Tot en met de jaren 60 van de vorige eeuw en ook in de hedendaagse refo-grefo wereld is het inkomen van de vrouw ondergeschikt aan dat van de man.quote:Op woensdag 4 maart 2026 16:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Grotendeels eens hoor, maar er is meestal ook een werkende partner in huis. En met een salaris van ¤6700 ben je echt niet armlastig.
Neemt niet weg dat ik liever zie dat het kabinet het geld ergens anders vandaan haalt.
Ik vind dat ook niet zo raar. Mijn man heeft eens zorgverlof gehad en kreeg toen minder betaald. Weet niet meer hoeveel precies. Maar 90% of 80% voor bevallings/zwangerschapsverlof, vind ik niet absurd.quote:
Valt werk en participatie niet onder een VVD minister?quote:Op woensdag 4 maart 2026 12:22 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Afbraak66 gaat vakkundig de verzorgingstaat kapot maken
[..]
Is defensie een linkse hobby?quote:Op woensdag 4 maart 2026 17:14 schreef DrCarlton het volgende:
Als zelfs D666 vrouwen extra gaat belasten. Dit zegt wel iets over hoe erg het met de economie gesteld is. Of de linkse hobby's (open grenzen, asiel, klimaat, oorlogen, defensie) zijn gewoon veels te duur. Ik dacht te hebben gelezen dat Jetten de lonen van Ambtenaren wel wilt verhogen met 18%.
Het begint al meteen met een leugenquote:Zwangere vrouwen worden hard geraakt door de verlaging van het maximumdagloon met 20%.
Is dit een De Speld artikel? Mijn god. Ze willen dat mensen meer kinderen krijgen en dan opper je zo'n belachelijk idee. Nee, dat gaat de geboortecijfers opkrikken.quote:Op woensdag 4 maart 2026 12:22 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Afbraak66 gaat vakkundig de verzorgingstaat kapot maken
[..]
Dit geboortecijfer zal met de plannen van het kabinet nog verder dalen. Dit zal gecompenseerd worden door meer en meer moslim import.
Weg met Nederland
Minder Jij
De 20% verlaging wordt daadwerkelijk genoemd.quote:Op woensdag 4 maart 2026 17:38 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het begint al meteen met een leugen
Waarom zou je een persbericht van een vakbond zomaar 1 op 1 overnemen?
Staat er D66 Jetten of kabinet Jetten? Dit is een gezamenlijk idee lijkt me. Anders had Wilders toendertijd ook wel wat meer voor elkaar gekregen.quote:Op woensdag 4 maart 2026 17:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Valt werk en participatie niet onder een VVD minister?
Afijn, maakt voor het resultaat weinig uit.
Staatssecretaris Thierry Aartsen.quote:Op woensdag 4 maart 2026 17:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
Valt werk en participatie niet onder een VVD minister?
Het werkt alleen nadelig voor een kleine minderheid van de zwangere vrouwen, en dan ook nog de vrouwen met een hoog inkomen. Dat geld wat ze dan mislopen is relatief niet veel. Dat zijn de feiten.quote:Op woensdag 4 maart 2026 17:44 schreef quo_ het volgende:
[..]
De 20% verlaging wordt daadwerkelijk genoemd.
En die hakt er voor o.a. zwangerschapsverlof flink in.
Bewijs jij anders het tegendeel even.
Maar ze belasten vrouwen niet extra. Vrouwwn krijgen juist minder uitkering. En als er iets een linkse hobby is dan is het wel mensen gratis geld geven.....quote:Op woensdag 4 maart 2026 17:14 schreef DrCarlton het volgende:
Als zelfs D666 vrouwen extra gaat belasten. Dit zegt wel iets over hoe erg het met de economie gesteld is. Of de linkse hobby's (open grenzen, asiel, klimaat, oorlogen, defensie) zijn gewoon veels te duur. Ik dacht te hebben gelezen dat Jetten de lonen van Ambtenaren wel wilt verhogen met 18%.
Lekker bukken op de Iftar.quote:Op woensdag 4 maart 2026 12:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:
D66 in een notendop. Minder Nederland en meer verrijking.
[ x ]
Tegen beter weten in, maar zeg mij ajb dat dit AI is...quote:Op woensdag 4 maart 2026 12:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:
D66 in een notendop. Minder Nederland en meer verrijking.
[ x ]
Dat is toch irrelevant? Een goed financieel vangnet is nodig om vrouwen niet te laten boeten voor het feit dat zij degenen zijn die kinderen op de wereld zetten. Het gaat dus uiteindelijk gewoon om vrouwenrechten.quote:Op woensdag 4 maart 2026 14:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Slechte maatregel. Maar het gaat om vrouwen die qua inkomen niet zo zielig zijn als de CNV doet voorkomen.
Zou voor mij dus maar een paar euro kosten, geen man overboord. Zet het maar door.quote:Een vrouw die bruto ¤ 6.700 per maand verdient, gaat er tijdens haar zwangerschapsverlof ¤ 1.300 op achteruit door de verlaging van het maximum dagloon. Een zwangerschapsverlof duurt vier maanden, dus hiermee levert een vrouw ¤ 5.200 in.
De prioriteiten van dit kabinet liggen duidelijk niet bij de burgers. Ik hoop dat we later dit jaar weer mogen stemmen en dat dan er een regering komt die wel voor de burger opkomt.quote:Op woensdag 4 maart 2026 15:17 schreef Kowloon het volgende:
[..]
D66 heeft zijn handtekening gezet onder bezuinigingen op meervoudig gehandicapten, onder het verkorten van de WW waardoor meer mensen met een achterstandspositie op de arbeidsmarkt in financiële problemen komen als zij hun baan verliezen en onder het tot wel 20 % korten op lopende arbeidsongeschiktheidsuitkeringen waardoor zij ook in financiële problemen kunnen komen.
De zieligheidsfactor doet D66 helemaal niets…
Nou ja, dat is toch gewoon waar de geldsluizen wel voor opengaan?quote:Op woensdag 4 maart 2026 17:14 schreef DrCarlton het volgende:
Of de linkse hobby's (open grenzen, asiel, klimaat, oorlogen, defensie) zijn gewoon veels te duur.
Inmiddels ook wel deels. Maar niet alleen maar links. Van oudsher een rechtse hobby. Maar die rechtsen bestaan eigenlijk al lang niet meer.quote:Op woensdag 4 maart 2026 17:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Is defensie een linkse hobby?
Die garantie krijg je er gratis bij als de VVD aanschuift.quote:Op woensdag 4 maart 2026 19:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De prioriteiten van dit kabinet liggen duidelijk niet bij de burgers. Ik hoop dat we later dit jaar weer mogen stemmen en dat dan er een regering komt die wel voor de burger opkomt.
Ok, naïef... I know.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |