abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220185248
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2026 14:56 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Kreeg linkje ook in mijn mailbox omdat ik in de eerste lening zit. Had graag mee willen doen maar helaas al vol. Wallet saldo dus weer omhoog.
Ik had eind vorige maand bij de herfinanciering van zijn buurman, die van der Schoot, dat die al vol zat toen ik het bericht zag. Nu was ik gelukkig wel op tijd. Alleen jammer dat deze niet ook nog januari was, toen was die max van 5% van het leningbedrag er nog niet. Ach, je kunt niet alles hebben.
pi_220185250
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2026 15:12 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ook gemist. Deze zat erg snel vol.
In totaal 47 investeerders, dan gaat het snel :9
pi_220185256
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2026 15:16 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Was ook maar een laag leningbedrag.
pi_220185269
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2026 15:16 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Vorige lening 89 investeerders. Dus 42 hebben deze nu gemist.
pi_220185333
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2026 15:18 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Was ook maar een laag leningbedrag.
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2026 15:19 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Vorige lening 89 investeerders. Dus 42 hebben deze nu gemist.
Bij kleine projectjes waar er een linkje via het forum beschikbaar komt, beperk ik mijn inleg meestal tot het startbedrag bij een normaal project van ¤500. Dat is om anderen ook een kans te geven en in het besef dat ik alleen maar mee kan doen omdat er hier linkjes gepost worden en we elkaar dus ook wat moeten gunnen. :s)
pi_220185394
quote:
14s.gif Op maandag 23 februari 2026 14:23 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project via Collin met linkje om gelijk te investeren:

De Jong Vloeren 2
¤ 35.000 | 8,5 % rente | 72 maanden | Investeerders: 19
https://www.collincrowdfu(...)0137c4ceafdda1e42e89

Zelf maar even meegenomen maar nog niet doorgelezen.
Thanks, meegenomen voor klein bedrag van 300.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_220185461
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2026 15:27 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
[..]
Bij kleine projectjes waar er een linkje via het forum beschikbaar komt, beperk ik mijn inleg meestal tot het startbedrag bij een normaal project van ¤500. Dat is om anderen ook een kans te geven en in het besef dat ik alleen maar mee kan doen omdat er hier linkjes gepost worden en we elkaar dus ook wat moeten gunnen. :s)
Dit betrof een herfinancering en alle investeerders uit de eerste lening kregen het linkje. Die hadden al minder kans omdat het leningbedrag lager is dan de eerdere lening.
Als dat linkje dan hier wordt gepost en er mensen meedoen die niet in de eerste lening zitten betekent dat dat er nog minder kans is voor de eerdere investeerders.
Zelf kon ik al niet eens mijn eerdere bedrag investeren, ook al stond er nog genoeg open, vanwege het nieuwe maximum voor Direct leningen, dus nu minder dan eerder. Maar zo te zien hebben anderen wel hoger geinvesteerd, het gemiddelde investeringsbedrag bij deze is hoger dan bij de eerdere lening. Kan ik wel begrijpen, rente is hoger en degenen in de eerdere lening weten dat meneer altijd netjes betaald heeft.
pi_220185531
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2026 15:44 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Dit betrof een herfinancering en alle investeerders uit de eerste lening kregen het linkje. Die hadden al minder kans omdat het leningbedrag lager is dan de eerdere lening.
Als dat linkje dan hier wordt gepost en er mensen meedoen die niet in de eerste lening zitten betekent dat dat er nog minder kans is voor de eerdere investeerders.
Zelf kon ik al niet eens mijn eerdere bedrag investeren, ook al stond er nog genoeg open, vanwege het nieuwe maximum voor Direct leningen, dus nu minder dan eerder. Maar zo te zien hebben anderen wel hoger geinvesteerd, het gemiddelde investeringsbedrag bij deze is hoger dan bij de eerdere lening. Kan ik wel begrijpen, rente is hoger en degenen in de eerdere lening weten dat meneer altijd netjes betaald heeft.
Ik wilde alleen aangeven hoe ik om ga met de linkjes bij kleine projecten en dat moet je vooral niet lezen als een oordeel hoe jij of andere investeerders bij willen dragen aan projecten. Dat mag in Nederland gelukkig iedereen zelf beslissen :)
pi_220185688
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2026 15:51 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ik wilde alleen aangeven hoe ik om ga met de linkjes bij kleine projecten en dat moet je vooral niet lezen als een oordeel hoe jij of andere investeerders bij willen dragen aan projecten. Dat mag in Nederland gelukkig iedereen zelf beslissen :)
Ik las het ook niet als een oordeel. Ik wilde alleen even aangeven waarom er nu bijna de helft minder investeerders zijn dan in de eerdere lening. Ik weet niet eens of jij ook in de eerdere lening zat en zelf het linkje had ontvangen of niet.

Misschien zou het beter zijn om bij een herfinanciering met zo'n klein leningbedrag niet direct het linkje hier te delen om eerst de investeerders in de eerdere lening de kans te geven. Nu waren enkele uit de eerdere lening te laat, al kan dat ook gewoon zijn vanwege het lagere leningbedrag en hoger investeren dan in de eerdere lening.
pi_220185747
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2026 16:07 schreef Soulfreak het volgende:
Misschien zou het beter zijn om bij een herfinanciering met zo'n klein leningbedrag niet direct het linkje hier te delen om eerst de investeerders in de eerdere lening de kans te geven. Nu waren enkele uit de eerdere lening te laat, al kan dat ook gewoon zijn vanwege het lagere leningbedrag en hoger investeren dan in de eerdere lening.
Zelf zat ik ook in de eerdere lening en nu ben ik te laat. Voor nu jammer maar aan de andere kant zou ik het beter vinden om dergelijke linkjes juist wel te blijven delen. Zo kan ik ook wel eens een projectje meepakken waarbij ik andere geen kans zou hebben. Zelf zou ik zeggen, door elkaar nemen en een andere Fokker ook wat gunnen, we zitten er allemaal wel eens naast.
pi_220185853
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2026 16:17 schreef Crowd001 het volgende:

[..]
Zelf zat ik ook in de eerdere lening en nu ben ik te laat. Voor nu jammer maar aan de andere kant zou ik het beter vinden om dergelijke linkjes juist wel te blijven delen. Zo kan ik ook wel eens een projectje meepakken waarbij ik andere geen kans zou hebben. Zelf zou ik zeggen, door elkaar nemen en een andere Fokker ook wat gunnen, we zitten er allemaal wel eens naast.
Ja, we zitten er inderdaad allemaal wel eens naast. Zo zat ik er naast bij van der Schoot, ook een herfinanciering met hetzelfde lage bedrag en nu was ik wel net op tijd. Dat hou je altijd, al is het alleen maar omdat het bedrag lager is.
Maar Collin stuurt de linkjes niet voor niets naar de investereerders in de eerdere lening. En bij grotere bedragen is het ook minder een issue, maar bij dit soort kleine leningbedragen is het wel wat zuur voor de eerdere investeerders die een linkje krijgen van Collin wanneer deze al heel snel vol is omdat anderen die niet in de eerdere lening zitten via een linkje hier investeren.
pi_220186121
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2026 15:27 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
[..]
Ik pak even een zakdoekje ;)
Pecunia non olet
pi_220190530
Nieuw project via Collin met een 2e hypotheek:

Anna House B.V.
¤ 135.000 | 7,0 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/anna-house-b-v/

Dit lijkt mij wel een aardige voor een basis bedragje, maar zal ook wel weer, ondanks de vrij lage rente, snel vol zitten.
pi_220190730
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 09:44 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project via Collin met een 2e hypotheek:

Anna House B.V.
¤ 135.000 | 7,0 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/anna-house-b-v/

Dit lijkt mij wel een aardige voor een basis bedragje, maar zal ook wel weer, ondanks de vrij lage rente, snel vol zitten.
7% voor zo'n project is wel erg karig. 't Is dat het in Nederland is, maar het heeft wel een hoog 'ik vertrek'-gehalte. Wel vier ton eigen centen op stukgegooid, dus ze zullen er niet met de pet naar gooien.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_220190966
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 10:08 schreef nostra het volgende:

[..]
7% voor zo'n project is wel erg karig. 't Is dat het in Nederland is, maar het heeft wel een hoog 'ik vertrek'-gehalte. Wel vier ton eigen centen op stukgegooid, dus ze zullen er niet met de pet naar gooien.
Eens.

En er staat in de pitch een foutje bij zekerheden en voorwaarden. Ik ga er vanuit de het onderpand Endegeesterstraatweg 24 A betreft en niet zoals het er nu staat zonder de A.

Erg bijzonder zag het er ook in 2022 niet uit...
https://www.google.com/ma(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D
pi_220191166
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 10:38 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Eens.

En er staat in de pitch een foutje bij zekerheden en voorwaarden. Ik ga er vanuit de het onderpand Endegeesterstraatweg 24 A betreft en niet zoals het er nu staat zonder de A.

Woning te duur voor mij. Liever heb ik een hypotheek op een courante woning qua prijs.
  dinsdag 24 februari 2026 @ 11:04:06 #192
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_220191183
Collin Direct met 5,5% rente in no-time VOL.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_220191235
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 11:04 schreef Zeghomaar het volgende:
Collin Direct met 5,5% rente in no-time VOL.
Net huuske, als tussendoortje bescheiden meegenomen

https://www.funda.nl/deta(...)-warden-34/43114191/
pi_220192361
Wat vinden jullie van deze "nieuwe" via Collin?

Depatra Materieel/Marcelis Holding B.V.
¤ 570.000 | 8,0 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfu(...)arcelis-holding-b-v/

Een lang verhaal met de nodige risico's. Aan de andere kant, ik zit ook in de eerste lening en ondanks alles heeft hij zo even uit mijn hoofd altijd netjes doorbetaald en daar is ook veel voor te zeggen...
pi_220192464
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 10:38 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Eens.

Ik kom daar wel eens in de buurt, lijkt niet veel veranderd te zijn daar.

Anderhalf miljoen vind ik ook erg veel, maar locatie, locatie en locatie hè.
pi_220193245
Volgens mij is onze vriend uit T*bbergen van GVE Sp*rtcentrum de L*ods alweer failliet:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo schiet het niet op met afbetalen van die oude lening. Sommige mensen kunnen gewoon beter in loondienst werken.
pi_220193612
Berichtje over Collin 46150.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als de leningnemer in zijn eigen huis wil blijven wonen waar we tweede hypotheek op hebben, zou hij misschien de vraagprijs voor zijn winkel wat moeten verlagen. Zo schiet het niet op!
pi_220193657
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 16:39 schreef NaRegenDeZon het volgende:
SPOILER
Als de leningnemer in zijn eigen huis wil blijven wonen waar we tweede hypotheek op hebben, zou hij misschien de vraagprijs voor zijn winkel wat moeten verlagen. Zo schiet het niet op!
Het zou ook helpen als de rente tenminste voldaan wordt want het is voor mij een raadsel waarom die niet meer betaald wordt.
pi_220193691
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 16:46 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Het zou ook helpen als de rente tenminste voldaan wordt want het is voor mij een raadsel waarom die niet meer betaald wordt.
Klaarblijkelijk kan hij de rente niet betalen anders had Collin die wel geincasseerd. Als hij de rente betaalt mag hij wat mij betreft wel een paar jaar over de verkoop doen. De zekerheden zijn goed. :)
pi_220193715
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 16:39 schreef NaRegenDeZon het volgende:
SPOILER
Die vraagprijs is al een keer verlaagd, was eerst ¤565.000, nu ¤525.000, maar ook dat is misschien nog te hoog. Is toendertijd aangekocht voor ¤255.000.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')