quote:Op woensdag 11 maart 2026 16:56 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je hebt wel lef om mensen dom te noemen zonder dat je ook maar iets begrijpt van wat ik heb gezegd. Of het nu oorlog is, hongersnood of de zonvloed doet er niet toe. Vluchtelingen opnemen is een politieke keuze en een keuze die verregaande gevolgen heeft voor Europa.
quote:[..]
Ik kan mij nog herinneren dat Clinton een deal had waarbij de Palestijnen een eigen staat zouden hebben. Waarom heeft Arafat niet netjes getekend?
[..]
Ik geef inderdaad heel weinig om mensen die als doel hebben genocide te plegen op de Joden als ze daar de kans voor krijgen. We hebben op 7 oktober kunnen zien wat er gebeurt als ze kunnen uitbreken. Meer dan duizend Joden waaronder vrouwen en kinderen kunnen het niet navertellen. Brute moordpartijen, groepsverkrachtingen en barbaarse martelpraktijken die een geharde Isis terrorist nog bleek weg zou laten trekken.
Er zijn natuurlijk ook onschuldige Palestijnen die beter verdienen maar als je geregeerd word door een terreurorganisatie die een grotere hekel heeft aan Joden dan liefde voor hun eigen volk dan wil ik best voor ze bidden maar je kan niet altijd genadig blijven omwille van de onschuldigen in die groep. Zodra je daar aan gaat beginnen heeft Hamas of welke terreurorganisatie dan ook altijd een wapen om in te zetten en dat is je eigen empathie.
En blijkbaar werkt dat wapen ontzettend goed waardoor dit conflict over een aantal jaar weer rustig overnieuw kan beginnen.
Het ontruimen van Gaza en herverdelen van de Gazanen over de rest van het midden oosten was zo’n slecht idee niet van Trump.
Het is ieder geval beter en sowieso humaan vergeleken met het lot dat ze nu ondergaan.
Volgens mij is het probleem juist dat Trump daar helemaal niet duidelijk over is geweest. Trump verandert constant van gedachten over doelen van de oorlog, en spreekt zijn eigen ministers als Rubio en Hegseth constant tegen. Die moeten dan ook weer draaien.quote:Op woensdag 11 maart 2026 14:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Regime change met boots on the ground is inderdaad niet de bedoeling. Het doel is het Venezuela model waar ze iemand kunnen installeren die te controleren valt. Trump heeft dat duidelijk gezegd maar beklaagde zich toen ook over het feit dat Israël zoveel mensen heeft uitgeschakeld dat er nauwelijks iemand over is om te installeren.
'De anti-westerse zoon van...' klinkt daarin niet als de gewenste installatie. Net als dat Windows 95 nooit een gewenste installatie geweest is.quote:Op woensdag 11 maart 2026 14:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Regime change met boots on the ground is inderdaad niet de bedoeling. Het doel is het Venezuela model waar ze iemand kunnen installeren die te controleren valt.
We zijn nog maar 2 weken onderweg, veel te kort voor een nadenkend mens om een conclusie te trekken. Vorige week had je diezelfde mening en dat respecteerde ik maar met dit soort gewauwel kan ik weinig mee. De opvolger is aangewezen en wellicht is de opvolger er morgen niet meer. Er valt simpelweg geen pijl te trekken op hoe dit conflict verder zal aflopen.quote:Op woensdag 11 maart 2026 17:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De verwachting dat de VS iemand zou kunnen 'installeren', is dan ook nergens op gebaseerd. Intussen zit het regime nog altijd stevig in het zadel en is de opvolger van Khamenei aangewezen.
En 'regime change' is niet simpelweg een ander poppetje installeren. Venezuela is wat dat betreft ook een matig voorbeeld: het regime is niet veranderd. Dezelfde figuren staan nog altijd aan het roer, de relatie met de VS is alleen verbeterd. Voor de bevolking maakt dat echter geen verschil.
Dat geldt in Iran net zo goed. Een ander poppetje 'installeren' gaat weinig verschil maken voor de bevolking. Zolang het regime er zit gaat het lijden door. En daarvoor hebben de VS en Israël geen plan.
[..]
Oh? Je postte hier gisteren enthousiast de dalende olieprijzen. Maar dat waren de markten die reageerden op Trump die verkondigde dat de oorlog bijna voorbij is. Maar volgens jou zijn we nog maar 'net onderweg'. Dus Trump heeft niet de intentie om de strijd te staken?
[..]
Daar hebben ze zelf minder vertrouwen in:
[..]
[..]
Ai, je legt mijn intellectuele inferioriteit hier pijnlijk bloot.
Maar over originaliteit gesproken. Heb je zelf eigenlijk in de gaten dat we jouw 'opinies' heel makkelijk voorspellen door simpelweg te checken welke draai de MAGA-influencers aan de nieuwste fuck-up van Trump geven?
Het probleem is dat het 'gewauwel' vooral afkomstig is van de Amerikaanse regering. Jij stelt dat het te vroeg is om conclusies te trekken. Daar kan ik tot op zekere hoogte in meegaan. Het probleem is alleen dat het lastig in te schatten waar we op moeten wachten zolang onduidelijk is wat de VS hier precies mee hoopt te bereiken.quote:Op woensdag 11 maart 2026 18:04 schreef Chivaz het volgende:
[..]
We zijn nog maar 2 weken onderweg, veel te kort voor een nadenkend mens om een conclusie te trekken. Vorige week had je diezelfde mening en dat respecteerde ik maar met dit soort gewauwel kan ik weinig mee. De opvolger is aangewezen en wellicht is de opvolger er morgen niet meer. Er valt simpelweg geen pijl te trekken op hoe dit conflict verder zal aflopen.
Als de paddenstoelwolk boven Teheran verschijnt en Donald Duck een Nobelprijs voor de Vrede krijgt hiervoor.quote:Op woensdag 11 maart 2026 18:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het probleem is dat het 'gewauwel' vooral afkomstig is van de Amerikaanse regering. Jij stelt dat het te vroeg is om conclusies te trekken. Daar kan ik tot op zekere hoogte in meegaan. Het probleem is alleen dat het lastig in te schatten waar we op moeten wachten zolang onduidelijk is wat de VS hier precies mee hoopt te bereiken.
En je verkondigde vanmiddag alle vertrouwen erin te hebben dat de Amerikaanse strijdkrachten de Straat van Hormuz open kunnen houden. Maar diezelfde strijdkrachten geven zelf aan dat niet te kunnen. Dat negeer je voor het gemak maar even.
Maar vertel eens: wanneer is deze oorlog volgens jou een succes?
https://www.rtvnoord.nl/p(...)olking-te-beschermenquote:‘We willen ons bezighouden met projecten om de democratie te vernieuwen en versterken’, licht Moes telefonisch toe. Het eerste project is de rechtszaak tegen de Staat. Want, vervolgt de oud-minister, ‘het collectieve belang van de Nederlandse inheemse bevolking heeft recht op bescherming.’
Onder meer Nederlandse gebruiken en de Nederlandse taal moeten volgens Moes beschermd worden. ‘Zeker grootschalige migratie vanuit landen waar de cultuur ver van de Nederlandse cultuur af staat, bedreigt onze cultuur.’ Over hoe die precies bedreigd wordt is hij terughoudend. Wel deelt hij ter illustratie een eigen ervaring.
Wat is de link met AMV?quote:Op woensdag 11 maart 2026 20:33 schreef Bluesdude het volgende:
vanavond bij Pauw & de Wit
Gouke Moes wil meer rechten voor de inheemlingen in dit land.
[..]
https://www.rtvnoord.nl/p(...)olking-te-beschermen
quote:Op woensdag 11 maart 2026 20:33 schreef Bluesdude het volgende:
vanavond bij Pauw & de Wit
Gouke Moes wil meer rechten voor de inheemlingen in dit land.
[..]
https://www.rtvnoord.nl/p(...)olking-te-beschermen
verkeerde topicquote:
Niet. Als dat nu na ruim een jaar nog niet duidelijk is, dan gaat het dat ook niet meer worden.quote:Op woensdag 11 maart 2026 21:36 schreef Szura het volgende:
Wanneer treedt er iemand op tegen deze ‘fraud, abuse and waste’ van overheidsgeld?
It’s Trump’s War. We’re Stuck With the Bill.quote:Op woensdag 11 maart 2026 21:36 schreef Szura het volgende:
Wanneer treedt er iemand op tegen deze ‘fraud, abuse and waste’ van overheidsgeld?
Ugh, wat een milieuramp is daar nu aan het plaatsvinden zeg. Al die tonnen rook de lucht in overal in het M.O en dan ook straks tonnen olie in het water. Thanks Trump!quote:
Waarom zou iemand daar tegen optreden? Dit type oorlogen is geweldig voor de autocraten in Amerika.quote:Op woensdag 11 maart 2026 21:36 schreef Szura het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |