quote:‘Hans kan lekker dansen’, aldus Thea. Voetje van de vloer. Het duurde wel even, want er was eerst reclame op de radio. Hans wil liever niet dansen op reclame. Behalve op de Lidl-reclame voor de mini’s. Dat is een liedje van de Party Animals. ‘Have you ever been mellow, have you ever trieeeeeed’. Vindt-ie lekker hoor, Gabber Hans.
Thea komt uit Zeeland dus die moest extra ver reizen. Op een gegeven moment dacht ze dat ze er eindelijk was en kroop ze meteen bij hem op schoot. Het bleek echter een bronzen beeld te zijn. De ontmoeting met de echte Hans was opvallend hartelijk. Ze knuffelden als twee oude bekenden en dronken Pinot Grigio in de zon. Toevallig Thea’s lievelingswijn. Zou ik ook zeggen.
Toen de avond viel en Hans drie dikke stukken skrei liet zien, was dat voor Thea hét moment om over haar stoma te vertellen. Ze is er onzeker over en is benieuwd hoe iemand erop reageert. Begripvol? Afwijzend? Hans had echter een derde variant: niet reageren. Hij hoorde het wel, maar belangrijker was hoeveel stukken vis hij nou moest klaarmaken.
Door naar Hanneke Handgebaar, die samen met Jordy een stuk ging wandelen met de hond. Ze vroeg of Jordy uren op een bankje kan zitten. Wat is dat voor vraag? Ik ken het antwoord wel. Jordy kan prima uren op een bank zitten. Wel het liefst binnen, beugeltje Grolsch in de hand, FC Twente – Ajax op tv. Geen probleem. Gelukkig kan Jordy dat na vandaag weer lekker thuis doen.
Er kwam ook een zenuwachtige veertigplusser aan in een oude Alfa. Ik denk dat-ie alleen maar naar Hanneke is gekomen om een stuk in zijn auto te kunnen rijden. Twee nachtjes slapen, een paar keer ongemakkelijk zwijgen aan tafel en dan fijn weer terugrijden. Het leven is mooi.
Elsje nam Ernst mee voor een afscheidsuitje naar een rendierenboerderij. Eentje kon er ook een trucje: de pet van Ernst afpakken. Haha. Even overwoog Ernst om ook zijn trucje te doen, maar hij was de spiritus vergeten. Daarna was het de beurt aan Elsje. De toon in haar stem verraadde meteen de ernst van de situatie: de koffieman is te laat, al deed hij dat natuurlijk niet espresso.
Gilbert heeft dus gewonnen. Nooit eerder in het programma zag ik iemand zo hard een ander uitzwaaien. Verder ben ik benieuwd hoe de laatste twee weken gaan verlopen. Denken jullie even mee?
A) Gilbert vraagt Elsje ten huwelijk.
B) Gilbert mist toch zijn voetbalmaten en vertrekt naar huis.
C) Gilbert wil oefenen met zoenen en komt met zijn tong vast te zitten tegen een lantaarnpaal waardoor de Zweedse ett ett två moet worden gebeld. Jeroen, Ronald, Mathijs en Ernst doen het thuis in de broek van het lachen en Elsje raakt door het voorval zo ontzettend afgeknapt dat ze volgend seizoen voor de derde keer meedoet aan Winter Vol Liefde.
Dan die andere kandidaat in Zweden. Het lijkt een beetje alsof wandelaar Jeannette bij Robin en Pearl op bezoek is. Ze ziet ook: daar kom je niet meer tussen. Gelukkig heeft ze een lieve kat thuis waar ze alle liefde op kwijt kan. Ze zei het echt. Ik ga daar verder niet op in, dat maakt het alleen maar erger.
Heeft Pearl dan nu eindelijk gewonnen? Zeker niet. Er komt nog een dame uit Ecuador. Maar lieve Pearl, maak je geen zorgen. Ik ga je helpen. Komt-ie.
Robin, ouwe meubelspuiter, ik weet dat je meeleest en ik wil dat je even heel goed naar mij luistert. Sommige oesters bevatten een parel. Dat gebeurt niet vaak en dat betekent dat je strontveel mazzel hebt. Die mazzel heb jij nu ook. Jij hebt een Surinaamse parel gevonden en het is een prachtexemplaar. Die moet je koesteren. Dat betekent dus ook dat je die Ecuadoriaanse dame straks vriendelijk ontvangt, even gezellig met haar gaat koken en babbelen of zo. Maar de volgende ochtend verzoek je haar de koffers weer in te pakken. Samen zwaaien jullie haar netjes uit en de rest ken je. Hottub, champie, eland. Veel geluk met elkaar!
Heb ik nog tijd voor André? Snel dan. Goh, die André toch hè. Helemaal niet zo’n watje als ik gedacht had. Lisette had hem beledigd en dat pikt onze André niet. ‘Ja maar, ja maar, ja maar’, jammerde Lisette nog. Maar Dré was onverbiddelijk. ‘Je kunt gaan.’ Laat het een les zijn voor de andere dames. Do. Not. Fuck. With. Dr. Dre.
Fijn weekend!
Ik loop wat achter, maar misschien wordt dit de Silwia van de Winter. Wel apart dat ze prijs stelt op zijn op zijn ondernemerschap. Net of ze haar eigen winkel gaat opgeven om daar opeen berg te gaan zitten. Dit lijkt me puur opportunisme.quote:Op woensdag 18 februari 2026 22:46 schreef Soury het volgende:
Saskia kan niet eens normaal lullen zo stijf staat haar hoofd. Klaas is gelijk verkochtHoe dan.
Dat vond ik erg leuk om te zien ondanks zijn zere pootje. En dat hij geen moeite heeft met de handicap van Thea siert hem, want dat lijkt mij toch niet niks. Leuke vrouw overigens, lekker vrolijk.quote:Op donderdag 19 februari 2026 23:00 schreef golfer het volgende:
Dans met Hans had ook TT kunnen zijn.
Ik denk dat die dart avond een en ander kapot heeft gemaakt. Ze zat daar vrij neerbuigend met haar ogen te rollen en de volgende ochtend redelijk zeikerig te doen omdat hij bier had gedronken. Dat was niet heel respectvol.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 10:27 schreef Chea49 het volgende:
[..]
Dat vond ik erg leuk om te zien ondanks zijn zere pootje. En dat hij geen moeite heeft met de handicap van Thea siert hem, want dat lijkt mij toch niet niks. Leuke vrouw overigens, lekker vrolijk.![]()
Lisette had André beledigd, heb gemist waarmee?![]()
Datzelfde geldt toch ook voor alle dames bij Klaas?quote:Op donderdag 19 februari 2026 23:33 schreef Blues het volgende:
Ik snap nog steeds niet wat Elsje in Glib ziet hoor![]()
En Pearl... moet veel regelen en keuzes maken als ze samen verder gaan, dat bedenk
je toch ook al wel tevoren mocht het iets worden?
Thea gaat ook naar huis, want stilletjes wacht Hans op die buuv
Misschien ook zijn uiterlijk? En hoe hij in beeld gebracht wordt: Als je zijn vierkante houtenklazenkop met die permanente grimas zo verveelt ziet kijken als die andere gast a h woord is, moet je wel zijn moeder zijn om hem nog sympathiek te vinden. Monteer er nog wat minachtende uitspraken van hem tussen en zelfs een mensenvriend als ik wens hem minstens een schedelbasisfractuur toe.quote:Op donderdag 19 februari 2026 23:33 schreef Blues het volgende:
Ik snap nog steeds niet wat Elsje in Glib ziet hoor![]()
Volgens is Glibert de eerste reality tv deelnemer waar NL unaniem over is.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 16:48 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Misschien ook zijn uiterlijk? En hoe hij in beeld gebracht wordt: Als je zijn vierkante houtenklazenkop met die permanente grimas zo verveelt ziet kijken als die andere gast a h woord is, moet je wel zijn moeder zijn om hem nog sympathiek te vinden. Monteer er nog wat minachtende uitspraken van hem tussen en zelfs een mensenvriend als ik wens hem minstens een schedelbasisfractuur toe.
Twijfelachtige eer welquote:Op vrijdag 20 februari 2026 17:41 schreef ZarB het volgende:
[..]
Volgens is Glibert de eerste reality tv deelnemer waar NL unaniem over is.
Dat is het ook niet, maar bij sommige denk je wel eens, tja waarom zou jij dit nu vinden, daar is een reden voor...quote:Op vrijdag 20 februari 2026 16:50 schreef NoCigar het volgende:
Apart trouwens dat al die tien+ jaar oudere kerels 'leeftijd niet zo belangrijk' vinden.
Dank voor de uitleg.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 10:50 schreef aquawoman het volgende:
[..]
Ik denk dat die dart avond een en ander kapot heeft gemaakt. Ze zat daar vrij neerbuigend met haar ogen te rollen en de volgende ochtend redelijk zeikerig te doen omdat hij bier had gedronken. Dat was niet heel respectvol.
Ik denk overigens niet dat ze het zo naar bedoelde, maar ik snap wel dat dat door hem niet leuk gevonden wordt.
Heb jij hem aangesproken dan? Raoul heeft namelijk een gezicht waar tig mannen onder vallen, kaal met baardje..quote:Op zaterdag 21 februari 2026 19:30 schreef Divje het volgende:
Zat ik vandaag niet ineens vlak naast Raoul op de boot naar Newcastlemet z'n mooie truitje
Nee herkende 'm direct en zag later op de dag z'n instagram post dattie een dagje Newcastle ging doenquote:Op zondag 22 februari 2026 18:18 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Heb jij hem aangesproken dan? Raoul heeft namelijk een gezicht waar tig mannen onder vallen, kaal met baardje..
Ze hebben gewoon een dealtje. Het zijn beiden slimme zakenlui. Zij wil haar cosmetische kliniek promoten, hij zijn gastenverblijf. Vandaar dat hij al die vrouwen op precies de activiteiten meeneemt die hij zijn gasten aanbiedt.quote:Op maandag 23 februari 2026 09:30 schreef Remco het volgende:
Klaas heeft echt prachtige vrouwen over de vloer(gehad), en nu is die helemaal onder de indruk van Saskia? Die snap ik echt niet.
Als het programma werd gemaakt als Boer zoekt Vrouw had Hanneke al 3x een inzinking gehad waarvoor Yvon langs moest komen. Dit is totaal niet de manier waarop zij aan de man moet komen.
Ik vraag me af of ze überhaupt wel aan de man gaat komen. Alles in het leven lijkt haar moeite te kosten, maar het ligt vooral aan de ander.quote:Op maandag 23 februari 2026 09:30 schreef Remco het volgende:
Als het programma werd gemaakt als Boer zoekt Vrouw had Hanneke al 3x een inzinking gehad waarvoor Yvon langs moest komen. Dit is totaal niet de manier waarop zij aan de man moet komen.
Dat is toch logisch, komt een aardig exemplaar binnen en Pearl is verliefd. Die heeft er geen zin in dat er weer een dame rond loopt. En dan is haar reactie voor te stellen en ik vind het nog knap hoe ze er mee om gaat.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 22:15 schreef freaky40 het volgende:
Sinds de komst van die Ecuadoraanse een en al zuurheid op het gezicht van Pearl en dat toontje waarop ze praat in het 1 op 1tje met de camera/producer is ook tekenend....
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 24 februari 2026 23:06 schreef Blues het volgende:
[..]Neeeej!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik heb me nog steeds ingehouden![]()
Ach ik hoop zo dat Robin voor Pearl kiest
It's weird being the same age as old people
[..]Ahhh..... Heel eerlijk ik heb zelf videoland. Maar ik vond dat topic zo chaotisch om te volgen omdat iedereen kijkt wanneer ze willen en heb besloten deze keer de uitzendingen te kijken als het uitgezonden wordt. Dan is het leuker met fok erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
Omdat die andere dame zichzelf wel een beetje laat zien nu. Wat kleine sneertjes, en wat overdreven aanwezig.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 23:10 schreef Flory- het volgende:
Die Debbie lijkt wel voorbestemd voor André
Ja!quote:Op dinsdag 24 februari 2026 23:10 schreef Flory- het volgende:
Ik ben en ga niet naar dat topic, blijf lekker bij julliequote:Op dinsdag 24 februari 2026 23:11 schreef Soury het volgende:
[..]
Ahhh..... Heel eerlijk ik heb zelf videoland. Maar ik vond dat topic zo chaotisch om te volgen omdat iedereen kijkt wanneer ze willen en heb besloten deze keer de uitzendingen te kijken als het uitgezonden wordt. Dan is het leuker met fok erbij.
[..]Af en toe toch een scheve schaats rijden, jajaja..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Als Klaas en Sas gaan skiën, gaat Bar met Os wandelen. Als je de naam van de hond van je date afkort, dan begin je je al echt thuis te voelen hè. Jammer dat de schoolvakantie bijna voorbij is en Bar weer naar huis moet. Bij Sas trouwens van hetzelfde laken een pak.
Het woord lat-relatie viel weer. Dit keer bij Sas in de auto. Klaas werd er moedeloos van. Niet alle vrouwen hebben kinderen, maar de vrouwen van Klaas vaak wel. Verder heeft Sas geen idee hoe het allemaal moet. Ze vroeg hoe Klaas zijn vrouw straks gaat bezighouden. Hallo, de jaren zestig belde. Ze willen hun vraag terug.
Hoezo bezighouden? Ga lekker zelf wat doen. Is die vrouw serieus? Of is het een typetje van Iris Rulkens? Het kan niet anders of die Sas doet alleen mee voor de fame. Die komt helemaal niet voor Klaas. Die lanceert binnenkort haar eigen YouTube-kanaal ‘Strak met Sas’, let maar op.
In Zwitserland ging Monique met Harm op stap om de werkelijke Harm te zien. De echte persoon achter Harm. Wat we tot nu toe gezien hebben, is dus blijkbaar niet echt. Die blauwebessenliefhebbende kletsmajoor in dat fietspakje was een hologram. Misschien komt er zo een George Clooney look-a-like achter vandaan. Dat zou een stunt zijn zeg.
Helaas voor Monique bleek de echte Harm een kopie te zijn van de nep-Harm. Eentje die bovendien nog regelmatig zenuwachtig is. Zelfs als hij voor de klas staat. Hij telt dan tot drie en dan moet het stil zijn. Mijn zoontje van vijf trapt daar al niet meer in, maar goed. Monique vindt Harm een lieve man. En dan weet je het wel.
Oh ja, er kwam ook een nieuwe man: Freddy. Hij deed triatlons en heeft hoog gevolleybald. En dat klinkt heel sportief, maar Peter maakt zich geen enkele zorgen, want Fred heeft ook een buik. Bovendien kan Peter iets wat bijna niemand anders kan: het snoer van de stofzuiger in één keer oprollen. WAT. EEN. HELD. Als ik Monique was, stuurde ik die andere twee direct weg.
Goed. Tijd voor een Scandinavisch blokje, te beginnen in Zweden. Pearl had een bordje ‘verboden voor vrouwen’ gemaakt, maar ze was net te laat. Fokking hell, daar komt Chrysthell. Geboren in Ecuador and she ticks all the boxes. Oh nee, oh nee. Maar lieve Pearl, maak je alsjeblieft geen zorgen. Ik heb goed nieuws voor je. Let op:
Misschien heb je het zelf nog niet door, maar die kale meubelspuiter is hartstikke gek op je. Sterker nog: hij is smoorverliefd op zijn Surinaamse parel. Al komt er zo een Volvo aanrijden met Jennifer Lopez, Beyonce en Salma Hayek erin en alle drie vechten ze om jouw Robin. Dan zal ‘ie zeggen: ‘Dames, ik vind het hartstikke gezellig dat jullie er zijn, maar willen jullie weer gaan want ik wil zo met mijn meissie dansen.’
Door naar Noorwegen, waar Hans een nieuw woord heeft bedacht. Hij vindt Thea enthousiastisch. Prachtig. Ik hou van nieuwe woorden. En de beste man heeft gelijk. Thea is een fantastisch leuke vrouw die overal enthousiast van wordt. Haar energie is besmettelijk. Of zoals Hans zou zeggen: energiestekelijk. Lekker samen steppen. Prachtig, die grijsrijders in Oslo.
Tot slot Andorra, waar Yasmine de lichtshow geen reet aan vond. Ze zou er niet voor naar Andorra vliegen. Typisch Yasmine. Volgens André is ze gewoon zichzelf. Eerlijk. Prominent op de voorgrond. Nadrukkelijk aanwezig. Veelal luidruchtig. Aandacht opeisend. Uitgesproken. Hennetje-de-voorste.
Wat er verder allemaal gebeurde, weet ik niet zo goed. Ik was continu afgeleid omdat de touwtjes van Andrés hoodie nogal scheef hingen. Dus Dré, trek effe aan die linker, dan hangen ze weer gelijk.
Tot morgen. Dan krijgen we opnieuw een keukentafelgesprek van Twijfelklaas. Ik zie er nu al tegenop.
Ik vind die leraar een leuke kerel.quote:Op woensdag 25 februari 2026 20:46 schreef Ole het volgende:
Wat een eikel toch die Peter. Dat lachje ook.
Ze verdienen elkaar, Monique is een nare vrouw.quote:Op woensdag 25 februari 2026 20:46 schreef Ole het volgende:
Vind ik ook, die moet gauw ergens anders naar toe fietsenquote:Op woensdag 25 februari 2026 20:47 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik vind die leraar een leuke kerel.
Wel vreemd dat Klaas allemaal vrouwen met kinderen uitnodigt en dan pas daarna bedenkt dat die vrouwen niet zomaar alles kunnen opzeggen in Nederland. Zo lastig is dat niet te bedenken, zou je zeggen.quote:
Peter is een man die na een tijdje in de relatie boos wordt dat zijn bier niet op de goede temperatuur wordt geserveerd.quote:Op woensdag 25 februari 2026 20:52 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Vind ik ook, die moet gauw ergens anders naar toe fietsen
Die Peter kan ik niet peilen
Juist ja, er zit zeker iets passiefs agressiefs in hemquote:Op woensdag 25 februari 2026 20:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Peter is een man die na een tijdje in de relatie boos wordt dat zijn bier niet op de goede temperatuur wordt geserveerd.
Yep , naar mannetjequote:Op woensdag 25 februari 2026 20:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Peter is een man die na een tijdje in de relatie boos wordt dat zijn bier niet op de goede temperatuur wordt geserveerd.
Ja die voelt het wel aan, wat denkt die gast wel niet om vrouwen uit Nederland te laten komen. Zoek dan een meid ergens in op die berg. Die vrouwen hebben allemaal de leeftijd dat ze wat opgebouwd hebben en een eigen leven met kinderen. En dan ook zeggen dat hij door wil leven hoe het 8 jaar geleden is beëindigd. Dan ben je wel een joker hoorquote:
Zat net het zelfde te tikken.quote:Op woensdag 25 februari 2026 20:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wel vreemd dat Klaas allemaal vrouwen met kinderen uitnodigt en dan pas daarna bedenkt dat die vrouwen niet zomaar alles kunnen opzeggen in Nederland. Zo lastig is dat niet te bedenken, zou je zeggen.
Beetje een nodeloos pijnlijke exercitie zo, voor hem én de dames.
Dat is idd 100% match.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 23:10 schreef Flory- het volgende:
En Yasmine de les leren. Moeilijk en zuchtend aanzien hoe fout ze het doet.quote:
Saaie kerel.quote:Op woensdag 25 februari 2026 21:18 schreef Perrin het volgende:
Die Filip is wel een low-energy type.
Deze tekst komt van Dave de skier bij Hannekequote:Op woensdag 25 februari 2026 21:18 schreef Soury het volgende:
[..]
En Yasmine de les leren. Moeilijk en zuchtend aanzien hoe fout ze het doet.
Dit zit ergens op het spectrum. Ver aan de rechterkant.quote:Op woensdag 25 februari 2026 21:18 schreef Perrin het volgende:
Die Filip is wel een low-energy type.
Ja dat besefte ik me toen ik het fragment zag.quote:Op woensdag 25 februari 2026 21:28 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Deze tekst komt van Dave de skier bij Hanneke
Ja die wist feilloos was haar zoon nodig had. Mooi om te zien.quote:Op woensdag 25 februari 2026 21:32 schreef Soury het volgende:
Goed van Moeders André dat is precies wat hij moest horen. Laat ze niet bungelen.
Een linkmiegel. Met z'n knotje en z'n strakke t-shirts.quote:Op woensdag 25 februari 2026 20:46 schreef Ole het volgende:
Strak pijpwerkquote:Op woensdag 25 februari 2026 21:35 schreef Soury het volgende:
Kan Saskia eigenlijk wel zoenen? Die mond gaat niet meer open. En dan zal ik maar niet vulgair worden.
Nou nou nou ..quote:
Ik dacht gescheiden.quote:Op woensdag 25 februari 2026 21:38 schreef Ole het volgende:
Heeft Hans ooit wel een vrouw gehad eigenlijk?
Hij vind de steen iig erg mooi en zal hem een warm plekje gevenquote:Op woensdag 25 februari 2026 21:35 schreef kibo het volgende:
[..]
Een linkmiegel. Met z'n knotje en z'n strakke t-shirts.
Daar moet die ook zijn handjes mee dichtknijpen. Die man heeft echt een hele sloot aan ontzettend mooie en ook aardige vrouwen over de vloer gehad. Ik denk echt als het hier niet bij zit, is Klaas echt nog niet toe aan een nieuwe liefde.quote:
Ik denk dat Hans een beetje overweldigd wordt door Thea en dat hij zich daar maar moeilijk aan kan overgeven. Maar heb wel het idee dat een deel van hem dat wel zou willen.quote:Op woensdag 25 februari 2026 21:39 schreef Kanaroe het volgende:
Hans blaast enthousiastisch zijn eigen ballonnen op, als ie dit later terugziet gaat ie hier nonchalantisch over mopperen
Maar hij vindt het harstikke leuk
Zeker weten
Hans ontdooit gewoon, ik vind het leuk om te zien. Hij laat zijn macho kant wat varen.quote:Op woensdag 25 februari 2026 21:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik denk dat Hans een beetje overweldigd wordt door Thea en dat hij zich daar maar moeilijk aan kan overgeven. Maar heb wel het idee dat een deel van hem dat wel zou willen.
Die moeder was net Yvon Jaspers in BzV. Denk ook behoorlijk geregisseerd allemaal. Maar dat is denk ik ook wel nodig bij Andre.quote:Op woensdag 25 februari 2026 21:46 schreef Perrin het volgende:
Mooi authentiek moment met André en Debbie, hoogtepuntje. Beste aflevering van het seizoen, deze.
Ja, hij heeft een lange tijd nodig gehad om te ontdooien. Alle vrouwen vóór Thea hebben daar aan bijgedragen en nu is ze er; zijn favorietquote:Op woensdag 25 februari 2026 21:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik denk dat Hans een beetje overweldigd wordt door Thea en dat hij zich daar maar moeilijk aan kan overgeven. Maar heb wel het idee dat een deel van hem dat wel zou willen.
Nou dat lijkt me niet een probleem.quote:Op woensdag 25 februari 2026 21:53 schreef Kanaroe het volgende:
Hans weet van Thea's stoma, maar weet Thea van Hans's tatoeage?
Benieuwd wat zij daar van vindt
Je weet het maar nooit, sommige mensen vinden tattoos echt verschrikkelijkquote:Op woensdag 25 februari 2026 22:01 schreef Soury het volgende:
[..]
Nou dat lijkt me niet een probleem.
Ken je zijn tatoeage dan?quote:Op woensdag 25 februari 2026 22:01 schreef Soury het volgende:
[..]
Nou dat lijkt me niet een probleem.
Ja een arm vol.quote:
Ik ook. Snap Klaas totaal niet.quote:Op woensdag 25 februari 2026 22:12 schreef Soury het volgende:
Jesus wat een eng mens Saskia. Volgens mij kan ze haar hoofd 180 draaien. En ze springt een gat in de lucht als Barbara weggaat. Ik ben geen kerel maar ik vind Barbara aantrekkelijker en leuker.
Dat bordje van Pearl vond ik hilarisch, dat Robin het ook nog ophingquote:Op woensdag 25 februari 2026 22:12 schreef kwiwi het volgende:
Peter heb ik me echt compleet in vergist. Dacht dat het een aardige relaxte man was, maar heb nu het idee dat ie egoïstisch en niet te vertrouwen is.
En Pearl, met dat bordje "vrouwen verboden".. is ze 12?Viel me erg tegen van haar. En van Robin ook - hij laat al die vrouwen langskomen, zorg in ieder geval dat ze zich welkom voelen.
Hanneke.. doorgespoeld, heb vast 0,0 gemist![]()
André & DebbieCute.
Thea (?) is ook een leuke dame100x leuker dan Iris, hoop dat Hans dat ook ziet.
En ligt het aan mij of heb ik Claudia al een tijdje niet gezien?
Klaas mist denk ik vooral een reality-check en het avontuur is duidelijk te overweldigend. Hij blijft denk ik ook te lang in het gastheerschap zitten en wil te geforceerd niemand kwetsen. Best wel pijnlijk dat hij dan verstrikt raakt in zijn eigen gedachten. Ik zou bijna zeggen: nu afkappen en over een half jaar nog een keer proberen.quote:Op woensdag 25 februari 2026 22:15 schreef Perrin het volgende:
Ja met Barbara laat hij een goede match wegglippen. Hij is nog steeds niet over zijn verlies heen, vrees ik. En dat zit hem flink in de weg, ook 8 jaar later nog.
Ik zie geen schoonheid bij de mannen van Elsje en Monique. Ook niet innerlijk, Peter had ik in het begin wel hoog zitten en snap ik wel dat iemand wat in hem ziet. Die Gilbert is echt vanaf het begin al een enorme creep.quote:Op woensdag 25 februari 2026 23:02 schreef jaha het volgende:
[..]
Klaas mist denk ik vooral een reality-check en het avontuur is duidelijk te overweldigend. Hij blijft denk ik ook te lang in het gastheerschap zitten en wil te geforceerd niemand kwetsen. Best wel pijnlijk dat hij dan verstrikt raakt in zijn eigen gedachten. Ik zou bijna zeggen: nu afkappen en over een half jaar nog een keer proberen.
Bij André, Robin, Claudia en Hans zie ik in ieder geval progressie, die proberen echt zichzelf wat te verbeteren. Ben benieuwd of dat uiteindelijk beloond wordt. Bij Elsje en Monique is daar geen sprake van. Die laten zich verblinden door mannelijke schoonheid. En dan heb je Hanneke: ook vandaag had ze de empathie van een schooljuf. Dat werkt zo niet.
Van Xquote:Peter is niet verrast. Dus is het de nacht ervoor al besproken. Ik denk dat ze de nacht samen hebben doorgebracht. En hij moet wel goed zijn geweest gezien haar uitpuilende ogen…
quote:Zie je wel? Peter is haar man. En ze zegt het niet letterlijk, maar ik weet gewoon zeker dat het komt doordat hij in één keer het snoer van de stofzuiger kan oprollen. Dan ben je een hele grote hoor. Ik zou dan ook het midlife-staartje door de vingers zien.
Aandoenlijk vond ik nog wel het afscheidsgedicht van Harm. Zo mooi geschreven dat hij zelfs moest huilen van zijn eigen tekst. Ik weet precies hoe dat voelt, want ik heb dat zelf ook op dinsdag, woensdag en donderdag rond een uur of tien. Ik lees dan hardop wat ik heb opgeschreven en bam, daar komen de waterlanders. Hoort bij het vak.
Het wegsturen van Peppie en Kokkie werd Monique trouwens niet echt lastig gemaakt. Peppie besloot namelijk zelf op te stappen en toen dacht Kokkie: ach, dan ga ik ook maar. Aanleiding was het grote nachtzoenincident van gisteravond. Of zoals Harm het noemt: een mondzoen. En Harm weet precies wat een mondzoen is, want hij is biologiedocent.
En nu moeten jullie raden welke bruggetje ik ga maken. Van mondzoen naar ….
Jahaaaaa. Hans en Thea. Enthousiastisch. Die gekke Thea hè, die pakt Hans gewoon vol op de bek. Een mondzoen. Hans raakte er een beetje van in de war. En dat niet alleen. Hij had ook nog een natte sok. Of dat met die zoen te maken had, vertelt het verhaal niet, maar ik vind het allemaal wel erg toevallig.
En dan is Hans ook nog morgen jarig. 47 jaar. Net als ik. Gefeliciteerd, ouwe garnalenpeller! Wel jammer dat Thea dan weer weg moet. De hondenoppas kan niet langer blijven. Het is toch allemaal wat hè. De ene heeft een hond thuis, de ander allemaal kinderen. Zo schiet het niet op met de liefde. Toch Klaas?
Ach die arme Klaas. Helemaal met zichzelf in de knoop. Hij wil geen lat-relatie. Living apart together, Klaas moet er niet aan denken. Hij wil living the whole day, every day, seven days a week, 365 days a year together. Gadverdamme wat een rotsituatie. En dan zit er eigenlijk nog maar één ding op: wijn zuipen.
Saskia slaat tijdens de proeverij aan het teasen. Kleine grapjes maken. En dat is iets tussen Klaas en Sas. Anderen snappen dat niet. Ook niet als ze zegt dat ze liever aan iets anders snuffelt dan aan Klaas’ wijn. Dat kan van alles zijn. Klaas’ aftershave. Een bedorven kiwi. Het stinkende bekje van Os. Komen wij nooit achter. Is iets tussen Klaas en Sas.
Bij Hanneke heeft de Alfa Romeo-man niet geslapen. Het was de spanning. Hij wil ook niet mee naar de après-ski. Veel te vermoeiend. Hanneke vindt het jammer en hoopt dat Philip snel een beetje loskomt. Tuurlijk Han, komt goed. Na een nachtje slapen is Philip helemaal het mannetje en staat-ie morgen in lederhosen op de bar te dansen op muziek van DJ Ötzi. Wedden?
NEE, NATUURLIJK NIET. Die man heeft het energielevel van een kapotte Philips-lamp. Zoals ik eerder al schreef: Philip is er alleen om een mooie lange rit met zijn Alfa te maken. Dus laat die man in zijn sop gaarkoken en steek je energie in Dave, die wil er tenminste nog wat van maken. En nog een tip: als Ed Sheeran klinkt, kijk dan niet weg, maar geef Dave een lekkere mondzoen. Misschien word je er enthousiastisch van.
In Andorra kan een mondzoen nooit lang meer uitblijven. Dré en Debbie zaten als twee basisschoolkindjes naast elkaar te vertellen dat ze elkaar leuk vinden. ‘Ik vind jou leuk. Vind je mij ook leuk?’ Puppyliefde met een hoog schattigheidsgehalte.
En ik snap Dré heel goed. Debbie is dol op groenten snijden en waar vind je zo iemand? Ikzelf haat het om groenten te snijden. We hebben een tijdje Hello Fresh geprobeerd en toen begon ieder recept met ‘snipper de ui’. Wat een gekut, dacht ik steeds. Lever mij gewoon een zakje gesnipperde uitjes. Maar nu snap ik het. Er zijn ook mensen die dat leuk vinden.
Morgen vertellen André en zijn bidon dat Yasmine mag gaan.
Tot snel!
Echt? Vreselijk, met dat gedicht en gejank. Maar Peter is ook erg.quote:Op woensdag 25 februari 2026 20:47 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik vind die leraar een leuke kerel.
quote:Op woensdag 25 februari 2026 23:02 schreef jaha het volgende:
[..]
Bij Elsje en Monique is daar geen sprake van. Die laten zich verblinden door mannelijke schoonheid.
Soms wel grappige stukjes.quote:Op donderdag 26 februari 2026 06:54 schreef Kreator het volgende:
Ik vind die Rick Evers maar een zeer matige samenvatter. Columnist kun je het niet eens noemen.
Hoewel ik er nu af en toe wel een leuke bij vind zitten, vind ik ze dit keer ook wat tegenvallen. Bij B&B afgelopen zomer waren ze echt hilarisch. Elke avond gieren van het lachen als hij ze weer online had staan. Ik denk ook omdat dit seizoen Wvl ook gewoon een beetje saai is met saaie mensen. Dus ja, wat schrijf je daarover..quote:Op donderdag 26 februari 2026 06:54 schreef Kreator het volgende:
Ik vind die Rick Evers maar een zeer matige samenvatter. Columnist kun je het niet eens noemen.
Belachelijk ja en dat hij niet door de keuring van de vriendinnen kon.quote:Op donderdag 26 februari 2026 20:40 schreef Remco het volgende:
Wat een scène werd er ook gemaakt van die Philip die niet wou après skiën. Volgensmij heb ik wel 5x gehoord dat die niet goed had geslapen en hoe jammer Hanneke dat vond.
Vond het ook onzin.quote:Op donderdag 26 februari 2026 20:40 schreef Remco het volgende:
Wat een scène werd er ook gemaakt van die Philip die niet wou après skiën. Volgensmij heb ik wel 5x gehoord dat die niet goed had geslapen en hoe jammer Hanneke dat vond.
Ik denk ook wel dat dat voor hem meespeelt, als iemand interesse in jou toont en in wat je doet. Yasmine is best wel grappig maar die is wat te veel voor Andre.quote:Op donderdag 26 februari 2026 20:35 schreef Chanel5 het volgende:
Hij ontdooide pas (verplicht) nadat hij iemand trof die het keukenwerk leuk vond.
Ik kreeg de indruk dat Peter daar helemaal geen zin in had. Die bleef liever in de wat luxere versiequote:Op donderdag 26 februari 2026 20:48 schreef Kanaroe het volgende:
Primitief in een hutje en een fikkie stoken klinkt niet als iets voor Monique
Maar, aha, het ging om de B&B
Centjes verdienen![]()
Das toch ook niet zijn metier, columnistquote:Op donderdag 26 februari 2026 06:54 schreef Kreator het volgende:
Ik krijg geen hoogte van hem, zijn moeder moet hem aansporen, neemt geen initiatief en dan ineens bij deze ontdooit er wat....waar ik ook mijn twijfels bij heb.quote:Op donderdag 26 februari 2026 20:46 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik denk ook wel dat dat voor hem meespeelt, als iemand interesse in jou toont en in wat je doet. Yasmine is best wel grappig maar die is wat te veel voor Andre.
Jeps, dan krijgt ie het koud ook nogquote:Op donderdag 26 februari 2026 20:50 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik kreeg de indruk dat Peter daar helemaal geen zin in had. Die bleef liever in de wat luxere versie
Dat had ik juist niet, zijn moeder ziet wat er gebeurt en die gaf hem een terechte schop onder zijn hol. Hij liet het allemaal op zijn beloop, en dan gaat het niks worden. Hij durfde niks en dat gesprek had hij net even nodig.quote:Op donderdag 26 februari 2026 20:52 schreef Chanel5 het volgende:
[..]
Ik krijg geen hoogte van hem, zijn moeder moet hem aansporen, neemt geen initiatief en dan ineens bij deze ontdooit er wat....waar ik ook mijn twijfels bij heb.
Ik hoop dat ze niet genoeg hout mee hebbenquote:Op donderdag 26 februari 2026 20:52 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Jeps, dan krijgt ie het koud ook nog
Hij had dit duidelijk niet verwacht
En een buitenpleequote:Op donderdag 26 februari 2026 20:55 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze niet genoeg hout mee hebben
Heb jij dat ook, ik ook. Lange strakgetrokken hoofd, met die punt kin. Kunnen haar ogen wel dicht?quote:Op donderdag 26 februari 2026 21:01 schreef kwiwi het volgende:
Ben zo afgeleid elke keer als ik Saskia zie, kan alleen maar gefascineerd naar haar hoofd zitten kijken, soort strakgetrokken trol. Hoor dan helemaal niet meer wat er gezegd wordt
Whehehehequote:
Nee dan moet haar eerst neerleggen zoals die poppen met een gewichtje.quote:Op donderdag 26 februari 2026 21:04 schreef Chanel5 het volgende:
[..]
Heb jij dat ook, ik ook. Lange strakgetrokken hoofd, met die punt kin. Kunnen haar ogen wel dicht?
quote:Op donderdag 26 februari 2026 21:05 schreef Soury het volgende:
[..]
Nee dan moet haar eerst neerleggen zoals die poppen met een gewichtje.
Ik schrok ookquote:Op donderdag 26 februari 2026 20:44 schreef Kanaroe het volgende:
Huh, de vader spreekt
Dacht dat hij niet kon praten
Lekker naakt samen in de slaapzak om elkaar warm te houden dan maar..quote:Op donderdag 26 februari 2026 21:11 schreef Chanel5 het volgende:
Geen water, geen elektra en 3 graden binnen, veel plezier.
Eigenlijk past Hans beter bij Monique, zijn allebei saai maar vinden zichzelf erg interessantquote:Op donderdag 26 februari 2026 21:15 schreef Soury het volgende:
Vind het erg grappig hoe die twee mannen bij Claudia met elkaar omgaan, daar kunnen er een boel wat van leren.
Geen valsheid en achterlangs sneren. Leuk om te zien en Hans is wel erg aantrekkelijk qua uiterlijk (vind ik)
Ja dat muziekje shhhhhhhht shhhhhhhht en dan ineens KRRRRRRRRRRRRRRRRRTTTTTT van die branderquote:Op donderdag 26 februari 2026 21:11 schreef Kanaroe het volgende:
De muziek in dit programma is wel erg goed gekozen en getimed![]()
Ach, Monique wilde primitief reizen door Zuid-Afrika. Kan ze alvast oefenenquote:Op donderdag 26 februari 2026 21:11 schreef Chanel5 het volgende:
Geen water, geen elektra en 3 graden binnen, veel plezier.
Daar is Monique nog niet aan toe hoor.quote:Op donderdag 26 februari 2026 21:11 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Lekker naakt samen in de slaapzak om elkaar warm te houden dan maar..
Hoezo, hebben die twee nog niet samen geslapen denk je? Dat idee had ik wel, de nacht waarna de andere twee vertrokken zijn.quote:Op donderdag 26 februari 2026 21:19 schreef Soury het volgende:
[..]
Daar is Monique nog niet aan toe hoor.
Ik weet het niet, ik denk van niet. Toen ze op bed ging zitten leek het even alsof Peter haar een zoen wilde geven maar brak de actie af.quote:Op donderdag 26 februari 2026 21:21 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Hoezo, hebben die twee nog niet samen geslapen denk je? Dat idee had ik wel, de nacht waarna de andere twee vertrokken zijn.
Ja begrijp het ook niet helemaalquote:Op donderdag 26 februari 2026 21:33 schreef Kanaroe het volgende:
Er staat een grote houtkachel, en ze had hout mee
Tjongejonge wat een deuzige mutsen
Het licht is gewoon niet aan daar.quote:Op donderdag 26 februari 2026 21:34 schreef Ole het volgende:
Bij Hanneke mist ook wel ergens een verbinding in haar hoofd hoor
Er is Geen Open Haardquote:Op donderdag 26 februari 2026 21:40 schreef Ronaldussen het volgende:
Wel een goed idee om het kleine beetje hout wat je bij je hebt, buiten op te stoken in plaats van in de houtkachel binnen waarop je ook kan koken
Er is wel electra maar dat konden ze niet aan de praat krijgen. Zal ergens wel een schakelaar zitten.quote:Op donderdag 26 februari 2026 21:41 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Er is Geen Open Haard
Aldus Monique, dus tja
Je zult maar ooit haar B&B gast worden
Haha, ik geloof je meteenquote:Op donderdag 26 februari 2026 21:43 schreef Ronaldussen het volgende:
[..]
Nou ja, van alle mannen die er zijn geweest, heeft hij toch wel de meeste diepgang...
En Peet had het waarschijnlijk wel kunnen oplossen, maar was te druk met Glibbert-style de hele tijd aan Monique te zitten.quote:Op donderdag 26 februari 2026 21:45 schreef Soury het volgende:
[..]
Er is wel electra maar dat konden ze niet aan de praat krijgen. Zal ergens wel een schakelaar zitten.
Vast wel, het zit er niet voor niks.quote:Op donderdag 26 februari 2026 21:45 schreef Soury het volgende:
[..]
Er is wel electra maar dat konden ze niet aan de praat krijgen. Zal ergens wel een schakelaar zitten.
Ze zitten wel op één lijn met elkaar, ik vind het wel schattig maar ook het gevoel alsof ik naar "een knoop in je zakdoek" zit te kijken.quote:Op donderdag 26 februari 2026 21:37 schreef kwiwi het volgende:
Heb het idee dat André en Debbie allebei nog niet eerder echt een relatie gehad hebben.
Ja ditquote:Op donderdag 26 februari 2026 21:49 schreef Soury het volgende:
[..]
Ze zitten wel op één lijn met elkaar, ik vind het wel schattig maar ook het gevoel alsof ik naar "een knoop in je zakdoek" zit te kijken.
Karbonkelquote:Op donderdag 26 februari 2026 21:58 schreef Ronaldussen het volgende:
Monique lijkt op een (enge) kabouter zo met die muts. Alleen de kruiwagen of de vishengel ontbreekt.
Die muts met zo'n neus is geen beste combiquote:Op donderdag 26 februari 2026 21:58 schreef Ronaldussen het volgende:
Monique lijkt op een (enge) tuinkabouter zo met die muts. Alleen de kruiwagen of de vishengel ontbreekt.
een muts met zo'n neus is zeker geen combiquote:Op donderdag 26 februari 2026 22:00 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Die muts met zo'n neus is geen beste combi
Nee ze heeft niet vooraan gestaan bij de afdeling: knappe bekkies nee...quote:Op donderdag 26 februari 2026 21:58 schreef Ronaldussen het volgende:
Monique lijkt op een (enge) tuinkabouter zo met die muts. Alleen de kruiwagen of de vishengel ontbreekt.
Dacht ik ook!quote:Op donderdag 26 februari 2026 22:04 schreef Soury het volgende:
Ik dacht even dat die dame een zus van Claudia was, zelfde gelaatsuitdrukking (en oorbellen)
quote:Peter zegt iedere dag dat hij het nog wel aandurft met Monique. Zelfs als Monique ‘als verrassing’ een hutje huurt zonder stromend water en elektriciteit. Drie graden was het binnen. Drie! Overdag! Moet ik eens doen voor mijn vrouw. Zo’n verrassing regelen. Dan is het huis te klein hoor. Maar mevrouw Kaasfondue komt er blijkbaar gewoon mee weg.
Ach, laten we wel wezen: die Peter is ook niet perfect natuurlijk. Hoge tonen hoort hij bijvoorbeeld niet. Samen gezellig naar een tribute concert van The Bee Gees? Hoef je met Peter niet te doen. Hij ziet alleen die mondjes op en neer gaan. Verder laat meneer continu het eten in de oven aanbranden omdat hij de piepjes niet hoort als het gaar is. En amateurvoetbal is ook geen succes, want als de scheids fluit, is er steeds eentje op het veld die gewoon doorgaat.
Wie niet langer doorgaat is Klaas. Hij had onderweg naar de bakker iemand gesproken die zei dat Klaas bij zijn gevoel moest blijven. En ook dat hij zich geen zorgen hoeft te maken, want de liefde komt wel. ‘Er zijn echt vrouwen op de wereld die voldoen aan jouw lijstje*. Niet veel, maar ze zijn er echt’, had die man gezegd.
*Klaas’ wensenlijstje voor een vrouw:
• Geen schoolgaande kinderen
• Houdt niet van latten
• Wel van lange latten
• En van latte, mag ook
• Aantrekkelijk
• Een fijne energie
• Niet te rustig
• Niet te druk (dat ben ik zelf af)
• Bereid om snel (per direct) te emigreren
• Houdt niet van winkelen
• Wel van de bergen
• Sportief
• Hondenliefhebber
• Moet van mijn parfum af kunnen blijven
• Geen platte grappen
• Houdt van tatoeages
• Mijn dochter moet haar aardig vinden
• Iemand met gespreksstof
• Houdt van wandelen
Helemaal geen onredelijk lijstje, lijkt me. Succes Klaas. Ik gun je het allerbeste en die meneer bij de bakker heeft honderd procent gelijk. De liefde komt wel.
Door naar André, die de liefde al gevonden heeft. Debbie is the last woman standing en Yasmine, A.K.A. De Havik, mag gaan. ‘Helemaal prima joh, mij zul je er niet over horen’, aldus de sportieve verliezer. Misschien komt ze volgend jaar weer terug naar Andorra voor de lichtshow, behalve als haar cluppie Feyenoord moet voetballen.
Van hand in hand kameraden naar hand in hand liefdeskoppeltje. Want André en Debbie worden overduidelijk met de minuut verliefder. Ik denk dat ze morgen romantisch gaan dineren. Patatje pindasaus op tafel. Bidonnetje bubbels erbij. En moeders tussenbeide voor de handige tips. Romantischer wordt het niet hoor.
Hanneke wilde vandaag graag een 1-op-1 met de Alfa Romeo-meneer. Philip mocht zelf kiezen en ging voor een buitenwandeling, want dan is-ie meer ontspannen. En inderdaad. WAT EEN VERSCHIL! Zelden zag ik iemand zo zelfverzekerd lopen naast een vrouw met een hond. Waar een nachtje goed slapen al niet goed voor is hè.
Het hoogtepunt was natuurlijk het vertrek van Philip. Daar gebeurde zoveel grappige dingen dat ik eigenlijk niet goed weet waar ik moet beginnen. Met jullie goedvinden maak ik hier dan ook een ongebruikelijk lange alinea van. Dit vertrekt vraagt er gewoon om. De gekkigheid begon al met die enorme tassen. Deze man is hier twee nachtjes geweest. TWEE. Wat heb je dan nodig als man? Drie onderbroeken (altijd aantal nachtjes plus 1), twee paar sokken en een tandenborstel. WAT ZIT ER IN HEMELSNAAM NOG MEER IN DIE TASSEN? Of had Philip echt verwacht dat hij met zijn enorme charisma een half jaar mocht blijven? Vervolgens doet meneer de kofferbak open en zegt hij ‘Yes, hij gaat open’. Blijkbaar is dat bijzonder, een kofferbak die open gaat. En dan. Wat zien we daar liggen? Een stapel bont van tien dode konijnen? Deze man is gewoon een ordinaire stroper. Stille wateren hebben diepe gronden. ‘Bedankt voor de gezelligheid’, zegt Dave daarna met een stalen gezicht. Hij had ook ‘bedankt voor het zwijgen’ kunnen zeggen, maar dat is onaardig. Of ‘bedankt dat jij zo onopvallend, stil en saai was, want vergeleken met jou leek ik een heuse party animal terwijl dat ook nog vies tegenvalt, laten we eerlijk zijn’. Dus. Ongemakkelijk afscheid: check. Daarna zat er nog maar één ding op: met gierende bandjes terug naar Nederland. Alleen… hoe doe je zoiets met een Alfa Romeo Giulia uit de jaren zestig. Nou, niet dus. Het wegkomen op zich is al een flinke toer. I think I’d better leave right now, begon Will Young drie keer opnieuw. Een tien met een griffel voor deze meesterlijke muziekmontage. En daar ging-ie toch eindelijk. De meest saaie deelnemer van het seizoen met de allermooiste auto van allemaal. Laat ze maar lachen, Philip. Koester deze beauty. En alle gekheid op een stokje: je mag uiteraard trots op jezelf zijn. Als je verlegen bent, is dit een enorm avontuur. En je hebt het maar wel mooi gedaan!
Tjonge wat een lang verhaal. Eigenlijk moet Claudia nog, maar ik ben er wel klaar mee. Bovendien heeft de grootsheid van de schepping eigenlijk geen woorden nodig. De beelden zeggen genoeg. Onvoorstelbaar mooi, die bergen. Al vond Hans International ons kikkerlandje ook schitterend. Tuurlijk Hans, al die slootjes, koeien en lelijke rijtjeshuizen. Tranen in de ogen.
Maar het is mooi geweest. Ik ga slapen. Dinsdag meer Claudia. Beloofd.
Dat dacht ik ook!quote:Op donderdag 26 februari 2026 22:04 schreef Soury het volgende:
Ik dacht even dat die dame een zus van Claudia was, zelfde gelaatsuitdrukking (en oorbellen)
Ik ben zelf maar 1 keer op wintersport geweest maar dat apres skiën ging er toch wel anders aan toe dan ik bij Hanneke heb gezien. Dat leek meer op de gemiddelde kerstborrel van een assurantiën-kantoor. (Wat zijn assurantiën eigenlijk en waarom vraag ik dit pas op m’n 42e af?)quote:Op donderdag 26 februari 2026 21:40 schreef Chanel5 het volgende:
Bij Hanneke score je als je van après ski houdt
Met die jonglerende handen.quote:Op donderdag 26 februari 2026 21:49 schreef Remco het volgende:
Die scènes waar Hanneke in een 1 op 1 met de camera uitlegt wat net tegen haar is gezegd(of erger wat ze zelf net heeft gezegd) zijn zo tenenkrommend slecht.
Philip zei dat hij was opgevoed door zijn oma dus of zijn ouders werkten allebei extreem veel of ze zijn op jonge leeftijd overleden. In beide gevallen kom je dan gewoon wat tekort, ongeacht of oma lief is geweest. Daarnaast zit hij overduidelijk ergens aan de rechterkant van het spectrum.quote:Op vrijdag 27 februari 2026 09:22 schreef Silenus het volgende:
Lijken al die pluizige boomknuffelaars niet gewoon heel erg op elkaar?
[..]
Ik ben zelf maar 1 keer op wintersport geweest maar dat apres skiën ging er toch wel anders aan toe dan ik bij Hanneke heb gezien. Dat leek meer op de gemiddelde kerstborrel van een assurantiën-kantoor. (Wat zijn assurantiën eigenlijk en waarom vraag ik dit pas op m’n 42e af?)
Dave moet zich wel echt gelukkig prijzen met z’n concurrenten, Philip sloeg werkelijk alles. Heeft ‘ie 45 jaar bij z’n moeder in bed gelegen? Ik vraag me ook vaak af bij saaie koppels hoe hun eerste date zou zijn gegaan, nou bij Hanneke hebben we het gezien dit jaar. Geen grappen, niet gewoon ff doorzuipen, even tongen voor de extra jeu, helemaal niks. En dan in dat seksloze Oostenrijkse interieur, sowieso zit er weinig charme in die blokhutten.. en als je dan ook nog een middagdate met een koffie hebt, dat kwam bij mij vroeger ook nooit echt los. Het is toch de verkramping die we bij veel deelnemers hebben gezien dit jaar en waardoor het vaak nou niet echt leuk was om naar te kijken. Maarja, probeer maar eens iemand te regelen als er de hele tijd een cameraman op 1 meter staat, zou er zelf ook geen zin in hebben
Vond dat ook erg onnodig. En Eucalypta, dáár doet ze me inderdaad aan denkenquote:Op zaterdag 28 februari 2026 02:26 schreef Bever_NL het volgende:
Dat toebijtende zinnetje van Monique ' ....anders had ik je wel naar huis gestuurd', nadat de laatst gearriveerde man haar vertelde te vertrekken, geeft de kern aan wat voor nare Eucalypta zij is.
Duurt het 2 jaar voordat het uitgezonden wordt?quote:Op vrijdag 27 februari 2026 22:29 schreef freaky40 het volgende:
Er komt dus een nieuw seizoen en dat is pas te zien in 2028 want het volgend seizoen van 2027 wordt op dit moment gedraaid of is net klaar. Dus nog in ieder geval 2 seizoenen.
Oh wacht had je post verkeerd gelezenquote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:33 schreef freaky40 het volgende:
Nee hoor, dat volgend waar nu kandidaten voor gezocht worden wordt volgend jaar weer opgenomen, dus de deelnemers moeten een jaar wachten. Net als dit seizoen. Zit steeds een jaar tussen.
Ja dat is het ook dan denk ik. Maar ik had uit de post eerst begrepen dat wat in 2026 wordt opgenomen, in 2028 wordt uitgezonden.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:39 schreef Silenus het volgende:
Nee, het klopt toch? Dus als je je nu aanmeldt, ben je met de winter van 2026/2027 aan het daten en wordt het met de winter van 2027/2028 uitgezonden?
Zelf heb ik ook het idee dat er achter de schermen iets gebeurd moet zijn, of dat bij de eerste handdruk hij al dacht: dit gaat hem echt niet meer worden. Mogelijk kreeg hij ook wat opdrachten vanuit de regie waarvan hij de bui al zag hangen. Hoewel het sterk gescript is, het blijft reality tv natuurlijk met echte mensen en echte gevoelens. Geen acteurs / actrices met tig jaar aan camera-ervaring, dus dan krijg je wel sneller dit soort ongelukken.quote:Op vrijdag 27 februari 2026 16:52 schreef ZarB het volgende:
[..]
Philip zei dat hij was opgevoed door zijn oma dus of zijn ouders werkten allebei extreem veel of ze zijn op jonge leeftijd overleden. In beide gevallen kom je dan gewoon wat tekort, ongeacht of oma lief is geweest. Daarnaast zit hij overduidelijk ergens aan de rechterkant van het spectrum.
Ik vind het een goeie beslissing. Heel netjes, laat ze zelf ook goed nadenken. Ze weet het gewoon nog niet.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 20:50 schreef Kanaroe het volgende:
Oh mein gott, Claudia stuurt straks iedereen weer terug naar huis zo lijkt het
Ja hoor , maar wèl moeten ze intussen het kluswerk van Ben afmaken.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 21:10 schreef Kanaroe het volgende:
Claudia stuurt de mannen niet weg maar laat ze zelf bedenken of ze willen blijven en wat ze willen
Goeie strategie
Claudia is niet gekquote:Op dinsdag 3 maart 2026 21:28 schreef kibo het volgende:
[..]
Ja hoor , maar wèl moeten ze intussen het kluswerk van Ben afmaken.
Dat was idd wat raar, toch een gevoelig gesprek en dan eindigen met. Kunnen jullie tijdens het schilderen over nadenken.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 21:28 schreef kibo het volgende:
[..]
Ja hoor , maar wèl moeten ze intussen het kluswerk van Ben afmaken.
trio incomming.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 21:10 schreef Kanaroe het volgende:
Claudia stuurt de mannen niet weg maar laat ze zelf bedenken of ze willen blijven en wat ze willen
Goeie strategie
Lekker om de dag daten. Of met zijn drieën. Kan tegenwoordig gewoon allemaal.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 21:39 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Wie weet blijven ze wel een drie-persoons-set, origineel. Het kan allemaal
Jepsquote:Op dinsdag 3 maart 2026 21:40 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Lekker om de dag daten. Of met zijn drieën. Kan tegenwoordig gewoon allemaal.
Ik ben zo slecht dat ik denk dat het gewoon gekocht is.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 21:45 schreef Kanaroe het volgende:
Elsje word geknecht met de armband van wijlen moeder brrrrr
Of van een exquote:Op dinsdag 3 maart 2026 21:49 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik ben zo slecht dat ik denk dat het gewoon gekocht is.
Jij bent slechter pfff, opluchtingquote:
Wat ben jij nog laat op joh.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 22:33 schreef kwiwi het volgende:
Dus wacht even.. Glibbert had dat sieraad al meegenomen? Of anders gekocht en erover gelogen.. Zie ik 'm ook wel voor aan.. Zo'n gladjakker van een salesmannetje is het wel. Either way, creepy actie weer
Oh mijn vriendin kijkt alles ja.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 22:38 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Had brandweeroefeningKijk jij dit ook? Al dan niet vrijwillig
Een verstandige keuze, al zou ik het toch minder dramatisch maken dan nu is.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 21:00 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik vind het een goeie beslissing. Heel netjes, laat ze zelf ook goed nadenken. Ze weet het gewoon nog niet.
Er zit geen enkele spontaniteit in die meid. Ook dat die gast een fles bubbels had meegenomen op die berg, zegt ze "oh lekker." Geen lachje (ook al wist ze het misschien al) slaak een kreetje gooi je handen in de lucht weet ik veel doe eens blij ofzo. Zelfs als het een gespeelde verrassing was, dan kan je er in ieder geval samen om lachen. Niks, noppes nadaquote:Op dinsdag 3 maart 2026 22:47 schreef jaha het volgende:
[..]
Een verstandige keuze, al zou ik het toch minder dramatisch maken dan nu is.
Deze aflevering viel me weer Hanneke op: ze was aan het klagen dat het 'gevoel' bij alle mannen ontbrak. Dat ligt volgens mij vooral aan het feit dat ze zelf tegen bijna alle mannen koud en afstandelijk deed. Dan ontstaat er ook helemaal geen gevoel...
Oja, dat zag zo koud uit op dat bankje. Brrrr en dan ook nog koude bubbels, had een thermoskan warme choco met rum gepakt..quote:Op dinsdag 3 maart 2026 22:55 schreef Soury het volgende:
[..]
Er zit geen enkele spontaniteit in die meid. Ook dat die gast een fles bubbels had meegenomen op die berg, zegt ze "oh lekker." Geen lachje (ook al wist ze het misschien al) slaak een kreetje gooi je handen in de lucht weet ik veel doe eens blij ofzo. Zelfs als het een gespeelde verrassing was, dan kan je er in ieder geval samen om lachen. Niks, noppes nada
Ja ik heb al zin in de reüniequote:Op dinsdag 3 maart 2026 23:02 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Oja, dat zag zo koud uit op dat bankje. Brrrr en dan ook nog koude bubbels, had een thermoskan warme choco met rum gepakt..
Maar jullie zijn bijna gelijk met de vooruitkijkers..
quote:Zes kandidaten in één uitzending vandaag. Geen vijf, maar zes. Dat gebeurt zelden. Werk aan de winkel voor mij. Laten we snel beginnen met de een-na-laatste samenvatting. Daar gaan we.
Ik begin uiteraard met Claudia, want die heb ik vorige week in de luchtballonuitzending een beetje tekort gedaan. Wat overigens volledig de schuld was van die Alfa Romeo-man, maar dat terzijde. Claudia dus. Ze wil met beide mannen praten. ‘Serieus praten. De vraag is alleen: …’ Daarna liet ze een stilte vallen en zei ze: ‘… Wat willen jullie drinken?’ Briljant.
Claudia is een slimme vrouw. Die weet hoe je het ijs moet breken. En dat niet alleen. Ze weet ook hoe ze haar mannen zo ver krijgt dat ze haar in de ogen blijven aankijken. Gewoon zorgen voor een opvallend diep decolleté. In het mannenbrein blijft zich dan automatisch het volgende zinnetje herhalen: naar de ogen blijven kijken, naar de ogen blijven kijken, naar de ogen blijven kijken.
Waar het op neer komt, is dat het programma voor Claudia te vroeg is afgelopen. Eigenlijk is het de bedoeling om nu een keus te maken, maar Clau heeft er maling aan. Die verlengt het avontuur nog even. Wordt het de zweefneef of de testosteronaap? De diepe oceaan of de stevige rivier. De muzikant of de bajesklant?
En weet je wat ik zo gek vind? Die Raoul vond ze toch ook leuk? Is die dan ook nog in de race? Want die ging toch alleen weg vanwege de hond? Daar had ze toch zo’n goede klik mee? Zouden er donderdag drie mannen naast haar op de bank zitten? Of is het bij Claudia uit het oog, uit het hart? Vinden jullie dat ik veel vragen stel?
Verder was het een kabbelende uitzending. Zonder de uitbundige Philip is er bij Hanneke bijvoorbeeld geen klap meer aan. Ja, Dave is er nog en die is heel aardig en begrijpt haar heel goed. Datzelfde geldt trouwens voor de bakker, de slager en de man bij de skiverhuur. Maar om ze nou vast te pakken of een mondzoen te geven … nee.
Hanneke wil wel contact houden met Dave. Dat zeggen mensen meestal als ze nog drie appjes sturen en het dan dood laten bloeden. Gelukkig staat ze wel open voor een nieuwe liefde. Volgens Hanneke komt er misschien ooit een leuke man naar beneden vallen. Daarom doet ze altijd zo druk met haar handen. Dan kan ze die opvangen.
Het grootste vraagteken van het programma vind ik de klik tussen Monique en Peter. Ik kom morgen pas met een voorspelling en ik ben er ook nog niet helemaal uit. Is dit ontluikende liefde of beginnende vriendschap? Ik neig ernaar dat ze liever met elkaar kaasfonduen dan met elkaar onder de lakens kruipen. Maar misschien heb ik het mis.
Bij André is het duidelijk. Meneertje one-hunderd-and-eighty weet het zelf nog niet, maar hij is gewoon tot over zijn oren verliefd. Zelf vindt hij verliefdheid een groot woord. Dikke onzin natuurlijk. Medewerkerstevredenheidsonderzoek, dat is pas een groot woord. Net als arbeidsongeschiktheidsverzekering. En koffiezetapparaatontkalkingsmiddel. Of wat dacht je van kinderboerderijgeitenvoederbak. Zo. Nu jij weer, Dré.
Nee, ik heb gewoon vet veel vertrouwen in André en Debbie. En weet je waarom? Omdat Debbie al de nodige beproevingen heeft doorstaan. Een etentje met de schoonfamilie bijvoorbeeld. Inclusief Opa Handenknijper. Of wat dacht je van Maandagavond Dartavond met al zijn Spaanse amigo’s. En ze is niet gillend weggerend hè. Ze is er gewoon nog. Still going strong. Go Debbie!
Tijd voor een blokje slecht nieuws: Gilbert is er ook nog. Sterker nog, hij is gelukkiger dan ooit. Els is zijn engel die op aarde is neergedaald en hij wil haar alles geven. De fonkelende juwelen van zijn moeder, zijn gevoelige dagboek en vanavond een flinke beurt in een hotel in de stad.
Nou Rick, dat kan wel wat minder toch.
Excuus, ik liet me even gaan.
Feit is dat Gilbert zo blij is als een kind in een snoepwinkel. Hij kan wel janken. En dat doet hij dan ook. Om alles. Sinds het programma Het Spijt Me heb ik niet meer iemand zo veel zien huilen op nationale televisie. Gevoelige jongen of ontzettende zak hooi? We zien het donderdag bij de reünie.
Tot slot de absolute sterren van het programma. De reden waarvoor programma’s als deze bestaan. En dan kunnen duizenden mensen roeptoeteren dat het saai is, of langdradig, of nep. Maar dan zeg ik: kijk naar Robin en Pearl. Als je daar niet blij van wordt, heb je gewoon poep in je ogen. Sterker nog, ik word er bijna emotioneel van. Maar ik huil niet, want ik ben Gilbert niet.
Tot morgen. De allerlaatste reguliere uitzending en dus ook de allerlaatste samenvatting.
- Ahhhhhh Rick, je doet toch wel de reünie, alsjeblieeeeeeft?
Nee. Die doe ik nooit.
- Ahhhhhhh, waarom niet?
Omdat ik ook wel een keertje zonder laptop op schoot tv wil kijken.
- Ahhhhhh, toe nou, pleasssseeeee
Hou op te zeuren. Ik heb 26 afleveringen voor jullie samengevat. Morgen zelfs 27. Het is mooi geweest.
- Oké, oké, maar doe je dan in de zomer wel weer B&B Vol Liefde?
Tuurlijk doe ik dat. Zo ben ik.
- Gelukkig. En nu ik je toch spreek: heb je nog plek bij je schrijftrainingen?
Nou, het gaat vreselijk hard, maar nog wel een paar ja.
- Waar vind ik meer info?
Op rickevers.nl. Ga maar eens kijken.
- Ga ik doen. Nou, truste hè.
Truste.
Hij laat ons iig gratis lezen..quote:Op dinsdag 3 maart 2026 23:56 schreef Blues het volgende:
Jammer van je laatste stukkie over jezelf Rick
Ik ook. Vooral naar Monique en Elsje. Oh en misschien Claudia, hoop dat ze samen is met Raoulquote:Op woensdag 4 maart 2026 08:29 schreef Kanaroe het volgende:
Aha! Het is dus bijna afgelopen lees ik, hèhè poepoe
Ben benieuwd naar die reunie donderdag
donderdag welke datum?quote:Op woensdag 4 maart 2026 08:29 schreef Kanaroe het volgende:
Aha! Het is dus bijna afgelopen lees ik, hèhè poepoe
Ben benieuwd naar die reunie donderdag
Ik denk morgen, ik ga uit van het stukje van Rick Eversquote:Op woensdag 4 maart 2026 09:55 schreef Puzzie het volgende:
[..]
donderdag welke datum?![]()
Ik was al afgehaakt maar de reünie wil ik wel graag zien
Naar mijn mening haast die Glibber zich nogal en dat is veelal een veeg teken. Die wil kostte wat kost een vrouw hebben en vanaf dag 1 ging hij voortvarend te werk. Els heeft een sluisdeur voor haar hoofd en ik denk niet dat dit goed voor haar gaat aflopen. Zélf zei ze eerst immers ook dat hij véél te snel ging maar trapte niet op de rem. Hij lijkt mij net even iets te wanhopig.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 21:49 schreef Kaatjepuk het volgende:
Engnek die Gilbert. Eerst inpalmen met lieve woordjes en zelfs de sieraden van moeders komen tevoorschijn. Om vervolgens bezitterig en agressief uit de hoek te komen.
Elsje heeft echt een plaat voor haar hoofd.
Ah okayquote:Op woensdag 4 maart 2026 13:23 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ik denk morgen, ik ga uit van het stukje van Rick Evers
Alle initiatief moest van haar mannen afkomen en zelf kwam ze niet verder dan elke dag skiën en met haar vriendinnen borrelen. De mannen sloegen dicht door haar eigen gedrag. Stijve muts is het gewoon.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 22:47 schreef jaha het volgende:
[..]
Een verstandige keuze, al zou ik het toch minder dramatisch maken dan nu is.
Deze aflevering viel me weer Hanneke op: ze was aan het klagen dat het 'gevoel' bij alle mannen ontbrak. Dat ligt volgens mij vooral aan het feit dat ze zelf tegen bijna alle mannen koud en afstandelijk deed. Dan ontstaat er ook helemaal geen gevoel...
Viel me sowieso op dat alle kandidaten aan de koude bubbels gingen in de kou. Ik zou ook liever een lekkere grote beker met hete chocolade hebben genuttigd. Mét of zónder alcohol.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 23:02 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Oja, dat zag zo koud uit op dat bankje. Brrrr en dan ook nog koude bubbels, had een thermoskan warme choco met rum gepakt..
Maar jullie zijn bijna gelijk met de vooruitkijkers..
Morgen.quote:
Huh? Ik heb nog een aflevering op videoland.quote:
Ik kijk nu naar Pearl en Robin die samen wakker worden.quote:
Ik kijk naar iedereen samen aan een tafelquote:Op woensdag 4 maart 2026 20:41 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik kijk nu naar Pearl en Robin die samen wakker worden.
Die zie ik niet.. Wat is ditquote:Op woensdag 4 maart 2026 20:41 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik kijk nu naar Pearl en Robin die samen wakker worden.
Hierna maar de Reunie er maar achteraan jassen dan.
Samequote:Op woensdag 4 maart 2026 20:42 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ik kijk naar iedereen samen aan een tafel
Ik kijk op videoland, ik kijk altijd de afleveringen mee die op tv zijn (om op fok mee te lullen) Dus op tv is er één overgeslagenquote:
Nou, stom.. Want ik had ook het idee dat het nog niet afgelopen was gisteren.quote:Op woensdag 4 maart 2026 20:44 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik kijk op videoland, ik kijk altijd de afleveringen mee die op tv zijn (om op fok mee te lullen) Dus op tv is er één overgeslagen
Ik was al aantekeningen aan het maken voor een samenvatting, maar het is al hersteld zo te lezenquote:Op woensdag 4 maart 2026 20:45 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou, stom.. Want ik had ook het idee dat het nog niet afgelopen was gisteren.
Nee was een terugblik tijdens de reunie. Maar misschien doen ze zo de laatste aflevering wel bedenk ik me net.. soort van samenvatting van het einde overal, voor de echte reunie morgen.quote:Op woensdag 4 maart 2026 20:49 schreef Soury het volgende:
[..]
Ik was al aantekeningen aan het maken voor een samenvatting, maar het is al hersteld zo te lezen
Deze is ook maar 45 minuten. En nu loop ik voorquote:Op woensdag 4 maart 2026 20:50 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee was een terugblik tijdens de reunie. Maar misschien doen ze zo de laatste aflevering wel bedenk ik me net.. soort van samenvatting van het einde overal, voor de echte reunie morgen.
Elsje gebeft door een centenbakquote:Op woensdag 4 maart 2026 20:59 schreef Firuze60 het volgende:
He getsie, dacht vlug ziet.nl aanzetten ivm reunie val ik alweer midden in het bed met Gijlbert
Blijkbaar een jaar laterquote:Op woensdag 4 maart 2026 21:03 schreef Kanaroe het volgende:
De wederzijdse kandidaten zien elkaar dus pas weer op die reunie?
Een paar weken later ofzo?
Ik ben een newbie in dit soort programma's
5 in het hele seizoenquote:Op woensdag 4 maart 2026 21:07 schreef kwiwi het volgende:
Wow de vader van André heeft gewoon 3 hele woorden gezegd!
Ik snap dat hij wel baalt, ik zie hem ook meer een partner voor Claudia dan Hans.quote:Op woensdag 4 maart 2026 21:05 schreef Kanaroe het volgende:
Sjee, dieViktor is dus maar 4 dagen bij Claudia geweest, das heel kort
Jaaaquote:
Heftig hè, lijkt mij superingewikkeldquote:Op woensdag 4 maart 2026 21:13 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Jaaa![]()
![]()
Maar jeetje, je minderjarige kinderen helemaal in Suriname hebben als je echt in Zweden zou gaan wonen.
De vader is ook nog in the picture, plus in Suriname is dat met familie toch wat anders. Opa Oma Tantes Oom ze vangen elkaar wel op.quote:Op woensdag 4 maart 2026 21:13 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Jaaa![]()
![]()
Maar jeetje, je minderjarige kinderen helemaal in Suriname hebben als je echt in Zweden zou gaan wonen.
We tikken tegelijkquote:Op woensdag 4 maart 2026 21:15 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Heftig hè, lijkt mij superingewikkeld
Maar gelukkig is hun vader nog in hun leven, anders zou Pearl dit wellicht niet gedaan hebben
Heb sowieso het idee dat ze echt moeite hadden met materiaal verzamelen om uit te zenden. Behalve bij Claudia.quote:Op woensdag 4 maart 2026 21:22 schreef alpeko het volgende:
Wat een enorme kut aflevering is dit. Een uur lang herhalen van de laatste afleveringen. Stik er in RTL4
Ik zie allemaal nieuwe dingenquote:Op woensdag 4 maart 2026 21:22 schreef alpeko het volgende:
Wat een enorme kut aflevering is dit. Een uur lang herhalen van de laatste afleveringen. Stik er in RTL4
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |