abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220819013
Je hebt nog geen hotel geboekt?
pi_220819017
quote:
99s.gif Op zondag 17 mei 2026 02:17 schreef Vino_Tinto het volgende:
Je hebt nog geen hotel geboekt?
nouja dat was beetje mijn zusje haar afdeling in deze, en die is ook een chaoot soms wat dat aan gaat.

maar oke we hoefden niet alles te boeken gelijk want idee was zien we daar wel.

alleen ff paar op sommige stukken dus. Ik heb er alle vertrouwen in dat we daar dingen kunnen regelen. In ergste geval slapen we in de huur auto :')
Do what you love, love what you do!
pi_220819022
Spannend hoor. Ik boek het liefst alles van te voren :D
pi_220819025
ook voor het eerst hoor dat ik dit doe met mijn ma en zusje en denken we huren een auto en gaan rondje land doen in een week

het is wel overdacht btw soort van, maar ook beetje wel met idee we kunnen daar altijd wat regelen omdat we rond trip doen dus.
pi_220819031
quote:
99s.gif Op zondag 17 mei 2026 02:21 schreef Vino_Tinto het volgende:
Spannend hoor. Ik boek het liefst alles van te voren :D
snap en meningen bij ons over verdeelt. dus we hebben wel een paar die we vast boeken, maar stukje even afhankelijk van hoe mooi het is en of we wel of niet langer ergens willen blijven.
pi_220819050
vorige keer he op Rotterdam airport of all places.

dat we een vlucht missen bijna op de minuut he omdat mijn zusje nog naar de plee wilde terwijl we al 2 keer omgeroepen waren.

naja mijn ma gezegd loop ff naar de gate dat we eraan komen., ik wachten op mijn zusje bij de wc.

Op de valreep want had geen 2 min later moeten zijn of ze waren weg. LOL zo werkt mijn familie. :P :')

het maakt mooie verhalen, dat wel.

grondpersoneel niet zo blij mee met die trouwens.

maargoed het lukte, op de valreep.

[ Bericht 4% gewijzigd door kree op 17-05-2026 02:36:04 ]
pi_220837268
Gelukkig hebben vliegtuigen tegenwoordig ook een wc :{
Beetje raar om nog langer weg te blijven als je zelfs al omgeroepen wordt. Beetje asociaal.
  Spellchecker dinsdag 19 mei 2026 @ 12:12:23 #58
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220838861
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 08:51 schreef bianconeri het volgende:
Gelukkig hebben vliegtuigen tegenwoordig ook een wc :{
Beetje raar om nog langer weg te blijven als je zelfs al omgeroepen wordt. Beetje asociaal.
LOL
  Moderator dinsdag 19 mei 2026 @ 13:51:07 #59
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_220839510
Gek, ik zie dit topic nu pas! Ik ben zelf een paar jaar geleden in Ohrid geweest, een week. De omgeving is prachtig O+ Sveti Naum is inderdaad een must (kun je ook gewoon met de auto komen) en wij hebben ook nog 2x een dag/dag+nacht Albanie gedaan omdat het weer slecht was. Dat was ook wel heel tof O+ Zo zou je een dagje naar Korce kunnen gaan als je Ohrid hebt uitgespeeld (het dorpje is niet zo groot ;)). Belangrijkste tip voor Ohrid zelf: de leukste restaurantjes zitten een beetje verborgen. Als je aankomt in de stad ga dan niet rechts de grote winkelstraat in maar links een klein steegje door. Als je een stukje verder loopt kom je bij allemaal leuke restaurantjes aan het meer. Als je nog weer wat verder loopt kom je bij een klein kerkje uit dat ook zeer de moeite waard is.

Ik ben benieuwd naar je ervaringen, goede reis in ieder geval!
5 - 28 februari Thailand O+
  Moderator zondag 24 mei 2026 @ 23:07:36 #60
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_220881636
En, hoe is het daar?
5 - 28 februari Thailand O+
pi_220923357
echt dus weer geen reet aan gedaan terwijl ik daar was :')

Maar ben vanmiddag terug gekomen, opzich wil ik het nog wel even beetje uittypen globaal met wat foto's wat we gedaan hebben in een kort verhaaltje en waar geweest en wat ik ervan vond etc.

Niet echt dan een reis vlog, maar achteraf.
Interesse in?
pi_220923362
sorry dat ik het niet onder de reis heb ge-update. maar eigenlijk gewoon geen tijd voor want was maar een weekje.
pi_220923384

[ Bericht 45% gewijzigd door kree op 30-05-2026 19:58:48 ]
pi_220923434
edit

[spoiler]dikke quote faal :')[/spoiler]
pi_220923446
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 13:51 schreef MaJo het volgende:
Gek, ik zie dit topic nu pas! Ik ben zelf een paar jaar geleden in Ohrid geweest, een week. De omgeving is prachtig O+ Sveti Naum is inderdaad een must (kun je ook gewoon met de auto komen) en wij hebben ook nog 2x een dag/dag+nacht Albanie gedaan omdat het weer slecht was. Dat was ook wel heel tof O+ Zo zou je een dagje naar Korce kunnen gaan als je Ohrid hebt uitgespeeld (het dorpje is niet zo groot ;)). Belangrijkste tip voor Ohrid zelf: de leukste restaurantjes zitten een beetje verborgen. Als je aankomt in de stad ga dan niet rechts de grote winkelstraat in maar links een klein steegje door. Als je een stukje verder loopt kom je bij allemaal leuke restaurantjes aan het meer. Als je nog weer wat verder loopt kom je bij een klein kerkje uit dat ook zeer de moeite waard is.

Ik ben benieuwd naar je ervaringen, goede reis in ieder geval!
sowieso hadden we beetje geplande, globaal enzo hoe we gingen rijden in een week.

Ik merk het is toch te kort enzo omdat je wel elke dag verderop moet en dan kost dat rijden al met al toch wel wat tijd.

Aan de andere kant wel veel gezien en waar wellicht terug willen etc enzo. Zie het maar als oriëntatie denk ik dan.
Ik zou er nog wel eens terug willen, sowieso die balkan landen spreken me aan ook qua mensen enzo en samenleving in steden maar ook buiten dat. Het is beter als hier denk ik eigenlijk.

(zou haast zover gaan, als zeggen nog niet verpest door EU regels en al het gedoe er om heen. Nu zijn ze kandidaat lidstaat. Als ik hun was zou ik het lekker houden met wat ze nu zijn.)
Maar oke zal ff wat typen zo in chronologisch met wat foto's erbij, dat geeft wss beter idee.

[ Bericht 4% gewijzigd door kree op 30-05-2026 20:08:55 ]
pi_220923459
edit
pi_220924750
oke we schrijven nu week geleden alweer.
Ik had nog het idee om dit per dag even live te verslaan, maar oke er was de afweging dan wil ik met fok bezig zijn of beetje meer met mijn familie enzo ( met ma en me zusje op vakantie zoals jullie weten)

Dat leek mij beter, dus niet teveel hier aan fok besteed, maar wil. niet zeggen dat er nog wel een verhaal over is.

Zal het per dag nog even beetje beschrijven en ben ik de helft details alweer vergeten. in een week veel. Ok ik onthou het niet maar doe mijn best

23 mei

- Vlucht was heel vroeg vanaf Schiphol dit keer., met mijn ma naar schoonbroer daar auto van me ma laten staan die me ophaalde. en vandaar daar laten staan en hun afgezet bij vertrekhalen.

OK karretje naar binnen mijn ma en zusje natuurlijk veel meer gewicht mee als ik had, maar het viel bij die 23 kilo.
Inchecken automatisch, ok ik drama ff ermee want had alles heel handig opgeslagen in die "iPhone Wallet". maarja helpt niet echt als je een concert kaartje scanned dan :'). naja na wat gedoe kwamen we oke door de security weer op Schiphol. mijn zusje en ma worden altijd onderzocht, geen idee waarom. maar oke.,..

vlucht vrij kort dus was wel oke. In
Obrid aangekomen, was zoeken naar de auto, die we huurde natuurlijk voor een week (n en owh boy hoe misbruikt die is)

na even zoeken stalletje gevonden van totaal andere aanbieder en blablabala weet ik veel wat en na kopiëren van rijbewijszen kregen we de auto mee.

Moet zeggen goed ding en Automaat, en waarom dat nou weer zo onwijs goed uitkwam dezelfde dag nog vertel ik zo. gvd zeg. :)
pi_220924756
tis wel oke denk hier he mods als ik ff achteraf dit vertel ipv live? tis nog steeds hetzelfde verhaal :P
  zaterdag 30 mei 2026 @ 22:06:59 #69
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220924827
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 21:57 schreef kree het volgende:
tis wel oke denk hier he mods als ik ff achteraf dit vertel ipv live? tis nog steeds hetzelfde verhaal :P
Waarom zou dat niet kunnen :o

Ik denk dat het zelfs beter is voor iemand dat die tijdens de reis vooral aan het genieten is van de reis zelf i.p.v. uitgebreide verslagen op FOK! te plaatsen. Dat is juist iets voor achteraf.

Zo deed ik het zelf ook, al stopte ik er vervolgens zoveel tijd in dat ik geen zin meer heb om het te doen :+
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_220924837
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 22:06 schreef Redefine het volgende:

[..]
Waarom zou dat niet kunnen :o

Ik denk dat het zelfs beter is voor iemand dat die tijdens de reis vooral aan het genieten is van de reis zelf i.p.v. uitgebreide verslagen op FOK! te plaatsen. Dat is juist iets voor achteraf.

Zo deed ik het zelf ook, al stopte ik er vervolgens zoveel tijd in dat ik geen zin meer heb om het te doen :+
ja denk het ook, ben ik niet heel goed in verhaaltjes typen. maar zal een poging doen dan :)
  zaterdag 30 mei 2026 @ 22:12:43 #71
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220924880
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 22:08 schreef kree het volgende:

[..]
ja denk het ook, ben ik niet heel goed in verhaaltjes typen. maar zal een poging doen dan :)
Foto's zij vaak al genoeg. Daarnaast gewoon vertellen wat je mooi/leuk vond en wat minder was. Wat aanraders was, wat je verrast heeft of wat jullie niet hebben kunnen doen wat wel de bedoeling was o.i.d.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_220924915
oke zal het even in stukjes doen.

vorige week 23 mei praten we over dan. opgestaan rond 3:40 omdat ik nog met mijn ma naar zusje moest met auto en dan daarna naar Schiphol.

Het was vrij rustig op Schiphol sus gaf allemaal niet zo problemen. Na dadat we waren door de hele security en dingen en bij de gates waren en nog tijd over hadden.
Massage stoel uitgeopobeerd a 4 euro pp.

Ik raad niet aan, wat een klut ding was dat, maar weten we dat ook weer.

Toen maar verder gelopen door gate richting vliegtuig. Was allemaal toptijd. dus al met al toptijd weg.

Skip ff de vlucht waar we hele kleine beenruimte hadden (opvallend terug hadden we wel). naja zal wel toeval zijn want zelfde soort stoelen alleen rijtjes achter 7 ipv 5. Boeing was het.

uiteindelijk aangekomen dus nog vrij vroeg in de morgen en toen huur auto oppikken wat ook oke ging na de nodige onduidelijkheid weer enzo. Ik rookte ff peukje want mijn zusje had die geregeld. Al met al mooie peugot met automaat enzo kregen we mee.

nog in de ochtend dit alles. en nu moet ik foto's doen denk anders gaat het saai worden. eens kijken :P
pi_220924954

uit vliegtuig maar Ohrid is dat dan, na een grote bocht over het meer uiteindelijk geland.

nu heb ik daar leuke foto van, maar wil die niet hier zozeer openbaar zetten. dus voor wie ik ken dm enzo.
Het is niet dat ik erom geef namelijk om mijn smoel hier op internet te zetten. Maar mijn zusje en ma andere mening over en die weten niet dat ik dit hier vertel. dus vandaar.
pi_220925013
maargoed anyway en helaas hier ook geen foto en filmpje van. Maar we moesten dus naar een hotel wat echt daar in dat oude centrum lag, met auto, oke volg je de navigatie ik reed. en wtf. kom je ergens boven in een dorp naar binnen en is echt middeleeuws dus met straatjes. kan 1 auto door dus zeg maar.

wij in verwachting kunnen we parkeren bij hotel. niet dus.

WTF. en zweer het je kan denk aardig rijden met auto, maar zonder automaat op die hellingen daar in stadje had het niet gelukt. mijn zusje en ma helemaal in de stress. ik niet zo. maar het was allemaal centimeters.

uiteindelijk na door hele middeleeuwse straatjes met grote auto door zijn gegaan Strande we voor een slagboom. 5 auto erachter en taxi die er doorheen moesten.

Maarja voor ons ging ie niet open..... zusje uit de auto, iedereen 50m terug en kon ik die nog keren op een dubbeltje zeg maar en weer omhoog. en no shit, t zijn geen NL straten dit. maar eentje die er door kan, Beed je een middeleeuws dorp in waar paard en wagen doorheen kan, dat was dat.

naja na aantal helling proef. (thank god voor de automaat) er zonder schade uit gekomen. en toen was het uur of 2 in middag. (uiteindelijk bleek dat je inrijd kaartje kon krijgen bij hotel, maar dat was niet gemeld via Booking.com)
pi_220925032

Ohrid richting centrum waar hotel was aan de kade zeg maar.
  VIVA zaterdag 30 mei 2026 @ 22:35:12 #76
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_220925044
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 22:33 schreef kree het volgende:
[ link | afbeelding ]

Ohrid richting centrum waar hotel was aan de kade zeg maar.
Veel plezier @kree Ik hoop dat je een leuke tijd hebt!
What lies behind makes no sense in my mind
pi_220925054
Oke nog zaterdag en ondanks dat we zeg maar allen wss al 3 am op waren.

Je moet er het meeste van maken dus lans meer gereden nog na inchecken in hotel.

dat is beetje langs natuurpark en wat ze noemen Riviera dorpje onderweg

VIVA zaterdag 30 mei 2026 @ 22:38:08 #78
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_220925068
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 22:36 schreef kree het volgende:
Oke nog zaterdag en ondanks dat we zeg maar allen wss al 3 am op waren.

Je moet er het meeste van maken dus lans meer gereden nog na inchecken in hotel.

dat is beetje langs natuurpark en wat ze noemen Riviera dorpje onderweg

[ link | afbeelding ]
Mooi helder water, doe je ook aan Snorkelen? Perfect water daarvoor..
pi_220925086
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 22:38 schreef cosmosis het volgende:

[..]
Mooi helder water, doe je ook aan Snorkelen? Perfect water daarvoor..
ik had introductie duik man. daar, Maar mijn zusje had dat geregeld en die deed vaker duiken. Ik niet. keertje intro dag gedaan 20 jaar terug op de dominicaanse republiek. en toen ging dat oke. Maar deze instructeur bakte er niks van. heb de halve week doof oor gehad omdat ie me ineens 5 meter naar beneden liet zinken. niet oke.

Raad niemand aan dus om dat zo te doen, het was avontuur dat wel. Maar ik had lichtelijke paniek en tis dat ik eerder had gedaan. maarre niet oke. was beetje minder.

wel hele goeie real is er opgenomen door die duik instructeur. maar angst in mijnogen dat. dat terzijde.
pi_220925087

pi_220925096
naja toen waren we eind dag zaterdag dus na 3 uur en nog wat opgestaan, vertel morgen wel ff verder. en onderhand vraag maar over dit :P
  Spellchecker zaterdag 30 mei 2026 @ 22:42:16 #82
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  VIVA zaterdag 30 mei 2026 @ 22:42:54 #83
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_220925101
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 22:40 schreef kree het volgende:

[..]
ik had introductie duik man. daar, Maar mijn zusje had dat geregeld en die deed vaker duiken. Ik niet. keertje intro dag gedaan 20 jaar terug op de dominicaanse republiek. en toen ging dat oke. Maar deze instructeur bakte er niks van. heb de halve week doof oor gehad omdat ie me ineens 5 meter naar beneden liet zinken. niet oke.

Raad niemand aan dus om dat zo te doen, het was avontuur dat wel. Maar ik had lichtelijke paniek en tis dat ik eerder had gedaan. maarre niet oke. was beetje minder.

wel hele goeie real is er opgenomen door die duik instructeur. maar angst in mijnogen dat. dat terzijde.
Snap ik, duiken is wel een stapje verder, vooral als je nog niet eerder gewend bent om te snorkelen.....Snorkelen doe je aan de oppervlakte zonder gezeik met waterdruk
pi_220925102
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 22:42 schreef maily het volgende:

[..]
Die pauw!!! O+ O+ O+ O+
ja moet zeggen met mij oude iPhone vond ik hem aardig gelukt, Lucky shot wel denk :P
pi_220925132
quote:
84s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 22:42 schreef cosmosis het volgende:

[..]
Snap ik, duiken is wel een stapje verder, vooral als je nog niet eerder gewend bent om te snorkelen.....Snorkelen doe je aan de oppervlakte zonder gezeik met waterdruk
klopt ik had problemen met oren klaren enzo. en ik had het eerder gedaan wat me soort van "savede". want ik weet we waren niet meer als 5m water diep, maar als er dan water in je masker loopt en een lul van een instructeur die weet dat ik dit ooit eens heb gedaan. me naar beneden duwt of dat vest leeg laat lopen. en zink je paar meter. het lijkt klein maar ik heb er de hele week doof oor van gehad en nu nog niet helemaal opgelost. ik vond het maar een prutser. raad niet aan dit te doen dus hoewel ze het aanprijzen, t was te kort tijd in 2 uur en kan wel een. duikschool was btw goed aangeschreven. maar dit doe ik nooit nooit meer. dan liever nog paragliding. (komt later in dit verhaal, doe het even stuk voor stuk,)
Dat was vorige week zaterdag dus, daarna oke eten bij hotel enzo. :) en waren we dood wel na die hele dag.

Oja ook nog Bay of bones bezocht, (tourist trap)
  zaterdag 30 mei 2026 @ 22:50:02 #86
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220925139
quote:
Ah ja bij St. Naum stikt het van de pauwen.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 22:51:29 #87
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220925144
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 22:48 schreef kree het volgende:

[..]
klopt ik had problemen met oren klaren enzo. en ik had het eerder gedaan wat me soort van "savede". want ik weet we waren niet meer als 5m water diep, maar als er dan water in je masker loopt en een lul van een instructeur die weet dat ik dit ooit eens heb gedaan. me naar beneden duwt of dat vest leeg laat lopen. en zink je paar meter. het lijkt klein maar ik heb er de hele week doof oor van gehad en nu nog niet helemaal opgelost. ik vond het maar een prutser. raad niet aan dit te doen dus hoewel ze het aanprijzen, t was te kort tijd in 2 uur en kan wel een. duikschool was btw goed aangeschreven. maar dit doe ik nooit nooit meer. dan liever nog paragliding. (komt later in dit verhaal, doe het even stuk voor stuk,)
Dat was vorige week zaterdag dus, daarna oke eten bij hotel enzo. :) en waren we dood wel na die hele dag.

Oja ook nog Bay of bones bezocht, (tourist trap)
Bay of the Bones heb ik alleen maar van de buitenkant gezien tijdens de boottrip naar St. Naum. Je kon er ook naar binnen, maar had al het vermoedend at het niet zo boeiend was. Van buiten is het wel leuk om te zien.
pi_220925155
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 22:50 schreef Redefine het volgende:

[..]
Ah ja bij St. Naum stikt het van de pauwen.
omdat ik dus ook dus dacht wat is dat bijzondere aan de pauw daar in de cultuur heb ik het nog nagezocht. want ook iun opgravingen en romeinse tijd komt het voor. en dacht wat heeft dat allemaal met elkaar te maken?

ottomaanse wat daar dus is en daarna Romeinen valkenoorlog en etc. Die hele geschiedenis daar is niet echt simpel eigenlijk.

Maar die pauw staat niet iets voor land ofzo hoewel ie op biljetten staat.
begreep ik iig en als iemand anders meer info heeft, hoor ik het graag want vroeg het me af wel.
pi_220925201
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 22:51 schreef Redefine het volgende:

[..]
Bay of the Bones heb ik alleen maar van de buitenkant gezien tijdens de boottrip naar St. Naum. Je kon er ook naar binnen, maar had al het vermoedend at het niet zo boeiend was. Van buiten is het wel leuk om te zien.
wij zijn er wel geweest binnen,. het kost verder geen drol ook, maar het is een beetje neppe show ook?

tis nagebouwd enzo. totaal verder geen achter grond info erbij, ik zal je paar foto's doen hier van hoe het eruit zag,
Zeg maar ja tis grappig om ff doorheen te lopen, maar mocht iemand erheen gaan, je mist er niks aan om dat over te slaan;
pi_220925232

Bay of bones, laat je niet lokken daardoor, het stelt weinig voor, zeg ik eerlijk, na kwartier had ik het wel gezien.

beter ga je de bergpas op naar natuurgebied enzo, dit is toerist ding. en wat ze beetje uitgebuit hebben in dit land, maar ik doe dit via dag na dag, kwamen wij ook pas later achter in Skopje met een lokale gids.
pi_220925258
nja na dat dus en kun je begrijpen we waren al vroeg op en hebben we nog gelopen ook daar stuk. naar hotel terug en dat was eigenlijk heel veel in eerste zaterdag. vervolg vertel ik later :P
  zaterdag 30 mei 2026 @ 23:14:11 #92
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220925281
Zijn jullie nog in het fort geweest? En bij 'Kaneo' zo'n beetje de stock foto als iemand Noord-Macedonië op zoekt :+
pi_220925307
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 23:14 schreef Redefine het volgende:
Zijn jullie nog in het fort geweest? En bij 'Kaneo' zo'n beetje de stock foto als iemand Noord-Macedonië op zoekt :+
ik denk het niet? we hebben wel wat dingen langs gegaan, maar de naam komt me niet bekend voor? linkje?

we hebben dingen langsgereden he. die er wss wel mooi waren. maar we wilden rondje door land ook.
pi_220925315
week toch nog te kort en hadden we ons originele plan al stuk ingekort.
pi_220925342
verder raad ik balkan aan hoor voor iedereen? het is wel een mooi land en aardige bewoners ook wel. beetje die zeg maar nog normaal zijn.

Je kunt het redelijk goedkoop maken ook als je wil.

maargoed oke ik was nu tot zaterdag avond met mijn verhaal, nog een week te vertellen haha.

morgen verder, heb nog wel wat foto's en dingen. :)
pi_220925386
jullie weten btw al die beelden in Skopje (hoorden wij van de local guide). is er geplaatst daar om toerisme te maken.

Nou dart is gelukt, maar zoals de gids zei. totaal niks heeft het te maken met het land en bevolking. hij was er tegen in die zin.

Andere kant het heeft die stad op de kaart gezet. maar in feite die beelden zeggen dus niks over de geschiedenis, weet dat wel. het maakt geschiedenis nu denk ik.

verder is het wel een leuke stad en behalve van traditioneel. ook modern uitgaan ding daar,

like die vrouwen daar met strakke topjes en lange zwarte haren, dat terzijde btw. :)
  zaterdag 30 mei 2026 @ 23:31:02 #97
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220925417
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 23:17 schreef kree het volgende:

[..]
ik denk het niet? we hebben wel wat dingen langs gegaan, maar de naam komt me niet bekend voor? linkje?

we hebben dingen langsgereden he. die er wss wel mooi waren. maar we wilden rondje door land ook.
Dat is beiden in Ohrid. Fort van Samuel wat bovenop de heuvel ligt en schitterend uitzicht biedt. Kaneo is de Church of Saint Jovan the Theologian at Kaneo die ligt tegen her meer aan onderaan de heuvel aan de rand van Ohrid.

Ofteweld deze.

zaterdag 30 mei 2026 @ 23:32:37 #98
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220925428
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 23:26 schreef kree het volgende:
jullie weten btw al die beelden in Skopje (hoorden wij van de local guide). is er geplaatst daar om toerisme te maken.

Nou dart is gelukt, maar zoals de gids zei. totaal niks heeft het te maken met het land en bevolking. hij was er tegen in die zin.

Andere kant het heeft die stad op de kaart gezet. maar in feite die beelden zeggen dus niks over de geschiedenis, weet dat wel. het maakt geschiedenis nu denk ik.

verder is het wel een leuke stad en behalve van traditioneel. ook modern uitgaan ding daar,

like die vrouwen daar met strakke topjes en lange zwarte haren, dat terzijde btw. :)
Skopje is sowieso grotendeels 'nep'. Het ziet er zogenaamd uit, maar is allemaal vrij recent gebouwd. En ze dachten toen laten we maar groots uitpakken, want die gebouwen zijn echt enorm :D

Moet wel zeggen dat ondanks dat ik het eigenlijk wel een toffe stad vond, heb me daar prima vermaakt.
pi_220925515
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 23:31 schreef Redefine het volgende:

[..]
Dat is beiden in Ohrid. Fort van Samuel wat bovenop de heuvel ligt en schitterend uitzicht biedt. Kaneo is de Church of Saint Jovan the Theologian at Kaneo die ligt tegen her meer aan onderaan de heuvel aan de rand van Ohrid.

Ofteweld deze.

[ afbeelding ]
ja die hebben we gemist denk ik, het uitzicht is wel herkenbaar. maar helaas,. ik denk dat uit weet welke je bedoelt maar dat zijn wel denk dingen die je ff moet weten ook.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 23:50:03 #100
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220925519
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 23:48 schreef kree het volgende:

[..]
ja die hebben we gemist denk ik, het uitzicht is wel herkenbaar. maar helaas,. ik denk dat uit weet welke je bedoelt maar dat zijn wel denk dingen die je ff moet weten ook.
Hebben jullie dan in Ohrid alleen de boulevard en de winkelstraat gezien?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')