abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220142975
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 13:50 schreef paardendokter het volgende:

[..]
En wat als ANWR omvalt ?
Dan heb je een defaultprojectje.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_220143011
quote:
10s.gif Op donderdag 19 februari 2026 13:55 schreef nostra het volgende:

[..]
Dan heb je een defaultprojectje.
En ANWR klinkt wel erg algemeen maar is een sport 2000 garant. Dus als sport 2000 omvalt is anwr waarschijnlijk ook omgevallen.
pi_220143071
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 13:59 schreef Fredericm het volgende:

[..]
En ANWR klinkt wel erg algemeen maar is een sport 2000 garant. Dus als sport 2000 omvalt is anwr waarschijnlijk ook omgevallen.
Mee eens, dus hoeveel comfort biedt die garantstelling (spoiler: weinig).
pi_220143131
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 13:59 schreef Fredericm het volgende:
En ANWR klinkt wel erg algemeen maar is een sport 2000 garant.
Hoezo, zo te zien werken ze voor allerlei retail:

https://schoenvisie.nl/po(...)een-digitale-wereld/
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_220143295
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 14:06 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Heb je onderzoek gedaan naar dit bedrijf, om deze stelling te onderbouwen?
Pecunia non olet
pi_220143391
Pavarotti Mall ook open. Brengen daar een sloot geld heen elk jaar, dus ik doe maar mee.
Do I wanna know?
pi_220143631
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 13:49 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Graag gedaan. Ik had mijn automatisch toewijzen zelf ook verhoogd, kan nu ook weer terug naar het vaste bedrag.
Ik verwacht ook nog een geborgde lening, dus ik heb ik de normale inleg ongewijzigd gelaten. Nu maar hopen dat die Horeca groothandel niet omvalt ;)
Pecunia non olet
pi_220143833
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 15:23 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik verwacht ook nog een geborgde lening, dus ik heb ik de normale inleg ongewijzigd gelaten. Nu maar hopen dat die Horeca groothandel niet omvalt ;)
Er staat aangegeven dat er inderdaad een geborgde lening van ¤250.000 komt. Daar ga ik denk ik niet in meedoen, ik heb eind 2025 al 2 geborgde leningen op de vestigingen Leiden en Delft meegenomen. Met een dubbele inleg nu, vind ik wel weer even genoeg. Misschien weer wanneer hij met een nieuw concept in de oude Pavarotti aan het water komt.
Die eerdere geborgde leningen zullen ook (of deels) voor deze nieuwe in MOTN zijn. In het filmpje waar in het bekend gemaakt werd gaf Rene aan dat hij er 3 maanden mee bezig was geweest, dat was ook ongeveer de tijd dat die geborgde leningen waren. Het is voor ¤750.000 overgenomen (¤150.000 inventaris en ¤600.000 goodwill).

[ Bericht 0% gewijzigd door Soulfreak op 19-02-2026 23:50:27 ]
pi_220146238
Herfinanciering SIG in Maastricht:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen linkjes dus lastig om mee te doen. Als het mee zit en ik ben op tijd pak ik deze mee.
pi_220146599
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 14:33 schreef obligataire het volgende:
quote:
0s.gif
Op donderdag 19 februari 2026 14:06 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Van wat ik opmaak uit de websites en het Graydon-creditsafe document van GVE:
ANWR-garant nederland BV (=borgsteller) is onderdeel van de ANWR-group.
Sport2000 is geen ANWR maar er zijn wel sterke verbanden. Als de eerste failliet gaat gaat dat de tweede wel pijn doen. Sport2000 is niet de enige klant/enige merk van ANWR maar wel een belangrijke. De borgstelling van 1M¤ voor de winkel lijkt mij wel veel als ik het vergelijk met de cijfers op de balans van ANWR-garant nederland BV.
Trouwens, als Sport2000 failliet gaat kan de leningnemer natuurlijk ook "gewoon" een andere naam op de winkel plakken. De lokale Blokker waar ik nog steeds nooit kom heet nu ook andersz.
pi_220146806
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 19:16 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Van wat ik opmaak uit de websites en het Graydon-creditsafe document van GVE:
ANWR-garant nederland BV (=borgsteller) is onderdeel van de ANWR-group.
Sport2000 is geen ANWR maar er zijn wel sterke verbanden. Als de eerste failliet gaat gaat dat de tweede wel pijn doen. Sport2000 is niet de enige klant/enige merk van ANWR maar wel een belangrijke. De borgstelling van 1M¤ voor de winkel lijkt mij wel veel als ik het vergelijk met de cijfers op de balans van ANWR-garant nederland BV.
Trouwens, als Sport2000 failliet gaat kan de leningnemer natuurlijk ook "gewoon" een andere naam op de winkel plakken. De lokale Blokker waar ik nog steeds nooit kom heet nu ook andersz.
Relatie in het kort
ANWR-Garant Nederland B.V. is een Retail Service Organisatie (een service- en inkooporganisatie) voor zelfstandige ondernemers in de schoenen- en sportbranche in Nederland, en maakt deel uit van de internationale ANWR-Group. �

ANWR-GARANT
Sport2000 is een sportwinkelformule (keten/brand) die opereert via zelfstandige sportwinkels en internationaal actief is. �

🧩 Hoe ze verband houden
✅ ANWR-Garant Nederland heeft de licentierechten voor de SPORT2000-formule in Nederland in handen.
Dat betekent dat ANWR-Garant de formule SPORT2000 in Nederland exploiteert en ondersteunt, inclusief activiteiten als inkoop, marketing, e-commerce, financiële services en ondersteuning voor de aangesloten winkels. �

ANWR-GARANT +1
✅ SPORT2000-winkels in Nederland zijn aangesloten bij ANWR-Garant Nederland.
De individuele SPORT2000-winkels zijn meestal zelfstandige ondernemers die zich bij de formule hebben aangesloten via ANWR-Garant. �

✅ Online activiteiten van SPORT2000 (zoals sport2000.nl) worden in opdracht van ANWR-Garant Nederland BV geëxploiteerd.

De webshop wordt bijvoorbeeld geëxploiteerd in opdracht van ANWR-Garant Nederland en beheerd via een onderdeel van de ANWR Group. �

💡 Samenvattend
ANWR-Garant Nederland BV is de organisatie achter de SPORT2000-formule in Nederland. Sport2000 zelf is de sportwinkelketen/formule die onder die licentie opereert. ANWR-Garant ondersteunt, coördineert en faciliteert de SPORT2000-winkels met inkoop, marketing, e-commerce en andere services, terwijl de winkels zelf vaak zelfstandige ondernemers zijn.
pi_220147226
Zal de dierenwinkel met deze kleine aanpassing vol gaan lopen. Denk dat ze eerder 10% rente moeten bieden, tenzij ook een groot deel vanuit GvE fonds ingelegd wordt.
quote:
Let op: Wijziging rente en looptijd

Project: All Creatures Petshop
Leendoel: Opstart onderneming
Doelbedrag: ¤ 270.000
Rente: 9%
Looptijd: 48 maanden
Leenvorm: Flexlening
pi_220147637
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 14:33 schreef obligataire het volgende:

[..]
Je stelt de verkeerde vraag. De juiste vraag is: hoeveel effort doet GVE om ons uit te leggen wat die garantie waard is. Hoe vaak en voor welke bedragen staat ANWR nog meer garant. Wat is het balanstotaal en de liquiditeitsprognose van ANWR. Is het "garantiekapitaal" in een afgescheiden entiteit (spoiler: nee) ondergebracht enzovoorts en zo verder.

ANWR is een soort inkooporganisatie die ook software en zo verkoopt/verhuurt aan zijn 'leden'. Heeft in een moeilijke markt dus stabiele hoeveelheid winkels/klanten nodig. Probleem daarbij is de financiering bij verkoop van een winkel. Dus hebben ze als 'deus ex machina' een garantstelling verzonnen. Totaal niet te vergelijken met de garantiefondsen in bijv. de reiswereld. Ik geef er geen cent voor.
pi_220147842
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 20:24 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Je stelt de verkeerde vraag. De juiste vraag is: hoeveel effort doet GVE om ons uit te leggen wat die garantie waard is. Hoe vaak en voor welke bedragen staat ANWR nog meer garant. Wat is het balanstotaal en de liquiditeitsprognose van ANWR. Is het "garantiekapitaal" in een afgescheiden entiteit (spoiler: nee) ondergebracht enzovoorts en zo verder.

ANWR is een soort inkooporganisatie die ook software en zo verkoopt/verhuurt aan zijn 'leden'. Heeft in een moeilijke markt dus stabiele hoeveelheid winkels/klanten nodig. Probleem daarbij is de financiering bij verkoop van een winkel. Dus hebben ze als 'deus ex machina' een garantstelling verzonnen. Totaal niet te vergelijken met de garantiefondsen in bijv. de reiswereld. Ik geef er geen cent voor.
Dank voor de info. Ik cancel de investering. Dat kan bij GVE helaas niet online
pi_220149012
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 20:24 schreef paardendokter het volgende:

[..]

ANWR NL heeft:
Ongeveer ¤784k eigen vermogen
Ongeveer ¤716k liquide middelen

De borgstelling bedraagt:
¤1.000.000

Dat betekent:
Als deze garantie volledig wordt getrokken, is dat groter dan hun eigen vermogen.
Een volledige uitbetaling kan de NL-BV zelf zwaar raken.

MAAR:
ANWR NL maakt deel uit van een Duitse groep:
moederbedrijf: ANWR GROUP EG (DE)

We weten niet:
of de Duitse moeder mee borg staat,
of alleen de Nederlandse BV aansprakelijk is.

Dat maakt groot verschil.

Zonder borgstelling zou dit project extreem risicovol zijn.

Met borgstelling verschuift het risico grotendeels naar ANWR.

Maar uiteindelijk mogelijk toch naar ons
pi_220149532
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2026 22:54 schreef Boyette het volgende:
We weten niet:
of de Duitse moeder mee borg staat,
of alleen de Nederlandse BV aansprakelijk is.
Nee, alleen ANWR-GARANT Nederland BV staat borg. Anders had het wel in de pitch en EBI gestaan.
Misschien dat het moederbedrijf wel een helpende hand toesteekt als de Nederlandse BV in de problemen raakt maar misschien ook wel niet.
pi_220149839
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 06:21 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Nee, alleen ANWR-GARANT Nederland BV staat borg. Anders had het wel in de pitch en EBI gestaan.
Misschien dat het moederbedrijf wel een helpende hand toesteekt als de Nederlandse BV in de problemen raakt maar misschien ook wel niet.
Dat bedoel ik.. dat weten we dus niet..
pi_220151425
Verzoek gedaan bij GVE om mijn investering van Sport 2000 in te trekken. en Pavarotti ruim verhoogd.
pi_220151775
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 11:11 schreef axensir het volgende:
Verzoek gedaan bij GVE om mijn investering van Sport 2000 in te trekken. en Pavarotti ruim verhoogd.
Ik heb mijn Pavarotti inleg toch ook nog wat verhoogd (nu ga ik zeker niet ook de geborgde meenemen) en zo te zien zijn er meer die dat doen. Benieuwd hoeveel er nog overblijft voor degenen zonder automatisch toezeggen, nog zo'n ¤58.000 open van de ¤350.000.
pi_220152763
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 11:40 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Ik heb mijn Pavarotti inleg toch ook nog wat verhoogd (nu ga ik zeker niet ook de geborgde meenemen) en zo te zien zijn er meer die dat doen. Benieuwd hoeveel er nog overblijft voor degenen zonder automatisch toezeggen, nog zo'n ¤58.000 open van de ¤350.000.
Het is mij nog net gelukt, zonder automatisch inschrijven
pi_220153059
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2026 19:32 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Relatie in het kort
ANWR-Garant Nederland B.V. is een Retail Service Organisatie (een service- en inkooporganisatie) voor zelfstandige ondernemers in de schoenen- en sportbranche in Nederland, en maakt deel uit van de internationale ANWR-Group. �

ANWR-GARANT
Sport2000 is een sportwinkelformule (keten/brand) die opereert via zelfstandige sportwinkels en internationaal actief is. �

🧩 Hoe ze verband houden
✅ ANWR-Garant Nederland heeft de licentierechten voor de SPORT2000-formule in Nederland in handen.
Dat betekent dat ANWR-Garant de formule SPORT2000 in Nederland exploiteert en ondersteunt, inclusief activiteiten als inkoop, marketing, e-commerce, financiële services en ondersteuning voor de aangesloten winkels. �

ANWR-GARANT +1
✅ SPORT2000-winkels in Nederland zijn aangesloten bij ANWR-Garant Nederland.
De individuele SPORT2000-winkels zijn meestal zelfstandige ondernemers die zich bij de formule hebben aangesloten via ANWR-Garant. �

✅ Online activiteiten van SPORT2000 (zoals sport2000.nl) worden in opdracht van ANWR-Garant Nederland BV geëxploiteerd.

De webshop wordt bijvoorbeeld geëxploiteerd in opdracht van ANWR-Garant Nederland en beheerd via een onderdeel van de ANWR Group. �

💡 Samenvattend
ANWR-Garant Nederland BV is de organisatie achter de SPORT2000-formule in Nederland. Sport2000 zelf is de sportwinkelketen/formule die onder die licentie opereert. ANWR-Garant ondersteunt, coördineert en faciliteert de SPORT2000-winkels met inkoop, marketing, e-commerce en andere services, terwijl de winkels zelf vaak zelfstandige ondernemers zijn.
dit komt van de gratis versie van grok of zo?
pi_220153071
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 13:25 schreef boertje2024 het volgende:

[..]
begrijpelijk dit is ook niet voor velen een interessant project
pi_220153451
Ik heb het idee dat GvE zich niet houdt aan de eigen algemene voorwaarden
quote:
14.10 De Investeerder ontvangt ter bevestiging een e-mail, nadat hij zich heeft ingeschreven op het aanbod. Tevens wordt de Investeerder in de e-mail gewezen op zijn bedenktermijn van vier (4) dagen en wordt de Investeerder de mogelijkheid geboden om zijn Inschrijving op het aanbod in te trekken. Aan deze annulering zijn geen kosten verbonden. De Inschrijving is definitief geworden, indien de Inschrijving niet binnen de daarvoor geldende termijn wordt geannuleerd. De bedenktermijn gaat in op het moment van Inschrijving.
Bij mij staat dit niet in de email van de bevestiging van een inschrijving.
pi_220153499
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 14:37 schreef KrekelJapie het volgende:
Ik heb het idee dat GvE zich niet houdt aan de eigen algemene voorwaarden
[..]
Bij mij staat dit niet in de email van de bevestiging van een inschrijving.
Scherp! Je bent niet de enige waarbij het niet in de bevestiging staat.
pi_220153629
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 14:39 schreef Lezer8857 het volgende:

[..]
Scherp! Je bent niet de enige waarbij het niet in de bevestiging staat.
waarom zou dat in de inschrijfbevestiging moeten staan als dit reeds algemeen geldt voor alle inschrijvingen?
pi_220153699
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 13:25 schreef boertje2024 het volgende:

[..]
Je had 3 minuten de tijd, toen zat die vol.
pi_220153805
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 14:48 schreef Boyette het volgende:

[..]
waarom zou dat in de inschrijfbevestiging moeten staan als dit reeds algemeen geldt voor alle inschrijvingen?
Geen idee, GvE heeft dit zelf in de algemene voorwaarden gezet. Dan moeten ze het ook toepassen.

Het geldt trouwens alleen voor niet ervaren investeerders. Investeerders die bij toetsing hebben aangegeven ervaren te zijn, hebben geen bedenktermijn.
pi_220153889
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 15:07 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Geen idee, GvE heeft dit zelf in de algemene voorwaarden gezet. Dan moeten ze het ook toepassen.

Het geldt trouwens alleen voor niet ervaren investeerders. Investeerders die bij toetsing hebben aangegeven ervaren te zijn, hebben geen bedenktermijn.
Dat laatste is nieuw voor mij. Staat dit ook in hun AV? Ik heb geen idee wat ik daar destijds heb ingevuld, maar ik kan blijkbaar nog steeds terugtrekken binnen vier dagen :).
pi_220154232
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 15:16 schreef Lezer8857 het volgende:

[..]
Dat laatste is nieuw voor mij. Staat dit ook in hun AV? Ik heb geen idee wat ik daar destijds heb ingevuld, maar ik kan blijkbaar nog steeds terugtrekken binnen vier dagen :).
Ben je een onervaren investeerder?
pi_220155112
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 16:01 schreef Boyette het volgende:

[..]
Ben je een onervaren investeerder?
maakt toch niet uit. Zo lang je zelf niet aangeeft een ervaren investeerder te zijn, kan je binnen 4 dagen terugtrekken
pi_220155193
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 17:08 schreef boertje2024 het volgende:

[..]
maakt toch niet uit. Zo lang je zelf niet aangeeft een ervaren investeerder te zijn, kan je binnen 4 dagen terugtrekken
dat doe je bij je aanmelding
dus dat speelt hier een rol

dat is bij de initiele aanmelding bij GVE niet bij dit specifieke project
pi_220155217
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 15:16 schreef Lezer8857 het volgende:

[..]
Dit moest je zelf aangeven in de investeerdertoets bij start ECSPR. Ik zag toen geen voordelen om aan te geven ervaren te zijn, dus heb niet ervaren aangegeven.
pi_220155231
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 17:20 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Dit moest je zelf aangeven in de investeerdertoets bij start ECSPR. Ik zag toen geen voordelen om aan te geven ervaren te zijn, dus heb niet ervaren aangegeven.
Je bent ook onervaren toch? dus dat klopte dus ook gewoon..
Je hebt het juiste gedaan!
pi_220156163
De sport 2000 investering is teruggetrokken. Gaat nu as maandag live. Benieuwd wat de nieuwe pitch is.
pi_220156393
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 18:02 schreef Fredericm het volgende:
De sport 2000 investering is teruggetrokken.
Hoe kom je aan die informatie? Zo te zien is alleen de voorinschrijving gesloten. Of bedoel je dat je je eigen investering teruggetrokken hebt?
pi_220157603
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 18:21 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Hoe kom je aan die informatie? Zo te zien is alleen de voorinschrijving gesloten. Of bedoel je dat je je eigen investering teruggetrokken hebt?
Je hebt helemaal gelijk. Ik heb de tekst investering is teruggetrokken verkeerd geïnterpreteerd.
pi_220158149
Ik ben alweer zo’n 10 jaar een onervaren crowdfunding-investeerder.

En heb voor mijn basis-inleg meegedaan bij het nieuwe project van René bij HCN. Spreiding, spreiding, spreiding. We hebben toch genoeg voorbeelden gezien waarbij dit achteraf verstandig bleek, ook bij HCN.

My 2 cents. Fijn weekend allen.
pi_220158158
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 11:11 schreef axensir het volgende:
Hoeveel geld krijgen we terug als Pavarotti omvalt? Die zal best nog wat schulden uit de corona tijd hebben.
Pecunia non olet
pi_220159685
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 20:40 schreef obligataire het volgende:

[..]
Hoeveel geld krijgen we terug als Pavarotti omvalt? Die zal best nog wat schulden uit de corona tijd hebben.
In een interview heeft hij wel eens gezegd dat er inderdaad nog een bonnetje openstaat bij de Belastingdienst.

En in een ouder interview over de moeilijkheden ten tijde van corona gaf hij aan dat hij diverse panden had verkocht en dat hij zonder die mogelijkheid misschien wel zijn huis had moeten verkopen.
Zijn landgoed heeft hij indertijd aangeschaft voor 7 miljoen met daarbij 3 miljoen eigen geld. Of wij veel van die overwaarde terug zullen zien als het uitdraait op een failliessement is natuurlijk altijd de vraag, maar ik heb wel het idee dat Rene er alles aan zal doen om het niet zover te laten komen en desnoods weer iets zal verkopen om de rest te redden.

Ik heb al eerder groter geinvesteerd in een Pavarotti lening, dat was toen die in Leiden, en nu dus weer.
  zaterdag 21 februari 2026 @ 00:48:10 #140
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_220161636
CCF LEVEA B.V.
00047639

Goed nieuws het pand staat onder bod. Hopelijk kan het snel afgewikkeld worden.
https://www.fundainbusine(...)-lange-tiendeweg-90/
  zaterdag 21 februari 2026 @ 09:58:37 #141
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_220163124
Op zaterdag 7 februari maakten de eersten hier melding van "CRE / Appartementen Sauerland" afgelost. Anderen namen hierover later contact op via telefoon of mail, en kregen niet allemaal gelijkluidende verklaring voor de vertraging. Ik heb geen enkele actie ondernomen en werd gisteren afgelost.
Toch vreemd, een tijdsbestek van 14 dagen waarover de aflossingen worden uitgesmeerd. Transparant zijn ze niet bij CRE dus naar de ware reden kunnen wij alleen maar gissen....

[ Bericht 0% gewijzigd door InVestEerder op 21-02-2026 10:35:38 ]
pi_220163901
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 09:58 schreef InVestEerder het volgende:
Ik heb geen enkele actie ondernomen en werd gisteren afgelost.
Ik neem aan dat ze in dat geval de rente ook tot die werkelijke aflosdatum vergoeden en niet alleen tot de aflosdatum van de eerste? Maar het blijft wel vreemd en komt naar mijn mening niet echt transparant over.
  zaterdag 21 februari 2026 @ 11:26:45 #143
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_220163945
Van de week update ontvangen van CCF betreffende
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In die kerel heb ik mij toch behoorlijk vergist. Ik vermoed dat de afwikkeling van dit project nog wel een behoorlijk tijdje gaat duren, want hij lijkt niet erg mee te werken en nog in z'n eigen sprookjes te geloven.

[ Bericht 19% gewijzigd door InVestEerder op 21-02-2026 11:57:34 ]
pi_220163968
Bij cre verloopt het bredase koepelcomplex ook wat bijzonder, na herfinanciering is blijkbaar in de nieuwe lening inmiddels al wel de eerste rente uitbetaald (kliniekgebouw) terwijl de deelnemers uit het oorspronkelijke project, die niet hebben doorgerold, nog steeds niet zijn afgelost. Het geld zou al een aantal weken (minimaal sinds 28/1) bij notaris in depot staan, iemand toevallig al wel een aflossing gezien? Gezien een hiervoor genoemd project kan daar dus gewoon twee weken tussen zitten, vandaar mijn vraag.
  zaterdag 21 februari 2026 @ 11:59:05 #145
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_220164192
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 11:23 schreef tnhb het volgende:

[..]
Ik neem aan dat ze in dat geval de rente ook tot die werkelijke aflosdatum vergoeden en niet alleen tot de aflosdatum van de eerste? Maar het blijft wel vreemd en komt naar mijn mening niet echt transparant over.
Dat verwacht ik wel; daarover heb ik eerlijk gezegd meestal geen klagen bij CRE.

Aanvulling: de melding van CRE dat dit via betaaldienstverlener OPP afgelost zou gaan worden, is in mijn geval een verzinsel geweest. Het geld kwam gewoon via Sauer en Oonk. Het is allemaal een beetje houtje-touwtje bij CRE.

[ Bericht 0% gewijzigd door InVestEerder op 21-02-2026 14:51:55 ]
pi_220165319
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 11:26 schreef InVestEerder het volgende:
Van de week update ontvangen van CCF betreffende
SPOILER
In die kerel heb ik mij toch behoorlijk vergist. Ik vermoed dat de afwikkeling van dit project nog wel een behoorlijk tijdje gaat duren, want hij lijkt niet erg mee te werken en nog in z'n eigen sprookjes te geloven.

Ja ik ook
Maar ik begrijp het verhaal niet zo goed

Waar is al dat geld nu gebleven als hij de aannemer niet heeft betaald en er ook geen werk is verricht want de appartementen zijn niet af..

Dan moet er nog geld zijn..
pi_220166803
Ik zat klaar maar helaas binnen seconden zat de SiG vol en dus niet mee kunnen doen :X
pi_220166806
SIG Kleine Gracht in seconds vol, sneller dat als Joep Wennemars een rondje heeft geschaatst
pi_220166821
quote:
12s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 16:02 schreef peterc het volgende:
SIG Kleine Gracht in seconds vol, sneller dat als Joep Wennemars een rondje heeft geschaatst
Heb jij wel mee kunnen doen?
pi_220166837
Vet in kunnen schrijven c_/
Pecunia non olet
pi_220166840
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 16:04 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Heb jij wel mee kunnen doen?
Jep, met de klok op de tel en dan stipt op uur U de site F5 refreshen en dan als een malle door.
pi_220166858
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 16:05 schreef obligataire het volgende:
Vet in kunnen schrijven c_/
Dan beklaag ik me over jou _O-
pi_220166864
quote:
12s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 16:06 schreef peterc het volgende:

[..]
Jep, met de klok op de tel en dan stipt op uur U de site F5 refreshen en dan als een malle door.
Precies zo is het hier ook gelukt.
pi_220167759
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 16:09 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Precies zo is het hier ook gelukt.
Hier achter de feiten aangelopen. Jammer maar helaas het is niet anders
pi_220168676
Zie dat gisteren een leuk project op CCF is volgelopen. Waarschijnlijk in pre publicatiefase door 200 investeerders

Fish Sense B.V.
¤ 135.000 | 9,0 % rente | 60 maanden | Investeerders: 200
https://www.collincrowdfund.nl/fish-sense-b-v/
pi_220169388
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 17:58 schreef KrekelJapie het volgende:
Zie dat gisteren een leuk project op CCF is volgelopen. Waarschijnlijk in pre publicatiefase door 200 investeerders

Fish Sense B.V.
Inderdaad een leuk project. Jammer dat we geen kans hebben gehad om hierop in te schrijven.
pi_220170250
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 17:58 schreef KrekelJapie het volgende:

Fish Sense B.V.
Die ging gisteren om 11:00 open en was binnen een minuut vol. Ik had blind ingeschreven en daarna pas de pitch gelezen, maar het blijkt inderdaad een mooi project te zijn met een goede dekking.
pi_220172353
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 19:28 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Inderdaad een leuk project. Jammer dat we geen kans hebben gehad om hierop in te schrijven.
De kans was er feitelijk wel, alleen is dit toch ook weer een project wat online komt en dezelfde dag live is gegaan. Net zoals eerder ook al gebeurde. De oude vertrouwde strategie van minimaal één dag van tevoren publiceren voor livegang lijkt hiermee over boord te zijn gegooid. Met als risico dat je nu dus dagelijks meerdere keren zou moeten kijken of er nieuwe projecten staan die dezelfde dag al online komen. Gelukkig werd ik op dit project gewezen door een vriend, anders had ik ook niet kunnen inschrijven.
pi_220172976
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 februari 2026 19:28 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Er was gewoon kans maar was Collin direct dus niet veel interesse voor hier denk ik
pi_220173059
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2026 09:56 schreef Boyette het volgende:

[..]
Er was gewoon kans maar was Collin direct dus niet veel interesse voor hier denk ik
Mwa, dat denk ik wel. Inderdaad hogere fee maar ook een mooi rendement.
pi_220178438
De klantenservice van GvE is zondagavond aan het werk om de annuleringen van Sport2000 te verwerken.
pi_220180608
quote:
1s.gif Op zondag 22 februari 2026 19:15 schreef KrekelJapie het volgende:
De klantenservice van GvE is zondagavond aan het werk om de annuleringen van Sport2000 te verwerken.
kunnen er niet veel zijn
ik denk dat bijna niemand daar in heeft geinvesteerd die niet wist waar hij/zij aan begon.
Het was vanaf het begin allemaal kraakhelder
pi_220182752
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2026 21:38 schreef Boyette het volgende:

[..]
kunnen er niet veel zijn
ik denk dat bijna niemand daar in heeft geinvesteerd die niet wist waar hij/zij aan begon.
Hij wordt toch weer aangekondigd voor vanmiddag?
pi_220183614
Cocktailbar gaat hem niet meer worden, al doet ze er wel alles aan. Dat nieuwe Kijkduin loopt gewoon in het algemeen niet, behalve de Pavarotti-hoek. Maar goed, ze doet er wel alles aan en risico heeft een cushion met die 2e hypo en uiteindelijk zijn dit soort projecten ook part of the game. Wel voor gestemd dus.
Do I wanna know?
pi_220183706
quote:
7s.gif Op maandag 23 februari 2026 11:04 schreef nostra het volgende:
Cocktailbar gaat hem niet meer worden, al doet ze er wel alles aan. Dat nieuwe Kijkduin loopt gewoon in het algemeen niet, behalve de Pavarotti-hoek. Maar goed, ze doet er wel alles aan en risico heeft een cushion met die 2e hypo en uiteindelijk zijn dit soort projecten ook part of the game. Wel voor gestemd dus.
Ik snap alleen de woz waarde van 15.000 van het onderpand nog steeds niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 23-02-2026 13:31:35 ]
pi_220184446
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2026 08:47 schreef boertje2024 het volgende:

[..]
Hij wordt toch weer aangekondigd voor vanmiddag?
Hij zat zo vol.
pi_220184665
quote:
0s.gif Op zondag 22 februari 2026 21:38 schreef Boyette het volgende:

[..]
kunnen er niet veel zijn
Er zijn (dan) een hoop investeerders die niet weten waar ze aan beginnen..515 om precies te zijn.
pi_220184794
Nieuw project via Collin (met voor mij een te lage rente om hem door te lezen):

B.J.T.W. Veenhuis en C. Berkel
¤ 200.000 | 5,5 % rente | 18 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/b-j-t-w-veenhuis-en-c-berkel/
pi_220184797
B.J.T.W. V**nhuis en C. B**kel
¤ 200.000 | 5,5 % rente | 18 maanden Collin Direct

Dit zakt echt door de ondergrens heen. Na (1,2%!) kosten en box 3 blijft er krap 2,1% over. Sparen levert me op dit moment 2,05% op, een deposito van 18 maanden komt al over Collin rendement heen. Ik laat hem lopen.
pi_220184828
Nieuw project via Collin met linkje om gelijk te investeren:

De Jong Vloeren 2
¤ 35.000 | 8,5 % rente | 72 maanden | Investeerders: 19
https://www.collincrowdfu(...)0137c4ceafdda1e42e89

Zelf maar even meegenomen maar nog niet doorgelezen.
pi_220184833
Linkje de Jong vloeren 2
Mij te lang. Voor de liefhebbers.
Omzet is hobbymatig zo te zien ?

pi_220184957
quote:
14s.gif Op maandag 23 februari 2026 14:23 schreef Horsemen het volgende:

De Jong Vloeren 2

De eerste:
SPOILER
pi_220184987
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2026 14:23 schreef zeeland6 het volgende:
Linkje de Jong vloeren 2
Mij te lang. Voor de liefhebbers.
Omzet is hobbymatig zo te zien ?

Eigenlijk vind ik hem ook te lang, had hem liever weer voor 36 maanden gehad, maar toch al snel ingeschreven. Kon helaas niet voor het bedrag wat ik vorige keer had ingelegd vanwege de nieuwe max 5%.
Ik zit in de af te lossen lening. Heeft altijd netjes betaald en LTV die voor de eerdere lening al goed was is nu nog beter. Rente is ondanks dat wel een half procent hoger. Eerste vergelijking na even snel even doorlezen, Collin Credit Score is gegaan van Goed naar Ruim Voldoende, eigen vermogen is minder dan 3 jaar geleden. Nu even de rest beter doorlezen. Eh, waar is de EBI?
pi_220185117
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2026 14:44 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Eigenlijk vind ik hem ook te lang, had hem liever weer voor 36 maanden gehad, maar toch al snel ingeschreven. Kon helaas niet voor het bedrag wat ik vorige keer had ingelegd vanwege de nieuwe max 5%.
Ik zit in de af te lossen lening. Heeft altijd netjes betaald en LTV die voor de eerdere lening al goed was is nu nog beter. Rente is ondanks dat wel een half procent hoger. Eerste vergelijking na even snel even doorlezen, Collin Credit Score is gegaan van Goed naar Ruim Voldoende, eigen vermogen is minder dan 3 jaar geleden. Nu even de rest beter doorlezen. Eh, waar is de EBI?
Kreeg linkje ook in mijn mailbox omdat ik in de eerste lening zit. Had graag mee willen doen maar helaas al vol. Wallet saldo dus weer omhoog.
pi_220185229
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2026 14:56 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Kreeg linkje ook in mijn mailbox omdat ik in de eerste lening zit. Had graag mee willen doen maar helaas al vol. Wallet saldo dus weer omhoog.
Ook gemist. Deze zat erg snel vol.
pi_220185248
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2026 14:56 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Ik had eind vorige maand bij de herfinanciering van zijn buurman, die van der Schoot, dat die al vol zat toen ik het bericht zag. Nu was ik gelukkig wel op tijd. Alleen jammer dat deze niet ook nog januari was, toen was die max van 5% van het leningbedrag er nog niet. Ach, je kunt niet alles hebben.
pi_220185250
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2026 15:12 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ook gemist. Deze zat erg snel vol.
In totaal 47 investeerders, dan gaat het snel :9
pi_220185256
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2026 15:16 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Was ook maar een laag leningbedrag.
pi_220185269
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2026 15:16 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Vorige lening 89 investeerders. Dus 42 hebben deze nu gemist.
pi_220185333
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2026 15:18 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Was ook maar een laag leningbedrag.
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2026 15:19 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Vorige lening 89 investeerders. Dus 42 hebben deze nu gemist.
Bij kleine projectjes waar er een linkje via het forum beschikbaar komt, beperk ik mijn inleg meestal tot het startbedrag bij een normaal project van ¤500. Dat is om anderen ook een kans te geven en in het besef dat ik alleen maar mee kan doen omdat er hier linkjes gepost worden en we elkaar dus ook wat moeten gunnen. :s)
pi_220185394
quote:
14s.gif Op maandag 23 februari 2026 14:23 schreef Horsemen het volgende:

De Jong Vloeren 2

Thanks, meegenomen voor klein bedrag van 300.
Do I wanna know?
pi_220185461
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2026 15:27 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
[..]
Bij kleine projectjes waar er een linkje via het forum beschikbaar komt, beperk ik mijn inleg meestal tot het startbedrag bij een normaal project van ¤500. Dat is om anderen ook een kans te geven en in het besef dat ik alleen maar mee kan doen omdat er hier linkjes gepost worden en we elkaar dus ook wat moeten gunnen. :s)
Dit betrof een herfinancering en alle investeerders uit de eerste lening kregen het linkje. Die hadden al minder kans omdat het leningbedrag lager is dan de eerdere lening.
Als dat linkje dan hier wordt gepost en er mensen meedoen die niet in de eerste lening zitten betekent dat dat er nog minder kans is voor de eerdere investeerders.
Zelf kon ik al niet eens mijn eerdere bedrag investeren, ook al stond er nog genoeg open, vanwege het nieuwe maximum voor Direct leningen, dus nu minder dan eerder. Maar zo te zien hebben anderen wel hoger geinvesteerd, het gemiddelde investeringsbedrag bij deze is hoger dan bij de eerdere lening. Kan ik wel begrijpen, rente is hoger en degenen in de eerdere lening weten dat meneer altijd netjes betaald heeft.
pi_220185531
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2026 15:44 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Dit betrof een herfinancering en alle investeerders uit de eerste lening kregen het linkje. Die hadden al minder kans omdat het leningbedrag lager is dan de eerdere lening.
Als dat linkje dan hier wordt gepost en er mensen meedoen die niet in de eerste lening zitten betekent dat dat er nog minder kans is voor de eerdere investeerders.
Zelf kon ik al niet eens mijn eerdere bedrag investeren, ook al stond er nog genoeg open, vanwege het nieuwe maximum voor Direct leningen, dus nu minder dan eerder. Maar zo te zien hebben anderen wel hoger geinvesteerd, het gemiddelde investeringsbedrag bij deze is hoger dan bij de eerdere lening. Kan ik wel begrijpen, rente is hoger en degenen in de eerdere lening weten dat meneer altijd netjes betaald heeft.
Ik wilde alleen aangeven hoe ik om ga met de linkjes bij kleine projecten en dat moet je vooral niet lezen als een oordeel hoe jij of andere investeerders bij willen dragen aan projecten. Dat mag in Nederland gelukkig iedereen zelf beslissen :)
pi_220185688
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2026 15:51 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ik wilde alleen aangeven hoe ik om ga met de linkjes bij kleine projecten en dat moet je vooral niet lezen als een oordeel hoe jij of andere investeerders bij willen dragen aan projecten. Dat mag in Nederland gelukkig iedereen zelf beslissen :)
Ik las het ook niet als een oordeel. Ik wilde alleen even aangeven waarom er nu bijna de helft minder investeerders zijn dan in de eerdere lening. Ik weet niet eens of jij ook in de eerdere lening zat en zelf het linkje had ontvangen of niet.

Misschien zou het beter zijn om bij een herfinanciering met zo'n klein leningbedrag niet direct het linkje hier te delen om eerst de investeerders in de eerdere lening de kans te geven. Nu waren enkele uit de eerdere lening te laat, al kan dat ook gewoon zijn vanwege het lagere leningbedrag en hoger investeren dan in de eerdere lening.
pi_220185747
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2026 16:07 schreef Soulfreak het volgende:
Misschien zou het beter zijn om bij een herfinanciering met zo'n klein leningbedrag niet direct het linkje hier te delen om eerst de investeerders in de eerdere lening de kans te geven. Nu waren enkele uit de eerdere lening te laat, al kan dat ook gewoon zijn vanwege het lagere leningbedrag en hoger investeren dan in de eerdere lening.
Zelf zat ik ook in de eerdere lening en nu ben ik te laat. Voor nu jammer maar aan de andere kant zou ik het beter vinden om dergelijke linkjes juist wel te blijven delen. Zo kan ik ook wel eens een projectje meepakken waarbij ik andere geen kans zou hebben. Zelf zou ik zeggen, door elkaar nemen en een andere Fokker ook wat gunnen, we zitten er allemaal wel eens naast.
pi_220185853
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2026 16:17 schreef Crowd001 het volgende:

[..]
Zelf zat ik ook in de eerdere lening en nu ben ik te laat. Voor nu jammer maar aan de andere kant zou ik het beter vinden om dergelijke linkjes juist wel te blijven delen. Zo kan ik ook wel eens een projectje meepakken waarbij ik andere geen kans zou hebben. Zelf zou ik zeggen, door elkaar nemen en een andere Fokker ook wat gunnen, we zitten er allemaal wel eens naast.
Ja, we zitten er inderdaad allemaal wel eens naast. Zo zat ik er naast bij van der Schoot, ook een herfinanciering met hetzelfde lage bedrag en nu was ik wel net op tijd. Dat hou je altijd, al is het alleen maar omdat het bedrag lager is.
Maar Collin stuurt de linkjes niet voor niets naar de investereerders in de eerdere lening. En bij grotere bedragen is het ook minder een issue, maar bij dit soort kleine leningbedragen is het wel wat zuur voor de eerdere investeerders die een linkje krijgen van Collin wanneer deze al heel snel vol is omdat anderen die niet in de eerdere lening zitten via een linkje hier investeren.
pi_220186121
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2026 15:27 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
[..]
Ik pak even een zakdoekje ;)
Pecunia non olet
pi_220190530
Nieuw project via Collin met een 2e hypotheek:

Anna House B.V.
¤ 135.000 | 7,0 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/anna-house-b-v/

Dit lijkt mij wel een aardige voor een basis bedragje, maar zal ook wel weer, ondanks de vrij lage rente, snel vol zitten.
pi_220190730
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 09:44 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project via Collin met een 2e hypotheek:

Anna House B.V.
¤ 135.000 | 7,0 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/anna-house-b-v/

Dit lijkt mij wel een aardige voor een basis bedragje, maar zal ook wel weer, ondanks de vrij lage rente, snel vol zitten.
7% voor zo'n project is wel erg karig. 't Is dat het in Nederland is, maar het heeft wel een hoog 'ik vertrek'-gehalte. Wel vier ton eigen centen op stukgegooid, dus ze zullen er niet met de pet naar gooien.
Do I wanna know?
pi_220190966
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 10:08 schreef nostra het volgende:

[..]
7% voor zo'n project is wel erg karig. 't Is dat het in Nederland is, maar het heeft wel een hoog 'ik vertrek'-gehalte. Wel vier ton eigen centen op stukgegooid, dus ze zullen er niet met de pet naar gooien.
Eens.

En er staat in de pitch een foutje bij zekerheden en voorwaarden. Ik ga er vanuit de het onderpand Endegeesterstraatweg 24 A betreft en niet zoals het er nu staat zonder de A.

Erg bijzonder zag het er ook in 2022 niet uit...
https://www.google.com/ma(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D
pi_220191166
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 10:38 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Eens.

En er staat in de pitch een foutje bij zekerheden en voorwaarden. Ik ga er vanuit de het onderpand Endegeesterstraatweg 24 A betreft en niet zoals het er nu staat zonder de A.

Woning te duur voor mij. Liever heb ik een hypotheek op een courante woning qua prijs.
  dinsdag 24 februari 2026 @ 11:04:06 #192
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_220191183
Collin Direct met 5,5% rente in no-time VOL.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_220191235
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 11:04 schreef Zeghomaar het volgende:
Collin Direct met 5,5% rente in no-time VOL.
Net huuske, als tussendoortje bescheiden meegenomen

https://www.funda.nl/deta(...)-warden-34/43114191/
pi_220192361
Wat vinden jullie van deze "nieuwe" via Collin?

Depatra Materieel/Marcelis Holding B.V.
¤ 570.000 | 8,0 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfu(...)arcelis-holding-b-v/

Een lang verhaal met de nodige risico's. Aan de andere kant, ik zit ook in de eerste lening en ondanks alles heeft hij zo even uit mijn hoofd altijd netjes doorbetaald en daar is ook veel voor te zeggen...
pi_220192464
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 10:38 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Eens.

Ik kom daar wel eens in de buurt, lijkt niet veel veranderd te zijn daar.

Anderhalf miljoen vind ik ook erg veel, maar locatie, locatie en locatie hè.
pi_220193245
Volgens mij is onze vriend uit T*bbergen van GVE Sp*rtcentrum de L*ods alweer failliet:

SPOILER
Zo schiet het niet op met afbetalen van die oude lening. Sommige mensen kunnen gewoon beter in loondienst werken.
pi_220193612
Berichtje over Collin 46150.
SPOILER
Als de leningnemer in zijn eigen huis wil blijven wonen waar we tweede hypotheek op hebben, zou hij misschien de vraagprijs voor zijn winkel wat moeten verlagen. Zo schiet het niet op!
pi_220193657
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 16:39 schreef NaRegenDeZon het volgende:
SPOILER
Als de leningnemer in zijn eigen huis wil blijven wonen waar we tweede hypotheek op hebben, zou hij misschien de vraagprijs voor zijn winkel wat moeten verlagen. Zo schiet het niet op!
Het zou ook helpen als de rente tenminste voldaan wordt want het is voor mij een raadsel waarom die niet meer betaald wordt.
pi_220193691
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 16:46 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Het zou ook helpen als de rente tenminste voldaan wordt want het is voor mij een raadsel waarom die niet meer betaald wordt.
Klaarblijkelijk kan hij de rente niet betalen anders had Collin die wel geincasseerd. Als hij de rente betaalt mag hij wat mij betreft wel een paar jaar over de verkoop doen. De zekerheden zijn goed. :)
pi_220193715
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 16:39 schreef NaRegenDeZon het volgende:
SPOILER
Die vraagprijs is al een keer verlaagd, was eerst ¤565.000, nu ¤525.000, maar ook dat is misschien nog te hoog. Is toendertijd aangekocht voor ¤255.000.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')