CNNquote:In just the last hour, U.S. B-2 bombers dropped dozens of 2,000-pound penetrator bombs targeting deeply buried ballistic missile launchers.
CNNquote:Saudi Arabia intercepted and destroyed three ballistic missiles targeting Prince Sultan Air Base, the kingdom’s Ministry of Defense announced on X in the early hours of Friday.
The Saudi air base, south of Riyadh, is previously known to have housed US military aircraft.
De dealer, een situatieschetsquote:As tension becomes increasingly palpable in northern Iraq – caught between pressure from the United States and threats from Iran – the owner of a car dealership in the city of Erbil told CNN one Iranian Kurdish militia bought 50 Toyota Land Cruiser LC71 in one go.
Hegseth mag alleen nog maar dit soort sensationele PR praatjes houden na zijn Telegram fuckup.quote:
Dat was dan ook een bizarre toespraak.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 01:39 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Hegseth mag alleen nog maar dit soort sensationele PR praatjes houden na zijn Telegram fuckup.
Wat wil je nu eigenlijk zeggen dan. Iran was maar een vredelievend golfstaatje wat zijn tentakels niet ballsdeep in allerlei terroristenkliekjes heeft?quote:Op donderdag 5 maart 2026 23:28 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Iran had geen kernwapens en zou ook geen kernwapens krijgen zolang Khamenei daar zat. Er zat een fatwa op kernwapens en hij weigerde die fatwa er af te halen.
https://en.wikipedia.org/(...)inst_nuclear_weapons
Sinds deze oorlog en sinds hij weg is gaan ze dat in de toekomst waarschijnlijk wel doen. Bedankt VS en Israël.
Dat je die ouwe op z'n woord moet vertrouwen ondanks dat ze veel uranium verrijkten tot ver boven wat voor normale doeleinden nodig isquote:Op vrijdag 6 maart 2026 02:06 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wat wil je nu eigenlijk zeggen dan. Iran was maar een vredelievend golfstaatje wat zijn tentakels niet ballsdeep in allerlei terroristenkliekjes heeft?
Even zonder gekheid. Welk perspectief heb je, want ik probeer me heel erg in te leven.
Kwestie van tijd eer de VS of Israel waarneemt waar die drones naar boven de grond komen, als dat inderdaad zo is. Voor zover ze het niet al weten.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 01:49 schreef recidivist het volgende:
Golfstaten en Saudi Arabia kijken ernaar of zij via contractuele bepalingen van grote investeringen in de VS deze kunnen terugdraaien vanwege grote economische schade die men oploopt door Iraanse aanvallen op kritische infrastructuur.
Voor de rest het duidelijk dat Iran op een wat lager tempo dan in de eerste dagen verder gaat met het in puin schieten van kritische olie en energie infrastructuur van de Arabische landen om hen heen + Amerikaanse basissen daar.
Amerikaanse luchtbasis in Koeweit staat flink in de brand. Amerikaanse militairen in een hotel in Bahrain getarged met drones (blijkbaar hebben ze goede Intel). Saudi Arabië ook Amerikaanse luchtbasis geraakt. Dubai een tower.
Op de Belgische tv zeiden ze dat de Iraniërs circa 30k drones per maand maken en productie ervan grotendeels door het land en onder de grond hebben verstopt.
Daarnaast zijn de Amerikanen bij de Golflanden qua luchtafweer systemen grotendeels door hun voorraad aan het gaan. Met spoed wordt er overal en nergens wat aangesleept zoals uit Zuid Korea.
Volgens mij is de keuze al heel erg snel; einde eraan proberen te breien en keihard liegen dat je al je doelen hebt behaald, hoewel Iran elke onderhandeling weigert dus als zij doorvechten gaat dat sowieso niet op.
Of enige vorm van boots on the ground al dan niet onder mom van special forces operatie en uiteraard “in kader van “redden van kritische infrastructuur ter behoudt van wereldeconomie”.” Wellicht dat men overweegt eerst aan de Iraanse kant aan de Perzische Golf proberen een bufferzone op de grond af te dwingen ofzo.
De Iraniërs hebben een CNN verslaggever in het land toegelaten dus die gaat constateren dat in het grote land behalve op de plekken die flink worden gebombardeerd voor dat overgrote deel het leven eigenlijk gewoon doorgaat.
Tijd is aan de zijde van het regime zeker gezien het feit dat zij overduidelijk goed voorbereid zijn hierop, na de 12 daagse oorlog.
Rubio moet de volgende president van de VS wordenquote:Op donderdag 5 maart 2026 21:38 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
RubioGod voorzag in 2015 al het gevaar van Iran en heeft volkomen gelijk gekregen.
Bron?quote:Op vrijdag 6 maart 2026 01:49 schreef recidivist het volgende:
Golfstaten en Saudi Arabia kijken ernaar of zij via contractuele bepalingen van grote investeringen in de VS deze kunnen terugdraaien vanwege grote economische schade die men oploopt door Iraanse aanvallen op kritische infrastructuur.
Kijk, die potentiële kernwapens zijn mijns inziens niet eens het ergste.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 02:09 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Dat je die ouwe op z'n woord moet vertrouwen ondanks dat ze veel uranium verrijkten tot ver boven wat voor normale doeleinden nodig is
De stemmen van mij en mijn vrouw heeft ie alquote:Op vrijdag 6 maart 2026 02:14 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Rubio moet de volgende president van de VS worden
Moslims steunen altijd moslims als het tegen israel/us/westen/niet moslims is. Ook al zijn die moslims Hamas/Hezbollah/Iran/en zelfs soms ISIS.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 02:06 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wat wil je nu eigenlijk zeggen dan. Iran was maar een vredelievend golfstaatje wat zijn tentakels niet ballsdeep in allerlei terroristenkliekjes heeft?
Even zonder gekheid. Welk perspectief heb je, want ik probeer me heel erg in te leven.
Als ik hoor en zie hoe hij spreekt en handelt: hij is de natuurlijke opvolger van Trump.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 03:49 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
De stemmen van mij en mijn vrouw heeft ie alnog 80 miljoen tegaan
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |