Idem.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 11:00 schreef obligataire het volgende:
Pfff, nog nooit zo'n hoog walletsaldo bij Collin gehad.
Je bedoelt dat als het mis gaat dat het dan ook goed mis gaat.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 11:11 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik bedoel uiteraard probleem projecten![]()
Pas als er problemen zijn kan je ervaring opdoen in de afhandeling en er achter komen of jou vertrouwen in de "Duitse grundlichkeit" terecht is of niet.
Dat en dat de afwikkeling aanmerkelijk trager gaat dan gemiddeld in Nederland en de kosten aanmerkelijk hoger zijn.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 11:19 schreef Boyette het volgende:
Je bedoelt dat als het mis gaat dat het dan ook goed mis gaat.
die kosten draagt collin toch.. we betalen niet voor niets miljoenen aan beheerskosten ieder jaarquote:Op dinsdag 17 februari 2026 11:28 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Dat en dat de afwikkeling aanmerkelijk trager gaat dan gemiddeld in Nederland en de kosten aanmerkelijk hoger zijn.
Tuurlijk....quote:Op dinsdag 17 februari 2026 11:40 schreef Boyette het volgende:
[..]
die kosten draagt collin toch.. we betalen niet voor niets miljoenen aan beheerskosten ieder jaar
Helaas gaat het niet alleen om de 'gründlichkeit', de eventuele bereidwilligheid om buitenlandse investeerders een oor aan te naaien minstens zoveel.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 11:11 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Ik bedoel uiteraard probleem projecten![]()
Pas als er problemen zijn kan je ervaring opdoen in de afhandeling en er achter komen of jou vertrouwen in de "Duitse grundlichkeit" terecht is of niet.
Ja dat is "die Bereitschaft"quote:Op dinsdag 17 februari 2026 11:48 schreef obligataire het volgende:
[..]
Helaas gaat het niet alleen om de 'gründlichkeit', de eventuele bereidwilligheid om buitenlandse investeerders een oor aan te naaien minstens zoveel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pecunia non olet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. / Keurig & strak besluit van SIG, bij twijfel is het altijd niet inhalen. Voorkomt een hoop ......
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij is precies wat je zegt 'oké'.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 13:05 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project via Collin met een 1e hypotheek op een bedrijfspand:
de Ruyter B.V.
¤ 550.000 | 8,0 % rente | 60 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/de-ruyter-b-v/
Eerste indruk is wat mij betreft wel oké.
Als iemand een linkje heeft dan hou ik mij aanbevolen.
https://ambachtsmark87.nl/
https://www.fundainbusine(...)151-ambachtsmark-87/
Ik laat hem vermoedelijk toch lopen... Door artikelen die ik tegen kwam m.b.t. zijn eerdere failisement.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 19:11 schreef xander129 het volgende:
[..]
Hij is precies wat je zegt 'oké'.
De ondernemer toont een positieve trend met een sterk groeiend eigen vermogen sinds 2020, wat vertrouwen geeft in zijn herstel na een eerder faillissement. De grootste risico's zijn de flinterdunne cashflow-marge. Ons inleg is echter beschermd door een LTV van 85% en een materiële persoonlijke borgstelling van de ondernemer.
Kun je die links hier plaatsen?quote:Op dinsdag 17 februari 2026 19:33 schreef xander129 het volgende:
[..]
Ik laat hem vermoedelijk toch lopen... Door artikelen die ik tegen kwam m.b.t. zijn eerdere failisement.
https://pitane.blue/2019/(...)ank%20in%20Amsterdam.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 19:35 schreef obligataire het volgende:
[..]
Kun je die links hier plaatsen?
Oh die ja, ik herinner me deel 1 van het project, met een hypotheek op een landelijk gelegen oude fabriek in een staat meer richting ruďneus 'urban-exploration' object dan industrieel erfgoed. Ik zou de waarde van het onderpand met een korreltje zout nemen, als de grond ook nog vervuild is dan zou de waarde wel eens negatief kunnen zijn.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 10:33 schreef Boyette het volgende:
VGT-Dyko loopt zelfs teruguit.. waarom is iedereen zo bang voor wat keramisch werk?
vuurvast nog wel
quote:Op dinsdag 17 februari 2026 19:35 schreef obligataire het volgende:
[..]
Kun je die links hier plaatsen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik laat hem lekker lopen!
[ Bericht 6% gewijzigd door ovdm op 18-02-2026 01:05:48 ]
quote:Op woensdag 18 februari 2026 00:57 schreef ovdm het volgende:
[..]Het lijkt mij ook nog eens een vrij dure opslag ruimte. Je zou zeggen dat er wel betere loodsen beschikbaar zijn qua prijs per m2...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik laat hem lekker lopen!-
Prognoses worden doorgaans met een flinke roze bril op opgesteld. Ze komen daarom ook maar zelden uit. Als je dan ziet dat ze zelf maar 17K winst voor 2026 voorspellen, dan is het geen vetpot dat bedrijf. Er zit ook nog eens een dalende lijn in zijn winstcijfers. Met een current-ratio van <1.quote:Op woensdag 18 februari 2026 07:19 schreef bonenstaak het volgende:
[..]
Het lijkt mij ook nog eens een vrij dure opslag ruimte. Je zou zeggen dat er wel betere loodsen beschikbaar zijn qua prijs per m2...
Er staat in de picth wel duidelijk aangegeven dat er over 2023 en 2024 geen definitieve jaarcijfers beschikbaar zijn wegens (betalings?)achterstanden bij de vorige boekhouder, dus de logische conclusie zou dan wel zijn dat deze ook (nog) niet gedeponeerd zijn. Dat in de pitch 2022 niet genoemd wordt heeft denk ik als oorzaak dat ccf standaard niet verder dan 2 jaar terugkijkt.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 08:52 schreef nostra het volgende:
[..]
Zelfs die ultra-standaard check doet Collin niet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 21% gewijzigd door tnhb op 18-02-2026 09:37:37 ]
Ik zou zeggen, lees de av nog eens een keertje hememaal door...quote:Op dinsdag 17 februari 2026 11:40 schreef Boyette het volgende:
[..]
die kosten draagt collin toch.. we betalen niet voor niets miljoenen aan beheerskosten ieder jaar
Het loopt steeds verder op. Dan maar weer eens een depositootje. Bedroevend aanbod kwantitatief en kwalitatief in de pijplijn. Er moet denk ik weer eens een groot fonds vol voordat wij weer aan de beurt zijn.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 11:00 schreef obligataire het volgende:
Pfff, nog nooit zo'n hoog walletsaldo bij Collin gehad.
Volgens faillissemenstverslag heeft de voormalig bestuurder de (immateriele en materiele) activa gekocht omdat er geen andere bieders zouden zijn geweest, ik schat in dat hij gewoon ongevere verder kan gaan waar hij was gebleven.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 08:48 schreef Boyette het volgende:
Website is ondertussen gewoon up and running? Doorstart gemaakt?
https://zipes.nl/
Komt er weer eens een directlening, bieden ze een schamele 6% rente. Pfff.quote:Op woensdag 18 februari 2026 09:38 schreef obligataire het volgende:
[..]
Het loopt steeds verder op. Dan maar weer eens een depositootje. Bedroevend aanbod kwantitatief en kwalitatief in de pijplijn. Er moet denk ik weer eens een groot fonds vol voordat wij weer aan de beurt zijn.
Er lijkt nu opeens toch medewerking te zijn aan verkoop huis. Maar goed, ik geloof het pas als ik het op funda zie met foto's zonder gaten in de muur. De boedel is zoals gebruikelijk voor de fiscus en zien we niets van.quote:Op woensdag 18 februari 2026 09:40 schreef tnhb het volgende:
[..]
Volgens faillissemenstverslag heeft de voormalig bestuurder de (immateriele en materiele) activa gekocht omdat er geen andere bieders zouden zijn geweest, ik schat in dat hij gewoon ongevere verder kan gaan waar hij was gebleven.
Het vreemde is dat ik die direct lening wel bij de toekomstige investeringskansen zie in de browser, maar niet in de app bij de toekomstige investeringskansen zie staan. Hebben jullie dit ook?quote:Op woensdag 18 februari 2026 10:52 schreef quepos het volgende:
[..]
Komt er weer eens een directlening, bieden ze een schamele 6% rente. Pfff.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |