dit exact ja en dat is ook waarom die locale gids het er niet mee eens was. al met al is het wel de moeite waard om toch te bezoeken denk ik. Matka kloof vlak erbij ( stelt ook minder voor als plaatjes voor doen), maar het is al met al wel mooi)quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:32 schreef Redefine het volgende:
[..]
Skopje is sowieso grotendeels 'nep'. Het ziet er zogenaamd uit, maar is allemaal vrij recent gebouwd. En ze dachten toen laten we maar groots uitpakken, want die gebouwen zijn echt enorm![]()
Moet wel zeggen dat ondanks dat ik het eigenlijk wel een toffe stad vond, heb me daar prima vermaakt.
ik ga nog aanvullen.quote:Op zondag 31 mei 2026 08:18 schreef Vino_Tinto het volgende:
Hoi @:kree leuk om je reisverslagen te lezen
nee joh complete oude stad wel en stukje van wat modernere.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 23:50 schreef Redefine het volgende:
[..]
Hebben jullie dan in Ohrid alleen de boulevard en de winkelstraat gezien?
De complete oude stad is inclusief het fort (al hoef je niet per se naar binnen natuurlijk) en Kaneoquote:Op zondag 31 mei 2026 09:25 schreef kree het volgende:
[..]
nee joh complete oude stad wel en stukje van wat modernere.
maar min of meer aan die boulevard gelopen en locals gesproken. daardoor plan omgegooid beetje ipv helemaal oost door het land te rijden bbeetjen midden er doorheen en dan richting Krushevo en Bitola dus, dus door midden land eigenlijk ipv helemaal oost bocht te doen weer terug.nnn had wel gewild n. maar te kort tijd ervoor.
Wat had jij daar nog allemaal gezien?
In de jaren '80 kwamen er heel veel Nederlandse toeristen dankzij de boeken van A. den Doolaard, na de Joegoslavië-oorlog stortte het helemaal in en nu is het wel weer in opkomst maar nog lang niet op het niveau van de jaren '80. Ik vond het soms ook wel wat 'vergane glorie' overkomen met idd wat 'TUI-volk'.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:30 schreef Redefine het volgende:
Opvallend in Ohrid vind ik overigens hoezeer het op Nederlandse toeristen gericht was. Paar pannenkoeken en poffertjes stands plus bij meerdere plekken Nederlandse teksten gezien (o.a. fietsen te huur). Nu is het meer van Ohrid binnen de regio wel de meest toeristische locatie. Maar de meeste Nederlanders zullen het niet eens kennen.
Ah dat verklaart het dan wel jaquote:Op zondag 31 mei 2026 12:03 schreef Silenus het volgende:
[..]
In de jaren '80 kwamen er heel veel Nederlandse toeristen dankzij de boeken van A. den Doolaard, na de Joegoslavië-oorlog stortte het helemaal in en nu is het wel weer in opkomst maar nog lang niet op het niveau van de jaren '80. Ik vond het soms ook wel wat 'vergane glorie' overkomen met idd wat 'TUI-volk'.
ja opzich wel hoewel Krushevo wel echt een bergdorpje is wat wss meer gericht is op wintersport. Niet een onwijs bruisend centrum dus daar.quote:Op zondag 31 mei 2026 10:30 schreef Redefine het volgende:
Opvallend in Ohrid vind ik overigens hoezeer het op Nederlandse toeristen gericht was. Paar pannenkoeken en poffertjes stands plus bij meerdere plekken Nederlandse teksten gezien (o.a. fietsen te huur). Nu is het meer van Ohrid binnen de regio wel de meest toeristische locatie. Maar de meeste Nederlanders zullen het niet eens kennen.
Ben zelf toen niet in Bitola en Krushevo geweest, aangezien mijn reis ook samen met Kosovo en Servië was. Alleen in Skopje (inclusief Matka canyon) en Ohrid (inclusief St. Naum) geweest.
Waren Bitola en Krushevo nog leuk/interessant?
Dat vind ik altijd zo gaaf om te zien!quote:Op maandag 1 juni 2026 15:42 schreef kree het volgende:
paragliding raad ik aan, vond het echt geweldig
Vanuit Krushevo dus.
https://streamable.com/6yh43u
Het leek ons goed idee om eens te doen, moet zeggen als je dan eenmaal ingesnoerd bent en dat je ff die berg af moet rennen, beetje knikkende beentjes had ik, toch wel spannend ff.quote:
Leuk Kree, je hele verslag en de foto's mooi daarquote:Op maandag 1 juni 2026 15:42 schreef kree het volgende:
paragliding raad ik aan, vond het echt geweldig
Vanuit Krushevo dus.
https://streamable.com/6yh43u
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |