De Iraanse president riep wat over onderhandelen.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 19:29 schreef Faraday01 het volgende:
Wat heeft Trump een uur geleden geroepen ?
Ik sta alweer een klein procent in het groen YTD en daar is inderdaad echt geen enkele reden voor in de huidige situatie.quote:Op woensdag 1 april 2026 11:16 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik vind de markt erg optimistisch. De echte schade van de oorlog tegen Iran hebben we nog niet eens ervaren en de straat van Hormuz is ook nog niet open.
M'n cash blijft daarom nog even op de zijlijn.
Nou ja, eindeloos moeten scrollen voorbij overbodige foto's voor je eindelijk bij het bericht bent wat je zoekt is ook niet allesquote:Op woensdag 1 april 2026 11:45 schreef nostra het volgende:
Wat een geniale website heeft Berkshire trouwens. Alleen te openen in Netscape Navigator?
En we gaan zo weer zo'n anderhalf procent omlaag.quote:Op donderdag 2 april 2026 07:06 schreef spectrumanalyser het volgende:
Olieprijs weer boven de 107 dollar.
En dat bleek fake news. Waarschijnlijk uit de koker van Drumpf. Ben de P&D-spelletjes van deze flapdrol echt zo zat.quote:Op dinsdag 31 maart 2026 19:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
De Iraanse president riep wat over onderhandelen.
[ x ]
Ik las dat SpaceX, openAI, anthropic wellicht versneld zullen worden toegevoegd aan indexen en dus ETFs zoals de QQQ. Lijkt mij geen goede zaak.quote:
Weet niet?quote:Op dinsdag 7 april 2026 09:02 schreef JimmyJames het volgende:
Zie ik nou goed dat ik van UMG af ben??
Nee, maar er is wel een kans dat jij ervan af kunt.quote:Op dinsdag 7 april 2026 09:02 schreef JimmyJames het volgende:
Zie ik nou goed dat ik van UMG af ben??
quote:Grote winnaar is UMG (+12%), dat een bod heeft gekregen van Pershing Square. Het gaat om een combinatie van cash en aandelen met een totale waarde van circa ¤55,75 miljard. Volgens berekeningen komt het bod neer op ongeveer ¤30,40 per aandeel. Dat ligt fors boven de laatste slotkoers van ¤17,10.[bron]
Ah heb afgelopen week juist flink bijgekochtquote:Op dinsdag 7 april 2026 08:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik stap vandaag weer uit de markt, sta net een half procentje in de plus dus veel pijn doet het niet.
Met de energiecrisis die er op ons afkomt is het te onvoorspelbaar wat er gebeurt.
Zelfs als vandaag de straat van Hormuz opengaat hebben we er nog lang effect van.
Kan natuurlijk zijn dat de beurs tijdelijk flink opveert als Iran de strijd opgeeft maar we zijn ook dan nog lang niet uit de problemen.
Let op: dit is geen advies.
Dagje te vroeg.quote:Op dinsdag 7 april 2026 08:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik stap vandaag weer uit de markt, sta net een half procentje in de plus dus veel pijn doet het niet.
Met de energiecrisis die er op ons afkomt is het te onvoorspelbaar wat er gebeurt.
Zelfs als vandaag de straat van Hormuz opengaat hebben we er nog lang effect van.
Kan natuurlijk zijn dat de beurs tijdelijk flink opveert als Iran de strijd opgeeft maar we zijn ook dan nog lang niet uit de problemen.
Let op: dit is geen advies.
Dat wel. Maar dat weet je toch niet.quote:
Ochja, als het je gemoedstoestand goed doet moet je uitstappen. Overall zou ik niemand adviseren om compleet uit te stappen. Je mist de markt wat erg zonde is.quote:Op woensdag 8 april 2026 08:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat wel. Maar dat weet je toch niet.
Energiecrisis niet afgewend dus ik blijf het eerst maar eens 2-3 maanden rustig aankijken.
Inderdaad dat heb ik nooit begrepen om volledig uit te stappen. Time in the market beats timing the marketquote:Op woensdag 8 april 2026 08:44 schreef Drass het volgende:
[..]
Ochja, als het je gemoedstoestand goed doet moet je uitstappen. Overall zou ik niemand adviseren om compleet uit te stappen. Je mist de markt wat erg zonde is.
Winst nemen is prima, zeker op bepaalde sectoren of herbalanceren.
Succes allen vandaag!
Ik heb nog wel bitcoin en een account met alleen maar dividend aandelen (veel REIT's ook).quote:Op woensdag 8 april 2026 09:02 schreef plesner het volgende:
[..]
Inderdaad dat heb ik nooit begrepen om volledig uit te stappen. Time in the market beats timing the market
De betreffende user timed altijd goed.quote:Op woensdag 8 april 2026 09:02 schreef plesner het volgende:
[..]
Inderdaad dat heb ik nooit begrepen om volledig uit te stappen. Time in the market beats timing the market
Vandaar ook het alom oude gezegde 'time in the market beats timing the market'. Op een enkele gok (of een enkele laag van de elite) na ben je (zoals je zelf al zegt) toch altijd te laat. Waarom zou je het dan proberen?quote:Op woensdag 8 april 2026 09:09 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Als ik een ding geleerd heb dan is het wel dat je als particuliere belegger altijd te laat bent om op nieuws te reageren. Als je op de radio iets negatiefs hoort over een bedrijf dan is de koers al in elkaar gestort voordat je de app van je broker op hebt kunnen starten. Bij goed nieuws ben je ook altijd te laat om weer in te kunnen stappen.
Benieuwd wat het volgende briljante project van meneer Trump gaat worden. Van Cuba hebben we iig weinig last.
Wel paar keer geluk mee gehad maar ik zou het niet als advies gebruiken.quote:Op woensdag 8 april 2026 09:08 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
De betreffende user timed altijd goed.
We staan nog niet op het niveau van voor de oorlog, het is wel logisch dat een wapenstilstand voor een stijging zorgt.quote:Op woensdag 8 april 2026 11:00 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Verbazingwekkend hoe positief de beurs reageert op dit nieuws. Tegelijkertijd durf ik er ook weer niet tegenin te handelen![]()
Eens natuurlijk, ik vind alleen de mate van de reactie niet in verhouding met de realiteit. Met name de grote daling van olie lijkt absurd (-15%) als je weet dat de energiecrisis onafwendbaar is. Aandelen met 2 a 3% omhoog valt nog enigszins te verdedigen in de categorie voorzichtig optimisme.quote:Op woensdag 8 april 2026 11:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
We staan nog niet op het niveau van voor de oorlog, het is wel logisch dat een wapenstilstand voor een stijging zorgt.
Tegelijkertijd is het nog niet echt duidelijk wat er na deze wapenstilstand gebeurt en onzekerheid of het toch niet weer oplaait.
En de energiecrisis is al onafwendbaar, die schepen zijn sowieso nog 20-25 dagen onderweg, hebben een achterstand in te lopen van zo'n 15-18 miljoen vaten voor iedere dag dat de straat dicht was en veel tankers moeten eerst weer koers zetten richting de straat van Hormuz om te laden, die zijn er voorlopig ook nog niet.
Als laatste is er onduidelijkheid hoeveel infrastructuur Iran vernield heeft en wat voor gevolgen dat nog heeft.
Voorzichtig optimisme mag er zijn, natuurlijk.
Voor bulletaflossing blijft timing wel een bitch natuurlijk.quote:Op woensdag 8 april 2026 17:44 schreef Sport_Life het volgende:
J-j staat nog steeds +22,2 met de 3 NT fondsen.
Correctie is er vooralsnog niet.
Ik koop alleen maar bij om over 25 jaar mijn aflossingsvrije hypotheek af te lossen dus op zich maakt het niet zoveel uit allemaal.
Hoezo timing? Aflossen is en blijft vrijwilligquote:Op woensdag 8 april 2026 18:19 schreef nostra het volgende:
[..]
Voor bulletaflossing blijft timing wel een bitch natuurlijk.
ik heb wel een idee dat die Rev Garde bazen andere mensen zijn dan die Khomeini tulband figuren en hun haat richting Israël fors minder is , en mogelijk dus ook geen steun aan HAMAS en Hezbollah ,quote:Op woensdag 8 april 2026 11:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
We staan nog niet op het niveau van voor de oorlog, het is wel logisch dat een wapenstilstand voor een stijging zorgt.
Tegelijkertijd is het nog niet echt duidelijk wat er na deze wapenstilstand gebeurt en onzekerheid of het toch niet weer oplaait.
En de energiecrisis is al onafwendbaar, die schepen zijn sowieso nog 20-25 dagen onderweg, hebben een achterstand in te lopen van zo'n 15-18 miljoen vaten voor iedere dag dat de straat dicht was en veel tankers moeten eerst weer koers zetten richting de straat van Hormuz om te laden, die zijn er voorlopig ook nog niet.
Als laatste is er onduidelijkheid hoeveel infrastructuur Iran vernield heeft en wat voor gevolgen dat nog heeft.
Voorzichtig optimisme mag er zijn, natuurlijk.
Die van mij niet. Dan maar wachten tot de eerste bootjes er doorheen mogen.quote:Op donderdag 9 april 2026 15:07 schreef Sport_Life het volgende:
De NT orders zijn verwerkt. Lekker dagje vandaag.
EM +6,64%!!
Het gaat weer de goede kant op. Van de 4200 euro is de helft alweer terug. Hopelijk ergens volgende week alsnog mijn opties verkopen en dan pomp ik een mooie som in m'n Europese indexfonds.quote:Op maandag 16 maart 2026 22:16 schreef Seven. het volgende:
De aandelen van m'n werkgever zaten zo'n al bijna op de koers waarbij ik de opties wilde verkopen en in een Europees indexfonds zetten om het risico beter te spreiden. Maar we zaten in een blackout periode en helaas heeft de oorlog met Iran de zaken geen goed gedaan. 4200 euro netto verdampt.
Dus nu maar weer wachten of de koers weer op wil klimmen. Hopelijk duurt dat geen jaren.
Welk Europees fonds ga je voor? MEUD?quote:Op vrijdag 10 april 2026 12:54 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het gaat weer de goede kant op. Van de 4200 euro is de helft alweer terug. Hopelijk ergens volgende week alsnog mijn opties verkopen en dan pomp ik een mooie som in m'n Europese indexfonds.
ASN mixfonds (offensief).quote:Op vrijdag 10 april 2026 13:10 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Welk Europees fonds ga je voor? MEUD?
Je hebt gelijk. Als het maar beter gespreid isquote:Op vrijdag 10 april 2026 19:30 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Is dat een Europees fonds? Wat ik er van kan vinden is dat een wereldwijd gespreid fonds.
Heeft hier iemand op fok ook wel eens gehad.quote:Op zondag 12 april 2026 02:06 schreef nostra het volgende:
Meedoen met de grote jongens gaat wel eens mis.
[ afbeelding ]
Dan maar hopen dat een echte oliehandelaar je nog komt redden. Anders is het een heel duur grapje.quote:Op zondag 12 april 2026 02:06 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]
Alsof dit echt isquote:Op zondag 12 april 2026 02:06 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]
quantum en crypto is een goed huwelijkquote:Op dinsdag 14 april 2026 18:04 schreef nostra het volgende:
Als Pakistan een nuke gooit op India, stijgt de AEX naar 2000 in deze markt.
lees 900.000quote:Crypto-expert voorspelt: 'Stijging bitcoin richting 90.000 dollar mogelijk'
Crypto heeft een kabbelende periode achter de rug. Bij elke opleving daalt de koers weer net zo hard. Crypto-expert John van Meer duidt deze ontwikkeling en doet een voorspelling naar waar de koers naartoe gaat.
Inderdaad, vorige week wat bijgekocht, daar kunnen we dit weekend 2x van uit eten. Aldus Mrs Sport_life.. happy wife happy (sport)lifequote:Op woensdag 8 april 2026 09:02 schreef plesner het volgende:
[..]
De ene helft gaat op aan drank en hoeren en de andere helft verbras ik.quote:Op donderdag 16 april 2026 22:26 schreef Seven. het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk allemaal met de opbrengsten, herbeleggen of leuke dingen doen of zo?
Aflossingsvrije hypotheek aflossen op termijnquote:Op donderdag 16 april 2026 22:26 schreef Seven. het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk allemaal met de opbrengsten, herbeleggen of leuke dingen doen of zo?
Herbeleggen, de meeste leuke dingen kan ik wel gewoon uit mijn salaris betalen. Een motor staat ooit nog wel op de planning (midlifecrisisquote:Op donderdag 16 april 2026 22:26 schreef Seven. het volgende:
Wij lossen nauwelijks af op onze hypotheek met rente van 0,8%/1,3% bruto, dat geld wordt belegd en na 10/20 jaar in 1x afgelost.quote:Op donderdag 16 april 2026 22:26 schreef Seven. het volgende:
Ik beginsel verkoop ik niet. Dividenden worden herbelegd. Als ik ooit minder wil gaan werken of met pensioen ga, wil ik de dividendopbrengsten gaan gebruiken als aanvulling op mijn inkomen. Oftewel: dan ga ik daar leuke dingen mee doen.quote:Op donderdag 16 april 2026 22:26 schreef Seven. het volgende:
Yup, en die zijn best druk bezig om eindelijk eens wat waarde te kristaliseren. En ondertussen is het een halve AI/ renewable energy play geworden met hun portfolio.quote:
De tip van het jaar van iemand die nog in nl.belggen postte elke keer maar weer. Vind het maar ondoorgrondelijke propositie.quote:
Leuke dingen dus.quote:Op donderdag 16 april 2026 23:04 schreef Hallojo het volgende:
[..]
De ene helft gaat op aan drank en hoeren en de andere helft verbras ik.
Zo zou je het kunnen noemenquote:
Keurig! Ik sta nog grotendeels langs de kant.quote:Op vrijdag 17 april 2026 21:11 schreef Hyaenidae het volgende:
Begin april weer flink ingekocht, na eind december zowat alles verkocht te hebben. ivm peildatumarbitrage dingetje mag je dan pas in april weer instappen zodat het vermogen onder spaargeld valt ipv beleggingen.
Pakte vorig jaar super uit, nu weer![]()
Heb nog steeds zo'n 50% van mijn vrij beschikbare geld op spaarrekening staan. Maar dat had ik vorig jaar ook al. Ik ben te schijt om alles in aandelen te mikken, al was ik van plan om nog meer in te leggen als het nog verder zou zakken maar ja die kans is voorbij gevlogen nu. Maar het kan net zo goed later in het jaar weer in elkaar donderen natuurlijk, het blijft een gok.quote:Op vrijdag 17 april 2026 21:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Keurig! Ik sta nog grotendeels langs de kant.
Sowieso nog veel geld vast in huidige woning, komt na verbouwen en verhuizen tzt wel vrij.
M’n btc en van Lanschot (niet verkocht) gaan wel prima.
Vandaag is het doel bereikt dus ik heb m'n opties verkocht. Geen idee hoe lang het duurt voor ik dit geld in de pocket heb, maar ik sluis het 1 op 1 door naar het ASN indexfonds.quote:Op donderdag 16 april 2026 22:28 schreef Seven. het volgende:
Het gaat weer lekker met de aandelenkoers van m'n werkgever. Vandaag zat de koers enorm in de lift. Als morgen weer zo'n dag wordt, dan gaat m'n standing order in. Vermoedelijk nietmaar het zou wel fijn zijn als Trumpie zich nog een weekje gedeisd houdt zodat ik kan verkopen.
Gewoon maandelijks een vast bedrag inleggen, als je die mogelijkheid hebt.quote:Op vrijdag 17 april 2026 21:41 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Heb nog steeds zo'n 50% van mijn vrij beschikbare geld op spaarrekening staan. Maar dat had ik vorig jaar ook al. Ik ben te schijt om alles in aandelen te mikken, al was ik van plan om nog meer in te leggen als het nog verder zou zakken maar ja die kans is voorbij gevlogen nu. Maar het kan net zo goed later in het jaar weer in elkaar donderen natuurlijk, het blijft een gok.
Ik zal deze vraag ook nog ff zelf beantwoordenquote:Op donderdag 16 april 2026 22:26 schreef Seven. het volgende:
Ik zou er ook rekening mee houden dat die 238k over 20 jaar in koopkracht nog de helft waard is.quote:Op zaterdag 18 april 2026 07:34 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik zal deze vraag ook nog ff zelf beantwoorden![]()
Ik laat het dus ook lekker staan en dividend ga ik ook het beleggen. Mijn langetermijnplan is om 25-30 jaar te beleggen, dus rond de tijd dat ik met pensioen ga ik er op cashen.
Als ik mijn maandelijkse inleg nu verhoog naar 200 euro en dat jaarlijks indexeer met 2%, dan zou dat bij een rendement van 7% er zo uitzien:
20 jaar 62 jaar ~¤238.000
25 jaar 67 jaar ~¤362.000
30 jaar 72 jaar ~¤547.000
Belasting is hier niet in meegenomen. En dit gaat er vanuit dat ik de opties die ik nu inleg in het indexfonds zijn daarin meegenomen. En de aandelen die ik volgend jaar kan verkopen ook (berekening is gebaseerd op de huidige aandelenkoers van m'n werkgever).
Dit is als ik offensief blijf beleggen maar ik moet nog 28 jaar werken en vermoedelijk ga ik na 20 jaar wel veiliger beleggen met 4% rendement. Dat levert me 90k minder op na 30 jaar. Alsnog niet slecht. Tegen die tijd ben ik ook hypotheekvrij, die lasten hopen we nog te verlagen op andere manieren.
Dan ga je uit van een langjarige gemiddelde inflatie van ruim 3,5% Dit is wel heel conservatiefquote:Op zaterdag 18 april 2026 09:07 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik zou er ook rekening mee houden dat die 238k over 20 jaar in koopkracht nog de helft waard is.
Ik kijk gewoon even simpelweg 20 jaar terug toen de huizenprijzen gemiddeld 150k kostten ipv 500k en een luxe brood in de supermarkt 89ct in plaats van 2,45.quote:Op zaterdag 18 april 2026 09:36 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dan ga je uit van een langjarige gemiddelde inflatie van ruim 3,5% Dit is wel heel conservatief
Zelf ga ik in mijn modellering uit van 2,75% en het idee is daarbij ook bewust aan de conservatieve kant te gaan zitten zodat er wat ruimte voor tegenvallers in zit. Zoals een oranje man die een zeestraat blokkeert.
De huizenrprijzen zijn zo ongeveer de slechtste indicator voor inflatie die je kunt bedenken. Door allerlei overheidsmaatregelen en dan met name de HRA kun je dat echt niet zo simpel om slaan tussen woningwaarde naar maandlasten en vervolgens projecteren als maatstaf voor inflatie. Hogere hypotheek betekent ook meer fiscaal voordeel. Sterker dat is nu juist de reden dat die prijzen veel hard gestegen zijn dan de inflatie bij een schaarste.quote:Op zaterdag 18 april 2026 09:43 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik kijk gewoon even simpelweg 20 jaar terug toen de huizenprijzen gemiddeld 150k kostten ipv 500k en een luxe brood in de supermarkt 89ct in plaats van 2,45.
Dat de gemiddelde inflatie 3% is omdat electra nauwelijks is gestegen vind ik minder relevant.
In 2006 was het gemiddeld ¤235.843 volgens onze vriend Googlequote:Op zaterdag 18 april 2026 09:43 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik kijk gewoon even simpelweg 20 jaar terug toen de huizenprijzen gemiddeld 150k kostten ipv 500k en een luxe brood in de supermarkt 89ct in plaats van 2,45.
Dat de gemiddelde inflatie 3% is omdat electra nauwelijks is gestegen vind ik minder relevant.
Maar het is meteen ook de grootste uitgave voor veel mensen, voor starters vaak 30-40% van het netto inkomen.quote:Op zaterdag 18 april 2026 09:49 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
De huizenrprijzen zijn zo ongeveer de slechtste indicator voor inflatie die je kunt bedenken. Door allerlei overheidsmaatregelen en dan met name de HRA kun je dat echt niet zo simpel om slaan tussen woningwaarde naar maandlasten en vervolgens projecteren als maatstaf voor inflatie. Hogere hypotheek betekent ook meer fiscaal voordeel. Sterker dat is nu juist de reden dat die prijzen veel hard gestegen zijn dan de inflatie bij een schaarste.
Volgens het CBS kostte een appartement in Utrecht (mijn regio) wat nu 500.000 waard is destijds 208.100.quote:Op zaterdag 18 april 2026 09:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
In 2006 was het gemiddeld ¤235.843 volgens onze vriend Google
Ik begrijp sowieso niet waarom mensen op zoek gaan naar een appartement in Utrecht of andere onbetaalbare steden.quote:Op zaterdag 18 april 2026 10:03 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Volgens het CBS kostte een appartement in Utrecht (mijn regio) wat nu 500.000 waard is destijds 208.100.
Mijn eigen woning kostte 691.900.
Bij een gemiddelde woningwaarde worden ook woningen in Zeeland en vrijstaande woningen meegenomen, die zijn niet relevant voor mijn kinderen die op zoek gaan naar een appartement in Utrecht.
Omdat we hier toevallig wonen en zijn opgegroeidquote:Op zaterdag 18 april 2026 10:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik begrijp sowieso niet waarom mensen op zoek gaan naar een appartement in Utrecht of andere onbetaalbare steden.
Voor iedere woning zijn er duizenden kandidaten, huur of koop.
Voordeel van zo'n achtbaan is wel dat je er niet uit kan.quote:Op zondag 19 april 2026 18:56 schreef Perrin het volgende:
Een nieuwe beursweek begint.
[ afbeelding ]
Lees die link die ik een paar postst terug had geplaatst. Er wordt gewoon geld gedrukt en dat moet ergens heen.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 09:54 schreef Faraday01 het volgende:
Bij de beurs denk ik steeds vaker![]()
![]()
De straat van Hormuz zit op slot, er zijn nog steeds op en af importheffingen, de Amerikaanse staatsschuld en begrotingstekort is steeds meer onhoudbaar en daar zal op enig moment toch fiscaal de broekriem aangehaald moeten worden, dan is er de oorlog in Oekraïne, loop de inflatie op in Europa, zijn er ook in Europa landen (Frankrijk) waar echt iets moet gebeuren en zitten ze in Azië zwaar in de energieproblemen.
En wat is mijn YTD rendement: ruim 8,5%![]()
Hoe dan?
58 miljard openingsbod.quote:
Aandelen staan in principe altijd in een losse entiteit, dus als de bank klapt, komen ze niet aan jouw aandelen. Wel even opletten, omdat sommige brokers aandelen nog wel eens willen uitlenen; dan loop je wel een risico (maar dan bij lener).quote:Op zondag 3 mei 2026 16:30 schreef Seven. het volgende:
Ik had 50 aandelen van m'n werkgever waarvan 25 vested. Die ga ik maandag verkopen zodat het geld naar m'n ASN indexfonds kan. Met de opties die ik vorige week verkocht heb erbij, stort ik 21k in het indexfonds. Dat lijkt me veiliger dan alle Amerikaanse aandelen bij een Amerikaanse bank laten staan.
Ik zal me in ieder geval veel geruster voelen als ik gewoon bij m'n vermogen kan zonder tussenkomst van een Amerikaanse bank of mijn werkgever.quote:Op maandag 4 mei 2026 07:14 schreef nostra het volgende:
[..]
Aandelen staan in principe altijd in een losse entiteit, dus als de bank klapt, komen ze niet aan jouw aandelen. Wel even opletten, omdat sommige brokers aandelen nog wel eens willen uitlenen; dan loop je wel een risico (maar dan bij lener).
quote:Ook de beurzen in New York wist het verlies van maandag weg te poetsen.
Techbeurs Nasdaq won 1 procent procent hoger.
De S&P 500 sloot 0,8 procent hoger op een nieuw record van 7299,22 punten en de Dow Jones is 0,7 procent geklommen.
Chipconcern Intel was uitblinker en maakt een koerssprong van 12,9 procent. Persbureau Bloomberg meldde dat Apple verkennende gesprekken had gevoerd over het gebruik van Intel en Samsung voor de productie van de hoofdprocessors voor zijn apparaten.
Chipfonds AMD wint in aanloop naar de kwartaalresultaten vandaag nabeurs 4 procent.
Harley-Davidson finishte 8,1 procent hoger.
De kelderende verkoop van motorfietsen hadden beleggers ingeboekt.
PayPal wordt afgestraft met een koersverlies van 7,7 procent nadat het betaalbedrijf voorbeurs bekendmaakte dat de winstgevendheid onder druk staat en de winst in het tweede kwartaal fors tegen gaat vallen.
Ook de resultaten van winkelplatform Shopify maandag nabeurs kunnen niet bekoren. Het aandeel keldert 15,6 procent.
Olie werd dinsdag goedkoper. Een vat Brentolie kostte 3,8 procent minder op 110,13 dollar per vat. Amerikaanse olie zakte 3,6 procent in prijs tot 102,57 dollar per vat.
Afscheid genomen met 50% winst. Gaat het daarna nog x4quote:Op vrijdag 26 september 2025 23:56 schreef Bucketlist het volgende:
Toch maar afscheid genomen van Intel. Was eigenlijk van plan het lang vast te houden, maar winstnemen is niet onverstandig. Wil instappen in Corbion, maar ik denk dat ik nog heel even wacht. Dit zou dan voor een kortere termijn zijn +- 1 jaar.
Jezus, zie dit nu pas.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 21:35 schreef Bucketlist het volgende:
[..]
Afscheid genomen met 50% winst. Gaat het daarna nog x4Niet ingestapt in Corbion overigens.
Ik denk dat een rendement getal toch meer zegt.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 18:42 schreef Sport_Life het volgende:
YTD meer verdiend met beleggen dan met werken haha.
Nou, die hebben wel serieus op het randje van omvallen gezeten. Enige punt was dat ze too big to fail zijn.quote:
8.5% met NT world.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 08:57 schreef dop het volgende:
[..]
Ik denk dat een rendement getal toch meer zegt.
Iemand die niet werkt en of een behoorlijk vermogen heeft verdiend al snel meer met beleggen dan werken, als de beurzen een plus laten zien.
Hier 9% rendement
kun je dat niet zelf uitrekenen ?quote:Op zaterdag 9 mei 2026 11:51 schreef Zwansen het volgende:
Ik blijf het vrijwel onmogelijk vinden op De Giro om je jaarrendement te zien.
Nee, niet per jaar. Dus eigenlijk moet ik een screenshot maken op 1 januari en elke euro die ik stort bijhouden en dan kan ik het bepalen.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 12:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kun je dat niet zelf uitrekenen ?
jouw rendement berekenen behoort niet tot de kerntaken van de giro zeg maar
maar je ziet wel het nominale bedrag dat je verloren bent toch?
https://www.portfolio-performance.info/en/quote:Op zaterdag 9 mei 2026 11:51 schreef Zwansen het volgende:
Ik blijf het vrijwel onmogelijk vinden op De Giro om je jaarrendement te zien.
als het leuk vind dat zet je alle stortingen en opnames in een sheetquote:Op zaterdag 9 mei 2026 14:32 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nee, niet per jaar. Dus eigenlijk moet ik een screenshot maken op 1 januari en elke euro die ik stort bijhouden en dan kan ik het bepalen.
Al koop en verkoop ik af en toe ook, dat geeft nog meer een vertroebeld beeld.
Afgelopen 12 maanden stuk of 25 zie ik. Mag komend jaar wel een stuk minder.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 14:39 schreef Rnie het volgende:
[..]
https://www.portfolio-performance.info/en/
Handmatig invoeren werkt imo het beste. Heb je relatief veel transacties per jaar?
Gek genoeg lukt het veel andere brokers wel om dit te doen.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 12:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kun je dat niet zelf uitrekenen ?
jouw rendement berekenen behoort niet tot de kerntaken van de giro zeg maar
maar je ziet wel het nominale bedrag dat je verloren bent toch?
maar j e kunt er wel crypto opnemen in je portoquote:Op zaterdag 9 mei 2026 16:42 schreef dop het volgende:
[..]
Gek genoeg lukt het veel andere brokers wel om dit te doen.
Zo ingewikkeld is het niet, prima service naar je klanten.
Vroeger vertrokken we massaal naar Alex omdat je bij een broker betere tarieven en service kreeg dan bij een bank.
De Giro begint langzaam maar zeker weer achter te lopen.
Dit soort dingen in een ChatGTP gooien is meestal erg effectief.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 14:32 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nee, niet per jaar. Dus eigenlijk moet ik een screenshot maken op 1 januari en elke euro die ik stort bijhouden en dan kan ik het bepalen.
Al koop en verkoop ik af en toe ook, dat geeft nog meer een vertroebeld beeld.
Yes, Gemini doet het ook prima voor allerlei aandelen gerelateerde vragen. Wel op reasoning/denken zetten, bij snel zie ik wel eens foutjes in berekeningen en aannames.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 10:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dit soort dingen in een ChatGTP gooien is meestal erg effectief.
Bij Gemini zou ik wel uitkijken met persoonljk documenten omdat ik sterk het vermoeden heeft dat Google zijn profielen vult met shit wat je upload in gemini, voor Claude is dat geen business model.quote:Op woensdag 13 mei 2026 19:14 schreef Seven. het volgende:
[..]
Yes, Gemini doet het ook prima voor allerlei aandelen gerelateerde vragen. Wel op reasoning/denken zetten, bij snel zie ik wel eens foutjes in berekeningen en aannames.
All world zit rond 10 a 11. Dan zit je veel tech, misschien wat industrie en oliesquote:Op vrijdag 15 mei 2026 09:29 schreef Zwansen het volgende:
YTD rendement nu 21,2%. En daar zit het verlies van vandaag al in.
Ja, veel tech. Grootste holding is ASML, daarna AMD (die is meer dan verdubbeld sinds 1 januari). Ook ASMI, BESI en NVIDIA doen het erg goed.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 09:37 schreef Drass het volgende:
[..]
All world zit rond 10 a 11. Dan zit je veel tech, misschien wat industrie en olies
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |