Je reageert als een ideologisch verblindt figuur dus dat lijkt me helemaal prima.quote:
Geneuzel over immigratie is een beetje... tja. Dus ik snap @Farenji wel. Dat soort xenofobie maken de discussie inhoudelijk er zelden beter op. En heeft ook geen reet te maken met AI of collectiviteitszin (sterker nog, staat er haaks op).quote:Op woensdag 11 maart 2026 11:54 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je reageert als een ideologisch verblindt figuur dus dat lijkt me helemaal prima.
Dat drukt toch echt behoorlijk op onze welvaart. Van de Beek becijferde 37 miljard per jaar.quote:Op woensdag 11 maart 2026 12:03 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Geneuzel over immigratie is een beetje... tja. Dus ik snap farenji wel. Dat soort xenofobie maken de discussie inhoudelijk er zelden beter op.
Preciesquote:Op woensdag 11 maart 2026 12:18 schreef ludovico het volgende:
[..]
Misschien niet het juiste topic verder....
Nee, maar kans is wel stuk groter dat tech / groeiaandelen komende 10, 20, 30 jaar meer rendement oplevert dan defensieve aandelen als Coca Cola oid, of waar je dan wel graag in zou beleggen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 23:10 schreef dop het volgende:
[..]
en jouw glazen bol weet zeker dat dit ook de aandelen voor de komende 10 jaar zijn?
Jij had deze aandelen ook allemaal al 10 jaar geleden?
Terug kijken is makkelijk vooruit kijken een stuk lastiger.
Ligt eraan. Als AI bubble plopt zit je weer beter in consumer staples.quote:Op woensdag 11 maart 2026 16:33 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Nee, maar kans is wel stuk groter dat tech / groeiaandelen komende 10, 20, 30 jaar meer rendement oplevert dan defensieve aandelen als Coca Cola oid, of waar je dan wel graag in zou beleggen.
Denk je dat die 'AI bubble' nog een ding is over 10 jaar? Wellicht komt er een crash, maar tegen die tijd staan de koersen vast weer hoger. Verder heb ik gewoon veel cash aan de zijlijn staan, om de juiste techaandelen bij te kopen als het nog wat lager gaat. Daar voel ik me prettiger bij dan alles gewoon in een non-tech ETF gooien. Sowieso gaat alles toch wel onderuit bij een techcrash, alleen de rest wat minder hard.quote:Op woensdag 11 maart 2026 16:45 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ligt eraan. Als AI bubble plopt zit je weer beter in consumer staples.
Hoge rendementen zijn gekoppeld aan hoge risico's. Ik hoop in ieder geval dat ik uit nvidia ben gestapt als de markt wat tegenwind krijgt.
Zie edit. In bubbles die ploppen, gaan er ook bedrijven ten onder.quote:Op woensdag 11 maart 2026 16:49 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Denk je dat die 'AI bubble' nog een ding is over 10 jaar? Wellicht komt er een crash, maar tegen die tijd staan de koersen vast weer hoger. Verder heb ik gewoon veel cash aan de zijlijn staan, om de juiste techaandelen bij te kopen als het nog wat lager gaat. Daar voel ik me prettiger bij dan alles gewoon in een non-tech ETF gooien. Sowieso gaat alles toch wel onderuit bij een techcrash, alleen de rest wat minder hard.
Wat vind je van Alphabet? Vele vinden het op dit moment relatief ondergewaardeerd tov andere AI spelers.quote:Op woensdag 11 maart 2026 16:49 schreef Hyaenidae het volgende:
Verder heb ik gewoon veel cash aan de zijlijn staan, om de juiste techaandelen bij te kopen als het nog wat lager gaat.
Heb ik in december bijna geheel verkocht en mooie winst op gemaakt. Nu zijn Amazon en Faceboekje mijn grootste posities. Maar eerlijk gezegd kloot ik ook maar wat aan, aan de hand van wat er populair is bij de 'finfluenzers'quote:Op woensdag 11 maart 2026 19:21 schreef Rnie het volgende:
[..]
Wat vind je van Alphabet? Vele vinden het op dit moment relatief ondergewaardeerd tov andere AI spelers.
Geen lange termijn aandeel wat jou betreft?quote:Op woensdag 11 maart 2026 19:23 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Heb ik in december bijna geheel verkocht en mooie winst op gemaakt. Nu zijn Amazon en Faceboekje mijn grootste posities.
Ja zeker een goed aandeel, maar ik heb in december flink wat afgeroomd. In april mag ik dat dan weer beleggen van de belastingdienst. Zodat de Box 3 belasting onder sparen valt. Deed vorig jaar ook zo en dat pakte toen ook geweldig uit, mooi in kunnen stappen na de crashquote:Op woensdag 11 maart 2026 19:29 schreef Rnie het volgende:
[..]
Geen lange termijn aandeel wat jou betreft?
Ik denk dat Google waarschijnlijk een van de weinige bedrijven is die de huidige AI-hype en mogelijke AI-bubbel op de lange termijn echt kan overleven. Niet omdat ze alleen maar goed zijn in AI, maar juist omdat ze meerdere extreem sterke cashflows hebben naast het hele AI gebeuren. Ze hebben namelijk een extreem sterke en stabiele cashflow uit search, advertenties en YouTube, waardoor ze niet volledig afhankelijk zijn van AI-inkomsten.
Mijn rendement vanaf 1 januari is 28%. Zou ik mooi gemist hebben als ik vanwege box 3 er 3 maanden uitgestapt wasquote:Op woensdag 11 maart 2026 19:32 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ja zeker een goed aandeel, maar ik heb in december flink wat afgeroomd. In april mag ik dat dan weer beleggen van de belastingdienst. Zodat de Box 3 belasting onder sparen valt. Deed vorig jaar ook zo en dat pakte toen ook geweldig uit, mooi in kunnen stappen na de crashMaar op lange termijn zit je wel goed met Google lijkt me.
Dan zit je wel in de individuele gokaandeeltjes, want breed gespreid, of met een index of brede etf had je dat nooit gehaald.quote:Op woensdag 11 maart 2026 21:04 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Mijn rendement vanaf 1 januari is 28%. Zou ik mooi gemist hebben als ik vanwege box 3 er 3 maanden uitgestapt was.
Ik zit al 25 jaar in de "individuele gok aandeeltjes". Gaat mij al 25 jaar best goed afquote:Op woensdag 11 maart 2026 21:28 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dan zit je wel in de individuele gokaandeeltjes, want breed gespreid, of met een index of brede etf had je dat nooit gehaald.
Verder draai ik nog liever verlies dan dat ik de belasting eerst af moet tikken en vervolgens ook nog verlies maak qua rendement. Voor mij is het trouwens weer goed uitgepakt tot nu toe, want sta nu in de min en dat verlies was 2 a 3x groter als ik alles had aangehouden.
Baan, Capgemini, Lernout en hauspie, Aol, Worldcom, yahoo.quote:Op woensdag 11 maart 2026 16:33 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Nee, maar kans is wel stuk groter dat tech / groeiaandelen komende 10, 20, 30 jaar meer rendement oplevert dan defensieve aandelen als Coca Cola oid, of waar je dan wel graag in zou beleggen.
Het gaat je best goed af, maar tegelijkertijd time je compleet verkeerd. Klinkt nogal tegenstrijdig?quote:Op woensdag 11 maart 2026 21:34 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik zit al 25 jaar in de "individuele gok aandeeltjes". Gaat mij al 25 jaar best goed af.
Overigens ondanks dat ik het presteer om altijd op waardeloze momenten te kopen of verkopen. Ik adviseer mensen altijd om recht tegen mij in te beleggen. Koop als ik verkoop en vice versa.
Het gaat mij er niet over dat je alleen die aandelen moet hebben, het ging me er oorspronkelijk in deze discussie over dat ik het raar vind dat mensen Amerikaanse tech compleet willen vermijden zelfs in een ETF. Dan had je afgelopen 20 jaar heel wat rendement misgelopen en waarschijnlijk de komende 30 jaar ook nog.quote:Op woensdag 11 maart 2026 21:35 schreef dop het volgende:
[..]
Baan, Capgemini, Lernout en hauspie, Aol, Worldcom, yahoo.
Allemaal grote belofte die niet meer bestaan.
De grootste stijgers van de afgelopen 10 zijn zelden de grote stijgers van de komende 10 jaar.
Dat heeft met Lifecycle temaken.
Nvidea Microsoft Google Meta als voorbeeld.
Dat zijn gezonde tech bedrijven die vast en zeker over 10 jaar nog bestaan.
Maar ze kunnen niet nog eens de zelfde cyclus door maken als de afgelopen 20jaar.
Prima om er wat van in je portfolio te hebben, maar als je daar een hele portefeuille op wil baseren, neem je een behoorlijk risico, en weinig garanties.
En de kans op outperformance neemt over de jaren af de bedrijven bij je portfolio steeds verder in hun Lifecycle raken. En de Coca Cola of shell van de toekomst zijn geworden.
Waarom is dat tegenstrijdig. Het zit in het woord timen. Als ik verkoop, dan stijgt het ineens door. Als ik koop zakt het ineens. Zo heb ik donderdag&vrijdag een hoop gekocht. Das jammer. Maar trekt wel weer bij. Het is niet veroorzaakt door iets wat fundamenteel verkeerd zit in de markt.quote:Op woensdag 11 maart 2026 21:43 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Het gaat je best goed af, maar tegelijkertijd time je compleet verkeerd. Klinkt nogal tegenstrijdig?
Wie zegt Amerikaanse Tech volledig willen te mijden dan? Want dat heb ik gemist. Als ik mij niet vergis was het punt dat je met de world en S&P500 moet uitkijken als je daar volledig op in zet met de verwachting dat je aan het spreiden bent. Want dat valt vies tegen omdat er behoorlijk veel US tech in dat soort ETFs zitten.quote:Op woensdag 11 maart 2026 21:45 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Het gaat mij er niet over dat je alleen die aandelen moet hebben, het ging me er oorspronkelijk in deze discussie over dat ik het raar vind dat mensen Amerikaanse tech compleet willen vermijden zelfs in een ETF. Dan had je afgelopen 20 jaar heel wat rendement misgelopen en waarschijnlijk de komende 30 jaar ook nog.
quote:Op woensdag 11 maart 2026 21:35 schreef dop het volgende:
Baan, Capgemini, Lernout en hauspie, Aol, Worldcom, yahoo.
Allemaal grote belofte die niet meer bestaan.
De grootste stijgers van de afgelopen 10 zijn zelden de grote stijgers van de komende 10 jaar.
Wie in dit topic zegt dat je Amerikaanse tech links moet laten liggen?quote:Op woensdag 11 maart 2026 21:45 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Het gaat mij er niet over dat je alleen die aandelen moet hebben, het ging me er oorspronkelijk in deze discussie over dat ik het raar vind dat mensen Amerikaanse tech compleet willen vermijden zelfs in een ETF. Dan had je afgelopen 20 jaar heel wat rendement misgelopen en waarschijnlijk de komende 30 jaar ook nog.
Oh dat was dan een misinterpretatie vanuit mijn kant dan.quote:Op woensdag 11 maart 2026 21:50 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Wie zegt Amerikaanse Tech volledig willen te mijden dan? Want dat heb ik gemist. Als ik mij niet vergis was het punt dat je met de world en S&P500 moet uitkijken als je daar volledig op in zet met de verwachting dat je aan het spreiden bent. Want dat valt vies tegen omdat er behoorlijk veel US tech in dat soort ETFs zitten.
Overigens zit ik zelf naast losse aandelen ook in ETFs. Maar vind dat niet echt beleggen. Dat is imho vergelijkbaar met geld wegzetten in spaardeposito bij een buitenlandse bank om er net een half % meer rente uit te persen. Iets meer risico dan een spaardeposito. Maar je weet dat het op de lange termijn goed komt.
Had er nog niet van gehoord. Wat is er bijzonder aan ten opzichte van andere datacenters?quote:Op maandag 16 maart 2026 12:01 schreef nostra het volgende:
Hebben we dat toch "onze eigen" unicorn te pakken met Nebius. Of eigenlijk gejat van de Russen, maar niet te semantisch worden.
Nebius is toch gewoon Yandex? De "Russische Alphabet"? Gaat dus wel wat verder dan datacenters.quote:Op maandag 16 maart 2026 18:58 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Had er nog niet van gehoord. Wat is er bijzonder aan ten opzichte van andere datacenters?
Blijkbaar heeft hij het Russische deel van Yandex verkocht en is het nu vooral AI en datacenters:quote:Op maandag 16 maart 2026 20:04 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nebius is toch gewoon Yandex? De "Russische Alphabet"? Gaat dus wel wat verder dan datacenters.
Is de uitslag vergelijkbaar met gelijksoortige aandelen de afgelopen weken of is het betreffende aandeel harder geraakt? Dus hoe is de volatiliteit van het aandeel?quote:Op maandag 16 maart 2026 22:16 schreef Seven. het volgende:
De aandelen van m'n werkgever zaten zo'n al bijna op de koers waarbij ik de opties wilde verkopen en in een Europees indexfonds zetten om het risico beter te spreiden. Maar we zaten in een blackout periode en helaas heeft de oorlog met Iran de zaken geen goed gedaan. 4200 euro netto verdampt.
Dus nu maar weer wachten of de koers weer op wil klimmen. Hopelijk duurt dat geen jaren.
Onze grootste concurrent is bijna net zo hard geraakt. En omdat we nu in een blackout zitten, maken speculanten er gebruik van door de prijs omlaag te drukken. Zal blij zijn als we de kwartaalcijfers hebbenquote:Op dinsdag 17 maart 2026 12:25 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Is de uitslag vergelijkbaar met gelijksoortige aandelen de afgelopen weken of is het betreffende aandeel harder geraakt? Dus hoe is de volatiliteit van het aandeel?
Zit je werkgever in de olietankers ofzoquote:Op dinsdag 17 maart 2026 21:58 schreef Seven. het volgende:
[..]
Onze grootste concurrent is bijna net zo hard geraakt. En omdat we nu in een blackout zitten, maken speculanten er gebruik van door de prijs omlaag te drukken. Zal blij zijn als we de kwartaalcijfers hebben.
Ik zou in theorie toegang kunnen krijgen tot informatie die technisch gezien als voorkennis beschouwd kan worden. Ik had al op de cashless sell knop gedrukt toen ik een pop-up kreeg on te checken of er niet sprake was van een black-out (wat dus bij ons betekent dat je in de weken voor de publicatie van de kwartaalcijfers niet mag handelen).quote:Op dinsdag 17 maart 2026 22:01 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Zit je werkgever in de olietankers ofzo. Black-out klinkt heftig, maar buiten wat er in Iran gebeurd speelt er dacht ik niet heel veel dat black-outs van branches veroorzaakt. Ben wel vet nieuwsgierig nu
.
Oh, black-out als in vlak voor kwartaalcijfers. Intrigerende benaming. Nooit geweten dat dat zo genoemd wordt.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 22:05 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik zou in theorie toegang kunnen krijgen tot informatie die technisch gezien als voorkennis beschouwd kan worden. Ik had al op de cashless sell knop gedrukt toen ik een pop-up kreeg on te checken of er niet sprake was van een black-out (wat dus bij ons betekent dat je in de weken voor de publicatie van de kwartaalcijfers niet mag handelen).
Geen idee of dat bij andere bedrijven ook zo genoemd wordt eigenlijk.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 22:26 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Oh, black-out als in vlak voor kwartaalcijfers. Intrigerende benaming. Nooit geweten dat dat zo genoemd wordt.
Mijn werkgever trekt rapporten uit de vendor die de longterm incentives beheren (vanuit waar je de verkoop in gang zet) en daarin is zeker wel elke verkoop te zien inclusief alle details om het via de payroll te kunnen belasten.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 06:39 schreef Seven. het volgende:
Bizar, de kwartaalcijfers zijn gepubliceerd en de voorbeurs laat volledig herstel zien. Vandaag kon wel eens de dag zijn dat ik m'n 190 opties verkoop. Dan zou ik 5 jaar nadat ze toegekend zijn zo'n 12k winst hebben netto. Ik verwacht dat de prijs nog wel verder gaat stijgen, maar ik wil dit risico beter spreiden.
Dit hele verkoopproces heb ik trouwens nog nooit gedaan. Erg benieuwd hoe de 50% belasting geïnd wordt in NL, gaat dat bij de aangifte van volgend jaar? Ik zie niet direct hoe m'n werkgever dit in kan houden bij verkoop, tenzij ze toegang hebben tot mijn rekening bij de Amerikaanse bank. In de US wordt er geen belasting ingehouden (WBEN-8 formulier is ingevuld). Voor de 50 aandelen heeft m'n werkgever het al ingehouden via m'n salaris toen ik de aandelen kreeg, dus de belasting daarover is al betaald.
Ook dit principe kennen wij voor een deel van onze medewerkers. De winst die belast moet worden zal verwerkt worden op je loonstrook, daar tegenover wordt de reeds afgetikte belasting via sell to cover gezet zodat je niks hoeft te betalen meer maar op die manier zit het wel in je heffingsloon opgenomen en hoef je het niet aan te geven apart meer in je aangifte.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 06:53 schreef Seven. het volgende:
Ah, sell to cover, dus bij verkoop worden er gelijk genoeg aandelen verkocht om de belasting af te tikken. Dat geld gaat naar mijn werkgever, en die zorgt ervoor dat het alsnog via de inkomstenbelasting verrekend wordt. Dus de werkgever dit er wel degelijk tussen en die 12k is wat ik op m'n rekening zou moeten krijgen.
quote:Op vrijdag 20 maart 2026 06:57 schreef laziness het volgende:
[..]
Mijn werkgever trekt rapporten uit de vendor die de longterm incentives beheren (vanuit waar je de verkoop in gang zet) en daarin is zeker wel elke verkoop te zien inclusief alle details om het via de payroll te kunnen belasten.
Ik ben benieuwd welke optie mijn werkgever toepast, eigenlijk wel goed om vandaag nog te checken.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 07:00 schreef laziness het volgende:
[..]
Ook dit principe kennen wij voor een deel van onze medewerkers. De winst die belast moet worden zal verwerkt worden op je loonstrook, daar tegenover wordt de reeds afgetikte belasting via sell to cover gezet zodat je niks hoeft te betalen meer maar op die manier zit het wel in je heffingsloon opgenomen en hoef je het niet aan te geven apart meer in je aangifte.
Tevens eist de belastingdienst dat het in de payroll wordt opgenomen zodat zij nu alvast de belasting kunnen innen vooraf ipv achteraf
wat is je verwachting?quote:Op vrijdag 20 maart 2026 08:02 schreef nostra het volgende:
Super Friday vandaag voor de slotveiling: én optie-expiratie en maandag de nieuwe AEX-samenstelling van start.
Als ik het FD mag geloven, leidt de enorme toename van etf's ertoe dat de liquiditeit tijdens die slotveiling juist heel goed is en niet tot sterke bewegingen leidt, maar dat daardoor gedurende de dag de liquiditeit juist opdroogt en dus weer tot grotere fluctuaties kan leiden. Tegelijkertijd gaan de Flows van deze wereld weer arbitreren, wat dan weer voor onvoorspelbare fluctuaties in die veiling kan zorgen. Kortom: geen peil op te trekken.quote:
https://fd.nl/financiele-(...)de-beurs-tot-bonanzaquote:De verschuiving naar passief beleggen betekent een totaal andere manier van beurshandel, waarbij vooral in de laatste minuten veel wordt gekocht en verkocht, concludeerde vermogensbeheerder State Street eerder dit jaar in een analyse. Pas tegen het einde van de dag gaan passieve fondsen de markt op om posities bij- of af te bouwen om zo de stand van de index te matchen.
Laatste twee uur
Dat valt ook te zien in het type orders dat beleggers doen. Het aantal zogeheten market-on-close-orders, waarbij tegen de slotprijs wordt gehandeld, steeg de afgelopen tien jaar van 6% naar 18% wereldwijd, zegt Gunjan Chauhan, hoofd ETF Kapitaalmarkten bij State Street. ‘In Europa ging het zelfs van 12% naar 35% in die tijd.’
Fascinerend, zegt ze. ‘Maar als je iets dieper kijkt, zie je dat de toename niet alleen maar in de laatste minuten van de handel zit. Zo’n 50% van de handel gebeurt in de laatste twee uur van de reguliere handel en de slotveiling.’ Dat is ergens wel logisch, zegt Chauhan. Marketmakers, die voor eigen rekening handelen en zorgen dat er altijd een tegenpartij is voor een order, proberen die handel te optimaliseren. ‘Zij stellen dus tegen het einde van de dag hun posities bij, in plaats van die order per order af te tikken.’
Herbalanceren
Vooral op de dagen dat indices een nieuwe samenstelling krijgen is er veel actie, bleek eerder al uit onderzoek van beursbedrijf Euronext, dat ook de Amsterdamse effectenmarkt uitbaat. De dagen voorafgaand aan een herindeling lopen handelsvolumes tijdens de slotveiling al op, maar op de dag zelf rijzen ze echt de pan uit. Volumes liggen de laatste minuten dan zo hoog dat ze de koop- en verkoopomvang over de rest van de dag – dus van 9.00 uur tot 17.30 uur – overstijgen.
De grote belangstelling voor de slotveiling betekent dat ook institutionele beleggers zich steeds meer op dat handelsmoment zijn gaan richten, aldus State Street in hun analyse. De liquiditeit tijdens de eindveiling is hoog en de in- en verkoopbewegingen van indexfondsen zijn voorspelbaar. De bied- en laatprijzen liggen bovendien relatief dicht bij elkaar. Het maakt handelen op het einde van de dag kostenefficiënt voor grote partijen, schrijft State Street.
De opening van de handel, als beleggers net kunnen reageren op nieuws of bedrijfscijfers, is doorgaans veel beweeglijker en bied- en laatprijzen liggen daardoor ook verder uit elkaar. Dit moment is voor grote partijen daarom ook minder interessant om hun posities aan te passen.
Onbedoelde neveneffecten
De vergrote concentratie op de laatste uren en minuten heeft wel onbedoelde neveneffecten. De rest van de dag is er automatisch minder handel, waardoor prijzen wilder naar beneden of omhoog kunnen bewegen. Vooral op de dagen dat beursbedrijven de samenstelling van indices veranderen is dat effect groot, omdat dan actieve en passieve beleggers in de laatste minuten gaan handelen.
State Street raadt handelaren daarom aan om verschillende strategieën toe te passen. Dat doet het zelf ook, zegt Chauhun. ‘Het is zeker niet zo dat we het hele mandje aan effecten tegen de slotkoers verhandelen.’ De portfoliomanagers die de etf’s van het bedrijf beheren, denken actief na over hoe ze een index zo nauwgezet mogelijk volgen en welke handelsstrategieën daarbij passen.
Funky dingen
Dat de liquiditeit zich concentreert tegen het einde van de dag, lijkt misschien slecht nieuws voor de particuliere belegger. Want hoe zorg je er dan voor dat je de beste prijs krijgt?
Chauhun raadt particulieren juist af tijdens de open- of slotveiling te handelen. ‘Want dan gebeuren er funky dingen.’ Ze wijst op hedgefondsen, handelshuizen en quant-handelaren die juist dan van de liquiditeit gebruikmaken voor arbitrage.
‘Het is voor een particulier heel goed mogelijk om gewoon midden op de dag een order naar marktprijs in te leggen, als je daarna gewoon weer verder wil met je dag.’ Wie wel wat meer wil letten op exact prijspunt, kan een limietorder werken, zegt ze. ‘Het gaat erom wat je doel is met de handel. Maar de liquiditeit zal er wel zijn.’
23%+ volgens Delta. Kan 5% lager zijn omdat ik niet weet of ie inleg mee telt.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 15:59 schreef Faraday01 het volgende:
Als ik het koersverlies vandaag nog over sla op het deel beleggingsfondsen dat ik heb sta ik met vandaag erbij precies op 0% rendement voor dit jaar. Dat valt me nog best meeHoe varen jullie op het moment?
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?quote:Op vrijdag 20 maart 2026 16:41 schreef bleiblei het volgende:
[..]
23%+ volgens Delta. Kan 5% lager zijn omdat ik niet weet of ie inleg mee telt.
Bij sluiten ongeveer 1% in de min sinds ik weer ben ingestapt in februari / maart.quote:Op vrijdag 20 maart 2026 15:59 schreef Faraday01 het volgende:
Als ik het koersverlies vandaag nog over sla op het deel beleggingsfondsen dat ik heb sta ik met vandaag erbij precies op 0% rendement voor dit jaar. Dat valt me nog best meeHoe varen jullie op het moment?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |