Ik heb nog wel bitcoin en een account met alleen maar dividend aandelen (veel REIT's ook).quote:Op woensdag 8 april 2026 09:02 schreef plesner het volgende:
[..]
Inderdaad dat heb ik nooit begrepen om volledig uit te stappen. Time in the market beats timing the market
De betreffende user timed altijd goed.quote:Op woensdag 8 april 2026 09:02 schreef plesner het volgende:
[..]
Inderdaad dat heb ik nooit begrepen om volledig uit te stappen. Time in the market beats timing the market
Vandaar ook het alom oude gezegde 'time in the market beats timing the market'. Op een enkele gok (of een enkele laag van de elite) na ben je (zoals je zelf al zegt) toch altijd te laat. Waarom zou je het dan proberen?quote:Op woensdag 8 april 2026 09:09 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Als ik een ding geleerd heb dan is het wel dat je als particuliere belegger altijd te laat bent om op nieuws te reageren. Als je op de radio iets negatiefs hoort over een bedrijf dan is de koers al in elkaar gestort voordat je de app van je broker op hebt kunnen starten. Bij goed nieuws ben je ook altijd te laat om weer in te kunnen stappen.
Benieuwd wat het volgende briljante project van meneer Trump gaat worden. Van Cuba hebben we iig weinig last.
Wel paar keer geluk mee gehad maar ik zou het niet als advies gebruiken.quote:Op woensdag 8 april 2026 09:08 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
De betreffende user timed altijd goed.
We staan nog niet op het niveau van voor de oorlog, het is wel logisch dat een wapenstilstand voor een stijging zorgt.quote:Op woensdag 8 april 2026 11:00 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Verbazingwekkend hoe positief de beurs reageert op dit nieuws. Tegelijkertijd durf ik er ook weer niet tegenin te handelen![]()
Eens natuurlijk, ik vind alleen de mate van de reactie niet in verhouding met de realiteit. Met name de grote daling van olie lijkt absurd (-15%) als je weet dat de energiecrisis onafwendbaar is. Aandelen met 2 a 3% omhoog valt nog enigszins te verdedigen in de categorie voorzichtig optimisme.quote:Op woensdag 8 april 2026 11:04 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
We staan nog niet op het niveau van voor de oorlog, het is wel logisch dat een wapenstilstand voor een stijging zorgt.
Tegelijkertijd is het nog niet echt duidelijk wat er na deze wapenstilstand gebeurt en onzekerheid of het toch niet weer oplaait.
En de energiecrisis is al onafwendbaar, die schepen zijn sowieso nog 20-25 dagen onderweg, hebben een achterstand in te lopen van zo'n 15-18 miljoen vaten voor iedere dag dat de straat dicht was en veel tankers moeten eerst weer koers zetten richting de straat van Hormuz om te laden, die zijn er voorlopig ook nog niet.
Als laatste is er onduidelijkheid hoeveel infrastructuur Iran vernield heeft en wat voor gevolgen dat nog heeft.
Voorzichtig optimisme mag er zijn, natuurlijk.
Voor bulletaflossing blijft timing wel een bitch natuurlijk.quote:Op woensdag 8 april 2026 17:44 schreef Sport_Life het volgende:
J-j staat nog steeds +22,2 met de 3 NT fondsen.
Correctie is er vooralsnog niet.
Ik koop alleen maar bij om over 25 jaar mijn aflossingsvrije hypotheek af te lossen dus op zich maakt het niet zoveel uit allemaal.
Hoezo timing? Aflossen is en blijft vrijwilligquote:Op woensdag 8 april 2026 18:19 schreef nostra het volgende:
[..]
Voor bulletaflossing blijft timing wel een bitch natuurlijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |