Ik herinner me dat Trump vorig jaar luchtafweersystemen die bedoeld waren voor Oekraïne heeft gestuurd naar de Golfstaten.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 00:26 schreef 3rr0r het volgende:
Was trouwens verbaasd over de hoeveelheid, wist niet dat ze zoveel te verduren kregen
[..]
[ afbeelding ]
Ben benieuwd wat al die MAGA pro-Israël gaan zeggen nu.quote:
Dat klopt ja, heb ik verkeerd geformuleerd.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 08:51 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Wat jij vermoedt is geen plan maar een uitvoering.
[..]
Dan ben ik heel benieuwd hoe je dat voor je ziet hoe die wapens daar komen en welke type ze gebruiken.
Dat statement klonk mij meer als een dreigement verpakt als een handreiking.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 08:53 schreef recidivist het volgende:
[ x ]
Ik las dat de Iraanse president aangaf zojuist dat zij de aanvallen op buurlanden staken “zolang er niet vanaf hun grond Iran wordt aangevallen”.
Mocht het kloppen zal Iran zich nadat zij veel radar en afweersystemen hebben vernietigd in met name de Golf zich wel richten op het verdriedubbelen van de de olie en gasprijs en Straat van Hormuz blijven disrupten?
Amerika deed/doet hetzelfde bij Rusland in Oekraïne. Daarnaast, als je Amerika een tweede Vietnam kan bezorgen waarin zij zich gaan dood graven zoals de Russen al vier jaar alles inzetten om proberen de Donbas te veroveren….dan laat je die kans niet liggen natuurlijk.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 09:00 schreef Discombobulate het volgende:
Sowieso heeft Rusland die intel gegeven van de gesloopte radarsystemen. Kan bijna niet anders.
Als de Amerikanen hoe klein ook tot boots on the ground overgaan gaat dit een fiasco worden a-la Oekraïne voor de Russen waar zij heel moeilijk uit komen en Rusland en China dankbaar gebruik maken om de Amerikanen grotere verliezen te laten lijden. Gelukkig staat Amerika er beter voor dan ooit dus kunnen zij zich dat makkelijk veroorloven, zeker onder leiding van president Trump en zijn administratie.quote:Russia is aiding Iran’s war effort by providing intel on US military targets, sources say
Russia is providing Iran with intelligence about the locations and movements of American troops, ships and aircraft, according to multiple people familiar with US intelligence reporting on the issue, the first indication that Moscow has sought to get involved in the war.
Much of the intelligence Russia has shared with Iran has been imagery from Moscow’s sophisticated constellation of overhead satellites, one of the people said. It is not clear what Russia is getting in return for the assistance.
CNN has asked the Kremlin and the Russian embassy in Washington for comment.
It is also not clear whether any single Iranian attack can be linked to Russian targeting intelligence, which was first reported by the Washington Post. But several Iranian drones have hit locations where US troops have been in recent days. An Iranian drone struck a makeshift facility housing US troops in Kuwait on Sunday, killing six US service members, CNN has reported.
One of the sources briefed on the intelligence said, “This shows Russia still likes Iran very much.”
The US also has intelligence suggesting that China may be preparing to provide Iran with financial assistance, spare parts and missile components, three people familiar with the matter said, though Beijing has stayed out of the war up until now. China relies heavily on Iranian oil and has reportedly been pressuring Tehran to allow safe passage for vessels through the Strait of Hormuz.
“China is more cautious in its support. It wants the war to end because it endangers their energy supply,” one of the sources familiar said.
The CIA declined to comment. CNN has asked the Chinese embassy in Washington for comment on the suggestion China may be preparing to assist Iran.
Asked about the reports of intelligence sharing, Defense Secretary Pete Hegseth told CBS News’ “60 Minutes” that “We’re tracking everything.”
“The American people can rest assured their commander-in-chief is well aware of who’s talking to who,” he added in the interview airing Sunday. “And anything that shouldn’t be happening, whether it’s in public or back-channeled, is being confronted and confronted strongly.”
Hegseth told reporters on Wednesday that Russia and China are “not really a factor” in the war with Iran.
Russia and Iran have been cooperating for at least the last three years on missile and drone technology, with Iran providing Russia with Shahed drones and short-range ballistic missiles to target Ukraine and helping to set up a massive drone factory to pump out Iranian-designed drones inside Russia. Iran has in turn sought Russia’s help to bolster its nuclear program, CNN has reported.
The US operation against Iran currently involves more than 50,000 troops, more than 200 fighter jets and two aircraft carriers, CENTCOM Commander Adm. Brad Cooper said this week, and administration officials have not said how long the war is expected to last. The US military objective, according to Pentagon officials, is to eliminate Iran’s ballistic missile capabilities, which Hegseth said this week Iran was using as a “shield” to develop its nuclear program.
CNN
Trump zelf heeft letterlijk gezegd dat het gaat om het installeren van een bewind, democratisch of niet, dat de belangen van Israël en usa dient.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 08:42 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Daar gaat het om. Dat de bevolking bevrijd wordt (of niet) is bijzaak.
Dat is ook totaal niet duidelijk.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 09:17 schreef Basp1 het volgende:
Trump demands 'unconditional surrender' from Iran as Putin speaks with Iran's president
Maar wie in Iran zou nu nog bevoegd om voor het land een onvoorwaardelijke overgave te tekenen ?
Ah ja, nu wel?quote:Op vrijdag 6 maart 2026 22:30 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Eens. Poetin moet ook uitgeschakeld worden.
Kijken hoe sterk die liefde voor Israël is in Qatar, Bahrein, Koeweit, VAE enzo. Dat de Saudiërs bukken voor Israël weten we al jaren. Kijken in hoeverre dit ook onder hun en dat van de golfstaatjes hun bevolking geldt.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 08:53 schreef recidivist het volgende:
[ x ]
Ik las dat de Iraanse president aangaf zojuist dat zij de aanvallen op buurlanden staken “zolang er niet vanaf hun grond Iran wordt aangevallen”.
Mocht het kloppen zal Iran zich nadat zij veel radar en afweersystemen hebben vernietigd in met name de Golf zich wel richten op het verdriedubbelen van de de olie en gasprijs en Straat van Hormuz blijven disrupten?
Trump klaagt nu al dat er tekorten ontstaan in de voorraden.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 09:17 schreef recidivist het volgende:
[..]
Amerika deed/doet hetzelfde bij Rusland in Oekraïne. Daarnaast, als je Amerika een tweede Vietnam kan bezorgen waarin zij zich gaan dood graven zoals de Russen al vier jaar alles inzetten om proberen de Donbas te veroveren….dan laat je die kans niet liggen natuurlijk.
En China zal ook wel net iets minder passief toekijken als zij zien dat Iran zijn mannetje staat en er dus een zeer kleine kans is dat het regime verdreven kan worden. Belangrijkste voor risico mijdende Chinezen is dat zij niet op een verliezend paard wedden.
[..]
Als de Amerikanen hoe klein ook tot boots on the ground overgaan gaat dit een fiasco worden a-la Oekraïne voor de Russen waar zij heel moeilijk uit komen en Rusland en China dankbaar gebruik maken om de Amerikanen grotere verliezen te laten lijden. Gelukkig staat Amerika er beter voor dan ooit dus kunnen zij zich dat makkelijk veroorloven, zeker onder leiding van president Trump en zijn administratie.
Ze bukken niet voor Israël, maar profiteren van de VS.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 09:23 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Kijken hoe sterk die liefde voor Israël is in Qatar, Bahrein, Koeweit, VAE enzo. Dat de Saudiërs bukken voor Israël weten we al jaren. Kijken in hoeverre dit ook onder hun en dat van de golfstaatjes hun bevolking geldt.
quote:Op zaterdag 7 maart 2026 00:46 schreef Doler12 het volgende:
Nog zo juweeltje, zelfs voor MAGA is dit fucking bizar.
[ x ]
quote:Op zaterdag 7 maart 2026 00:46 schreef Doler12 het volgende:
Nog zo juweeltje, zelfs voor MAGA is dit fucking bizar.
[ x ]
Ze zijn door hun launchers heen vermoed ik.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 09:29 schreef Momo het volgende:
Iraanse president: Iran stopt met aanvallen op landen in regio
Nou, eens zien of dat zo is....
Ook ironisch dat Breaking Bad clips van Walter White en Saul Goodman gebruiken terwijl hun acteurs zich echt duidelijk hebben uitgesproken tegen Trump.quote:
Zou kunnen. Uit noodzaak. Anderzijds hebben ze bij de Golflanden wel flink huis gehouden en is het niet onverstandig onder voorbehoud te focussen op olie disruption in straat van Hormuz nu om die olieprijs naar 150$ een barrel te krijgen en gas ook zo hoog mogelijk. Als het niet uit pure noodzaak is is het strategisch slim zoals Iraniërs dat wel vaker zijn.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 09:56 schreef TweedeKlum het volgende:
Ze zijn door hun launchers heen vermoed ik.
Ayatollah Ali Khamenei’s reward came from heaven.quote:Ayatollah Ali Khamenei’s reward came from heaven.
Israel used a powerful ballistic missile that flew to the edge of space before plummeting to Earth and blasting Iran’s unsuspecting supreme leader and dozens of his top henchmen last Saturday.
The Blue Sparrow, a missile that can fly for 1,240 miles and leaves the Earth’s atmosphere before crashing down, was used by Israel during Operation Epic Fury, killing Khamenei and his cohorts.
quote:Op zaterdag 7 maart 2026 09:29 schreef Momo het volgende:
???quote:De president suggereerde dat de Iraanse aanvallen kwamen door miscommunicatie binnen de bevelstructuur.
Kan gebeuren joh.quote:
quote:
quote:The IRGC has tightened its grip on Tehran after the death of Ali Khamenei, shifting to a decentralized command structure that empowers mid-ranking officers to launch independent retaliatory strikes.
Anticipating the decapitation of their leadership, the Guards had already delegated far down the ranks before Saturday's US-Israeli attack, a resilience-building strategy that could also risk miscalculation or a wider war with mid-ranking officers empowered to attack neighboring states. On Wednesday, Iran fired on Turkey, a NATO nation.
https://www.jpost.com/middle-east/iran-news/article-888831
Toch AI dan? ik viel er zelf ook voor.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:05 schreef capricia het volgende:
Don't believe your ears and eyes.
[ link | afbeelding ]
Ik vind Al Jazeera niet zo onbetrouwbaar. Dus geen idee wat waarheid is.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Toch AI dan? ik viel er zelf ook voor.
Maar de startbaan is geloof ik wel degelijk geraakt door stukjes drone. Daarom kon met niet landen dacht ik.
Varend onder de vlag van EU-land Malta.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Er zou nu ook weer een tanker zijn geraakt in de Hummusstraat.
https://www.bbc.com/news/(...)88-59aac4120bae#post
Ik heb de video vaak bekeken en de kwaliteit is best goed. Ik heb niet het idee dat het nep / AI is. Daarvoor is de achtergrond gewoon de consistent met hoe het vliegveld er echt uit ziet. Nu kan je wel weer echte beelden gebruiken als basis voor AI maar toch..quote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind Al Jazeera niet zo onbetrouwbaar. Dus geen idee wat waarheid is.
En de Dubai autoriteiten vertrouw ik ook niet op hun bruine ogen.
Was een schijnbewegingquote:Op zaterdag 7 maart 2026 09:29 schreef Momo het volgende:
Richting Israël ja.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:37 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Was een schijnbeweging![]()
Nieuwe vracht raketten onderweg:
[ x ]
Israël valt uiteraard niet onder het groepje "landen in de regio". Ik hoop dat je dat snapt.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:37 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
[ x ]
Als je een land in de regio niet als land erkent, kun je ze natuurlijk nog prima aanvallen als je zegt dat je 'landen in de regio' niet meer aan gaat vallen.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:43 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Israël valt uiteraard niet onder het groepje "landen in de regio". Ik hoop dat je dat snapt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als je een land in de regio niet als land erkent, kun je ze natuurlijk nog prima aanvallen als je zegt dat je 'landen in de regio' niet meer aan gaat vallen.The zionist entity.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
Ik denk niet dat je dat een schijnbeweging kan noemen. Israël en de VS hebben zelf de commandostructuur kapot gebombardeerd, dus dan krijg je dit soort dingen.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:37 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
[ x ]
quote:Op zaterdag 7 maart 2026 09:13 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat al die MAGA pro-Israël gaan zeggen nu.
Jullie hebben gelijk natuurlijk, was misschien toch een beetje vroeg die F1 kwalificatie vanochtendquote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:43 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Israël valt uiteraard niet onder het groepje "landen in de regio". Ik hoop dat je dat snapt.
quote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als je een land in de regio niet als land erkent, kun je ze natuurlijk nog prima aanvallen als je zegt dat je 'landen in de regio' niet meer aan gaat vallen.Heeft niks met erkennen te makenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Ze zijn in oorlog met Israël, niet met die andere landen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Do what you love, love what you do!
Succes zonder centrale commandostructuur.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 11:05 schreef theunderdog het volgende:
Iran is al zijn excuus aan het aanbieden vanwege de aanvallen op buurlanden. Kortom: dit is allemaal snel weer voorbij.
Het slaat allemaal helemaal nergens op.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 11:12 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Succes zonder centrale commandostructuur.
Mooiquote:
Ik ben vóór de Amerikaanse en Israëlische acties om in Iran in te grijpen, maar ik vind Trump verder een narcistische gek.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 11:24 schreef UitStraling het volgende:
Je leest hier wel duidelijk dat pro-Trump of anti-Trump geen kwestie is van moraal maar van basis IQ en een stukje algemene basisontwikkeling.
Dat is winst, dat inzicht.
Tuurlijk maar ja, je kan niet alles hebben.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 11:54 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Mooi
Al was gelyncht worden door een woedende meute een gepaster einde geweest voor dit monster.
Min of meer normale mensen.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 11:56 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ik ben vóór de Amerikaanse en Israëlische acties om in Iran in te grijpen, maar ik vind Trump verder een narcistische gek.
Waar val ik dan onder?
Israël valt daar niet onder hèquote:Op zaterdag 7 maart 2026 10:37 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
[ x ]
Precies, janken. Dat is wat ik ook wel had verwacht van de MAGA Pro Israel groep als elke keer weer alles van de oranje man een leugen is.quote:
Dat is wel heel positief gezegd.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 11:24 schreef UitStraling het volgende:
Je leest hier wel duidelijk dat pro-Trump of anti-Trump geen kwestie is van moraal maar van basis IQ en een stukje algemene basisontwikkeling.
Onder in elk geval geen goede categorie.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 11:56 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ik ben vóór de Amerikaanse en Israëlische acties om in Iran in te grijpen, maar ik vind Trump verder een narcistische gek.
Waar val ik dan onder?
Iemand in tweestrijd.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 11:56 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Waar val ik dan onder?
Normale mensen zeggen met name niet dat een terreurgroepering als Hamas 'vrijheidsstrijders ' zijn die slechts bestaan om te strijden tegen onrecht.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 12:19 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Normale mensen steunen het breken van internationaal recht en al dat geweld niet.
De mijne, nu nog uitvogelen wat dat is.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 11:56 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Waar val ik dan onder?
Ik zou doordachte acties door de VS met een duidelijk doel en plan, bij voorkeur binnen een internationale coalitie, best een aardig idee gevonden hebben. De huidige aanpak zal alleen maar de wereldeconomie beschadigen zonder verder resultaat. En dat is precies wat je kunt verwachten van de demente narcistische clown die Trump is. Een enorme shitshow zonder dat het Iraanse volk er een millimeter beter van wordt.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 11:56 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Waar val ik dan onder?
Eerlijk is eerlijk, zonder Israël was Hamas er niet.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 12:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Normale mensen zeggen met name niet dat een terreurgroepering als Hamas 'vrijheidsstrijders ' zijn die slechts bestaan om te strijden tegen onrecht.
Bij Trump is zijn redenering vrij gemakkelijk te raden: hij doet alles puur voor zijn persoonlijke gewin.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:24 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik denk dat bijna niemand gelooft dat Trump dit doet om de burgers te redden.
En jij zit dan natuurlijk aan de intelligente kant of niet? hahaquote:Op zaterdag 7 maart 2026 11:24 schreef UitStraling het volgende:
"Mensen die mijn mening delen zijn slim en degenen die het niet met mij eens zijn snappen simpelweg niet hoe het écht zit."quote:Op zaterdag 7 maart 2026 12:39 schreef Breekfast het volgende:
[..]
En jij zit dan natuurlijk aan de intelligente kant of niet? haha
Protestbeweging zelfsquote:Op zaterdag 7 maart 2026 12:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Normale mensen zeggen met name niet dat een terreurgroepering als Hamas 'vrijheidsstrijders ' zijn die slechts bestaan om te strijden tegen onrecht.
Hamas haat Fatah ook, dus wei weet.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 12:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, zonder Israël was Hamas er niet.
Ik heb begrepen dat dit niet mogelijk is. Ga dus maar in je hokje staan van een GeNoCiDe ondersteunende MAGA die ook nog eens een racist, TERF en xenofoob isquote:Op zaterdag 7 maart 2026 11:56 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Waar val ik dan onder?
En zonder het kwade Westen hadden we ook geen terroristische aanslagen gehad.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 12:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, zonder Israël was Hamas er niet.
Veel aanslagen zijn inderdaad te herleiden naar terreuracties van onder andere de VS in het Midden Oosten.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 12:47 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
En zonder het kwade Westen hadden we ook geen terroristische aanslagen gehad.
Daddy Trump die even een van de kinderen disciplineert na stout gedragquote:
Ik wist wel dat je verstandelijk beperkt was.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 11:24 schreef UitStraling het volgende:
Eet smakelijk.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 13:25 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Ik wist wel dat je verstandelijk beperkt was.
Hij had gewoon de ayatollah even op moeten halen en in de hoek moeten zetten.quote:Op zaterdag 7 maart 2026 13:10 schreef damsco het volgende:
[..]
Daddy Trump die even een van de kinderen disciplineert na stout gedrag
quote:Iran daagt VS uit na dood Khamenei: 'We wachten op hun grondinvasie'
Danny 07-03-2026 07:58 print
Iran is volgens minister van Buitenlandse Zaken Abbas Araghchi klaar voor een mogelijke grondinvasie door de Verenigde Staten. In een interview met "NBC Nightly News" vanuit Teheran zei hij dat de oorlog die door de VS en Israël is begonnen zich snel door de regio verspreidt, maar dat Iran "op hen wacht".
Hij noemde een eventuele aanval op de grond "een grote ramp" voor de Amerikanen en zei dat Iran zeker is van zijn vermogen om zich te verweren.
Je verwacht überhaupt ooit meer dan drie zinnen met volwassen taal achter elkaar van Trump?quote:Op zaterdag 7 maart 2026 13:24 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Wat is dit voor taalgebruik 🤣 kleuter
Exactquote:Op zaterdag 7 maart 2026 07:15 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat is dus onzin.
Preemptive slaat op het snel aanvallen voor een oorlog zou losbarsten.
Alsof "mensen" die in Allah geloven slim zouden zijn, dit is waarschijnlijk nog te ingewikkeld voor dat terroristentuigquote:Op zaterdag 7 maart 2026 13:38 schreef Saekerhett het volgende:
Als ik in groep 8 zulk taalgebruik voor mijn spreekbeurt had gebruikt zoals Trump op X tekeer gaat, had de meester gevraagd of ik wist dat ik in groep 8 zit en niet in groep 4.
Dit is volgens mij alleen nog te herstellen met bleekinjecties ("so it’d be interesting to check that, so that you’re going to have to use medical doctors with, but it sounds interesting to me").quote:
ik heb gehoord dat Greta thurnberg voorop gaat in de strijd samen met de Palestijnen tegen het westenquote:Op zaterdag 7 maart 2026 13:49 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Iran heeft er nooit een geheim van gemaakt dat ze Israël van de kaart willen vegen. Zal een van de redenen zijn waarom allerlei figuren tegen deze interventie zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |