dit exact ja en dat is ook waarom die locale gids het er niet mee eens was. al met al is het wel de moeite waard om toch te bezoeken denk ik. Matka kloof vlak erbij ( stelt ook minder voor als plaatjes voor doen), maar het is al met al wel mooi)quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:32 schreef Redefine het volgende:
[..]
Skopje is sowieso grotendeels 'nep'. Het ziet er zogenaamd uit, maar is allemaal vrij recent gebouwd. En ze dachten toen laten we maar groots uitpakken, want die gebouwen zijn echt enorm![]()
Moet wel zeggen dat ondanks dat ik het eigenlijk wel een toffe stad vond, heb me daar prima vermaakt.
ik ga nog aanvullen.quote:Op zondag 31 mei 2026 08:18 schreef Vino_Tinto het volgende:
Hoi @:kree leuk om je reisverslagen te lezen
nee joh complete oude stad wel en stukje van wat modernere.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:50 schreef Redefine het volgende:
[..]
Hebben jullie dan in Ohrid alleen de boulevard en de winkelstraat gezien?
De complete oude stad is inclusief het fort (al hoef je niet per se naar binnen natuurlijk) en Kaneoquote:Op zondag 31 mei 2026 09:25 schreef kree het volgende:
[..]
nee joh complete oude stad wel en stukje van wat modernere.
maar min of meer aan die boulevard gelopen en locals gesproken. daardoor plan omgegooid beetje ipv helemaal oost door het land te rijden bbeetjen midden er doorheen en dan richting Krushevo en Bitola dus, dus door midden land eigenlijk ipv helemaal oost bocht te doen weer terug.nnn had wel gewild n. maar te kort tijd ervoor.
Wat had jij daar nog allemaal gezien?
In de jaren '80 kwamen er heel veel Nederlandse toeristen dankzij de boeken van A. den Doolaard, na de Joegoslavië-oorlog stortte het helemaal in en nu is het wel weer in opkomst maar nog lang niet op het niveau van de jaren '80. Ik vond het soms ook wel wat 'vergane glorie' overkomen met idd wat 'TUI-volk'.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:30 schreef Redefine het volgende:
Opvallend in Ohrid vind ik overigens hoezeer het op Nederlandse toeristen gericht was. Paar pannenkoeken en poffertjes stands plus bij meerdere plekken Nederlandse teksten gezien (o.a. fietsen te huur). Nu is het meer van Ohrid binnen de regio wel de meest toeristische locatie. Maar de meeste Nederlanders zullen het niet eens kennen.
Ah dat verklaart het dan wel jaquote:Op zondag 31 mei 2026 12:03 schreef Silenus het volgende:
[..]
In de jaren '80 kwamen er heel veel Nederlandse toeristen dankzij de boeken van A. den Doolaard, na de Joegoslavië-oorlog stortte het helemaal in en nu is het wel weer in opkomst maar nog lang niet op het niveau van de jaren '80. Ik vond het soms ook wel wat 'vergane glorie' overkomen met idd wat 'TUI-volk'.
ja opzich wel hoewel Krushevo wel echt een bergdorpje is wat wss meer gericht is op wintersport. Niet een onwijs bruisend centrum dus daar.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:30 schreef Redefine het volgende:
Opvallend in Ohrid vind ik overigens hoezeer het op Nederlandse toeristen gericht was. Paar pannenkoeken en poffertjes stands plus bij meerdere plekken Nederlandse teksten gezien (o.a. fietsen te huur). Nu is het meer van Ohrid binnen de regio wel de meest toeristische locatie. Maar de meeste Nederlanders zullen het niet eens kennen.
Ben zelf toen niet in Bitola en Krushevo geweest, aangezien mijn reis ook samen met Kosovo en Servië was. Alleen in Skopje (inclusief Matka canyon) en Ohrid (inclusief St. Naum) geweest.
Waren Bitola en Krushevo nog leuk/interessant?
Dat vind ik altijd zo gaaf om te zien!quote:Op maandag 1 juni 2026 15:42 schreef kree het volgende:
paragliding raad ik aan, vond het echt geweldig
Vanuit Krushevo dus.
https://streamable.com/6yh43u
Het leek ons goed idee om eens te doen, moet zeggen als je dan eenmaal ingesnoerd bent en dat je ff die berg af moet rennen, beetje knikkende beentjes had ik, toch wel spannend ff.quote:
Leuk Kree, je hele verslag en de foto's mooi daarquote:Op maandag 1 juni 2026 15:42 schreef kree het volgende:
paragliding raad ik aan, vond het echt geweldig
Vanuit Krushevo dus.
https://streamable.com/6yh43u
ja weet ik vertel het weer eens onlogisch en niet in volgorde. Maar idd het is een mooie bestemming, niet te ver vliegen ook en gelijk een totaal ander land. Alles ook nog niet te duur, wat ook wel voordeel isquote:Op maandag 1 juni 2026 18:23 schreef Molo het volgende:
Geen touw aan vast te knopen maar lijkt me een leuke trip en mooie bestemming
Tuurlijk is dat ok! Je bent sowieso niets verplicht dus alleen maar leuk als je een verslagje schrijftquote:Op zaterdag 30 mei 2026 21:57 schreef kree het volgende:
tis wel oke denk hier he mods als ik ff achteraf dit vertel ipv live? tis nog steeds hetzelfde verhaal
Sveti Naumquote:Op zaterdag 30 mei 2026 22:41 schreef kree het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Dit is het kapelletje dat ik ook tipte als je langs het meer loopt met allemaal leuke restaurantjes, dan kom je hier uit. En er loopt dus geen hond. Dat kan gewoon nog in de Balkanquote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:31 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat is beiden in Ohrid. Fort van Samuel wat bovenop de heuvel ligt en schitterend uitzicht biedt. Kaneo is de Church of Saint Jovan the Theologian at Kaneo die ligt tegen her meer aan onderaan de heuvel aan de rand van Ohrid.
Ofteweld deze.
[ afbeelding ]
Heb je mijn bericht dus nooit gelezenquote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:48 schreef kree het volgende:
[..]
ja die hebben we gemist denk ik, het uitzicht is wel herkenbaar. maar helaas,. ik denk dat uit weet welke je bedoelt maar dat zijn wel denk dingen die je ff moet weten ook.
nou niet van heel lang terug en vast heb ik er een hoop gemist ook over deze trip.quote:
eigenlijk op terug gekeken. het is teveel enzo om allemaal te zien. het zou voor volgende keer als ie er keer komt, goed idee zijn om ff wat langer op 1 plek te blijven en wat wandelen of hike ofzo.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 13:52 schreef kree het volgende:
kan niet meer route kopiëren trouwens, maar globaal dit in week
https://maps.app.goo.gl/YUyxoUVNsYS2jHMK6
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 16% gewijzigd door kree op 02-06-2026 14:29:47 ]Do what you love, love what you do!
Zelfs de verlaten camping zag er nog hetzelfde uitquote:Op vrijdag 5 juni 2026 14:34 schreef kree het volgende:
dat straatje met die paracolletjes erover ziet er btw nog steeds hetzelfde uit
ja mss is het wat toeristischer geworden na der hand? want 2018 zei jij?quote:Op vrijdag 5 juni 2026 14:35 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Zelfs de verlaten camping zag er nog hetzelfde uit
Ja ik was er in 2018 en zou best nog weleens naar de Balkan willen, een rondreis door Bosnië en of Servië.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 14:36 schreef kree het volgende:
[..]
ja mss is het wat toeristischer geworden na der hand? want 2018 zei jij?
Zou je nog eens terug willen naar die balkan landen? ik opzich wel. maar wel heel stuk van gezien, maarja tis beetje dicht bij nog soort van en niet onwijs duur.
owh dat is Ohrid natuurlijk, helemaal totaal door gereden en vast gestaan en hele weg weer terug met auto door die smalle weggetjes, thank god we hadden automaat. want ik moest rijden natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 14:38 schreef Deisyy het volgende:
Doorkijkje naar het meer
[ afbeelding ]
Vanaf dit kasteel
[ afbeelding ]
En Shopska saladequote:Op vrijdag 5 juni 2026 14:38 schreef kree het volgende:
onwijze grote hamburger en dingen en etc voor 300 van die dienares die ze daar hebben.
5 euro dus. want delen door 60 min of meer. Oke at gister bij de Burger King en was die suck burger als 8 euro zowat. met niks bij.
die heb ik gedaan, ik heb tip en nr en contact nog met gids die dat kan regelen btwquote:Op vrijdag 5 juni 2026 14:40 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ja ik was er in 2018 en zou best nog weleens naar de Balkan willen, een rondreis door Bosnië en of Servië.
Waar zat je dan met je hotel?quote:Op vrijdag 5 juni 2026 14:40 schreef kree het volgende:
[..]
owh dat is Ohrid natuurlijk, helemaal totaal door gereden en vast gestaan en hele weg weer terug met auto door die smalle weggetjes, thank god we hadden automaat. want ik moest rijden natuurlijk.
maar oke niet heel veel van boven gezien want we gingen al snel rijden,. eerste dag kust meer langs gereden enzo en ook dat klooster dus.
volgende dag vroeg in de ochtend duiken. (wat kut was)
Daarna snel door natuurgebied verder naar Mavrovo.
Was dat je vorige reis in TRV?quote:Op vrijdag 5 juni 2026 14:41 schreef kree het volgende:
[..]
die heb ik gedaan, ik heb tip en nr en contact nog met gids die dat kan regelen btw
Euhm echt onwijs de meest dure. alexanrie ofzo heet het , zeg maar aan die kust enzo. wacht zoek het ff voor je op.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 14:42 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Waar zat je dan met je hotel?
Wij zaten in een klein hotel in een straatje achter de boulevard.
Shopska saladequote:
Ik heb het zelf eigenlijk nooit meer gemaakt, en las trouwens dat het een Bulgaars gerecht is, maar lekker is het!quote:Op maandag 8 juni 2026 15:11 schreef MaJo het volgende:
[..]
Shopska saladeIk maak het regelmatig zelf. Hopelijk in Montenegro ook op de kaart (ik heb goede hoop
)
Van oorsprong Bulgaars inderdaad maar ook te vinden in Bosnië, Kroatië en Macedonië. Dus had ook wel verwacht dat het in Montenegro te vinden zou zijnquote:Op maandag 8 juni 2026 18:08 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik heb het zelf eigenlijk nooit meer gemaakt, en las trouwens dat het een Bulgaars gerecht is, maar lekker is het!
Natuurlijk heb ik even gegoogeld, maar je gaat het zeker tegenkomen in Montenegro.
En anders gewoon naar een Balkanland op vakantiequote:Op maandag 8 juni 2026 20:26 schreef MaJo het volgende:
[..]
Van oorsprong Bulgaars inderdaad maar ook te vinden in Bosnië, Kroatië en Macedonië. Dus had ook wel verwacht dat het in Montenegro te vinden zou zijn
Het is hier ook minder makkelijk te maken omdat we minder (zachte) schapenkaas hebben, dat is een absolute must!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |