abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 maart 2026 @ 12:34:48 #26
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220291549
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 12:07 schreef Silenus het volgende:

[..]
Je hebt er nu niet veel meer aan maar Eindhoven-Skopje direct is onder de 100 euro voor half mei.

Zou me niet té veel voorstellen van die 'onderwaterstad', het is een dorpje op palen, ik denk dat je er in een half uurtje doorheen bent.
Ah dat is de 'onderwater stad' wat eerder werd genoemd. Zei me niks. Maar daar kwam ik wel langs op de boottocht naar St. Naum. Daar was ook een stop. Je kon toen ook dat museum in, maar zelf niet gedaan. Van buiten ziet er wel aardig uit om wat foto's van te nemen. Maar stelt inderdaad niet veel voor.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_220297272
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 12:07 schreef Silenus het volgende:

[..]
Je hebt er nu niet veel meer aan maar Eindhoven-Skopje direct is onder de 100 euro voor half mei.

Zou me niet té veel voorstellen van die 'onderwaterstad', het is een dorpje op palen, ik denk dat je er in een half uurtje doorheen bent.
haha juist dit soort tips vind ik leuk om te horen :)

het leek wel beetje de toeristische wat we niet perse zoeken, maar oke het is even ontdekken denk ik ook.
Do what you love, love what you do!
pi_220297276
quote:
1s.gif Op zondag 8 maart 2026 12:34 schreef Redefine het volgende:

[..]
Ah dat is de 'onderwater stad' wat eerder werd genoemd. Zei me niks. Maar daar kwam ik wel langs op de boottocht naar St. Naum. Daar was ook een stop. Je kon toen ook dat museum in, maar zelf niet gedaan. Van buiten ziet er wel aardig uit om wat foto's van te nemen. Maar stelt inderdaad niet veel voor.
je schijnt er te kunnen duiken ook wat mijn zusje graag wil. Ik denk dat het ook niet zo heel spectaculair zo zijn.

maar daarom dit topic. haha ik hou jullie op de hoogte. :)

auto ook geregeld inmiddels voor week.
pi_220297280
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2026 09:37 schreef Redefine het volgende:
Macedonië is ook leuk en mooi :) Al is het wel een stapje lager dan Montenegro, Kroatië en Bosnië.

Vanuit Ohrid is een 'cruise' naar St. Naum een aanrader. Dan heb je een boottocht over het hele meer, kom je langs meerdere bestemmingen en ook bij de abdij. Is ongeveer een halve dag. Verder het fort bezoeken in Ohrid voor een mooi uitzicht.

Vlakbij Skopje heb je de Matka Canyon wat zeker het bezoeken waard is. Ben alleen in en rond Skopje en Ohrid geweest dus voor de rest geen tips. Al schijnt Bitola ook interessant te zijn.

Je zou ook nog kunnen denken aan een bezoek aan Kosovo. En dan naar Prizren gaan.

Wist eigenlijk niet dat er directe vluchten van en naar Ohrid zijn. Ben destijds de reis begonnen in Belgrado en terug gevlogen vanuit Skopje met overstap in Belgrado.
zeker die canyon staat op lijstje, die cruise is ff vraag want zitten we met auto wss.

maar waardeer de tips, neem ze ff mee en kijken we even wat hele plan is. of gaat worden?

we doen meer maar basis van te voren plannen behalve vlucht en auto en eerste en laatste hotel en denk rest daar maar uitzoeken?

geen idee of dat een goed of slecht plan is :P
pi_220297333
je kunt er ergens kajaks huren trouwens, wat ook nog plan was. of idee.

weet niet of dat die canyon was of dat meer, ff nazoeken. maar lijkt ook nog leuk voor dagje.
pi_220297411
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2026 09:37 schreef Redefine het volgende:
Macedonië is ook leuk en mooi :) Al is het wel een stapje lager dan Montenegro, Kroatië en Bosnië.

Vanuit Ohrid is een 'cruise' naar St. Naum een aanrader. Dan heb je een boottocht over het hele meer, kom je langs meerdere bestemmingen en ook bij de abdij. Is ongeveer een halve dag. Verder het fort bezoeken in Ohrid voor een mooi uitzicht.

Vlakbij Skopje heb je de Matka Canyon wat zeker het bezoeken waard is. Ben alleen in en rond Skopje en Ohrid geweest dus voor de rest geen tips. Al schijnt Bitola ook interessant te zijn.

Je zou ook nog kunnen denken aan een bezoek aan Kosovo. En dan naar Prizren gaan.

Wist eigenlijk niet dat er directe vluchten van en naar Ohrid zijn. Ben destijds de reis begonnen in Belgrado en terug gevlogen vanuit Skopje met overstap in Belgrado.
die vlucht was beetje ding, het is wel goedkoper met tussenstop in Vienna maar uitenlijdelijk heel veel goedkoper konden we het niet vinden?

kost toch ook 300 retour ticket, maar weet wij hebben er geen ervareng mee.

Dus wellicht is dit tips voor wie meelezen>?

met tui dus nu want die doet rechtstreeks zonder tyssenstop. we hebben alternatief overwogen wat iets scheelde in vlucht, maar uiteindelijk maar voor makkelijk gegaan en zonder tussen stop.
pi_220576963
nou komt allemaal weer dichter bij?

Nog steeds hebben we geen concreet plan ofzo :P

maar dat is typisch familie wel.

We zien wel, moet wel ff eerste hotel boeken denk.
pi_220588332
Leuk. Ga dit topic even volgen.
Let's try to keep it light and gay
pi_220662103
update omdat nog een kleine 4 weken voor vertrek.

we hebben beetje globaal de route vast gezet met aankomst hotel geregeld.

De rest is beetje uit te vinden, maar er is een plan waar we mss 2 dagen willen zijn.

en is op eerste lokatie in natuurpark en Skopje tweede waarvan uit we wel met auto beetje die canyon kunnen bereiken.

Het is maar een week en denk eigenlijk te kort, maar we hadden even over gesproken wat nu handig was en lijkt dit rondje handig.

Nu is dit snelwegen. maar vanaf Ohrid nemen we andere route beetje meer door park heen als wat op het kaartje staat.

https://maps.app.goo.gl/m7tnULmtZQVXZZA17
pi_220662115
ik denk een week is weer te kort eigenlijk om het hele land te zien, maar denk wel dat we een oke planning hebben nu gemaakt.

Heb er eigenlijk onwijs zin in wel.
pi_220663410
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 08:01 schreef kree het volgende:
ik denk een week is weer te kort eigenlijk om het hele land te zien,

Dat kan je overal bijna elk land wel zeggen.

Alle toeristische hoogtepunten ga je in de meeste landen (vooral Europa) wel in een week kunnen zien.
Maar een land volledig ontdekken, inclusief de mensen en cultuur gaat al nooit lukken.
pi_220663824
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 11:14 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dat kan je overal bijna elk land wel zeggen.

Alle toeristische hoogtepunten ga je in de meeste landen (vooral Europa) wel in een week kunnen zien.
Maar een land volledig ontdekken, inclusief de mensen en cultuur gaat al nooit lukken.
nou denk dat wij goed rondje uitgezocht hebben met tijd?

mocht iemand nog tips hebben? we hebben alleen eerste hotel gepland. rest nog ter plekke? dus hoor graag waar of waar niet heen?
pi_220689812
Het is toch een beetje aftellen nu alweer en we hebben er onwijs zin in.

Beetje nog globale route aangepast ook ivm tijd en week.
maar eerste hotel geregeld, rest zien we wel als we daar zijn :)
pi_220690242
quote:
0s.gif Op maandag 27 april 2026 07:58 schreef kree het volgende:
update omdat nog een kleine 4 weken voor vertrek.

we hebben beetje globaal de route vast gezet met aankomst hotel geregeld.

De rest is beetje uit te vinden, maar er is een plan waar we mss 2 dagen willen zijn.

en is op eerste lokatie in natuurpark en Skopje tweede waarvan uit we wel met auto beetje die canyon kunnen bereiken.

Het is maar een week en denk eigenlijk te kort, maar we hadden even over gesproken wat nu handig was en lijkt dit rondje handig.

Nu is dit snelwegen. maar vanaf Ohrid nemen we andere route beetje meer door park heen als wat op het kaartje staat.

https://maps.app.goo.gl/m7tnULmtZQVXZZA17
deze dus is iets kleiner geworden, ook omdat we bedachten wordt teveel reistijd enzo en willen bij paar dingen wat langer op zelfde locatie zijn of hotel.

Dus meer tijd het stuk langs de grens en de natuurparken, daar ongeveer 2 dagen gepland (nog te bedenken waar te overnachten, dan naar Skopje, twee dagen daar ook ivm stad en die kloof die er eigenlijk niet heel ver vandaan zit.

Daarna beetje rechtstreeks weer terug naar Ohrid waar we weer terug moeten natuurlijk. met tussenstop ergens wijnproeverij met leuk hotel enzo.

maar nog is het niet helemaal concreet, maar dat willen we ook niet. Alleen beetje globaal het idee.
pi_220690282
ik hou me nog steeds aanbevolen voor tips he? dat Ohrid duiken enzo is wel idee voor eerste dag daar.

daarna natuurlijk die natuurparken in vooral daar zoeken we mss nog wat. of tips ofzo wat wel en niet te doen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220794059
weekje nog *O*
pi_220794103
Min of meer route is hetzelfde gebleven door de national parks enzo.

Zal even een linkje doen voor het globale idee.
We hebben wel hotel geboekt de dag van aankomst en voor terug in Ohrid.

daarna westelijk door de national parks 2 dagen uitgekozen op verschillende locaties.
Marovo park uiteraard en dan Shar national Park. Dan twee dagen in Skopje.

het stuk terug is nog beetje twijfel geval of we helemaal oostelijk terug willen gaan (wat mij de meer saaie optie lijkt)

Of nog met een dag terug weer door de national parks, Het is een beetje afhankelijk van wat we daar dan zien of denken willen we nog een dag daar. Of nog een stukje oostelijk verkennen.

Al met al is een week dan weer te kort eigenlijk, dus we moeten dat beetje afwegen.

Globale idee voor nu is dit.

https://maps.app.goo.gl/s59KCebftK2RBgKX7?g_st=aw

en dan met de optie dus om het oostelijke stuk te verleggen weer terug door de national parks.

En dit is uiteraard de meest efficiënte route. wat altijd een mogelijkheid is, maar we willen natuurlijk beetje afwijken van de snelweg.

Maar dat is meer een beetje te zien daar.

Denk Ohrid en sowieso twee dagen in national parks. dan 2 dagen Skopje (wat ook wel zeker is). beetje daartussen wijken we wellicht nog af terplekke,. Beetje meer de leuke routes ipv snelweg natuurlijk.
pi_220794150
maar weekje nog, moet ff denken wat in te pakken ook wel.
Ik denk dat we het best oke hebben zo. met nog optie om beetje af te wijken.

We hebben er wel allemaal onwijs zin in, zal uiteraard beetje proberen foto's te doen enzo en waar we zijn.
maar weet uit ervaring om terplekke alles uit te typen en te posten ook wel weer eens gedoe is.

Dus wellicht geen volledig reisverslag van minuut tot minuut, maar zal proberen het globaal iig beetje bij te houden met wat foto's en wat leuk is daar enzo.

niemand van ons ooit geweest, dus ben zelf net zo benieuwd als jullie zijn :)

ik denk qua afstanden valt het allemaal mee en te doen ook zo met auto. Maar we willen ook niet alleen maar aan het rijden zijn.
  Moderator donderdag 14 mei 2026 @ 21:48:13 #44
388664 crew  Dotteke
pi_220795233
Fijne vakantie Kree. Geniet ervan.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
pi_220795405
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 21:48 schreef Dotteke het volgende:
Fijne vakantie Kree. Geniet ervan.
het gaat sowieso leuk worden, het is even beetje ontdekken ook met ons 3 hoe dit gaat.

Maar al met al hebben we er allemaal zin in. ;)
pi_220795451
Voor wie er waren trouwens eerder, heb ik wel een vraag.

Was al beetje gepost ook hier, maar we kunnen afwijken van onze "route" om dat te zien ofzo.

Dus hoor nog steeds graag tips, hoewel min of meer we beetje denken dit is het meest handige om te doen in een week.
pi_220795620
auto huren voor week koste trouwens 500 euro. naja gedeeld door ons 3 valt het nog wel weer mee.

hotels lijken niet meer te kosten als ongeveer 100 euro per nacht voor ons 3.
pi_220801772
ben heel benieuwd hoe het daar is enzo. en hoe het nu gaat als we zelf dingen regelen .
pi_220818998
Bijna *O*
pi_220819007
quote:
99s.gif Op zondag 17 mei 2026 02:14 schreef Vino_Tinto het volgende:
Bijna *O*
aftellen idd, krijg haast al weer beetje reis stress ofzo en wat in te pakken.

maar het is een week, hoeveel nodig he? geleerd van de vorige keren altijd veel te veel meegenomen.

het is ook regelen we samen dan mijn zusje ma en ik.

En oke zusje moet nog wat hotel boeken, ik nog bezig met de e-tickets. hahahaha

ineens is het dan gewoon nog maar 6 dagen. Geen zorgen ik weet zo gaat dit altijd met mij en familie. maar lukt altijd wel :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')