Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
Crowdfunding is hot! In 2024 groeide de Nederlandse zakelijke crowdfundingmarkt aanzienlijk en werd er in totaal ruim 1,137 miljard euro opgehaald, wat een stijging van bijna 20 procent betekende vergeleken met het jaar ervoor.
Vormen van crowdfunding Er zijn 4 vormen van crowdfunding: • Lening crowdfunding (Crowdfinance) • Aandelen crowdfunding • Schenking / Donatie crowdfunding • Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding
Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Webinars zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Webinar box3 belastingwetgeving
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatie Kifid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nominale en effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Punt van orde: We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.
Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
[..] Ben het helemaal met je eens, maar ik miste wel deze uitleg.
Waar ik vooral op reageerde was de uitleg dat dit bedrijf morgen failliet kan zijn als deze uitbreiding niet lukt, omdat ze in 2024 een eenmalig verlies hebben gedraaid. Dat is gewoon kort door de bocht. Als dat dan komt van iemand die zijn geld vol in een technisch failliet bedrijf stopt waar wel een hypotheek op zit, maar met een eigenaar die wss niet eens met een verkoop wil meewerken (en dan krijg je mogelijk toch niet dat geld terug), vind ik dat het hele verhaal moet worden verteld.
Collin biedt dit soort projecten soms aan en het is ook best wel een pervers verdienmodel. Het zijn soms ondernemers die het water tot aan de lippen staat en dan is het eigen huis het laatste redmiddel voor een ultieme kapitaalinjectie om de zaak vlot te trekken. Maar goed de banken doen precies hetzelfde, die eisen ook forse zekerheden. Normaliter heeft een ondernemer er belang bij om de woning onderhands voor een mooie prijs te verkopen. Hij/zij houdt dan een lagere restschuld over of soms nog een zakje geld om zijn nieuwe huurwoning in te richten Als zo'n figuur dan dwars gaat liggen, tsja. Gelukkig heb ik dat nog niet meegemaakt. Maar ja je stuurt niet op incidentele situaties maar op meest waarschijnlijke scenario's, en dan ga je er van uit dat mensen zich rationeel gedragen.
[..] Collin biedt dit soort projecten soms aan en het is ook best wel een pervers verdienmodel. Het zijn soms ondernemers die het water tot aan de lippen staat en dan is het eigen huis het laatste redmiddel voor een ultieme kapitaalinjectie om de zaak vlot te trekken. Maar goed de banken doen precies hetzelfde, die eisen ook forse zekerheden. Normaliter heeft een ondernemer er belang bij om de woning onderhands voor een mooie prijs te verkopen. Hij/zij houdt dan een lagere restschuld over of soms nog een zakje geld om zijn nieuwe huurwoning in te richten Als zo'n figuur dan dwars gaat liggen, tsja. Gelukkig heb ik dat nog niet meegemaakt. Maar ja je stuurt niet op incidentele situaties maar op meest waarschijnlijke scenario's, en dan ga je er van uit dat mensen zich rationeel gedragen.
Dat is wat er met die Zipes BV lening gebeurt. Die mafklapper heeft 300k geïncasseerd van CCF die in theorie 100% gedekt is door de overwaarde in zijn huis en is direct daarna failliet gegaan. Wat hij met die 300k heeft gedaan.... ¯\_(ツ)_/¯ Maar goed hij weigert medewerking bij verkoop huis, dus executieveiling en CCF waarschuwt al dat de opbrengst naar verwachting de lening niet geheel gaat dekken.
Op zondag 15 februari 2026 14:32 schreef Zomaarevenkijken het volgende: Gefeliciteerd voor de fokkers die er doorgekomen zijn bij SIG. Ik zat klaar maar project was binnen enkele secondes vol.
juiste tijd secondenklokje op de GSM erbij en stipt refreshen en dan GO
Hoezo vertraging: De vertraging (latency) van Noorwegen naar een website in Nederland is minimaal en voor normaal internetgebruik vrijwel onmerkbaar. Hier zijn de gemiddelde waarden:
Gemiddelde Ping: Tussen de 25 ms en 40 ms (milliseconden). Fysieke afstand: De data reist over een afstand van ongeveer 928 km (tussen Oslo en Amsterdam). Ervaring: Browsen: Websites laden direct; je merkt geen enkel verschil met een lokale verbinding. Gaming: Een ping onder de 50 ms wordt beschouwd als zeer goed voor online gaming. Videobellen: Geen merkbare vertraging in audio of video.
In Noorwegen is het mobiel bereik niet overal even geweldig. Aan de verkeerde kant van een berg valt het mobiel bereik soms zelfs helemaal weg. Kan me herinneren dat ik de berg op moest sjokken om bereik te krijgen
Bekabeld zal het verschil verwaarloosbaar zijn wellicht?
Ach, je moet tegenwoordig bij Flow Traders werken om nog in te kunnen schrijven op een Collin project, dat is wel de treurige conclusie.
It is not from the benevolence of the butcher, the brewer, or the baker, that we expect our dinner, but from their regard to their own interest. Visions of greed you wallow
Denk dat deze om 11:00 online komt? Goede zekerheden, LTV van 85% is vrij hoog, maar verwacht niet zo'n hoge waardedaling tijdens deze vrij korte looptijd.
edit: Binnen een halve minuut vol, wel mee kunnen pakken.
[ Bericht 1% gewijzigd door leolinedance op 16-02-2026 11:03:14 ]
Denk dat deze om 11:00 online komt? Goede zekerheden, LTV van 85% is vrij hoog, maar verwacht niet zo'n hoge waardedaling tijdens deze vrij korte looptijd.
Voor zover ik kan zien geen melding gehad vanuit de app en ook geen email dat deze om 11:00 uur live is gegaan. Niet dat ik hier in had geïnvesteerd, maar het viel mij op. Meerdere bij wie dit ook zo is?
[ Bericht 0% gewijzigd door Lezer8857 op 16-02-2026 12:04:08 ]
[..] Voor zover ik kan zien geen melding gehad vanuit de app en ook geen email dat deze om 11:00 uur live is gegaan. Niet dat ik hier in had geïnvesteerd, maar het viel mij. Meerdere bij wie dit ook zo is?
[..] Voor zover ik kan zien geen melding gehad vanuit de app en ook geen email dat deze om 11:00 uur live is gegaan. Niet dat ik hier in had geïnvesteerd, maar het viel mij. Meerdere bij wie dit ook zo is?
Op maandag 16 februari 2026 11:11 schreef Lezer8857 het volgende: Voor zover ik kan zien geen melding gehad vanuit de app en ook geen email dat deze om 11:00 uur live is gegaan. Niet dat ik hier in had geïnvesteerd, maar het viel mij. Meerdere bij wie dit ook zo is?
Hier ook niet maar die k*t app van collin was weer eens uitgelogd.
Wat is voor jou de reden om hier niet in te investeren?
Klopt, daar stond die inderdaad. Maar om 11:00 krijg ik normaliter een email en een push melding vanuit de app als de investering live gaat. Vandaag de dag heb ik dit niet gekregen. Even in de gaten houden of dit een eenmalige storing was of dat dit een nieuwe werkwijze gaat worden.
De reden voor mij om er niet in te zitten is de korte looptijd en doorgaans neem ik geen ontwikkelprojecten mee (in het verleden wat missers mee gemaakt bij crowdfunding). Uitzonderingen daargelaten overigens.
[..] De reden voor mij om er niet in te zitten is de korte looptijd en doorgaans neem ik geen ontwikkelprojecten mee (in het verleden wat missers mee gemaakt bij crowdfunding). Uitzonderingen daargelaten overigens.
Met korte looptijden staat het rendement in euro's vaak op gespannen voet met het investeringsrisico, idd.
Rente verhoging bij een HcN project wat niet snel vol komt. Dat komt niet vaak voor via HcN.
quote:
R E S T O B A R R O O I E S I E N P U R M E R E N D
Het crowdfunding-project Restobar Rooie Sien in Purmerend is inmiddels voor bijna 90% gefund. Om het benodigde eindbedrag te bereiken is er samen met de ondernemer voor gekozen om de rente te verhogen naar 9%. Profiteer van dit hoge rendement door mee te investeren in dit mooie project.
Deze hogere rente geldt uiteraard ook direct voor alle reeds toegezegde investeringen. Desgewenst kunt u uw reeds gedane investering verhogen door een hoger bedrag te selecteren. De hogere investering overschrijft automatisch uw eerder gedane investering.
Op maandag 16 februari 2026 12:53 schreef Horsemen het volgende: Rente verhoging bij een HcN project wat niet snel vol komt. Dat komt niet vaak voor via HcN. [..]
Op maandag 16 februari 2026 12:53 schreef Horsemen het volgende: Rente verhoging bij een HcN project wat niet snel vol komt. Dat komt niet vaak voor via HcN. [..]
Ze zullen hen snel vol willen hebben gehad om deze week 1 of meerdere nieuwe projecten open te gooien en deze dan niet ook nog open te hebben staan. Het geeft wel een teken dat veel investeerders niet zo veel trek hebben in een 4* project, tenzij de rente hoger is.
Volgens deze post was dit project om 10:59 nog niet vol en is het om 11 uur live gegaan om vervolgens 30 seconden later vol te zijn.
[..] Ze zullen hen snel vol willen hebben gehad om deze week 1 of meerdere nieuwe projecten open te gooien en deze dan niet ook nog open te hebben staan. Het geeft wel een teken dat veel investeerders niet zo veel trek hebben in een 4* project, tenzij de rente hoger is.
De auto voorverkoop zal bij de meesten wel op 5 sterren staan denk ik. Ik had bij deze niet echt een gevoel van een niet te missen kans. Ik begreep ook niet zo goed waarom hij zo kort na de vorige reorganisatie van de zaak nu alweer de boel gaat ombouwen.
[..] Dat is wat er met die Zipes BV lening gebeurt. Die mafklapper heeft 300k geïncasseerd van CCF die in theorie 100% gedekt is door de overwaarde in zijn huis en is direct daarna failliet gegaan. Wat hij met die 300k heeft gedaan.... ¯\_(ツ)_/¯ Maar goed hij weigert medewerking bij verkoop huis, dus executieveiling en CCF waarschuwt al dat de opbrengst naar verwachting de lening niet geheel gaat dekken.
Na het bankroet even uitblazen in het Verre Oosten Failliet gaan en vervolgens meteen een paar weken naar het Verre Oosten: het kan. De directeur van Zipes Installatietechniek in Enschede deed het. „Ondanks de inschakeling van een advocaat verliep de afwikkeling moeizaam,” aldus curator Cander van der Veer in zijn eerste verslag.
Inmiddels is de vakantieganger weer teruggekeerd en kan hij Van der Veer van verdere informatie voorzien. De ondernemer had voor zijn vertrek aangegeven dat de schuld van Zipes ‘ergens tussen de 4 en 5 ton’ zou liggen. Dat blijkt tegen te vallen: de teller staat al op een tekort van 1,3 miljoen.
Wellicht dat het de directeur aan overzicht ontbrak, want hij had de jaarrekeningen over 2022, 2023 en 2024 niet gedeponeerd. Curator Van der Veer neemt dat mee in zijn onderzoek naar onbehoorlijk bestuur, meldt hij. Zipes krijgt geen doorstart. De dertien werknemers zijn ontslagen.
Website is ondertussen gewoon up and running? Doorstart gemaakt? https://zipes.nl/
Op dinsdag 17 februari 2026 08:48 schreef Boyette het volgende: Wellicht dat het de directeur aan overzicht ontbrak, want hij had de jaarrekeningen over 2022, 2023 en 2024 niet gedeponeerd.
Zelfs die ultra-standaard check doet Collin niet?
It is not from the benevolence of the butcher, the brewer, or the baker, that we expect our dinner, but from their regard to their own interest. Visions of greed you wallow
Dat zat als bijlage bij de EBI. Dus dan zullen ze bij Collin wel zeggen, ja dat had je zelf ook wel kunnen zien.
Groot probleem voor hem trouwens in het kader van behoorlijk bestuur. Als je niet publiceert, hoeft op zich geen drama te zijn, maar wel als je failliet gaat
[..] Na het bankroet even uitblazen in het Verre Oosten Failliet gaan en vervolgens meteen een paar weken naar het Verre Oosten: het kan. De directeur van Zipes Installatietechniek in Enschede deed het. „Ondanks de inschakeling van een advocaat verliep de afwikkeling moeizaam,” aldus curator Cander van der Veer in zijn eerste verslag.
Inmiddels is de vakantieganger weer teruggekeerd en kan hij Van der Veer van verdere informatie voorzien. De ondernemer had voor zijn vertrek aangegeven dat de schuld van Zipes ‘ergens tussen de 4 en 5 ton’ zou liggen. Dat blijkt tegen te vallen: de teller staat al op een tekort van 1,3 miljoen.
Wellicht dat het de directeur aan overzicht ontbrak, want hij had de jaarrekeningen over 2022, 2023 en 2024 niet gedeponeerd. Curator Van der Veer neemt dat mee in zijn onderzoek naar onbehoorlijk bestuur, meldt hij. Zipes krijgt geen doorstart. De dertien werknemers zijn ontslagen.
Website is ondertussen gewoon up and running? Doorstart gemaakt? https://zipes.nl/
Man man man, die 300k heeft hij ongetwijfeld weggesluisd naar het Verre Oosten of er goud van gekocht en dat begraven op de heide.
Op dinsdag 17 februari 2026 10:33 schreef Boyette het volgende: VGT-Dyko loopt zelfs teruguit.. waarom is iedereen zo bang voor wat keramisch werk? vuurvast nog wel
Wat zou je denken dat het bijvoorbeeld een Duits project is?
Misschien heb jij goede ervaringen met afwikkelingen van Duitse projecten, al dan niet met goede zekerheden, die in de problemen zijn gekomen maar ik niet. Tot Collin met een paar voorbeelden het tegendeel bewijst blijf ik bij dit soort projecten op mijn handen zitten.
[..] Wat zou je denken dat het bijvoorbeeld een Duits project is?
Misschien heb jij goede ervaringen met afwikkelingen van Duitse projecten, al dan niet met goede zekerheden, die in de problemen zijn gekomen maar ik niet. Tot Collin met een paar voorbeelden het tegendeel bewijst blijf ik bij dit soort projecten op mijn handen zitten.
uitgezonderd de kliedermann projecten loopt alles gesmeerd daaro..
[..] uitgezonderd de kliedermann projecten loopt alles gesmeerd daaro..
heb groot vertrouwen in de duitse grundlichkeit
Precies, je hebt er klaarblijkelijk weinig ervaring mee. Maar hopelijk heeft Collin alles goed in de klauwen en kan ik over een tijdje ook Duitse projecten via Collin meepakken.
[..] Voor zover ik kan zien geen melding gehad vanuit de app en ook geen email dat deze om 11:00 uur live is gegaan. Niet dat ik hier in had geïnvesteerd, maar het viel mij op. Meerdere bij wie dit ook zo is?
Voor VGT wel weer een mail en push melding gehad. Zal dus een tijdelijke storing zijn geweest. Niets meer aan de hand (bij mij).
[..] Precies, je hebt er klaarblijkelijk weinig ervaring mee. Maar hopelijk heeft Collin alles goed in de klauwen en kan ik over een tijdje ook Duitse projecten via Collin meepakken.
nou ik heb er aardig wat lopen hoor als ik gmbh in het zoekveld in typ blijft het niet op 1 pagina bij ccf
[..] nou ik heb er aardig wat lopen hoor als ik gmbh in het zoekveld in typ blijft het niet op 1 pagina bij ccf
Ik bedoel uiteraard probleem projecten
Pas als er problemen zijn kan je ervaring opdoen in de afhandeling en er achter komen of jou vertrouwen in de "Duitse grundlichkeit" terecht is of niet.
Pas als er problemen zijn kan je ervaring opdoen in de afhandeling en er achter komen of jou vertrouwen in de "Duitse grundlichkeit" terecht is of niet.
Je bedoelt dat als het mis gaat dat het dan ook goed mis gaat.
Mijn enige ervaring is die kliedermann projecten.. maar moet nog zien.. hoe dat gaat lopen.. hoewel het wel een kaartenhuis is, zie ik dat toch nog niet zo 1 2 3 helemaal in storten
Helaas gaat het niet alleen om de 'gründlichkeit', de eventuele bereidwilligheid om buitenlandse investeerders een oor aan te naaien minstens zoveel.
[..] Helaas gaat het niet alleen om de 'gründlichkeit', de eventuele bereidwilligheid om buitenlandse investeerders een oor aan te naaien minstens zoveel.
Ja dat is "die Bereitschaft" zeker ook belangrijk!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. / Keurig & strak besluit van SIG, bij twijfel is het altijd niet inhalen. Voorkomt een hoop ......
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij is precies wat je zegt 'oké'. De ondernemer toont een positieve trend met een sterk groeiend eigen vermogen sinds 2020, wat vertrouwen geeft in zijn herstel na een eerder faillissement. De grootste risico's zijn de flinterdunne cashflow-marge. Ons inleg is echter beschermd door een LTV van 85% en een materiële persoonlijke borgstelling van de ondernemer.
[..] Hij is precies wat je zegt 'oké'. De ondernemer toont een positieve trend met een sterk groeiend eigen vermogen sinds 2020, wat vertrouwen geeft in zijn herstel na een eerder faillissement. De grootste risico's zijn de flinterdunne cashflow-marge. Ons inleg is echter beschermd door een LTV van 85% en een materiële persoonlijke borgstelling van de ondernemer.
Ik laat hem vermoedelijk toch lopen... Door artikelen die ik tegen kwam m.b.t. zijn eerdere failisement.
Op dinsdag 17 februari 2026 10:33 schreef Boyette het volgende: VGT-Dyko loopt zelfs teruguit.. waarom is iedereen zo bang voor wat keramisch werk? vuurvast nog wel
Oh die ja, ik herinner me deel 1 van het project, met een hypotheek op een landelijk gelegen oude fabriek in een staat meer richting ruïneus 'urban-exploration' object dan industrieel erfgoed. Ik zou de waarde van het onderpand met een korreltje zout nemen, als de grond ook nog vervuild is dan zou de waarde wel eens negatief kunnen zijn.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik laat hem lekker lopen!
[ Bericht 6% gewijzigd door ovdm op 18-02-2026 01:05:48 ]
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik laat hem lekker lopen!
Het lijkt mij ook nog eens een vrij dure opslag ruimte. Je zou zeggen dat er wel betere loodsen beschikbaar zijn qua prijs per m2...
[..] Het lijkt mij ook nog eens een vrij dure opslag ruimte. Je zou zeggen dat er wel betere loodsen beschikbaar zijn qua prijs per m2...
Prognoses worden doorgaans met een flinke roze bril op opgesteld. Ze komen daarom ook maar zelden uit. Als je dan ziet dat ze zelf maar 17K winst voor 2026 voorspellen, dan is het geen vetpot dat bedrijf. Er zit ook nog eens een dalende lijn in zijn winstcijfers. Met een current-ratio van <1.
Een goedkopere locatie zou dan idd wat meer verantwoord zijn. Ik krijg toch al de indruk dat deze meneer zichzelf nogal voorbijloopt in zijn tomeloze enthousiasme.
[..] Zelfs die ultra-standaard check doet Collin niet?
Er staat in de picth wel duidelijk aangegeven dat er over 2023 en 2024 geen definitieve jaarcijfers beschikbaar zijn wegens (betalings?)achterstanden bij de vorige boekhouder, dus de logische conclusie zou dan wel zijn dat deze ook (nog) niet gedeponeerd zijn. Dat in de pitch 2022 niet genoemd wordt heeft denk ik als oorzaak dat ccf standaard niet verder dan 2 jaar terugkijkt.
Ik ben zelf van mening zijn dat ze geen projecten zouden moeten willen publiceren waarbij over de voorgaande boekjaren (meervoud!) nog geen jaarstukken beschikbaar zijn. Die jaarstukken zouden zeker bij een financieringsaanvraag een paar maanden na afloop van het boekjaar natuurlijk wel beschikbaar moeten zijn (ook als je je als ondernemer een goed financieel inzicht wilt hebben), er is geen bank die een financiering verstrekt zonder ook maar 1 jaarstuk van de afgelopen jaren. (en vaak ook nog voorlopige rapportage over lopende boekjaar). Dus heeft ccf gedaan wat ze altijd doen en dat ook weergegeven? Ik denk het wel. Is dat naar mijn mening het voldoende? Nee, maar dat hebben we hier al bij meer projecten gezien en aangegeven in het verleden.
Het loopt steeds verder op. Dan maar weer eens een depositootje. Bedroevend aanbod kwantitatief en kwalitatief in de pijplijn. Er moet denk ik weer eens een groot fonds vol voordat wij weer aan de beurt zijn.
Volgens faillissemenstverslag heeft de voormalig bestuurder de (immateriele en materiele) activa gekocht omdat er geen andere bieders zouden zijn geweest, ik schat in dat hij gewoon ongevere verder kan gaan waar hij was gebleven.
[..] Het loopt steeds verder op. Dan maar weer eens een depositootje. Bedroevend aanbod kwantitatief en kwalitatief in de pijplijn. Er moet denk ik weer eens een groot fonds vol voordat wij weer aan de beurt zijn.
Komt er weer eens een directlening, bieden ze een schamele 6% rente. Pfff.
[..] Volgens faillissemenstverslag heeft de voormalig bestuurder de (immateriele en materiele) activa gekocht omdat er geen andere bieders zouden zijn geweest, ik schat in dat hij gewoon ongevere verder kan gaan waar hij was gebleven.
Er lijkt nu opeens toch medewerking te zijn aan verkoop huis. Maar goed, ik geloof het pas als ik het op funda zie met foto's zonder gaten in de muur. De boedel is zoals gebruikelijk voor de fiscus en zien we niets van.
[..] Komt er weer eens een directlening, bieden ze een schamele 6% rente. Pfff.
Het vreemde is dat ik die direct lening wel bij de toekomstige investeringskansen zie in de browser, maar niet in de app bij de toekomstige investeringskansen zie staan. Hebben jullie dit ook?
Op woensdag 18 februari 2026 15:54 schreef Lezer8857 het volgende: direct lening wel bij de toekomstige investeringskansen zie in de browser, maar niet in de app bij de to
Klopt app toont geen toekomstige investerings kansen.
[..] Klopt app toont geen toekomstige investerings kansen.
Bij mij wel maar dat alleen Voorwater vastgoed, een 12 maanden project die ik ook via browser zie. Bij mij via de browser dus 2 projecten en via de app 1 project te zien.
[..] Klopt app toont geen toekomstige investerings kansen.
Ik krijg in de app wel toekomstige investeringskansen. Op dit moment zie ik in de app wel project Voorwater, maar niet project Unit. En die zijn beide wel te zien onder toekomstige projecten op de website.
[..] Bij mij wel maar dat alleen Voorwater vastgoed, een 12 maanden project die ik ook via browser zie. Bij mij via de browser dus 2 projecten en via de app 1 project te zien.
[..] Bij mij wel maar dat alleen Voorwater vastgoed, een 12 maanden project die ik ook via browser zie. Bij mij via de browser dus 2 projecten en via de app 1 project te zien.
Nu bij mij ook 2 toekomstige projecten in de app. Blijkbaar had men bij collin even een probleem bij het doorzetten naar de app.Ik laat deze kansen aan mij voorbij gaan.
[..] Nu bij mij ook 2 toekomstige projecten in de app. Blijkbaar had men bij collin even een probleem bij het doorzetten naar de app.Ik laat deze kansen aan mij voorbij gaan.
Wat mankeert aan v*oorwater? Afgezien van looptijd en 6,3% netto rente. Dubbele hypotheek. Linkje is mij toegezegd.
In ruil voor linkje graag jullie analyse. Duimpjes als je investeert is ook duidelijk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 13% gewijzigd door Fredericm op 18-02-2026 17:20:08 ]
[..] Wat mankeert aan v*oorwater? Afgezien van looptijd en 6,3% netto rente. Dubbele hypotheek. Linkje is mij toegezegd.
In ruil voor linkje graag jullie analyse. Duimpjes als je investeert is ook duidelijk.
SPOILER
Ik geef iedereen die een investeringslinkje deelt een duimpje omhoog als bedankje, ook al investeer ik zelf meestal niet. In dit geval is het een direct-project dus voor mij niet interessant.
[..] Wat mankeert aan v*oorwater? Afgezien van looptijd en 6,3% netto rente. Dubbele hypotheek. Linkje is mij toegezegd.
SPOILER
Dit gaat vast wel goed komen, met dit onderpand als zekerheid. Zelf doe ik liever mee aan Uni*t, zakelijk gezien is dit nog niet zo'n slechte, een solide hoeksteentje in de portefeuille zeg maar
[..] Ik geef iedereen die een investeringslinkje deelt een duimpje omhoog als bedankje, ook al investeer ik zelf meestal niet. In dit geval is het een direct-project dus voor mij niet interessant.
Ik zie niet hoe zij deze verwachte verkoopopbrengst van ¤ 425.000 willen realiseren, zoals vermeld: “De te verwachten verkoopopbrengst van het Van Vollenhovenplein 79 bedraagt ¤ 425.000, gebaseerd op een indicatieve opgave van de verkopende makelaar.”
Het betreft een relatief oud appartementencomplex. Recente transacties binnen hetzelfde complex laten verkoopprijzen zien tussen ¤ 4.400 en ¤ 4.600 per m². Bij een woonoppervlakte van 79 m² komt dat neer op een marktwaarde van circa ¤ 347.600 tot ¤ 363.400 (79 m² × ¤ 4.400–4.600). Dat ligt aanzienlijk onder de genoemde ¤ 425.000.
Aan de andere kant geldt dat door de aanvullende hypothecaire inschrijving het geïnvesteerde kapitaal bij een tegenvallend scenario naar verwachting grotendeels kan worden veiliggesteld.
Zou ook het investeringsfonds van GvE kunnnen zijn? Alhoewel die volgens mij nog niet helemaal vol en/of actief was enkele dagen geleden. Maar misschien inmiddels wel en daarmee is de investering volgeschreven?
SPOILER
Misschien schrikken mensen van verhoogd risico, terwijl dat puur komt door geen vergelijkende cijfers. Heb wel basis meegepakt, saldo liep wat te hard op.
Volgens mij is dit de tweede keer dat AG op deze manier borg staat bij GvE. Zie ook # 31544 S2000 in Zaltbommel. Juni 2025, tot dusver correcte betalingen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bijna te mooi om waar te zijn, ziet iemand een addertje onder het gras
[..] Volgens mij is dit de tweede keer dat AG op deze manier borg staat bij GvE. Zie ook # 31544 S2000 in Zaltbommel. Juni 2025, tot dusver correcte betalingen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bijna te mooi om waar te zijn, ziet iemand een addertje onder het gras
[..] Volgens mij is dit de tweede keer dat AG op deze manier borg staat bij GvE. Zie ook # 31544 S2000 in Zaltbommel. Juni 2025, tot dusver correcte betalingen.
SPOILER
Ziet er erg goed uit. Doe je enkele basis of meer?
Nou, daar is hij dan voor de liefhebbers (via HcN):
NIEUW CROWDFUNDINGPROJECT
8% rente | investeer vanaf ¤ 250
Er is een nieuw project in de preview fase geplaatst.
Het betreft een 5-sterren crowdfundingproject voor Pavarotti Mall of The Netherlands. Op dit project wordt 8% rente geboden met een looptijd van 48 maanden.
De actieve automatische investeringen die op het moment van voorpublicatie waren ingesteld, worden hier aan toegevoegd zodra het project online komt.
Er is een nieuw project in de preview fase geplaatst.
Het betreft een 5-sterren crowdfundingproject voor Pavarotti Mall of The Netherlands. Op dit project wordt 8% rente geboden met een looptijd van 48 maanden.
De actieve automatische investeringen die op het moment van voorpublicatie waren ingesteld, worden hier aan toegevoegd zodra het project online komt.
Ik weet niet meer wie ons al eerder had ingeseind maar die wil ik graag bedanken Daardoor automatische toezegging toen fors verhoogd en alles toegewezen en dit ga ik nu weer naar naar 500 terugbrengen.
[..] Ik weet niet meer wie ons al eerder had ingeseind maar die wil ik graag bedanken Daardoor automatische toezegging toen fors verhoogd en alles toegewezen en dit ga ik nu weer naar naar 500 terugbrengen.
Nogmaals bedankt ervoor.
Graag gedaan. Ik had mijn automatisch toewijzen zelf ook verhoogd, kan nu ook weer terug naar het vaste bedrag.