abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 maart 2026 @ 15:37:29 #1
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220265188
quote:
Volgens president Donald Trump is een Amerikaanse "armada" op weg naar het Midden-Oosten. Hij zegt dat de VS de situatie in Iran nauwlettend in de gaten blijft houden. Volgens de VN is er in Iran inmiddels sprake van het "dodelijkste geweld" sinds de revolutie in 1979.
"Er zijn een hoop schepen die kant op, gewoon voor het geval dat", zei Trump in de nacht van donderdag op vrijdag aan boord van regeringsvliegtuig Air Force One. "Ik zou liever zien dat er niets gebeurt, maar we houden ze nauwlettend in de gaten."
The Guardian meldt dat vliegdekschip USS Abraham Lincoln met meerdere geleide luchtafweerraketten op weg is naar het Midden-Oosten. Het schip komt ergens in de komende dagen aan.
Ook worden verschillende luchtafweersystemen opgetuigd in bestaande Amerikaanse bases in Israël. Het Verenigd Koninkrijk meldt dat het op verzoek van Qatar enkele gevechtsvliegtuigen naar dat land stuurt.
Trump dreigt al langer met geweld in Iran, dat te maken heeft met de hevigste en dodelijkste protesten in lange tijd. Iraniërs gaan sinds december massaal de straat op vanwege economische malaise in dat land. De demonstraties, die met harde hand worden neergeslagen, worden gezien als een van de grootste uitdagingen ooit voor het regime van ayatollah Ali Khamenei.

Dodelijkste geweld in Iran sinds 1979

Tot nu toe zijn volgens schattingen van mensenrechtenorganisaties meer dan vijfduizend doden gevallen door het optreden van het regime, onder wie tientallen kinderen. Een verkenningsmissie van de Verenigde Naties in Iran spreekt van het dodelijkste geweld tegen demonstranten sinds de Iraanse revolutie van 1979.
De VN-verkenningsmissie zegt bewijs te hebben dat het dodental door overheidsgeweld veel hoger ligt dan de officiële cijfers die Iran naar buiten heeft gebracht. Woensdag zei de regering dat er 3.100 doden zijn gevallen.
Trump dreigt met militaire actie als de Iraanse regering demonstranten blijft doden, al blijft het vooralsnog vooral bij dreigen. Volgens experts hebben de Amerikanen ingecalculeerd dat een Amerikaanse militaire interventie waarschijnlijk geen val van het regime teweegbrengt. Bovendien zouden omliggende Golfstaten druk hebben uitgeoefend om niet tot geweld over te gaan.
Iran ontkent dat onder druk VS achthonderd executies zijn uitgesteld

Trump claimde vorige week een succes door te stellen dat Iran achthonderd executies van demonstranten had uitgesteld vanwege de Amerikaanse dreiging. Iran zegt vrijdag dat dat niet het geval is. Er waren überhaupt geen executies gepland, is de Iraanse lezing.
Het regime zei eerder dat demonstranten die betrokken zijn bij geweld, de doodstraf riskeren. Volgens de Iraanse Revolutionaire Garde - het militaire elitekorps van het regime - lokt een "buitenlands commandocentrum van inlichtingendiensten" geweld uit bij protesten. De Iraanse regering denkt dat vooral Israël en de VS met behulp van geweld van groepjes in Iran een staatsgreep beogen.
https://www.nu.nl/midden-(...)-revolutie-kent.html

Osint accounts melden al veel langer veel groot materieel richting midden Oosten, B2’s tankers e.d. gingen 2 weken geleden al die kant op en nu een grote Carrier met alle begeleiding.

Het is wachten tot de VS actief gaat worden in Iran en extreme islamieten een kopje kleiner maakt.

Mooi om hier te volgen.

Livestream:
Bekijk deze YouTube-video
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220265198
Corporate translator
  Moderator donderdag 5 maart 2026 @ 15:41:30 #3
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_220265199
Ik weet niet meer precies wat ik waar gepost heb maar hier de laatste update wat uitgebreider:

De nacht van maandag op dinsdag was vreselijk, om 3 uur 's nachts hoorden we harde explosies en kregen we noodmeldingen dat we moesten gaan schuilen. We hebben een uur in de lobby gezeten tot het bericht kwam dat het weer veilig was. Toen wist ik, we MOETEN hier weg. Via een andere gestrande reiziger kregen we een formulier doorgestuurd voor 11 uitgaande Etihad vluchten de volgende dag. Amsterdam zat er niet tussen maar wel Frankfurt. Je moest verklaren vanaf daar zelf thuis zien te komen. Dikke prima, als we maar weg zijn. 'S ochtends kregen we de bevestiging dat we weg konden. Snel alles gepakt en richting het vliegveld.

De vlucht was doodeng, officieel was het luchtruim nog steeds gesloten. Maar we zijn er weg! In Frankfurt overnacht (mijn zus en moeder stonden als verrassing op het vliegveld om ons op te halen O+) en gisteravond weer thuisgekomen.

Mijn hele lichaam doet pijn, ik ben super zenuwachtig, zit nog helemaal in de vluchtstand. We moeten dit echt even een plekje gaan geven. Maar we zijn gelukkig weer veilig!
5 - 28 februari Thailand O+
  donderdag 5 maart 2026 @ 15:46:16 #4
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220265215
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 15:41 schreef MaJo het volgende:
Ik weet niet meer precies wat ik waar gepost heb maar hier de laatste update wat uitgebreider:

De nacht van maandag op dinsdag was vreselijk, om 3 uur 's nachts hoorden we harde explosies en kregen we noodmeldingen dat we moesten gaan schuilen. We hebben een uur in de lobby gezeten tot het bericht kwam dat het weer veilig was. Toen wist ik, we MOETEN hier weg. Via een andere gestrande reiziger kregen we een formulier doorgestuurd voor 11 uitgaande Etihad vluchten de volgende dag. Amsterdam zat er niet tussen maar wel Frankfurt. Je moest verklaren vanaf daar zelf thuis zien te komen. Dikke prima, als we maar weg zijn. 'S ochtends kregen we de bevestiging dat we weg konden. Snel alles gepakt en richting het vliegveld.

De vlucht was doodeng, officieel was het luchtruim nog steeds gesloten. Maar we zijn er weg! In Frankfurt overnacht (mijn zus en moeder stonden als verrassing op het vliegveld om ons op te halen O+) en gisteravond weer thuisgekomen.

Mijn hele lichaam doet pijn, ik ben super zenuwachtig, zit nog helemaal in de vluchtstand. We moeten dit echt even een plekje gaan geven. Maar we zijn gelukkig weer veilig!
Welkom terug *O*
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 5 maart 2026 @ 15:46:34 #5
438527 MissButterflyy
pi_220265216
Wat fijn Majo dat jullie weer thuis zijn!!
  donderdag 5 maart 2026 @ 15:46:51 #6
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220265218
begint aardig op GAZA te lijken , is Kati Piri al aan hert demonstreren?/
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 5 maart 2026 @ 15:51:15 #7
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_220265232
@MaJo wow, zo ontzettend fijn dat jullie vrij snel weg konden en nu veilig zijn. O+
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 5 maart 2026 @ 15:52:26 #8
438527 MissButterflyy
pi_220265243
twitter

Iedereen rijdt er lekker rustig langs…
pi_220265256
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 15:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[ x ]

Wat wil je dan doen? Midden op de snelweg stil gaan staan of omkeren? Uit je auto stappen en wegrennen? Volgens mij kun je niet veel anders dan je weg vervolgen.
  donderdag 5 maart 2026 @ 15:57:48 #10
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220265266
quote:

^O^

Het moest een vakantie om nooit te vergeten worden.
En dat is gelukt, zij het om de verkeerde redenen :P

Kan me goed voorstellen dat het doodeng moet zijn geweest tijdens het begin van de vlucht.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator donderdag 5 maart 2026 @ 15:58:23 #11
236264 crew  capricia
pi_220265271
Zaken imperiums en top CEO's in het Midden Oosten beginnen vragen te stellen. Ze willen weten waar al het geld gebleven is wat ze aan de VS in naam van vrede en stabiliteit gegeven hebben.

quote:
Een van de topzakenlieden van de VAE:

"Nog voordat de inkt van het #BoardOfPeace-initiatief, dat u in naam van vrede en stabiliteit hebt aangekondigd, goed en wel droog is, zien we ons geconfronteerd met een militaire escalatie die de hele regio in gevaar brengt. …

Het grootste deel van de financiering voor die initiatieven kwam van de landen in de regio zelf, en van de Arabische Golfstaten die miljarden dollars hebben bijgedragen onder het mom van steun aan stabiliteit en ontwikkeling. En deze landen hebben het recht om zich vandaag af te vragen: Waar is dat geld gebleven? Financieren we vredesinitiatieven of financieren we een oorlog die ons in gevaar brengt?"
twitter

quote:
Letterlijk iedereen in de Golfregio stelt deze vraag, zij het in stilte.

Deze stemmen zullen steeds luider worden.

3,6 biljoen dollar aan geld uit de Golfregio is geïnvesteerd in Washington, en Amerika blijft ideologisch gezien Israël steunen, de grootste afnemer van Amerikaanse macht ter wereld.
https://x.com/i/status/2029531943797194935
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220265280
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 15:46 schreef michaelmoore het volgende:
begint aardig op GAZA te lijken , is Kati Piri al aan hert demonstreren?/
Ik zie meer kansen. Greta heeft tegenwoordig ook een vloot.
  donderdag 5 maart 2026 @ 16:02:04 #13
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220265289
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 15:51 schreef nixxx het volgende:
@:MaJo wow, zo ontzettend fijn dat jullie vrij snel weg konden en nu veilig zijn. O+
Serieus? Ow dat is wel supertop idd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 5 maart 2026 @ 16:02:19 #14
438527 MissButterflyy
pi_220265291
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 15:55 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Wat wil je dan doen? Midden op de snelweg stil gaan staan of omkeren? Uit je auto stappen en wegrennen? Volgens mij kun je niet veel anders dan je weg vervolgen.
Dat is ook wel weer waar.
pi_220265308
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 15:58 schreef capricia het volgende:
Zaken imperiums en top CEO's in het Midden Oosten beginnen vragen te stellen. Ze willen weten waar al het geld gebleven is wat ze aan de VS in naam van vrede en stabiliteit gegeven hebben.
[..]
[ x ]
[..]
https://x.com/i/status/2029531943797194935
Haha, rechtstreeks in de zakken van de familie Trump _O-
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  donderdag 5 maart 2026 @ 16:05:45 #16
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220265319
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 15:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[ x ]

Al die haatbaard posters langs de weg :')
  Moderator donderdag 5 maart 2026 @ 16:06:32 #17
236264 crew  capricia
pi_220265329
quote:
10s.gif Op donderdag 5 maart 2026 16:04 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Haha, rechtstreeks in de zakken van de familie Trump _O-
Hopelijk worden ze ook wakker, ja. :D
- Goethe, “Faust”
pi_220265331
EU and Persian Gulf states call for dialogue, affirm right to defend against Iran
https://www.iranintl.com/en/202603053391
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 5 maart 2026 @ 16:09:51 #19
438527 MissButterflyy
pi_220265361
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 16:05 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Al die haatbaard posters langs de weg :')
Ja, ik zag het. Overal propaganda. :')
Ze hebben wel goede wegen.
  donderdag 5 maart 2026 @ 16:19:29 #20
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220265421
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 16:09 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ja, ik zag het. Overal propaganda. :')
Ze hebben wel goede wegen.
Stukken beter dan de wegen in België :D
Die zien eruit alsof die dagelijks gebombardeerd worden :P
A murky, forgotten land.
  Moderator donderdag 5 maart 2026 @ 16:30:40 #21
236264 crew  capricia
pi_220265467
Chinese en andere Aziatische investeerders en kredietverstrekkers trekken zich terug uit financieringen in het Midden-Oosten.
Met name door leningen aan kredietnemers uit Abu Dhabi stop te zetten.
Ze vinden het risico te hoog worden en gaan per direct hun blootstelling verminderen.
Raakt vooral de VAE.

https://www.bloomberg.com(...)ors-cut-mideast-risk
- Goethe, “Faust”
pi_220265585
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 16:30 schreef capricia het volgende:
Chinese en andere Aziatische investeerders en kredietverstrekkers trekken zich terug uit financieringen in het Midden-Oosten.
Ze vinden het risico te hoog worden en gaan per direct hun blootstelling verminderen.
Raakt vooral de VAE.

Trump in de shit nu, al zal hem dit ook wel niet boeien.
  donderdag 5 maart 2026 @ 16:53:25 #23
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220265599
quote:
9s.gif Op donderdag 5 maart 2026 16:51 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Trump in de shit nu, al zal hem dit ook wel niet boeien.
Wacht maar Qatar zijn vliegtuig terug wil :P
A murky, forgotten land.
pi_220265617
VS die Oekraïne om militaire hulp vraagt. Nee, die had ik niet op de 2026 bingokaart staan.
  Moderator donderdag 5 maart 2026 @ 16:59:20 #25
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_220265638
quote:

Blij voor je dat het gelukt is.

Hopelijk kan je beetje rusten na je trip
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  donderdag 5 maart 2026 @ 17:04:50 #26
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220265673
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 16:55 schreef Anoniem83832 het volgende:
VS die Oekraïne om militaire hulp vraagt. Nee, die had ik niet op de 2026 bingokaart staan.
Dus Oekraïne heeft de kaarten nu :7 *O*

Karma *O*
A murky, forgotten land.
  donderdag 5 maart 2026 @ 17:07:51 #27
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220265700
Zo dan, Bahrein wordt wel hard geraakt momenteel. Komt een hoop door de verdediging heen op olie infra

https://www.reddit.com/r/(...)n_ballistic_missile/
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220265707
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 17:04 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Dus Oekraïne heeft de kaarten nu :7 *O*

Karma *O*
"Je kunt onze hulp krijgen voor een lidmaatschap van de NAVO."
Ik doe het ff rustig aan.
  donderdag 5 maart 2026 @ 17:11:06 #29
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220265720
Goed videotje trouwens over AI beelden en echte beelden

https://www.reddit.com/r/(...)ke_footage_with_the/

Sommige lijken nogal moeite hebben met het onderscheiden ervan.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220265730
Wat een shitshow, mensheid 2026 :{
pi_220265752
quote:
2s.gif Op donderdag 5 maart 2026 17:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

Sommige lijken nogal moeite hebben met het onderscheiden ervan.
Het ergste gaat nog komen. :)
  FOK!Fotograaf donderdag 5 maart 2026 @ 17:19:36 #32
364681 over_hedge
pi_220265765
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 17:12 schreef Harmankardon het volgende:
Wat een shitshow, mensheid 2026 :{
De mensheid is altijd al een shitshow geweest.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_220265772
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 15:33 schreef michaelmoore het volgende:
Iran die maakt geen vrienden in de regio

Iran is een kat in het nauw
[..]

Iran niet, de tot nu toe heersende garde zit in het nauw.
Dat was ook de bedoeling geloof ik.
Vakman pur sang
pi_220265781
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 17:19 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Maar het is wel tragisch dat, met (in potentie) het stijgen van historische kennis, men anno nu nog steeds hardnekkig weigert lessen uit het verleden te trekken. Met wederom zeer bloedige gevolgen.
pi_220265788
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 17:22 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Maar het is wel tragisch dat, met (in potentie) het stijgen van historische kennis, men anno nu nog steeds hardnekkig weigert lessen uit het verleden te trekken. Met wederom zeer bloedige gevolgen.
Ja of juist als excuus gebruiken. "Om dat te voorkomen moeten we dit nu echt doen!".
pi_220265799
quote:
9s.gif Op donderdag 5 maart 2026 17:24 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ja of juist als excuus gebruiken. "Om dat te voorkomen moeten we dit nu echt doen!".
Edit:
"Om dat te voorkomen moeten we dit nu WEER doen!"

Want het is al -tig keer eerder 'gedaan'.
  donderdag 5 maart 2026 @ 17:26:46 #37
438527 MissButterflyy
pi_220265801
quote:
2s.gif Op donderdag 5 maart 2026 17:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zo dan, Bahrein wordt wel hard geraakt momenteel. Komt een hoop door de verdediging heen op olie infra

https://www.reddit.com/r/(...)n_ballistic_missile/
Is dat nu? Ik lees nergens terug van aanvallen op Bahrein op het moment.
pi_220265806
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 15:33 schreef michaelmoore het volgende:
Iran die maakt geen vrienden in de regio

Iran is een kat in het nauw
[..]

Of de andere Arabische oliestaten en de machtige oliesjeiks en zakenlieden in de diverse landen gaan hun boosheid richten op de VS en Israël, die op eigen houtje met deze oorlog zijn begonnen.

Afwachten dus maar even.
pi_220265811
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 17:26 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
quote:
Another angle of the Iranian ballistic missile attack on the BAPCO refinery in Bahrain and aftermath (March 6, 2026)
Morgen dus.
pi_220265814
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 17:26 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik twijfel ook.
Er staat boven: aanvallen van 6 maart 2026.
En het is licht.

Ook al lopen ze een beetje voor qua tijd, dat ruikt naar onzin.
  donderdag 5 maart 2026 @ 17:31:17 #41
438527 MissButterflyy
pi_220265828
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 17:29 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik twijfel ook.
Er staat boven: aanvallen van 6 maart 2026.
En het is licht.

Ook al lopen ze een beetje voor qua tijd, dat ruikt naar onzin.
Het zou best kunnen dat het daar nu schemert, maar 6 maart klopt idd niet. :')
pi_220265905
Nou, Teheran naar de klote, wat dictators dood, en voor de rest nog alles hetzelfde....
  donderdag 5 maart 2026 @ 17:40:21 #43
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220265911
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 17:31 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Het zou best kunnen dat het daar nu schemert, maar 6 maart klopt idd niet. :')
Of er is een topsecret laboratorium gebombardeerd waardoor er nu een scheuring ontstaan is in het ruimtetijdweefsel en er een interdimensionaal portaal geopend is waardoor allerlei vreemde monsters onze wereld in kunnen komen lopen 😱😱😱

A murky, forgotten land.
  donderdag 5 maart 2026 @ 17:43:34 #44
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220265937
twitter

Een loser....
pi_220265940
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 17:40 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Of er is een topsecret laboratorium gebombardeerd waardoor er nu een scheuring ontstaan is in het ruimtetijdweefsel en er een interdimensionaal portaal geopend is waardoor allerlei vreemde monsters onze wereld in kunnen komen lopen. 😱😱😱
pi_220265948
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 17:40 schreef havanagila het volgende:
Nou, Teheran naar de klote, wat dictators dood, en voor de rest nog alles hetzelfde....
Niet echt
pi_220265976
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 17:45 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Niet echt
Ja, alle golfstaten en olie/gashandel de lul. Maar in Iran zelf.....

Ik zie nog geen opstand. Jij wel?
pi_220265980
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 17:43 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Een loser....
En Trump is ook geen W. Churchill.
En geen F.R. Roosevelt, laat staan een D. Eisenhower.
Verre van.
Die geloofden niet dat een serieuze crisis in een handomdraai kon worden opgelost, omdat ze nu eenmaal stabiele genieën waren.

donderdag 5 maart 2026 @ 17:50:41 #49
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220265995
twitter
pi_220265998
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 17:49 schreef Toby56 het volgende:

[..]
En Trump is ook geen W. Churchill.
En geen F.R. Roosevelt, laat staan een D. Eisenhower.
Verre van.
Die geloofden niet dat een serieuze crisis in een handomdraai kon worden opgelost, omdat ze nu eenmaal stabiele genieën waren.

[ afbeelding ]
Zelfde met Zelensky destijds. Meneer Trump dacht oprecht dat Putin na 1 telefoontje wel zou ophouden.... "i can solve the war in 24 hours, Putin respects me"

En toen dat niet zo bleek te zijn, gauw Zelensky naar het Witte Huis halen, en Oekraïne de schuld geven.

Ben benieuwd op wie ie dit fiasco gaat afschuiven.
pi_220266000
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 17:50 schreef havanagila het volgende:

[..]
Zelfde met Zelensky destijds. Meneer Trump dacht oprecht dat Putin na 1 telefoontje wel zou ophouden.... "i can solve the war in 24 hours, Putin respects me"

En toen dat niet zo bleek te zijn, gauw Zelensky naar het Witte Huis halen, en Oekraïne de schuld geven.

Ben benieuwd op wie ie dit fiasco gaat afschuiven.
Spanje.
  donderdag 5 maart 2026 @ 17:52:02 #52
438527 MissButterflyy
pi_220266006
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 17:48 schreef havanagila het volgende:

[..]

Vind je dat gek? Als je de straat opgaat loop je de kans een bom of een raket in je nek te krijgen.
En de enigen die wapens hebben zijn de revolutionaire gardes en alles wat met het regime te maken heeft.
pi_220266012
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 17:52 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Vind je dat gek? Als je de straat opgaat loop je de kans een bom of een raket in je nek te krijgen.
En de enigen die wapens hebben zijn de revolutionaire gardes en alles wat met het regime te maken heeft.
Ja, dat zeg ik.
  donderdag 5 maart 2026 @ 17:53:37 #54
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220266020
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 16:30 schreef capricia het volgende:
Raakt vooral de VAE.

Kunnen die minder geld naar de etnische zuiveringen in Soedan sturen; ergens nog goed voor dus.
pi_220266026
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 17:50 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Dan was de 6 maart op Reddit dus geen teken van een hoax, maar een simpele tikfout.
  donderdag 5 maart 2026 @ 17:55:15 #56
438527 MissButterflyy
pi_220266038
Trump vindt zoon van Ali Khamenei waarschijnlijkste opvolger
President Trump zegt tegen de Amerikaanse nieuwssite Axios dat Mojtaba Khamenei de waarschijnlijkste kandidaat is om zijn vader Ali op te volgen als hoogste leider van het land. Die uitkomst is volgens hem "onacceptabel".

Trump heeft aangegeven uit te zijn op verandering van het regime in Teheran. Tegen Axios zegt hij dat hij direct betrokken wil zijn bij het kiezen van een opvolger van ayatollah Ali Khamenei, die deze week om het leven kwam door luchtaanvallen.

Nu.nl
  donderdag 5 maart 2026 @ 17:57:43 #57
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220266051
twitter

Afweer raakt op?
pi_220266058
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 17:55 schreef MissButterflyy het volgende:
Trump vindt zoon van Ali Khamenei waarschijnlijkste opvolger
President Trump zegt tegen de Amerikaanse nieuwssite Axios dat Mojtaba Khamenei de waarschijnlijkste kandidaat is om zijn vader Ali op te volgen als hoogste leider van het land. Die uitkomst is volgens hem "onacceptabel".

Trump heeft aangegeven uit te zijn op verandering van het regime in Teheran. Tegen Axios zegt hij dat hij direct betrokken wil zijn bij het kiezen van een opvolger van ayatollah Ali Khamenei, die deze week om het leven kwam door luchtaanvallen.

Nu.nl
"Hey Ayatollahs, give me a call. Within 24 hours I will give you the perfect leader. Trust me. The best."

Krankjorum.
  donderdag 5 maart 2026 @ 17:59:17 #59
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_220266059
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 17:57 schreef Momo het volgende:
[ x ]

Afweer raakt op?
Wel fijn dat dat soort info gewoon in de media en op Twitter gedeeld wordt O+ . Spionage is overrated als een accountje op Twitter voldoet. Ik verbaas mij hoeveel mensen in dit soort omstandigheden de wereld in smijten. Wereldleiders included.
  donderdag 5 maart 2026 @ 18:01:30 #60
438527 MissButterflyy
pi_220266072
quote:
[ x ]

Afweer raakt op?
Ja, dat kan een probleem worden.
  donderdag 5 maart 2026 @ 18:04:03 #61
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220266087
Irak gaat zich er ook mee bemoeien, wat een shitshow.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  donderdag 5 maart 2026 @ 18:04:59 #62
459912 FlippingCoin
pi_220266093
Enge lui die yanks dat ze zo uitgesproken willen bepalen wie er het land gaat besturen, ze zijn niet veel beter dan de Russen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_220266096
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 17:19 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Het wordt een keer tijd voor een nucleaire oorlog om de boel daarna van nul af aan weer op te bouwen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220266101
quote:
[ x ]

Afweer raakt op?
Goedkope shahed drones afvuren, wachten tot dure afweerraketten op zijn, en dan de zware ballistische raketten sturen.

Hopelijk heeft de VS de meeste silo's en lanceervoertuigen opgeblazen.
pi_220266115
quote:
[ x ]

Afweer raakt op?
Dat is een breder probleem.
Twee dagen geleden vroeg het Pentagon zelf ook al om 50 miljard dollar meer vanwege mogelijke voorraadproblemen. Daarover zou morgen worden gepraat met het ministerie van oorlog.

quote:
The Trump administration plans to meet with executives from the biggest U.S. defense contractors at the White House on Friday to discuss accelerating weapons production, as the Pentagon works to replenish supplies after strikes on Iran and several other recent military efforts, five people familiar with the plan told Reuters.

Companies including Lockheed Martin and Raytheon parent RTX, along with other key suppliers, have been invited to attend the meeting, the people said, speaking on condition of anonymity because the discussions are private.

The meeting underscores the urgency felt in Washington to shore up weapons stocks after the Iran operation drew heavily on munitions. Since Russia invaded Ukraine in 2022 and Israel began military operations in Gaza, the U.S. has drawn down billions of dollars’ worth of weapons stockpiles, including artillery systems, ammunition and anti-tank missiles. The conflict in Iran has consumed longer-range missiles than those furnished to Kyiv.

At least one of the people said the gathering was expected to center on pressing weapons makers to move faster to boost output.

Lockheed, the Pentagon and White House did not immediately respond to requests for comment. RTX declined to comment. In a social media post Monday, Trump said there was a “virtually unlimited supply” of U.S. munitions and that “wars can be fought “forever,” and very successfully, using just these supplies.”

The White House meeting comes as Deputy Defense Secretary Steve Feinberg has been leading Pentagon work in recent days on a supplemental budget request of around $50 billion that could be released as soon as Friday, one of the people said. The new money would pay for replacing the weapons used in recent conflicts, including those in the Middle East. The figure is preliminary and could change.

The push to boost production has intensified following U.S. military strikes on Iran, where the U.S. deployed Tomahawk cruise missiles, F-35 stealth fighters and low-cost one-way attack drones on Saturday.

Tomahawk missile maker Raytheon has a new agreement with the Pentagon to eventually ramp production to 1,000 units annually. The Pentagon currently plans to buy 57 of the missiles in 2026 at an average cost of $1.3 million each.

The administration has been steadily ratcheting up pressure on defense contractors to prioritize production over shareholder payouts. President Donald Trump signed an executive order in January to identify contractors deemed to be underperforming on contracts while distributing profits to shareholders.

The Pentagon is expected to release a list of underperforming contractors. Companies named will have 15 days to submit board-approved plans to correct the situation. If those plans are judged insufficient, the Pentagon can pursue enforcement actions, including contract terminations.
https://www.cnbc.com/2026(...)ckpiles-reuters.html

Volgens YT-kanaal The Enforcer, gerund door true American patriots, was dat al een teken dat de operatie te snel en te onzorgvuldig was voorbereid.
  donderdag 5 maart 2026 @ 18:08:26 #66
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220266132
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 17:58 schreef Toby56 het volgende:

[..]
"Hey Ayatollahs, give me a call. Within 24 hours I will give you the perfect leader. Trust me. The best."

Krankjorum.
A murky, forgotten land.
pi_220266144
twitter
  Forum Admin donderdag 5 maart 2026 @ 18:10:32 #68
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220266149
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 17:40 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Of er is een topsecret laboratorium gebombardeerd waardoor er nu een scheuring ontstaan is in het ruimtetijdweefsel en er een interdimensionaal portaal geopend is waardoor allerlei vreemde monsters onze wereld in kunnen komen lopen 😱😱😱

[ afbeelding ]
Hmmm half life
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220266162
quote:
16s.gif Op donderdag 5 maart 2026 18:04 schreef FlippingCoin het volgende:
Enge lui die yanks dat ze zo uitgesproken willen bepalen wie er het land gaat besturen, ze zijn niet veel beter dan de Russen.
Ja, zo kan dat wel eens gaan tijdens een oorlog.

Na de Tweede Wereldoorlog kwam er ook geen nieuw poppetje van de NSDAP aan de macht in Duitsland, maar werd die volledige ideologische groep van het politieke toneel geveegd. Hetzelfde dient te gebeuren met het Iraanse regime, die laten we ook niet vergeten via een revolutie de macht hebben gegrepen.

Maar als ik jouw analyse volg dat moeten we concluderen dat ook de geallieerden niet veel beter waren dan de Russen nu?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 5 maart 2026 @ 18:12:23 #70
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220266169
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 18:06 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Dat is een breder probleem.
Twee dagen geleden vroeg het Pentagon zelf ook al om 50 miljard dollar meer vanwege mogelijke voorraadproblemen. Daarover zou morgen worden gepraat met het ministerie van oorlog.
[..]
https://www.cnbc.com/2026(...)ckpiles-reuters.html

Volgens YT-kanaal The Enforcer, gerund door true American patriots, was dat al een teken dat de operatie te snel en te onzorgvuldig was voorbereid.
Jaarlijks 1000 Tomahwaks a 1,3 miljoen.

Zag van de week ergens dat Iran naar schatting nog zo'n 80.000 Shahed drones heeft, en ze er zo'n 500 per dag kunnen maken.

Kosten 30.000 tot 50.0000 dollar per stuk.
A murky, forgotten land.
  donderdag 5 maart 2026 @ 18:13:39 #71
438527 MissButterflyy
pi_220266184
quote:
14s.gif Op donderdag 5 maart 2026 18:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Na de Tweede Wereldoorlog kwam er ook geen nieuw poppetje van de NSDAP aan de macht in Duitsland, maar werd die volledige ideologische groep van het politieke toneel geveegd. Hetzelfde dient te gebeuren met het Iraanse regime, die laten we ook niet vergeten via een revolutie de macht hebben gegrepen.

Maar als ik jouw analyse volg dat moeten we concluderen dat ook de geallieerden niet veel beter waren dan de Russen nu?
Trump deed het vorige maand bij Venezuela, zo te zien nu bij Iran.
Welk land zal het volgende zijn?
  donderdag 5 maart 2026 @ 18:15:04 #72
438527 MissButterflyy
pi_220266195
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 18:12 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Zag van de week ergens dat Iran naar schatting nog zo'n 80.000 Shahed drones heeft, en ze er zo'n 500 per dag kunnen maken.

De fabrieken worden gebombardeerd, en nu ook de infrastructuur in Iran.
Dus het gaat allemaal steeds lastiger worden om nog nieuwe wapens te produceren.
pi_220266198
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 11:24 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ah, dus in het theoretische geval dat mensen daar hier invloed willen uitoefenen dan is dat heel slecht.
Maar het Westen dat zonder reden andere landen gaat bombarderen en regime changes wil doordrukken dan is dat zeker ineens top?

Lekker hypocriet.

Het Westen doet het ook nog eens met zeer veel geweld, de moslims ten minste niet.
_O- :')_!!
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220266202
quote:

[..]

Yep, dat zeiden ze bij The Enforcer ook. Iran heeft veel moderner en goedkoper wapentuig gemaakt. En ga er maar vanuit dat Iran ook nog heel wat voorraden dieper verstopt heeft. Daar hebben ze decennia lang aan kunnen werken.
De ideeën van diepe en veilige bunkers komen niet alleen uit de mond van Herr Doktor Merkwürdigliebe.
  donderdag 5 maart 2026 @ 18:16:14 #75
459912 FlippingCoin
pi_220266203
quote:
14s.gif Op donderdag 5 maart 2026 18:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

jij bent altijd voor de vijand engerd
pi_220266207
quote:

[..]

Of niet. Maar dan zal iemand eindelijk eens wat aan rusland moeten doen.

twitter
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_220266210
quote:
16s.gif Op donderdag 5 maart 2026 18:16 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Wie is hier precies de vijand van Nederland dan?
pi_220266214
De Amerikanen en Israël hebben Iran onderschat.
pi_220266221
Ik ga geen pikachu plaatjes posten......
pi_220266253
quote:
16s.gif Op donderdag 5 maart 2026 18:16 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Leave Weird Duck alone!
Vakman pur sang
  donderdag 5 maart 2026 @ 18:22:55 #81
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220266256
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 17:59 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Wel fijn dat dat soort info gewoon in de media en op Twitter gedeeld wordt O+ . Spionage is overrated als een accountje op Twitter voldoet. Ik verbaas mij hoeveel mensen in dit soort omstandigheden de wereld in smijten. Wereldleiders included.
Of "gelekt" worden in de geest van Sun Tzu waardoor Iran denkt dat ze even goed los moeten gaan en een deel van hun arsenaal verspillen.
  donderdag 5 maart 2026 @ 18:23:44 #82
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220266263
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 18:15 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
De fabrieken worden gebombardeerd, en nu ook de infrastructuur in Iran.
Dus het gaat allemaal steeds lastiger worden om nog nieuwe wapens te produceren.
Klopt.
Maar ze zijn relatief makkelijk te produceren dus je hebt er geen dure onvervangbare fabrieken of productielijnen voor nodig.

Zeg zijn bij wijze van spreken door Ali in zijn schuurtje te maken.
En worden vaak getransporteerd in en afgeschoten vanuit kleine anonieme vrachtwagentjes.

Dus wat dat befreft heeft dat vele voordelen tov peperdure hightech raketten.
A murky, forgotten land.
  donderdag 5 maart 2026 @ 18:24:18 #83
459912 FlippingCoin
pi_220266271
quote:
14s.gif Op donderdag 5 maart 2026 18:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
wie wou als laatst Europees land afpakken?

en israel is altijd al de vijand geweest
pi_220266273
Hoe moet dat nou straks met de F1 in Bahrein en Saoedi?
Laat Trump een beetje opschieten aub.
Vakman pur sang
  donderdag 5 maart 2026 @ 18:25:45 #85
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220266300
quote:
16s.gif Op donderdag 5 maart 2026 18:24 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Rusland? En Iran is een bondgenoot van Rusland.

En waarom zou Israël een vijand van Nederland zijn?
pi_220266302
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 18:24 schreef Lospedrosa het volgende:
Het gaat voor velen wellicht al moeite kosten om op tijd in Melbourne te geraken.
Met al die gecancelde vluchten en gesloten luchtruimen.
  donderdag 5 maart 2026 @ 18:29:03 #88
438527 MissButterflyy
pi_220266307
quote:
16s.gif Op donderdag 5 maart 2026 18:24 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Israël is geen vijand van ons.
  donderdag 5 maart 2026 @ 18:30:07 #89
438527 MissButterflyy
pi_220266318
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 18:24 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat weet niemand. Misschien dat de race daar wordt overgeslagen dit jaar.
En wie weet ziet het er over een week al helemaal anders uit allemaal.
pi_220266320
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 17:48 schreef havanagila het volgende:

[..]

Misschien omdat de tijd er nog niet rijp voor is. Op dit moment worden ze nog neergemaaid zoals bij die vorige protesten als ze iets ondernemen. Is niet alsof ze gewapend zijn en het leger aankunnen. Voor dat leger is het nog niet penibel genoeg dat ze zich achter het volk scharen. De VS en Israel zeiden toch dat men nu pas op stoom gaat komen. Maar er zijn genoeg dingen kapotgemaakt, ze worden zwakker en zwakker zo. Na een paar dagen kan je toch geen wonderen verwachten? Zeggen dat alles nog hetzelfde is is wat onzinnig. Of regime change gaat lukken is afwachten en zoals overal tig keer is gezegd lastig, maar andere doelen zoals hun vermogen mbt ballistische raketten onderuit halen lukt al wel wat.
  donderdag 5 maart 2026 @ 18:30:27 #91
24533 ACT-F
pi_220266321
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 18:17 schreef Mylene het volgende:
De Amerikanen en Israël hebben Iran onderschat.
Zullen we daar Trump en Netanyahu van maken? Wel zo aardig richting Amerikanen en Israëli die dit allang inzagen.
  donderdag 5 maart 2026 @ 18:31:01 #92
459912 FlippingCoin
pi_220266326
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 18:29 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
lol
pi_220266339
quote:
14s.gif Op donderdag 5 maart 2026 18:17 schreef HowardRoark het volgende:
In ieder geval niet de islamitische republiek. Die heeft ons nooit bedreigd.
Maar misschien is de Verenigde Staten wel onze grootste vijand. Dat is per slot van rekening het enige land dat Nederland wel bedreigd heeft.

https://nl.wikipedia.org/(...)rs%27_Protection_Act
pi_220266361
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 18:30 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat weet niemand. Misschien dat de race daar wordt overgeslagen dit jaar.
En wie weet ziet het er over een week al helemaal anders uit allemaal.
Of anders een race met extra obstakels.
Bommen ontwijken enzo
pi_220266375
quote:
Niet in de zin dat we daar ooit een conflict mee gehad hebben.
Maar Israel is ook beslist niet onze vriend of bondgenoot.
pi_220266381
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 18:34 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Of anders een race met extra obstakels.
Bommen ontwijken enzo
Geen regenrace, maar een bommenregenrace.
  donderdag 5 maart 2026 @ 18:37:56 #97
438527 MissButterflyy
pi_220266406
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 18:35 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Jawel, Israël en Nederland zijn bondgenoten, hoewel de Gaza oorlog ook voor frictie heeft gezorgd.
pi_220266421
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 18:30 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Misschien omdat de tijd er nog niet rijp voor is. Op dit moment worden ze nog neergemaaid zoals bij die vorige protesten als ze iets ondernemen. Is niet alsof ze gewapend zijn en het leger aankunnen. Voor dat leger is het nog niet penibel genoeg dat ze zich achter het volk scharen. De VS en Israel zeiden toch dat men nu pas op stoom gaat komen. Maar er zijn genoeg dingen kapotgemaakt, ze worden zwakker en zwakker zo. Na een paar dagen kan je toch geen wonderen verwachten? Zeggen dat alles nog hetzelfde is is wat onzinnig. Of regime change gaat lukken is afwachten en zoals overal tig keer is gezegd lastig, maar andere doelen zoals hun vermogen mbt ballistische raketten onderuit halen lukt al wel wat.
Alsof dat regime zich achter het volk gaat scharen....

Zonder boots on the ground is het volk, en deze aanvallen, kansloos.
pi_220266423
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 18:37 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Jawel, Israël en Nederland zijn bondgenoten, hoewel de Gaza oorlog ook voor frictie heeft gezorgd.
Als landen zijn Israël en Nederland bondgenoten. Niks mis mee.

Maar laat ik het zo zeggen: Netanyahu is niet mijn bondgenoot. Ik vind het een eersteklas engnek. Helemaal nu zijn beslissingen worden gestuurd door Israëlische 'ayatollahs' en door de angst voor processen vanwege meerdere corruptiezaken.
  donderdag 5 maart 2026 @ 18:41:24 #100
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220266430
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 18:32 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Maar misschien is de Verenigde Staten wel onze grootste vijand. Dat is per slot van rekening het enige land dat Nederland wel bedreigd heeft.

De VS is onze vijand niet, de VS is een bondgenoot.

Iran is indirect een vijand omdat het een bondgenoot is van de Russen en de Chinezen. Ook is Iran actief met spionage in Nederland en liquidatiepogingen jegens politieke dissidenten. Iran's algehele anti-Westerse houding, treft ook Nederland want wij zijn daar onderdeel van.
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 18:35 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Israël is een gewoon een bondgenoot van Nederland.
pi_220266432
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 18:30 schreef 3rr0r het volgende:
Voor dat leger is het nog niet penibel genoeg dat ze zich achter het volk scharen.
Na het tot zinken brengen van de IRIS Dena door een Amerikaanse onderzeeboot, waarna de Amerikanen de overlevende opvarenden aan hun lot overlieten, zal de bereidheid van het gewone Iraanse leger om in opstand te komen tegen de eigen regering wel tot beneden het nulpunt gedaald zijn.

De nazi's hadden overigens in de eerste jaren van de grote oorlog nog het fatsoen om na het tot zinken brengen van een geallieerd schip naar boven te komen en overlevende opvarenden te redden.
  donderdag 5 maart 2026 @ 18:44:15 #102
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
  donderdag 5 maart 2026 @ 18:44:29 #103
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220266447
geen idee of deze al gepost is.
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  donderdag 5 maart 2026 @ 18:46:55 #104
438527 MissButterflyy
pi_220266460
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 18:41 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Na het tot zinken brengen van de IRIS Dena door een Amerikaanse onderzeeboot, waarna de Amerikanen de overlevende opvarenden aan hun lot overlieten, zal de bereidheid van het gewone Iraanse leger om in opstand te komen tegen de eigen regering wel tot beneden het nulpunt gedaald zijn.

De nazi's hadden overigens in de eerste jaren van de grote oorlog nog het fatsoen om na het tot zinken brengen van een geallieerd schip naar boven te komen en overlevende opvarenden te redden.
Geen idee. Maar denk dat de nazi’s tot nu toe nog wel wat erger zijn geweest dan Trump en kornuiten. :')
pi_220266469
quote:
14s.gif Op donderdag 5 maart 2026 18:41 schreef HowardRoark het volgende:
Iran's algehele anti-Westerse houding, treft ook Nederland want wij zijn daar onderdeel van.
Iran heeft geen algehele anti-westerse houding. Die anti-westerse houding betreft maar drie landen: Verenigde Staten, Verenigd Koninkrijk en Israel. Als we willen en ons niet door die drie landen voor het karretje laten spannen, kunnen we best vriendschappelijke banden met Iran onderhouden.
  donderdag 5 maart 2026 @ 18:51:19 #106
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220266496
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 18:32 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]

Iran Is echt niet happy met ons vanwege onder andere Wilders, Theo Van Gogh, en Ayaan Hirshi Ali.
En dilpomaten Hebben geregeld moeten melden bij de Iraanse ambasade, maar als het andersom gebeurt dan geven ze niet thuis.
In geval van Liquidaties en spionage.
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_220266508
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 18:48 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Iran heeft geen algehele anti-westerse houding. Die anti-westerse houding betreft maar drie landen: Verenigde Staten, Verenigd Koninkrijk en Israel. Als we willen en ons niet door die drie landen voor het karretje laten spannen, kunnen we best vriendschappelijke banden met Iran onderhouden.
Misschien kunnen we onze marechaussee zelfs inzetten om daar meisjes te verkrachten en te vermoorden?
  donderdag 5 maart 2026 @ 18:54:16 #108
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220266522
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 18:48 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
:')_!!

Dit is een grap?
pi_220266523
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 18:51 schreef theguyver het volgende:

[..]
Iran Is echt niet happy met ons vanwege onder andere Wilders, Theo Van Gogh, en Ayaan Hirshi Ali.
En dilpomaten Hebben geregeld moeten melden bij de Iraanse ambasade, maar als het andersom gebeurt dan geven ze niet thuis.
In geval van Liquidaties en spionage.
Die hebben we het land uit getrapt.

Theo leeft niet meer.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  donderdag 5 maart 2026 @ 18:55:26 #110
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220266527
quote:

[..]
De Iraanse overheid oh ja zeker wel.

Het volk is een ander verhaal!!
  donderdag 5 maart 2026 @ 18:55:27 #111
438527 MissButterflyy
pi_220266528
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 18:44 schreef theguyver het volgende:
geen idee of deze al gepost is.
Interessant om te zien.
Ze waren in 1 klap dood, hebben niet geleden of iets meegekregen lijkt me
  donderdag 5 maart 2026 @ 18:56:02 #112
438527 MissButterflyy
pi_220266533
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 18:55 schreef theguyver het volgende:

[..]
De Iraanse overheid oh ja zeker wel.

Het volk is een ander verhaal!!
Volk is ook verdeeld hoor. Dat is wel een probleem.
  donderdag 5 maart 2026 @ 18:56:20 #113
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220266536
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 18:54 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die hebben we het land uit getrapt.

Theo leeft niet meer.
Klopt maar ze hebben samen een filmpje gemaakt!
Submission 2004
pi_220266540
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 18:51 schreef theguyver het volgende:
Theo van Gogh is dood en daar heeft Iran niets mee te maken gehad.
Ayaan Hirsi Ali is vertrokken naar de Verenigde Staten. Daar woont ze inmiddels al zo lang dat we haar kunnen strippen van haar Nederlandse nationaliteit.
En met Geert Wilders is niemand meer blij. Zelfs zijn zionistenvriendje Gidi Markuszower moet hem niet meer.
  donderdag 5 maart 2026 @ 18:58:55 #115
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220266555
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Iran niet, de tot nu toe heersende garde zit in het nauw.
Dat was ook de bedoeling geloof ik.
het wordt de begraafplaats van de Garde, zonder drinkwater en zonder voedsel , met afgesloten tunnels
quote:
Iran heeft enorm tunnelnetwerk opgebouwd, maar dat is nu hun grootste zwakte geworden: ’Deze raketsteden worden begraafplaatsen’

Amsterdam- Het islamitische regime in Iran heeft een enorm ondergronds wapenarsenaal opgebouwd in de bijna 50 jaar dat het regeert.
Een verborgen tunnelcomplex zou de duizenden geproduceerde bommen en raketten uit het oog van aartsvijanden Israël en de Verenigde Staten houden.
..
Maar het is een vernuftige aanval- en verdedigingstactiek die in de praktijk niets waard blijkt.

De ondergrondse ’raketsteden’ zijn Irans grootste zwakte geworden, meldt The Wall Street Journal.

53 minuten geleden
Het verborgen militaire verdedigingscomplex van de ayatollah is niet zomaar een simpele ondergrondse bunker. Het regime heeft decennialang de tijd gehad om immense tunnelverbindingen aan te leggen onder de grond en in de bergen, verstevigd met beton en uit het zicht van potentiële oorlogsvijanden.

Althans, dat was de bedoeling. Israël en de VS lokaliseerden het Iraanse ’schaduwarsenaal’ vrij snel en richten zich nu specifiek op deze bases. Zodra militair materiaal tevoorschijn komt, wordt het vernietigd.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 5 maart 2026 @ 18:59:30 #116
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_220266558
quote:

[..]
Goed spul wat jij snuift. _O- _O- _O-
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_220266564
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 18:39 schreef havanagila het volgende:

[..]
Alsof dat regime zich achter het volk gaat scharen....

Zonder boots on the ground is het volk, en deze aanvallen, kansloos.
Omdat jij denkt dat regime change het enige doel is, wat dus niet zo is. Dus alles is niet nog hetzelfde zoals je beweerde. Afgezien dus van wat je realistisch gezien kunt verwachten binnen enkele dagen. Het is geen toverstaf waar ze mee werken.
  donderdag 5 maart 2026 @ 19:00:55 #118
438527 MissButterflyy
pi_220266569
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 18:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
het wordt de begraafplaats van de Garde, zonder drinkwater en zonder voedsel , met afgesloten tunnels
[..]

Oké, maar ze zullen daar niet allemaal zitten hè.
pi_220266582
quote:

[..]
Nee dat klopt.
Maar dat we in NL inmiddels 3- milj moslims hebben.
We samen Iftar en ramadan vieren of er iig begrip voor hebben.
Politieagenten die meegaan naar een moskee in promotiefilmpjes.
Toestaan dat dat schapengejank in elke grote stad te horen is en dat die lelijke moskees gebouwd mogen worden.

M.a.w. we hebben de islam omarmt, en de islamieten hebben een teringhekel aan Joden en Israël.
Die mensen zitten ook in allerlei (linkse) media en nieuwskanalen, want links wil diversiteit, en meer dan 50% moet varkensvlees afzweren anders hoor je er niet bij.

Dus we gaan in de media mee met het sentiment van de islamieten dat joden de as van het kwaad zijn. En minder gevatte mensen gaan daar dan zo in mee.

Trouwens wil ik hiermee niet de reguliere strenge joden vrijpleiten, dat is net zo’n poepvervelend volk.
Vakman pur sang
  donderdag 5 maart 2026 @ 19:02:38 #120
438527 MissButterflyy
pi_220266586
Daar hebben ze vast wel ontzettend veel aan verdiend, het produceren en verkopen van wapens.
Vandaar die mooi aangelegde snelwegen.
  donderdag 5 maart 2026 @ 19:02:41 #121
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220266588
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 19:00 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Oké, maar ze zullen daar niet allemaal zitten hè.
veel wel kennelijk
het aantal raketten die gelanceerd kunnen worden daalt snel
quote:
Afgelopen zondag meldde de US Central Command in een bericht op X dat de fameuze B-2-bommenwerper was ingezet om „versterkte ballistische raketinstallaties” in Iran te raken.
Israël meldde al honderden mogelijke lanceerplekken te hebben gebombardeerd.

De B-2 Spirit is een bommenwerper die zogenaamde ’bunker busters’ laat vallen.
Deze zware bommen zijn ontworpen om hard gesteente te penetreren voordat ze exploderen en zijn in staat om doelen ondergronds net zo precies te raken als bovengronds.

Een dag later verklaarde generaal Dan Caine dat de B-2 inderdaad was ingezet omdat de beoogde doelen ondergronds lagen.
Gevolgen
Het regime dacht met het tunnelnetwerk slim te zijn maar zodra de complexen zijn ontdekt, komt de Revolutionaire Garde in een penibele situatie terecht.
Israël en de VS hebben namelijk meer tactieken achter de hand. Met kleinere, gerichte aanvallen vernietigen ze ook de verschillende uitgangen van de tunnels.

„Deze raketsteden worden begraafplaatsen”, vertelde militair expert Guillermo Pulido aan nieuwsblad El País afgelopen maandag.
Als vijandelijke aanvallen de in- en uitgangen van de tunnels raken, kunnen de strijdkrachten de raketten niet meer afvuren en kunnen de raketwerpers de basis onmogelijk verlaten.

Iran en VS bestoken elkaar met een enorme stroom bommen en raketten: slinkende voorraad bepaalt verloop van de oorlog
Het in Tel Aviv opererende Institute for National Security schat dat Amerika en Israël al meer dan tweeduizend aanvallen hebben uitgevoerd sinds het begin van operatie Epic Fury.
Volgens het Pentagon werpt de tactiek zijn vruchten af.

Sinds het begin van operatie Epic Fury afgelopen weekend is het aantal afgevuurde Iraanse kamikazedrones met zo’n 73 procent gedaald.
De inzet van ballistische raketten is zelfs met 80 procent afgenomen.
  donderdag 5 maart 2026 @ 19:03:22 #122
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_220266595
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 18:56 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Theo van Gogh is dood en daar heeft Iran niets mee te maken gehad.
Ayaan Hirsi Ali is vertrokken naar de Verenigde Staten. Daar woont ze inmiddels al zo lang dat we haar kunnen strippen van haar Nederlandse nationaliteit.
En met Geert Wilders is niemand meer blij. Zelfs zijn zionistenvriendje Gidi Markuszower moet hem niet meer.
kruip nog wat dieper voor theocraten
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 5 maart 2026 @ 19:04:42 #123
438527 MissButterflyy
pi_220266606
Nog een reden voor de VS dat aan te pakken want…

de grootste producent en exporteur van wapens ter wereld is de VS

+1
Volgens gegevens over de periode 2020-2024 (SIPRI-rapport 2025) is de Amerikaanse dominantie in de wereldwijde wapenhandel enorm en is de export zelfs verder toegenomen.
  donderdag 5 maart 2026 @ 19:04:45 #124
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220266608
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 19:02 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee dat klopt.
Toestaan dat dat schapengejank in elke grote stad te horen is en dat die lelijke moskees gebouwd mogen worden.

M.a.w. we hebben de islam omarmt, en de islamieten hebben een teringhekel aan Joden en Israël.
Die mensen zitten ook in allerlei (linkse) media en nieuwskanalen, want links wil diversiteit, en meer dan 50% moet varkensvlees afzweren anders hoor je er niet bij.

Dus we gaan in de media mee met het sentiment van de islamieten dat joden de as van het kwaad zijn. En minder gevatte mensen gaan daar dan zo in mee.

Trouwens wil ik hiermee niet de reguliere strenge joden vrijpleiten, dat is net zo’n poepvervelend volk.
we gaan Amsterdam afsnijden van Nederland
Verzelfstandigen met een IMAM met baard van groen links die gaat burgemeester worden en 100 moskeeën en de burgemeester in het zwart
pi_220266615
Moet je nagaan dat op dit moment door al die oorlogen het klimaat er totaal niet toe doet. Alleen al die vervuiling mbt olietankers en al die bombardementen.
pi_220266620
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 18:41 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]

Wat maakt dat zo uniek, vanaf het begin worden hun kornuiten kapotgebombardeerd door de VS en Israel. Als ze in een situatie komen dat ze denken, ik kies eieren voor m'n geld, dit is kansloos, dan switchen ze wellicht. Dat is dan niet omdat de VS ze tot dan heeft gespaard of hun langenoten uit het water heeft gered.
pi_220266621
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 18:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[..]

Ja ze gaan er allemaal aan.
Er is eerst geoefend met Hamas. Dat kunstje wordt herhaald, die zaten ook veel ondergronds.
Alleen in Gaza worden jongetjes vanaf 3 jaar al getraind om ze over te nemen en hun leven te geven in een toekomstige eervolle aanslag.
Dat zal in Iran (hopelijk) niet het geval zijn omdat men daar zal inzien dat als je toekomst wilt hebben je afscheid moet nemen van achterlijke gebruiken.
Vakman pur sang
  donderdag 5 maart 2026 @ 19:06:31 #128
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220266628
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 19:05 schreef Cherni het volgende:
Moet je nagaan dat op dit moment door al die oorlogen het klimaat er totaal niet toe doet. Alleen al die vervuiling mbt olietankers en al die bombardenten.
  donderdag 5 maart 2026 @ 19:06:32 #129
438527 MissButterflyy
pi_220266630
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 19:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
veel wel kennelijk
het aantal raketten die gelanceerd kunnen worden daalt snel
[..]

Ik bedoel leden van de revolutionaire garde.
pi_220266635
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 19:05 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja ze gaan er allemaal aan.
Er is eerst geoefend met Hamas. Dat kunstje wordt herhaald, die zaten ook veel ondergronds.
Alleen in Gaza worden jongetjes vanaf 3 jaar al getraind om ze over te nemen en hun leven te geven in een toekomstige eervolle aanslag.
Dat zal in Iran (hopelijk) niet het geval zijn omdat men daar zal inzien dat als je toekomst wilt hebben je afscheid moet nemen van achterlijke gebruiken.
Daarna de sentimenten en de adepten van de Pro Iran brigade hier aanpakken, ik wil en tolereer ze hier niet.
  donderdag 5 maart 2026 @ 19:07:27 #131
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220266643
quote:

[..]
Nee dat klopt.
Doe nog eens een poging zou ik zeggen.
  donderdag 5 maart 2026 @ 19:08:34 #132
438527 MissButterflyy
pi_220266658
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 19:07 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Daarna de sentimenten en de adepten van de Pro Iran brigade hier aanpakken, ik wil en tolereer ze hier niet.
Wat bedoel je hiermee?
  donderdag 5 maart 2026 @ 19:09:21 #133
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220266669
quote:

[..]
Nee dat klopt.

quote:
AI-overzicht
Er wonen naar schatting ongeveer 1 miljoen moslims in Nederland (ongeveer 5-7% van de bevolking), maar het aantal actief praktiserende moslims ligt lager.

Schattingen uit eerder onderzoek suggereerden dat rond de 200.000 tot 300.000 moslims wekelijks de moskee bezoeken of religieuze diensten bijwonen, wat wijst op een meer praktiserende levensstijl.

Praktiserend: Onderzoek (o.a. van het Humanistisch Verbond) toonde aan dat niet alle moslims in Nederland strikt praktiserend zijn.
Bezoek aan de moskee: Volgens gegevens van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) bezoekt een aanzienlijk deel van de moslims de moskee.
Regionale verschillen: Het percentage moslims verschilt sterk per gemeente, met uitschieters in steden als Amsterdam, Rotterdam en in kleinere gemeenten zoals Leerdam (ruim 18%).
Jongeren: Islamitische identiteit blijft een belangrijk onderdeel van het leven voor veel jongere moslims in Nederland, waardoor de religie minder snel 'ontkerkelijkt' dan het christendom.

Het is belangrijk om onderscheid te maken tussen mensen met een moslimachtergrond en de groep die de islamitische regels actief praktiseert.

Niet iedere 'moslim' is 'moslim' - Humanistisch Verbond
pi_220266671
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 19:06 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Deze mijnheer zou de doodstraf krijgen in Iran, met zijn Internationaal Recht.
pi_220266679
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 19:07 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ik verwacht dat we in Europa binnen 5 jaar een einde gaan maken, dat wil zeggen afscheid gaan nemen door uitzetting, val alles wat de oude bestaande en goede cultuur niet waard is. Dus wappies, islamieten, verkeerde kant juichers, zoeken maar een ander mooi land.
Bovendien gaan we weer 5 dagen werken en goede shit maken.
Dat is wat ik denk wat er gaat gebeuren.
Vakman pur sang
pi_220266688
Ik vind dat A.I. knip-en-plakwerk een beetje vermoeiend.
  donderdag 5 maart 2026 @ 19:11:43 #137
438527 MissButterflyy
pi_220266697
8 minuten geleden
Oekraïne gaat Amerikanen helpen bij neerhalen van Iraanse drones
Oekraïne gaat specialisten beschikbaar stellen die Amerikanen kunnen helpen bij het neerhalen van Iraanse drones in het Midden-Oosten. President Volodymyr Zelensky schrijft op X dat de Verenigde Staten Oekraïne daartoe hadden verzocht. Zelensky zegt "alle nodige middelen en de aanwezigheid van Oekraïense specialisten" te garanderen.

Zelensky meldde gisteren al dat verschillende landen, waaronder de VS, om hulp hadden gevraagd. President Donald Trump zegt tegen Reuters dat hij hulp van ieder land zal gebruiken in de oorlog in het Midden-Oosten.

Oekraïne heeft veel ervaring met de zogeheten Shahed-drones van Iraanse makelij, aangezien Rusland ze ook gebruikt in de oorlog tegen Oekraïne. Het hulpverzoek van de Amerikanen is opvallend, omdat Washington onder Trump hulp aan Oekraïne fors heeft teruggeschroefd. Maar nu komt de Oekraïense kennis voor de Amerikanen goed van pas.

Nu.nl

Goh, gewoon meteen hulp aanbieden zonder te zaniken en af te zeiken hé. :')
  donderdag 5 maart 2026 @ 19:12:10 #138
438527 MissButterflyy
pi_220266700
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 19:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik verwacht dat we in Europa binnen 5 jaar een einde gaan maken, dat wil zeggen afscheid gaan nemen door uitzetting, val alles wat de oude bestaande en goede cultuur niet waard is. Dus wappies, islamieten, verkeerde kant juichers, zoeken maar een ander mooi land.
Ga jij dan ook mee?
pi_220266709
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 19:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[..]

Bullshit. 3 miljoen die zich committeren aan de islam. Minimaal.
Vakman pur sang
pi_220266725
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 19:12 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ga jij dan ook mee?
Als alle goede Nederlanders het opgeven en vertrekken wel.
Dan blijven ze hier maar lekker met groen links en 12 miljoen anders gelovigen die homos en liberalen haten.
Zonder de sterke mannen.
Nee dat wordt lachen.
Vakman pur sang
  donderdag 5 maart 2026 @ 19:19:13 #141
438527 MissButterflyy
pi_220266791
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 19:13 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Als alle goede Nederlanders het opgeven en vertrekken wel.
Dan blijven ze hier maar lekker met groen links en 12 miljoen anders gelovigen die homos en liberalen haten.
Zonder de sterke mannen.
Nee dat wordt lachen.
Laat maar. Geen zin in. :{w
pi_220266809
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 19:11 schreef MissButterflyy het volgende:
8 minuten geleden
Oekraïne gaat Amerikanen helpen bij neerhalen van Iraanse drones
Oekraïne gaat specialisten beschikbaar stellen die Amerikanen kunnen helpen bij het neerhalen van Iraanse drones in het Midden-Oosten. President Volodymyr Zelensky schrijft op X dat de Verenigde Staten Oekraïne daartoe hadden verzocht. Zelensky zegt "alle nodige middelen en de aanwezigheid van Oekraïense specialisten" te garanderen.

Zelensky meldde gisteren al dat verschillende landen, waaronder de VS, om hulp hadden gevraagd. President Donald Trump zegt tegen Reuters dat hij hulp van ieder land zal gebruiken in de oorlog in het Midden-Oosten.

Oekraïne heeft veel ervaring met de zogeheten Shahed-drones van Iraanse makelij, aangezien Rusland ze ook gebruikt in de oorlog tegen Oekraïne. Het hulpverzoek van de Amerikanen is opvallend, omdat Washington onder Trump hulp aan Oekraïne fors heeft teruggeschroefd. Maar nu komt de Oekraïense kennis voor de Amerikanen goed van pas.

Nu.nl

Goh, gewoon meteen hulp aanbieden zonder te zaniken en af te zeiken hé. :')
Greatest in the world BY FAR. NOT EVEN CLOSE. Maar wel hulp nodig bij het neerhalen van wat Shahed drones.
  donderdag 5 maart 2026 @ 19:21:03 #143
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220266813
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 19:06 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik bedoel leden van de revolutionaire garde.
Nog maar 1k tot 1,5k ongeveer.

Dat geeft aan dat die massa's niet het primaire doel zijn. Het vuur concentreert zich nu op de kopstukken ervan en van de regering en defensie en natuurlijk lanceerinstallaties en opslagplekken, met een afname van 86% van de vuurkracht ten gevolg na een paar dagen.
pi_220266815
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 18:56 schreef theguyver het volgende:

[..]
Klopt maar ze hebben samen een filmpje gemaakt!
Submission 2004
Ik denk niet dat het huidige Iran een heel land daarvoor verantwoordelijk houdt.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  Moderator donderdag 5 maart 2026 @ 19:22:28 #145
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220266828
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 19:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
_O- 8)7
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 5 maart 2026 @ 19:22:57 #146
117098 Hathor
Effe niet
pi_220266836
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 19:21 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nog maar 1k tot 1,5k ongeveer.

Dat geeft aan dat die massa's niet het primaire doel zijn. Het vuur concentreert zich nu op de kopstukken ervan en van de regering en defensie en natuurlijk lanceerinstallaties en opslagplekken, met een afname van 86% van de vuurkracht ten gevolg na een paar dagen.
Revolutionaire garde bestaat in zijn totaliteit uit zo'n miljoen mensen, google is je vriend.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 5 maart 2026 @ 19:24:08 #147
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220266856
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 19:04 schreef MissButterflyy het volgende:
Nog een reden voor de VS dat aan te pakken want…

de grootste producent en exporteur van wapens ter wereld is de VS

+1
Volgens gegevens over de periode 2020-2024 (SIPRI-rapport 2025) is de Amerikaanse dominantie in de wereldwijde wapenhandel enorm en is de export zelfs verder toegenomen.
Is ook niet zo gek, honderden missies over Iran geen enkel vliegtuig neer gehaald.
De 3 die neer gehaald zijn waren getroffen door wapens afkomstig uit de VS.
hele vloot naar de kelder de Leiders van Iran vallen als vliegen!
  donderdag 5 maart 2026 @ 19:26:01 #148
438527 MissButterflyy
pi_220266881
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 19:24 schreef theguyver het volgende:

[..]
Is ook niet zo gek, honderden missies over Iran geen enkel vliegtuig neer gehaald.
De 3 die neer gehaald zijn waren getroffen door wapens afkomstig uit de VS.
hele vloot naar de kelder de Leiders van Iran vallen als vliegen!
Zo bedoel ik het niet.
De Amerikaanse wapenindustrie heeft nu een concurrent minder.
  donderdag 5 maart 2026 @ 19:30:31 #149
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220266963
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 19:22 schreef Hathor het volgende:

[..]
Revolutionaire garde bestaat in zijn totaliteit uit zo'n miljoen mensen, google is je vriend.
Vroeg ik dan hoeveel leden die had :?
  donderdag 5 maart 2026 @ 19:32:18 #150
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220266988
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 19:26 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Zo bedoel ik het niet.
De Amerikaanse wapenindustrie heeft nu een concurrent minder.
:D ik geloof dat Rusland een van de enige was die wapens van Iran af nam!
Even kijken!

Oh en verscheidene terroristische organisaties zoals hamas en Hoeti's.
  donderdag 5 maart 2026 @ 19:34:12 #151
438527 MissButterflyy
pi_220267015
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 19:32 schreef theguyver het volgende:

[..]
:D ik geloof dat Rusland een van de enige was die wapens van Iran af nam!
Even kijken!

Oh en verscheidene terroristische organisaties zoals hamas en Hoeti's.
Misschien moet Rusland dan dus zaken gaan doen met een ander land…
  donderdag 5 maart 2026 @ 19:38:06 #152
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220267068
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 19:34 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Misschien moet Rusland dan dus zaken gaan doen met een ander land…
Blijven niet zoveel opties meer over, en daar ben ik best blij om.
die drones die ze geleverd kregen missen ze nu plus de raketten!
Mooi voor Oekies weer een kopzorg minder.
  donderdag 5 maart 2026 @ 19:39:16 #153
117098 Hathor
Effe niet
pi_220267090
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 19:30 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Vroeg ik dan hoeveel leden die had :?
Ik dacht dat je zei dat ze nog maar 1,5K leden hadden. Misschien is hier sprake van een misverstand.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_220267114
quote:

[..]

Maar dat we in NL inmiddels 3- milj moslims hebben

Hoeveel?
pi_220267127
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 19:09 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Deze mijnheer zou de doodstraf krijgen in Iran, met zijn Internationaal Recht.
Zou jij dat erg vinden?
pi_220267156
Kristi Noem "functie elders", hoor ik net.
pi_220267167
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 19:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
Aan het front?
pi_220267174
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 19:44 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Aan het front?
Of nieuwe Ayatollah?
pi_220267184
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 19:45 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Of nieuwe Ayatollah?
"I have some names in mind."
(DJ Trumpie)
  donderdag 5 maart 2026 @ 19:48:02 #160
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_220267224
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 19:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
Nieuwe functie ´Special envoy to the shield of the Americas´

WTF is dat?!

Markwayne Mullin (oud MMA-vechter) neemt haar taak over :') Wat een land _O-
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  donderdag 5 maart 2026 @ 19:48:03 #161
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220267225
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 19:39 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ik dacht dat je zei dat ze nog maar 1,5K leden hadden. Misschien is hier sprake van een misverstand.
Ah :D
Nee, ik bedoelde dat de schattingen momenteel zijn dat er 1000 tot 1500 gardeleden zijn omgekomen bij de aanvallen.
  donderdag 5 maart 2026 @ 19:49:38 #162
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220267251
twitter

:D
pi_220267273
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 19:40 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Hoeveel?
3- milj
  donderdag 5 maart 2026 @ 19:51:38 #164
438527 MissButterflyy
pi_220267287
2 minuten geleden
EU moet voorbereid zijn op vluchtelingen uit Midden-Oosten, waarschuwt EU-commissaris
De Europese Unie moet "op alle fronten" voorbereid zijn op een vluchtelingenstroom vanuit het Midden-Oosten, zei Eurocommissaris Magnus Brunner (Migratie) eerder vandaag. Op dit moment is daar nog geen sprake van, "maar we moeten natuurlijk altijd waakzaam blijven."

De EU werkt hierin samen met partners in de regio en met internationale organisaties, zei Brunner na afloop van een vergadering met EU-ministers van Asiel en Migratie in Brussel. De Eurocommissaris heeft deze week onder meer gesproken met de Turkse minister van Buitenlandse Zaken en de Internationale Organisatie voor Migratie (IOM).

Nu.nl

Iedereen heeft het recht om te vluchten uit een oorlog. Maar we zitten verdomme al zo vol hier. -O-
pi_220267300
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 19:51 schreef MissButterflyy het volgende:
2 minuten geleden
EU moet voorbereid zijn op vluchtelingen uit Midden-Oosten, waarschuwt EU-commissaris
De Europese Unie moet "op alle fronten" voorbereid zijn op een vluchtelingenstroom vanuit het Midden-Oosten, zei Eurocommissaris Magnus Brunner (Migratie) eerder vandaag. Op dit moment is daar nog geen sprake van, "maar we moeten natuurlijk altijd waakzaam blijven."

De EU werkt hierin samen met partners in de regio en met internationale organisaties, zei Brunner na afloop van een vergadering met EU-ministers van Asiel en Migratie in Brussel. De Eurocommissaris heeft deze week onder meer gesproken met de Turkse minister van Buitenlandse Zaken en de Internationale Organisatie voor Migratie (IOM).

Nu.nl

Iedereen heeft het recht om te vluchten uit een oorlog. Maar we zitten verdomme al zo vol hier. -O-
Ik zou zeggen: opvang in de regio.

Israël lijkt me een goed idee.
  donderdag 5 maart 2026 @ 19:53:21 #166
438527 MissButterflyy
pi_220267310
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 19:52 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Ik zou zeggen: opvang in de regio.

Israël lijkt me een goed idee.
Dat land is ook al hartstikke dichtbevolkt.
pi_220267325
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 19:48 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ah :D
Nee, ik bedoelde dat de schattingen momenteel zijn dat er 1000 tot 1500 gardeleden zijn omgekomen bij de aanvallen.
Bianconerie noemt dat: onschuldige burgers.
Vakman pur sang
pi_220267337
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 19:53 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat land is ook al hartstikke dichtbevolkt.
In Gaza is wel wat ruimte.
Er zijn daar 71.000 plaatsen vrijgekomen.
En op de Westelijke Jordaanoever wordt zoveel bijgebouwd.
Dus daar zal ook nog wel plek zijn.
pi_220267341
twitter

Based.
pi_220267388
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 19:55 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Based.
Hoop dat ze wel hebben afgesproken dat ze iets hiervoor terugkrijgen. Niet dat dit gedaan wordt slechts met de hoop dat ze hier iets voor terugkrijgen.
pi_220267399
quote:
[ x ]

Based.
Het sterkste leger zit zonder afweer en het 2e leger schiet ze te hulp ;)
pi_220267404
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 19:58 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Hoop dat ze wel hebben afgesproken dat ze iets hiervoor terugkrijgen. Niet dat dit gedaan wordt slechts met de hoop dat ze hier iets voor terugkrijgen.
Het woord van Trump is sowieso geen dollarcent waard.
En, dankzij Trump, is een dollarcent ook al geen cent meer waard.
  donderdag 5 maart 2026 @ 19:59:39 #173
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220267407
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 19:54 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Bianconerie noemt dat: onschuldige burgers.
Niet zeggen die naam..het werkt als Repelsteeltje met dat figuur ;)
pi_220267419
quote:
Trump zal wel allerlei dingen beloofd hebben die hij niet na gaat komen.
  donderdag 5 maart 2026 @ 20:02:02 #175
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220267432
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 19:54 schreef Toby56 het volgende:

[..]
In Gaza is wel wat ruimte.
Er zijn daar 71.000 plaatsen vrijgekomen.
En op de Westelijke Jordaanoever wordt zoveel bijgebouwd.
Dus daar zal ook nog wel plek zijn.
Laten we verderop in de regio niet vergeten dat al die miljoenen Syriërs niet in de gereedstaande tentenkampen van islamitisch gidsland Saoedi-Arabië terecht konden want die moesten voor grof geld verkocht worden vanuit een monopolie-positie door een regime dat het rijke islamitische culturele erfgoed in het land sloopt om nog exclusiever te worden qua aantal mogelijke bedevaartsoorden.
pi_220267436
quote:

[..]
Waarschijnlijk ging het zo:

Trump: Help ons met Shaheds neerhalen anders stoppen we de verkoop van wapens aan de Europese landen die ze voor jullie kopen.

Zelensky: Nou, dan moet het maar he.

:T
pi_220267438
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 19:59 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Beetlejuice?
pi_220267448
quote:

[..]
Ohja goed punt. :')
Vakman pur sang
pi_220267452
quote:
[ x ]

Based.
Ik ga een tatoeaatsie van Zelenskyy op m'n rug laten prikken.
En een prettige scheut door de pielemuis.
  donderdag 5 maart 2026 @ 20:06:53 #180
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220267494
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 20:02 schreef 3rr0r het volgende:

[..]

Trump: Help ons met Shaheds neerhalen anders stoppen we de verkoop van wapens aan de Europese landen die ze voor jullie kopen.

Dan zou Trump geld weigeren :D
En als er nou toch iets is waar ie dol op is :P
A murky, forgotten land.
  donderdag 5 maart 2026 @ 20:08:47 #181
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220267530
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 20:02 schreef 3rr0r het volgende:

[..]

Heb jij art of the deal al gelezen?
  donderdag 5 maart 2026 @ 20:10:55 #182
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220267590
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 20:02 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Beetlejuice?
Nee da's drie keer!
pi_220267615
quote:

[..]
Dit artikel geeft wat meer duiding:
https://www.politico.eu/a(...)rs-repel-iran-drone/

quote:
Zelenskyy said he was also talking to Arab nations seeking to upgrade defenses against Iran, such as the United Arab Emirates, Qatar, Jordan and Bahrain. He was clear that Kyiv was seeking to gain strategic leverage from the talks.

"Of course, any assistance we provide is only on the condition that it does not weaken our own defense in Ukraine and that it serves as an investment in our diplomatic capabilities: We help protect against war those who help us — Ukraine – bring the war to a dignified conclusion," he added.
pi_220267640
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 20:08 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Dat boek heeft zelfs Trump zelf niet gelezen.
  donderdag 5 maart 2026 @ 20:17:43 #185
36431 bleiblei
pi_220267671
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 19:40 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Hoeveel?
Ben wel benieuwd welke bron hiervoor gebruikt is :') . www.pvv.nl ofzo.
pi_220267691
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 20:08 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
|:)
pi_220267714
Is er al geroepen dat Israël genocide pleegt in Iran? :s)
  Forum Admin donderdag 5 maart 2026 @ 20:21:48 #188
pi_220267721
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 20:21 schreef Koortsdroom het volgende:
Nou dat doen ze niet dus dat lijkt me lastig
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220267806
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 20:15 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Dat boek heeft zelfs Trump zelf niet gelezen.
Zelf niet gelezen en zelf niet geschreven.
  Moderator donderdag 5 maart 2026 @ 20:34:43 #190
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220267895
quote:
[ x ]

Based.
Wat een clownshow is het ook :')

Je start een oorlog tegen Iran, een land dat vrijwel volledig vertrouwd op zijn swarm tactics, al decennia

Eerst waren het goedkope speedbootjes, nu zijn het goedkope vliegtuigjes

Je hhebt bij de vorige actie gezien hoe ze ze inzetten, je hebt het de Houthis van dichtbij zien doen

Nu is je oorlogje bezig en denk je wtf is met die drones man :?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 5 maart 2026 @ 20:41:15 #191
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220267967
twitter

De Houthi's hebben de postduif uit Teheran eindelijk ontvangen.

Tevens:

twitter

Je zou zeggen dat er enig lerend vermogen aanwezig is in die "Ring van Vuur" nadat diverse malen de hele santenkraam onthoofd is binnen anderhalve dag.
  donderdag 5 maart 2026 @ 20:41:39 #192
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220267971
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 20:21 schreef Koortsdroom het volgende:
vast wel
  donderdag 5 maart 2026 @ 20:41:58 #193
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_220267975
twitter
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
  donderdag 5 maart 2026 @ 20:47:50 #194
438527 MissButterflyy
pi_220268034
2 minuten geleden
Israël claimt grootste deel van Iraanse luchtafweer te hebben verwoest
De Israëlische legerleider Eyal Zamir claimt dat het grootste deel van de Iraanse luchtafweer is uitgeschakeld. Het gaat volgens hem om 80 procent van de luchtafweerinstallaties en daarnaast ook om 60 procent van de lanceerinrichtingen voor de Iraanse ballistische raketten.

Zamir spreekt van "een bijna volledig overwicht van Israël in het Iraanse luchtruim". Hij zei ook dat er nu aan "een nieuwe fase in de oorlog" wordt begonnen. Daarmee zullen er volgens hem "meer verrassingen" komen.
pi_220268078
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 20:47 schreef MissButterflyy het volgende:
2 minuten geleden
Israël claimt grootste deel van Iraanse luchtafweer te hebben verwoest
De Israëlische legerleider Eyal Zamir claimt dat het grootste deel van de Iraanse luchtafweer is uitgeschakeld. Het gaat volgens hem om 80 procent van de luchtafweerinstallaties en daarnaast ook om 60 procent van de lanceerinrichtingen voor de Iraanse ballistische raketten.

Zamir spreekt van "een bijna volledig overwicht van Israël in het Iraanse luchtruim". Hij zei ook dat er nu aan "een nieuwe fase in de oorlog" wordt begonnen. Daarmee zullen er volgens hem "meer verrassingen" komen.
ik zou veel nieuws van beide kanten niet al te serieus nemen. Het is op dit moment een misinformatie oorlog.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
  donderdag 5 maart 2026 @ 20:52:43 #196
438527 MissButterflyy
pi_220268087
twitter
  donderdag 5 maart 2026 @ 20:53:57 #197
438527 MissButterflyy
pi_220268097
Als Israël spreekt over een nieuwe fase in de oorlog, en Iran zegt een grondoorlog aan te kunnen, ben ik benieuwd of dat gaat gebeuren.
pi_220268098
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 20:41 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]

De Houthi's hebben de postduif uit Teheran eindelijk ontvangen.

Tevens:

[ x ]

Je zou zeggen dat er enig lerend vermogen aanwezig is in die "Ring van Vuur" nadat diverse malen de hele santenkraam onthoofd is binnen anderhalve dag.
Denk dat dat wel de moeilijkste partij voor Israël is hoor. Vorige keer was ook niet gelukt.
pi_220268110
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 20:53 schreef MissButterflyy het volgende:
Als Israël spreekt over een nieuwe fase in de oorlog, en Iran zegt een grondoorlog aan te kunnen, ben ik benieuwd of dat gaat gebeuren.
Een grondoorlog is sowieso een heel ander verhaal. Dat zal ook voor Israël ontzettend bloederig zijn.
pi_220268133
twitter

[ Bericht 31% gewijzigd door Bredemug op 05-03-2026 21:05:17 ]
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
  donderdag 5 maart 2026 @ 21:01:51 #201
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_220268159
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 20:53 schreef MissButterflyy het volgende:
Er komt geen grondoorlog, die troepen zijn daar ook helemaal niet opgebouwd door de VS.
pi_220268161
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 20:55 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Een grondoorlog is sowieso een heel ander verhaal. Dat zal ook voor Israël ontzettend bloederig zijn.
Israel gaat dat niet doen, want ze hebben daar de troepen niet voor. Iran is ook veel te groot.

Het is uiteindelijk aan de Iraanse bevolking. Maar het leger van Iran is ernstig verzwakt, zoveel is zeker.
pi_220268167
twitter

Niet verbaasd :N
pi_220268181
quote:
2 minuten geleden

Nu.nl

De enige idioten die voor deze oorlog zijn, zijn dadelijk fel tegen het logische gevolg. Dat is dan zeker de schuld van de libturds.
  donderdag 5 maart 2026 @ 21:04:09 #205
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_220268188
quote:
2 minuten geleden

Nu.nl

Sowieso grenzen dicht.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_220268197
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 21:02 schreef Homey het volgende:

[..]
Israel gaat dat niet doen, want ze hebben daar de troepen niet voor. Iran is ook veel te groot.

Het is uiteindelijk aan de Iraanse bevolking. Maar het leger van Iran is ernstig verzwakt, zoveel is zeker.
De luchtverdediging vooral. Het leger is amper verzwakt, hooguit is de commandostructuur aan diggelen.
  donderdag 5 maart 2026 @ 21:06:50 #207
438527 MissButterflyy
pi_220268223
Geen grondoorlog? Als de drones en/of raketten blijven komen en de luchtafweer van de golfstaten uitgeput raakt kan dit dus wel een optie zijn.
Ben benieuwd hoe het verder gaat lopen.
pi_220268252
quote:
2 minuten geleden

Nu.nl

Grenzen dicht! NU!!
  donderdag 5 maart 2026 @ 21:10:20 #209
36431 bleiblei
pi_220268263
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 21:04 schreef nixxx het volgende:

[..]
Sowieso grenzen dicht.
Ja, gewoon ff dat poortje daar bij de middellandse zee dicht doen. Dat zal ze leren!

Je weet dat "de grens" niet zoiets is als een muur ofzo? En dat de vorige keer dat die melaatse minister riep dat ze de grenzen dicht zou gooien, ze welgeteld 4 douaniers gevonden kreeg om een uurtje op een parkeerplaats net na de grens bij dld te gaan staan zodat er wat beeldmateriaal geschoten kon worden voor het 8uur journaal? :') .
pi_220268307
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 20:59 schreef Harmankardon het volgende:

[..]
Dat werkte niet in Vietnam, Irak en Afghanistan en gaat nu ook niet werken. Zeker niet met een pislinke achterban.
Hou toch eens op met dat domme verwijzen naar andere situaties. Beide partijen gedragen zich volstrekt anders dan in eerdere situaties. Jij noch ik weten wat wel of niet bereikt kan worden.
pi_220268318
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 21:09 schreef alternatif het volgende:

[..]
Grenzen dicht! NU!!
Users als HowardRoark vinden de aanvallen op Iran fantastisch, dus dan gaan ze ook maar zelf de vluchtelingen bij de grens tegenhouden :+
pi_220268321
Mócht het tot een grondoorlog komen dan gaat agressor israël echt geen bloed verspillen in Iran. Daar heeft israël de VS voor.
  donderdag 5 maart 2026 @ 21:18:34 #213
438527 MissButterflyy
pi_220268345
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 21:14 schreef Komondeja het volgende:
Mócht het tot een grondoorlog komen dan gaat agressor israël echt geen bloed verspillen in Iran. Daar heeft israël de VS voor.
Ik denk eerder andersom.
  donderdag 5 maart 2026 @ 21:20:27 #214
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220268365
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 20:51 schreef Bredemug het volgende:

[..]
ik zou veel nieuws van beide kanten niet al te serieus nemen. Het is op dit moment een misinformatie oorlog.
Ik moet zeggen dat ik toch eerder de popcorn erbij pakt als Israël een ver(r)assing aankondigt dan wanneer één of ander breedsprakig, theatraal kopstuk van een middenoosterse dictator op zijn heilige boek zweert zijn eigen kleinkinderen als raketbrandstof te zullen gebruiken om de vijand tot het laatste molecuul te verdampen.
  donderdag 5 maart 2026 @ 21:22:41 #215
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_220268378
twitter

Dit had ik gisteren gemist, maar het is toch wel treurig gesteld met de RN wanneer zelfs niet 1 enkel fregat beschikbaar is op korte termijn.
Britannia rules the waves, maar ondertussen zijn het de Fransen en Nederlanders die opstomen richting Cyprus.
  donderdag 5 maart 2026 @ 21:23:16 #216
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_220268386
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 20:54 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Denk dat dat wel de moeilijkste partij voor Israël is hoor. Vorige keer was ook niet gelukt.
Ze zijn nu warm gedraaid in de Gaza en de Iraanse bevolking is op hun hand
pi_220268388
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 21:13 schreef HiZ het volgende:

[..]
Hou toch eens op met dat domme verwijzen naar andere situaties. Beide partijen gedragen zich volstrekt anders dan in eerdere situaties. Jij noch ik weten wat wel of niet bereikt kan worden.
1. Bekijk het met je leraartoontje
2. Situaties zijn tot op zekere hoogte wel degelijk te vergelijken, anders was militaire historie geen ding geworden.
pi_220268396
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 21:22 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ x ]

Dit had ik gisteren gemist, maar het is toch wel treurig gesteld met de RN wanneer er niet 1 fregat beschikbaar is op korte termijn.
Britannia rules the waves, maar ondertussen zijn het de Fransen en Nederlanders die opstomen richting Cyprus.
Sail :') Is zeker windstil daar op het moment ;)
pi_220268409
Mocht het Donald toch een beetje zwaar te moede worden, dan kan hij nog altijd een sessie volgen bij zijn spirituele en religieuze adviseur Paula White-Cain.

Moderator donderdag 5 maart 2026 @ 21:27:51 #220
236264 crew  capricia
pi_220268436
quote:
[ x ]

Dit had ik gisteren gemist, maar het is toch wel treurig gesteld met de RN wanneer zelfs niet 1 enkel fregat beschikbaar is op korte termijn.
Hier nog een:
quote:
UK government's first repatriation flight from Middle East grounded over technical issues
:')
- Goethe, “Faust”
  donderdag 5 maart 2026 @ 21:29:04 #221
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_220268452
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 21:27 schreef capricia het volgende:

[..]
Hier nog een:
[..]
Vat de huidige staat van het VK wel aardig samen.
pi_220268459
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 21:23 schreef Harmankardon het volgende:

[..]
1. Bekijk het met je leraartoontje
2. Situaties zijn tot op zekere hoogte wel degelijk te vergelijken, anders was militaire historie geen ding geworden.
Er is in de laatste 100 jaar geen oorlog geweest waar één van de hoofddoelen was het fysiek vernietigen van de hoogste commandostructuur van de tegenpartij aan het begin van de gevechten.
  donderdag 5 maart 2026 @ 21:33:23 #223
438527 MissButterflyy
pi_220268510
twitter
  Forum Admin donderdag 5 maart 2026 @ 21:36:32 #224
pi_220268546
quote:
[ x ]

Welja, we hebben de Britten al eerder laten zien/weten dat wij de superieure marine hebben :7

https://en.wikipedia.org/(...)%20home%20waters.%22
  Forum Admin donderdag 5 maart 2026 @ 21:37:10 #225
pi_220268553
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 21:29 schreef HiZ het volgende:

[..]
Er is in de laatste 100 jaar geen oorlog geweest waar één van de hoofddoelen was het fysiek vernietigen van de hoogste commandostructuur van de tegenpartij aan het begin van de gevechten.
Que. Rusland heeft het vier jaar geleden nog geprobeerd

beetje flauw, je hebt verder gelijk :P
pi_220268562
twitter

RubioGod voorzag in 2015 al het gevaar van Iran en heeft volkomen gelijk gekregen.
  donderdag 5 maart 2026 @ 21:39:38 #227
477768 TweedeKlum
Raheem the Dream
pi_220268574
Oops.
  donderdag 5 maart 2026 @ 21:40:51 #228
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_220268591
quote:
2 minuten geleden

Nu.nl

Godver degodver... zie je nou wel, als ik het niet dacht! Direct op een vliegtuig naar de VS of Israël zetten als ze hier de grens over komen, laten die lui hun eigen rotzooi maar eens opruimen! :(

[ Bericht 20% gewijzigd door kladderadatsch op 05-03-2026 21:50:16 ]
  donderdag 5 maart 2026 @ 21:43:44 #229
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220268616
twitter
  donderdag 5 maart 2026 @ 21:48:11 #230
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220268669
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 21:02 schreef Bredemug het volgende:
[ x ]

Niet om Israël ook maar enigszins in een positief daglicht te zetten, maar zou die drone niet gewoon door Hezbollah vanuit Libanon zijn afgevuurd dan?
The End Times are wild
  donderdag 5 maart 2026 @ 21:49:38 #231
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220268687
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 21:10 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Ja, gewoon ff dat poortje daar bij de middellandse zee dicht doen. Dat zal ze leren!

Je weet dat "de grens" niet zoiets is als een muur ofzo? En dat de vorige keer dat die melaatse minister riep dat ze de grenzen dicht zou gooien, ze welgeteld 4 douaniers gevonden kreeg om een uurtje op een parkeerplaats net na de grens bij dld te gaan staan zodat er wat beeldmateriaal geschoten kon worden voor het 8uur journaal? :') .
Dat wil nog niet zeggen dat wij hier iedereen moeten opvangen en in Huizen stoppen
The End Times are wild
  Moderator donderdag 5 maart 2026 @ 21:50:17 #232
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_220268697
What can change the nature of a man?
pi_220268720
quote:
Flink wat klappen al de laatste 15 minuten
  donderdag 5 maart 2026 @ 21:52:34 #234
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220268723
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 21:33 schreef MissButterflyy het volgende:
[ x ]
De Koerden zijn gek als ze hier weer intrappen.
De VS hebben in 1991 hun ook al voor hun karretje gespannen, maar faliekant in de steek gelaten daarna, waarna Saddam wreed met ze afrekende
The End Times are wild
pi_220268733
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 21:43 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Heb een vage kort filmpje gezien, met een parachute. Kan ook nog een mig-29 zijn
twitter

Update:Trouwens nacht in Irak, onmogelijk dat het van nu is.
OSINTdefender heeft het filmpje inmiddels verwijderd.

[ Bericht 17% gewijzigd door Doler12 op 05-03-2026 22:01:13 ]
  donderdag 5 maart 2026 @ 22:01:27 #236
308523 the-eye
I'm a Live Wire
  donderdag 5 maart 2026 @ 22:07:48 #237
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220268955
twitter
  donderdag 5 maart 2026 @ 22:12:50 #238
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220269044
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 21:02 schreef Bredemug het volgende:
[ x ]

En in de categorie "misinformatie".
Het enige wat het ministerie heeft gezegd is dat ie niet vanuit Iran is gelanceerd. Er wordt door degene die de tweet plaatst onder gezegd dat ie "probably" uit Israël komt, dus niet door dat ministerie.

Dat denkt namelijk aan een pro-Iraanse militie in Libanon of Irak misschien.

https://www.middleeasteye(...)as-not-launched-iran
https://www.google.com/am(...)hed-from-iran-uk/amp
pi_220269170
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 21:33 schreef MissButterflyy het volgende:
[ x ]
Geen volk wat meer verdiend een eigen staat te hebben.
  donderdag 5 maart 2026 @ 22:27:03 #240
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220269183
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 22:07 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Als zo’n ballistische raket in submunitie uiteen valt is het onmogelijk om dat tegen te houden.
Maar weet onmogelijk welke van deze filmpjes nu nep zijn en echt
The End Times are wild
  donderdag 5 maart 2026 @ 22:27:08 #241
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220269184
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 21:38 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

RubioGod voorzag in 2015 al het gevaar van Iran en heeft volkomen gelijk gekregen.
Hij roept een hoop onzin. Dus waar heeft hij nou precies gelijk in gekregen? Klinkt meer als aged like milk.
pi_220269186
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 21:52 schreef LXIV het volgende:

[..]
De Koerden zijn gek als ze hier weer intrappen.
De VS hebben in 1991 hun ook al voor hun karretje gespannen, maar faliekant in de steek gelaten daarna, waarna Saddam wreed met ze afrekende
Koerden blijven dromen van een eigen staat.
  donderdag 5 maart 2026 @ 22:30:36 #243
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220269202
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 22:27 schreef LXIV het volgende:

[..]
Als zo’n ballistische raket in submunitie uiteen valt is het onmogelijk om dat tegen te houden.
Maar weet onmogelijk welke van deze filmpjes nu nep zijn en echt
Dit is een legit bron die alles goed volgt. Als je gewoon een goede selectie maakt van twitter accounts hoeft er geen fake news en AI filmpjes de wereld in worden gegooid door sensatie accounts. Al blijf je soms geruchten hebben of overheid X of persbureau Y meld iets.
  donderdag 5 maart 2026 @ 22:32:35 #244
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220269214
quote:

[..]
'He that has no name'

Zo zie ik hem ook voor me. Google maar in combo met South Park.
1947-2016
  donderdag 5 maart 2026 @ 22:36:36 #245
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220269229
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 18:10 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Hmmm half life
Freeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeemaaaaaaaaaaaaannnnnnnnnnnn

Nog kippevel
1947-2016
pi_220269259
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 22:27 schreef Perox het volgende:

[..]
Hij roept een hoop onzin. Dus waar heeft hij nou precies gelijk in gekregen? Klinkt meer als aged like milk.
Welke onzin? Van het raketprogramma tot de steun aan terreurgroepen. Dat is allemaal uitgekomen.
  donderdag 5 maart 2026 @ 22:48:42 #248
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220269286
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 22:42 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Welke onzin? Van het raketprogramma tot de steun aan terreurgroepen. Dat is allemaal uitgekomen.
• Iran gaat geld ontvangen van deze deal
• Iran gaat de meest dominante speler in de regio worden
• Iran gaat onze vliegdekschepen kunnen vernietigen
• We kunnen niet meer in de regio zijn
• Ze zullen ons overal aanvallen
• We zullen ons uit de regio moeten terugtrekken door die dreigingen
• Ze gaan raketten ontwikkelen die de VS kunnen bereiken
• Ze gaan een nucleair wapen maken
pi_220269296
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 22:48 schreef Perox het volgende:

[..]
Daar kloppen gewoon een aantal van.
  donderdag 5 maart 2026 @ 22:55:11 #250
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220269299
quote:
2 minuten geleden

Nu.nl

Het lijkt er bijna op alsof zulke Brusselse technocraten aan het trappelen zijn voor wat extra 'diversiteit'. Of zulke mensen worden toegelaten is echter een keus. Dan wordt er aan de Europese grenzen maar eens met push-backs gewerkt. Die mensen hebben hier helemaal niets te zoeken.
  donderdag 5 maart 2026 @ 22:55:59 #251
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220269305
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 22:53 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Daar kloppen gewoon een aantal van.
Goed punt. Onderbouwing ook stevig! ^O^
;(
pi_220269307
quote:
14s.gif Op donderdag 5 maart 2026 22:55 schreef HowardRoark het volgende:
Die mensen hebben hier helemaal niets te zoeken.
Dit. Opdonderen. NOFI ofcourse.
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  donderdag 5 maart 2026 @ 22:58:24 #253
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220269314
quote:
7s.gif Op donderdag 5 maart 2026 22:56 schreef vosss het volgende:

[..]
Dit. Opdonderen. NOFI ofcourse.
Rustag! Ze zijn er nog niet he?
  donderdag 5 maart 2026 @ 23:00:40 #254
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_220269320
quote:
Klopt, hun eigen tegoeden
quote:
Klopt niet, onder andere Israel, India, Pakistan zijn dominanter. VS zelf is ook dominant in de regio.
quote:
Klopt niet, ze varen allemaal nog
quote:
Klopt niet, VS heeft 10tallen bases in the golfregio
quote:
Klopt niet, Israel en de VS begonnen
quote:
Tot nu toe nog niet
quote:
Niet gebeurt, maar daar heeft elk land recht op
quote:
Klopt niet, dat was juist wat de Obama deal voorkwam
  donderdag 5 maart 2026 @ 23:14:56 #255
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220269363
quote:
10s.gif Op donderdag 5 maart 2026 18:15 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
_O- :')_!!
Had deze nog niet gezien.
Compleet krankjorem die vent. Helemaal dwaas.
1947-2016
pi_220269364
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 22:48 schreef Perox het volgende:

[..]
ICBM's zijn wel degelijk in ontwikkeling en daarnaast hebben ze Chinese supersonische anti-scheepsraketten verkregen die vliegdekschepen kunnen vernietigen. Kernwapens zijn netzogoed in ontwikkeling: volgens Witkoff begonnen de Iraanse onderhandelaars met het statement dat ze momenteel 460kg verrijkt uranium hebben, genoeg materiaal voor 11 kernwapens.

Het algemene beeld wat Rubio schetst van apocalyptische moslimgekken die een kernmacht willen worden en zichzelf onschendbaar proberen te maken middels een raketprogramma is volledig correct. Het was vrij onzinnig geweest om af te wachten tot het moment dat ze dat daadwerkelijk bereikt hebben en er niets meer aan gedaan kan worden.
  donderdag 5 maart 2026 @ 23:17:57 #257
24533 ACT-F
pi_220269374
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 22:27 schreef Homey het volgende:

[..]
Koerden blijven dromen van een eigen staat.
Die droom gaat heel snel aan diggelen, want Turkije gaat dat absoluut niet accepteren.
pi_220269386
Dat constante gezoem van een rondcirkelende Joodse drone, dan moet je toch haast wel beseffen dat je beter op had kunnen letten met wiskunde in plaats van lessen over religieuze onzin.
pi_220269399
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 23:15 schreef RotatoR het volgende:

[..]
ICBM's zijn wel degelijk in ontwikkeling en daarnaast hebben ze Chinese supersonische anti-scheepsraketten verkregen die vliegdekschepen kunnen vernietigen. Kernwapens zijn netzogoed in ontwikkeling: volgens Witkoff begonnen de Iraanse onderhandelaars met het statement dat ze momenteel 460kg verrijkt uranium hebben, genoeg materiaal voor 11 kernwapens.

Het algemene beeld wat Rubio schetst van apocalyptische moslimgekken die een kernmacht willen worden en zichzelf onschendbaar proberen te maken middels een raketprogramma is volledig correct. Het was vrij onzinnig geweest om af te wachten tot het moment dat ze dat daadwerkelijk bereikt hebben en er niets meer aan gedaan kan worden.
Iran had geen kernwapens en zou ook geen kernwapens krijgen zolang Khamenei daar zat. Er zat een fatwa op kernwapens en hij weigerde die fatwa er af te halen.

https://en.wikipedia.org/(...)inst_nuclear_weapons

Sinds deze oorlog en sinds hij weg is gaan ze dat in de toekomst waarschijnlijk wel doen. Bedankt VS en Israël.
pi_220269403
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 23:28 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Iran had geen kernwapens en zou ook geen kernwapens krijgen zolang Khamenei daar zat. Er zat een fatwa op kernwapens en hij weigerde die fatwa er af te halen.

Sinds deze oorlog en sinds hij weg is gaan ze dat in de toekomst waarschijnlijk wel doen. Bedankt VS en Israël.
Gokken erop dat hij eeuwig leeft is ook geen winnende strategie.
  donderdag 5 maart 2026 @ 23:30:33 #261
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220269405
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 20:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[ x ]
Propaganda voor: we hebben het in de lucht niet meer voor het zeggen. We dagen jullie uit iets te komen doen waar we nog wel wat kunnen...
1947-2016
pi_220269407
quote:

[..]

Je hebt deze pagina niet eens gelezen.
pi_220269409
quote:

[..]

Wat moet je anders 460kg verrijkt uranium? Sowieso, alles wat die islamitische duivel verkondigt is niet te vertrouwen.
  donderdag 5 maart 2026 @ 23:33:48 #264
24533 ACT-F
pi_220269418
Aftermath of the Israeli raid on the town of Marjayoun, southern Lebanon.
twitter

Israël heeft het er maar druk mee.
  donderdag 5 maart 2026 @ 23:37:09 #265
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220269428
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 21:27 schreef capricia het volgende:

[..]
Hier nog een:
[..]
Krijg je als je intern alleen maar woke prioriteit geeft en mensen die terechte kritiek op het beleid geven in de gevangenis zet.
1947-2016
pi_220269433
twitter
pi_220269455
quote:
CENTCOM Commander Brad Cooper:

We destroyed over 30 ships. We hit a Iranian drone carrier ship, and as we speak it is on fire.
pi_220269462
twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220269480
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 23:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ x ]
Honk missing arent in files Iran?
pi_220269500
twitter

Slecht jaar voor de islamisten en de communisten.
  vrijdag 6 maart 2026 @ 00:18:30 #271
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220269501
twitter
pi_220269526
twitter
pi_220269537

Ik weet niet of deze al geplaatst was: een NBC News interview van vandaag met de minister van buitenlandse zaken van Iran. Een goed inkijkje hoe Iran tegen dingen aankijkt en hoe zij in de wedstrijd zitten.
pi_220269538
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 00:17 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Slecht jaar voor de islamisten en de communisten.
Florida Keys uitbreiding
pi_220269553
Hegseth:

quote:
“If you think you’ve seen something, just wait,” Hegseth said. “The amount of combat power that’s still flowing, that’s still coming, that we’ll be able to project over Iran is at multiples of what it currently is right now when you add up our capabilities and those of the Israeli Defense Forces.”
CNN
pi_220269555
quote:
In just the last hour, U.S. B-2 bombers dropped dozens of 2,000-pound penetrator bombs targeting deeply buried ballistic missile launchers.
CNN

@TweedeKlum
pi_220269556
quote:
Saudi Arabia intercepted and destroyed three ballistic missiles targeting Prince Sultan Air Base, the kingdom’s Ministry of Defense announced on X in the early hours of Friday.

The Saudi air base, south of Riyadh, is previously known to have housed US military aircraft.
CNN
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')