou helpen om dat soort mensen niet te zien als liberalen die zomaar je buurman hadden kunnen zijn. Die mensen steken zo niet in elkaar en ze delen die waarden totaal niet.
Als jij dat wilt geloven over die burgerdoelen laat je weer eens zien dat je mening totaal niet serieus te nemen is.

Het interesseert me geen kut of mensen duizenden kilometers verderop mijn waarden delen (dat is in lijn met jouw argument over ergens last van hebben overigens), ze hebben net zoals jij en ik het recht om binnen hun waarden een bestaan op te bouwen. Sinds 1948 is het vrij duidelijk welke groep mensen dat recht ontzegt aan anderen daar.

Dat jij het prima vindt om een getraumatiseerd volk zich walgelijk te laten misdragen tegen anderen is ook jouw goed recht, maar dan moet je ook niet zeuren als ik van je walg. Voor mijn part verstoppen Hitler, Kim Jong Un, Khamenei, Trump, Putin en Netanyahu zich samen achter een menselijk schild, de gene die de trekker overhaalt is degene die schuldig is aan de doden die er vallen. Als jij wilt beweren dat Palestijnen in dezelfde categorie of erger vallen als mijn de figuren in mijn voorbeeld, is het vrij duidelijk wie van ons twee ergens ingetrapt is.
What Would Goku Do
pi_220316898
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 16:38 schreef viagraap het volgende:

[..]
Ik ga dit echt niet voor je oplepelen. Denk nou eens even na, maakt niet uit hoe lang je nodig hebt. Waarom vluchten die mensen?
[..]
Je hebt wel lef om mensen dom te noemen zonder dat je ook maar iets begrijpt van wat ik heb gezegd. Of het nu oorlog is, hongersnood of de zonvloed doet er niet toe. Vluchtelingen opnemen is een politieke keuze en een keuze die verregaande gevolgen heeft voor Europa.
quote:
Het interesseert me geen kut of mensen duizenden kilometers verderop mijn waarden delen (dat is in lijn met jouw argument over ergens last van hebben overigens), ze hebben net zoals jij en ik het recht om binnen hun waarden een bestaan op te bouwen. Sinds 1948 is het vrij duidelijk welke groep mensen dat recht ontzegt aan anderen daar.
Ik kan mij nog herinneren dat Clinton een deal had waarbij de Palestijnen een eigen staat zouden hebben. Waarom heeft Arafat niet netjes getekend?
quote:
Dat jij het prima vindt om een getraumatiseerd volk zich walgelijk te laten misdragen tegen anderen is ook jouw goed recht, maar dan moet je ook niet zeuren als ik van je walg. Voor mijn part verstoppen Hitler, Kim Jong Un, Khamenei, Trump, Putin en Netanyahu zich samen achter een menselijk schild, de gene die de trekker overhaalt is degene die schuldig is aan de doden die er vallen. Als jij wilt beweren dat Palestijnen in dezelfde categorie of erger vallen als mijn de figuren in mijn voorbeeld, is het vrij duidelijk wie van ons twee ergens ingetrapt is.
Ik geef inderdaad heel weinig om mensen die als doel hebben genocide te plegen op de Joden als ze daar de kans voor krijgen. We hebben op 7 oktober kunnen zien wat er gebeurt als ze kunnen uitbreken. Meer dan duizend Joden waaronder vrouwen en kinderen kunnen het niet navertellen. Brute moordpartijen, groepsverkrachtingen en barbaarse martelpraktijken die een geharde Isis terrorist nog bleek weg zou laten trekken.
Er zijn natuurlijk ook onschuldige Palestijnen die beter verdienen maar als je geregeerd word door een terreurorganisatie die een grotere hekel heeft aan Joden dan liefde voor hun eigen volk dan wil ik best voor ze bidden maar je kan niet altijd genadig blijven omwille van de onschuldigen in die groep. Zodra je daar aan gaat beginnen heeft Hamas of welke terreurorganisatie dan ook altijd een wapen om in te zetten en dat is je eigen empathie.
En blijkbaar werkt dat wapen ontzettend goed waardoor dit conflict over een aantal jaar weer rustig overnieuw kan beginnen.
Het ontruimen van Gaza en herverdelen van de Gazanen over de rest van het midden oosten was zo’n slecht idee niet van Trump.
Het is ieder geval beter en sowieso humaan vergeleken met het lot dat ze nu ondergaan.

[ Bericht 4% gewijzigd door Cyan9 op 11-03-2026 19:12:45 ]
pi_220316972
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 14:57 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Regime change met boots on the ground is inderdaad niet de bedoeling. Het doel is het Venezuela model waar ze iemand kunnen installeren die te controleren valt. Trump heeft dat duidelijk gezegd maar beklaagde zich toen ook over het feit dat Israël zoveel mensen heeft uitgeschakeld dat er nauwelijks iemand over is om te installeren.
De verwachting dat de VS iemand zou kunnen 'installeren', is dan ook nergens op gebaseerd. Intussen zit het regime nog altijd stevig in het zadel en is de opvolger van Khamenei aangewezen.

En 'regime change' is niet simpelweg een ander poppetje installeren. Venezuela is wat dat betreft ook een matig voorbeeld: het regime is niet veranderd. Dezelfde figuren staan nog altijd aan het roer, de relatie met de VS is alleen verbeterd. Voor de bevolking maakt dat echter geen verschil.

Dat geldt in Iran net zo goed. Een ander poppetje 'installeren' gaat weinig verschil maken voor de bevolking. Zolang het regime er zit gaat het lijden door. En daarvoor hebben de VS en Israël geen plan.

quote:
Van een opstand is helaas geen sprake, ik denk zomaar dat de VS zich op dat gebied heeft misgerekend. Maar goed we zijn nog maar even onderweg en wat niet is kan nog komen.
Oh? Je postte hier gisteren enthousiast de dalende olieprijzen. Maar dat waren de markten die reageerden op Trump die verkondigde dat de oorlog bijna voorbij is. Maar volgens jou zijn we nog maar 'net onderweg'. Dus Trump heeft niet de intentie om de strijd te staken?

quote:
Ik heb verder alle vertrouwen in de Amerikaanse strijdkrachten die relatief eenvoudig de straat van Hormuz open kan houden.
Daar hebben ze zelf minder vertrouwen in:

quote:
The U.S. military warned they cannot guarantee the safety of shipping ports in the Strait of Hormuz, signaling that ports could become military targets. “Civilian ports used for military purposes lose protected status and become legitimate military targets under international law,” the military’s Central Command, which is responsible for Middle East operations, said in a statement. It added that Iran is using the ports “to conduct military operations that threaten international shipping.” That follows reports of attacks on multiple ships in and around the critical waterway over the past day.

Bron
quote:
Als we dan toch gaan schelden, je bent een journalist die evenveel waard is als de gemiddelde BlueSky user die heel hard gaat op wat schreeuwerige berichten van de AP maar op geen enkel moment een originele gedachte laat zien die een keer buiten de gebaande paadjes gaat.
Of het nu gaat om een andere koers in de VS, of je geflirt met het socialisme het is allemaal zo voorspelbaar en vooral erg makkelijk.
Waar je eerst nog gereserveerd reageerde op deze oorlog is het nu al duidelijk dat je jezelf laat leiden door de stemmingmakerij in de media.
Ai, je legt mijn intellectuele inferioriteit hier pijnlijk bloot.

Maar over originaliteit gesproken. Heb je zelf eigenlijk in de gaten dat we jouw 'opinies' heel makkelijk voorspellen door simpelweg te checken welke draai de MAGA-influencers aan de nieuwste fuck-up van Trump geven?
pi_220316987
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2026 16:56 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Je hebt wel lef om mensen dom te noemen zonder dat je ook maar iets begrijpt van wat ik heb gezegd. Of het nu oorlog is, hongersnood of de zonvloed doet er niet toe. Vluchtelingen opnemen is een politieke keuze en een keuze die verregaande gevolgen heeft voor Europa.
|:( Ben je bekend met het concept 'oorzaak en gevolg'? Waarom moet de keuze vluchtelingen toe te laten genomen worden denk je? Allemachtig ik heb flink onderschat hoeveel ik voor je op moet lepelen :|W
quote:
[..]
Ik kan mij nog herinneren dat Clinton een deal had waarbij de Palestijnen een eigen staat zouden hebben. Waarom heeft Arafat niet netjes getekend?
[..]
Ik geef inderdaad heel weinig om mensen die als doel hebben genocide te plegen op de Joden als ze daar de kans voor krijgen. We hebben op 7 oktober kunnen zien wat er gebeurt als ze kunnen uitbreken. Meer dan duizend Joden waaronder vrouwen en kinderen kunnen het niet navertellen. Brute moordpartijen, groepsverkrachtingen en barbaarse martelpraktijken die een geharde Isis terrorist nog bleek weg zou laten trekken.
Er zijn natuurlijk ook onschuldige Palestijnen die beter verdienen maar als je geregeerd word door een terreurorganisatie die een grotere hekel heeft aan Joden dan liefde voor hun eigen volk dan wil ik best voor ze bidden maar je kan niet altijd genadig blijven omwille van de onschuldigen in die groep. Zodra je daar aan gaat beginnen heeft Hamas of welke terreurorganisatie dan ook altijd een wapen om in te zetten en dat is je eigen empathie.
En blijkbaar werkt dat wapen ontzettend goed waardoor dit conflict over een aantal jaar weer rustig overnieuw kan beginnen.
Het ontruimen van Gaza en herverdelen van de Gazanen over de rest van het midden oosten was zo’n slecht idee niet van Trump.
Het is ieder geval beter en sowieso humaan vergeleken met het lot dat ze nu ondergaan.
:') Lees je eigen woorden nou eens na. Eerst allerlei belachelijke hersenspinsels om maar niet onder ogen te komen dat alles, maar dan ook echt alles, wat je Palestijnen verwijt net zo hard begaan wordt door Israel. En dan afsluiten met een idee wat volgens jou beter en humaner is? Voorzover dat waar is (daar is de vraag hoe naief je nou precies bent weer), waarom is dat nodig als het volgens je eigen woorden geen goed idee is om empathie mee te laten wegen? Kun je ooit eens een mening formuleren die zichzelf niet tegenspreekt? 8)7

[ Bericht 5% gewijzigd door Cyan9 op 11-03-2026 19:13:54 ]
What Would Goku Do
pi_220316991
quote:

[..]

Volgens mij is het probleem juist dat Trump daar helemaal niet duidelijk over is geweest. Trump verandert constant van gedachten over doelen van de oorlog, en spreekt zijn eigen ministers als Rubio en Hegseth constant tegen. Die moeten dan ook weer draaien.
pi_220317118
quote:

[..]
Regime change met boots on the ground is inderdaad niet de bedoeling. Het doel is het Venezuela model waar ze iemand kunnen installeren die te controleren valt.
'De anti-westerse zoon van...' klinkt daarin niet als de gewenste installatie. Net als dat Windows 95 nooit een gewenste installatie geweest is.

Maar ja.. it was part of the plan
pi_220317282
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 17:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
De verwachting dat de VS iemand zou kunnen 'installeren', is dan ook nergens op gebaseerd. Intussen zit het regime nog altijd stevig in het zadel en is de opvolger van Khamenei aangewezen.

En 'regime change' is niet simpelweg een ander poppetje installeren. Venezuela is wat dat betreft ook een matig voorbeeld: het regime is niet veranderd. Dezelfde figuren staan nog altijd aan het roer, de relatie met de VS is alleen verbeterd. Voor de bevolking maakt dat echter geen verschil.

Dat geldt in Iran net zo goed. Een ander poppetje 'installeren' gaat weinig verschil maken voor de bevolking. Zolang het regime er zit gaat het lijden door. En daarvoor hebben de VS en Israël geen plan.
[..]
Oh? Je postte hier gisteren enthousiast de dalende olieprijzen. Maar dat waren de markten die reageerden op Trump die verkondigde dat de oorlog bijna voorbij is. Maar volgens jou zijn we nog maar 'net onderweg'. Dus Trump heeft niet de intentie om de strijd te staken?
[..]
Daar hebben ze zelf minder vertrouwen in:
[..]
[..]
Ai, je legt mijn intellectuele inferioriteit hier pijnlijk bloot.

Maar over originaliteit gesproken. Heb je zelf eigenlijk in de gaten dat we jouw 'opinies' heel makkelijk voorspellen door simpelweg te checken welke draai de MAGA-influencers aan de nieuwste fuck-up van Trump geven?
We zijn nog maar 2 weken onderweg, veel te kort voor een nadenkend mens om een conclusie te trekken. Vorige week had je diezelfde mening en dat respecteerde ik maar met dit soort gewauwel kan ik weinig mee. De opvolger is aangewezen en wellicht is de opvolger er morgen niet meer. Er valt simpelweg geen pijl te trekken op hoe dit conflict verder zal aflopen.
  woensdag 11 maart 2026 @ 18:12:12 #30
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_220317334
BREAKING!

Trump plan om olieprijzen laag te houden uitgelekt.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_220317516
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 18:04 schreef Chivaz het volgende:

[..]
We zijn nog maar 2 weken onderweg, veel te kort voor een nadenkend mens om een conclusie te trekken. Vorige week had je diezelfde mening en dat respecteerde ik maar met dit soort gewauwel kan ik weinig mee. De opvolger is aangewezen en wellicht is de opvolger er morgen niet meer. Er valt simpelweg geen pijl te trekken op hoe dit conflict verder zal aflopen.
Het probleem is dat het 'gewauwel' vooral afkomstig is van de Amerikaanse regering. Jij stelt dat het te vroeg is om conclusies te trekken. Daar kan ik tot op zekere hoogte in meegaan. Het probleem is alleen dat het lastig in te schatten waar we op moeten wachten zolang onduidelijk is wat de VS hier precies mee hoopt te bereiken.

En je verkondigde vanmiddag alle vertrouwen erin te hebben dat de Amerikaanse strijdkrachten de Straat van Hormuz open kunnen houden. Maar diezelfde strijdkrachten geven zelf aan dat niet te kunnen. Dat negeer je voor het gemak maar even.

Maar vertel eens: wanneer is deze oorlog volgens jou een succes?
  woensdag 11 maart 2026 @ 18:47:06 #32
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220317598
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 18:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Het probleem is dat het 'gewauwel' vooral afkomstig is van de Amerikaanse regering. Jij stelt dat het te vroeg is om conclusies te trekken. Daar kan ik tot op zekere hoogte in meegaan. Het probleem is alleen dat het lastig in te schatten waar we op moeten wachten zolang onduidelijk is wat de VS hier precies mee hoopt te bereiken.

En je verkondigde vanmiddag alle vertrouwen erin te hebben dat de Amerikaanse strijdkrachten de Straat van Hormuz open kunnen houden. Maar diezelfde strijdkrachten geven zelf aan dat niet te kunnen. Dat negeer je voor het gemak maar even.

Maar vertel eens: wanneer is deze oorlog volgens jou een succes?
Als de paddenstoelwolk boven Teheran verschijnt en Donald Duck een Nobelprijs voor de Vrede krijgt hiervoor.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_220317768
Hoppa…Beatrice de Graaf dook in het archief in Berlijn.
Zij legt het even uit bij Eva.
Wij kunnen wel inpakken met getheoretiseer in het topic.
Ongerust en bevreesd en angstig blijf ik.
pi_220318619
vanavond bij Pauw & de Wit
Gouke Moes wil meer rechten voor de inheemlingen in dit land.

quote:
‘We willen ons bezighouden met projecten om de democratie te vernieuwen en versterken’, licht Moes telefonisch toe. Het eerste project is de rechtszaak tegen de Staat. Want, vervolgt de oud-minister, ‘het collectieve belang van de Nederlandse inheemse bevolking heeft recht op bescherming.’
Onder meer Nederlandse gebruiken en de Nederlandse taal moeten volgens Moes beschermd worden. ‘Zeker grootschalige migratie vanuit landen waar de cultuur ver van de Nederlandse cultuur af staat, bedreigt onze cultuur.’ Over hoe die precies bedreigd wordt is hij terughoudend. Wel deelt hij ter illustratie een eigen ervaring.
https://www.rtvnoord.nl/p(...)olking-te-beschermen
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 maart 2026 @ 20:41:55 #35
862 Arcee
Look closer
pi_220318716
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 20:33 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat is de link met AMV? :@
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_220319101
Video[url]

[url=https://bsky.app/profile/gtconway.bsky.social/post/3mgs5ak4adc2f]Video

[ Bericht 34% gewijzigd door Kijkertje op 11-03-2026 21:19:05 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_220319338
En dat terwijl 'ending Iran's nuclear program' en 'regime change' NIET het doel is volgens een briefing van de regring in de Senaat over de Iran-oorlog.

Wel het doel is blijkbaar de vernietiging van raketten, schepen en dronefabrieken en als die herbouwd worden gaan ze weer bombarderen ....

Over de blokkade van de Straat van Hormuz hebben ze niet nagedacht, laat staan een oplossing voor |:(

[ Bericht 10% gewijzigd door Kijkertje op 11-03-2026 21:49:41 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 11 maart 2026 @ 21:36:54 #38
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_220319366
Wanneer treedt er iemand op tegen deze ‘fraud, abuse and waste’ van overheidsgeld?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_220319388
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 20:33 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 20:41 schreef Arcee het volgende:

[..]
Wat is de link met AMV? :@
verkeerde topic
pi_220319573
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2026 21:36 schreef Szura het volgende:
Wanneer treedt er iemand op tegen deze ‘fraud, abuse and waste’ van overheidsgeld?
Niet. Als dat nu na ruim een jaar nog niet duidelijk is, dan gaat het dat ook niet meer worden.
pi_220319798
Die Witkoff is ook gewoon een Russische asset he :')
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_220319991
quote:
It’s Trump’s War. We’re Stuck With the Bill.

pi_220320330
Exclusive: US intelligence says Iran government is not at risk of collapse, say sources

Bahrain Imports Anti-Riot Troops as Protests Erupt Over U.S. War With Iran

U.S. national security sources confirm the deployment, the first time since the Arab Spring that Bahrain has called in foreign forces to crush domestic unrest.

[ Bericht 25% gewijzigd door Kijkertje op 12-03-2026 02:40:52 ]
pi_220320336
Er is een reden waarom vorige presidenten Iran niet aanvielen en dat is niet dat ze er het lef niet voor hadden zoals door Trump-idolaten beweerd wordt. Die moeten het hele proces eerst gezien hebben om dat aan te nemen en dan nog zal er ongetwijfeld een reden gevonden worden waarom het een prima actie was.
pi_220320377
pi_220320392
pi_220320398
Hegseth bant nu ook persfotografen vanwege 'onflatteuze' foto's van hem.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 12-03-2026 13:36:29 ]
pi_220320629
U.S. Accuses 16 Trading Partners of Unfair Practices and Opens Investigation

Nou voorspel ik de uitkomst, al die tradingpartners doen zogenaamd iets fout en de importtarieven moeten weer verder opgeschroefd worden.. :D
pi_220320986
quote:
Ugh, wat een milieuramp is daar nu aan het plaatsvinden zeg. Al die tonnen rook de lucht in overal in het M.O en dan ook straks tonnen olie in het water. Thanks Trump!
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_220321072
quote:
Waarom zou iemand daar tegen optreden? Dit type oorlogen is geweldig voor de autocraten in Amerika.
Het leid de aandacht af van problemen in Amerika, daarbij is er dik geld te verdienen op kosten van de belastingbetaler.
pi_220322270
quote:
17s.gif Op woensdag 11 maart 2026 15:56 schreef Perrin het volgende:
Trump koopt schoenen voor zijn kabinet.

[ x ]
En dan ook nog een Made in China product. Hoezo geen Alden of Allen Edmonds?
pi_220322384
Wellicht ten overvloede...

twitter
pi_220323083
quote:
10s.gif Op donderdag 12 maart 2026 12:30 schreef kipknots het volgende:

[..]
En dan ook nog een Made in China product. Hoezo geen Alden of Allen Edmonds?
Florsheim schijnt wel een amerikaans merk te zijn maar goed van de website.

Florsheim products are manufactured in Cambodia, China, India, Mexico and the Dominican Republic.

De vraag is nu hebben ze ook import tarieven betaald en proberen ze deze met een rechtzaak terug te vorderen.

Ja zelfs dat.. ai

Florsheim valt onder de weyco Group

Tariff Impact: Weyco Group has faced high tariffs on Chinese imports, leading to a lawsuit against the federal government in 2026 and efforts to diversify manufacturing away from China.

_O-
  Moderator donderdag 12 maart 2026 @ 15:04:12 #54
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220323362
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 14:29 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Florsheim schijnt wel een amerikaans merk te zijn maar goed van de website.

Florsheim products are manufactured in Cambodia, China, India, Mexico and the Dominican Republic.

De vraag is nu hebben ze ook import tarieven betaald en proberen ze deze met een rechtzaak terug te vorderen.

Ja zelfs dat.. ai

Florsheim valt onder de weyco Group

Tariff Impact: Weyco Group has faced high tariffs on Chinese imports, leading to a lawsuit against the federal government in 2026 and efforts to diversify manufacturing away from China.

_O-
Mijn hoofd maakte daar Weyland-Yutani van.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220323469
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 07:30 schreef Basp1 het volgende:
U.S. Accuses 16 Trading Partners of Unfair Practices and Opens Investigation

Nou voorspel ik de uitkomst, al die tradingpartners doen zogenaamd iets fout en de importtarieven moeten weer verder opgeschroefd worden.. :D
Snel onafhankelijk worden van deze boevenbende. Wat een shitshow.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_220324477
Kash Patel Enlists UFC Fighters to Train the FBI

quote:
“I’m thrilled to announce this historic seminar between the FBI and the UFC at Quantico,” Patel said in a statement. “This is a tremendous opportunity for our FBI agents to learn and train with some of the greatest athletes on earth—helping the world’s premier law enforcement agency be even better prepared to protect the American people.”
:') :')

Dit MOET satire zijn toch. Toch?
  donderdag 12 maart 2026 @ 17:52:59 #57
66444 Lord_Vetinari
pi_220324553
So much winning!

pi_220324737
quote:
Niet zo negatief; deze oorlog + gevolgen zijn geweldig voor Amerika.
Het geld stroomt binnen als ruwe olie.

https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/posts/116216383667242591

Hooguit is het een beetje vreemd dat de VS meedoet aan die reddingsactie van tientallen landen die de prijsstijgingen moeten dempen met een greep in hun noodvoorraden olie.
Maar misschien is dat een hele sluwe afleidingsmanoeuvre?
De man is tenslotte een 100% stable genius.
Hij heeft zelfs voor het woord 'stopping' een 'p' minder nodig.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_220324784
Nou, kan deze zieke shitshow ook weer beginnen:

https://abcnews.com/US/ac(...)f/story?id=131007066

quote:
Officials respond to reports of active shooter at synagogue in West Bloomfield, Michigan
The Jewish Federation of Detroit said it's aware of the incident.

Authorities are responding to reports of an active shooter at a synagogue in West Bloomfield, Michigan, according to the Oakland County Sheriff's Office.

A fire was also seen at Temple Israel.

The Jewish Federation of Detroit said in a statement, "We are aware of an active security incident at Temple Israel. Law enforcement are responding. Our Jewish agencies are currently in precautionary lockdown."
Ik doe het ff rustig aan.
  donderdag 12 maart 2026 @ 18:45:55 #60
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220324851
LINDSEY GRAHAM: “I feel good about the Republican Party. We’re killing all the right people and cutting your taxes. Trump is my favorite president. We’ve run out of bombs. We didn’t even run out of bombs in WWII.”

a complete and total lunatic

https://bsky.app/profile/kevinrothrock.me/post/3mgusv7b3t227
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 12 maart 2026 @ 19:58:34 #61
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220325555
'We're killing the right people'

Zijn heerlijk puur Amerikaanse zin, nog net mooier dan 'Give the guns to the good guys'.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 12 maart 2026 @ 20:05:39 #62
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220325634
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 18:34 schreef Toby56 het volgende:
Nou, kan deze zieke shitshow ook weer beginnen:

https://abcnews.com/US/ac(...)f/story?id=131007066
[..]
[ afbeelding ]
Als je iedereen haat, blijf dan lekker met de grodijnen dicht op de bank rukken, wat doen we elkaar toch allemaal aan. Zoveel manieren om afgeleid te zijn en toch zijn er genoeg mensen in de wereld die niet kunnen wachten om een ander wat aan te doen.

Maar even serieus, zoveel mensen met nare ideeen, zoveel zin in oorlog, om droevig van te worden.
  donderdag 12 maart 2026 @ 21:20:54 #63
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_220326355

"That's why we can't have nice things."
  donderdag 12 maart 2026 @ 21:22:44 #64
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_220326373

[ Bericht 100% gewijzigd door Hyperdude op 12-03-2026 21:24:56 ]
  donderdag 12 maart 2026 @ 21:57:15 #65
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220326648
"Hole in one!"

Groep 8-niveau.

https://x.com/i/status/2032115039985881556

twitter
  donderdag 12 maart 2026 @ 21:58:51 #66
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220326659
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2026 21:57 schreef Eightyone het volgende:
"Hole in one!"

Groep 8-niveau.

[ twitter ]
:D
Dit kan echt niet.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220326669
quote:
"Hole in one!"

Groep 8-niveau.

[ twitter ]
Gaat Nintendo leuk vinden, zeker met de rechtzaak die ze al tegen de VS aangespannen hebben in 't achterhoofd :o

En dit is dan het officiële regeringsaccount van de VS.
  donderdag 12 maart 2026 @ 22:04:32 #68
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220326685
Ik zou ze helemaal kapot maken bij de rechter als ik Nintendo was.

Het heeft allemaal een hoog 'eat Snacky Smores' gehalte.

Bekijk deze YouTube-video

Daarnaast, ik maar denken dat lacherig doen over gedode mensen niet 'MAGA's cup of tea' was. Maar nu komt de kruk uit de fles.
  donderdag 12 maart 2026 @ 22:14:17 #69
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_220326735
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2026 21:58 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
:D
Dit kan echt niet.
Ik verwacht niets anders van de Fifa world peace prize ontvanger.
Géén kloon van tvlxd!
pi_220326824
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 22:01 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Gaat Nintendo leuk vinden, zeker met de rechtzaak die ze al tegen de VS aangespannen hebben in 't achterhoofd :o

En dit is dan het officiële regeringsaccount van de VS.
Ze denken zeker dat niemand die Nintendo (trainings)-spelletjes uit de vorige eeuw herkend. En dat Nintendo Wii-sports vergeten is.
pi_220326832
quote:
"Hole in one!"

Groep 8-niveau.

[ twitter ]
Ongekend weer.. :N
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_220326901
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 22:14 schreef Montov het volgende:

[..]
Ik verwacht niets anders van de Fifa world peace prize ontvanger.
Tja maar je zou toch denken dat dit nou niet echt goede PR is voor een land. Bij ons kijken lui van de VVD en D66 hier blijkbaar naar en denken ja begrijpelijk.
pi_220327006
quote:
"Hole in one!"

Groep 8-niveau.

[ twitter ]
Groep 8 op 'excursie' ...

donderdag 12 maart 2026 @ 23:23:58 #74
66444 Lord_Vetinari
pi_220327086
Trump: "Ik heb al 8 oorlogen gestopt! (Nee, dat heb je niet) En de negende, die ik zelf gestart heb, ga ik ook stoppen, want aangezien ik hem gestart ben kan ik hem ook stoppen. Ik weet nog niet wanneer, dat moet ik eerst aan Bibi vragen. Als dat geen Nobelprijs is, weet ik het ook niet meer. Ik heb meer oorlogen gestopt dan wie ook in de geschiedenis!"

Echt, wat moet een president wel roepen in Amerika, voordat iemand het 25e Amendement in werking stelt?
pi_220327120
"excursie"
In Nederland zeiden we 'politionele actie'
In Rusland is het verboden een excursie te Oekraïne oorlog te noemen.
  donderdag 12 maart 2026 @ 23:43:04 #76
66444 Lord_Vetinari
pi_220327141
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2026 23:36 schreef Bluesdude het volgende:
"excursie"
In Nederland zeiden we 'politionele actie'

Omdat we ervan uitgingen, dat Indië nog steeds van ons was en dus binnenland. Overigens werd de inmenging van de VN in de Koreaanse Oorlog ook een 'politionele actie' genoemd.
pi_220327182
Nou leuk om te weten dat wortelkop fan is van Jutta w/
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_220327289
quote:
83s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 23:21 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Een fragment uit de getuigeverklaring van een DOGE-medewerker:

[ afbeelding ]
Nog eentje uit dat Elon DOGE-kluppie die moest getuigen tbv een rechtszaak: Nathan Cavanaugh.

Video in artikel.

DOGE Bros Had More Fun Burning Down Government Than Testifying About It

None of this would have been legal if they’d sent competent adults. But the fact that they sent smirking little shits makes it so much worse.

quote:
Fox and Cavanaugh instructed NEH staff to rate the agency's active grants for the presence of DEI, "gender ideology," and "environmental justice." When this failed to yield enough cuts, Fox and Cavanaugh turned to ChatGPT, feeding it the database of grants and instructing it to flag anything that relates to DEI.

A $349,000 grant to replace the HVAC system at the High Point Museum in North Carolina was DEI because, according to ChatGPT, it "enhances preservation conditions for collections, aligning with the goal of providing greater access to diverse audiences." A documentary about the Colfax Massacre -- the 1873 slaughter of Black Louisiana freedmen, one of the bloodiest atrocities of Reconstruction -- was canceled "because it focuses on exclusively anti-Black violence, which is a race." A project to digitize local newspaper archives was nixed because digital accessibility "aligns with DEI goals of inclusivity and representation." A documentary about Jewish women's slave labor during the Holocaust was flagged as DEI because it focused on gender and religious oppression.

In short, every bit scholarship or art involving anyone who wasn't white, male, and able was cut.

On April 1st, termination notices went out, informing more than 1,400 grantees that their funding was being terminated immediately to allow the agency to redirect the funds "in furtherance of the president's agenda." Despite grant language allowing for appeals, the letter warned that there was no recourse because "adherence to the traditional notification process is not possible." Three days later, Fox and Cavanaugh placed 80 percent of NEH employees on administrative leave.

[ Bericht 19% gewijzigd door Kijkertje op 13-03-2026 02:27:07 ]
  vrijdag 13 maart 2026 @ 02:37:18 #79
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220327298
quote:
83s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 02:08 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Nog eentje uit dat Elon DOGE-kluppie die moest getuigen tbv een rechtszaak: Nathan Cavanaugh.

[ afbeelding ]

Video in artikel.

DOGE Bros Had More Fun Burning Down Government Than Testifying About It

None of this would have been legal if they’d sent competent adults. But the fact that they sent smirking little shits makes it so much worse.
[..]

Iedereen wist toen al dat het compleet illegaal en gestoord was wat men daar aan het doen was en nog steeds zijn de echt verantwoordelijken vrolijk oorlogje aan het voeren met zo onderhand iedereen. Die enorm schijnheilige MAGA's hier deden ook alsof het de normaalste zaak van de wereld was, zogenaamd om 'fraude' aan te pakken.
pi_220327301
Islamofoob senator Tommy Tuberville noemt Mamdani de vijand.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kijkertje op 13-03-2026 04:49:25 ]
pi_220327303
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 02:37 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Iedereen wist toen al dat het compleet illegaal en gestoord was wat men daar aan het doen was en nog steeds zijn de echt verantwoordelijken vrolijk oorlogje aan het voeren met zo onderhand iedereen. Die enorm schijnheilige MAGA's hier deden ook alsof het de normaalste zaak van de wereld was, zogenaamd om 'fraude' aan te pakken.
Ronduit bizar die mentaliteit van dit soort (arrogante) mannetjes die het blijkbaar de normaalste zaak van de wereld vinden om een oordeel te vellen over zaken waar ze duidelijk de ballen verstand van hebben en denken daarmee weg te kunnen komen.

De verantwoordelijken daarvoor komen ook echt wel aan de beurt.

quote:
[..] the defendants spent six months doggedly trying to bury the evidence of what they'd done. They claimed attorney client privilege, deliberative process privilege, executive privilege -- virtually everything except marital privilege!

This stonewalling cut zero mustard with Judge McMahon, who ordered discovery "all the way up to the White House and down to the NEH and every place in between, including this entity known as DOGE." In a handwritten memo endorsement (it's a New York thing), she wrote: "I am quite tired of your discovery disputes. The documents MUST BE PRODUCED by Monday, even if Monday is a federal holiday. I will not modify the schedule for briefing purposes in this letter, as I have already signed off on it. PS - I am not interested in further argument. Produce the documents now."

[ Bericht 6% gewijzigd door Kijkertje op 13-03-2026 03:10:53 ]
pi_220327321
Trump's poging fondsen te onthouden van sanctuary states is ook afgewezen door de rechter.

vrijdag 13 maart 2026 @ 07:14:27 #83
176480 GarlandBriggs
No ma\'am I cannot...
pi_220327522
quote:
81s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 02:44 schreef Kijkertje het volgende:
Islamofoob senator Tommy Tuberville noemt Mamdani de vijand.

[ afbeelding ]
Tommy heeft duidelijk teveel ballen op het hoofd gehad...en dat is Senator. Zelfs voor Alabama is hij een ongekend dieptepunt. Hij is nog dommer dan Herschel en dat is heel knap.

Gelukkig stopt hij ermee, want deze onbegrepen genius wil Gouverneur worden :')

Armoe troef daar...
  vrijdag 13 maart 2026 @ 07:33:44 #84
38496 Perrin
pi_220327576
Die Iraanse drones komen steeds verder.

twitter
  vrijdag 13 maart 2026 @ 07:52:09 #85
38496 Perrin
pi_220327631
Een jaar lang worden partners uitgescholden, economisch onder druk gezet en geopolitiek geïntimideerd.

En vervolgens wordt er verwacht dat diezelfde partners meteen paraat staan om Amerikaanse belangen te beschermen.

twitter
pi_220327693
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 07:52 schreef Perrin het volgende:
Een jaar lang worden partners uitgescholden, economisch onder druk gezet en geopolitiek geïntimideerd.

En vervolgens wordt er verwacht dat diezelfde partners meteen paraat staan om Amerikaanse belangen te beschermen.

[ x ]
Vind je het gek dat ze steeds brutaler worden als Europese leiders telkens ja en amen zeggen.
pi_220327958
Inmiddels is wel duidelijk waarom die SAVE act voor het Witte Huis zo belangrijk is. Op staatsniveau verliest de GOP bijna alle special elections op dit moment, tot aan grass roots level toe (energie commissies die de stroomprijzen vaststellen)

https://www.politico.com/(...)n-trump-2-0-00827125
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_220328383
twitter

Deze man heeft echt de ruggengraat van een vaatdoek. Zo dom kan hij toch niet echt zijn?
  vrijdag 13 maart 2026 @ 09:25:31 #89
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220328434
Ome Vlad moet natuurlijk wel wat resources krijgen om de oorlog voort te zetten nu Iran geen shaheds-drones meer kan leveren.
  vrijdag 13 maart 2026 @ 10:40:04 #90
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_220328894
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 04:26 schreef Kijkertje het volgende:
Trump's poging fondsen te onthouden van sanctuary states is ook afgewezen door de rechter.

[ afbeelding ]
You wouldn't say.jpeg
  vrijdag 13 maart 2026 @ 16:41:19 #91
38496 Perrin
pi_220332259

twitter
pi_220332281
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 16:41 schreef Perrin het volgende:
[ afbeelding ]

[ x ]
God-ver-domme.

Kunnen we aub kappen met deze domste van alle tijdlijnen?
  Moderator vrijdag 13 maart 2026 @ 16:46:47 #93
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220332294
quote:
[ afbeelding ]

[ x ]
Tering wat een achterlijke mongool.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 13 maart 2026 @ 16:47:38 #94
38496 Perrin
pi_220332300
quote:
81s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 16:46 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Tering wat een achterlijke mongool.
De enige reden waarom ik geen miljonair ben, is dat ik geen miljoen euro heb.
pi_220332344
“If the tankers only had the guts to sail the street of Hormuz…”
zei wereldleider trump. Met z’n bone spur .
  vrijdag 13 maart 2026 @ 16:58:24 #96
38496 Perrin
pi_220332392
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 16:53 schreef AnneX het volgende:
Dat is altijd zijn tactiek, anderen een beetje ophitsen. Zie jan 6 2021.
pi_220332420
quote:
[ afbeelding ]

[ x ]
Mijos dios, gap z'n IQ is nog geeneens kamertemperatuur, innit? :')
  vrijdag 13 maart 2026 @ 17:03:07 #98
38496 Perrin
pi_220332433
|:)^100
twitter
pi_220332567
Wat gaat er toch om je hoofd als je figuren zoals Trump en Hegseth hoort praten, en denkt: 'wat een inzichten! Dat zijn nou mensen die mijn steun verdienen'.

Trump spant wat dat betreft de kroon. Wat mij nog het meest tegen de borst stuit is zijn totale gebrek aan kennis - en de desinteresse die daaraan ten grondslag ligt.

De man weet niks. Dat is geen hyperbool: hij is werkelijk gespeend van alle relevante kennis. Aan zijn woordenschat en grammatica - of het gebrek daaraan - kun je al afleiden dat hij nog nooit een boek open heeft geslagen en nooit naar anderen luistert.

Bizar dat zo'n man in een positie van macht zit. Zegt natuurlijk alles over de staat van de VS.
  vrijdag 13 maart 2026 @ 17:26:24 #100
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_220332609
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 16:53 schreef AnneX het volgende:
Laten we hem a.u.b. op zo’n tanker zetten.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')