Gek genoeg lukt het veel andere brokers wel om dit te doen.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 12:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kun je dat niet zelf uitrekenen ?
jouw rendement berekenen behoort niet tot de kerntaken van de giro zeg maar
maar je ziet wel het nominale bedrag dat je verloren bent toch?
maar j e kunt er wel crypto opnemen in je portoquote:Op zaterdag 9 mei 2026 16:42 schreef dop het volgende:
[..]
Gek genoeg lukt het veel andere brokers wel om dit te doen.
Zo ingewikkeld is het niet, prima service naar je klanten.
Vroeger vertrokken we massaal naar Alex omdat je bij een broker betere tarieven en service kreeg dan bij een bank.
De Giro begint langzaam maar zeker weer achter te lopen.
Dit soort dingen in een ChatGTP gooien is meestal erg effectief.quote:Op zaterdag 9 mei 2026 14:32 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Nee, niet per jaar. Dus eigenlijk moet ik een screenshot maken op 1 januari en elke euro die ik stort bijhouden en dan kan ik het bepalen.
Al koop en verkoop ik af en toe ook, dat geeft nog meer een vertroebeld beeld.
Yes, Gemini doet het ook prima voor allerlei aandelen gerelateerde vragen. Wel op reasoning/denken zetten, bij snel zie ik wel eens foutjes in berekeningen en aannames.quote:Op dinsdag 12 mei 2026 10:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dit soort dingen in een ChatGTP gooien is meestal erg effectief.
Bij Gemini zou ik wel uitkijken met persoonljk documenten omdat ik sterk het vermoeden heeft dat Google zijn profielen vult met shit wat je upload in gemini, voor Claude is dat geen business model.quote:Op woensdag 13 mei 2026 19:14 schreef Seven. het volgende:
[..]
Yes, Gemini doet het ook prima voor allerlei aandelen gerelateerde vragen. Wel op reasoning/denken zetten, bij snel zie ik wel eens foutjes in berekeningen en aannames.
All world zit rond 10 a 11. Dan zit je veel tech, misschien wat industrie en oliesquote:Op vrijdag 15 mei 2026 09:29 schreef Zwansen het volgende:
YTD rendement nu 21,2%. En daar zit het verlies van vandaag al in.
Ja, veel tech. Grootste holding is ASML, daarna AMD (die is meer dan verdubbeld sinds 1 januari). Ook ASMI, BESI en NVIDIA doen het erg goed.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 09:37 schreef Drass het volgende:
[..]
All world zit rond 10 a 11. Dan zit je veel tech, misschien wat industrie en olies
Als dat aandelenfonds voor jou een voldoende spreiding heeft, is het prima om het bij één beleggingsfonds te houden. Jij hebt immers één positie, maar wel in een fonds dat zelf weer positie heeft in meerdere aandelen. De vraag is dus vooral: wat mis je in dit aandelenfonds dat je graag zou willen toevoegen aan jouw beleggingsmix? In het ETF-deel van mijn portefeuille heb ik bijvoorbeeld een ETF die de wereldindex volgt (gehegdt tegen de dollar), maar ook ETF's die gericht zijn op inkomen uit dividend. Dat miste ik in de eerste.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 07:56 schreef Seven. het volgende:
Ik ben nu alles in 1 fonds aan het storten want dat is overzichtelijk, maar dat is niet echt een goede reden om alles in 1 fonds te stoppen.
Als je weet wat de onderliggende bedrijven zijn en het heeft een goede spreiding, dan kan dat prima.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 07:56 schreef Seven. het volgende:
ASN duurzaam offensief fonds zit YTD op 8,57%.
Hoe spreiden jullie? Ik ben nu alles in 1 fonds aan het storten want dat is overzichtelijk, maar dat is niet echt een goede reden om alles in 1 fonds te stoppen.
Als je de factsheet van het fonds even opent zie je dat je belegt in:quote:
Ik gebruik de NT fondsen via de Rabobank.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 07:56 schreef Seven. het volgende:
ASN duurzaam offensief fonds zit YTD op 8,57%.
Hoe spreiden jullie? Ik ben nu alles in 1 fonds aan het storten want dat is overzichtelijk, maar dat is niet echt een goede reden om alles in 1 fonds te stoppen.
Unworthy of assimilationquote:Op zaterdag 16 mei 2026 09:13 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Als je de factsheet van het fonds even opent zie je dat je belegt in:
51,2% aandelen wereldwijd (dat is waarschijnlijk een developed world positie)
22,7% in obligaties
13,2% in aandelen water en milieu
8,1% microfinancieringen
4,8% aandelen small- en midcap
De vraag die je moet beantwoorden is of dit is wat je wil? Ten opzichte van een meer traditionele breed gespreide beleggingsportefeuille (bv. NT world, NT EM en NT SC in grofweg 80-10-10 verdeling) zit je niet in een EM product maar heb je in plaats daarvan microfinancieringen en aandelen in water en milieu. Komt bij dat je 22% in obligaties zit. Niets mis mee alleen is heel erg de vraag wat voor obligaties. Als je er vanuit gaat dat je ruim 2% VRH betaalt over obligaties moeten je al goed weten wat het is om daar in te stappen. Ik kies er zelf niet meer voor omdat het niet uit kan. Als je dan een apart product hebt en je verder redelijk conservatief belegd, kun je werkelijk rendement opgeven overwegen maar met dit product zit het verweven en het totale rendement op het product is daarvoor voorlopig te hoog.
Dan nog de kosten: 0,9% per jaar is absurd veel. Dat kan voor heel veel minder. Bijvoorbeeld de NT fondsen doen het voor gemiddeld nog geen 0,2% en WEBN zelfs voor 0,07% (maar wel een dividendlek).
Mijn conclusie: Je betaalt heel veel voor dit fonds terwijl de performance ook nog eens zwaar achterblijft bij de eigen benchmark ( -1,5% per jaar de afgelopen 10 jaar!!!). Persoonlijk zou ik hier niet in beleggen.
The borg zouden dit fonds niet assimileren
Wat is EM, SC en world?quote:Op zaterdag 16 mei 2026 10:32 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik gebruik de NT fondsen via de Rabobank.
Maandelijkse inleg is 10% EM,10% SC en 80% World.
Die combinatie zit YTD op 9,6%.
Daarnaast spaargeld/deposito's voor buffer en geld dat we mogelijk binnen 2 jaar nodig hebben voor onderhoud woning, nieuwe auto etc.
Duurzaam vind ik wel belangrijk, ik wil geen aandelen in bedrijven die zwaar vervuilen etc.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 09:10 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als je weet wat de onderliggende bedrijven zijn en het heeft een goede spreiding, dan kan dat prima.
Bij ASN is het wat zoekwerk, dat mixfonds bestaat weer uit andere ASN fondsen.
Bijvoorbeeld 52% uit het "duurzaam aandelenfonds":
https://beleggingsfondsen.asnbank.nl/home-particulier/fondsen-particulier/asn-duurzaam-aandelenfonds.html
Zelf een paar ETF's uitzoeken die ook een "duurzaam" label hebben zal goedkoper zijn dan het uitbesteden aan ASN. Maar het maakt je keuzes wel makkelijker en het voorkomt dat je individuele koersen gaat volgen en daar misschien wakker van ligt.
Ik wil dus overzichtelijk (dus niet in 19 verschillende fondsen), duurzaam/ethisch verantwoord, en iets dat fatsoenlijk presteert.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 09:00 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Als dat aandelenfonds voor jou een voldoende spreiding heeft, is het prima om het bij één beleggingsfonds te houden. Jij hebt immers één positie, maar wel in een fonds dat zelf weer positie heeft in meerdere aandelen. De vraag is dus vooral: wat mis je in dit aandelenfonds dat je graag zou willen toevoegen aan jouw beleggingsmix? In het ETF-deel van mijn portefeuille heb ik bijvoorbeeld een ETF die de wereldindex volgt (gehegdt tegen de dollar), maar ook ETF's die gericht zijn op inkomen uit dividend. Dat miste ik in de eerste.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |