Dat is natuurlijk een heel ander verhaal. Hier heeft de jongste ook tot zn 5de in de inloopkast geslapen. Gaat prima. Maar goed. Punt blijft dat die vrouw aan het begin aangaf dat ze nog geen.huis hadden gevonden omdat ze moeite had een huis te kopen omdat haar dochter eisen had die niet bij het budget past.quote:Op donderdag 5 maart 2026 18:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wij vethuisden naar een tussenwoning toen hij 6 was, maar die kwam niet aanwaaien.
Het is ook echt wel moeder die het in dit geval wel prima vond om met haar kind maar op een flatje te blijven wonen.
Het is wel lekker makkelijk als buitenstaanders om het kind hier van alles en nogwat te verwijten, maar ook in de regio Den Bosch had moeder allang naar een ruimere woning kunnen verhuizen als ze dat belangrijk had gevonden.
Moeder heeft deze keuzes gemaakt:
Het hele leven van haar kind in een flatje blijven wonen en dan in de puberteit van haar kind ook nog een keer een man met kind erbij in huis halen, in een flatje dat al niet echt geschikt was voor een meerpersoons huishouden, dus ook niet voor haar met een opgroeiend kind.
Ja, leuk dat moeder de dochter daar de schuld van gaf, maar die man had dezelfde eisen qua locatie, want dat zal het probleem zijn geweest.quote:Op donderdag 5 maart 2026 18:34 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een heel ander verhaal. Hier heeft de jongste ook tot zn 5de in de inloopkast geslapen. Gaat prima. Maar goed. Punt blijft dat die vrouw aan het begin aangaf dat ze nog geen.huis hadden gevonden omdat ze moeite had een huis te kopen omdat haar dochter eisen had die niet bij het budget past.
Uiteindelijk mag iedereen het zelf weten natuurlijk. Zelf zou ik andere keuzes maken. Zeker als je 535k op tafel kan leggen.
Ik verwijt ook dat kind niets. Ik zeg notabene "dat doen kinderen". Het is aan de ouders om daar paal en perk aan te stellen als dat je belemmerd om verder te gaan in je leven.
En dat.... was mijn hele punt...quote:Op donderdag 5 maart 2026 18:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, leuk dat moeder de dochter daar de schuld van gaf, maar die man had dezelfde eisen qua locatie, want dat zal het probleem zijn geweest.
Daarbij, hoezo leg je de schuld daarvoor bij je kind van 14, 15, 16 neer?
Wat had het kind gedaan als ze een huis gekocht had in Vught-Zuid?
Boos worden?
Ik zie het vooral als een van de vele excuses die moeder aandraagt om nog maar niets te hebben kunnen doen.
Wist het door de ondertitelingquote:
De dochter in dit geval was een volwassen vrouw.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 07:56 schreef MorganLeFay het volgende:
Ik heb het afgelopen jaar ook in mijn eentje een huis gekocht voor mij en mijn dochter (toen 9).
Inmiddels, en nog maar net.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 11:13 schreef golfer het volgende:
[..]
De dochter in dit geval was een volwassen vrouw.
Staat op videolandquote:Op donderdag 5 maart 2026 17:41 schreef pmponer het volgende:
[..]
Is dat bij de belgen nog terug te kijken? Ik heb daar wel eens wat van gezien, met die Rotterdammer die stylist is.
Eindelijk eens mensen die het čcht verdienen.quote:Op maandag 9 maart 2026 16:21 schreef golfer het volgende:
Vanavond:
Miljuschka Witzenhausen helpt in de derde aflevering van Kopen Zonder Kijken Sarah bij haar huizenjacht.
De alleenstaande moeder woont samen met haar zoontje Lasse in een droomhuis in Alkmaar, maar verdrietige omstandigheden zorgen ervoor dat ze toch moeten verkassen. Lasse lijdt aan een ernstige progressieve spierziekte; hoop op herstel is er niet.
In hun huidige woning kan hij niet meer uit de voeten, dus moeten zijn moeder en hij verhuizen naar een plek die ook voor hem toegankelijk is en waar hij de juiste zorg kan krijgen.
Ik voorzie een poll aan het einde van dit seizoen...quote:Op maandag 9 maart 2026 21:22 schreef Jaytje07 het volgende:
Ruben en Chantal vond ik leuke vervangers, maar Miljuschka is het niet. Niet meer doen.
Tja is het bij kopen zonder kijken ooit niet gelukt?quote:Op maandag 9 maart 2026 21:34 schreef Postbus100 het volgende:
Was dat niet een hele gewaagde stap: je woning verkopen voordat je weet of je een andere woning hebt? Je hebt dan wel 80K extra, maar toch....
Maar dit jaar hebben ze een exit-klok.quote:Op maandag 9 maart 2026 21:45 schreef Remco het volgende:
[..]
Tja is het bij kopen zonder kijken ooit niet gelukt?
Eens.quote:Op maandag 9 maart 2026 21:22 schreef Jaytje07 het volgende:
Ruben en Chantal vond ik leuke vervangers, maar Miljuschka is het niet. Niet meer doen.
Ik vond Ruben ook niks. Alleen Chantal deed het echt prima. Die mag wat mij betreft de nieuwe vaste presentator worden.quote:Op maandag 9 maart 2026 21:22 schreef Jaytje07 het volgende:
It is TV.quote:Op maandag 9 maart 2026 21:34 schreef Postbus100 het volgende:
Was dat niet een hele gewaagde stap: je woning verkopen voordat je weet of je een andere woning hebt? Je hebt dan wel 80K extra, maar toch....
Wij hebben een huur drive-in woning. Bevalt ons al 22 jaar prima. Heerlijk om de auto altijd in een verwarmde garage te hebben. Met een extra tuinkamer.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 09:23 schreef jorienvdherik het volgende:
Mooi huis wel, zou zelf nooit een drive-in woning kopen.
Interieur weer schreeuwend druk
Is het niet een beetje zonde van de energie om je garage te verwarmen?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 11:15 schreef golfer het volgende:
[..]
Wij hebben een huur drive-in woning. Bevalt ons al 22 jaar prima. Heerlijk om de auto altijd in een verwarmde garage te hebben. Met een extra tuinkamer.
Nee.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 11:56 schreef camilero het volgende:
Is het niet een beetje zonde van de energie om je garage te verwarmen?
Nee. Gewoon Alex en Bob. Die kunnen het prima! Zeker Alex heeft ook een groot empathisch vermogen. Bij Bob zit dat er ook wel in, maar die komt wat zakelijker over.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 00:32 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik vond Ruben ook niks. Alleen Chantal deed het echt prima. Die mag wat mij betreft de nieuwe vaste presentator worden.
Ik denk idd dat ze geen extra presentator nodig hebben en dat ze het met z'n drieėn prima kunnen presenteren, als ze daar de tijd voor hebben, maar waarschijnlijk is ook hier weer geld de doorslaggevende factor.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 13:25 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Nee. Gewoon Alex en Bob. Die kunnen het prima! Zeker Alex heeft ook een groot empathisch vermogen. Bij Bob zit dat er ook wel in, maar die komt wat zakelijker over.
Ja, daar draaiden eigenlijk alle programma's van dat soort op, het zou me niet eens verbazen als dit programma ook door Alex van Keulen bedacht is (Uitstel van Executie wel), en dat was ook een Martijn en Alex ding.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 14:05 schreef golfer het volgende:
Het format had nou eenmaal een aparte presentator. Jarenlang was het dus Krabbé.
Op NLziet staan ook wat seizoenen maar die gaan er wel vrij snel weer vanaf. Nu staat seizoen 5 er nog op, maar de eerste afleveringen gaan er over 7 dagen af en het eerste deel van seizoen 1 is er vandaag bij gekomen en dan komen er wekelijks een paar afleveringen bij.quote:Op donderdag 5 maart 2026 17:41 schreef pmponer het volgende:
[..]
Is dat bij de belgen nog terug te kijken? Ik heb daar wel eens wat van gezien, met die Rotterdammer die stylist is.
Jouw vader is een goed mens. Wees er maar trots op.quote:Op vrijdag 13 maart 2026 13:23 schreef Postbus100 het volgende:
Mijn vader is een tijdje vrijwilliger geweest voor een jongen uit de kerk die ook de ziekte van Duchenne hadGezin liep over, andere kind vroeg inmiddels ook aandacht, de vader had hernia, de moeder had geen rijbewijs, en kind moest met rolstoelbus naar school gebracht worden. Mijn vader was werkloos, en heeft op een gegeven moment gevraagd of hij kon helpen (of weet ik veel hoe dat ging. Zij vroegen hulp denk ik, en hadden gehoord dat mijn vader thuiszat). Mijn vader heeft volgens mij wel een jaar lang die jongen elke ochtend naar school gebracht
![]()
En later was mijn vader vaste invaller, dat als het henzelf niet lukte, mochten ze hem 's ochtends wakker bellen en dan kwam hij eraan.
Deze jongen is een paar jaar geleden overledenHelemaal niet zo oud geworden. 22 jaar ofzo.
Wel triest om dan dit jochie weer zo te zien. Heftig voor die moeder ook.
Dankjequote:Op vrijdag 13 maart 2026 13:47 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Jouw vader is een goed mens. Wees er maar trots op.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, dat staat notabene in het rood boven het reageer-vlak:quote:Op maandag 16 maart 2026 16:22 schreef Dazalbest1 het volgende:
Hadden we niet ook een videoland vooruitkijk topic??
Dit is wel weer een potentieel volle bingokaart stelletje als ik het zo lees. Ben benieuwd of er aan het eind nog snel een kinderkamer gebouwd moet wordenquote:Op maandag 16 maart 2026 16:14 schreef golfer het volgende:
Vanavond:
Chantal en Ruben stappen bijna in het huwelijksbootje. Het stel woont echter nog steeds bij Chantals ouders op zolder.
Chantal en Ruben zijn allebei eind-twintig, hebben al negen jaar verkering en stappen binnenkort in het huwelijksbootje. Zelf zijn ze al een jaar intensief op zoek naar een huis binnen hun budget, maar tot op heden is het nog niet gelukt een passende woning te vinden.
Als Beau voor de deur staat, springen ze een gat in de lucht. Nu hebben ze twee vooruitzichten: die van de huizenzoektocht en die van de bruiloft.
Haha oeps!!! Ik heb andere instellingen dus zie niks roods.quote:Op maandag 16 maart 2026 16:27 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, dat staat notabene in het rood boven het reageer-vlak:
TV / [SPOILERS VIDEOLAND] Kopen zonder kijken #2
Het zou me verbazen als het niet zo is idd.quote:Op maandag 16 maart 2026 16:31 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Dit is wel weer een potentieel volle bingokaart stelletje als ik het zo lees. Ben benieuwd of er aan het eind nog snel een kinderkamer gebouwd moet worden
Niet echt onlogisch toch? Toen ze elkaar ontmoetten waren ze dus begin 20, dus zullen het nog wel studenten zijn geweest, dus bezig met hele andere dingen. Daarna langzaamaan in een "echte" baan terecht komen maar nog wel even thuis blijven wonen, volle bak kunnen sparen en stappen maken in je salaris en dan nu eindelijk in de omstandigheid zijn dat je budget voor een huis hebt.quote:Op maandag 16 maart 2026 17:53 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Het zou me verbazen als het niet zo is idd.
Maar eind 20, al 9 jaar samen, waarom dan pas één jaar op zoek naar een huis? Ik vond dat ze dit seizoen juist interessante gevallen hadden met samengestelde gezinnen en handicaps waar rekening mee gehouden moet worden. Maar dit klinkt dan weer als een standaard stelletje die gewoon te laat zijn gestart met zoeken. Tenzij ze voor een klein appartementje gaan, dat zou wel eens leuk zijn voor de afwisseling.
Ik vind het laat, pas op je 27e/28e beginnen met zoeken. Als je net een jaar samen bent kan ik dat begrijpen, maar na een jaar of vijf ben je toch wel zeker van je relatie? De staat van de huizenmarkt is al jaren erbarmelijk, daar valt amper tegenop te sparen, dus des te meer reden om op tijd te starten met zoeken. En sowieso, samenwonen bij je schoonouders in lijkt me de helquote:Op maandag 16 maart 2026 18:21 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Niet echt onlogisch toch? Toen ze elkaar ontmoetten waren ze dus begin 20, dus zullen het nog wel studenten zijn geweest, dus bezig met hele andere dingen. Daarna langzaamaan in een "echte" baan terecht komen maar nog wel even thuis blijven wonen, volle bak kunnen sparen en stappen maken in je salaris en dan nu eindelijk in de omstandigheid zijn dat je budget voor een huis hebt.
Tja, met een startsalaris begin je niet zoveel op de huizenmarkt, ook niet als het er 2 zijn. Als je dan de mogelijkheid hebt om nog even thuis te blijven wonen zonder al te veel lasten kan je er echter waarschijnlijk wél tegenop sparen en ook nog stappen gaan maken in je salaris. Een alternatief zou zijn om te gaan huren en dan je koophuisdroom jaren naar achter te duwen. Kan me best voorstellen dat je dat niet ziet zitten als het niet per se hoeft.quote:Op maandag 16 maart 2026 18:33 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik vind het laat, pas op je 27e/28e beginnen met zoeken. Als je net een jaar samen bent kan ik dat begrijpen, maar na een jaar of vijf ben je toch wel zeker van je relatie? De staat van de huizenmarkt is al jaren erbarmelijk, daar valt amper tegenop te sparen, dus des te meer reden om op tijd te starten met zoeken. En sowieso, samenwonen bij je schoonouders in lijkt me de helalleen dat is al reden om gelijk na het afstuderen van de eerste samen fanatiek te gaan zoeken. En vanuit de andere kant, als ouder moet ik er ook niet aan denken om een ‘onbekende’ volwassene in mijn huis erbij te hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Somebody that I used to know
Geen onrealistische eisen, geen extra budget, geen lading roze in huis, tot nu toe geen zwangerschap.... Die bingokaart blijft leegquote:Op maandag 16 maart 2026 17:53 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Het zou me verbazen als het niet zo is idd.
quote:Op maandag 16 maart 2026 21:25 schreef Postbus100 het volgende:
Ze hebben dus al samengewoond. Alleen moesten ze hun huurhuis uit (hoe dan) dachten ze maar een korte tijd bij paps en mams te wonen.
Ik vind Beau het best leuk doen, maar vind Chantal tot nu toe toch de beste.Er bestaan ook allerlei vormen van tijdelijke huur.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze hadden volgens Roos helemaal niets aan meubels om mee te nemen. Dat klinkt voor mij al iets van anti-kraak/tijdelijke huur waar voor weinig bij elkaar gescharreld spul stond en waar ze geen waarde aan hechtte toen de "huur" eindigde.
En toch een nuttige aflevering. Alex omschreef het mooi: ze hebben gewoon geen flauw idee en ze weten niet hoe te kiezen.quote:Op maandag 16 maart 2026 21:40 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Geen onrealistische eisen, geen extra budget, geen lading roze in huis, tot nu toe geen zwangerschap.... Die bingokaart blijft leeg
Volgens mij was alleen het krukje van de kringloop (en misschien die rare rotan stoel in de woonkamer).quote:Op dinsdag 17 maart 2026 07:19 schreef jorienvdherik het volgende:
Wat zijn die kopers genaaid zeg, met een budget van 525.000 krijg je dus een jaren 90 standaard woning, en dan gaan ze het verbouwen.
- De badkamer is vrijwel het zelfde nog,
- De zolder is niks aan gedaan, met dit budget had dat wel gemogen
- De meubels kwamen nog van de kringloop
Ik vergeet nog de lelijke tegeltjes in de keuken, als je goed keek zag je dat dit ook niet vaak scheef was aangebracht.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 08:14 schreef TaMieke het volgende:
[..]
Volgens mij was alleen het krukje van de kringloop (en misschien die rare rotan stoel in de woonkamer).
Vond het ook een vrij saaie inrichting van Roos, zeker de keuken. En die blauwe bank was ook een mismatch.
RTL heeft op insta ook elke keer een bingokaart, maar het is gewoon een samenvatting van wat er elke keer voorbij komt. Bingokaart is voor mij meer de standaard visgraatvloer, stalen deuren of de geliefde uitbouw van Bob.
RTL slaat de plank wat mis vind ik.
Ik vond die tegels ook niet mooi. Kreeg een beetje zo'n gymzaal idee erbij. En gewoon heel kil.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 08:44 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Ik vergeet nog de lelijke tegeltjes in de keuken, als je goed keek zag je dat dit ook niet vaak scheef was aangebracht.
Dat vroeg ik mij ook af. Zij werkt in een magazijn, dat is geen vetpot.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 08:50 schreef viseenoptie het volgende:
Hoe kom je aan een budget van 525.000? die vrouw was aan het inpakken, en die man op een school? (heb niet heel goed gekeken tijdens het skippen)
Een school verdient behoorlijk goed en als die vrouw in ploegendienst werkt zit daar wellicht een flinke toeslag op die je mee mag tellen.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 08:50 schreef viseenoptie het volgende:
Hoe kom je aan een budget van 525.000? die vrouw was aan het inpakken, en die man op een school? (heb niet heel goed gekeken tijdens het skippen)
Ik denk dat die ouders er wel wat voor over hebben gehad om ze uit hśn huis te krijgenquote:Op dinsdag 17 maart 2026 08:50 schreef viseenoptie het volgende:
Dat ligt eraan waar je werkt.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 09:14 schreef TaMieke het volgende:
[..]
Ik vond die tegels ook niet mooi. Kreeg een beetje zo'n gymzaal idee erbij. En gewoon heel kil.
[..]
Dat vroeg ik mij ook af. Zij werkt in een magazijn, dat is geen vetpot.
Cryptoquote:Op dinsdag 17 maart 2026 09:14 schreef TaMieke het volgende:
[..]
Ik vond die tegels ook niet mooi. Kreeg een beetje zo'n gymzaal idee erbij. En gewoon heel kil.
[..]
Dat vroeg ik mij ook af. Zij werkt in een magazijn, dat is geen vetpot.
Ik denk dat de aanbouw wel wat hoge kosten met zich meebracht zodat er voor de rest wat zuiniger aan moest worden gedaan? Al met al een prachtige woning voor 2 jonge mensen met in de toekomst misschien kinderen en er toch kunnen blijven wonen. Niks mis mee.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 07:19 schreef jorienvdherik het volgende:
Wat zijn die kopers genaaid zeg, met een budget van 525.000 krijg je dus een jaren 90 standaard woning, en dan gaan ze het verbouwen.
- De badkamer is vrijwel het zelfde nog,
- De zolder is niks aan gedaan, met dit budget had dat wel gemogen
- De meubels kwamen nog van de kringloop
Dit soort huizen waren een paar jaar geleden max 350.000 euroquote:Op dinsdag 17 maart 2026 12:19 schreef Chea49 het volgende:
[..]
Ik denk dat de aanbouw wel wat hoge kosten met zich meebracht zodat er voor de rest wat zuiniger aan moest worden gedaan? Al met al een prachtige woning voor 2 jonge mensen met in de toekomst misschien kinderen en er toch kunnen blijven wonen. Niks mis mee.
Moet je de volgende aflevering eens kijkenquote:Op dinsdag 17 maart 2026 13:58 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Dit soort huizen waren een paar jaar geleden max 350.000 euro
Er was echt niks bijzonders aan dit huis, geen dakkapel niks.
Misschien is dat dan dus wel het geval geweest.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 16:10 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vond het een saaie aflevering eigenlijk, ik begrijp niet waarom ze zo’n stel uitkiezen waar niets bijzonders mee is, met een budget en zoekgebied waarmee ze prima zelf iets konden vinden maar gewoon niet durfden of nog geen succes hadden gehad. Lijkt meer een soort opvulling/back-up voor als een van de lastigere huizenzoekers dit jaar niets op zou leveren, dat ze nog wel iets hadden.
Dat hoekje in de keuken lijkt me een verzamelplaats van rommel te gaan worden. Tenminste, dat zou het bij ons worden. Zeker dat stukje dat achter de keuken valt.
En die man wilde het liefst helemaal geen kleur, he? Die kreeg kortsluiting van het moodboard van zijn vriendin. Dus het moest wel rustig. Het was een wonder dat hij dit nog pruimde.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 08:40 schreef Dazalbest1 het volgende:
Ik denk dar Roos normaal wat meer in de aankleding kan gebruiken van wat de deelnemers zelf hebben.
Dit stel had gewoon nog niks zelf om het aan te kleden en beetje sfeer te geven. En er zal vast ook geen budget meer zijn geweest voor Roos.
Het is vooral dat de generatie van nu geen klote meer kan of wil met eigen handjes qua verbouwen. Plus dat het heel lastig is een betrouwbare aannemer te vinden voor een normaal tarief dus dan is dit de beste keuze.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 20:28 schreef Dazalbest1 het volgende:
Ik denk ook dat er genoeg deelnemers mee willen doen omdat er volgens mij qua verbouwing en sponsoring van spullen nog wel wat voordeel te halen valt.
Iets wat je normaal niet kunt realiseren op korte termijn maar een jarenlange plan voor verbouwen nodig hebt, lukt door Bob wel op korte termijn. Hierdoor een iets betere markt ook qua keuze in huizen, die ze zelf niet zouden aankopen.
Zeker als je zelf ook echt geen handige mensen in je familie/netwerk hebt.
Zoiets denk ik....
Een architect inhuren is ook niet bepaald goedkoop. Volgens mij betalen zie niets voor Bob.quote:Op dinsdag 17 maart 2026 20:28 schreef Dazalbest1 het volgende:
Ik denk ook dat er genoeg deelnemers mee willen doen omdat er volgens mij qua verbouwing en sponsoring van spullen nog wel wat voordeel te halen valt.
Iets wat je normaal niet kunt realiseren op korte termijn maar een jarenlange plan voor verbouwen nodig hebt, lukt door Bob wel op korte termijn. Hierdoor een iets betere markt ook qua keuze in huizen, die ze zelf niet zouden aankopen.
Zeker als je zelf ook echt geen handige mensen in je familie/netwerk hebt.
Zoiets denk ik....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |