abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 maart 2026 @ 18:34:46 #102
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_220266362
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 18:18 schreef Leandra het volgende:

[..]
Wij vethuisden naar een tussenwoning toen hij 6 was, maar die kwam niet aanwaaien.
Het is ook echt wel moeder die het in dit geval wel prima vond om met haar kind maar op een flatje te blijven wonen.

Het is wel lekker makkelijk als buitenstaanders om het kind hier van alles en nogwat te verwijten, maar ook in de regio Den Bosch had moeder allang naar een ruimere woning kunnen verhuizen als ze dat belangrijk had gevonden.

Moeder heeft deze keuzes gemaakt:
Het hele leven van haar kind in een flatje blijven wonen en dan in de puberteit van haar kind ook nog een keer een man met kind erbij in huis halen, in een flatje dat al niet echt geschikt was voor een meerpersoons huishouden, dus ook niet voor haar met een opgroeiend kind.
Dat is natuurlijk een heel ander verhaal. Hier heeft de jongste ook tot zn 5de in de inloopkast geslapen. Gaat prima. Maar goed. Punt blijft dat die vrouw aan het begin aangaf dat ze nog geen.huis hadden gevonden omdat ze moeite had een huis te kopen omdat haar dochter eisen had die niet bij het budget past.

Uiteindelijk mag iedereen het zelf weten natuurlijk. Zelf zou ik andere keuzes maken. Zeker als je 535k op tafel kan leggen ;) .

Ik verwijt ook dat kind niets. Ik zeg notabene "dat doen kinderen". Het is aan de ouders om daar paal en perk aan te stellen als dat je belemmerd om verder te gaan in je leven.
  donderdag 5 maart 2026 @ 18:41:51 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220266433
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 18:34 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk een heel ander verhaal. Hier heeft de jongste ook tot zn 5de in de inloopkast geslapen. Gaat prima. Maar goed. Punt blijft dat die vrouw aan het begin aangaf dat ze nog geen.huis hadden gevonden omdat ze moeite had een huis te kopen omdat haar dochter eisen had die niet bij het budget past.

Uiteindelijk mag iedereen het zelf weten natuurlijk. Zelf zou ik andere keuzes maken. Zeker als je 535k op tafel kan leggen ;) .

Ik verwijt ook dat kind niets. Ik zeg notabene "dat doen kinderen". Het is aan de ouders om daar paal en perk aan te stellen als dat je belemmerd om verder te gaan in je leven.
Ja, leuk dat moeder de dochter daar de schuld van gaf, maar die man had dezelfde eisen qua locatie, want dat zal het probleem zijn geweest.

Daarbij, hoezo leg je de schuld daarvoor bij je kind van 14, 15, 16 neer?
Wat had het kind gedaan als ze een huis gekocht had in Vught-Zuid?
Boos worden?

Ik zie het vooral als een van de vele excuses die moeder aandraagt om nog maar niets te hebben kunnen doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 5 maart 2026 @ 19:23:29 #104
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_220266846
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 18:41 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, leuk dat moeder de dochter daar de schuld van gaf, maar die man had dezelfde eisen qua locatie, want dat zal het probleem zijn geweest.

Daarbij, hoezo leg je de schuld daarvoor bij je kind van 14, 15, 16 neer?
Wat had het kind gedaan als ze een huis gekocht had in Vught-Zuid?
Boos worden?

Ik zie het vooral als een van de vele excuses die moeder aandraagt om nog maar niets te hebben kunnen doen.
En dat.... was mijn hele punt... :)

Dus ik snap niet waarom je met mij in discussie ging terwijl precies dat is wat ik antwoordde op je post.
  donderdag 5 maart 2026 @ 20:02:04 #105
482080 AgnesGru
Ach Djurmeen
pi_220267434
quote:
14s.gif Op maandag 23 februari 2026 22:17 schreef Pino112 het volgende:

[..]
Ik verstond het niet eens :D :'(
Wist het door de ondertiteling _O-
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_220267588
Moeder is trots dat dochter haar wensen goed kenbaar weet te maken .

Al heel vroeg in de uitzending wordt het frame op de dochter gezet. "Guusje claimt de enige slaapkamer".

Moeder geeft aan het dat ze iedereen tevreden wil houden en het hierdoor spannend vond om iets anders te vinden.

Dochters en Bob hadden in eerste instantie moeite met Rosmalen.

Kunnen we met meer compassie over Guusje praten. Moeder geeft haar de ruimte en het is prima dat zij die ruimte dan neemt.
pi_220270311
Nou ja als je zo lang met zijn tweeėn in een huis hebt gewoond, wil je ook vooral dat iedereen erop vooruitgaat als je een nieuw huis koopt. En het is logisch dat je je kind dan voorop plaatst.

Ik heb het afgelopen jaar ook in mijn eentje een huis gekocht voor mij en mijn dochter (toen 9). Bij de zoektocht vielen heel veel huizen af, omdat mijn dochter er niet echt op vooruit zou gaan qua ruimte (tov haar oude kamer) of zij niet op een andere verdieping wilde dan ik. Bij elk huis (die natuurlijk ook kritisch werd geselecteerd op de 1e indruk) waren de voornaamste vragen: 1. Vindt dochter dit leuk? Is de locatie goed voor haar? 3. Kan ze veilig van en naar school. En daarna dacht ik pas aan mijn eigen wensen.

En ja je kan je afvragen waarom er niet veel eerder naar een ander huis is gezocht. Hoe dat met die mensen in Brabant zat, weet ik niet. In mijn geval onderbraken ziekte en familieomstandigheden de zoektocht naar een ander huis die begon toen dochter 3 jaar was. En toen ik na haar 8e verjaardag weer begon te zoeken, was de woningmarkt inmiddels dusdanig veranderd dat het gewoon heel moeilijk was.

Heb dik 1,5 jaar gezocht. Ook even nagedacht om mee te doen aan KZK, maar ik hoef niet op tv om daarna op FOK! te lezen wat mijn adres is :P . Gelukkig dus zelf geslaagd. Van 60 naar 121 vierkante meter *O*
  vrijdag 6 maart 2026 @ 11:13:50 #108
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220271801
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 07:56 schreef MorganLeFay het volgende:

Ik heb het afgelopen jaar ook in mijn eentje een huis gekocht voor mij en mijn dochter (toen 9).

De dochter in dit geval was een volwassen vrouw.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 6 maart 2026 @ 11:59:47 #109
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220272034
De dochter had het voor het zeggen.
  vrijdag 6 maart 2026 @ 13:31:44 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220272756
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 11:13 schreef golfer het volgende:

[..]
De dochter in dit geval was een volwassen vrouw.
Inmiddels, en nog maar net.
De zoektocht duurde al wat langer, en deze onmogelijke situatie begon al toen de dochter net in de puberteit was.

Als je je kind dat aandoet, moet je niet raar staan te kijken dat je kind ook verwachtingen voor het alternatief heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator / Miss SHO zondag 8 maart 2026 @ 00:27:01 #111
22592 crew  Ole
pi_220288402
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 17:41 schreef pmponer het volgende:

[..]
Is dat bij de belgen nog terug te kijken? Ik heb daar wel eens wat van gezien, met die Rotterdammer die stylist is.
Staat op videoland
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  maandag 9 maart 2026 @ 16:21:12 #112
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220301380
Vanavond:

Miljuschka Witzenhausen helpt in de derde aflevering van Kopen Zonder Kijken Sarah bij haar huizenjacht.

De alleenstaande moeder woont samen met haar zoontje Lasse in een droomhuis in Alkmaar, maar verdrietige omstandigheden zorgen ervoor dat ze toch moeten verkassen. Lasse lijdt aan een ernstige progressieve spierziekte; hoop op herstel is er niet.
In hun huidige woning kan hij niet meer uit de voeten, dus moeten zijn moeder en hij verhuizen naar een plek die ook voor hem toegankelijk is en waar hij de juiste zorg kan krijgen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 9 maart 2026 @ 18:48:43 #113
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_220302116
quote:
3s.gif Op maandag 9 maart 2026 16:21 schreef golfer het volgende:
Vanavond:

Miljuschka Witzenhausen helpt in de derde aflevering van Kopen Zonder Kijken Sarah bij haar huizenjacht.

De alleenstaande moeder woont samen met haar zoontje Lasse in een droomhuis in Alkmaar, maar verdrietige omstandigheden zorgen ervoor dat ze toch moeten verkassen. Lasse lijdt aan een ernstige progressieve spierziekte; hoop op herstel is er niet.
In hun huidige woning kan hij niet meer uit de voeten, dus moeten zijn moeder en hij verhuizen naar een plek die ook voor hem toegankelijk is en waar hij de juiste zorg kan krijgen.
Eindelijk eens mensen die het čcht verdienen.
pi_220303170
Flink budget voor in je eentje. Ik hoop dat ze haar goed kunnen helpen
Alius aliud dicit
pi_220303191
Roze bank op het moodboard, dus Roos kan weer los :')

Verder gun je haar echt alles. Hopen dat het wat moois wordt.
A mind with a heart of it's own
pi_220303302
Ruben en Chantal vond ik leuke vervangers, maar Miljuschka is het niet. Niet meer doen.
pi_220303304
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 21:22 schreef Jaytje07 het volgende:
Ruben en Chantal vond ik leuke vervangers, maar Miljuschka is het niet. Niet meer doen.
Ik voorzie een poll aan het einde van dit seizoen...
Somebody that I used to know
pi_220303357
Was dat niet een hele gewaagde stap: je woning verkopen voordat je weet of je een andere woning hebt? Je hebt dan wel 80K extra, maar toch....
pi_220303410
quote:
2s.gif Op maandag 9 maart 2026 21:34 schreef Postbus100 het volgende:
Was dat niet een hele gewaagde stap: je woning verkopen voordat je weet of je een andere woning hebt? Je hebt dan wel 80K extra, maar toch....
Tja is het bij kopen zonder kijken ooit niet gelukt?
pi_220303445
Is dat nou behang achter de kookplaat :?
Lekker schoonmaken lijkt me :X
pi_220303660
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 21:45 schreef Remco het volgende:

[..]
Tja is het bij kopen zonder kijken ooit niet gelukt?
Maar dit jaar hebben ze een exit-klok.
En als een huis er niet is, dan is een huis er niet.
pi_220304065
quote:
Eens.
Niet empatisch, over de top gekleed, toneelstukje.
  dinsdag 10 maart 2026 @ 00:32:31 #123
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220304100
quote:
Ik vond Ruben ook niks. Alleen Chantal deed het echt prima. Die mag wat mij betreft de nieuwe vaste presentator worden.
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 10 maart 2026 @ 00:34:43 #124
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220304104
quote:
2s.gif Op maandag 9 maart 2026 21:34 schreef Postbus100 het volgende:
It is TV.
Ze wist natuurlijk al lang dat er een nieuwe woning was aangekocht.
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 10 maart 2026 @ 09:23:37 #125
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_220305051
Mooi huis wel, zou zelf nooit een drive-in woning kopen.
Interieur weer schreeuwend druk
  dinsdag 10 maart 2026 @ 11:15:41 #126
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220306260
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 09:23 schreef jorienvdherik het volgende:
Mooi huis wel, zou zelf nooit een drive-in woning kopen.
Interieur weer schreeuwend druk
Wij hebben een huur drive-in woning. Bevalt ons al 22 jaar prima. Heerlijk om de auto altijd in een verwarmde garage te hebben. Met een extra tuinkamer.
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 10 maart 2026 @ 11:56:39 #127
511255 camilero
tufkatufka...
pi_220306547
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 11:15 schreef golfer het volgende:

[..]
Wij hebben een huur drive-in woning. Bevalt ons al 22 jaar prima. Heerlijk om de auto altijd in een verwarmde garage te hebben. Met een extra tuinkamer.
Is het niet een beetje zonde van de energie om je garage te verwarmen?
  dinsdag 10 maart 2026 @ 12:15:49 #128
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220306716
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 11:56 schreef camilero het volgende:

Is het niet een beetje zonde van de energie om je garage te verwarmen?
Nee.
Poef.....gone! ©golfer
pi_220307228
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 00:32 schreef golfer het volgende:

[..]
Ik vond Ruben ook niks. Alleen Chantal deed het echt prima. Die mag wat mij betreft de nieuwe vaste presentator worden.
Nee. Gewoon Alex en Bob. Die kunnen het prima! Zeker Alex heeft ook een groot empathisch vermogen. Bij Bob zit dat er ook wel in, maar die komt wat zakelijker over.
  dinsdag 10 maart 2026 @ 13:54:32 #130
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220307415
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 13:25 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Nee. Gewoon Alex en Bob. Die kunnen het prima! Zeker Alex heeft ook een groot empathisch vermogen. Bij Bob zit dat er ook wel in, maar die komt wat zakelijker over.
Ik denk idd dat ze geen extra presentator nodig hebben en dat ze het met z'n drieėn prima kunnen presenteren, als ze daar de tijd voor hebben, maar waarschijnlijk is ook hier weer geld de doorslaggevende factor.
Iedere week een andere "host" en dan met z'n drieėn rouleren, Bob, Alex en Roos.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 10 maart 2026 @ 14:05:35 #131
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220307507
Het format had nou eenmaal een aparte presentator. Jarenlang was het dus Krabbé.
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 10 maart 2026 @ 14:13:12 #132
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220307542
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 14:05 schreef golfer het volgende:
Het format had nou eenmaal een aparte presentator. Jarenlang was het dus Krabbé.
Ja, daar draaiden eigenlijk alle programma's van dat soort op, het zou me niet eens verbazen als dit programma ook door Alex van Keulen bedacht is (Uitstel van Executie wel), en dat was ook een Martijn en Alex ding.
Wat niet betekent dat er weer een andere presentator moet komen als Martijn het niet meer kan doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_220319600
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 17:41 schreef pmponer het volgende:

[..]
Is dat bij de belgen nog terug te kijken? Ik heb daar wel eens wat van gezien, met die Rotterdammer die stylist is.
Op NLziet staan ook wat seizoenen maar die gaan er wel vrij snel weer vanaf. Nu staat seizoen 5 er nog op, maar de eerste afleveringen gaan er over 7 dagen af en het eerste deel van seizoen 1 is er vandaag bij gekomen en dan komen er wekelijks een paar afleveringen bij.
pi_220321273
Zó zielig, wat een rotziekte zo'n progressieve spierziekte. Komt als ouder van een peuter hard binnen dat zoiets nog zou kunnen gebeuren. En elke dag dat dat kind ouder wordt beseft ie des te beter welke toekomst op hem te wachten staat. Gelukkig ging het nu goed en hoop van harte dat alle getroffen voorzieningen straks niet nodig zijn omdat er een medicatie voor komt. Heb gelijk even gedoneerd aan het spierfonds. Eigenlijk zou RTL daar gratis reclame voor mogen maken bij zo'n onderwerp.

Wel confronterend dat het huis al allemaal aanpassingen heeft voor rolstoel e.d. Daar wil je zolang het goed gaat eigenlijk niet aan denken.
pi_220330636
Mijn vader is een tijdje vrijwilliger geweest voor een jongen uit de kerk die ook de ziekte van Duchenne had ;( Gezin liep over, andere kind vroeg inmiddels ook aandacht, de vader had hernia, de moeder had geen rijbewijs, en kind moest met rolstoelbus naar school gebracht worden. Mijn vader was werkloos, en heeft op een gegeven moment gevraagd of hij kon helpen (of weet ik veel hoe dat ging. Zij vroegen hulp denk ik, en hadden gehoord dat mijn vader thuiszat). Mijn vader heeft volgens mij wel een jaar lang die jongen elke ochtend naar school gebracht _O_
En later was mijn vader vaste invaller, dat als het henzelf niet lukte, mochten ze hem 's ochtends wakker bellen en dan kwam hij eraan.

Deze jongen is een paar jaar geleden overleden ;( Helemaal niet zo oud geworden. 22 jaar ofzo.

Wel triest om dan dit jochie weer zo te zien. Heftig voor die moeder ook.
pi_220330801
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 13:23 schreef Postbus100 het volgende:
Mijn vader is een tijdje vrijwilliger geweest voor een jongen uit de kerk die ook de ziekte van Duchenne had ;( Gezin liep over, andere kind vroeg inmiddels ook aandacht, de vader had hernia, de moeder had geen rijbewijs, en kind moest met rolstoelbus naar school gebracht worden. Mijn vader was werkloos, en heeft op een gegeven moment gevraagd of hij kon helpen (of weet ik veel hoe dat ging. Zij vroegen hulp denk ik, en hadden gehoord dat mijn vader thuiszat). Mijn vader heeft volgens mij wel een jaar lang die jongen elke ochtend naar school gebracht _O_
En later was mijn vader vaste invaller, dat als het henzelf niet lukte, mochten ze hem 's ochtends wakker bellen en dan kwam hij eraan.

Deze jongen is een paar jaar geleden overleden ;( Helemaal niet zo oud geworden. 22 jaar ofzo.

Wel triest om dan dit jochie weer zo te zien. Heftig voor die moeder ook.
Jouw vader is een goed mens. Wees er maar trots op.
_O_
pi_220333964
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 maart 2026 13:47 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Jouw vader is een goed mens. Wees er maar trots op.
_O_
Dankje O+
  maandag 16 maart 2026 @ 16:14:36 #138
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220358427
Vanavond:

Chantal en Ruben stappen bijna in het huwelijksbootje. Het stel woont echter nog steeds bij Chantals ouders op zolder.
Chantal en Ruben zijn allebei eind-twintig, hebben al negen jaar verkering en stappen binnenkort in het huwelijksbootje. Zelf zijn ze al een jaar intensief op zoek naar een huis binnen hun budget, maar tot op heden is het nog niet gelukt een passende woning te vinden.

Als Beau voor de deur staat, springen ze een gat in de lucht. Nu hebben ze twee vooruitzichten: die van de huizenzoektocht en die van de bruiloft.
Poef.....gone! ©golfer
pi_220358488
Hadden we niet ook een videoland vooruitkijk topic??

Aflevering vandaag op Videoland...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 16 maart 2026 @ 16:27:38 #140
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_220358544
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 16:22 schreef Dazalbest1 het volgende:
Hadden we niet ook een videoland vooruitkijk topic??

Ja, dat staat notabene in het rood boven het reageer-vlak:
TV / [SPOILERS VIDEOLAND] Kopen zonder kijken #2
Poef.....gone! ©golfer
pi_220358614
quote:
3s.gif Op maandag 16 maart 2026 16:14 schreef golfer het volgende:
Vanavond:

Chantal en Ruben stappen bijna in het huwelijksbootje. Het stel woont echter nog steeds bij Chantals ouders op zolder.
Chantal en Ruben zijn allebei eind-twintig, hebben al negen jaar verkering en stappen binnenkort in het huwelijksbootje. Zelf zijn ze al een jaar intensief op zoek naar een huis binnen hun budget, maar tot op heden is het nog niet gelukt een passende woning te vinden.

Als Beau voor de deur staat, springen ze een gat in de lucht. Nu hebben ze twee vooruitzichten: die van de huizenzoektocht en die van de bruiloft.
Dit is wel weer een potentieel volle bingokaart stelletje als ik het zo lees. Ben benieuwd of er aan het eind nog snel een kinderkamer gebouwd moet worden :D
pi_220358941
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 16:27 schreef golfer het volgende:

[..]
Ja, dat staat notabene in het rood boven het reageer-vlak:
TV / [SPOILERS VIDEOLAND] Kopen zonder kijken #2
Haha oeps!!! Ik heb andere instellingen dus zie niks roods.

Thanks, ga ik daarheen :@
pi_220359120
quote:
1s.gif Op maandag 16 maart 2026 16:31 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Dit is wel weer een potentieel volle bingokaart stelletje als ik het zo lees. Ben benieuwd of er aan het eind nog snel een kinderkamer gebouwd moet worden :D
Het zou me verbazen als het niet zo is idd.

Maar eind 20, al 9 jaar samen, waarom dan pas één jaar op zoek naar een huis? Ik vond dat ze dit seizoen juist interessante gevallen hadden met samengestelde gezinnen en handicaps waar rekening mee gehouden moet worden. Maar dit klinkt dan weer als een standaard stelletje die gewoon te laat zijn gestart met zoeken. Tenzij ze voor een klein appartementje gaan, dat zou wel eens leuk zijn voor de afwisseling.
pi_220359332
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 17:53 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Maar eind 20, al 9 jaar samen, waarom dan pas één jaar op zoek naar een huis? Ik vond dat ze dit seizoen juist interessante gevallen hadden met samengestelde gezinnen en handicaps waar rekening mee gehouden moet worden. Maar dit klinkt dan weer als een standaard stelletje die gewoon te laat zijn gestart met zoeken. Tenzij ze voor een klein appartementje gaan, dat zou wel eens leuk zijn voor de afwisseling.
Niet echt onlogisch toch? Toen ze elkaar ontmoetten waren ze dus begin 20, dus zullen het nog wel studenten zijn geweest, dus bezig met hele andere dingen. Daarna langzaamaan in een "echte" baan terecht komen maar nog wel even thuis blijven wonen, volle bak kunnen sparen en stappen maken in je salaris en dan nu eindelijk in de omstandigheid zijn dat je budget voor een huis hebt.
pi_220359424
quote:
14s.gif Op maandag 16 maart 2026 18:21 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Niet echt onlogisch toch? Toen ze elkaar ontmoetten waren ze dus begin 20, dus zullen het nog wel studenten zijn geweest, dus bezig met hele andere dingen. Daarna langzaamaan in een "echte" baan terecht komen maar nog wel even thuis blijven wonen, volle bak kunnen sparen en stappen maken in je salaris en dan nu eindelijk in de omstandigheid zijn dat je budget voor een huis hebt.
Ik vind het laat, pas op je 27e/28e beginnen met zoeken. Als je net een jaar samen bent kan ik dat begrijpen, maar na een jaar of vijf ben je toch wel zeker van je relatie? De staat van de huizenmarkt is al jaren erbarmelijk, daar valt amper tegenop te sparen, dus des te meer reden om op tijd te starten met zoeken. En sowieso, samenwonen bij je schoonouders in lijkt me de hel :D alleen dat is al reden om gelijk na het afstuderen van de eerste samen fanatiek te gaan zoeken. En vanuit de andere kant, als ouder moet ik er ook niet aan denken om een ‘onbekende’ volwassene in mijn huis erbij te hebben.
pi_220359769
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 18:33 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Ik vind het laat, pas op je 27e/28e beginnen met zoeken. Als je net een jaar samen bent kan ik dat begrijpen, maar na een jaar of vijf ben je toch wel zeker van je relatie? De staat van de huizenmarkt is al jaren erbarmelijk, daar valt amper tegenop te sparen, dus des te meer reden om op tijd te starten met zoeken. En sowieso, samenwonen bij je schoonouders in lijkt me de hel :D alleen dat is al reden om gelijk na het afstuderen van de eerste samen fanatiek te gaan zoeken. En vanuit de andere kant, als ouder moet ik er ook niet aan denken om een ‘onbekende’ volwassene in mijn huis erbij te hebben.
Tja, met een startsalaris begin je niet zoveel op de huizenmarkt, ook niet als het er 2 zijn. Als je dan de mogelijkheid hebt om nog even thuis te blijven wonen zonder al te veel lasten kan je er echter waarschijnlijk wél tegenop sparen en ook nog stappen gaan maken in je salaris. Een alternatief zou zijn om te gaan huren en dan je koophuisdroom jaren naar achter te duwen. Kan me best voorstellen dat je dat niet ziet zitten als het niet per se hoeft.

Dat ik niet samen zou wonen bij m'n schoonouders ben ik dan weer helemaal met je eens (al zullen er ook wel weer uitzonderlijke gevallen zijn waar dat wel te begrijpen is), maar als ze beiden bij hun eigen ouders hadden gewoond had het voor mij enorm logisch geweest.
pi_220360880
Ze hebben dus al samengewoond. Alleen moesten ze hun huurhuis uit (hoe dan) dachten ze maar een korte tijd bij paps en mams te wonen.

Ik vind Beau het best leuk doen, maar vind Chantal tot nu toe toch de beste.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220360984
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 17:53 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Geen onrealistische eisen, geen extra budget, geen lading roze in huis, tot nu toe geen zwangerschap.... Die bingokaart blijft leeg :D
pi_220361115
quote:
2s.gif Op maandag 16 maart 2026 21:25 schreef Postbus100 het volgende:
Ze hebben dus al samengewoond. Alleen moesten ze hun huurhuis uit (hoe dan) dachten ze maar een korte tijd bij paps en mams te wonen.

Ik vind Beau het best leuk doen, maar vind Chantal tot nu toe toch de beste.

SPOILER
Er bestaan ook allerlei vormen van tijdelijke huur.

Ze hadden volgens Roos helemaal niets aan meubels om mee te nemen. Dat klinkt voor mij al iets van anti-kraak/tijdelijke huur waar voor weinig bij elkaar gescharreld spul stond en waar ze geen waarde aan hechtte toen de "huur" eindigde.
pi_220361257
quote:
0s.gif Op maandag 16 maart 2026 21:40 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Geen onrealistische eisen, geen extra budget, geen lading roze in huis, tot nu toe geen zwangerschap.... Die bingokaart blijft leeg :D
En toch een nuttige aflevering. Alex omschreef het mooi: ze hebben gewoon geen flauw idee en ze weten niet hoe te kiezen.
Wel eens een verademing om een aflevering te zien die zonder druk verloopt (geen tijdsdruk, geen budgetdruk, geen locatiestress). Dit bestaat dus ook nog, in deze verhitte huizenmarkt.
  maandag 16 maart 2026 @ 23:08:07 #151
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_220361454
Wat een afgrijselijke keuken! Zoooooo saaaai :z :Z dat stomme bankje waar je geen kut mee kunt. Vooral die hoek naast het werkblad is nutteloos.

Kleuren saai, geen aankleding.... Niks. Roos onwaardig dit :N

Beau deed het wel aardig. Chantal was de leukste tot op heden
  dinsdag 17 maart 2026 @ 07:19:15 #152
139407 jorienvdherik
pi_220362031
Wat zijn die kopers genaaid zeg, met een budget van 525.000 krijg je dus een jaren 90 standaard woning, en dan gaan ze het verbouwen.

- De badkamer is vrijwel het zelfde nog,
- De zolder is niks aan gedaan, met dit budget had dat wel gemogen
- De meubels kwamen nog van de kringloop
  dinsdag 17 maart 2026 @ 08:14:54 #153
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_220362242
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 07:19 schreef jorienvdherik het volgende:
Wat zijn die kopers genaaid zeg, met een budget van 525.000 krijg je dus een jaren 90 standaard woning, en dan gaan ze het verbouwen.

Volgens mij was alleen het krukje van de kringloop (en misschien die rare rotan stoel in de woonkamer).
Vond het ook een vrij saaie inrichting van Roos, zeker de keuken. En die blauwe bank was ook een mismatch.

RTL heeft op insta ook elke keer een bingokaart, maar het is gewoon een samenvatting van wat er elke keer voorbij komt. Bingokaart is voor mij meer de standaard visgraatvloer, stalen deuren of de geliefde uitbouw van Bob.
RTL slaat de plank wat mis vind ik.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_220362275
Weet je wat ik vervelend zou vinden? Dat achterlijke tegeltje aan de muur. Gewoon random een spijker erin en dat kut tegeltje ophangen.

Zet het gewoon ergens neer. Wat ze soms ook doen :)
pi_220362335
Ik denk dar Roos normaal wat meer in de aankleding kan gebruiken van wat de deelnemers zelf hebben.
Dit stel had gewoon nog niks zelf om het aan te kleden en beetje sfeer te geven. En er zal vast ook geen budget meer zijn geweest voor Roos.
  dinsdag 17 maart 2026 @ 08:44:44 #156
139407 jorienvdherik
pi_220362372
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 08:14 schreef TaMieke het volgende:

[..]
Volgens mij was alleen het krukje van de kringloop (en misschien die rare rotan stoel in de woonkamer).
Vond het ook een vrij saaie inrichting van Roos, zeker de keuken. En die blauwe bank was ook een mismatch.

RTL heeft op insta ook elke keer een bingokaart, maar het is gewoon een samenvatting van wat er elke keer voorbij komt. Bingokaart is voor mij meer de standaard visgraatvloer, stalen deuren of de geliefde uitbouw van Bob.
RTL slaat de plank wat mis vind ik.
Ik vergeet nog de lelijke tegeltjes in de keuken, als je goed keek zag je dat dit ook niet vaak scheef was aangebracht.
pi_220362445
Hoe kom je aan een budget van 525.000? die vrouw was aan het inpakken, en die man op een school? (heb niet heel goed gekeken tijdens het skippen)
  dinsdag 17 maart 2026 @ 09:14:02 #158
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_220362694
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 08:44 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]
Ik vergeet nog de lelijke tegeltjes in de keuken, als je goed keek zag je dat dit ook niet vaak scheef was aangebracht.
Ik vond die tegels ook niet mooi. Kreeg een beetje zo'n gymzaal idee erbij. En gewoon heel kil.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 08:50 schreef viseenoptie het volgende:
Hoe kom je aan een budget van 525.000? die vrouw was aan het inpakken, en die man op een school? (heb niet heel goed gekeken tijdens het skippen)
Dat vroeg ik mij ook af. Zij werkt in een magazijn, dat is geen vetpot.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  dinsdag 17 maart 2026 @ 09:37:35 #159
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_220362957
quote:
Een school verdient behoorlijk goed en als die vrouw in ploegendienst werkt zit daar wellicht een flinke toeslag op die je mee mag tellen.
En een deel is misschien spaargeld?
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 17 maart 2026 @ 09:38:21 #160
511255 camilero
tufkatufka...
pi_220362964
quote:
Ik denk dat die ouders er wel wat voor over hebben gehad om ze uit hśn huis te krijgen ;)
pi_220363184
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 09:14 schreef TaMieke het volgende:

[..]
Ik vond die tegels ook niet mooi. Kreeg een beetje zo'n gymzaal idee erbij. En gewoon heel kil.
[..]
Dat ligt eraan waar je werkt.
Mijn broer kreeg een baan aangeboden, orderpicker magazijn werk dus. 2800 netto :)

En toevallig in de lier ook _O-
  dinsdag 17 maart 2026 @ 11:55:14 #162
139407 jorienvdherik
pi_220363766
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 09:14 schreef TaMieke het volgende:

[..]
[..]
Crypto
pi_220363869
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 07:19 schreef jorienvdherik het volgende:

Ik denk dat de aanbouw wel wat hoge kosten met zich meebracht zodat er voor de rest wat zuiniger aan moest worden gedaan? Al met al een prachtige woning voor 2 jonge mensen met in de toekomst misschien kinderen en er toch kunnen blijven wonen. Niks mis mee. :N
  dinsdag 17 maart 2026 @ 13:58:56 #164
139407 jorienvdherik
pi_220364640
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 12:19 schreef Chea49 het volgende:

[..]
Ik denk dat de aanbouw wel wat hoge kosten met zich meebracht zodat er voor de rest wat zuiniger aan moest worden gedaan? Al met al een prachtige woning voor 2 jonge mensen met in de toekomst misschien kinderen en er toch kunnen blijven wonen. Niks mis mee. :N
Dit soort huizen waren een paar jaar geleden max 350.000 euro
Er was echt niks bijzonders aan dit huis, geen dakkapel niks.
pi_220364946
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 13:58 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]
Dit soort huizen waren een paar jaar geleden max 350.000 euro
Er was echt niks bijzonders aan dit huis, geen dakkapel niks.
Moet je de volgende aflevering eens kijken :')
pi_220365645
Ik vond het een saaie aflevering eigenlijk, ik begrijp niet waarom ze zo’n stel uitkiezen waar niets bijzonders mee is, met een budget en zoekgebied waarmee ze prima zelf iets konden vinden maar gewoon niet durfden of nog geen succes hadden gehad. Lijkt meer een soort opvulling/back-up voor als een van de lastigere huizenzoekers dit jaar niets op zou leveren, dat ze nog wel iets hadden.

Dat hoekje in de keuken lijkt me een verzamelplaats van rommel te gaan worden. Tenminste, dat zou het bij ons worden. Zeker dat stukje dat achter de keuken valt.
  dinsdag 17 maart 2026 @ 16:24:32 #167
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_220365723
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 16:10 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vond het een saaie aflevering eigenlijk, ik begrijp niet waarom ze zo’n stel uitkiezen waar niets bijzonders mee is, met een budget en zoekgebied waarmee ze prima zelf iets konden vinden maar gewoon niet durfden of nog geen succes hadden gehad. Lijkt meer een soort opvulling/back-up voor als een van de lastigere huizenzoekers dit jaar niets op zou leveren, dat ze nog wel iets hadden.

Dat hoekje in de keuken lijkt me een verzamelplaats van rommel te gaan worden. Tenminste, dat zou het bij ons worden. Zeker dat stukje dat achter de keuken valt.
Misschien is dat dan dus wel het geval geweest.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_220367262
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 08:40 schreef Dazalbest1 het volgende:
Ik denk dar Roos normaal wat meer in de aankleding kan gebruiken van wat de deelnemers zelf hebben.
Dit stel had gewoon nog niks zelf om het aan te kleden en beetje sfeer te geven. En er zal vast ook geen budget meer zijn geweest voor Roos.
En die man wilde het liefst helemaal geen kleur, he? Die kreeg kortsluiting van het moodboard van zijn vriendin. Dus het moest wel rustig. Het was een wonder dat hij dit nog pruimde.
pi_220367421
Ik dacht dat ik gister had gepost dat in Chantal en Beau het leukst vind tot nu toe.
pi_220367872
Ik denk ook dat er genoeg deelnemers mee willen doen omdat er volgens mij qua verbouwing en sponsoring van spullen nog wel wat voordeel te halen valt.

Iets wat je normaal niet kunt realiseren op korte termijn maar een jarenlange plan voor verbouwen nodig hebt, lukt door Bob wel op korte termijn. Hierdoor een iets betere markt ook qua keuze in huizen, die ze zelf niet zouden aankopen.
Zeker als je zelf ook echt geen handige mensen in je familie/netwerk hebt.

Zoiets denk ik....
pi_220368113
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 20:28 schreef Dazalbest1 het volgende:
Ik denk ook dat er genoeg deelnemers mee willen doen omdat er volgens mij qua verbouwing en sponsoring van spullen nog wel wat voordeel te halen valt.

Iets wat je normaal niet kunt realiseren op korte termijn maar een jarenlange plan voor verbouwen nodig hebt, lukt door Bob wel op korte termijn. Hierdoor een iets betere markt ook qua keuze in huizen, die ze zelf niet zouden aankopen.

Zoiets denk ik....
Het is vooral dat de generatie van nu geen klote meer kan of wil met eigen handjes qua verbouwen. Plus dat het heel lastig is een betrouwbare aannemer te vinden voor een normaal tarief dus dan is dit de beste keuze.
  dinsdag 17 maart 2026 @ 21:13:19 #172
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_220368289
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 maart 2026 20:28 schreef Dazalbest1 het volgende:

Zoiets denk ik....
Een architect inhuren is ook niet bepaald goedkoop. Volgens mij betalen zie niets voor Bob.

En ook niets voor Roos. De sponsoring schroeft de prijzen voor keuken en badkamer en meubels ook lekker omlaag. Dus het is een koopje.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_220369091
Ik heb de eerste 4 woningen bekeken en dit jaar lijken de kleurige toiletten de trend en de eerder vermelde lelijke glazen deuren. Er is ook een voorliefde voor ovalen tafels, in de eetkamer of in de woonkamer. Het lijkt toch allemaal sterk op elkaar (wss ook een beperking door de vaste sponsors).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')