Weet niet hoe je hier bij komt. De overheid is de afgelopen jaren alleen maar gegroeid. Op werkelijk elk aspect. Zowel vaste inhuur, als salariskosten, als budget. Hoe je daaruit de conclusie trekt dat men alleen maar wil krimpen in vaste lasten?quote:Op vrijdag 20 februari 2026 12:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, pure domheid, wat mij betreft. Ik zei het al eerder: de landelijke overheid is vergelijkbaar met een persoon die echt dagelijks een auto nodig heeft, maar toch zijn auto wegbezuinigd. Leuke korte termijn besparing op vaste lasten, tot je er achter komt dat je dagelijks een auto moet huren of zelfs gebruik moet maken van taxi's. Dan kom je er achter hoe dom je bezig bent.
De overheid doet hetzelfde: steeds kleiner willen worden in vaste lasten, waardoor ze steeds meer externen moeten inhuren en zelfs hele bureaus moeten inschakelen. Echt, extreem dom.
De VVD heeft inderdaad een halfslachtige poging gedaan om de vliegen van de PVV af te vangen, maar dat is voor die groep nog steeds niet genoeg. Dus dan vraag ik me inderdaad af wat je er nog doet. Zo ongeveer alles wat uit de hoek van KL komt, gaat over buut'nlanders, of netter het 'beschermen van cultureel-identiaire aspecten van de Westerse samenleving' en een hoop gezeur dat de VVD daar te weinig aan doet. Niets over liberalisme in het algemeen, (hence the namequote:Op vrijdag 20 februari 2026 11:42 schreef Lichtloper het volgende:
De VVD is al jaren bezig om deze groep actief aan zich te binden. De laatste campagne was zelfs grotendeels gericht op deze groep. Beetje vreemd om je dan af te vragen ‘waarom ze in godsnaam bij de VVD zitten’. Lijkt me juist een volkomen logisch gevolg van bewuste keuzes in wat voor partij je wil zijn.
Ja maar er komt ergens een punt dat deze club de nieuwe ‘echte’ VVD wordt. Jij vraagt je af wat ze nog bij de VVD doen als je ze nooit over liberalisme hoort, zoals de Republikeinen zich 15 jaar geleden afvroegen wat de Tea Party bij hun partij te zoeken had.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 12:23 schreef nostra het volgende:
[..]
De VVD heeft inderdaad een halfslachtige poging gedaan om de vliegen van de PVV af te vangen, maar dat is voor die groep nog steeds niet genoeg. Dus dan vraag ik me inderdaad af wat je er nog doet. Zo ongeveer alles wat uit de hoek van KL komt, gaat over buut'nlanders, of netter het 'beschermen van cultureel-identiaire aspecten van de Westerse samenleving' en een hoop gezeur dat de VVD daar te weinig aan doet. Niets over liberalisme in het algemeen, (hence the name). Nou ja, ga dan naar Geert, Lidewij, Matuszower of als je het nog redelijk wil houden Eerdmans. De keuze is reuze.
Ze zijn vooral gegroeid in inhuur, omdat ze zuinig willen zijn in vast personeel. Er zijn echt massaal ambtenaren verdwenen. En ja, dat kost dus geld, daar wordt het duurder van.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 12:14 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Weet niet hoe je hier bij komt. De overheid is de afgelopen jaren alleen maar gegroeid. Op werkelijk elk aspect. Zowel vaste inhuur, als salariskosten, als budget. Hoe je daaruit de conclusie trekt dat men alleen maar wil krimpen in vaste lasten?
Het is gewoon feitelijk onjuist dat er massaal ambtenaren zijn verdwenen. Uit het Correpondent artikel dat laatst werd gedeeld hier:quote:Op vrijdag 20 februari 2026 12:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze zijn vooral gegroeid in inhuur, omdat ze zuinig willen zijn in vast personeel. Er zijn echt massaal ambtenaren verdwenen. En ja, dat kost dus geld, daar wordt het duurder van.
quote:De rijksoverheid dijde de afgelopen jaren uit als een vergeten deeg, terwijl ‘meer ambtenaren’ nooit in een verkiezingsprogramma heeft gestaan. Jarenlang was het aantal rijksambtenaren in Nederland redelijk stabiel. Tussen 2000 en 2018 schommelde het tussen de 115.000 en 125.000 voltijders, maar toen gebeurde er iets geks.
Sinds 2018 kwamen er meer dan 43.000 rijksambtenaren bij. Dat gebeurde onder Rutte III en Rutte IV. Precies, de partijen die nu willen bezuinigen op het ambtenarenapparaat zijn dus vrijwel dezelfde als de partijen die het lieten groeien (minus ChristenUnie).
Tussen 2018 en 2024 was er een stijging van 38 (!) procent van het aantal rijksambtenaren, en een toename van 68 procent in kosten, want de salarissen gingen ook omhoog.
vooral bij de afhandeling van de toeslagaffaire zijn heel veel ZZP ers bijgekomenquote:Op vrijdag 20 februari 2026 12:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze zijn vooral gegroeid in inhuur, omdat ze zuinig willen zijn in vast personeel. Er zijn echt massaal ambtenaren verdwenen. En ja, dat kost dus geld, daar wordt het duurder van.
Simpel, de ineenstorting van de VVD is voorkomen door een toestroom vanuit de PVV. Dat zal dus pakweg de helft van de huidige achterban zijn en die vinden alles met D66 per definitie kut.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 10:06 schreef Jaeger85 het volgende:
https://eenvandaag.avrotr(...)ieuwe-kabinet-162828
Waarom zijn VVD stemmers zo negatief terwijl Yezilgoz alles heeft behaald wat ze beloofd had? Geen PvdA/GL en HRA ongemoeid. Ook nog een hele hoop VVD punten in het verkiezingsprogramma. Ze liep niet voor niets steeds zo te glunderen.
Of is het andersom en hoort de bulk van de VVD tegenwoordig gewoon bij uiterst rechts? En is liberalisme juist iets wat er niet meer bij past?quote:Op vrijdag 20 februari 2026 12:23 schreef nostra het volgende:
[..]
De VVD heeft inderdaad een halfslachtige poging gedaan om de vliegen van de PVV af te vangen, maar dat is voor die groep nog steeds niet genoeg. Dus dan vraag ik me inderdaad af wat je er nog doet. Zo ongeveer alles wat uit de hoek van KL komt, gaat over buut'nlanders, of netter het 'beschermen van cultureel-identiaire aspecten van de Westerse samenleving' en een hoop gezeur dat de VVD daar te weinig aan doet. Niets over liberalisme in het algemeen, (hence the name). Nou ja, ga dan naar Geert, Lidewij, Matuszower of als je het nog redelijk wil houden Eerdmans. De keuze is reuze.
Dit is een leugen. Constant maar weer herhaald, maar het blijft een leugen.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 12:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is hem ook al eerder gelinkt. Maar toch blijft de leugen regeren.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 12:36 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Het is gewoon feitelijk onjuist dat er massaal ambtenaren zijn verdwenen. Uit het Correpondent artikel dat laatst werd gedeeld hier:
[..]
"Uiterst rechts"quote:Op vrijdag 20 februari 2026 12:47 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Of is het andersom en hoort de bulk van de VVD tegenwoordig gewoon bij uiterst rechts? En is liberalisme juist iets wat er niet meer bij past?
Ik snap dat jij ideologisch een zwak hebt voor die droeftoeters. Maar het is in de politieke beschouwingen geen ongebruikelijke term voor partijen als FvD, JA21, PVV e.d.quote:
Ja, de koopkracht neemt toe, maar door het kabinetsbeleid neemt de koopkracht wel minder toe dan bij ongewijzigd beleid.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 13:13 schreef TheVulture het volgende:
Ik word wel een beetje moe bij hoe het journaille het weer opschrijft: de koopkracht neemt af, maar vervolgens gaat iedereen er toch wat op vooruit. Dat gegoochel met clickbaitwoorden zet ook wel een sentiment neer waar je in deze maatschappij juist uiterst voorzichtig mee moet zijn
Nee, ik lach je gewoon uit.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 13:09 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ik snap dat jij ideologisch een zwak hebt voor die droeftoeters.
Dus toch maar PVV stemmen dan?quote:Op vrijdag 20 februari 2026 13:19 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja, de koopkracht neemt toe, maar door het kabinetsbeleid neemt de koopkracht wel minder toe dan bij ongewijzigd beleid.
Nee, ik ben niet achterlijk.quote:
De vergelijking met kabinet "gratis bier" is dan ook niet zo realistisch in mijn ogen, die deden vooral heel veel dingen niet. Dit is gewoon een evenwichtig pakket waar de oppositie vast nog wel wat aan bij zal schaven.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 13:19 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja, de koopkracht neemt toe, maar door het kabinetsbeleid neemt de koopkracht wel minder toe dan bij ongewijzigd beleid.
Mwah, ik vind dit wel een grote disclaimer:quote:Op vrijdag 20 februari 2026 13:22 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De vergelijking met kabinet "gratis bier" is dan ook niet zo realistisch in mijn ogen, die deden vooral heel veel dingen niet. Dit is gewoon een evenwichtig pakket waar de oppositie vast nog wel wat aan bij zal schaven.
Ik zag trouwens dat de koppen in de media al iets zijn aangepast, waarschijnlijk was er een stagiair bij het ANP iets te enthousiast
Lees ik in het AD.quote:Werklozen en arbeidsongeschikten zwaarst getroffen
Mensen die werkloos of arbeidsongeschikt worden, zullen de maatregelen uit het coalitieakkoord het meest gaan voelen in de portemonnee. Doordat de coalitie de hoogte en duur van uitkeringen aanpakt, zal deze groep te maken krijgen met ‘een sterk negatief koopkrachteffect’, stelt het CPB. Deze gevolgen zijn echter grotendeels buiten de sommen gehouden
Neuh, de bulk is gewoon normaal volk. Het blijft alleen wachten op dat liberaal manifest, volgens mij is het nu gepland voor juni.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 12:47 schreef KareldeStoute het volgende:
Of is het andersom en hoort de bulk van de VVD tegenwoordig gewoon bij uiterst rechts? En is liberalisme juist iets wat er niet meer bij past?
quote:Dit akkoord durft te hervormen. De forse uitgavengroei in zorg en sociale zekerheid wordt afgeremd. Dat is nodig om goede zorg en een stevig vangnet niet alleen nu, maar ook morgen betaalbaar te houden. Tegelijk gaan Nederlanders er gemiddeld op vooruit. Er is bovendien extra geld voor kwetsbare groepen beschikbaar gesteld. We moeten ervoor zorgen dat die terechtkomen bij de mensen die dit het hardste nodig hebben.
Je bent niet enigste.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 13:28 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Mwah, ik vind dit wel een grote disclaimer:
[..]
Lees ik in het AD.
De gevolgen zijn dus flink negatiever dan voorgespiegeld.
Als ik alleen voor mezelf al de rekensom ga maken gaat het mij ook enorm veel geld kosten (honderden euro’s), aan afschaffen hulp in huishouden, hoger eigen risico, afschaffen aftrekpost zorgkosten, de vrijheidsbijdrage enz.
(Ja, ik kamp met een fysieke beperking).
De VVD is alleen nog maar opportunistisch de populistische volkswil aan het najagen. Heel even leek het alsof daar een discussie over ging uitbarsten, maar de rijen zijn weer gesloten en men loopt weer vrolijk PVV-light uit te hangen. Het is hoogst naïef om te denken dat een liberaal manifest daar iets aan gaat veranderen.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 13:40 schreef nostra het volgende:
[..]
Neuh, de bulk is gewoon normaal volk. Het blijft alleen wachten op dat liberaal manifest, volgens mij is het nu gepland voor juni.
als men echt flink geld wil besparen dan moeten ze de wijziging in 2023 van het pensioenspaar percentage voor de vrije beroepen van 13,3% naar 30 % terugdraaienquote:Op vrijdag 20 februari 2026 13:46 schreef capricia het volgende:
D66 vind het een geweldig akkoord. Eindelijk einde aan de stilstand.
[..]
[ x ]
Maar met Vermeer gaan we als Nederland wel weer van de regen in de drupquote:
Geen hardgekookte eieren meer bij de lunchquote:Op vrijdag 20 februari 2026 15:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Lientje die stopt? Waar komt dat dan ineens vandaan?
Ik was zo blij dat ik die episode weer vergeten was.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 15:24 schreef probeer het volgende:
[..]
Geen hardgekookte eieren meer bij de lunch
nou dan is het gedaan met de BBB , die stemmen gaan naar JA21quote:Op vrijdag 20 februari 2026 15:11 schreef TheVulture het volgende:
https://www.bd.nl/politie(...)leider-bbb~ae2cbb60/
We zwaaien Caroline uit als fractievoorzitter en partijleider. Wel interessant dat Mona het niet wordt, dat zal nog wel gaan schuren
Dus eigenlijk is Lientje afgevallen.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 15:11 schreef TheVulture het volgende:
https://www.bd.nl/politie(...)leider-bbb~ae2cbb60/
We zwaaien Caroline uit als fractievoorzitter en partijleider. Wel interessant dat Mona het niet wordt, dat zal nog wel gaan schuren
Ik denk dat je je in dat laatste nogal vergist, maar we zullen het zien.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 13:57 schreef Lichtloper het volgende:
De VVD is alleen nog maar opportunistisch de populistische volkswil aan het najagen. Heel even leek het alsof daar een discussie over ging uitbarsten, maar de rijen zijn weer gesloten en men loopt weer vrolijk PVV-light uit te hangen. Het is hoogst naïef om te denken dat een liberaal manifest daar iets aan gaat veranderen.
Zou ook wat raar zijn als hij het een kutakkoord zou vinden, hoewel je alles van Paternotte kan verwachten.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 13:46 schreef capricia het volgende:
[..]
[ x ]
Niemand wordt blij van dingen die pijn doen, maar er zal nu eenmaal pijn moeten komen. En die is nog lang niet voorbij, nu loopt de economie nog. Een geprognosticeerde staatsschuld van 137% (was 118%) in 2060 met de huidige plannen is natuurlijk volstrekt onwenselijk en brengt ons op niveautje Italië.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 15:49 schreef capricia het volgende:
Zijn er nog mensen blij met de nieuwe plannen?
Ik geloof echt dat zowel links als rechts niemand blij is.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 15:50 schreef nostra het volgende:
[..]
Zou ook wat raar zijn als hij het een kutakkoord zou vinden, hoewel je alles van Paternotte kan verwachten.
Zeker. Wat mij betreft houden we de staatsschuld binnen de perken.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 15:52 schreef nostra het volgende:
[..]
Niemand wordt blij van dingen die pijn doen, maar er zal nu eenmaal pijn moeten komen. En die is nog lang niet voorbij, nu loopt de economie nog. Een geprognosticeerde staatsschuld van 137% (was 118%) in 2060 met de huidige plannen is natuurlijk volstrekt onwenselijk en brengt ons op niveautje Italië.
Je bent op zoek naar mensen om te bannen?quote:Op vrijdag 20 februari 2026 15:49 schreef capricia het volgende:
quote:Op vrijdag 20 februari 2026 16:21 schreef probeer het volgende:
[..]
Je bent op zoek naar mensen om te bannen?
Lekker danquote:Op vrijdag 20 februari 2026 15:45 schreef Tomatenboer het volgende:
Was deze sneaky belastingverhoging al bekend;
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ging-petto-te-hebben
De eerste 2 belastingschijven worden met 0,9% verhoogd.
Let wel; dit komt nog bovenop de “vrijheidsbijdrage”.
De allerijksten staan in handjes te wrijven.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 15:49 schreef capricia het volgende:
Het bedrijfsleven waarschijnlijk ook.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 16:29 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
De allerijksten staan in handjes te wrijven.
Wat mij betreft wordt Jetten I een doodgeboren kindje en gaan we over pakweg een half jaar gewoon weer opnieuw naar de stembus.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 16:31 schreef Cupfighter het volgende:
Ik hoop dat links en rechts hier samen voor gaan liggen en dat ze geen poot aan de grond krijgen met dit aso beleid
Beetje ala afd in duitselandquote:Op vrijdag 20 februari 2026 16:35 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat mij betreft wordt Jetten I een doodgeboren kindje en gaan we over pakweg een half jaar gewoon weer opnieuw naar de stembus.
Nadeel is wel dat de plannen die nu voorgesteld worden het cynisme en wantrouwen vergroten, dus het risico dat er dan nog meer mensen vluchten naar partijen als FvD is levensgroot.
En dan is het slechts een kwestie van tijd voor de VVD die als wenselijke partner presenteert.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 16:35 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nadeel is wel dat de plannen die nu voorgesteld worden het cynisme en wantrouwen vergroten, dus het risico dat er dan nog meer mensen vluchten naar partijen als FvD is levensgroot.
Zie het niet zo gebeuren. De gemeenteraadsverkiezingen gaan geen succes worden voor PvdA/GL (de fusie rommelt lokaal nogal en dat betaalt zich vermoedelijk negatief uit) en SP (bestaan die nog?). Dus dan zie ik voorlopig geen momentum ontstaan…quote:Op vrijdag 20 februari 2026 16:31 schreef Cupfighter het volgende:
Ik hoop dat links en rechts hier samen voor gaan liggen en dat ze geen poot aan de grond krijgen met dit aso beleid
** zolang je gezond en werkend blijftquote:Op vrijdag 20 februari 2026 16:37 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Zeg NEE tegen 0,2% minder koopkrachtstijging!! **
OP NAAR HET BINNENHOF!!![]()
![]()
Ik ga inderdaad ook altijd complotdenken, racistisch en antisemitisch doen als ik het ergens niet mee eens ben of teleurgesteld in de politiek.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 16:35 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Het is bovendien ook niet waar. Het niet aanpakken van overduidelijke problemen zoals migratie is wat populisten voedt.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 16:53 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Ik ga inderdaad ook altijd complotdenken, racistisch en antisemitisch doen als ik het ergens niet mee eens ben of teleurgesteld in de politiek.
Echt een onzinnig dat extreemrechts vluchtgedrag maar normaal moet worden gevonden.
Er zijn meer en grotere problemen dan migratiequote:Op vrijdag 20 februari 2026 16:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is bovendien ook niet waar. Het niet aanpakken van overduidelijke problemen zoals migratie is wat populisten voedt.
Dat is natuurlijk gelul. Hoe hard je dat soort zaken ook aanpakt, het zal nooit genoeg zijn. Wat ze voedt is dat ze door “middenpartijen” serieus genomen worden als potentiële partners.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 16:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is bovendien ook niet waar. Het niet aanpakken van overduidelijke problemen zoals migratie is wat populisten voedt.
Zeker. Daarom is het ook zo dom om daar in mee te gaan en alles er door laat gijzelen. Heeft ons net het mislukte experiment Schoof opgeleverd maar we moeten het maar blijven proberen :’).quote:Op vrijdag 20 februari 2026 17:06 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Er zijn meer en grotere problemen dan migratie
Ja dit dusquote:Op vrijdag 20 februari 2026 17:08 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zeker. Daarom is het ook zo dom om daar in mee te gaan en alles er door laat gijzelen. Heeft ons net het mislukte experiment Schoof opgeleverd maar we moeten het maar blijven proberen :’).
Onbestaande problemen kun je niet aanpakken.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 16:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik kan me er ook niet in vinden, maar je ziet nu eenmaal dat mensen voor een proteststem eerder uitwijken naar rechtse partijen dan naar linkse partijen. Mede ook omdat de term links tegenwoordig besmet is geraakt en bij veel Nederlanders synoniem staat voor alles dat verkeerd en walgelijk is.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 16:53 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Ik ga inderdaad ook altijd complotdenken, racistisch en antisemitisch doen als ik het ergens niet mee eens ben of teleurgesteld in de politiek.
Echt een onzinnig dat extreemrechts vluchtgedrag maar normaal moet worden gevonden.
Al besproken.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 17:15 schreef ESF1Gamer het volgende:
Caroline geen partijleider meer.
https://www.ad.nl/politie(...)gt-haar-op~ae2cbb60/
En Vermeer maakt het even af.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 17:15 schreef ESF1Gamer het volgende:
Caroline geen partijleider meer.
https://www.ad.nl/politie(...)gt-haar-op~ae2cbb60/
Het echte sloopwerk begint voor het sociale stelsel met dit horrorkabinet. Welzijn, welvaart en zekerheden van burgers zullen afnemen en dit zal zorgen voor veel sociale ellende.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 13:46 schreef capricia het volgende:
[..]
[ x ]
Voor de allerarmsten zal er vast wel weer iets met toeslagen gedaan worden om te repareren.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 17:33 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Het echte sloopwerk begint voor het sociale stelsel met dit horrorkabinet. Welzijn, welvaart en zekerheden van burgers zullen afnemen en dit zal zorgen voor veel sociale ellende.
Het militair-industrieel complex is de enige die echt kan juichen voor kabinet Jetten en vele miljarden zullen jaarlijks in deze bodemloze put verdwijnen, dit terwijl er veel belangrijke prioriteiten zijn. Diep triest.
Zit er zomaar in ja, we moeten van al die toeslagen af, we doen er gewoon nog eentje bij.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 17:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Voor de allerarmsten zal er vast wel weer iets met toeslagen gedaan worden om te repareren.
Nog meer afhankelijk van de staat.
Zoals ik de koopkracht plaatjes nu lees, komt het geld voornamelijk bij gezinnen vandaan.
Zal best. Maar je moet er alsnog wat mee doen. Zo werkt een democratie een beetje hé. Net doen alsof het probleem niet bestaat zoals sommigen in dit topic helpt niemand.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 17:06 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Er zijn meer en grotere problemen dan migratie
Gewoon nodeloos rondpompen van geld, ze leren het nooitquote:Op vrijdag 20 februari 2026 17:45 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Zit er zomaar in ja, we moeten van al die toeslagen af, we doen er gewoon nog eentje bij.
Gelul natuurlijk. D66 neemt het probleem serieus en wordt de grootste partij. Of ze het ook daadwerkelijk gaan aanpakken moeten we nog zien, maar de nieuwe asielwetten doorvoeren is alvast een begin.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 17:06 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk gelul. Hoe hard je dat soort zaken ook aanpakt, het zal nooit genoeg zijn.
Bedoel, minstens 2 van de 3 heb je ook bij extreemlinks.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 16:53 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Oftewel: het CDA heeft zitten slapen bij de onderhandelingen.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 17:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Zoals ik de koopkracht plaatjes nu lees, komt het geld voornamelijk bij gezinnen vandaan.
Ja, dat is aannemelijk. En ze neemt de helft van de partij mee. Na de komende Statenverkiezingen blijft er weinig van de club over, dan wordt het een soort 50PLUS.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 17:31 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
En Vermeer maakt het even af.Ik denk dat Keijzer overstapt naar JA21.
Denk dat de gemiddelde stemmer zichzelf ook niet wilt associeren met de propallies. Dan zou een (protest)stem op links ook raar zijn.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 17:21 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik kan me er ook niet in vinden, maar je ziet nu eenmaal dat mensen voor een proteststem eerder uitwijken naar rechtse partijen dan naar linkse partijen. Mede ook omdat de term links tegenwoordig besmet is geraakt en bij veel Nederlanders synoniem staat voor alles dat verkeerd en walgelijk is.
Ik heb het ook niet bedacht hoor, maar ik constateer slechts.
Als ik JA21 was zou ik haar weigeren, ze is een type dat niet rust voor ze de leiding heeft en zorgt daarmee permanent voor onrust.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 17:31 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
En Vermeer maakt het even af.Ik denk dat Keijzer overstapt naar JA21.
Ik vermoed dat het, geheel terecht naar mijn mening, heel erg moeilijk gaat worden voor het kabinet Jetten in zowel de Eerste als Tweede Kamer.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 17:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Voor de allerarmsten zal er vast wel weer iets met toeslagen gedaan worden om te repareren.
Wie weet is Mona wel gepolst voor de functie van partijleider, maar heeft zij zelf nee gezegd.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 18:06 schreef freako het volgende:
[..]
Ja, dat is aannemelijk. En ze neemt de helft van de partij mee. Na de komende Statenverkiezingen blijft er weinig van de club over, dan wordt het een soort 50PLUS.
In die hoek zit er sowieso een herverdeling aan te komen. De PVV is stervende, dat is ook wel duidelijk geworden.
Net als de 350 miljoen euro tegemoetkoming voor chronisch zieken en gehandicapten waarmee ze schermen waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 17:39 schreef capricia het volgende:
[..]
1, maar bij links vind ik dat even achterlijk.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 17:58 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Bedoel, minstens 2 van de 3 heb je ook bij extreemlinks.
Mona ademt gewoon JA21.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 18:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als ik JA21 was zou ik haar weigeren, ze is een type dat niet rust voor ze de leiding heeft en zorgt daarmee permanent voor onrust.
Ze had veel voorkeursstemmen, dat zijn vast niet alleen Volendammers. Maar of dat nu protestanten zijn? Keijzer is katholiek.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 21:58 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Mona ademt gewoon JA21.
Zijn er nog protestanten die voor haar gaan? Beetje rechts CDA zeg maar. Of misschien weet jij dat ook niet.
Oh dat zou ook kunnen. Al zie ik katholieken traditioneel wel vaak linkser zijn dan het calvinistische smaldeel onzer natie.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze had veel voorkeursstemmen, dat zijn vast niet alleen Volendammers. Maar of dat nu protestanten zijn? Keijzer is katholiek, volgens mij.
Inhoudelijk zit ze wat mij betreft trouwens ergens tussen PVV en FvD. Heb haar diverse complotten horen verdedigen en ze zit echt 100% op de lijn Wilders wat betreft asiel.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:10 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Oh dat zou ook kunnen. Al zie ik katholieken traditioneel wel vaak linkser zijn dan het calvinistische smaldeel onzer natie.
Eens dat dat dan weer niet protestanten perse hoeven te zijn.
En ik vind het ook lastig om te bepalen of confessie überhaupt nog een serieuze rol van betekenis speelt.
Maar ik blijf haar wel CDA/JA21 vinden. En zeker geen VVD of GLpvda.
Mwah de bommenbelasting van Bontebal kwam vooral van het CDA.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 17:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Oftewel: het CDA heeft zitten slapen bij de onderhandelingen.
Misschien ben jij ook wel linkser geworden. Kan dat?quote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:12 schreef Hanca het volgende:
[..]
Inhoudelijk zit ze wat mij betreft trouwens ergens tussen PVV en FvD.
Dat valt mij het laatste jaar in heel veel kerken op. En dan is bijna iedereen tussen de 17 en de 35.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:12 schreef Black_Baron het volgende:
As-woensdag was trouwens echt bizar druk in onze kerk
Tot aan staan aan toe.
Is dat iets wat meer mensen opgevallen is?
Ja. Veel jonge gezinnen en ook pubers.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat valt mij het laatste jaar in heel veel kerken op. En dan is bijna iedereen tussen de 17 en de 35.
Ik ben altijd links geweest. Maar als je Mona haar echte mening over asiel hoort spuien, niet gebonden door kabinetsbeleid, dan hoor je echt zaken waar Bosma nog over zou nadenken of hij het wel zo scherp zou zeggen.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:14 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Misschien ben jij ook wel linkser geworden. Kan dat?
Ik vind Mona wel echt rechts binnen/buiten, op de CDA flank qua geluid.
Mokay. Zo diep zit ik er niet in.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ben altijd links geweest. Maar als je Mona haar echte mening over asiel hoort spuien, niet gebonden door kabinetsbeleid, dan hoor je echt zaken waar Bosma nog over zou nadenken of hij het wel zo scherp zou zeggen.
Ja, maar ze waren zo trots op hun strijd voor de gezinnen, die nu uiteindelijk het hardste worden geraakt in de doorrekening.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:12 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Mwah de bommenbelasting van Bontebal kwam vooral van het CDA.
Hoe groot is eigenlijk het aandeel katholieken in de christen Unie?quote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, maar ze waren zo trots op hun strijd voor de gezinnen, die nu uiteindelijk het hardste worden geraakt in de doorrekening.
Zal toch niet veel meer dan een enkeling zijn? Die club komt echt uit de gereformeerde hoek.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:20 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Hoe groot is eigenlijk het aandeel katholieken in de christen Unie?
Wat stemmen katholieken dan in Nederland? Is confessie nog wel een ding? Na NSC.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:25 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zal toch niet veel meer dan een enkeling zijn? Die club komt echt uit de gereformeerde hoek.
Dat zijn er inmiddels behoorlijk veel, in alle lagen. Ook als vertegenwoordigers. En ik denk ook op praktisch elke lokale lijst waar een grotere katholieke kerk is. Eerste Kamerlid Eric Holterhues is katholiek, net als wat mensen bij het WI.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:25 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zal toch niet veel meer dan een enkeling zijn? Die club komt echt uit de gereformeerde hoek.
Mirjam Bikker is gewoon ook echt wel goed. Maar heeft geen katholiek geluid.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat zijn er inmiddels behoorlijk veel, in alle lagen. Ook als vertegenwoordigers. En ik denk ook op praktisch elke lokale lijst waar een grotere katholieke kerk is.
Wat is een katholiek geluid? Volgens mij scheurt momenteel de katholieke kerk in Nederland (bisschoppen die geëxcommuniceerd dreigen te worden), maar zeker boven de grote rivieren is de katholieke kerk inmiddels via lokale raden van kerken erg verweven met de protestantse kerken.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:32 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Mirjam Bikker is gewoon ook echt wel goed. Maar heeft geen katholiek geluid.
Het cda ook al lang niet meer.
Missy speelt dat ook allemaal niet meer zo in NL.
Dat is alleen maar goed.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 22:41 schreef Hanca het volgende:
Ik identificeer me trouwens als christen, niet per sé als protestant of calvinist. Katholieken zijn medechristenen, broers en zussen in het geloof. En ik hoor dat heel veel om me heen, gelukkig. Die scheidslijn is behoorlijk verdwenen.
De 'c' en de 'a' alleen al komen langs bij de Epstein files.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 21:56 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
1, maar bij links vind ik dat even achterlijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |