Ja doe maar niet die, Mss is andere wel leuk.quote:Op maandag 23 februari 2026 15:41 schreef maily het volgende:
TRV / Op vakantie met Kree!! nieuwe locatie zelfde regio
Smijt ik die dicht.quote:Op maandag 23 februari 2026 15:43 schreef kree het volgende:
[..]
Ja doe maar niet die, Mss is andere wel leuk.
oke, doe mijn best.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 13:12 schreef Fogel het volgende:
[..]
Smijt ik die dicht.
Ennuh, als dit topic niet loopt zoals jij wil, maak aub niet een derde variant aan.
ja joh vind het wel leuk dat we het zelf nu even uitzoeken. maar het was vooral ff ding van oke laten we nu eerst de vlucht boeken, dan de auto regelen en mss eerste hotel, denk dat de rest wel terplekke uit te zoeken is.quote:
wellicht hier tips dan nog van mij. maar ga daar ook voor eerst heen.quote:
ik denk gaat je niet tegenvallen, heb me verbaasd over hoe mooi vorige keer al.quote:
Mij ook niet. Maar is ding daar.quote:Op woensdag 4 maart 2026 09:41 schreef Redefine het volgende:
Verzonken stad in het meer van Ohrid zegt mij overigens niks
Thx voor de tips. Hele reisplan niet duidelijk nog.quote:Op woensdag 4 maart 2026 09:37 schreef Redefine het volgende:
Macedonië is ook leuk en mooiAl is het wel een stapje lager dan Montenegro, Kroatië en Bosnië.
Vanuit Ohrid is een 'cruise' naar St. Naum een aanrader. Dan heb je een boottocht over het hele meer, kom je langs meerdere bestemmingen en ook bij de abdij. Is ongeveer een halve dag. Verder het fort bezoeken in Ohrid voor een mooi uitzicht.
Vlakbij Skopje heb je de Matka Canyon wat zeker het bezoeken waard is. Ben alleen in en rond Skopje en Ohrid geweest dus voor de rest geen tips. Al schijnt Bitola ook interessant te zijn.
Je zou ook nog kunnen denken aan een bezoek aan Kosovo. En dan naar Prizren gaan.
Wist eigenlijk niet dat er directe vluchten van en naar Ohrid zijn. Ben destijds de reis begonnen in Belgrado en terug gevlogen vanuit Skopje met overstap in Belgrado.
Je hebt er nu niet veel meer aan maar Eindhoven-Skopje direct is onder de 100 euro voor half mei.quote:Op maandag 2 maart 2026 14:21 schreef kree het volgende:
praktisch. vliegtickets zijn geboekt naar Ohrid dus. 400 pp plus extra wat al duur lijkt.
goedlkopere optie was naar Skopje maar met tussen stop in wenen dan
Ah dat is de 'onderwater stad' wat eerder werd genoemd. Zei me niks. Maar daar kwam ik wel langs op de boottocht naar St. Naum. Daar was ook een stop. Je kon toen ook dat museum in, maar zelf niet gedaan. Van buiten ziet er wel aardig uit om wat foto's van te nemen. Maar stelt inderdaad niet veel voor.quote:Op zondag 8 maart 2026 12:07 schreef Silenus het volgende:
[..]
Je hebt er nu niet veel meer aan maar Eindhoven-Skopje direct is onder de 100 euro voor half mei.
Zou me niet té veel voorstellen van die 'onderwaterstad', het is een dorpje op palen, ik denk dat je er in een half uurtje doorheen bent.
haha juist dit soort tips vind ik leuk om te horenquote:Op zondag 8 maart 2026 12:07 schreef Silenus het volgende:
[..]
Je hebt er nu niet veel meer aan maar Eindhoven-Skopje direct is onder de 100 euro voor half mei.
Zou me niet té veel voorstellen van die 'onderwaterstad', het is een dorpje op palen, ik denk dat je er in een half uurtje doorheen bent.
je schijnt er te kunnen duiken ook wat mijn zusje graag wil. Ik denk dat het ook niet zo heel spectaculair zo zijn.quote:Op zondag 8 maart 2026 12:34 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ah dat is de 'onderwater stad' wat eerder werd genoemd. Zei me niks. Maar daar kwam ik wel langs op de boottocht naar St. Naum. Daar was ook een stop. Je kon toen ook dat museum in, maar zelf niet gedaan. Van buiten ziet er wel aardig uit om wat foto's van te nemen. Maar stelt inderdaad niet veel voor.
zeker die canyon staat op lijstje, die cruise is ff vraag want zitten we met auto wss.quote:Op woensdag 4 maart 2026 09:37 schreef Redefine het volgende:
Macedonië is ook leuk en mooiAl is het wel een stapje lager dan Montenegro, Kroatië en Bosnië.
Vanuit Ohrid is een 'cruise' naar St. Naum een aanrader. Dan heb je een boottocht over het hele meer, kom je langs meerdere bestemmingen en ook bij de abdij. Is ongeveer een halve dag. Verder het fort bezoeken in Ohrid voor een mooi uitzicht.
Vlakbij Skopje heb je de Matka Canyon wat zeker het bezoeken waard is. Ben alleen in en rond Skopje en Ohrid geweest dus voor de rest geen tips. Al schijnt Bitola ook interessant te zijn.
Je zou ook nog kunnen denken aan een bezoek aan Kosovo. En dan naar Prizren gaan.
Wist eigenlijk niet dat er directe vluchten van en naar Ohrid zijn. Ben destijds de reis begonnen in Belgrado en terug gevlogen vanuit Skopje met overstap in Belgrado.
die vlucht was beetje ding, het is wel goedkoper met tussenstop in Vienna maar uitenlijdelijk heel veel goedkoper konden we het niet vinden?quote:Op woensdag 4 maart 2026 09:37 schreef Redefine het volgende:
Dat kan je overal bijna elk land wel zeggen.quote:Op maandag 27 april 2026 08:01 schreef kree het volgende:
ik denk een week is weer te kort eigenlijk om het hele land te zien,
nou denk dat wij goed rondje uitgezocht hebben met tijd?quote:Op maandag 27 april 2026 11:14 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat kan je overal bijna elk land wel zeggen.
Alle toeristische hoogtepunten ga je in de meeste landen (vooral Europa) wel in een week kunnen zien.
Maar een land volledig ontdekken, inclusief de mensen en cultuur gaat al nooit lukken.
deze dus is iets kleiner geworden, ook omdat we bedachten wordt teveel reistijd enzo en willen bij paar dingen wat langer op zelfde locatie zijn of hotel.quote:Op maandag 27 april 2026 07:58 schreef kree het volgende:
update omdat nog een kleine 4 weken voor vertrek.
we hebben beetje globaal de route vast gezet met aankomst hotel geregeld.
De rest is beetje uit te vinden, maar er is een plan waar we mss 2 dagen willen zijn.
en is op eerste lokatie in natuurpark en Skopje tweede waarvan uit we wel met auto beetje die canyon kunnen bereiken.
Het is maar een week en denk eigenlijk te kort, maar we hadden even over gesproken wat nu handig was en lijkt dit rondje handig.
Nu is dit snelwegen. maar vanaf Ohrid nemen we andere route beetje meer door park heen als wat op het kaartje staat.
https://maps.app.goo.gl/m7tnULmtZQVXZZA17
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Do what you love, love what you do!
het gaat sowieso leuk worden, het is even beetje ontdekken ook met ons 3 hoe dit gaat.quote:
aftellen idd, krijg haast al weer beetje reis stress ofzo en wat in te pakken.quote:
nouja dat was beetje mijn zusje haar afdeling in deze, en die is ook een chaoot soms wat dat aan gaat.quote:
snap en meningen bij ons over verdeelt. dus we hebben wel een paar die we vast boeken, maar stukje even afhankelijk van hoe mooi het is en of we wel of niet langer ergens willen blijven.quote:Op zondag 17 mei 2026 02:21 schreef Vino_Tinto het volgende:
Spannend hoor. Ik boek het liefst alles van te voren
LOLquote:Op dinsdag 19 mei 2026 08:51 schreef bianconeri het volgende:
Gelukkig hebben vliegtuigen tegenwoordig ook een wc![]()
Beetje raar om nog langer weg te blijven als je zelfs al omgeroepen wordt. Beetje asociaal.
sowieso hadden we beetje geplande, globaal enzo hoe we gingen rijden in een week.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 13:51 schreef MaJo het volgende:
Gek, ik zie dit topic nu pas! Ik ben zelf een paar jaar geleden in Ohrid geweest, een week. De omgeving is prachtigSveti Naum is inderdaad een must (kun je ook gewoon met de auto komen) en wij hebben ook nog 2x een dag/dag+nacht Albanie gedaan omdat het weer slecht was. Dat was ook wel heel tof
Zo zou je een dagje naar Korce kunnen gaan als je Ohrid hebt uitgespeeld (het dorpje is niet zo groot
). Belangrijkste tip voor Ohrid zelf: de leukste restaurantjes zitten een beetje verborgen. Als je aankomt in de stad ga dan niet rechts de grote winkelstraat in maar links een klein steegje door. Als je een stukje verder loopt kom je bij allemaal leuke restaurantjes aan het meer. Als je nog weer wat verder loopt kom je bij een klein kerkje uit dat ook zeer de moeite waard is.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen, goede reis in ieder geval!
Waarom zou dat niet kunnenquote:Op zaterdag 30 mei 2026 21:57 schreef kree het volgende:
tis wel oke denk hier he mods als ik ff achteraf dit vertel ipv live? tis nog steeds hetzelfde verhaal
ja denk het ook, ben ik niet heel goed in verhaaltjes typen. maar zal een poging doen danquote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:06 schreef Redefine het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet kunnen![]()
Ik denk dat het zelfs beter is voor iemand dat die tijdens de reis vooral aan het genieten is van de reis zelf i.p.v. uitgebreide verslagen op FOK! te plaatsen. Dat is juist iets voor achteraf.
Zo deed ik het zelf ook, al stopte ik er vervolgens zoveel tijd in dat ik geen zin meer heb om het te doen
Foto's zij vaak al genoeg. Daarnaast gewoon vertellen wat je mooi/leuk vond en wat minder was. Wat aanraders was, wat je verrast heeft of wat jullie niet hebben kunnen doen wat wel de bedoeling was o.i.d.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:08 schreef kree het volgende:
[..]
ja denk het ook, ben ik niet heel goed in verhaaltjes typen. maar zal een poging doen dan
Veel plezier @kree Ik hoop dat je een leuke tijd hebt!quote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:33 schreef kree het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ohrid richting centrum waar hotel was aan de kade zeg maar.
Mooi helder water, doe je ook aan Snorkelen? Perfect water daarvoor..quote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:36 schreef kree het volgende:
Oke nog zaterdag en ondanks dat we zeg maar allen wss al 3 am op waren.
Je moet er het meeste van maken dus lans meer gereden nog na inchecken in hotel.
dat is beetje langs natuurpark en wat ze noemen Riviera dorpje onderweg
[ link | afbeelding ]
ik had introductie duik man. daar, Maar mijn zusje had dat geregeld en die deed vaker duiken. Ik niet. keertje intro dag gedaan 20 jaar terug op de dominicaanse republiek. en toen ging dat oke. Maar deze instructeur bakte er niks van. heb de halve week doof oor gehad omdat ie me ineens 5 meter naar beneden liet zinken. niet oke.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:38 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Mooi helder water, doe je ook aan Snorkelen? Perfect water daarvoor..
Die pauw!!!quote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:41 schreef kree het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Snap ik, duiken is wel een stapje verder, vooral als je nog niet eerder gewend bent om te snorkelen.....Snorkelen doe je aan de oppervlakte zonder gezeik met waterdrukquote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:40 schreef kree het volgende:
[..]
ik had introductie duik man. daar, Maar mijn zusje had dat geregeld en die deed vaker duiken. Ik niet. keertje intro dag gedaan 20 jaar terug op de dominicaanse republiek. en toen ging dat oke. Maar deze instructeur bakte er niks van. heb de halve week doof oor gehad omdat ie me ineens 5 meter naar beneden liet zinken. niet oke.
Raad niemand aan dus om dat zo te doen, het was avontuur dat wel. Maar ik had lichtelijke paniek en tis dat ik eerder had gedaan. maarre niet oke. was beetje minder.
wel hele goeie real is er opgenomen door die duik instructeur. maar angst in mijnogen dat. dat terzijde.
klopt ik had problemen met oren klaren enzo. en ik had het eerder gedaan wat me soort van "savede". want ik weet we waren niet meer als 5m water diep, maar als er dan water in je masker loopt en een lul van een instructeur die weet dat ik dit ooit eens heb gedaan. me naar beneden duwt of dat vest leeg laat lopen. en zink je paar meter. het lijkt klein maar ik heb er de hele week doof oor van gehad en nu nog niet helemaal opgelost. ik vond het maar een prutser. raad niet aan dit te doen dus hoewel ze het aanprijzen, t was te kort tijd in 2 uur en kan wel een. duikschool was btw goed aangeschreven. maar dit doe ik nooit nooit meer. dan liever nog paragliding. (komt later in dit verhaal, doe het even stuk voor stuk,)quote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:42 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Snap ik, duiken is wel een stapje verder, vooral als je nog niet eerder gewend bent om te snorkelen.....Snorkelen doe je aan de oppervlakte zonder gezeik met waterdruk
Ah ja bij St. Naum stikt het van de pauwen.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:41 schreef kree het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Bay of the Bones heb ik alleen maar van de buitenkant gezien tijdens de boottrip naar St. Naum. Je kon er ook naar binnen, maar had al het vermoedend at het niet zo boeiend was. Van buiten is het wel leuk om te zien.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:48 schreef kree het volgende:
[..]
klopt ik had problemen met oren klaren enzo. en ik had het eerder gedaan wat me soort van "savede". want ik weet we waren niet meer als 5m water diep, maar als er dan water in je masker loopt en een lul van een instructeur die weet dat ik dit ooit eens heb gedaan. me naar beneden duwt of dat vest leeg laat lopen. en zink je paar meter. het lijkt klein maar ik heb er de hele week doof oor van gehad en nu nog niet helemaal opgelost. ik vond het maar een prutser. raad niet aan dit te doen dus hoewel ze het aanprijzen, t was te kort tijd in 2 uur en kan wel een. duikschool was btw goed aangeschreven. maar dit doe ik nooit nooit meer. dan liever nog paragliding. (komt later in dit verhaal, doe het even stuk voor stuk,)
Dat was vorige week zaterdag dus, daarna oke eten bij hotel enzo.en waren we dood wel na die hele dag.
Oja ook nog Bay of bones bezocht, (tourist trap)
omdat ik dus ook dus dacht wat is dat bijzondere aan de pauw daar in de cultuur heb ik het nog nagezocht. want ook iun opgravingen en romeinse tijd komt het voor. en dacht wat heeft dat allemaal met elkaar te maken?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:50 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ah ja bij St. Naum stikt het van de pauwen.
wij zijn er wel geweest binnen,. het kost verder geen drol ook, maar het is een beetje neppe show ook?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:51 schreef Redefine het volgende:
[..]
Bay of the Bones heb ik alleen maar van de buitenkant gezien tijdens de boottrip naar St. Naum. Je kon er ook naar binnen, maar had al het vermoedend at het niet zo boeiend was. Van buiten is het wel leuk om te zien.
ik denk het niet? we hebben wel wat dingen langs gegaan, maar de naam komt me niet bekend voor? linkje?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:14 schreef Redefine het volgende:
Zijn jullie nog in het fort geweest? En bij 'Kaneo' zo'n beetje de stock foto als iemand Noord-Macedonië op zoekt
Dat is beiden in Ohrid. Fort van Samuel wat bovenop de heuvel ligt en schitterend uitzicht biedt. Kaneo is de Church of Saint Jovan the Theologian at Kaneo die ligt tegen her meer aan onderaan de heuvel aan de rand van Ohrid.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:17 schreef kree het volgende:
[..]
ik denk het niet? we hebben wel wat dingen langs gegaan, maar de naam komt me niet bekend voor? linkje?
we hebben dingen langsgereden he. die er wss wel mooi waren. maar we wilden rondje door land ook.
Skopje is sowieso grotendeels 'nep'. Het ziet er zogenaamd uit, maar is allemaal vrij recent gebouwd. En ze dachten toen laten we maar groots uitpakken, want die gebouwen zijn echt enormquote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:26 schreef kree het volgende:
jullie weten btw al die beelden in Skopje (hoorden wij van de local guide). is er geplaatst daar om toerisme te maken.
Nou dart is gelukt, maar zoals de gids zei. totaal niks heeft het te maken met het land en bevolking. hij was er tegen in die zin.
Andere kant het heeft die stad op de kaart gezet. maar in feite die beelden zeggen dus niks over de geschiedenis, weet dat wel. het maakt geschiedenis nu denk ik.
verder is het wel een leuke stad en behalve van traditioneel. ook modern uitgaan ding daar,
like die vrouwen daar met strakke topjes en lange zwarte haren, dat terzijde btw.
ja die hebben we gemist denk ik, het uitzicht is wel herkenbaar. maar helaas,. ik denk dat uit weet welke je bedoelt maar dat zijn wel denk dingen die je ff moet weten ook.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:31 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat is beiden in Ohrid. Fort van Samuel wat bovenop de heuvel ligt en schitterend uitzicht biedt. Kaneo is de Church of Saint Jovan the Theologian at Kaneo die ligt tegen her meer aan onderaan de heuvel aan de rand van Ohrid.
Ofteweld deze.
[ afbeelding ]
Hebben jullie dan in Ohrid alleen de boulevard en de winkelstraat gezien?quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:48 schreef kree het volgende:
[..]
ja die hebben we gemist denk ik, het uitzicht is wel herkenbaar. maar helaas,. ik denk dat uit weet welke je bedoelt maar dat zijn wel denk dingen die je ff moet weten ook.
dit exact ja en dat is ook waarom die locale gids het er niet mee eens was. al met al is het wel de moeite waard om toch te bezoeken denk ik. Matka kloof vlak erbij ( stelt ook minder voor als plaatjes voor doen), maar het is al met al wel mooi)quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:32 schreef Redefine het volgende:
[..]
Skopje is sowieso grotendeels 'nep'. Het ziet er zogenaamd uit, maar is allemaal vrij recent gebouwd. En ze dachten toen laten we maar groots uitpakken, want die gebouwen zijn echt enorm![]()
Moet wel zeggen dat ondanks dat ik het eigenlijk wel een toffe stad vond, heb me daar prima vermaakt.
ik ga nog aanvullen.quote:Op zondag 31 mei 2026 08:18 schreef Vino_Tinto het volgende:
Hoi @:kree leuk om je reisverslagen te lezen
nee joh complete oude stad wel en stukje van wat modernere.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:50 schreef Redefine het volgende:
[..]
Hebben jullie dan in Ohrid alleen de boulevard en de winkelstraat gezien?
De complete oude stad is inclusief het fort (al hoef je niet per se naar binnen natuurlijk) en Kaneoquote:Op zondag 31 mei 2026 09:25 schreef kree het volgende:
[..]
nee joh complete oude stad wel en stukje van wat modernere.
maar min of meer aan die boulevard gelopen en locals gesproken. daardoor plan omgegooid beetje ipv helemaal oost door het land te rijden bbeetjen midden er doorheen en dan richting Krushevo en Bitola dus, dus door midden land eigenlijk ipv helemaal oost bocht te doen weer terug.nnn had wel gewild n. maar te kort tijd ervoor.
Wat had jij daar nog allemaal gezien?
In de jaren '80 kwamen er heel veel Nederlandse toeristen dankzij de boeken van A. den Doolaard, na de Joegoslavië-oorlog stortte het helemaal in en nu is het wel weer in opkomst maar nog lang niet op het niveau van de jaren '80. Ik vond het soms ook wel wat 'vergane glorie' overkomen met idd wat 'TUI-volk'.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:30 schreef Redefine het volgende:
Opvallend in Ohrid vind ik overigens hoezeer het op Nederlandse toeristen gericht was. Paar pannenkoeken en poffertjes stands plus bij meerdere plekken Nederlandse teksten gezien (o.a. fietsen te huur). Nu is het meer van Ohrid binnen de regio wel de meest toeristische locatie. Maar de meeste Nederlanders zullen het niet eens kennen.
Ah dat verklaart het dan wel jaquote:Op zondag 31 mei 2026 12:03 schreef Silenus het volgende:
[..]
In de jaren '80 kwamen er heel veel Nederlandse toeristen dankzij de boeken van A. den Doolaard, na de Joegoslavië-oorlog stortte het helemaal in en nu is het wel weer in opkomst maar nog lang niet op het niveau van de jaren '80. Ik vond het soms ook wel wat 'vergane glorie' overkomen met idd wat 'TUI-volk'.
ja opzich wel hoewel Krushevo wel echt een bergdorpje is wat wss meer gericht is op wintersport. Niet een onwijs bruisend centrum dus daar.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:30 schreef Redefine het volgende:
Opvallend in Ohrid vind ik overigens hoezeer het op Nederlandse toeristen gericht was. Paar pannenkoeken en poffertjes stands plus bij meerdere plekken Nederlandse teksten gezien (o.a. fietsen te huur). Nu is het meer van Ohrid binnen de regio wel de meest toeristische locatie. Maar de meeste Nederlanders zullen het niet eens kennen.
Ben zelf toen niet in Bitola en Krushevo geweest, aangezien mijn reis ook samen met Kosovo en Servië was. Alleen in Skopje (inclusief Matka canyon) en Ohrid (inclusief St. Naum) geweest.
Waren Bitola en Krushevo nog leuk/interessant?
Dat vind ik altijd zo gaaf om te zien!quote:Op maandag 1 juni 2026 15:42 schreef kree het volgende:
paragliding raad ik aan, vond het echt geweldig
Vanuit Krushevo dus.
https://streamable.com/6yh43u
Het leek ons goed idee om eens te doen, moet zeggen als je dan eenmaal ingesnoerd bent en dat je ff die berg af moet rennen, beetje knikkende beentjes had ik, toch wel spannend ff.quote:
Leuk Kree, je hele verslag en de foto's mooi daarquote:Op maandag 1 juni 2026 15:42 schreef kree het volgende:
paragliding raad ik aan, vond het echt geweldig
Vanuit Krushevo dus.
https://streamable.com/6yh43u
ja weet ik vertel het weer eens onlogisch en niet in volgorde. Maar idd het is een mooie bestemming, niet te ver vliegen ook en gelijk een totaal ander land. Alles ook nog niet te duur, wat ook wel voordeel isquote:Op maandag 1 juni 2026 18:23 schreef Molo het volgende:
Geen touw aan vast te knopen maar lijkt me een leuke trip en mooie bestemming
Tuurlijk is dat ok! Je bent sowieso niets verplicht dus alleen maar leuk als je een verslagje schrijftquote:Op zaterdag 30 mei 2026 21:57 schreef kree het volgende:
tis wel oke denk hier he mods als ik ff achteraf dit vertel ipv live? tis nog steeds hetzelfde verhaal
Sveti Naumquote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:41 schreef kree het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Dit is het kapelletje dat ik ook tipte als je langs het meer loopt met allemaal leuke restaurantjes, dan kom je hier uit. En er loopt dus geen hond. Dat kan gewoon nog in de Balkanquote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:31 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat is beiden in Ohrid. Fort van Samuel wat bovenop de heuvel ligt en schitterend uitzicht biedt. Kaneo is de Church of Saint Jovan the Theologian at Kaneo die ligt tegen her meer aan onderaan de heuvel aan de rand van Ohrid.
Ofteweld deze.
[ afbeelding ]
Heb je mijn bericht dus nooit gelezenquote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:48 schreef kree het volgende:
[..]
ja die hebben we gemist denk ik, het uitzicht is wel herkenbaar. maar helaas,. ik denk dat uit weet welke je bedoelt maar dat zijn wel denk dingen die je ff moet weten ook.
nou niet van heel lang terug en vast heb ik er een hoop gemist ook over deze trip.quote:
eigenlijk op terug gekeken. het is teveel enzo om allemaal te zien. het zou voor volgende keer als ie er keer komt, goed idee zijn om ff wat langer op 1 plek te blijven en wat wandelen of hike ofzo.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 13:52 schreef kree het volgende:
kan niet meer route kopiëren trouwens, maar globaal dit in week
https://maps.app.goo.gl/YUyxoUVNsYS2jHMK6
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 16% gewijzigd door kree op 02-06-2026 14:29:47 ]Do what you love, love what you do!
Zelfs de verlaten camping zag er nog hetzelfde uitquote:Op vrijdag 5 juni 2026 14:34 schreef kree het volgende:
dat straatje met die paracolletjes erover ziet er btw nog steeds hetzelfde uit
ja mss is het wat toeristischer geworden na der hand? want 2018 zei jij?quote:Op vrijdag 5 juni 2026 14:35 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Zelfs de verlaten camping zag er nog hetzelfde uit
Ja ik was er in 2018 en zou best nog weleens naar de Balkan willen, een rondreis door Bosnië en of Servië.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 14:36 schreef kree het volgende:
[..]
ja mss is het wat toeristischer geworden na der hand? want 2018 zei jij?
Zou je nog eens terug willen naar die balkan landen? ik opzich wel. maar wel heel stuk van gezien, maarja tis beetje dicht bij nog soort van en niet onwijs duur.
owh dat is Ohrid natuurlijk, helemaal totaal door gereden en vast gestaan en hele weg weer terug met auto door die smalle weggetjes, thank god we hadden automaat. want ik moest rijden natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 14:38 schreef Deisyy het volgende:
Doorkijkje naar het meer
[ afbeelding ]
Vanaf dit kasteel
[ afbeelding ]
En Shopska saladequote:Op vrijdag 5 juni 2026 14:38 schreef kree het volgende:
onwijze grote hamburger en dingen en etc voor 300 van die dienares die ze daar hebben.
5 euro dus. want delen door 60 min of meer. Oke at gister bij de Burger King en was die suck burger als 8 euro zowat. met niks bij.
die heb ik gedaan, ik heb tip en nr en contact nog met gids die dat kan regelen btwquote:Op vrijdag 5 juni 2026 14:40 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ja ik was er in 2018 en zou best nog weleens naar de Balkan willen, een rondreis door Bosnië en of Servië.
Waar zat je dan met je hotel?quote:Op vrijdag 5 juni 2026 14:40 schreef kree het volgende:
[..]
owh dat is Ohrid natuurlijk, helemaal totaal door gereden en vast gestaan en hele weg weer terug met auto door die smalle weggetjes, thank god we hadden automaat. want ik moest rijden natuurlijk.
maar oke niet heel veel van boven gezien want we gingen al snel rijden,. eerste dag kust meer langs gereden enzo en ook dat klooster dus.
volgende dag vroeg in de ochtend duiken. (wat kut was)
Daarna snel door natuurgebied verder naar Mavrovo.
Was dat je vorige reis in TRV?quote:Op vrijdag 5 juni 2026 14:41 schreef kree het volgende:
[..]
die heb ik gedaan, ik heb tip en nr en contact nog met gids die dat kan regelen btw
Euhm echt onwijs de meest dure. alexanrie ofzo heet het , zeg maar aan die kust enzo. wacht zoek het ff voor je op.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 14:42 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Waar zat je dan met je hotel?
Wij zaten in een klein hotel in een straatje achter de boulevard.
Shopska saladequote:
Ik heb het zelf eigenlijk nooit meer gemaakt, en las trouwens dat het een Bulgaars gerecht is, maar lekker is het!quote:Op maandag 8 juni 2026 15:11 schreef MaJo het volgende:
[..]
Shopska saladeIk maak het regelmatig zelf. Hopelijk in Montenegro ook op de kaart (ik heb goede hoop
)
Van oorsprong Bulgaars inderdaad maar ook te vinden in Bosnië, Kroatië en Macedonië. Dus had ook wel verwacht dat het in Montenegro te vinden zou zijnquote:Op maandag 8 juni 2026 18:08 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik heb het zelf eigenlijk nooit meer gemaakt, en las trouwens dat het een Bulgaars gerecht is, maar lekker is het!
Natuurlijk heb ik even gegoogeld, maar je gaat het zeker tegenkomen in Montenegro.
En anders gewoon naar een Balkanland op vakantiequote:Op maandag 8 juni 2026 20:26 schreef MaJo het volgende:
[..]
Van oorsprong Bulgaars inderdaad maar ook te vinden in Bosnië, Kroatië en Macedonië. Dus had ook wel verwacht dat het in Montenegro te vinden zou zijn
Het is hier ook minder makkelijk te maken omdat we minder (zachte) schapenkaas hebben, dat is een absolute must!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |