abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 maart 2026 @ 08:31:22 #126
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220279826
Misschien moet Cuba onder de noemer ‘If we hadn’t attacked them, they would have attacked us’ een pre-emptive strike op Florida uitvoeren. Dat schijnt namelijk een geldige reden te zijn om een oorlog te starten. En dan vooral mikken op de scholen, dat schijnen legitieme doelen te zijn. En dan kan de Cubaanse pers achteraf roepen dat berichten daarover ‘alleen maar propaganda’ zijn.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_220279863
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 17:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Kan het ook zijn dat ze een belachelijk slechte kandidaat was misschien? Of komt dat niet bij je op?
Trump was een 1000x belachelijker en slechtere kandidaat.
Maar wel een extreem (en extremistisch) sluwe hond. Hij weet dat veel Amerikanen vaak wel gelukkig zijn met een president die zijn eigen zakken vult (want dan ben je een echte American 'winner') en zijn land met nog meer schulden achterlaat. Zeker als je van dat laatste ieder ander steeds de schuld kan blijven geven.
Een stel Lemmingen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Toby56 op 07-03-2026 08:47:35 ]
Ik doe het ff rustig aan.
  zaterdag 7 maart 2026 @ 09:19:22 #128
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_220280048
Iemand nog iets van JD vernomen sinds vorige week zaterdag? Of zit hij nog verstopt onder z’n bank, alleen met z’n gedachtegoed dat compleet terzijde is geschoven in deze regering?

https://archive.ph/1wgPs

The Humiliation of J. D. Vance
Trump’s war with Iran shows that, within the administration, the vice president’s opinions matter less and less.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_220280100
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 17:45 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Vind jij het niet beter om te benoemen dat arbeidsmarktstatistieken -zeker op de korte termijn- vooral kleine plussen en minnen zijn? Je wekt de indruk dat dóór Trump er een scherpe daling is ingezet. Iets dat niet zo is. Dus je hebt of niet verder gelezen dan je neus lang is, of je bent nogal gebiased.

Trump is bezig met grote hervormingen in de economie - ik heb er ook mijn vraagtekens bij maar swoa- dat voor schokken kan zorgen. Vooralsnog heeft USA een economische groei waar ze in Duitsland jaloers op zijn.
Het is natuurlijk geen hogere wiskunde. Als jij de importheffingen over de hele linie verhoogt, dan leidt tot hogere consumentenprijzen. Dat leidt weer tot minder verkopen, wat dan weer de werkgelegenheid drukt.

En het zijn natuurlijk niet alleen de importheffingen an sich. Het is ook de manier waarop Trump ze inzet: deze wispelturigheid leidt dat economische onzekerheid. Dat remt investeringen en drukt de werkgelegenheid.

Toerisme is ook een zorgenkind. De VS trekt miljoenen vakantiegangers dan verwacht. Dat leidt tot minder inkomsten voor ondernemers, wat dan weer gevolgen heeft voor het aannamebeleid.

En dan is er nog dit:

quote:
De Amerikaanse economie is in het laatste kwartaal van 2025 fors minder gegroeid dan werd verwacht. Het bruto binnenlands product steeg in de drie maanden naar december met slechts 1,4 procent, blijkt uit cijfers van het handelsministerie. Economen rekenden op een groeicijfer van 2,5 procent tot zeker 3 procent.

Bron
Vooropgesteld: ik beweer niet dat de Amerikaanse economie in een vrije val is beland. We hebben het immers over de VS, in alle opzichten nog altijd een supermarkt. Maar het is duidelijk dat het moeizaam gaat. En dat is geheel te wijten aan het beleid van de Trump-regering.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_220280949
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 09:19 schreef Szura het volgende:
Iemand nog iets van JD vernomen sinds vorige week zaterdag? Of zit hij nog verstopt onder z’n bank, alleen met z’n gedachtegoed dat compleet terzijde is geschoven in deze regering?

https://archive.ph/1wgPs

The Humiliation of J. D. Vance
Trump’s war with Iran shows that, within the administration, the vice president’s opinions matter less and less.

Niet verrassend. De vice-president is eigenlijk nooit een belangrijk persoon.

Hij verschijnt overigens nog wel af en toe in de media en speelt het spelletje mee.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_220281193
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 17:57 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Zeker wel. Je hebt haar Epstein blunder gemist, ga ik dan maar van uit.
Welke Epstein blunder?

quote:
Maar dat is verder niet zo relevant, wat wil ze betekenen voor de mensen van Texas? Die stemmen wilde ze hebben, maar ze had niets te bieden. Alleen maar 'boee Trump' roepen en mensen in een rolstoel uitschelden doet het niet goed in Texas, ook niet bij Democraten daar.
Hier heb je beeld van?
pi_220281316
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 11:59 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Welke Epstein blunder?

Het is nogal hilarisch:

quote:
CNN’s Kaitlan Collins grilled Rep. Jasmine Crockett (D-TX) over her naming “a Jeffrey Epstein” as a GOP donor — despite the Epstein she named being a totally different person than the late child sex predator.

Crockett joined Collins on Wednesday’s The Source shortly after she took to the House floor and named multiple Republicans she said received donations from “somebody” named Jeffrey Epstein. After noting that she had her team dig in “very quickly,” she said: “Mitt Romney, the NRCC, Lee Zeldin, George Bush, WinRed, McCain-Palin, Rick Lazio.”

Zeldin, the U.S. Environmental Protection Agency Administrator, quickly fired back on X:

“Yes, Crockett, a physician named Dr. Jeffrey Epstein (who is a totally different person than the other Jeffrey Epstein) donated to a prior campaign of mine,” he wrote.

“Yeah, but people might see that say, well, you’re trying to make it sound like he took money from a literal sex offender,” Collins shot back.

“But I literally did not know,” Crockett said.

She again argued her team did not have enough time to do the proper “homework” on who exactly this Jeffrey Epstein was.

“Within 20 minutes, you could not find that out, not from just doing a quick search on FEC. So, number one, I made sure that I was clear that it was a Jeffrey Epstein, but I never said that it specifically that Jeffrey Epstein because I knew that we would need more time to really dig in,” the congresswoman said.
:D

quote:
Hier heb je beeld van?
Bekijk deze YouTube-video
pi_220281434
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 12:23 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het is nogal hilarisch:
[..]
:D
[..]
Je hebt wel beeld van een nieuwszender. Maar geen beeld van wat gezegd is.

Bovendien vind ik het behoorlijk spijkers op laag water. Dan zul je dit wel helemaal schokkend vinden.

zaterdag 7 maart 2026 @ 13:21:39 #134
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_220282088
De (al jaren geweldige) journaliste en schrijfster Sarah Kendzior belicht de messianistische/eschatologische, maar verder vooral compleet sociopatische, drijfveren achter de huidige oorloog weer heel duidelijk:

quote:
The No World Order

In 1989, terrorist rabbi Meir Kahane made a promise.

“A horrible world war is coming,” Kahane told journalist Robert I. Friedman. “Tens of millions will die. It will be the Apocalypse. God will punish us for forsaking him. But we must have faith. The Messiah will come. There will be a resurrection of the dead: all the things that Jews believed in before they got so damn sophisticated. The amount of suffering we endure will depend upon what we do between now and the end.”

Kahane did not live to see his vision realized. In 1990, the year Friedman published The False Prophet: Rabbi Meir Kahane, From FBI Informant to Knesset Member, the 58-year-old Kahane was shot to death while giving a speech imploring American Jews to move to Israel. The alleged assailant, Egyptian-American El Sayyid Nosair, was acquitted by a jury but sentenced by the judge. In death as in life, the circumstances surrounding Kahane are murky and violent.

Friedman had an eye for figures of the 20th century who would define the 21st. Ten years after The False Prophet, he published Red Mafiya: his investigation of a transnational crime syndicate whose members came from the USSR and spent the 1990s infiltrating governments and corporations worldwide. The head of that syndicate, Semyon Mogilevich, put a contract on Friedman’s life.

Sarah Kendzior’s Newsletter is a reader-supported publication. To receive new posts and support my work, consider becoming a free or paid subscriber.

Subscribe
Death threats were nothing new for Friedman. He’d been getting them from Israelis ever since he wrote the Kahane biography. Friedman had also angered the FBI by claiming they could have prevented the 1993 World Trade Center attacks and correctly warning, years in advance, that the towers would be attacked again. Wary of institutional constraints, Friedman embraced the freedom of a freelancer. In 2002, Friedman died of cardiac arrest. He was 51.

He never saw the future he worked so hard to stop.

Red Mafiya gained a cult following during Trump’s first term. The book elucidates the structure of Trump’s life and presidency: a merger of organized crime, white-collar crime, and government by criminals who elude, then rewrite, borders and laws. Some blame Russia for the US downfall, some blame Israel, but it was always both — along with American collaborators and assorted global operatives.

Red Mafiya names key villains and locales, including Trump Tower, which functioned as a dormitory for organized crime. Mogilevich became an early investor in Trump Tower after fleeing the USSR by getting an Israeli passport in 1988 from Robert Maxwell, the father of Jeffrey Epstein’s partner, Ghislaine. To say Red Mafiya is timeless is to acknowledge we’ve been frozen in hell for forty years.

The False Prophet, on the other hand, is largely ignored. It is in demand but hard to find: used copies of the out-of-print book sell for over $100. I bought mine before the Kahanists — Kahane’s acolytes — returned to power in Israel.

I’ve been wanting to write about The False Prophet for years. I held back since it scares me more than any other book. If it were only history, I would not be so frightened. But The False Prophet describes current events: the extremism that Kahane espoused, and Friedman documented, now dominates Israel and in turn, the United States.

I was born during the Iranian Revolution. As a result, I’ve spent my entire life listening to US officials call for war with Iran. In Israel, the calls are even louder, drowning out reasonable voices who know such a war would be apocalyptic.

The architects of the Iran War know that too, but do not care. Elderly fanatics — from Netanyahu to Elliott Abrams, an Iran-Contra villain who served in nearly every administration of my life — understand that the time to see their goals reach fruition is running out. Trump is not the architect of the Iran war, only its vehicle.

“This coalition of forces allows us to do what I have yearned to do for 40 years,” Netanyahu said as the war began, thanking “the United States, my friend, US President Donald Trump, and the US military.”

Netanyahu now says openly what he said behind closed doors in 2001: “America is a thing you can move very easily.”

One cannot understand the Iran War without understanding the Kahanists. But I rarely see analysts mention them. Maybe they did, and it was behind a paywall. If a war crime is subscription-only, does it make a sound? Is that sound a stifled scream? (..)

https://sarahkendzior.substack.com/p/the-no-world-order
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_220282555
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 12:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Je hebt wel beeld van een nieuwszender. Maar geen beeld van wat gezegd is.

Geen idee waarom je zonodig beeld moet hebben als ze het zelf niet ontkent, maar goed.
  zaterdag 7 maart 2026 @ 14:00:09 #136
66444 Lord_Vetinari
pi_220282632
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 13:57 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Geen idee waarom je zonodig beeld moet hebben als ze het zelf niet ontkent, maar goed.
Reageer je dan ook nog even op de vraag van @luxerobots ?
pi_220282665
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 13:21 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
De (al jaren geweldige) journaliste en schrijfster Sarah Kendzior

Echt? Ik zou mezelf geen expert noemen op het gebied van Iran, maar ik heb een paar van haar artikelen op haar Substack gelezen. Dat geeft me zeer weinig vertrouwen dat ze ook maar enige kennis of kunde heeft op dit gebied moet ik zeggen. Pizzagate is er niets bij.
pi_220282671
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 14:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Reageer je dan ook nog even op de vraag van @:luxerobots ?
Hij vroeg om video (om een of andere reden), die heb ik gegeven. ^O^
  zaterdag 7 maart 2026 @ 14:04:28 #139
66444 Lord_Vetinari
pi_220282697
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 14:02 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Hij vroeg om video (om een of andere reden), die heb ik gegeven. ^O^
Nee, hij vroeg om je reactie op de video van Trump die een gehandicapte reporter belachelijk maakt. Als je dit zo vreselijk vindt, moet je dat helemaaal walgelijk vinden, lijkt me.
pi_220282719
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 14:01 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Echt? Ik zou mezelf geen expert noemen op het gebied van Iran, maar ik heb een paar van haar artikelen op haar Substack gelezen. Dat geeft me zeer weinig vertrouwen dat ze ook maar enige kennis of kunde heeft op dit gebied moet ik zeggen. Pizzagate is er niets bij.
Het valt me op dat je steevast vrijwel elke journalist afkraakt. Wie vind jij wel goed?
pi_220282728
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 14:04 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Nee, hij vroeg om je reactie op de video van Trump die een gehandicapte reporter belachelijk maakt. Als je dit zo vreselijk vindt, moet je dat helemaaal walgelijk vinden, lijkt me.
Alleen wanhopige mensen zonder argumenten bedienen zichzelf van whataboutisms. Dat is Trump's favoriete stokpaardje, doe ik niet aan mee.
pi_220282734
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 14:07 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Het valt me op dat je steevast vrijwel elke journalist afkraakt. Wie vind jij wel goed?
Deze mevrouw is geen journalist. Ik zou je aanraden om haar Substack te lezen. Zoals gezegd, pizzagate is er niets bij.
  zaterdag 7 maart 2026 @ 14:08:55 #143
66444 Lord_Vetinari
pi_220282738
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 14:07 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Alleen wanhopige mensen zonder argumenten bedienen zichzelf van whataboutisms. Dat is Trump's favoriete stokpaardje, doe ik niet aan mee.
Zwaktebod.
  zaterdag 7 maart 2026 @ 14:09:29 #144
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_220282743
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 14:01 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
De kennis over Iran zelf zal inderdaad niet al te groot zijn, maar haar artikelen over (de criminele elementen achter) Trump vond ik de afgelopen jaren toch goed onderbouwd en geschreven.
pi_220282754
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 14:08 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Deze mevrouw is geen journalist. Ik zou je aanraden om haar Substack te lezen. Zoals gezegd, pizzagate is er niets bij.
Volgens de Correspondent:
quote:
Sarah Kendzior is een Amerikaanse journalist en antropoloog die in St. Louis, Missouri woont. Ze schrijft vooral over politieke en economische onderwerpen. Ze schrijft voor The New York Times, The Guardian, The Globe and Mail, Al-Jazeera.
Maargoed, wie vind jij wel goed? Ik probeer te begrijpen waar die discrepantie vandaan komt.
  zaterdag 7 maart 2026 @ 14:12:00 #146
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_220282764
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 14:08 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Sarah_Kendzior

Occupations: Journalist / Author / Anthropologist
pi_220282795
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 14:10 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Volgens de Correspondent:
Iedereen kan zichzelf journalist noemen. Dat doen alle conspiracy-gekken ook. Tim Pool bijvoorbeeld (al weet ik niet of hij nog steeds de schijn ophoudt). Nogmaals, lees een paar van die Substack artikelen.
pi_220282815
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 14:09 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
De kennis over Iran zelf zal inderdaad niet al te groot zijn, maar haar artikelen over (de criminele elementen achter) Trump vond ik de afgelopen jaren toch goed onderbouwd en geschreven.
Kan je een voorbeeld geven van zo'n artikel, dat niet bol staat van conspiracy drek?
  zaterdag 7 maart 2026 @ 14:28:55 #149
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_220282962
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 14:16 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Kan je een voorbeeld geven van zo'n artikel, dat niet bol staat van conspiracy drek?
Nou, nee. Ik vond dit vooral een interessant artikel. En misschien geldt dat ook voor anderen hier, die haar geloofwaardigheid niet in twijfel trekken; ik voel verder weinig behoefte haar journalistieke credentials te gaan verdedigen.
pi_220282977
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2026 14:28 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Nou, nee. Ik vond dit vooral een interessant artikel.
Ok, maar wat moeten we er van geloven?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')