abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220152118
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_220152147
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 12:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tja, pure domheid, wat mij betreft. Ik zei het al eerder: de landelijke overheid is vergelijkbaar met een persoon die echt dagelijks een auto nodig heeft, maar toch zijn auto wegbezuinigd. Leuke korte termijn besparing op vaste lasten, tot je er achter komt dat je dagelijks een auto moet huren of zelfs gebruik moet maken van taxi's. Dan kom je er achter hoe dom je bezig bent.

De overheid doet hetzelfde: steeds kleiner willen worden in vaste lasten, waardoor ze steeds meer externen moeten inhuren en zelfs hele bureaus moeten inschakelen. Echt, extreem dom.
Weet niet hoe je hier bij komt. De overheid is de afgelopen jaren alleen maar gegroeid. Op werkelijk elk aspect. Zowel vaste inhuur, als salariskosten, als budget. Hoe je daaruit de conclusie trekt dat men alleen maar wil krimpen in vaste lasten? :?
pi_220152200
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 11:42 schreef Lichtloper het volgende:
De VVD is al jaren bezig om deze groep actief aan zich te binden. De laatste campagne was zelfs grotendeels gericht op deze groep. Beetje vreemd om je dan af te vragen ‘waarom ze in godsnaam bij de VVD zitten’. Lijkt me juist een volkomen logisch gevolg van bewuste keuzes in wat voor partij je wil zijn.
De VVD heeft inderdaad een halfslachtige poging gedaan om de vliegen van de PVV af te vangen, maar dat is voor die groep nog steeds niet genoeg. Dus dan vraag ik me inderdaad af wat je er nog doet. Zo ongeveer alles wat uit de hoek van KL komt, gaat over buut'nlanders, of netter het 'beschermen van cultureel-identiaire aspecten van de Westerse samenleving' en een hoop gezeur dat de VVD daar te weinig aan doet. Niets over liberalisme in het algemeen, (hence the name :') ). Nou ja, ga dan naar Geert, Lidewij, Matuszower of als je het nog redelijk wil houden Eerdmans. De keuze is reuze.
pi_220152245
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 12:23 schreef nostra het volgende:

[..]
De VVD heeft inderdaad een halfslachtige poging gedaan om de vliegen van de PVV af te vangen, maar dat is voor die groep nog steeds niet genoeg. Dus dan vraag ik me inderdaad af wat je er nog doet. Zo ongeveer alles wat uit de hoek van KL komt, gaat over buut'nlanders, of netter het 'beschermen van cultureel-identiaire aspecten van de Westerse samenleving' en een hoop gezeur dat de VVD daar te weinig aan doet. Niets over liberalisme in het algemeen, (hence the name :') ). Nou ja, ga dan naar Geert, Lidewij, Matuszower of als je het nog redelijk wil houden Eerdmans. De keuze is reuze.
Ja maar er komt ergens een punt dat deze club de nieuwe ‘echte’ VVD wordt. Jij vraagt je af wat ze nog bij de VVD doen als je ze nooit over liberalisme hoort, zoals de Republikeinen zich 15 jaar geleden afvroegen wat de Tea Party bij hun partij te zoeken had.
pi_220152253
https://www.nu.nl/formati(...)-harder-geraakt.html

Wel interessant.
We gaan er op achteruit?

"Iedereen gaat erop achteruit door coalitieplannen, lagere inkomens harder geraakt"

We gaan er zelfs meer op achteruit als wanneer we niks doen?

"Met die plannen gaat iedereen er iets meer op achteruit dan bij ongewijzigd beleid het geval zou zijn, ziet het CPB."

Oh nee we gaan er toch uit vooruit?
"
De koopkracht neemt de komende vier jaar voor vrijwel iedereen licht toe,
"
pi_220152264
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 12:14 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Weet niet hoe je hier bij komt. De overheid is de afgelopen jaren alleen maar gegroeid. Op werkelijk elk aspect. Zowel vaste inhuur, als salariskosten, als budget. Hoe je daaruit de conclusie trekt dat men alleen maar wil krimpen in vaste lasten? :?
Ze zijn vooral gegroeid in inhuur, omdat ze zuinig willen zijn in vast personeel. Er zijn echt massaal ambtenaren verdwenen. En ja, dat kost dus geld, daar wordt het duurder van.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_220152287
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 12:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze zijn vooral gegroeid in inhuur, omdat ze zuinig willen zijn in vast personeel. Er zijn echt massaal ambtenaren verdwenen. En ja, dat kost dus geld, daar wordt het duurder van.
Het is gewoon feitelijk onjuist dat er massaal ambtenaren zijn verdwenen. Uit het Correpondent artikel dat laatst werd gedeeld hier:
quote:
De rijksoverheid dijde de afgelopen jaren uit als een vergeten deeg, terwijl ‘meer ambtenaren’ nooit in een verkiezingsprogramma heeft gestaan. Jarenlang was het aantal rijksambtenaren in Nederland redelijk stabiel. Tussen 2000 en 2018 schommelde het tussen de 115.000 en 125.000 voltijders, maar toen gebeurde er iets geks.

Sinds 2018 kwamen er meer dan 43.000 rijksambtenaren bij. Dat gebeurde onder Rutte III en Rutte IV. Precies, de partijen die nu willen bezuinigen op het ambtenarenapparaat zijn dus vrijwel dezelfde als de partijen die het lieten groeien (minus ChristenUnie).

Tussen 2018 en 2024 was er een stijging van 38 (!) procent van het aantal rijksambtenaren, en een toename van 68 procent in kosten, want de salarissen gingen ook omhoog.
  vrijdag 20 februari 2026 @ 12:44:47 #8
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220152345
quote:

[..]
vooral bij de afhandeling van de toeslagaffaire zijn heel veel ZZP ers bijgekomen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220152355
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 10:06 schreef Jaeger85 het volgende:
https://eenvandaag.avrotr(...)ieuwe-kabinet-162828

Waarom zijn VVD stemmers zo negatief terwijl Yezilgoz alles heeft behaald wat ze beloofd had? Geen PvdA/GL en HRA ongemoeid. Ook nog een hele hoop VVD punten in het verkiezingsprogramma. Ze liep niet voor niets steeds zo te glunderen.
Simpel, de ineenstorting van de VVD is voorkomen door een toestroom vanuit de PVV. Dat zal dus pakweg de helft van de huidige achterban zijn en die vinden alles met D66 per definitie kut.
pi_220152367
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 12:23 schreef nostra het volgende:

[..]
Of is het andersom en hoort de bulk van de VVD tegenwoordig gewoon bij uiterst rechts? En is liberalisme juist iets wat er niet meer bij past?
pi_220152368
quote:

[..]
Dit is een leugen. Constant maar weer herhaald, maar het blijft een leugen.
pi_220152374
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 12:36 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Het is gewoon feitelijk onjuist dat er massaal ambtenaren zijn verdwenen. Uit het Correpondent artikel dat laatst werd gedeeld hier:
[..]

Dat is hem ook al eerder gelinkt. Maar toch blijft de leugen regeren.
pi_220152437
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 12:47 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Of is het andersom en hoort de bulk van de VVD tegenwoordig gewoon bij uiterst rechts? En is liberalisme juist iets wat er niet meer bij past?
"Uiterst rechts" :')
pi_220152576
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 12:54 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
"Uiterst rechts" :')
Ik snap dat jij ideologisch een zwak hebt voor die droeftoeters. Maar het is in de politieke beschouwingen geen ongebruikelijke term voor partijen als FvD, JA21, PVV e.d.

https://www.montesquieu-i(...)_verkiezingsnummer_1

ook zou je goed kunnen betogen dat dat “klassiek liberaal” clubje daar ook tegenaan schurkt…
pi_220152619
Ik word wel een beetje moe bij hoe het journaille het weer opschrijft: de koopkracht neemt af, maar vervolgens gaat iedereen er toch wat op vooruit. Dat gegoochel met clickbaitwoorden zet ook wel een sentiment neer waar je in deze maatschappij juist uiterst voorzichtig mee moet zijn
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220152706
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 13:13 schreef TheVulture het volgende:
Ik word wel een beetje moe bij hoe het journaille het weer opschrijft: de koopkracht neemt af, maar vervolgens gaat iedereen er toch wat op vooruit. Dat gegoochel met clickbaitwoorden zet ook wel een sentiment neer waar je in deze maatschappij juist uiterst voorzichtig mee moet zijn
Ja, de koopkracht neemt toe, maar door het kabinetsbeleid neemt de koopkracht wel minder toe dan bij ongewijzigd beleid.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_220152709
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 13:09 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ik snap dat jij ideologisch een zwak hebt voor die droeftoeters.
Nee, ik lach je gewoon uit.
pi_220152715
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 13:19 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Ja, de koopkracht neemt toe, maar door het kabinetsbeleid neemt de koopkracht wel minder toe dan bij ongewijzigd beleid.
Dus toch maar PVV stemmen dan? :D
pi_220152729
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 13:20 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dus toch maar PVV stemmen dan? :D
Nee, ik ben niet achterlijk.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_220152733
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 13:19 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
De vergelijking met kabinet "gratis bier" is dan ook niet zo realistisch in mijn ogen, die deden vooral heel veel dingen niet. Dit is gewoon een evenwichtig pakket waar de oppositie vast nog wel wat aan bij zal schaven.

Ik zag trouwens dat de koppen in de media al iets zijn aangepast, waarschijnlijk was er een stagiair bij het ANP iets te enthousiast :P
pi_220152749
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 13:19 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Nee, ik lach je gewoon uit.
Oh, dat mag. Ik weet uit welke leegte dat komt.
pi_220152823
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 13:22 schreef TheVulture het volgende:

[..]
De vergelijking met kabinet "gratis bier" is dan ook niet zo realistisch in mijn ogen, die deden vooral heel veel dingen niet. Dit is gewoon een evenwichtig pakket waar de oppositie vast nog wel wat aan bij zal schaven.

Ik zag trouwens dat de koppen in de media al iets zijn aangepast, waarschijnlijk was er een stagiair bij het ANP iets te enthousiast :P
Mwah, ik vind dit wel een grote disclaimer:

quote:
Werklozen en arbeidsongeschikten zwaarst getroffen
Mensen die werkloos of arbeidsongeschikt worden, zullen de maatregelen uit het coalitieakkoord het meest gaan voelen in de portemonnee. Doordat de coalitie de hoogte en duur van uitkeringen aanpakt, zal deze groep te maken krijgen met ‘een sterk negatief koopkrachteffect’, stelt het CPB. Deze gevolgen zijn echter grotendeels buiten de sommen gehouden
Lees ik in het AD.

De gevolgen zijn dus flink negatiever dan voorgespiegeld.

Als ik alleen voor mezelf al de rekensom ga maken gaat het mij ook enorm veel geld kosten (honderden euro’s), aan afschaffen hulp in huishouden, hoger eigen risico, afschaffen aftrekpost zorgkosten, de vrijheidsbijdrage enz.

(Ja, ik kamp met een fysieke beperking).
pi_220152898
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 12:47 schreef KareldeStoute het volgende:
Neuh, de bulk is gewoon normaal volk. Het blijft alleen wachten op dat liberaal manifest, volgens mij is het nu gepland voor juni.
pi_220152942
D66 vind het een geweldig akkoord. Eindelijk einde aan de stilstand.

quote:
Dit akkoord durft te hervormen. De forse uitgavengroei in zorg en sociale zekerheid wordt afgeremd. Dat is nodig om goede zorg en een stevig vangnet niet alleen nu, maar ook morgen betaalbaar te houden. Tegelijk gaan Nederlanders er gemiddeld op vooruit. Er is bovendien extra geld voor kwetsbare groepen beschikbaar gesteld. We moeten ervoor zorgen dat die terechtkomen bij de mensen die dit het hardste nodig hebben.

twitter
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_220153007
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 13:28 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Mwah, ik vind dit wel een grote disclaimer:
[..]
Lees ik in het AD.

De gevolgen zijn dus flink negatiever dan voorgespiegeld.

Als ik alleen voor mezelf al de rekensom ga maken gaat het mij ook enorm veel geld kosten (honderden euro’s), aan afschaffen hulp in huishouden, hoger eigen risico, afschaffen aftrekpost zorgkosten, de vrijheidsbijdrage enz.

(Ja, ik kamp met een fysieke beperking).
Je bent niet enigste.
Ik vind mensen die dit soort plannen verzinnen er paar maanden mee moeten met een chronische zieken en ervaren tegen welke dingen ze aanlopen.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_220153022
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 13:40 schreef nostra het volgende:

[..]
Neuh, de bulk is gewoon normaal volk. Het blijft alleen wachten op dat liberaal manifest, volgens mij is het nu gepland voor juni.
De VVD is alleen nog maar opportunistisch de populistische volkswil aan het najagen. Heel even leek het alsof daar een discussie over ging uitbarsten, maar de rijen zijn weer gesloten en men loopt weer vrolijk PVV-light uit te hangen. Het is hoogst naïef om te denken dat een liberaal manifest daar iets aan gaat veranderen.
  vrijdag 20 februari 2026 @ 13:57:41 #27
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220153025
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 13:46 schreef capricia het volgende:
[..]
[ x ]
als men echt flink geld wil besparen dan moeten ze de wijziging in 2023 van het pensioenspaar percentage voor de vrije beroepen van 13,3% naar 30 % terugdraaien
en het maximum pensioensparen van 137.800 terug op 100.00 euro zetten

Maar dat zal de VVD wel niet willen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220153813
Caroline :W
  Moderator vrijdag 20 februari 2026 @ 15:10:33 #29
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220153836
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 15:08 schreef datwouiknetzeggen het volgende:
Maar met Vermeer gaan we als Nederland wel weer van de regen in de drup ;)

https://nos.nl/artikel/26(...)-blijft-wel-kamerlid
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220153841
https://www.bd.nl/politie(...)leider-bbb~ae2cbb60/

We zwaaien Caroline uit als fractievoorzitter en partijleider. Wel interessant dat Mona het niet wordt, dat zal nog wel gaan schuren
pi_220153868
Lientje die stopt? Waar komt dat dan ineens vandaan?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 20 februari 2026 @ 15:16:49 #32
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_220153895
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 15:08 schreef datwouiknetzeggen het volgende:
Opnieuw een populistische partij naar de klote.
pi_220153905
Goed dat ze nog wel in de kamer blijft, anders was ik haar ongelimiteerde achterlijkheid zowaar gaan missen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_220153940
Van regen in drup. Vermeer is zo niet nog idioter.
pi_220153962
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 15:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Lientje die stopt? Waar komt dat dan ineens vandaan?
Geen hardgekookte eieren meer bij de lunch
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator vrijdag 20 februari 2026 @ 15:27:07 #36
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220153988
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 15:24 schreef probeer het volgende:

[..]
Geen hardgekookte eieren meer bij de lunch
Ik was zo blij dat ik die episode weer vergeten was. :r Bedankt weer.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 20 februari 2026 @ 15:30:56 #37
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220154016
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 15:11 schreef TheVulture het volgende:

We zwaaien Caroline uit als fractievoorzitter en partijleider. Wel interessant dat Mona het niet wordt, dat zal nog wel gaan schuren
nou dan is het gedaan met de BBB , die stemmen gaan naar JA21
pi_220154020
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 15:11 schreef TheVulture het volgende:

Dus eigenlijk is Lientje afgevallen.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_220154081
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 13:57 schreef Lichtloper het volgende:
De VVD is alleen nog maar opportunistisch de populistische volkswil aan het najagen. Heel even leek het alsof daar een discussie over ging uitbarsten, maar de rijen zijn weer gesloten en men loopt weer vrolijk PVV-light uit te hangen. Het is hoogst naïef om te denken dat een liberaal manifest daar iets aan gaat veranderen.
Ik denk dat je je in dat laatste nogal vergist, maar we zullen het zien.
pi_220154089
Die zag ik niet aankomen.

Wat is daar gebeurt joh?
pi_220154113
Was deze sneaky belastingverhoging al bekend;

https://www.rtl.nl/nieuws(...)ging-petto-te-hebben

De eerste 2 belastingschijven worden met 0,9% verhoogd.

Let wel; dit komt nog bovenop de “vrijheidsbijdrage”.
pi_220154138
Zijn er nog mensen blij met de nieuwe plannen? :+
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_220154154
quote:
[..]
[ x ]
Zou ook wat raar zijn als hij het een kutakkoord zou vinden, hoewel je alles van Paternotte kan verwachten.
pi_220154167
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 15:49 schreef capricia het volgende:
Niemand wordt blij van dingen die pijn doen, maar er zal nu eenmaal pijn moeten komen. En die is nog lang niet voorbij, nu loopt de economie nog. Een geprognosticeerde staatsschuld van 137% (was 118%) in 2060 met de huidige plannen is natuurlijk volstrekt onwenselijk en brengt ons op niveautje Italië.
pi_220154168
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 15:50 schreef nostra het volgende:

[..]
Zou ook wat raar zijn als hij het een kutakkoord zou vinden, hoewel je alles van Paternotte kan verwachten.
Ik geloof echt dat zowel links als rechts niemand blij is.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_220154171
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 15:52 schreef nostra het volgende:

[..]
Niemand wordt blij van dingen die pijn doen, maar er zal nu eenmaal pijn moeten komen. En die is nog lang niet voorbij, nu loopt de economie nog. Een geprognosticeerde staatsschuld van 137% (was 118%) in 2060 met de huidige plannen is natuurlijk volstrekt onwenselijk en brengt ons op niveautje Italië.
Zeker. Wat mij betreft houden we de staatsschuld binnen de perken.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 20 februari 2026 @ 15:56:14 #47
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_220154188
D66 heeft zich wederom bewezen als een vulgaire rechtse partij.
En keer op keer trappen die geschoolde sociaal bewuste schoffelsschuivers erin.
pi_220154401
quote:
Je bent op zoek naar mensen om te bannen?
pi_220154408
quote:
12s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 16:21 schreef probeer het volgende:

[..]
Je bent op zoek naar mensen om te bannen?
_O-
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_220154425
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 15:45 schreef Tomatenboer het volgende:
Was deze sneaky belastingverhoging al bekend;

https://www.rtl.nl/nieuws(...)ging-petto-te-hebben

De eerste 2 belastingschijven worden met 0,9% verhoogd.

Let wel; dit komt nog bovenop de “vrijheidsbijdrage”.
Lekker dan :')
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Moderator vrijdag 20 februari 2026 @ 16:26:37 #51
375570 crew  Cyan9
pi_220154427
Er komen hier duistere plannen aan het licht.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  vrijdag 20 februari 2026 @ 16:29:13 #52
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_220154459
quote:
De allerijksten staan in handjes te wrijven.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  vrijdag 20 februari 2026 @ 16:29:59 #53
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_220154472
Wanneer algehele staking?
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_220154505
Ik hoop dat links en rechts hier samen voor gaan liggen en dat ze geen poot aan de grond krijgen met dit aso beleid
pi_220154570
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 16:29 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
De allerijksten staan in handjes te wrijven.
Het bedrijfsleven waarschijnlijk ook.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_220154625
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 16:31 schreef Cupfighter het volgende:
Ik hoop dat links en rechts hier samen voor gaan liggen en dat ze geen poot aan de grond krijgen met dit aso beleid
Wat mij betreft wordt Jetten I een doodgeboren kindje en gaan we over pakweg een half jaar gewoon weer opnieuw naar de stembus.

Nadeel is wel dat de plannen die nu voorgesteld worden het cynisme en wantrouwen vergroten, dus het risico dat er dan nog meer mensen vluchten naar partijen als FvD is levensgroot.
  vrijdag 20 februari 2026 @ 16:37:34 #57
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_220154656
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 16:35 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Wat mij betreft wordt Jetten I een doodgeboren kindje en gaan we over pakweg een half jaar gewoon weer opnieuw naar de stembus.

Nadeel is wel dat de plannen die nu voorgesteld worden het cynisme en wantrouwen vergroten, dus het risico dat er dan nog meer mensen vluchten naar partijen als FvD is levensgroot.
Beetje ala afd in duitseland
pi_220154659
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 16:29 schreef cherrycoke het volgende:
Wanneer algehele staking?
Zeg NEE tegen 0,2% minder koopkrachtstijging!!

OP NAAR HET BINNENHOF!! :( w/
pi_220154731
quote:

[..]

En dan is het slechts een kwestie van tijd voor de VVD die als wenselijke partner presenteert.
pi_220154759
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 16:31 schreef Cupfighter het volgende:
Zie het niet zo gebeuren. De gemeenteraadsverkiezingen gaan geen succes worden voor PvdA/GL (de fusie rommelt lokaal nogal en dat betaalt zich vermoedelijk negatief uit) en SP (bestaan die nog?). Dus dan zie ik voorlopig geen momentum ontstaan…
pi_220154762
Het is wel cynisch beleid voor de middenklasse. Rijkere klasse komt er weer mee weg. Bijzonder dat het zo makkelijk gaat.
pi_220154795
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 16:37 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Zeg NEE tegen 0,2% minder koopkrachtstijging!! **

OP NAAR HET BINNENHOF!! :( w/
** zolang je gezond en werkend blijft

En vooral dát is waar tegen geprotesteerd moet worden. Die 0,2% doet me persoonlijk niet zo veel
pi_220154879
quote:

[..]
Ik ga inderdaad ook altijd complotdenken, racistisch en antisemitisch doen als ik het ergens niet mee eens ben of teleurgesteld in de politiek.

Echt een onzinnig dat extreemrechts vluchtgedrag maar normaal moet worden gevonden.
pi_220154963
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 16:53 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Ik ga inderdaad ook altijd complotdenken, racistisch en antisemitisch doen als ik het ergens niet mee eens ben of teleurgesteld in de politiek.

Echt een onzinnig dat extreemrechts vluchtgedrag maar normaal moet worden gevonden.
Het is bovendien ook niet waar. Het niet aanpakken van overduidelijke problemen zoals migratie is wat populisten voedt.
pi_220155092
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 16:56 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Het is bovendien ook niet waar. Het niet aanpakken van overduidelijke problemen zoals migratie is wat populisten voedt.
Er zijn meer en grotere problemen dan migratie
pi_220155099
quote:

[..]
Dat is natuurlijk gelul. Hoe hard je dat soort zaken ook aanpakt, het zal nooit genoeg zijn. Wat ze voedt is dat ze door “middenpartijen” serieus genomen worden als potentiële partners.
pi_220155108
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 17:06 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Zeker. Daarom is het ook zo dom om daar in mee te gaan en alles er door laat gijzelen. Heeft ons net het mislukte experiment Schoof opgeleverd maar we moeten het maar blijven proberen :’).
pi_220155133
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 17:08 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Zeker. Daarom is het ook zo dom om daar in mee te gaan en alles er door laat gijzelen. Heeft ons net het mislukte experiment Schoof opgeleverd maar we moeten het maar blijven proberen :’).
Ja dit dus
pi_220155150
quote:

[..]
Onbestaande problemen kun je niet aanpakken.
pi_220155175
Caroline geen partijleider meer.
https://www.ad.nl/politie(...)gt-haar-op~ae2cbb60/
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_220155241
quote:

[..]

Ik kan me er ook niet in vinden, maar je ziet nu eenmaal dat mensen voor een proteststem eerder uitwijken naar rechtse partijen dan naar linkse partijen. Mede ook omdat de term links tegenwoordig besmet is geraakt en bij veel Nederlanders synoniem staat voor alles dat verkeerd en walgelijk is.

Ik heb het ook niet bedacht hoor, maar ik constateer slechts.
pi_220155441
quote:
Al besproken.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
  vrijdag 20 februari 2026 @ 17:31:13 #73
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_220155448
quote:
En Vermeer maakt het even af. :Y Ik denk dat Keijzer overstapt naar JA21.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_220155495
quote:
[..]
[ x ]
Het echte sloopwerk begint voor het sociale stelsel met dit horrorkabinet. Welzijn, welvaart en zekerheden van burgers zullen afnemen en dit zal zorgen voor veel sociale ellende.

Het militair-industrieel complex is de enige die echt kan juichen voor kabinet Jetten en vele miljarden zullen jaarlijks in deze bodemloze put verdwijnen, dit terwijl er veel belangrijke prioriteiten zijn. Diep triest.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_220155589
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 17:33 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Het echte sloopwerk begint voor het sociale stelsel met dit horrorkabinet. Welzijn, welvaart en zekerheden van burgers zullen afnemen en dit zal zorgen voor veel sociale ellende.

Het militair-industrieel complex is de enige die echt kan juichen voor kabinet Jetten en vele miljarden zullen jaarlijks in deze bodemloze put verdwijnen, dit terwijl er veel belangrijke prioriteiten zijn. Diep triest.
Voor de allerarmsten zal er vast wel weer iets met toeslagen gedaan worden om te repareren.
Nog meer afhankelijk van de staat.

Zoals ik de koopkracht plaatjes nu lees, komt het geld voornamelijk bij gezinnen vandaan.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_220155732
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 17:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Voor de allerarmsten zal er vast wel weer iets met toeslagen gedaan worden om te repareren.

Zoals ik de koopkracht plaatjes nu lees, komt het geld voornamelijk bij gezinnen vandaan.
Zit er zomaar in ja, we moeten van al die toeslagen af, we doen er gewoon nog eentje bij. ;(
pi_220155771
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 17:06 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Zal best. Maar je moet er alsnog wat mee doen. Zo werkt een democratie een beetje hé. Net doen alsof het probleem niet bestaat zoals sommigen in dit topic helpt niemand.
pi_220155832
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 17:45 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Zit er zomaar in ja, we moeten van al die toeslagen af, we doen er gewoon nog eentje bij. ;(
Gewoon nodeloos rondpompen van geld, ze leren het nooit
pi_220155834
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 17:06 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk gelul. Hoe hard je dat soort zaken ook aanpakt, het zal nooit genoeg zijn.
Gelul natuurlijk. D66 neemt het probleem serieus en wordt de grootste partij. Of ze het ook daadwerkelijk gaan aanpakken moeten we nog zien, maar de nieuwe asielwetten doorvoeren is alvast een begin.

Wilders heeft niet voor niets gegokt en verloren op basis van hetzelfde idee als jij hier poneert.
pi_220156098
quote:

[..]

Bedoel, minstens 2 van de 3 heb je ook bij extreemlinks.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220156110
quote:

[..]

Oftewel: het CDA heeft zitten slapen bij de onderhandelingen.
  vrijdag 20 februari 2026 @ 18:06:02 #82
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_220156206
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 17:31 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ja, dat is aannemelijk. En ze neemt de helft van de partij mee. Na de komende Statenverkiezingen blijft er weinig van de club over, dan wordt het een soort 50PLUS.

In die hoek zit er sowieso een herverdeling aan te komen. De PVV is stervende, dat is ook wel duidelijk geworden.
pi_220156254
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 17:21 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Ik kan me er ook niet in vinden, maar je ziet nu eenmaal dat mensen voor een proteststem eerder uitwijken naar rechtse partijen dan naar linkse partijen. Mede ook omdat de term links tegenwoordig besmet is geraakt en bij veel Nederlanders synoniem staat voor alles dat verkeerd en walgelijk is.

Ik heb het ook niet bedacht hoor, maar ik constateer slechts.
Denk dat de gemiddelde stemmer zichzelf ook niet wilt associeren met de propallies. Dan zou een (protest)stem op links ook raar zijn.
pi_220156271
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 17:31 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Als ik JA21 was zou ik haar weigeren, ze is een type dat niet rust voor ze de leiding heeft en zorgt daarmee permanent voor onrust.
pi_220156323
quote:

[..]

Ik vermoed dat het, geheel terecht naar mijn mening, heel erg moeilijk gaat worden voor het kabinet Jetten in zowel de Eerste als Tweede Kamer.
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_220156338
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 18:06 schreef freako het volgende:

[..]
Ja, dat is aannemelijk. En ze neemt de helft van de partij mee. Na de komende Statenverkiezingen blijft er weinig van de club over, dan wordt het een soort 50PLUS.

In die hoek zit er sowieso een herverdeling aan te komen. De PVV is stervende, dat is ook wel duidelijk geworden.
Wie weet is Mona wel gepolst voor de functie van partijleider, maar heeft zij zelf nee gezegd.
pi_220156358
quote:

[..]

Net als de 350 miljoen euro tegemoetkoming voor chronisch zieken en gehandicapten waarmee ze schermen waarschijnlijk.

Wat in de eerste plaats altijd sowieso maar een klein deel van de kosten dekt maar bovenal alleen voor mensen met een absoluut minimuminkomen toegekend wordt. Iedereen met meer, maar nog steeds ruim onder modaal kan alles zelf ophoesten.
pi_220159863
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 17:58 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Bedoel, minstens 2 van de 3 heb je ook bij extreemlinks.
1, maar bij links vind ik dat even achterlijk.
pi_220159913
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 18:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als ik JA21 was zou ik haar weigeren, ze is een type dat niet rust voor ze de leiding heeft en zorgt daarmee permanent voor onrust.
Mona ademt gewoon JA21.

Zijn er nog protestanten die voor haar gaan? Beetje rechts CDA zeg maar. Of misschien weet jij dat ook niet.
pi_220160081
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 21:58 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Mona ademt gewoon JA21.
Maar vooral omdat ze graag ruzie maakt en van partij wisselt.
pi_220160111
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 21:58 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Mona ademt gewoon JA21.

Zijn er nog protestanten die voor haar gaan? Beetje rechts CDA zeg maar. Of misschien weet jij dat ook niet.
Ze had veel voorkeursstemmen, dat zijn vast niet alleen Volendammers. Maar of dat nu protestanten zijn? Keijzer is katholiek.

Ik vind Keijzer trouwens eenmansfractie ademen, omdat ze totaal met niemand kan samenwerken.
pi_220160224
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 22:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ze had veel voorkeursstemmen, dat zijn vast niet alleen Volendammers. Maar of dat nu protestanten zijn? Keijzer is katholiek, volgens mij.
Oh dat zou ook kunnen. Al zie ik katholieken traditioneel wel vaak linkser zijn dan het calvinistische smaldeel onzer natie.
Eens dat dat dan weer niet protestanten perse hoeven te zijn.

En ik vind het ook lastig om te bepalen of confessie überhaupt nog een serieuze rol van betekenis speelt.

Maar ik blijf haar wel CDA/JA21 vinden. En zeker geen VVD of GLpvda.
pi_220160267
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 22:10 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Oh dat zou ook kunnen. Al zie ik katholieken traditioneel wel vaak linkser zijn dan het calvinistische smaldeel onzer natie.
Eens dat dat dan weer niet protestanten perse hoeven te zijn.

En ik vind het ook lastig om te bepalen of confessie überhaupt nog een serieuze rol van betekenis speelt.

Maar ik blijf haar wel CDA/JA21 vinden. En zeker geen VVD of GLpvda.
Inhoudelijk zit ze wat mij betreft trouwens ergens tussen PVV en FvD. Heb haar diverse complotten horen verdedigen en ze zit echt 100% op de lijn Wilders wat betreft asiel.
pi_220160268
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 17:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Oftewel: het CDA heeft zitten slapen bij de onderhandelingen.
Mwah de bommenbelasting van Bontebal kwam vooral van het CDA.
pi_220160270
As-woensdag was trouwens echt bizar druk in onze kerk
Tot aan staan aan toe.
Is dat iets wat meer mensen opgevallen is?
pi_220160302
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 22:12 schreef Hanca het volgende:

[..]
Inhoudelijk zit ze wat mij betreft trouwens ergens tussen PVV en FvD.
Misschien ben jij ook wel linkser geworden. Kan dat?
Ik vind Mona wel echt rechts binnen/buiten, op de CDA flank qua geluid.
pi_220160303
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 22:12 schreef Black_Baron het volgende:
As-woensdag was trouwens echt bizar druk in onze kerk
Tot aan staan aan toe.
Is dat iets wat meer mensen opgevallen is?
Dat valt mij het laatste jaar in heel veel kerken op. En dan is bijna iedereen tussen de 17 en de 35.
pi_220160311
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 22:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat valt mij het laatste jaar in heel veel kerken op. En dan is bijna iedereen tussen de 17 en de 35.
Ja. Veel jonge gezinnen en ook pubers.
pi_220160319
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 22:14 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Misschien ben jij ook wel linkser geworden. Kan dat?
Ik vind Mona wel echt rechts binnen/buiten, op de CDA flank qua geluid.
Ik ben altijd links geweest. Maar als je Mona haar echte mening over asiel hoort spuien, niet gebonden door kabinetsbeleid, dan hoor je echt zaken waar Bosma nog over zou nadenken of hij het wel zo scherp zou zeggen.
pi_220160340
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 22:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik ben altijd links geweest. Maar als je Mona haar echte mening over asiel hoort spuien, niet gebonden door kabinetsbeleid, dan hoor je echt zaken waar Bosma nog over zou nadenken of hij het wel zo scherp zou zeggen.
Mokay. Zo diep zit ik er niet in.
pi_220160351
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 22:12 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Mwah de bommenbelasting van Bontebal kwam vooral van het CDA.
Ja, maar ze waren zo trots op hun strijd voor de gezinnen, die nu uiteindelijk het hardste worden geraakt in de doorrekening.
pi_220160403
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 22:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, maar ze waren zo trots op hun strijd voor de gezinnen, die nu uiteindelijk het hardste worden geraakt in de doorrekening.
Hoe groot is eigenlijk het aandeel katholieken in de christen Unie?

Want cda is het ook niet meer. En PvdA is weg. En vvd is dat absoluut niet.
Suri achtergrond hier. En dat is katholiek ook een mengelmoes.
pi_220160495
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 22:20 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Hoe groot is eigenlijk het aandeel katholieken in de christen Unie?

Zal toch niet veel meer dan een enkeling zijn? Die club komt echt uit de gereformeerde hoek.
pi_220160535
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 22:25 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Zal toch niet veel meer dan een enkeling zijn? Die club komt echt uit de gereformeerde hoek.
Wat stemmen katholieken dan in Nederland? Is confessie nog wel een ding? Na NSC.
pi_220160569
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 22:25 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat zijn er inmiddels behoorlijk veel, in alle lagen. Ook als vertegenwoordigers. En ik denk ook op praktisch elke lokale lijst waar een grotere katholieke kerk is. Eerste Kamerlid Eric Holterhues is katholiek, net als wat mensen bij het WI.

Het blijft wel een minderheid binnen de CU, uiteraard.
pi_220160614
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 22:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat zijn er inmiddels behoorlijk veel, in alle lagen. Ook als vertegenwoordigers. En ik denk ook op praktisch elke lokale lijst waar een grotere katholieke kerk is.
Mirjam Bikker is gewoon ook echt wel goed. Maar heeft geen katholiek geluid.
Het cda ook al lang niet meer.

Missy speelt dat ook allemaal niet meer zo in NL.
pi_220160674
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 22:32 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Mirjam Bikker is gewoon ook echt wel goed. Maar heeft geen katholiek geluid.
Het cda ook al lang niet meer.

Missy speelt dat ook allemaal niet meer zo in NL.
Wat is een katholiek geluid? Volgens mij scheurt momenteel de katholieke kerk in Nederland (bisschoppen die geëxcommuniceerd dreigen te worden), maar zeker boven de grote rivieren is de katholieke kerk inmiddels via lokale raden van kerken erg verweven met de protestantse kerken.
pi_220160790
Ik identificeer me trouwens als christen, niet per sé als protestant, gereformeerd of calvinist al ben ik dat alle drie. Katholieken zijn medechristenen, broers en zussen in het geloof. En ik hoor dat heel veel om me heen, gelukkig. Die scheidslijn is behoorlijk verdwenen.
pi_220160911
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 22:41 schreef Hanca het volgende:
Ik identificeer me trouwens als christen, niet per sé als protestant of calvinist. Katholieken zijn medechristenen, broers en zussen in het geloof. En ik hoor dat heel veel om me heen, gelukkig. Die scheidslijn is behoorlijk verdwenen.
Dat is alleen maar goed.
Bij veel jongeren zie ik die opleving ook. Die kennen al dat onderscheid op bijvoorbeeld geloofsartikelen helemaal niet.
Alleen door Jezus Christus. O+

Ik weet niet of je ook op social media zit?
Maar daar zijn ook veel christelijke themas echt heel groot. En daar zit onze jeugd veel.
Van de pinguïn (But why?) tm Boudewijn IV van Jeruzalem. Het leeft heel erg veel daar.
pi_220161280
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 21:56 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
1, maar bij links vind ik dat even achterlijk.
De 'c' en de 'a' alleen al komen langs bij de Epstein files.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')