abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220160351
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 22:12 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Mwah de bommenbelasting van Bontebal kwam vooral van het CDA.
Ja, maar ze waren zo trots op hun strijd voor de gezinnen, die nu uiteindelijk het hardste worden geraakt in de doorrekening.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_220160403
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 22:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, maar ze waren zo trots op hun strijd voor de gezinnen, die nu uiteindelijk het hardste worden geraakt in de doorrekening.
Hoe groot is eigenlijk het aandeel katholieken in de christen Unie?

Want cda is het ook niet meer. En PvdA is weg. En vvd is dat absoluut niet.
Suri achtergrond hier. En dat is katholiek ook een mengelmoes.
pi_220160495
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 22:20 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Hoe groot is eigenlijk het aandeel katholieken in de christen Unie?

Zal toch niet veel meer dan een enkeling zijn? Die club komt echt uit de gereformeerde hoek.
pi_220160535
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 22:25 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Zal toch niet veel meer dan een enkeling zijn? Die club komt echt uit de gereformeerde hoek.
Wat stemmen katholieken dan in Nederland? Is confessie nog wel een ding? Na NSC.
pi_220160569
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 22:25 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat zijn er inmiddels behoorlijk veel, in alle lagen. Ook als vertegenwoordigers. En ik denk ook op praktisch elke lokale lijst waar een grotere katholieke kerk is. Eerste Kamerlid Eric Holterhues is katholiek, net als wat mensen bij het WI.

Het blijft wel een minderheid binnen de CU, uiteraard.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_220160614
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 22:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat zijn er inmiddels behoorlijk veel, in alle lagen. Ook als vertegenwoordigers. En ik denk ook op praktisch elke lokale lijst waar een grotere katholieke kerk is.
Mirjam Bikker is gewoon ook echt wel goed. Maar heeft geen katholiek geluid.
Het cda ook al lang niet meer.

Missy speelt dat ook allemaal niet meer zo in NL.
pi_220160674
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 22:32 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Mirjam Bikker is gewoon ook echt wel goed. Maar heeft geen katholiek geluid.
Het cda ook al lang niet meer.

Missy speelt dat ook allemaal niet meer zo in NL.
Wat is een katholiek geluid? Volgens mij scheurt momenteel de katholieke kerk in Nederland (bisschoppen die geëxcommuniceerd dreigen te worden), maar zeker boven de grote rivieren is de katholieke kerk inmiddels via lokale raden van kerken erg verweven met de protestantse kerken.
pi_220160790
Ik identificeer me trouwens als christen, niet per sé als protestant, gereformeerd of calvinist al ben ik dat alle drie. Katholieken zijn medechristenen, broers en zussen in het geloof. En ik hoor dat heel veel om me heen, gelukkig. Die scheidslijn is behoorlijk verdwenen.
pi_220160911
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 22:41 schreef Hanca het volgende:
Ik identificeer me trouwens als christen, niet per sé als protestant of calvinist. Katholieken zijn medechristenen, broers en zussen in het geloof. En ik hoor dat heel veel om me heen, gelukkig. Die scheidslijn is behoorlijk verdwenen.
Dat is alleen maar goed.
Bij veel jongeren zie ik die opleving ook. Die kennen al dat onderscheid op bijvoorbeeld geloofsartikelen helemaal niet.
Alleen door Jezus Christus. O+

Ik weet niet of je ook op social media zit?
Maar daar zijn ook veel christelijke themas echt heel groot. En daar zit onze jeugd veel.
Van de pinguïn (But why?) tm Boudewijn IV van Jeruzalem. Het leeft heel erg veel daar.
pi_220161280
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 21:56 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
1, maar bij links vind ik dat even achterlijk.
De 'c' en de 'a' alleen al komen langs bij de Epstein files.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')