abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220142975
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 13:50 schreef paardendokter het volgende:

[..]
En wat als ANWR omvalt ?
Dan heb je een defaultprojectje.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_220143011
quote:
10s.gif Op donderdag 19 februari 2026 13:55 schreef nostra het volgende:

[..]
Dan heb je een defaultprojectje.
En ANWR klinkt wel erg algemeen maar is een sport 2000 garant. Dus als sport 2000 omvalt is anwr waarschijnlijk ook omgevallen.
pi_220143071
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 13:59 schreef Fredericm het volgende:

[..]
En ANWR klinkt wel erg algemeen maar is een sport 2000 garant. Dus als sport 2000 omvalt is anwr waarschijnlijk ook omgevallen.
Mee eens, dus hoeveel comfort biedt die garantstelling (spoiler: weinig).
pi_220143131
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 13:59 schreef Fredericm het volgende:
En ANWR klinkt wel erg algemeen maar is een sport 2000 garant.
Hoezo, zo te zien werken ze voor allerlei retail:

https://schoenvisie.nl/po(...)een-digitale-wereld/
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_220143295
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 14:06 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Heb je onderzoek gedaan naar dit bedrijf, om deze stelling te onderbouwen?
Pecunia non olet
pi_220143391
Pavarotti Mall ook open. Brengen daar een sloot geld heen elk jaar, dus ik doe maar mee.
Do I wanna know?
pi_220143631
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 13:49 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Graag gedaan. Ik had mijn automatisch toewijzen zelf ook verhoogd, kan nu ook weer terug naar het vaste bedrag.
Ik verwacht ook nog een geborgde lening, dus ik heb ik de normale inleg ongewijzigd gelaten. Nu maar hopen dat die Horeca groothandel niet omvalt ;)
Pecunia non olet
pi_220143833
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 15:23 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik verwacht ook nog een geborgde lening, dus ik heb ik de normale inleg ongewijzigd gelaten. Nu maar hopen dat die Horeca groothandel niet omvalt ;)
Er staat aangegeven dat er inderdaad een geborgde lening van ¤250.000 komt. Daar ga ik denk ik niet in meedoen, ik heb eind 2025 al 2 geborgde leningen op de vestigingen Leiden en Delft meegenomen. Met een dubbele inleg nu, vind ik wel weer even genoeg. Misschien weer wanneer hij met een nieuw concept in de oude Pavarotti aan het water komt.
Die eerdere geborgde leningen zullen ook (of deels) voor deze nieuwe in MOTN zijn. In het filmpje waar in het bekend gemaakt werd gaf Rene aan dat hij er 3 maanden mee bezig was geweest, dat was ook ongeveer de tijd dat die geborgde leningen waren. Het is voor ¤750.000 overgenomen (¤150.000 inventaris en ¤600.000 goodwill).

[ Bericht 0% gewijzigd door Soulfreak op 19-02-2026 23:50:27 ]
pi_220146238
Herfinanciering SIG in Maastricht:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen linkjes dus lastig om mee te doen. Als het mee zit en ik ben op tijd pak ik deze mee.
pi_220146599
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 14:33 schreef obligataire het volgende:
quote:
0s.gif
Op donderdag 19 februari 2026 14:06 schreef paardendokter het volgende:

[..]

Van wat ik opmaak uit de websites en het Graydon-creditsafe document van GVE:
ANWR-garant nederland BV (=borgsteller) is onderdeel van de ANWR-group.
Sport2000 is geen ANWR maar er zijn wel sterke verbanden. Als de eerste failliet gaat gaat dat de tweede wel pijn doen. Sport2000 is niet de enige klant/enige merk van ANWR maar wel een belangrijke. De borgstelling van 1M¤ voor de winkel lijkt mij wel veel als ik het vergelijk met de cijfers op de balans van ANWR-garant nederland BV.
Trouwens, als Sport2000 failliet gaat kan de leningnemer natuurlijk ook "gewoon" een andere naam op de winkel plakken. De lokale Blokker waar ik nog steeds nooit kom heet nu ook andersz.
pi_220146806
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 19:16 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Van wat ik opmaak uit de websites en het Graydon-creditsafe document van GVE:
ANWR-garant nederland BV (=borgsteller) is onderdeel van de ANWR-group.
Sport2000 is geen ANWR maar er zijn wel sterke verbanden. Als de eerste failliet gaat gaat dat de tweede wel pijn doen. Sport2000 is niet de enige klant/enige merk van ANWR maar wel een belangrijke. De borgstelling van 1M¤ voor de winkel lijkt mij wel veel als ik het vergelijk met de cijfers op de balans van ANWR-garant nederland BV.
Trouwens, als Sport2000 failliet gaat kan de leningnemer natuurlijk ook "gewoon" een andere naam op de winkel plakken. De lokale Blokker waar ik nog steeds nooit kom heet nu ook andersz.
Relatie in het kort
ANWR-Garant Nederland B.V. is een Retail Service Organisatie (een service- en inkooporganisatie) voor zelfstandige ondernemers in de schoenen- en sportbranche in Nederland, en maakt deel uit van de internationale ANWR-Group. �

ANWR-GARANT
Sport2000 is een sportwinkelformule (keten/brand) die opereert via zelfstandige sportwinkels en internationaal actief is. �

🧩 Hoe ze verband houden
✅ ANWR-Garant Nederland heeft de licentierechten voor de SPORT2000-formule in Nederland in handen.
Dat betekent dat ANWR-Garant de formule SPORT2000 in Nederland exploiteert en ondersteunt, inclusief activiteiten als inkoop, marketing, e-commerce, financiële services en ondersteuning voor de aangesloten winkels. �

ANWR-GARANT +1
✅ SPORT2000-winkels in Nederland zijn aangesloten bij ANWR-Garant Nederland.
De individuele SPORT2000-winkels zijn meestal zelfstandige ondernemers die zich bij de formule hebben aangesloten via ANWR-Garant. �

✅ Online activiteiten van SPORT2000 (zoals sport2000.nl) worden in opdracht van ANWR-Garant Nederland BV geëxploiteerd.

De webshop wordt bijvoorbeeld geëxploiteerd in opdracht van ANWR-Garant Nederland en beheerd via een onderdeel van de ANWR Group. �

💡 Samenvattend
ANWR-Garant Nederland BV is de organisatie achter de SPORT2000-formule in Nederland. Sport2000 zelf is de sportwinkelketen/formule die onder die licentie opereert. ANWR-Garant ondersteunt, coördineert en faciliteert de SPORT2000-winkels met inkoop, marketing, e-commerce en andere services, terwijl de winkels zelf vaak zelfstandige ondernemers zijn.
pi_220147226
Zal de dierenwinkel met deze kleine aanpassing vol gaan lopen. Denk dat ze eerder 10% rente moeten bieden, tenzij ook een groot deel vanuit GvE fonds ingelegd wordt.
quote:
Let op: Wijziging rente en looptijd

Project: All Creatures Petshop
Leendoel: Opstart onderneming
Doelbedrag: ¤ 270.000
Rente: 9%
Looptijd: 48 maanden
Leenvorm: Flexlening
pi_220147637
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 14:33 schreef obligataire het volgende:

[..]
Je stelt de verkeerde vraag. De juiste vraag is: hoeveel effort doet GVE om ons uit te leggen wat die garantie waard is. Hoe vaak en voor welke bedragen staat ANWR nog meer garant. Wat is het balanstotaal en de liquiditeitsprognose van ANWR. Is het "garantiekapitaal" in een afgescheiden entiteit (spoiler: nee) ondergebracht enzovoorts en zo verder.

ANWR is een soort inkooporganisatie die ook software en zo verkoopt/verhuurt aan zijn 'leden'. Heeft in een moeilijke markt dus stabiele hoeveelheid winkels/klanten nodig. Probleem daarbij is de financiering bij verkoop van een winkel. Dus hebben ze als 'deus ex machina' een garantstelling verzonnen. Totaal niet te vergelijken met de garantiefondsen in bijv. de reiswereld. Ik geef er geen cent voor.
pi_220147842
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 20:24 schreef paardendokter het volgende:

[..]
Je stelt de verkeerde vraag. De juiste vraag is: hoeveel effort doet GVE om ons uit te leggen wat die garantie waard is. Hoe vaak en voor welke bedragen staat ANWR nog meer garant. Wat is het balanstotaal en de liquiditeitsprognose van ANWR. Is het "garantiekapitaal" in een afgescheiden entiteit (spoiler: nee) ondergebracht enzovoorts en zo verder.

ANWR is een soort inkooporganisatie die ook software en zo verkoopt/verhuurt aan zijn 'leden'. Heeft in een moeilijke markt dus stabiele hoeveelheid winkels/klanten nodig. Probleem daarbij is de financiering bij verkoop van een winkel. Dus hebben ze als 'deus ex machina' een garantstelling verzonnen. Totaal niet te vergelijken met de garantiefondsen in bijv. de reiswereld. Ik geef er geen cent voor.
Dank voor de info. Ik cancel de investering. Dat kan bij GVE helaas niet online
pi_220149012
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 20:24 schreef paardendokter het volgende:

[..]

ANWR NL heeft:
Ongeveer ¤784k eigen vermogen
Ongeveer ¤716k liquide middelen

De borgstelling bedraagt:
¤1.000.000

Dat betekent:
Als deze garantie volledig wordt getrokken, is dat groter dan hun eigen vermogen.
Een volledige uitbetaling kan de NL-BV zelf zwaar raken.

MAAR:
ANWR NL maakt deel uit van een Duitse groep:
moederbedrijf: ANWR GROUP EG (DE)

We weten niet:
of de Duitse moeder mee borg staat,
of alleen de Nederlandse BV aansprakelijk is.

Dat maakt groot verschil.

Zonder borgstelling zou dit project extreem risicovol zijn.

Met borgstelling verschuift het risico grotendeels naar ANWR.

Maar uiteindelijk mogelijk toch naar ons
pi_220149532
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2026 22:54 schreef Boyette het volgende:
We weten niet:
of de Duitse moeder mee borg staat,
of alleen de Nederlandse BV aansprakelijk is.
Nee, alleen ANWR-GARANT Nederland BV staat borg. Anders had het wel in de pitch en EBI gestaan.
Misschien dat het moederbedrijf wel een helpende hand toesteekt als de Nederlandse BV in de problemen raakt maar misschien ook wel niet.
pi_220149839
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 06:21 schreef Zomaarevenkijken het volgende:

[..]
Nee, alleen ANWR-GARANT Nederland BV staat borg. Anders had het wel in de pitch en EBI gestaan.
Misschien dat het moederbedrijf wel een helpende hand toesteekt als de Nederlandse BV in de problemen raakt maar misschien ook wel niet.
Dat bedoel ik.. dat weten we dus niet..
pi_220151425
Verzoek gedaan bij GVE om mijn investering van Sport 2000 in te trekken. en Pavarotti ruim verhoogd.
pi_220151775
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 11:11 schreef axensir het volgende:
Verzoek gedaan bij GVE om mijn investering van Sport 2000 in te trekken. en Pavarotti ruim verhoogd.
Ik heb mijn Pavarotti inleg toch ook nog wat verhoogd (nu ga ik zeker niet ook de geborgde meenemen) en zo te zien zijn er meer die dat doen. Benieuwd hoeveel er nog overblijft voor degenen zonder automatisch toezeggen, nog zo'n ¤58.000 open van de ¤350.000.
pi_220152763
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 11:40 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Ik heb mijn Pavarotti inleg toch ook nog wat verhoogd (nu ga ik zeker niet ook de geborgde meenemen) en zo te zien zijn er meer die dat doen. Benieuwd hoeveel er nog overblijft voor degenen zonder automatisch toezeggen, nog zo'n ¤58.000 open van de ¤350.000.
Het is mij nog net gelukt, zonder automatisch inschrijven
pi_220153059
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2026 19:32 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Relatie in het kort
ANWR-Garant Nederland B.V. is een Retail Service Organisatie (een service- en inkooporganisatie) voor zelfstandige ondernemers in de schoenen- en sportbranche in Nederland, en maakt deel uit van de internationale ANWR-Group. �

ANWR-GARANT
Sport2000 is een sportwinkelformule (keten/brand) die opereert via zelfstandige sportwinkels en internationaal actief is. �

🧩 Hoe ze verband houden
✅ ANWR-Garant Nederland heeft de licentierechten voor de SPORT2000-formule in Nederland in handen.
Dat betekent dat ANWR-Garant de formule SPORT2000 in Nederland exploiteert en ondersteunt, inclusief activiteiten als inkoop, marketing, e-commerce, financiële services en ondersteuning voor de aangesloten winkels. �

ANWR-GARANT +1
✅ SPORT2000-winkels in Nederland zijn aangesloten bij ANWR-Garant Nederland.
De individuele SPORT2000-winkels zijn meestal zelfstandige ondernemers die zich bij de formule hebben aangesloten via ANWR-Garant. �

✅ Online activiteiten van SPORT2000 (zoals sport2000.nl) worden in opdracht van ANWR-Garant Nederland BV geëxploiteerd.

De webshop wordt bijvoorbeeld geëxploiteerd in opdracht van ANWR-Garant Nederland en beheerd via een onderdeel van de ANWR Group. �

💡 Samenvattend
ANWR-Garant Nederland BV is de organisatie achter de SPORT2000-formule in Nederland. Sport2000 zelf is de sportwinkelketen/formule die onder die licentie opereert. ANWR-Garant ondersteunt, coördineert en faciliteert de SPORT2000-winkels met inkoop, marketing, e-commerce en andere services, terwijl de winkels zelf vaak zelfstandige ondernemers zijn.
dit komt van de gratis versie van grok of zo?
pi_220153071
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 13:25 schreef boertje2024 het volgende:

[..]
Het is mij nog net gelukt, zonder automatisch inschrijven
begrijpelijk dit is ook niet voor velen een interessant project
pi_220153451
Ik heb het idee dat GvE zich niet houdt aan de eigen algemene voorwaarden
quote:
14.10 De Investeerder ontvangt ter bevestiging een e-mail, nadat hij zich heeft ingeschreven op het aanbod. Tevens wordt de Investeerder in de e-mail gewezen op zijn bedenktermijn van vier (4) dagen en wordt de Investeerder de mogelijkheid geboden om zijn Inschrijving op het aanbod in te trekken. Aan deze annulering zijn geen kosten verbonden. De Inschrijving is definitief geworden, indien de Inschrijving niet binnen de daarvoor geldende termijn wordt geannuleerd. De bedenktermijn gaat in op het moment van Inschrijving.
Bij mij staat dit niet in de email van de bevestiging van een inschrijving.
pi_220153499
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 14:37 schreef KrekelJapie het volgende:
Ik heb het idee dat GvE zich niet houdt aan de eigen algemene voorwaarden
[..]
Bij mij staat dit niet in de email van de bevestiging van een inschrijving.
Scherp! Je bent niet de enige waarbij het niet in de bevestiging staat.
pi_220153629
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 14:39 schreef Lezer8857 het volgende:

[..]
Scherp! Je bent niet de enige waarbij het niet in de bevestiging staat.
waarom zou dat in de inschrijfbevestiging moeten staan als dit reeds algemeen geldt voor alle inschrijvingen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')