abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220123090
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 11:00 schreef obligataire het volgende:
Pfff, nog nooit zo'n hoog walletsaldo bij Collin gehad. :D
Idem.
pi_220123093
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 11:11 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Ik bedoel uiteraard probleem projecten ;)

Pas als er problemen zijn kan je ervaring opdoen in de afhandeling en er achter komen of jou vertrouwen in de "Duitse grundlichkeit" terecht is of niet.
Je bedoelt dat als het mis gaat dat het dan ook goed mis gaat.

Mijn enige ervaring is die kliedermann projecten.. maar moet nog zien.. hoe dat gaat lopen..
hoewel het wel een kaartenhuis is, zie ik dat toch nog niet zo 1 2 3 helemaal in storten
pi_220123163
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 11:19 schreef Boyette het volgende:
Je bedoelt dat als het mis gaat dat het dan ook goed mis gaat.
Dat en dat de afwikkeling aanmerkelijk trager gaat dan gemiddeld in Nederland en de kosten aanmerkelijk hoger zijn.
pi_220123283
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 11:28 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Dat en dat de afwikkeling aanmerkelijk trager gaat dan gemiddeld in Nederland en de kosten aanmerkelijk hoger zijn.
die kosten draagt collin toch.. we betalen niet voor niets miljoenen aan beheerskosten ieder jaar
pi_220123312
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 11:40 schreef Boyette het volgende:

[..]
die kosten draagt collin toch.. we betalen niet voor niets miljoenen aan beheerskosten ieder jaar
Tuurlijk.... :O

Ik laat het hierbij ;)
pi_220123336
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 11:11 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Ik bedoel uiteraard probleem projecten ;)

Pas als er problemen zijn kan je ervaring opdoen in de afhandeling en er achter komen of jou vertrouwen in de "Duitse grundlichkeit" terecht is of niet.
Helaas gaat het niet alleen om de 'gründlichkeit', de eventuele bereidwilligheid om buitenlandse investeerders een oor aan te naaien minstens zoveel.
Pecunia non olet
pi_220123352
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 11:48 schreef obligataire het volgende:

[..]
Helaas gaat het niet alleen om de 'gründlichkeit', de eventuele bereidwilligheid om buitenlandse investeerders een oor aan te naaien minstens zoveel.
Ja dat is "die Bereitschaft"
zeker ook belangrijk!
pi_220123973
Nieuw project via Collin met een 1e hypotheek op een bedrijfspand:

de Ruyter B.V.
¤ 550.000 | 8,0 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/de-ruyter-b-v/

Eerste indruk is wat mij betreft wel oké.
Als iemand een linkje heeft dan hou ik mij aanbevolen.

https://ambachtsmark87.nl/
https://www.fundainbusine(...)151-ambachtsmark-87/

[ Bericht 14% gewijzigd door Horsemen op 17-02-2026 13:16:12 ]
pi_220124083
Goed nieuws over de kerstbomenman. 3 Maanden wachten nog.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_220125904
Update SIG inzake
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
/ Keurig & strak besluit van SIG, bij twijfel is het altijd niet inhalen. Voorkomt een hoop ...... :W

SPOILER
pi_220127818
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 13:05 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project via Collin met een 1e hypotheek op een bedrijfspand:

de Ruyter B.V.
¤ 550.000 | 8,0 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/de-ruyter-b-v/

Eerste indruk is wat mij betreft wel oké.
Als iemand een linkje heeft dan hou ik mij aanbevolen.

https://ambachtsmark87.nl/
https://www.fundainbusine(...)151-ambachtsmark-87/
Hij is precies wat je zegt 'oké'.
De ondernemer toont een positieve trend met een sterk groeiend eigen vermogen sinds 2020, wat vertrouwen geeft in zijn herstel na een eerder faillissement. De grootste risico's zijn de flinterdunne cashflow-marge. Ons inleg is echter beschermd door een LTV van 85% en een materiële persoonlijke borgstelling van de ondernemer.
pi_220128045
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 19:11 schreef xander129 het volgende:

[..]
Hij is precies wat je zegt 'oké'.
De ondernemer toont een positieve trend met een sterk groeiend eigen vermogen sinds 2020, wat vertrouwen geeft in zijn herstel na een eerder faillissement. De grootste risico's zijn de flinterdunne cashflow-marge. Ons inleg is echter beschermd door een LTV van 85% en een materiële persoonlijke borgstelling van de ondernemer.
Ik laat hem vermoedelijk toch lopen... Door artikelen die ik tegen kwam m.b.t. zijn eerdere failisement.
pi_220128076
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 19:33 schreef xander129 het volgende:

[..]
Ik laat hem vermoedelijk toch lopen... Door artikelen die ik tegen kwam m.b.t. zijn eerdere failisement.
Kun je die links hier plaatsen?
Pecunia non olet
pi_220128221
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 19:35 schreef obligataire het volgende:

[..]
https://pitane.blue/2019/(...)ank%20in%20Amsterdam.
pi_220128427
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 10:33 schreef Boyette het volgende:
VGT-Dyko loopt zelfs teruguit.. waarom is iedereen zo bang voor wat keramisch werk?
vuurvast nog wel
Oh die ja, ik herinner me deel 1 van het project, met een hypotheek op een landelijk gelegen oude fabriek in een staat meer richting ruďneus 'urban-exploration' object dan industrieel erfgoed. Ik zou de waarde van het onderpand met een korreltje zout nemen, als de grond ook nog vervuild is dan zou de waarde wel eens negatief kunnen zijn.
pi_220130242
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 19:35 schreef obligataire het volgende:

[..]
SPOILER
Ik laat hem lekker lopen!

[ Bericht 6% gewijzigd door ovdm op 18-02-2026 01:05:48 ]
pi_220130498
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 00:57 schreef ovdm het volgende:

[..]
SPOILER
Ik laat hem lekker lopen!
Het lijkt mij ook nog eens een vrij dure opslag ruimte. Je zou zeggen dat er wel betere loodsen beschikbaar zijn qua prijs per m2...
-
pi_220130746
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 07:19 schreef bonenstaak het volgende:

[..]
Het lijkt mij ook nog eens een vrij dure opslag ruimte. Je zou zeggen dat er wel betere loodsen beschikbaar zijn qua prijs per m2...
Prognoses worden doorgaans met een flinke roze bril op opgesteld. Ze komen daarom ook maar zelden uit. Als je dan ziet dat ze zelf maar 17K winst voor 2026 voorspellen, dan is het geen vetpot dat bedrijf. Er zit ook nog eens een dalende lijn in zijn winstcijfers. Met een current-ratio van <1.

Een goedkopere locatie zou dan idd wat meer verantwoord zijn. Ik krijg toch al de indruk dat deze meneer zichzelf nogal voorbijloopt in zijn tomeloze enthousiasme.
Pecunia non olet
pi_220131003
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 08:52 schreef nostra het volgende:

[..]
Zelfs die ultra-standaard check doet Collin niet?
Er staat in de picth wel duidelijk aangegeven dat er over 2023 en 2024 geen definitieve jaarcijfers beschikbaar zijn wegens (betalings?)achterstanden bij de vorige boekhouder, dus de logische conclusie zou dan wel zijn dat deze ook (nog) niet gedeponeerd zijn. Dat in de pitch 2022 niet genoemd wordt heeft denk ik als oorzaak dat ccf standaard niet verder dan 2 jaar terugkijkt.

Ik ben zelf van mening zijn dat ze geen projecten zouden moeten willen publiceren waarbij over de voorgaande boekjaren (meervoud!) nog geen jaarstukken beschikbaar zijn. Die jaarstukken zouden zeker bij een financieringsaanvraag een paar maanden na afloop van het boekjaar natuurlijk wel beschikbaar moeten zijn (ook als je je als ondernemer een goed financieel inzicht wilt hebben), er is geen bank die een financiering verstrekt zonder ook maar 1 jaarstuk van de afgelopen jaren. (en vaak ook nog voorlopige rapportage over lopende boekjaar). Dus heeft ccf gedaan wat ze altijd doen en dat ook weergegeven? Ik denk het wel. Is dat naar mijn mening het voldoende? Nee, maar dat hebben we hier al bij meer projecten gezien en aangegeven in het verleden.

Ik lees in het faillissemenstverslag nog een interessante passage:

SPOILER

[ Bericht 21% gewijzigd door tnhb op 18-02-2026 09:37:37 ]
pi_220131028
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 11:40 schreef Boyette het volgende:

[..]
Ik zou zeggen, lees de av nog eens een keertje hememaal door...
pi_220131129
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 11:00 schreef obligataire het volgende:
Pfff, nog nooit zo'n hoog walletsaldo bij Collin gehad. :D
Het loopt steeds verder op. Dan maar weer eens een depositootje. Bedroevend aanbod kwantitatief en kwalitatief in de pijplijn. Er moet denk ik weer eens een groot fonds vol voordat wij weer aan de beurt zijn.
Pecunia non olet
pi_220131150
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 08:48 schreef Boyette het volgende:
Website is ondertussen gewoon up and running? Doorstart gemaakt?
https://zipes.nl/
Volgens faillissemenstverslag heeft de voormalig bestuurder de (immateriele en materiele) activa gekocht omdat er geen andere bieders zouden zijn geweest, ik schat in dat hij gewoon ongevere verder kan gaan waar hij was gebleven.
pi_220131595
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 09:38 schreef obligataire het volgende:

[..]
Het loopt steeds verder op. Dan maar weer eens een depositootje. Bedroevend aanbod kwantitatief en kwalitatief in de pijplijn. Er moet denk ik weer eens een groot fonds vol voordat wij weer aan de beurt zijn.
Komt er weer eens een directlening, bieden ze een schamele 6% rente. Pfff.
pi_220132633
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 09:40 schreef tnhb het volgende:

[..]
Volgens faillissemenstverslag heeft de voormalig bestuurder de (immateriele en materiele) activa gekocht omdat er geen andere bieders zouden zijn geweest, ik schat in dat hij gewoon ongevere verder kan gaan waar hij was gebleven.
Er lijkt nu opeens toch medewerking te zijn aan verkoop huis. Maar goed, ik geloof het pas als ik het op funda zie met foto's zonder gaten in de muur. De boedel is zoals gebruikelijk voor de fiscus en zien we niets van.
pi_220134112
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 10:52 schreef quepos het volgende:

[..]
Komt er weer eens een directlening, bieden ze een schamele 6% rente. Pfff.
Het vreemde is dat ik die direct lening wel bij de toekomstige investeringskansen zie in de browser, maar niet in de app bij de toekomstige investeringskansen zie staan. Hebben jullie dit ook?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')