quote:Graatmagere modellen weer helemaal terug in modeshows: 'Diversiteit was alleen voor de bühne'
Heel even leek het alsof het tij gekeerd was in de modewereld, maar dunne modellen zijn massaal terug op de catwalk tijdens de fashion weeks. Maat 32 is voor grote modehuizen de norm: "'Heroin chic' is nooit weggeweest."
Toen Yeliz Çiçek, oud-hoofdredacteur van Vogue Nederland, 2 jaar geleden de internationale modeweken bezocht zag ze nog weleens een model met maat 38 op de catwalk lopen. Maar bij de laatste edities viel het haar op dat die modellen verdwenen zijn. De catwalks, en ook de campagnes, worden weer gevuld met vrouwen met maat 32 of 34. "Ik vind het schrikbarend."
Dun is (weer) de norm
Dat beeld is bevestigd door een onderzoek van het internationale Vogue Business. Het blad analyseerde meer dan negenduizend looks op 198 shows en presentaties van de collectie voor het komende lente- en zomerseizoen van modemerken.
Wat blijkt? Ruim 97 procent van de looks was in 'straight-size', een term die in de modewereld gebruikt wordt voor maat 32 en 34. 2 procent van de ruim negenduizend looks was in 'mid-size'; maat 36 of 38. En maar 0,9 procent droeg maat 40 of groter, ook wel 'plus-size' genoemd.
[..]
Wat is 'heroin chic'?
Heroin chic is een term die komt uit begin jaren negentig en staat voor een schoonheidsideaal waarbij graatmager zijn centraal staat.
Modellen in de jaren 90 moesten niet alleen zo dun mogelijk zijn, maar ze moesten ook een bleke huid hebben, donkere wallen en ingevallen wangen. Een van de grote namen die bekend stond om deze look was het model Kate Moss.
De trend wordt vaak in verband gebracht met eetstoornissen en drugsgebruik. Volgens critici verheerlijkte de modewereld hiermee het gebruik van heroïne, omdat de modellen eruit zouden zien als gebruikers, of ze dat nu waren of niet.
[..]
https://eenvandaag.avrotr(...)voor-de-buhne-162741
Tragisch dat je alles boven maat 32/34 dik en ongezond vindt. Ik denk dat het juist heel goed is om genoeg vet te hebben om ongesteld te worden.quote:
Nothing tastes as good as heroin feels tochquote:Op zaterdag 14 februari 2026 23:12 schreef Doug-Heffernan het volgende:
ik ben dankzij heroine 50kg afgevallen
Nou ja gezien je me beoordeeld op je eigen maten, moest ik toch echt even zoeken..... 32/34quote:Op zaterdag 14 februari 2026 23:11 schreef Sweet_Jane het volgende:
[..]
Tragisch dat je alles boven maat 32/34 dik en ongezond vindt. Ik denk dat het juist heel goed is om genoeg vet te hebben om ongesteld te worden.
Gast. Ik heb helemaal geen zin om ongesteld te worden...quote:Op zaterdag 14 februari 2026 23:11 schreef Sweet_Jane het volgende:
[..]
Tragisch dat je alles boven maat 32/34 dik en ongezond vindt. Ik denk dat het juist heel goed is om genoeg vet te hebben om ongesteld te worden.
Bloeden uit je lul....Respect dat de vrouwen dat zonder problemen accepterenquote:Op zaterdag 14 februari 2026 23:22 schreef YoopY het volgende:
[..]
Gast. Ik heb helemaal geen zin om ongesteld te worden...
Iedere hetero man vind dit mooi.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 23:16 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Nou ja gezien je me beoordeeld op je eigen maten, moest ik toch echt even zoeken..... 32/34
[ afbeelding ]
Sja wel dik, maar ik vermoed nog niet obese dik, ongezonder dan normaal, maar het kan erger, zo goed?
Is dat een model met maatje 32, nee toch?quote:
Kan.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 23:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Is dat een model met maatje 32, nee toch?
Te dun of te dik, het is allemaal erg ongezond.quote:Op zondag 15 februari 2026 00:12 schreef HowardRoark het volgende:
Slank is zowel voor mannen als vrouwen gewoon esthetisch mooier. Heel dun niet, maar mollig of dik ook zeker niet. Het blijft dan ook opmerkelijk dat het tijdenlang is gepropagandeerd in allerlei media dat (morbide) obesitas) eigenlijk 'mooi' was.
[ afbeelding ]
[ [url=https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/v_oTv_AYSWweRQ9HZOFE9Q--/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTEyNDI7aD04MjM7Y2Y9d2VicA--/https://media-mbst-pub-ue(...)a5ec5d013]afbeelding[/url] ]
[ afbeelding ]
Ook opvallend trouwens dat men dit alleen bij vrouwen heeft gepusht, zelden tot nooit bij mannen.
Je kan ook een rauwe kip dieet doen, dat is niet zo verslavend, je valt nog steeds afquote:Op zaterdag 14 februari 2026 23:12 schreef Doug-Heffernan het volgende:
ik ben dankzij heroine 50kg afgevallen
Moest lachenquote:Op zaterdag 14 februari 2026 23:22 schreef YoopY het volgende:
[..]
Gast. Ik heb helemaal geen zin om ongesteld te worden...
Dit.quote:Op zondag 15 februari 2026 00:20 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Te dun of te dik, het is allemaal erg ongezond.
Maar gewoon normaal is niet trendy, nooit geweest.
quote:Op zaterdag 14 februari 2026 23:16 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Nou ja gezien je me beoordeeld op je eigen maten, moest ik toch echt even zoeken..... 32/34
[ afbeelding ]
Sja wel dik, maar ik vermoed nog niet obese dik, ongezonder dan normaal, maar het kan erger, zo goed?
Hoezo mijn eigen maten? Ik verwijs gewoon naar de maten uit het artikel. Zie ook het plaatje dat @capricia postte. De vrouw op jouw plaatje heeft overigens ook geen overgewicht, maar dat is ook geen maat 32.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 23:16 schreef cosmosis het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar echt dit idd.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 23:09 schreef DrDentz het volgende:
Ozempic gebruik toont wel aan dat de body positive mensen al die tijd al dun wilden zijn, ze hadden er alleen de discipline niet voor.
Niet lief om zo over je vrouw te praten.quote:Op zondag 15 februari 2026 07:12 schreef PzKpfw het volgende:
Wat een afgunst om vrouwen met maatje 32 neer te zetten als graatmager of junkie
Zal wel door een of andere dikke Bertha geschreven zijn.
Vatsige vrouwen blijken niet mooi te worden gevonden...quote:Op zaterdag 14 februari 2026 23:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wauw. Echt?
Het ging dan ook over je moeder.quote:Op zondag 15 februari 2026 08:05 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Niet lief om zo over je vrouw te praten.
Modeontwerpers die doorgaans op mannen vallen.quote:Op zondag 15 februari 2026 05:01 schreef Richestorags het volgende:
Wie heeft ooit bedacht dat dit mooi is en waarom?
Die vrouwen zijn me ook wat te dik, maar toch nog altijd lustopwekkender dan die vel-over-been types zoals in de OP.quote:Op zondag 15 februari 2026 00:12 schreef HowardRoark het volgende:
Slank is zowel voor mannen als vrouwen gewoon esthetisch mooier. Heel dun niet, maar mollig of dik ook zeker niet. Het blijft dan ook opmerkelijk dat het tijdenlang is gepropagandeerd in allerlei media dat (morbide) obesitas) eigenlijk 'mooi' was.
[ afbeelding ]
[ [url=https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/v_oTv_AYSWweRQ9HZOFE9Q--/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTEyNDI7aD04MjM7Y2Y9d2VicA--/https://media-mbst-pub-ue(...)a5ec5d013]afbeelding[/url] ]
[ afbeelding ]
Ook opvallend trouwens dat men dit alleen bij vrouwen heeft gepusht, zelden tot nooit bij mannen.
Waarom? Laat die modellen lekker graatmager zijn, heb je als normale vrouw toch niets mee te maken?quote:Op zondag 15 februari 2026 08:50 schreef Seven. het volgende:
Het voelt als het zoveelste stapje achteruit voor vrouwen.
Waarom?quote:Op zondag 15 februari 2026 08:50 schreef Seven. het volgende:
Het voelt als het zoveelste stapje achteruit voor vrouwen.
Het heeft wel degelijk impact op normale vrouw, en met name op tienermeisjes. Heroin chic gaf in de nineties een enorm eenzijdig beeld van het vrouwelijke schoonheidsideaal en bodyshaming was de normaalste zaak van de wereld. Ook slanke jonge meiden kregen de raarste dingen te horen. Ik ben wel bang dat dat in epische proporties terug gaat komen.quote:Op zondag 15 februari 2026 08:56 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Waarom? Laat die modellen lekker graatmager zijn, heb je als normale vrouw toch niets mee te maken?
Die catwalk-modellen zijn lopende kleerhangers, dat heeft niets te maken met het schoonheidsideaal voor vrouwen. Ik ken niemand die graatmager sexy of mooi vindt.
Die 2e moest ik ook gelijk aan denken!quote:Op zondag 15 februari 2026 00:12 schreef HowardRoark het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het feit dat men bij het artikel een foto als voorbeeld moet gebruiken van destijds zegt mij al genoeg. Heroin chic is niet terug.quote:Op zondag 15 februari 2026 09:36 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het heeft wel degelijk impact op normale vrouw, en met name op tienermeisjes. Heroin chic gaf in de nineties een enorm eenzijdig beeld van het vrouwelijke schoonheidsideaal en bodyshaming was de normaalste zaak van de wereld. Ook slanke jonge meiden kregen de raarste dingen te horen. Ik ben wel bang dat dat in epische proporties terug gaat komen.
idd, veel fat infuencers die niet plotseling en geheel onverwacht zijn komen te overlijden, grijpen ineens naar dit middel.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 23:09 schreef DrDentz het volgende:
Ozempic gebruik toont wel aan dat de body positive mensen al die tijd al dun wilden zijn, ze hadden er alleen de discipline niet voor.
Dat is dan ook geen 32/34. In NL is 32/34 XXS. En dat is dit:quote:Op zaterdag 14 februari 2026 23:16 schreef cosmosis het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De wereld is wel veranderd hoor. Jonge meisjes willen tegenwoordig liever een kont als Kim Kardashian, dan dat ze een plank als Kate Moss willen zijn. De Invloed van catwalk-modellen werd vroeger al flink overdreven, maar is tegenwoordig al helemaal nihil.quote:Op zondag 15 februari 2026 09:36 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het heeft wel degelijk impact op normale vrouw, en met name op tienermeisjes. Heroin chic gaf in de nineties een enorm eenzijdig beeld van het vrouwelijke schoonheidsideaal en bodyshaming was de normaalste zaak van de wereld. Ook slanke jonge meiden kregen de raarste dingen te horen. Ik ben wel bang dat dat in epische proporties terug gaat komen.
Beiden kunnen maat 32/34 hebben.quote:Op zondag 15 februari 2026 10:00 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dat is dan ook geen 32/34. In NL is 32/34 XXS. En dat is dit:
[ afbeelding ]
Toch echt wat te mager. Geen natuurlijk figuur wat te verkrijgen is door gewoon normaal te leven (in elk geval heb je dan een wat afwijkende schildklier als het je wel lukt)
Er zit ook een lengtecomponent aan vast ja. Kleine dametjes met een normaal figuur kunnen dat ook wel hebben. Die eerdere dame zal spijkerbroek maat 32 hebben ofzo.quote:Op zondag 15 februari 2026 10:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Beiden kunnen maat 32/34 hebben.
Sowieso kun je nauwelijks zien hoe het lichaam is van deze vrouw vanwege de jurk icm de pose die ze aanneemt.
Het idee dat maat 32/34 synoniem is aan vel over been is simpelweg onjuist.
Het begon met de gekte in de VS waarbij de realiteit ontkennen een manier werd om de realiteit te veranderen. Healthy at any weight, it’s possible now: we took a vote on it…quote:Op zondag 15 februari 2026 10:06 schreef ToT het volgende:
Het begon allemaal met die Dove reclame, en later probeerde Gilette ook iets met een achterlijke campagne.
Die Dove reclame was er eerder. Ze wilden een revolutie beginnen met fat acceptance. Dat is ze ook (tijdelijk) gelukt.quote:Op zondag 15 februari 2026 10:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het begon met de gekte in de VS waarbij de realiteit ontkennen een manier werd om de realiteit te veranderen. Healthy at any weight, it’s possible now: we took a vote on it…
En daar zijn dan vel-over-been modellen het juiste antwoord op?quote:Op zondag 15 februari 2026 10:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het begon met de gekte in de VS waarbij de realiteit ontkennen een manier werd om de realiteit te veranderen. Healthy at any weight, it’s possible now: we took a vote on it…
Nee joh! 32w. Dat correspondeert met maat 40 ofzo.quote:Op zondag 15 februari 2026 10:08 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Er zit ook een lengtecomponent aan vast ja. Kleine dametjes met een normaal figuur kunnen dat ook wel hebben. Die eerdere dame zal spijkerbroek maat 32 hebben ofzo.
Dit ook ja, ik heb een vriendin die heel rank gebouwd is en weinig vet heeft. Het is echt bizar wat die soms te horen krijgt van mensen. Van mannen die uitgebreid vertellen dat ze toch echt liever wat meer vormen zien, tot vrouwen die haar vertellen dat ze echt moet aankomen.quote:Op zondag 15 februari 2026 09:06 schreef VEM2012 het volgende:
Wel bijzonder trouwens dat men klaagt over een gebrek aan body positivity en dan de term graatmager gebruikt.
Wat dat betreft is het toch wel gek hoe men een dubbele standaard gebruikt.
Kijk eens voor de grap naar het voorbeeld op nos.nl van Kim Kardashian. Ja, die is slanker nu dan ten tijde van haar BBL (over ongezond gesproken!). Maar zeker geen vel over been.quote:Op zondag 15 februari 2026 10:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En daar zijn dan vel-over-been modellen het juiste antwoord op?
Goed. Maar de modellen op de catwalk en in de bladen zijn niet 160 cm maar een stuk langer.quote:Op zondag 15 februari 2026 10:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Sowieso kun je nauwelijks zien hoe het lichaam is van deze vrouw vanwege de jurk icm de pose die ze aanneemt.
Maar het topic gaat niet over Kim Kardashian maar over modellen met maat 32.quote:Op zondag 15 februari 2026 10:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kijk eens voor de grap naar het voorbeeld op nos.nl van Kim Kardashian. Ja, die is slanker nu dan ten tijde van haar BBL (over ongezond gesproken!). Maar zeker geen vel over been.
Ja, gek genoeg werkt het steeds maar 1 kant op.quote:Op zondag 15 februari 2026 10:12 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Dit ook ja, ik heb een vriendin die heel rank gebouwd is en weinig vet heeft. Het is echt bizar wat die soms te horen krijgt van mensen. Van mannen die uitgebreid vertellen dat ze toch echt liever wat meer vormen zien, tot vrouwen die haar vertellen dat ze echt moet aankomen.
Die is ook maar 1,5 meter lang zoiets.quote:Op zondag 15 februari 2026 10:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar het topic gaat niet over Kim Kardashian maar over modellen met maat 32.
Als eerste verdwijnt de diversiteit van de catwalk, en over 5 jaar wil iedereen weer maat 34 (en dan worden alle buttlifts weer ongedaan gemaakt).quote:Op zondag 15 februari 2026 10:04 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
De wereld is wel veranderd hoor. Jonge meisjes willen tegenwoordig liever een kont als Kim Kardashian, dan dat ze een plank als Kate Moss willen zijn. De Invloed van catwalk-modellen werd vroeger al flink overdreven, maar is tegenwoordig al helemaal nihil.
Nee, dat kan prima gezonde natuurlijke bouw zijn voor hen.quote:Op zondag 15 februari 2026 10:14 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Goed. Maar de modellen op de catwalk en in de bladen zijn niet 160 cm maar een stuk langer.
En dan is maat 34 wel erg ongezond.
Nee, Kim wordt gebruikt als voorbeeld van dat heroin chic terugkomt.quote:Op zondag 15 februari 2026 10:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar het topic gaat niet over Kim Kardashian maar over modellen met maat 32.
Nee, Kim is wel wat langer dan dat. Eerder 1,60.quote:Op zondag 15 februari 2026 10:15 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Die is ook maar 1,5 meter lang zoiets.
Dan is maat 32 helemaal niet zo vreemd.
Heel veel vrouwen, dik of dun, krijgen opmerkingen over hun uiterlijk.quote:Op zondag 15 februari 2026 10:12 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Dit ook ja, ik heb een vriendin die heel rank gebouwd is en weinig vet heeft. Het is echt bizar wat die soms te horen krijgt van mensen. Van mannen die uitgebreid vertellen dat ze toch echt liever wat meer vormen zien, tot vrouwen die haar vertellen dat ze echt moet aankomen.
Ja hoor. Toevallig allemaal graatmager van zichzelf en een natuurlijke bouw.quote:Op zondag 15 februari 2026 10:17 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, dat kan prima gezonde natuurlijke bouw zijn voor hen.
Het is ook een fabel dat ieder fotomodel zichzelf uithongert. Die zitten erbij, maar die hebben dan van zichzelf een ander lichaam (vaak zijn die dan als tiener al model geworden en ontwikkelt het lichaam zich door).
Ik denk dat er geen mens is in de wereld die geen opmerkingen krijgt over zijn of haar uiterlijk. Dat is ook wat andere mensen zien…quote:Op zondag 15 februari 2026 10:21 schreef Seven. het volgende:
[..]
Heel veel vrouwen, dik of dun, krijgen opmerkingen over hun uiterlijk.
Ik ben erg benieuwd naar de docu over.. 'congratulations, you're still in the running to become America's next top model'.quote:Op zondag 15 februari 2026 10:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja hoor. Toevallig allemaal graatmager van zichzelf en een natuurlijke bouw.
Je gelooft het zelf?
Het is niet voor niks dat er niet bepaald positief op de ‘twiggy’ periode wordt teruggekeken, en heel veel verhalen toch wel echt waar zijn.
Je weet wel, Kate SOS enzo.
En meisjes die zonder pardon werden ontslagen als er een kilotje te veel op zat.
Ja, wat weten die fotomodellen waarmee ik gedate heb er nou van.quote:Op zondag 15 februari 2026 10:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja hoor. Toevallig allemaal graatmager van zichzelf en een natuurlijke bouw.
Je gelooft het zelf?
Het is niet voor niks dat er niet bepaald positief op de ‘twiggy’ periode wordt teruggekeken, en heel veel verhalen toch wel echt waar zijn.
Je weet wel, Kate SOS enzo.
En meisjes die zonder pardon werden ontslagen als er een kilotje te veel op zat.
Ja hoor, in het perfecte leven van VEM2012 ontbrak natuurlijk nog dat hij relaties heeft gehad met supermodellen.quote:Op zondag 15 februari 2026 10:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, wat weten die fotomodellen waarmee ik gedate heb er nou van.
Nee, bodyshaming fokkers die gelet op hun woordkeuze jaloers lijken op fotomodellen, die weten het beter!
Alleen al het feit dat het er bij jou niet in kan dat sommige mensen nu eenmaal zeer slank zijn van nature. Nooit een mager mannetje gezien? Denk je dat die zich uithongeren om er zo uit te zien?
Geef nou maar gewoon toe dat hij gelijk heeft, dan ben je van dat gezeik af.quote:Op zondag 15 februari 2026 10:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja hoor, in het perfecte leven van VEM2012 ontbrak natuurlijk nog dat hij relaties heeft gehad met supermodellen.
Dat dik noemenquote:Op zaterdag 14 februari 2026 23:16 schreef cosmosis het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Oordeel zelf:quote:Op zondag 15 februari 2026 07:12 schreef PzKpfw het volgende:
Wat een afgunst om vrouwen met maatje 32 neer te zetten als graatmager of junkie
Zal wel door een of andere dikke Bertha geschreven zijn.
Ja VEM, je hebt gelijk.quote:Op zondag 15 februari 2026 10:45 schreef Seven. het volgende:
[..]
Geef nou maar gewoon toe dat hij gelijk heeft, dan ben je van dat gezeik af.
Die kontjes kan je ook trainen. Zien op tv al een week niks anders dan goed gevormde billen in strakke pakken.quote:Op zondag 15 februari 2026 10:17 schreef Seven. het volgende:
[..]
Als eerste verdwijnt de diversiteit van de catwalk, en over 5 jaar wil iedereen weer maat 34 (en dan worden alle buttlifts weer ongedaan gemaakt).
Niet per se vel over been, maar wel petite. Dat wil zeggen smal in de taille en heupen, in de schouders en over het algemeen niet een te grote borstpartij, maar kleine borsten passend bij het postuur.quote:Op zondag 15 februari 2026 10:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ah, er is een verschil tussen jeansmaten en kledingmaten.quote:Op zondag 15 februari 2026 10:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee joh! 32w. Dat correspondeert met maat 40 ofzo.
Hell, ik heb 31w.
Ik ben het met je eens dat er inderdaad mensen zijn die smaller gebouwd zijn. Van elke lengte.quote:Op zondag 15 februari 2026 10:31 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, wat weten die fotomodellen waarmee ik gedate heb er nou van.
Nee, bodyshaming fokkers die gelet op hun woordkeuze jaloers lijken op fotomodellen, die weten het beter!
Alleen al het feit dat het er bij jou niet in kan dat sommige mensen nu eenmaal zeer slank zijn van nature. Nooit een mager mannetje gezien? Denk je dat die zich uithongeren om er zo uit te zien?
Er staat fotomodellen.quote:Op zondag 15 februari 2026 10:35 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja hoor, in het perfecte leven van VEM2012 ontbrak natuurlijk nog dat hij relaties heeft gehad met supermodellen.
Nou, dat is toch een natuurlijk lichaam net als andere lichamen? Niets mis mee, toch?quote:Op zondag 15 februari 2026 10:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet per se vel over been, maar wel petite. Dat wil zeggen smal in de taille en heupen, in de schouders en over het algemeen niet een te grote borstpartij, maar kleine borsten passend bij het postuur.
Mijn punt is dat er ook gewoon mensen zich die van nature een smallere bouw hebben. Ja, er zijn modellen die zichzelf voor dat lichaam uit moeten hongeren, maar de meesten houden het gewoon bij gezond eten en sporten.quote:Op zondag 15 februari 2026 11:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat er inderdaad mensen zijn die smaller gebouwd zijn. Van elke lengte.
Maar vergis je niet: waar anorexia voorheen voornamelijk een meisjesprobleem was, was dat een paar jaar geleden ook een groeiend probleem onder jongens.
Ja ja, we weten wel dat jij van vel over bot houdt.quote:Op zondag 15 februari 2026 09:06 schreef VEM2012 het volgende:
Wel bijzonder trouwens dat men klaagt over een gebrek aan body positivity en dan de term graatmager gebruikt.
Wat dat betreft is het toch wel gek hoe men een dubbele standaard gebruikt.
Overigens is het idioot om te zeggen dat maat 34 onder graatmager valt. En voor degenen die menen dat de voorkeur voor slanke modellen komt van homo’s in de mode industrie: kijk voor de grap eens met welke naakte lijven Playboy en aanverwante bladen scoren…
Of dat voor de meesten geldt, zullen we maar in het midden laten. Veel modellen beginnen jong en zijn dan vanzelfsprekend nog een stuk meer petite dan als ze wat ouder worden. Dan moet er vaker harder worden gewerkt om dat vol te houden. Leeftijd en hormonen maken dat een stuk lastiger, ook als je smaller gebouwd bent.quote:Op zondag 15 februari 2026 11:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Mijn punt is dat er ook gewoon mensen zich die van nature een smallere bouw hebben. Ja, er zijn modellen die zichzelf voor dat lichaam uit moeten hongeren, maar de meesten houden het gewoon bij gezond eten en sporten.
Nee, ik hou van slank.quote:Op zondag 15 februari 2026 11:12 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Ja ja, we weten wel dat jij van vel over bot houdt.
Natuurlijk, dat laatste is ook niets mis mee. Maar om fotomodel te worden is een bepaalde (gezichts)bouw (en lengte!) nou eenmaal een vereiste.quote:Op zondag 15 februari 2026 11:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Of dat voor de meesten geldt, zullen we maar in het midden laten. Veel modellen beginnen jong en zijn dan vanzelfsprekend nog een stuk meer petite dan als ze wat ouder worden. Dan moet er vaker harder worden gewerkt om dat vol te houden. Leeftijd en hormonen maken dat een stuk lastiger, ook als je smaller gebouwd bent.
Overigens geldt dat dan ook de andere kant op, dat sommige mensen minder smal gebouwd zijn en niet per se dikkerdjes zonder discipline.
Mensen komen in vele soorten en maten.
Nee, dat heb ik niet gezegd (wat wordt er weer heerlijk scheef gelezen hier…). Ik heb gezegd dat heroin chic helemaal niet terug is, alleen dat ze die term gebruiken als clickbait.quote:Op zondag 15 februari 2026 11:26 schreef Perox het volgende:
Heroin chic bestaat niet, want er zijn ook vrouwen die van nature zo dun zijn, aldus bepaalde users.
Ok dan.
Ben benieuwd wat jouw standaarden dan zijn. Gratenpakhuisje?quote:Op zaterdag 14 februari 2026 23:43 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Nou....Ik snap je standaarden...don't judge
Dit. Mooie vrouw.quote:Op zondag 15 februari 2026 10:45 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Dat dik noemenLekker figuurtje joh!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |