Lees die link die ik een paar postst terug had geplaatst. Er wordt gewoon geld gedrukt en dat moet ergens heen.quote:Op zaterdag 2 mei 2026 09:54 schreef Faraday01 het volgende:
Bij de beurs denk ik steeds vaker![]()
![]()
De straat van Hormuz zit op slot, er zijn nog steeds op en af importheffingen, de Amerikaanse staatsschuld en begrotingstekort is steeds meer onhoudbaar en daar zal op enig moment toch fiscaal de broekriem aangehaald moeten worden, dan is er de oorlog in Oekraïne, loop de inflatie op in Europa, zijn er ook in Europa landen (Frankrijk) waar echt iets moet gebeuren en zitten ze in Azië zwaar in de energieproblemen.
En wat is mijn YTD rendement: ruim 8,5%![]()
Hoe dan?
58 miljard openingsbod.quote:
Aandelen staan in principe altijd in een losse entiteit, dus als de bank klapt, komen ze niet aan jouw aandelen. Wel even opletten, omdat sommige brokers aandelen nog wel eens willen uitlenen; dan loop je wel een risico (maar dan bij lener).quote:Op zondag 3 mei 2026 16:30 schreef Seven. het volgende:
Ik had 50 aandelen van m'n werkgever waarvan 25 vested. Die ga ik maandag verkopen zodat het geld naar m'n ASN indexfonds kan. Met de opties die ik vorige week verkocht heb erbij, stort ik 21k in het indexfonds. Dat lijkt me veiliger dan alle Amerikaanse aandelen bij een Amerikaanse bank laten staan.
Ik zal me in ieder geval veel geruster voelen als ik gewoon bij m'n vermogen kan zonder tussenkomst van een Amerikaanse bank of mijn werkgever.quote:Op maandag 4 mei 2026 07:14 schreef nostra het volgende:
[..]
Aandelen staan in principe altijd in een losse entiteit, dus als de bank klapt, komen ze niet aan jouw aandelen. Wel even opletten, omdat sommige brokers aandelen nog wel eens willen uitlenen; dan loop je wel een risico (maar dan bij lener).
quote:Ook de beurzen in New York wist het verlies van maandag weg te poetsen.
Techbeurs Nasdaq won 1 procent procent hoger.
De S&P 500 sloot 0,8 procent hoger op een nieuw record van 7299,22 punten en de Dow Jones is 0,7 procent geklommen.
Chipconcern Intel was uitblinker en maakt een koerssprong van 12,9 procent. Persbureau Bloomberg meldde dat Apple verkennende gesprekken had gevoerd over het gebruik van Intel en Samsung voor de productie van de hoofdprocessors voor zijn apparaten.
Chipfonds AMD wint in aanloop naar de kwartaalresultaten vandaag nabeurs 4 procent.
Harley-Davidson finishte 8,1 procent hoger.
De kelderende verkoop van motorfietsen hadden beleggers ingeboekt.
PayPal wordt afgestraft met een koersverlies van 7,7 procent nadat het betaalbedrijf voorbeurs bekendmaakte dat de winstgevendheid onder druk staat en de winst in het tweede kwartaal fors tegen gaat vallen.
Ook de resultaten van winkelplatform Shopify maandag nabeurs kunnen niet bekoren. Het aandeel keldert 15,6 procent.
Olie werd dinsdag goedkoper. Een vat Brentolie kostte 3,8 procent minder op 110,13 dollar per vat. Amerikaanse olie zakte 3,6 procent in prijs tot 102,57 dollar per vat.
Afscheid genomen met 50% winst. Gaat het daarna nog x4quote:Op vrijdag 26 september 2025 23:56 schreef Bucketlist het volgende:
Toch maar afscheid genomen van Intel. Was eigenlijk van plan het lang vast te houden, maar winstnemen is niet onverstandig. Wil instappen in Corbion, maar ik denk dat ik nog heel even wacht. Dit zou dan voor een kortere termijn zijn +- 1 jaar.
Jezus, zie dit nu pas.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 21:35 schreef Bucketlist het volgende:
[..]
Afscheid genomen met 50% winst. Gaat het daarna nog x4Niet ingestapt in Corbion overigens.
Ik denk dat een rendement getal toch meer zegt.quote:Op vrijdag 8 mei 2026 18:42 schreef Sport_Life het volgende:
YTD meer verdiend met beleggen dan met werken haha.
Nou, die hebben wel serieus op het randje van omvallen gezeten. Enige punt was dat ze too big to fail zijn.quote:
8.5% met NT world.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 08:57 schreef dop het volgende:
[..]
Ik denk dat een rendement getal toch meer zegt.
Iemand die niet werkt en of een behoorlijk vermogen heeft verdiend al snel meer met beleggen dan werken, als de beurzen een plus laten zien.
Hier 9% rendement
kun je dat niet zelf uitrekenen ?quote:Op zaterdag 9 mei 2026 11:51 schreef Zwansen het volgende:
Ik blijf het vrijwel onmogelijk vinden op De Giro om je jaarrendement te zien.
Nee, niet per jaar. Dus eigenlijk moet ik een screenshot maken op 1 januari en elke euro die ik stort bijhouden en dan kan ik het bepalen.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 12:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kun je dat niet zelf uitrekenen ?
jouw rendement berekenen behoort niet tot de kerntaken van de giro zeg maar
maar je ziet wel het nominale bedrag dat je verloren bent toch?
https://www.portfolio-performance.info/en/quote:Op zaterdag 9 mei 2026 11:51 schreef Zwansen het volgende:
Ik blijf het vrijwel onmogelijk vinden op De Giro om je jaarrendement te zien.
als het leuk vind dat zet je alle stortingen en opnames in een sheetquote:Op zaterdag 9 mei 2026 14:32 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nee, niet per jaar. Dus eigenlijk moet ik een screenshot maken op 1 januari en elke euro die ik stort bijhouden en dan kan ik het bepalen.
Al koop en verkoop ik af en toe ook, dat geeft nog meer een vertroebeld beeld.
Afgelopen 12 maanden stuk of 25 zie ik. Mag komend jaar wel een stuk minder.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 14:39 schreef Rnie het volgende:
[..]
https://www.portfolio-performance.info/en/
Handmatig invoeren werkt imo het beste. Heb je relatief veel transacties per jaar?
Gek genoeg lukt het veel andere brokers wel om dit te doen.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 12:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kun je dat niet zelf uitrekenen ?
jouw rendement berekenen behoort niet tot de kerntaken van de giro zeg maar
maar je ziet wel het nominale bedrag dat je verloren bent toch?
maar j e kunt er wel crypto opnemen in je portoquote:Op zaterdag 9 mei 2026 16:42 schreef dop het volgende:
[..]
Gek genoeg lukt het veel andere brokers wel om dit te doen.
Zo ingewikkeld is het niet, prima service naar je klanten.
Vroeger vertrokken we massaal naar Alex omdat je bij een broker betere tarieven en service kreeg dan bij een bank.
De Giro begint langzaam maar zeker weer achter te lopen.
Dit soort dingen in een ChatGTP gooien is meestal erg effectief.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 14:32 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nee, niet per jaar. Dus eigenlijk moet ik een screenshot maken op 1 januari en elke euro die ik stort bijhouden en dan kan ik het bepalen.
Al koop en verkoop ik af en toe ook, dat geeft nog meer een vertroebeld beeld.
Yes, Gemini doet het ook prima voor allerlei aandelen gerelateerde vragen. Wel op reasoning/denken zetten, bij snel zie ik wel eens foutjes in berekeningen en aannames.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 10:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dit soort dingen in een ChatGTP gooien is meestal erg effectief.
Bij Gemini zou ik wel uitkijken met persoonljk documenten omdat ik sterk het vermoeden heeft dat Google zijn profielen vult met shit wat je upload in gemini, voor Claude is dat geen business model.quote:Op woensdag 13 mei 2026 19:14 schreef Seven. het volgende:
[..]
Yes, Gemini doet het ook prima voor allerlei aandelen gerelateerde vragen. Wel op reasoning/denken zetten, bij snel zie ik wel eens foutjes in berekeningen en aannames.
All world zit rond 10 a 11. Dan zit je veel tech, misschien wat industrie en oliesquote:Op vrijdag 15 mei 2026 09:29 schreef Zwansen het volgende:
YTD rendement nu 21,2%. En daar zit het verlies van vandaag al in.
Ja, veel tech. Grootste holding is ASML, daarna AMD (die is meer dan verdubbeld sinds 1 januari). Ook ASMI, BESI en NVIDIA doen het erg goed.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 09:37 schreef Drass het volgende:
[..]
All world zit rond 10 a 11. Dan zit je veel tech, misschien wat industrie en olies
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |