Ah dat is de 'onderwater stad' wat eerder werd genoemd. Zei me niks. Maar daar kwam ik wel langs op de boottocht naar St. Naum. Daar was ook een stop. Je kon toen ook dat museum in, maar zelf niet gedaan. Van buiten ziet er wel aardig uit om wat foto's van te nemen. Maar stelt inderdaad niet veel voor.quote:Op zondag 8 maart 2026 12:07 schreef Silenus het volgende:
[..]
Je hebt er nu niet veel meer aan maar Eindhoven-Skopje direct is onder de 100 euro voor half mei.
Zou me niet té veel voorstellen van die 'onderwaterstad', het is een dorpje op palen, ik denk dat je er in een half uurtje doorheen bent.
haha juist dit soort tips vind ik leuk om te horenquote:Op zondag 8 maart 2026 12:07 schreef Silenus het volgende:
[..]
Je hebt er nu niet veel meer aan maar Eindhoven-Skopje direct is onder de 100 euro voor half mei.
Zou me niet té veel voorstellen van die 'onderwaterstad', het is een dorpje op palen, ik denk dat je er in een half uurtje doorheen bent.
je schijnt er te kunnen duiken ook wat mijn zusje graag wil. Ik denk dat het ook niet zo heel spectaculair zo zijn.quote:Op zondag 8 maart 2026 12:34 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ah dat is de 'onderwater stad' wat eerder werd genoemd. Zei me niks. Maar daar kwam ik wel langs op de boottocht naar St. Naum. Daar was ook een stop. Je kon toen ook dat museum in, maar zelf niet gedaan. Van buiten ziet er wel aardig uit om wat foto's van te nemen. Maar stelt inderdaad niet veel voor.
zeker die canyon staat op lijstje, die cruise is ff vraag want zitten we met auto wss.quote:Op woensdag 4 maart 2026 09:37 schreef Redefine het volgende:
Macedonië is ook leuk en mooiAl is het wel een stapje lager dan Montenegro, Kroatië en Bosnië.
Vanuit Ohrid is een 'cruise' naar St. Naum een aanrader. Dan heb je een boottocht over het hele meer, kom je langs meerdere bestemmingen en ook bij de abdij. Is ongeveer een halve dag. Verder het fort bezoeken in Ohrid voor een mooi uitzicht.
Vlakbij Skopje heb je de Matka Canyon wat zeker het bezoeken waard is. Ben alleen in en rond Skopje en Ohrid geweest dus voor de rest geen tips. Al schijnt Bitola ook interessant te zijn.
Je zou ook nog kunnen denken aan een bezoek aan Kosovo. En dan naar Prizren gaan.
Wist eigenlijk niet dat er directe vluchten van en naar Ohrid zijn. Ben destijds de reis begonnen in Belgrado en terug gevlogen vanuit Skopje met overstap in Belgrado.
die vlucht was beetje ding, het is wel goedkoper met tussenstop in Vienna maar uitenlijdelijk heel veel goedkoper konden we het niet vinden?quote:Op woensdag 4 maart 2026 09:37 schreef Redefine het volgende:
Macedonië is ook leuk en mooiAl is het wel een stapje lager dan Montenegro, Kroatië en Bosnië.
Vanuit Ohrid is een 'cruise' naar St. Naum een aanrader. Dan heb je een boottocht over het hele meer, kom je langs meerdere bestemmingen en ook bij de abdij. Is ongeveer een halve dag. Verder het fort bezoeken in Ohrid voor een mooi uitzicht.
Vlakbij Skopje heb je de Matka Canyon wat zeker het bezoeken waard is. Ben alleen in en rond Skopje en Ohrid geweest dus voor de rest geen tips. Al schijnt Bitola ook interessant te zijn.
Je zou ook nog kunnen denken aan een bezoek aan Kosovo. En dan naar Prizren gaan.
Wist eigenlijk niet dat er directe vluchten van en naar Ohrid zijn. Ben destijds de reis begonnen in Belgrado en terug gevlogen vanuit Skopje met overstap in Belgrado.
Dat kan je overal bijna elk land wel zeggen.quote:Op maandag 27 april 2026 08:01 schreef kree het volgende:
ik denk een week is weer te kort eigenlijk om het hele land te zien,
nou denk dat wij goed rondje uitgezocht hebben met tijd?quote:Op maandag 27 april 2026 11:14 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat kan je overal bijna elk land wel zeggen.
Alle toeristische hoogtepunten ga je in de meeste landen (vooral Europa) wel in een week kunnen zien.
Maar een land volledig ontdekken, inclusief de mensen en cultuur gaat al nooit lukken.
deze dus is iets kleiner geworden, ook omdat we bedachten wordt teveel reistijd enzo en willen bij paar dingen wat langer op zelfde locatie zijn of hotel.quote:Op maandag 27 april 2026 07:58 schreef kree het volgende:
update omdat nog een kleine 4 weken voor vertrek.
we hebben beetje globaal de route vast gezet met aankomst hotel geregeld.
De rest is beetje uit te vinden, maar er is een plan waar we mss 2 dagen willen zijn.
en is op eerste lokatie in natuurpark en Skopje tweede waarvan uit we wel met auto beetje die canyon kunnen bereiken.
Het is maar een week en denk eigenlijk te kort, maar we hadden even over gesproken wat nu handig was en lijkt dit rondje handig.
Nu is dit snelwegen. maar vanaf Ohrid nemen we andere route beetje meer door park heen als wat op het kaartje staat.
https://maps.app.goo.gl/m7tnULmtZQVXZZA17
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Do what you love, love what you do!
het gaat sowieso leuk worden, het is even beetje ontdekken ook met ons 3 hoe dit gaat.quote:
aftellen idd, krijg haast al weer beetje reis stress ofzo en wat in te pakken.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |