abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  VIVA zaterdag 30 mei 2026 @ 22:35:12 #76
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_220925044
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 22:33 schreef kree het volgende:
[ link | afbeelding ]

Ohrid richting centrum waar hotel was aan de kade zeg maar.
Veel plezier @kree Ik hoop dat je een leuke tijd hebt!
What lies behind makes no sense in my mind
pi_220925054
Oke nog zaterdag en ondanks dat we zeg maar allen wss al 3 am op waren.

Je moet er het meeste van maken dus lans meer gereden nog na inchecken in hotel.

dat is beetje langs natuurpark en wat ze noemen Riviera dorpje onderweg

Do what you love, love what you do!
  VIVA zaterdag 30 mei 2026 @ 22:38:08 #78
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_220925068
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 22:36 schreef kree het volgende:
Oke nog zaterdag en ondanks dat we zeg maar allen wss al 3 am op waren.

Je moet er het meeste van maken dus lans meer gereden nog na inchecken in hotel.

dat is beetje langs natuurpark en wat ze noemen Riviera dorpje onderweg

[ link | afbeelding ]
Mooi helder water, doe je ook aan Snorkelen? Perfect water daarvoor..
pi_220925086
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 22:38 schreef cosmosis het volgende:

[..]
Mooi helder water, doe je ook aan Snorkelen? Perfect water daarvoor..
ik had introductie duik man. daar, Maar mijn zusje had dat geregeld en die deed vaker duiken. Ik niet. keertje intro dag gedaan 20 jaar terug op de dominicaanse republiek. en toen ging dat oke. Maar deze instructeur bakte er niks van. heb de halve week doof oor gehad omdat ie me ineens 5 meter naar beneden liet zinken. niet oke.

Raad niemand aan dus om dat zo te doen, het was avontuur dat wel. Maar ik had lichtelijke paniek en tis dat ik eerder had gedaan. maarre niet oke. was beetje minder.

wel hele goeie real is er opgenomen door die duik instructeur. maar angst in mijnogen dat. dat terzijde.
pi_220925087

pi_220925096
naja toen waren we eind dag zaterdag dus na 3 uur en nog wat opgestaan, vertel morgen wel ff verder. en onderhand vraag maar over dit :P
  Spellchecker zaterdag 30 mei 2026 @ 22:42:16 #82
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  VIVA zaterdag 30 mei 2026 @ 22:42:54 #83
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_220925101
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 22:40 schreef kree het volgende:

[..]
ik had introductie duik man. daar, Maar mijn zusje had dat geregeld en die deed vaker duiken. Ik niet. keertje intro dag gedaan 20 jaar terug op de dominicaanse republiek. en toen ging dat oke. Maar deze instructeur bakte er niks van. heb de halve week doof oor gehad omdat ie me ineens 5 meter naar beneden liet zinken. niet oke.

Raad niemand aan dus om dat zo te doen, het was avontuur dat wel. Maar ik had lichtelijke paniek en tis dat ik eerder had gedaan. maarre niet oke. was beetje minder.

wel hele goeie real is er opgenomen door die duik instructeur. maar angst in mijnogen dat. dat terzijde.
Snap ik, duiken is wel een stapje verder, vooral als je nog niet eerder gewend bent om te snorkelen.....Snorkelen doe je aan de oppervlakte zonder gezeik met waterdruk
pi_220925102
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 22:42 schreef maily het volgende:

[..]
Die pauw!!! O+ O+ O+ O+
ja moet zeggen met mij oude iPhone vond ik hem aardig gelukt, Lucky shot wel denk :P
pi_220925132
quote:
84s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 22:42 schreef cosmosis het volgende:

[..]
Snap ik, duiken is wel een stapje verder, vooral als je nog niet eerder gewend bent om te snorkelen.....Snorkelen doe je aan de oppervlakte zonder gezeik met waterdruk
klopt ik had problemen met oren klaren enzo. en ik had het eerder gedaan wat me soort van "savede". want ik weet we waren niet meer als 5m water diep, maar als er dan water in je masker loopt en een lul van een instructeur die weet dat ik dit ooit eens heb gedaan. me naar beneden duwt of dat vest leeg laat lopen. en zink je paar meter. het lijkt klein maar ik heb er de hele week doof oor van gehad en nu nog niet helemaal opgelost. ik vond het maar een prutser. raad niet aan dit te doen dus hoewel ze het aanprijzen, t was te kort tijd in 2 uur en kan wel een. duikschool was btw goed aangeschreven. maar dit doe ik nooit nooit meer. dan liever nog paragliding. (komt later in dit verhaal, doe het even stuk voor stuk,)
Dat was vorige week zaterdag dus, daarna oke eten bij hotel enzo. :) en waren we dood wel na die hele dag.

Oja ook nog Bay of bones bezocht, (tourist trap)
  zaterdag 30 mei 2026 @ 22:50:02 #86
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220925139
quote:
Ah ja bij St. Naum stikt het van de pauwen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 22:51:29 #87
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220925144
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 22:48 schreef kree het volgende:

[..]
klopt ik had problemen met oren klaren enzo. en ik had het eerder gedaan wat me soort van "savede". want ik weet we waren niet meer als 5m water diep, maar als er dan water in je masker loopt en een lul van een instructeur die weet dat ik dit ooit eens heb gedaan. me naar beneden duwt of dat vest leeg laat lopen. en zink je paar meter. het lijkt klein maar ik heb er de hele week doof oor van gehad en nu nog niet helemaal opgelost. ik vond het maar een prutser. raad niet aan dit te doen dus hoewel ze het aanprijzen, t was te kort tijd in 2 uur en kan wel een. duikschool was btw goed aangeschreven. maar dit doe ik nooit nooit meer. dan liever nog paragliding. (komt later in dit verhaal, doe het even stuk voor stuk,)
Dat was vorige week zaterdag dus, daarna oke eten bij hotel enzo. :) en waren we dood wel na die hele dag.

Oja ook nog Bay of bones bezocht, (tourist trap)
Bay of the Bones heb ik alleen maar van de buitenkant gezien tijdens de boottrip naar St. Naum. Je kon er ook naar binnen, maar had al het vermoedend at het niet zo boeiend was. Van buiten is het wel leuk om te zien.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_220925155
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 22:50 schreef Redefine het volgende:

[..]
Ah ja bij St. Naum stikt het van de pauwen.
omdat ik dus ook dus dacht wat is dat bijzondere aan de pauw daar in de cultuur heb ik het nog nagezocht. want ook iun opgravingen en romeinse tijd komt het voor. en dacht wat heeft dat allemaal met elkaar te maken?

ottomaanse wat daar dus is en daarna Romeinen valkenoorlog en etc. Die hele geschiedenis daar is niet echt simpel eigenlijk.

Maar die pauw staat niet iets voor land ofzo hoewel ie op biljetten staat.
begreep ik iig en als iemand anders meer info heeft, hoor ik het graag want vroeg het me af wel.
pi_220925201
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 22:51 schreef Redefine het volgende:

[..]
Bay of the Bones heb ik alleen maar van de buitenkant gezien tijdens de boottrip naar St. Naum. Je kon er ook naar binnen, maar had al het vermoedend at het niet zo boeiend was. Van buiten is het wel leuk om te zien.
wij zijn er wel geweest binnen,. het kost verder geen drol ook, maar het is een beetje neppe show ook?

tis nagebouwd enzo. totaal verder geen achter grond info erbij, ik zal je paar foto's doen hier van hoe het eruit zag,
Zeg maar ja tis grappig om ff doorheen te lopen, maar mocht iemand erheen gaan, je mist er niks aan om dat over te slaan;
pi_220925232

Bay of bones, laat je niet lokken daardoor, het stelt weinig voor, zeg ik eerlijk, na kwartier had ik het wel gezien.

beter ga je de bergpas op naar natuurgebied enzo, dit is toerist ding. en wat ze beetje uitgebuit hebben in dit land, maar ik doe dit via dag na dag, kwamen wij ook pas later achter in Skopje met een lokale gids.
pi_220925258
nja na dat dus en kun je begrijpen we waren al vroeg op en hebben we nog gelopen ook daar stuk. naar hotel terug en dat was eigenlijk heel veel in eerste zaterdag. vervolg vertel ik later :P
  zaterdag 30 mei 2026 @ 23:14:11 #92
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220925281
Zijn jullie nog in het fort geweest? En bij 'Kaneo' zo'n beetje de stock foto als iemand Noord-Macedonië op zoekt :+
pi_220925307
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 23:14 schreef Redefine het volgende:
Zijn jullie nog in het fort geweest? En bij 'Kaneo' zo'n beetje de stock foto als iemand Noord-Macedonië op zoekt :+
ik denk het niet? we hebben wel wat dingen langs gegaan, maar de naam komt me niet bekend voor? linkje?

we hebben dingen langsgereden he. die er wss wel mooi waren. maar we wilden rondje door land ook.
pi_220925315
week toch nog te kort en hadden we ons originele plan al stuk ingekort.
pi_220925342
verder raad ik balkan aan hoor voor iedereen? het is wel een mooi land en aardige bewoners ook wel. beetje die zeg maar nog normaal zijn.

Je kunt het redelijk goedkoop maken ook als je wil.

maargoed oke ik was nu tot zaterdag avond met mijn verhaal, nog een week te vertellen haha.

morgen verder, heb nog wel wat foto's en dingen. :)
pi_220925386
jullie weten btw al die beelden in Skopje (hoorden wij van de local guide). is er geplaatst daar om toerisme te maken.

Nou dart is gelukt, maar zoals de gids zei. totaal niks heeft het te maken met het land en bevolking. hij was er tegen in die zin.

Andere kant het heeft die stad op de kaart gezet. maar in feite die beelden zeggen dus niks over de geschiedenis, weet dat wel. het maakt geschiedenis nu denk ik.

verder is het wel een leuke stad en behalve van traditioneel. ook modern uitgaan ding daar,

like die vrouwen daar met strakke topjes en lange zwarte haren, dat terzijde btw. :)
  zaterdag 30 mei 2026 @ 23:31:02 #97
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220925417
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 23:17 schreef kree het volgende:

[..]
ik denk het niet? we hebben wel wat dingen langs gegaan, maar de naam komt me niet bekend voor? linkje?

we hebben dingen langsgereden he. die er wss wel mooi waren. maar we wilden rondje door land ook.
Dat is beiden in Ohrid. Fort van Samuel wat bovenop de heuvel ligt en schitterend uitzicht biedt. Kaneo is de Church of Saint Jovan the Theologian at Kaneo die ligt tegen her meer aan onderaan de heuvel aan de rand van Ohrid.

Ofteweld deze.

zaterdag 30 mei 2026 @ 23:32:37 #98
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220925428
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 23:26 schreef kree het volgende:
jullie weten btw al die beelden in Skopje (hoorden wij van de local guide). is er geplaatst daar om toerisme te maken.

Nou dart is gelukt, maar zoals de gids zei. totaal niks heeft het te maken met het land en bevolking. hij was er tegen in die zin.

Andere kant het heeft die stad op de kaart gezet. maar in feite die beelden zeggen dus niks over de geschiedenis, weet dat wel. het maakt geschiedenis nu denk ik.

verder is het wel een leuke stad en behalve van traditioneel. ook modern uitgaan ding daar,

like die vrouwen daar met strakke topjes en lange zwarte haren, dat terzijde btw. :)
Skopje is sowieso grotendeels 'nep'. Het ziet er zogenaamd uit, maar is allemaal vrij recent gebouwd. En ze dachten toen laten we maar groots uitpakken, want die gebouwen zijn echt enorm :D

Moet wel zeggen dat ondanks dat ik het eigenlijk wel een toffe stad vond, heb me daar prima vermaakt.
pi_220925515
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 23:31 schreef Redefine het volgende:

[..]
Dat is beiden in Ohrid. Fort van Samuel wat bovenop de heuvel ligt en schitterend uitzicht biedt. Kaneo is de Church of Saint Jovan the Theologian at Kaneo die ligt tegen her meer aan onderaan de heuvel aan de rand van Ohrid.

Ofteweld deze.

[ afbeelding ]
ja die hebben we gemist denk ik, het uitzicht is wel herkenbaar. maar helaas,. ik denk dat uit weet welke je bedoelt maar dat zijn wel denk dingen die je ff moet weten ook.
  zaterdag 30 mei 2026 @ 23:50:03 #100
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220925519
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 23:48 schreef kree het volgende:

[..]
ja die hebben we gemist denk ik, het uitzicht is wel herkenbaar. maar helaas,. ik denk dat uit weet welke je bedoelt maar dat zijn wel denk dingen die je ff moet weten ook.
Hebben jullie dan in Ohrid alleen de boulevard en de winkelstraat gezien?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')