Creepquote:De Hongaarse premier Orbán staat bekend om zijn pro-Poetin-houding. Hij dwarsboomt herhaaldelijk EU-beslissingen over Rusland. In zijn laatste campagnetoespraak gebruikte hij bovendien de woorden van het Kremlin over Oekraďne.
De Hongaarse premier Viktor Orbán heeft Oekraďne, dat door Rusland wordt aangevallen, een "vijand" genoemd. "De Oekraďners moeten ophouden met hun constante eis in Brussel dat Hongarije wordt afgesneden van goedkope Russische energie", zei de rechts-populist in een campagnetoespraak in de West-Hongaarse stad Szombathely. "Zolang Oekraďne dit blijft doen, is het onze vijand", voegde hij eraan toe, aldus het staatsnieuwsagentschap MTI.
Tegelijkertijd herhaalde Orbán zijn verzet tegen de toetreding van Oekraďne tot de EU, zoals gemeld door "Der Spiegel". Zijn regering zal er alles aan doen om dit te voorkomen. "De Hongaren moeten geen militaire of economische samenwerking met de Oekraďners aangaan, want ze slepen ons mee in een oorlog", zei hij.
Orbán behoort tot de nauwste bondgenoten van Kremlinleider Vladimir Poetin binnen de EU. Zijn land is sterk afhankelijk van Russische gas- en olieleveringen. In tegenstelling tot andere EU-landen heeft Hongarije onder Orbán geen serieuze pogingen ondernomen om zijn energieafhankelijkheid van Rusland te verminderen. De EU streeft ernaar de import van aardgas uit Rusland uiterlijk in 2027 te stoppen; een bijbehorende verordening is maandag van kracht geworden. Hongarije en Slowakije vechten dit juridisch aan.
Op 12 april worden er parlementsverkiezingen gehouden in Hongarije. Voor het eerst in zijn 16-jarige ambtstermijn krijgt Orbán te maken met een serieuze uitdager. De centrumrechtse Peter Magyar, een overloper uit zijn eigen partij, en zijn Tisza-partij hebben in de peilingen al ruim een jaar een aanzienlijke voorsprong op Orbáns Fidesz-partij.
Bron
ik kan me hier eigenlijk wel wat bij voorstellenquote:Op zondag 8 februari 2026 20:29 schreef Jippie het volgende:
"De Oekraďners moeten ophouden met hun constante eis in Brussel dat Hongarije wordt afgesneden van goedkope Russische energie", zei de rechts-populist in een campagnetoespraak in de West-Hongaarse stad Szombathely. "Zolang Oekraďne dit blijft doen, is het onze vijand", voegde hij eraan toe, aldus het staatsnieuwsagentschap MTI.
Daar is weinig van te merken.quote:Op zondag 8 februari 2026 21:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik kan me hier eigenlijk wel wat bij voorstellen
blijft een creep maar zijn eerste prioriteit hoort Hongarije te zijn
woon je in Hongarije?quote:
Ik niet, want als je eu lid bent (wat ze zijn) kun je niet selectief shoppen in wat je wel en niet toelaat.quote:Op zondag 8 februari 2026 21:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
Gelukkig niet.quote:
quote:Op zondag 8 februari 2026 21:57 schreef Cockwhale het volgende:
Gaat ie toch lekker bij de Russische Unie?
Niet alsof we iets missen, zonder die Halvegaren.
eensquote:Op zondag 8 februari 2026 21:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Gelukkig niet.
Maar anno 2026 nog volledig afhankelijk zijn van Rusland voor de energievoorziening is niet in het belang van het Hongaarse volk.
Ik snap dat ze er niet helemaal van af gaan, ivm de hogere energiekosten waarmee dat gepaard kan gaan.
Maar we hebben in 2021 kunnen zien wat er kan gebeuren als je te afhankelijk bent van 1 partij, toen de gasprijzen naar recordhoogte stegen.
Gelijk heeftie dattie zich niet door die clown de maat laat nemenquote:"De Oekraďners moeten ophouden met hun constante eis in Brussel dat Hongarije wordt afgesneden van goedkope Russische energie", zei de rechts-populist in een campagnetoespraak in de West-Hongaarse stad Szombathely. "Zolang Oekraďne dit blijft doen, is het onze vijand", voegde hij eraan toe
quote:Op zondag 8 februari 2026 22:23 schreef Hexagon het volgende:
Het wordt tijd dat enkele Europese landen een eigen Venezuela doen met deze boef.
toch nog eens goed gelachenquote:Op zondag 8 februari 2026 22:23 schreef Hexagon het volgende:
Het wordt tijd dat enkele Europese landen een eigen Venezuela doen met deze boef.
En daarom is het Putinquote:Op zondag 8 februari 2026 21:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat zeg je maar tegen je vriendinnetjequote:
Hallo, er zijn ook mensen zonder vriendinnetje, omdat ze de mensen op de groene bank niet durven aan te spreken ja?!quote:Op maandag 9 februari 2026 05:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat zeg je maar tegen je vriendinnetje
Door de keuzes van Orbanquote:Op zondag 8 februari 2026 22:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
eens
maar feit is dat ze anno 2026 nog steeds afhankelijk zijn van Rusland voor de energievoorziening
Nee, taak van Orban is om van die afhankelijkheid af te komen.quote:taak van orban is dan om te miepen als een ander land (geen bondgenoot) zegt dat ze afgesneden moeten worden van vanalles
Het is van belang dat Hongaren stroom hebbenquote:Op maandag 9 februari 2026 06:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Door de keuzes van Orban
[..]
Nee, taak van Orban is om van die afhankelijkheid af te komen.
Hoezo is het van belang voor de Hongaren dat Hongarije als een vazal van Rusland fungeert..
die komen en gaanquote:Op maandag 9 februari 2026 05:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat zeg je maar tegen je vriendinnetje
Nee, dat snap ik niet.quote:Op maandag 9 februari 2026 06:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
Het is van belang dat Hongaren stroom hebben
Kun je het eens of oneens zijn met waar ze het halen maar het blijft hun keuze, als Oekraine dan roept dat ze van vanalles afgesloten moeten worden dan snap ik dat hij ze een vijand noemt
Het staat in de OP, het staat in de post die je quote, wat snap je nietquote:Op maandag 9 februari 2026 07:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, dat snap ik niet.
Ik snap dat Oekraďne graag ziet dat Hongarije stopt met afname van Russische energie die de oorlog in Oekraďne financiert.
En ik snap dat Hongarije dat naast zich neerlegt.
Maar ik snap niet waarom Hongarije vanwege het standpunt van Oekraďne dat land als vijand ziet
Snap ikquote:
Omdat dat geen reden is om Oekraďne als vijand te zien.quote:Op maandag 9 februari 2026 08:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
Het staat in de OP, het staat in de post die je quote, wat snap je niet
[..]
Snap ik
Eerder een wannabe Lűkasjenko.quote:Op maandag 9 februari 2026 08:22 schreef thedeedster het volgende:
Orban is gewoon een Wannabe Donnie.
Wie noemde hem Daddy?quote:Op maandag 9 februari 2026 08:59 schreef Since2003 het volgende:
Lekker zeuren op Orban en straks Trump weer braaf daddy noemen.
Spineless grubs.
Dat is nou niet bepaald een D66 opvatting.quote:Op zondag 8 februari 2026 22:23 schreef Hexagon het volgende:
Die stegen naar recordhoogte nadat Oekraďne (dat land wat we volpompen met geld en wapengekletter) met toestemming van de VS (die onbetrouwbare leugenachtige bondgenoot) de Nordstream opblies.quote:Op zondag 8 februari 2026 21:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar we hebben in 2021 kunnen zien wat er kan gebeuren als je te afhankelijk bent van 1 partij, toen de gasprijzen naar recordhoogte stegen.
Ik ben dan ook geen partijkanaal.quote:Op maandag 9 februari 2026 09:03 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is nou niet bepaald een D66 opvatting.
Je bent hier alleen de 'mouth of Sauron d66' inderdaad.quote:
Nee, die steeg in 2021 naar recordhoogte.quote:Op maandag 9 februari 2026 09:10 schreef vosss het volgende:
[..]
Die stegen naar recordhoogte nadat Oekraďne (dat land wat we volpompen met geld en wapengekletter) met toestemming van de VS (die onbetrouwbare leugenachtige bondgenoot) de Nordstream opblies.
En nog zijn we voorstander van te veel betalen voor ons gas.
Doe normaal.
Krijg vast weet putinpijper naar mn hoofd geslingerd.
Rusland is de oorlog begonnen en is de agressor. Dat weet ik en ben ik het mee eens. Dus bespaar je de moeite om dat te benoemen.
Leg eens uit hoe het verbranden van bruggen en voorover buigen voor een buitenlands parlement uit Brussel dat wel is dan.quote:Op zondag 8 februari 2026 21:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Gelukkig niet.
Maar anno 2026 nog volledig afhankelijk zijn van Rusland voor de energievoorziening is niet in het belang van het Hongaarse volk.
Ik hen even gemist dat Hongarije niks te vertellen heeft in Brussel? En verder, Hongarije bedenkt samen met de andere EU-landen de regels in de EU, staat Hongarije dat niet aan, dan zijn ze natuurlijk vrij te vertrekken en alles helemaal zelf uit te zoeken.quote:Op maandag 9 februari 2026 10:48 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Leg eens uit hoe het verbranden van bruggen en voorover buigen voor een buitenlands parlement uit Brussel dat wel is dan.
ja leg eens uit, waarom zou Hongarije volledig afhankelijk willen blijven van het kremlin, gezien deze partij al de prijzen kunstmatig hoog maakte in 2021 (als voorberijding op de oorlog), deze partij er alles aan doet om elke vorm van handel uit nieuwe gas voorraden (gevonden in don bas oekraine pre 2013) te verhinderen?quote:Op maandag 9 februari 2026 10:48 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Leg eens uit hoe het verbranden van bruggen en voorover buigen voor een buitenlands parlement uit Brussel kremlin dat wel is dan.
Nah die neppe één voor allen en allen voor één sluier is al lang afgedaan door de Europese Commissie en die heks.quote:Op maandag 9 februari 2026 10:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik hen even gemist dat Hongarije niks te vertellen heeft in Brussel? En verder, Hongarije bedenkt samen met de andere EU-landen de regels in de EU, staat Hongarije dat niet aan, dan zijn ze natuurlijk vrij te vertrekken en alles helemaal zelf uit te zoeken.
Het juist fijn dat landen als Hongarije in de EU zitten en dat ze zo een hoop onzin kunnen blokkeren om verdere achteruitgang vanuit Brussel te blokkeren.quote:Op maandag 9 februari 2026 10:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik hen even gemist dat Hongarije niks te vertellen heeft in Brussel? En verder, Hongarije bedenkt samen met de andere EU-landen de regels in de EU, staat Hongarije dat niet aan, dan zijn ze natuurlijk vrij te vertrekken en alles helemaal zelf uit te zoeken.
hoezo?quote:Op maandag 9 februari 2026 11:14 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Nah die neppe één voor allen en allen voor één sluier is al lang afgedaan door de Europese Commissie en die heks.
dit is precies goed voor de EU. hierdoor is eU juist van onderuit opgebouwd ipv centraal en dictoriaal vanuit Brussel zoals de rusland trollen willen doen laten geloven.quote:Op maandag 9 februari 2026 11:20 schreef flyguy het volgende:
[..]
Het juist fijn dat landen als Hongarije in de EU zitten en dat ze zo een hoop onzin kunnen blokkeren om verdere achteruitgang vanuit Brussel te blokkeren.
De EU is geen Rusland met een despoot alla Poetin aan het roer hč.quote:Op maandag 9 februari 2026 10:48 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Leg eens uit hoe het verbranden van bruggen en voorover buigen voor een buitenlands parlement uit Brussel dat wel is dan.
Welke Hongaarse pijpleiding was dat?quote:Op maandag 9 februari 2026 12:14 schreef Weltschmerz het volgende:
Een land dat de pijpleiding van een bevriend land opblaast een vijand noemen, goh.
Wanneer je nu nog vast zit in deze langspeelplaat van vernietiging van 'Europees' grootkapitaal is het gewoon een kwestie van tijd voor je geneukt wordt door de Chinezen. Dat besef je hopelijk wel hč.quote:Op maandag 9 februari 2026 11:30 schreef Korenfok het volgende:
[..]
hoezo?
omdat rusland door de mand valt?
wat?quote:Op maandag 9 februari 2026 12:28 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Wanneer je nu nog vast zit in deze langspeelplaat van vernietiging van 'Europees' grootkapitaal is het gewoon een kwestie van tijd voor je geneukt wordt door de Chinezen. Dat besef je hopelijk wel hč.
Orban: Ik heb geholpen de sovjets uit Hongarije te schoppen en zo kwam ik op voor homo rechten.quote:Op maandag 9 februari 2026 12:35 schreef Meditations het volgende:
[..]
Was jij niet de gays aan het promoten in een andere topic? Daar is Orban ook geen fan van.
Hij doet wat elke leider van een land behoort te doen, opkomen voor de belangen van zijn volk. Niet meer en niet minder. Rusland bouwt een kerncentrale in Hongarije die naar verwachting zo’n 70% van de Hongaarse energievoorziening zal leveren. De initiële levensduur bedraagt 60 jaar en kan worden verlengd tot een eeuw. Het is dus niet vreemd dat Hongarije en Rusland nauwe banden onderhouden.quote:Op maandag 9 februari 2026 12:37 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het is gewoon een wannabe Lűkasjenko.
https://world-nuclear-new(...)s-ii-nuclear-projectquote:Hungary's Foreign Minister Peter Szijjártó said that "many people wanted and want to prevent this investment" but that had not stopped the project, and he said: "Today is a historic day ... the nuclear power plant will mean that we will be able to produce approximately 70% of electricity demand in Hungary. This will significantly reduce our dependence on international markets and their often completely insane price increases."
Lachen, want alleen Rusland kan dit bouwen... echt pure corruptie en kontneuken van Orban.quote:Op maandag 9 februari 2026 12:43 schreef Meditations het volgende:
[..]
Hij doet wat elke leider van een land behoort te doen, opkomen voor de belangen van zijn volk. Niet meer en niet minder. Rusland bouwt een kerncentrale in Hongarije die naar verwachting zo’n 70% van de Hongaarse energievoorziening zal leveren. De initiële levensduur bedraagt 60 jaar en kan worden verlengd tot een eeuw. Het is dus niet vreemd dat Hongarije en Rusland nauwe banden onderhouden.
[ afbeelding ]
[..]
https://world-nuclear-new(...)s-ii-nuclear-project
Ja, het is onvoorstelbaar dat mensen nog steeds denken dat Rusland in jouw belang handelt.quote:Op maandag 9 februari 2026 12:46 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Lachen, want alleen Rusland kan dit bouwen... echt pure corruptie en kontneuken van Orban.
Hongarije ligt natuurlijk dwars. Dat valt bij mij niet goed. Maar ook von der Leyen en Brussel falen. Je zou zeggen. Waarom bouwt de EU dan niet een kerncentrale of zorgt voor een andere energie voorziening. Je verwacht dat bijvoorbeeld Frankrijk prima een centrale zou kunnen bouwen ipv Rusland.quote:Op maandag 9 februari 2026 12:43 schreef Meditations het volgende:
[..]
Hij doet wat elke leider van een land behoort te doen, opkomen voor de belangen van zijn volk. Niet meer en niet minder. Rusland bouwt een kerncentrale in Hongarije die naar verwachting zo’n 70% van de Hongaarse energievoorziening zal leveren. De initiële levensduur bedraagt 60 jaar en kan worden verlengd tot een eeuw. Het is dus niet vreemd dat Hongarije en Rusland nauwe banden onderhouden.
[ afbeelding ]
[..]
https://world-nuclear-new(...)s-ii-nuclear-project
Waarom de EU dat niet doet?quote:Op maandag 9 februari 2026 13:05 schreef Cherni het volgende:
[..]
Hongarije ligt natuurlijk dwars. Dat valt bij mij niet goed. Maar ook von der Leyen en Brussel falen. Je zou zeggen. Waarom bouwt de EU dan niet een kerncentrale of zorgt voor een andere energie voorziening. Je verwacht dat bijvoorbeeld Frankrijk prima een centrale zou kunnen bouwen ipv Rusland.
De EU is geen bedrijf en bedrijven uit de eU willen dit best doen... maar de vraag is waarom er geen aanbesteding is gedaan voor europese bedrijven?quote:Op maandag 9 februari 2026 13:05 schreef Cherni het volgende:
[..]
Hongarije ligt natuurlijk dwars. Dat valt bij mij niet goed. Maar ook von der Leyen en Brussel falen. Je zou zeggen. Waarom bouwt de EU dan niet een kerncentrale of zorgt voor een andere energie voorziening. Je verwacht dat bijvoorbeeld Frankrijk prima een centrale zou kunnen bouwen ipv Rusland.
Het zou natuurlijk kunnen, maar Rosatom heeft veel meer ervaring met turnkey projecten wereldwijd en neemt letterlijk alles op zich. Daarnaast is er al één Russische kerncentrale actief in Hongarije.quote:Op maandag 9 februari 2026 13:05 schreef Cherni het volgende:
[..]
Magyar. Mooie naam voor een Hongaar.quote:Op zondag 8 februari 2026 20:29 schreef Jippie het volgende:
De centrumrechtse Peter Magyar, een overloper uit zijn eigen partij, en zijn Tisza-partij hebben in de peilingen al ruim een jaar een aanzienlijke voorsprong op Orbáns Fidesz-partij.
De EU moet eens met wat minder regelgeving produceren. Straks is het door die giga regelgeving niet eens meer mogelijk om een pakje boter te produceren.quote:Op maandag 9 februari 2026 13:10 schreef Korenfok het volgende:
[..]
De EU is geen bedrijf en bedrijven uit de eU willen dit best doen... maar de vraag is waarom er geen aanbesteding is gedaan voor europese bedrijven?
lachwekkend dit soort corruptie.
Uberhaubt hoe gaat Rusland ene kern centrale bouwen in Hongarije terwijl hongarije sancties uitvoert op Rusland.Het opkomen voor je eigen volk en dan russische bedrijven dit project geven. Je verzint het niet....
Plus hierbij doet me dit soort berichten beetje denken aan BRICKS jubel berichten, waar de helft van de partijen recent nog in een vorm van oorlog met elkaar hebben gezeten en dan een munt oprichten om de dollar te vervangen.
dit soort berichten hebben een erg hoog fake news gehalte...
Wat heeft dit nu te maken met mijn opmerking over de eu en een kerncentrale. aangezien deze kerncentrale die gebouwd wordt door Rusland ook moet voldoen aan eu regels die mede door hongarije zijn opgesteld.quote:Op maandag 9 februari 2026 13:18 schreef Cherni het volgende:
[..]
De EU moet eens met wat minder regelgeving produceren. Straks is het door die giga regelgeving niet eens meer mogelijk om een pakje boter te produceren.
Elke wet kan worden overtreden. dus wat dit nu precies moet aantonen.quote:En och die sancties worden omzeild als het echt nodig is.
quote:En of die BRICS onzin is of niet ik ik neem persoonlijk wel maatregelingen. Altijd al gedaan op alle gebied en heeft mij altijd uitstekend geholpen op mijn gezondheid na die je helaas niet in de hand hebt of er een totale controle over hebt.
Omdat de EU per definitie anti nationale soevereiniteit is. Daarom is die pretentie op te komen voor Oekraďense soevereiniteit ook zo'n hopeloos iets. Kan mij gezien wat de EU allemaal verkloot heeft goed voorstellen dat die integratie op de handrem gegooid is.quote:Op maandag 9 februari 2026 12:38 schreef Korenfok het volgende:
[..]
wat?
Rusland is de beschermer tegen china, probeer je dat nu uit te leggen?
Want snap feitelijk helemaal niks van deze tekst.
Maar leg uit: waarom waarom is het zo goed voor Hongarije om onderdanig te blijven Rusland en afhankelijk te blijven van Rusland. zonder dat ze in een unie zitten met rusland, een zeer traumatisch verleden hebben met rusland...
leg eens uit
Natuurlijk is het wel een redenquote:Op maandag 9 februari 2026 08:32 schreef Wantie het volgende:
[..]
Omdat dat geen reden is om Oekraďne als vijand te zien.
Voldoen aan de regels als eindroduct. Zelf ervaring mee waarbij in de piping hier aan allerhande bullshit moest voldoen. Daardoor ben je niet meer instaat om te concueren met bijvoorbeeld India die nu de engineering verzorgt.quote:Op maandag 9 februari 2026 13:31 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Wat heeft dit nu te maken met mijn opmerking over de eu en een kerncentrale. aangezien deze kerncentrale die gebouwd wordt door Rusland ook moet voldoen aan eu regels die mede door hongarije zijn opgesteld.
Of gaat orban dus Hongaarse bedrijven strengere regels opleggen en Russsiche bedrijven neit zodat deze een gunstigere positie hebben?
[..]
Elke wet kan worden overtreden. dus wat dit nu precies moet aantonen.
[..]
Waar zeg ik rusland trol of zeg ik dat EU kritiek ontrecht is.... wederom snap niet waar jou stuk tekst overgaat.... als reactie op mijn berichtje.quote:Op maandag 9 februari 2026 13:46 schreef Cherni het volgende:
[..]
Voldoen aan de regels als eindroduct. Zelf ervaring mee waarbij in de piping hier aan allerhande bullshit moest voldoen. Daardoor ben je niet meer instaat om te concueren met bijvoorbeeld India die nu de engineering verzorgt.
Het is te gek voor woorden dat kritiek op een EU word gezien als Rusland troll. Slaat nergens op. Economische samenwerking prima en ook op defensie. Maar al die iso systemen en andere bullshit die niet eens bijdragen aan kwaliteit om over klimaat nog maar te zwijgen verstikken de zaak.
De eu is niets maar precies wat het volk van de lidstaten er van maken en dus voor stemmen. zowel doormiddel van de europese verkiezingen als doormiddel van de nationale parlements verkiezingen....quote:Op maandag 9 februari 2026 13:33 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Omdat de EU per definitie anti nationale soevereiniteit is. Daarom is die pretentie op te komen voor Oekraďense soevereiniteit ook zo'n hopeloos iets. Kan mij gezien wat de EU allemaal verkloot heeft goed voorstellen dat die integratie op de handrem gegooid is.
Better the devil you know.
Voldoen aan de regels als einprdroduct. Zelf ervaring mee waarbij in de piping hier aan allerhande bullshit moest voldoen. Daardoor ben je niet meer instaat om te concueren met bijvoorbeeld India die nu de engineering verzorgt.quote:Op maandag 9 februari 2026 13:31 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Wat heeft dit nu te maken met mijn opmerking over de eu en een kerncentrale. aangezien deze kerncentrale die gebouwd wordt door Rusland ook moet voldoen aan eu regels die mede door hongarije zijn opgesteld.
Of gaat orban dus Hongaarse bedrijven strengere regels opleggen en Russsiche bedrijven neit zodat deze een gunstigere positie hebben?
[..]
Elke wet kan worden overtreden. dus wat dit nu precies moet aantonen.
[..]
Heel eenvoudig. Ik haal uit je tekst dat ook Rusland moet voldoen aan de EU regels. Waar ik zeg dat dit klopt voor het eindproduct maar iets dat buiten de EU geproduceerd word niet aan de regelgeving hoeft te voldoen mbt het productieproces. En juist die bullshit moeten wr vanaf. Maar als je ziet wat er in Brussel zit dan kun je verwachten tot je zelden tot een daadkrachtig besluit kunt komen anders dan hoe krom een komkommer mag zijn.quote:Op maandag 9 februari 2026 13:56 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Waar zeg ik rusland trol of zeg ik dat EU kritiek ontrecht is.... wederom snap niet waar jou stuk tekst overgaat.... als reactie op mijn berichtje.
Ja en aangezien dat in west Europa één grote teringzooi geworden is begrijp ik die dikke middelvinger steeds beter.quote:Op maandag 9 februari 2026 14:00 schreef Korenfok het volgende:
[..]
De eu is niets maar precies wat het volk van de lidstaten er van maken en dus voor stemmen.
Maar het is de schuld van kallas vd leyen Rutte enzquote:Op maandag 9 februari 2026 14:06 schreef Korenfok het volgende:
Vast een voorspelling:
zodra orban zijn macht verliest heeft Hongarije ineens last van:
Niet verklaarbare sabotage acties
Opleving van geweld aanslagen door 'illegale buitenlanders'
En ander vaag FsB gedrag.
Welke tering zooi, ik leef heel graag in West europa het is een van de gelukkigste en mooiste plekken ter wereld.quote:Op maandag 9 februari 2026 14:24 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Ja en aangezien dat in west Europa één grote teringzooi geworden is begrijp ik die dikke middelvinger steeds beter.
Jij bent geen Hongaar. Maar je denkt uit een foute hedendaagse Europese expansiedrift dat het goed is dat jij via Brussel wat te zeggen hebt in Hongarije. Want bukken of barsten zullen ze.quote:Op maandag 9 februari 2026 14:28 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Welke tering zooi, ik leef heel graag in West europa het is een van de gelukkigste en mooiste plekken ter wereld.
Welke middelvinger van wie?
Orban is niks veranderd sinds 2013, toen zijn vriendje de vluchtelingen stroom hierin stuurde door de extreme bombardementen in samenwerking met Assad.
Hongarije hun exit polls geven aan dat orban's (wiens coalitie slechts 43% van de stemmen heeft) dominantie verbroken staat te worden door een meer pro europese partij.
Wat is het verschil met ons? Wij fungeren als vazal van de EU of van Amerika..quote:Op maandag 9 februari 2026 06:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Door de keuzes van Orban
[..]
Nee, taak van Orban is om van die afhankelijkheid af te komen.
Hoezo is het van belang voor de Hongaren dat Hongarije als een vazal van Rusland fungeert..
En laat mij raaien:quote:Op maandag 9 februari 2026 14:06 schreef Korenfok het volgende:
Vast een voorspelling:
wat....Voor expandsie drift.... Hongarije was het aller eertse land wat aansluiting zocht bij de Navo en de eu van de oude sataliet staten...quote:Op maandag 9 februari 2026 14:37 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Jij bent geen Hongaar. Maar je denkt uit een foute hedendaagse Europese expansiedrift dat het goed is dat jij via Brussel wat te zeggen hebt in Hongarije. Want bukken of barsten zullen ze.
You create your own demons.
Nee hoor, er is geen enkele land waar de bevolking massaal kiest voor een pro rusland beleid. Geen enkele. Maygar won al 31% van de stemmen bij de eu verkeizingen. Orban is nooit openlijk pro Rusland in Hongarije.quote:Op maandag 9 februari 2026 14:42 schreef Janus1986II het volgende:
[..]
En laat mij raaien:
Zodra de Hongaren per ongeluk WEL kiezen voor Orban dan zijn de verkiezingen gefraudeert.
Want de EU kan het nooit hebben dat bepaalde landen kiezen voor een pro Rusland houding, en dan is het altijd door fraude van de kant van de Russen.
Zo goedkoop.
Toen was de EU nog normaal, en tevens de NAVO. Nu is het wel een reus geworden dat uit de voegen is gebarsten. En dat zichzelf in stand houdt door oorlogen.quote:Op maandag 9 februari 2026 14:43 schreef Korenfok het volgende:
[..]
wat....Voor expandsie drift.... Hongarije was het aller eertse land wat aansluiting zocht bij de Navo en de eu van de oude sataliet staten...
Waarom staat de Partij van Maygar erg hoog in de peilingen?
We kiezen precies voor de mensen die er zetelen. Wat een gelul.quote:Op maandag 9 februari 2026 14:47 schreef Janus1986II het volgende:
[..]
Toen was de EU nog normaal, en tevens de NAVO. Nu is het wel een reus geworden dat uit de voegen is gebarsten. En dat zichzelf in stand houdt door oorlogen.
En wat voor democratie hebben we in de EU eigenlijk? We kunnen nota bene niet eens kiezen voor de mensen die daar zetelen!
Welke oorlogen heeft de EU zoal uitgevochten?quote:Op maandag 9 februari 2026 14:47 schreef Janus1986II het volgende:
[..]
Toen was de EU nog normaal, en tevens de NAVO. Nu is het wel een reus geworden dat uit de voegen is gebarsten. En dat zichzelf in stand houdt door oorlogen.
En wat voor democratie hebben we in de EU eigenlijk? We kunnen nota bene niet eens kiezen voor de mensen die daar zetelen!
Waarom is het elke keer hetzelfde liedje bij users die zo'n hekel aan "Europa" hebben. Expansiedrift laat denken dat er dwang is bij komen kijken. Al die landen wilden maar al te graag zelf in "Europa" omdat dat ze welvaart oplevert. Net zoals alle ex warschau pact landen dolgraag lid van nato wilden worden omdat dat het equivalent van een blijf van mijn lijf huis is.quote:Op maandag 9 februari 2026 14:37 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Jij bent geen Hongaar. Maar je denkt uit een foute hedendaagse Europese expansiedrift dat het goed is dat jij via Brussel wat te zeggen hebt in Hongarije. Want bukken of barsten zullen ze.
You create your own demons.
Oorlogenquote:Op maandag 9 februari 2026 14:47 schreef Janus1986II het volgende:
[..]
Ja vertel welke expansie drift....quote:
Ik heb wel een hypothese;quote:Op maandag 9 februari 2026 14:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Waarom is het elke keer hetzelfde liedje bij users die zo'n hekel aan "Europa" hebben. Expansiedrift laat denken dat er dwang is bij komen kijken. Al die landen wilden maar al te graag zelf in "Europa" omdat dat ze welvaart oplevert. Net zoals alle ex warschau pact landen dolgraag lid van nato wilden worden omdat dat het equivalent van een blijf van mijn lijf huis is.
Wen er maar aan. Want met deze Europese Commissie en die parasitaire heks aan het roer ga je op termijn op nog veel en veel meer weerstand stuiten. Maar ja je zit liever vast in een self-fulfilling prophecy. Dus ik verwacht dat het eerst veel erger gaat worden. En dan zal men zich wel nog dieper ingraven. Life is like this.quote:Op maandag 9 februari 2026 14:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Waarom is het elke keer hetzelfde liedje bij users die zo'n hekel aan "Europa" hebben. Expansiedrift laat denken dat er dwang is bij komen kijken. Al die landen wilden maar al te graag zelf in "Europa" omdat dat ze welvaart oplevert. Net zoals alle ex warschau pact landen dolgraag lid van nato wilden worden omdat dat het equivalent van een blijf van mijn lijf huis is.
quote:Op maandag 9 februari 2026 15:01 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Wen er maar aan. Want met deze Europese Commissie en die parasitaire heks aan het roer ga je op termijn op nog veel en veel meer weerstand stuiten. Maar ja je zit liever vast in een self-fulfilling prophecy. Dus ik verwacht dat het eerst veel erger gaat worden.
Prima joh.quote:Op maandag 9 februari 2026 15:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Heerlijk, even prikken en daar gaat het masker af hoor.
Maar hoekomt het nu dat Maygar bovenaan staat in de peilingen. In de laatse verkiezingen (Europees parlement) ze 31% van de stemmen kregen en Orban slechts 43%?quote:Op maandag 9 februari 2026 15:01 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Wen er maar aan. Want met deze Europese Commissie en die parasitaire heks aan het roer ga je op termijn op nog veel en veel meer weerstand stuiten. Maar ja je zit liever vast in een self-fulfilling prophecy. Dus ik verwacht dat het eerst veel erger gaat worden. En dan zal men zich wel nog dieper ingraven. Life is like this.
Wacht even ik kijk even naar de projecten die europa bouwtquote:Op maandag 9 februari 2026 12:46 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Lachen, want alleen Rusland kan dit bouwen... echt pure corruptie en kontneuken van Orban.
Nee dat komt omdat wij een vrije en kapitalistische samenleving hebben. EU kan en heeft dit niet. genoer europese bedrijven die dit kunnen en willen doen.quote:Op maandag 9 februari 2026 15:14 schreef xzaz het volgende:
[..]
Wacht even ik kijk even naar de projecten die europa bouwt
Ohh wacht die zijn er niet
Ja we bouwen datacenter waar de gemiddelde burger geen reed van ziet.quote:Op maandag 9 februari 2026 15:19 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Nee dat komt omdat wij een vrije en kapitalistische samenleving hebben. EU kan en heeft dit niet. genoer europese bedrijven die dit kunnen en willen doen.
In de eu bouwen landen niks, dat doen mensen en bedrijven...
klein veschil zelfs de oostblok landen zijn van het communisme afgestapt al een tijdje...
serieus
Beide niet.quote:Op maandag 9 februari 2026 14:40 schreef Janus1986II het volgende:
[..]
Wat is het verschil met ons? Wij fungeren als vazal van de EU of van Amerika..
Daar zijn we in 2021 achter gekomen, toen Poetin de gaskraan dicht draaide om de EU te destabiliseren...quote:Ik heb het idee dat mensen in het Westen denken dat Rusland en China het grote kwaad zijn. Afhankelijk van hen zijn is not dune..
En dat heeft ons in de problemen gebracht.quote:Maar wij, die afhankelijk zijn van andere partijen, daar hoor je het Westen niet over.
Je pakt gewoon je olie en gas bij het land dat het jouw het goedkoopst kan leveren. Dat is marktwerking.
Ik schrok vroeger nog van dit soort praat, later dacht ik dat men grappig wilde doen maar uiteindelijk ben ik er van overtuigd dat de EU fanaten dit willen.quote:Op zondag 8 februari 2026 22:23 schreef Hexagon het volgende:
Dit is niet Maga Amerika hč...quote:Op maandag 9 februari 2026 14:42 schreef Janus1986II het volgende:
[..]
En laat mij raaien:
Zodra de Hongaren per ongeluk WEL kiezen voor Orban dan zijn de verkiezingen gefraudeert.
Want de EU kan het nooit hebben dat bepaalde landen kiezen voor een pro Rusland houding, en dan is het altijd door fraude van de kant van de Russen.
Zo goedkoop.
Het is je eigen keuze om zoveel paniek te zaaien om niets.quote:Op maandag 9 februari 2026 15:42 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik schrok vroeger nog van dit soort praat, later dacht ik dat men grappig wilde doen maar uiteindelijk ben ik er van overtuigd dat de EU fanaten dit willen.
Als EU adepten oproepen om een coup te plegen in een EU lidstaat dan weet je wel hoe ze over andersdenkenden denken.
Censuur en onderdrukking is slechts een kleine maatregel voor deze EU adepten. Als ze hun zin niet krijgen dan is gewapend geweld een valide optie voor deze extremisten.
Nexit is een must voor het voorbestaan van de Nederlandse staat, dit soort malloten mogen nooit de macht krijgen anders is het einde oefening.
Je weet dat altijd pro eu partijen in onze regerings hadden de afgelopen 50 jaar. Waarin Alde (VVD en D66) minimaal vertegenwoordigd is geweest meestal samen met EPP (CDA, BBB).quote:Op maandag 9 februari 2026 15:42 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik schrok vroeger nog van dit soort praat, later dacht ik dat men grappig wilde doen maar uiteindelijk ben ik er van overtuigd dat de EU fanaten dit willen.
Als EU adepten oproepen om een coup te plegen in een EU lidstaat dan weet je wel hoe ze over andersdenkenden denken.
Censuur en onderdrukking is slechts een kleine maatregel voor deze EU adepten. Als ze hun zin niet krijgen dan is gewapend geweld een valide optie voor deze extremisten.
Nexit is een must voor het voorbestaan van de Nederlandse staat, dit soort malloten mogen nooit de macht krijgen anders is het einde oefening.
Wat een sneue reactie. EU bestaat uit zoveel landen en al die landen hebben gevangenissen..quote:Op maandag 9 februari 2026 17:24 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Je weet dat altijd pro eu partijen in onze regerings hadden de afgelopen 50 jaar. Waarin Alde (VVD en D66) minimaal vertegenwoordigd is geweest meestal samen met EPP (CDA, BBB).
Plus je zo laten gaan om een grapje.
EU heeft geen gevangenissen, geen politie macht etc....
Wat bedoel je hiermee?quote:
De USA heb je dus federale gevangenissen die beheerd worden door de federale overheid (Waar Mouduro opgesloten zit),en staats gevangenissen en private gevangenissen.quote:Op maandag 9 februari 2026 17:33 schreef Janus1986II het volgende:
[..]
Wat een sneue reactie. EU bestaat uit zoveel landen en al die landen hebben gevangenissen..
Dus hoezo heeft EU geen gevangenissen?
Had de SU ook geen gevangenissen? En heeft het Midden-Oosten ook geen gevangenissen? Hebben de VS of A ook geen gevangenissen?
Hartelijk gelachen. Dank je wel.quote:Op maandag 9 februari 2026 17:41 schreef Korenfok het volgende:
[..]
De USA heb je dus federale gevangenissen die beheerd worden door de federale overheid (Waar Mouduro opgesloten zit),en staats gevangenissen en private gevangenissen.
De EU heeft geen enkele macht om iemand op te sluiten in tegenstelling tot Trump.
Dus hoezo kinderachtig. midden oosten is geen politieke identiteit.
Oh vertel welke wetten in europa voorzien er in de censuur zoals in Rusland. Er is ook totaal geen oppositie in Europa....quote:Op maandag 9 februari 2026 17:38 schreef Janus1986II het volgende:
[..]
Wat bedoel je hiermee?
Het gaat mij erom dat EU altijd roept als een land eens een pro Russische leider kiest "er is gefraudeerd!" "Rusland heeft met fakenews daar de verkiezingen gekaapt"..
Er is voor de EU maar 1 goede en rechtmatige uitslag van een verkiezing en dat is dat een land voor de EU kiest. Dat mensen de EU weleens zat zijn ontgaat ze.
En de EU doet net zo goed aan censuur en fake news als Rusland. Er is zelfs een organisatie dat heet EUvsDesinfo dat voor de Europeanen wil bepalen wat echt nieuws is en wat fake news.
Een zeer gevaarlijke ontwikkeling, in een volwassen democratie. Als een bepaalde groep gaat bepalen dat bewoners niet volwassen genoeg zijn om hun eigen informatie tot zich te nemen om tot een wereldbeeld te komen.
Wat klopt er niet aan mijn zin?quote:Op maandag 9 februari 2026 17:43 schreef Meditations het volgende:
[..]
Hartelijk gelachen. Dank je wel.![]()
Politieke identiteit
![]()
Zóóóó bedoel je dat. Ik dacht dat je wat anders bedoelde. Mijn fout.quote:Op maandag 9 februari 2026 17:46 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Wat klopt er niet aan mijn zin?
identiteit betekend eigenheid.....
Dus is de eU geen politieke identiteit? Zijn er in europa (inc nederland) geen mensen die zich europeaan vinden?
Dus wat is er zo grappig
Ik geloof niet dat het nog grapjes zijn, wanneer censuur word toegepast dan vind men het prima want Rusland. Laatst lieten de Amerikanen nog zien dat de EU verkiezingen beďnvloed door social media te reguleren. Geen woord van de pro EU adepten die hun mond vol hebben over vvmu en democratie.quote:Op maandag 9 februari 2026 17:24 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Je weet dat altijd pro eu partijen in onze regerings hadden de afgelopen 50 jaar. Waarin Alde (VVD en D66) minimaal vertegenwoordigd is geweest meestal samen met EPP (CDA, BBB).
Plus je zo laten gaan om een grapje.
EU heeft geen gevangenissen, geen politie macht etc....
PS hoekomt het dat de partij van Maygar zo hoog in de peilingen staat in Hongarije?
En dat bepaal jij?quote:Op maandag 9 februari 2026 17:51 schreef Meditations het volgende:
[..]
Zóóóó bedoel je dat. Ik dacht dat je wat anders bedoelde. Mijn fout.
En nee, de mensen in Europa voelen zich geen Europeaan, maar bovenal Duitser of Fransman of Nederlander.
Misschien eens lezen wat ik schrijf? Dat je dan wat minder domme reacties geeft?quote:Op maandag 9 februari 2026 17:44 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Oh vertel welke wetten in europa voorzien er in de censuur zoals in Rusland. Er is ook totaal geen oppositie in Europa....
Iedereen die stelt dat EU het zelfde is als Rusland is gewoon niet serieus te nemen.
echt lachwekkend die trollen: de ene dag lezen we hoe de eu op omvallen, de volgende dag hoe die zelfde eu als een totalitaire staat alles en iedereen kan onderdrukken...
Hoe doet die eu dit toch ?
Hahaha, ja inderdaad. Er zijn mensen die zich Europeaan vinden..quote:Op maandag 9 februari 2026 17:46 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Wat klopt er niet aan mijn zin?
identiteit betekend eigenheid.....
Dus is de eU geen politieke identiteit? Zijn er in europa (inc nederland) geen mensen die zich europeaan vinden?
Dus wat is er zo grappig
Wat een zooi drogredenaties en stropoppen die je vervolgens gebruikt om een heel fantasieverhaal op te tuigenquote:Op maandag 9 februari 2026 17:55 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat het nog grapjes zijn, wanneer censuur word toegepast dan vind men het prima want Rusland. Laatst lieten de Amerikanen nog zien dat de EU verkiezingen beďnvloed door social media te reguleren. Geen woord van de pro EU adepten die hun mond vol hebben over vvmu en democratie.
Ik durf er grof geld op in te zetten dat veruit de meeste EU adepten zouden juichen als Orban met geweld uit zijn functie word gezet door de EU.
De EU adepten vinden het vooral belangrijk dat de EU slaagt en dat betekent dus dat de natiestaat moet verdwijnen.
Nee dat kunnen we niet, dat zien we elke dag en ook nu weer in je eigen post.quote:Op maandag 9 februari 2026 17:59 schreef Janus1986II het volgende:
[..]
Misschien eens lezen wat ik schrijf? Dat je dan wat minder domme reacties geeft?
ik heb het over censuur in de EU. En ik heb het over een organisatie door de EU opgetuigd dat heet EUvsDesinfo. Waar men dus bepaald wat desinfo is en wat niet..
En dat is censuur. Want men modereert aan de voorkant..
Alles dat riekt naar fakenews word gecensureerd.
Alsof we zelf geen volwassen mensen zijn die fakenews kunenn herkennen?
Een heel gevaarlijke ontwikkeling.
Zeker een gevaarlijke ontwikkeling
En ze hebben al snel RussiaToday hier geblockt. Terwijl we officieel niet met Rusland in oorlog zijn. Dus blokkeren van zoiets hoort niet te kunnen.
Mensen moeten van ALLE kanten info kunnen krijgen en dan ZELF beslissen wat ze serieuzer nemen.
Gelukkig is daar ons aller Draadcommando daar om alle klitten uit de pels te kammen.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee dat kunnen we niet, dat zien we elke dag en ook nu weer in je eigen post.
Dus dan laat je mensen van buitenaf bepalen wat fakenews is en wat nietquote:Op maandag 9 februari 2026 18:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee dat kunnen we niet, dat zien we elke dag en ook nu weer in je eigen post.
Dit is dus het grootste probleem. Door aan de voorkant te beslissen wat fakenews is en wat niet doe je aan zelfcensuur. En dat wil je in Europa toch niet hebben..quote:De vraag of EUvsDisinfo "gevaarlijk" is, is onderwerp van debat. EUvsDisinfo is een project van de Europese Dienst voor Extern Optreden (EDEO), opgericht in 2015 om desinformatiecampagnes uit de Russische Federatie te identificeren en te bestrijden.
Standpunten over EUvsDisinfo:
Doel en Functie: Voorstanders en de EU zelf zien het als een noodzakelijk instrument om de Europese samenleving te beschermen tegen desinformatie, propaganda en hybride oorlogsvoering, met name uit pro-Kremlin bronnen. Het project heeft duizenden gevallen van desinformatie in kaart gebracht.
Kritiek en Controverses: Critici, waaronder sommige politici en media, hebben vraagtekens gezet bij de werkwijze.
Onnauwkeurigheid: In 2018 ontstond ophef toen de site onjuiste informatie bevatte over Nederlandse media, wat leidde tot een motie in de Tweede Kamer om de site te sluiten.
Terminologie: Er is kritiek geweest op de terminologie die werd gebruikt, die na ophef is aangepast.
Zelfcensuur/Propaganda: Sommige critici vreesden dat het project, door zelf te bepalen wat "nepnieuws" is, kan functioneren als een soort "waarheidsministerie" dat legitieme kritiek op de EU ten onrechte als desinformatie bestempelt.
Nederlands standpunt: In 2018 wilde de Nederlandse Tweede Kamer dat het kabinet zich in Brussel sterk maakte voor het opheffen van de site vanwege de genoemde "belabberde" factchecks.
Mja. Het lijkt mij een goede ontwikkeling dat men een block zet op partijen die als doel hebben om te destabiliseren.quote:Op maandag 9 februari 2026 17:59 schreef Janus1986II het volgende:
[..]
Misschien eens lezen wat ik schrijf? Dat je dan wat minder domme reacties geeft?
ik heb het over censuur in de EU. En ik heb het over een organisatie door de EU opgetuigd dat heet EUvsDesinfo. Waar men dus bepaald wat desinfo is en wat niet..
En dat is censuur. Want men modereert aan de voorkant..
Alles dat riekt naar fakenews word gecensureerd.
Alsof we zelf geen volwassen mensen zijn die fakenews kunenn herkennen?
Een heel gevaarlijke ontwikkeling.
En ze hebben al snel RussiaToday hier geblockt. Terwijl we officieel niet met Rusland in oorlog zijn. Dus blokkeren van zoiets hoort niet te kunnen.
Mensen moeten van ALLE kanten info kunnen krijgen en dan ZELF beslissen wat ze serieuzer nemen.
Ik heb inderdaad een broertje dood aan desinformatie.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:08 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Gelukkig is daar ons aller Draadcommando daar om alle klitten uit de pels te kammen.
Alles wat zij concluderen kun je zelf naslaan. Dat is het mooie aan feiten en bewezen zaken.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:10 schreef Janus1986II het volgende:
[..]
Dus dan laat je mensen van buitenaf bepalen wat fakenews is en wat niet
[..]
Dit is dus het grootste probleem. Door aan de voorkant te beslissen wat fakenews is en wat niet doe je aan zelfcensuur. En dat wil je in Europa toch niet hebben..
Behalve als het een bepaalde pro Europees narratief steunt natuurlijk, dan maakt het niks uit!
Word steeds gekker hier..
En gevaarlijker.
Waarom niet?quote:Op zondag 8 februari 2026 21:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
… want als je eu lid bent (wat ze zijn) kun je niet selectief shoppen in wat je wel en niet toelaat.
Misschien moet ik ook maar eens aan zo'n FOK! Premium account. Dan kan ik ook ongegeneerd blauwe minions spawnen.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad een broertje dood aan desinformatie.
O, nu het om een ongewenste mening gaat mag het wel? Maar rascrimineel Maduro was ok, olé, olé?quote:Op zondag 8 februari 2026 22:23 schreef Hexagon het volgende:
In dit geval wel, ja. Het was al een heel ander verhaal geweest als Hongarije netto betaler was geweest. Orban wil van twee walletjes eten en dat word gelukkig doorzien. Het lijkt er op ook door de Hongaren zelf.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:30 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Waarom niet?
Oekraďne en Rusland zijn allebei geen lid van de EU.
De EU heeft, mijns inziens, in formele zin niets te maken met die oorlog tussen twee niet-leden.
Dus welke regel overtreedt Hongarije precies?
Nu weet ik wel dat een meerderheid der EU-lidstaten een besluit heeft genomen inzake Rusland. Is het dan redelijk van elk lidstaat te eisen dat ze meegaan in dat besluit?
Hongarije maakt een andere belangenafweging.
Ik denk anders dat de meerderheid van de Hongaren gewoon lage energieprijzen wil.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
In dit geval wel, ja. Het was al een heel ander verhaal geweest als Hongarije netto betaler was geweest. Orban wil van twee walletjes eten en dat word gelukkig doorzien. Het lijkt er op ook door de Hongaren zelf.
Waar heb ik ooit gepost dat Maduro oke is? Dat ben je volstrekt aan het verzinnen.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
O, nu het om een ongewenste mening gaat mag het wel? Maar rascrimineel Maduro was ok, olé, olé?
Jezus Christus, wat laat jij je hier weer kennen.
Natuurlijk willen ze dat. Dat wil iedereen, maar dan hadsen ze in dit geval niet in de EU moeten zittenquote:Op maandag 9 februari 2026 18:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik denk anders dat de meerderheid van de Hongaren gewoon lage energieprijzen wil.
Vaak zie je dat de eigen belangen bij mensen prevaleren namelijk.
Wat onzin is ..quote:Op maandag 9 februari 2026 17:38 schreef Janus1986II het volgende:
[..]
Wat bedoel je hiermee?
Het gaat mij erom dat EU altijd roept als een land eens een pro Russische leider kiest "er is gefraudeerd!" "Rusland heeft met fakenews daar de verkiezingen gekaapt"..
Wat nog meer onzin is.quote:Er is voor de EU maar 1 goede en rechtmatige uitslag van een verkiezing en dat is dat een land voor de EU kiest. Dat mensen de EU weleens zat zijn ontgaat ze.
Klopt ook al niet.quote:En de EU doet net zo goed aan censuur en fake news als Rusland.
Goed initiatief. We zitten in een informatie oorlog, waarbij het soms lastig is om nepnieuws te onderscheiden van echt nieuws.quote:Er is zelfs een organisatie dat heet EUvsDesinfo dat voor de Europeanen wil bepalen wat echt nieuws is en wat fake news.
Je krijgt dan van die taferelen waarbij iemand met een geweer een pizzeria binnen stormt om ontvoerde kinderen uit de kelder te redden...quote:Een zeer gevaarlijke ontwikkeling, in een volwassen democratie. Als een bepaalde groep gaat bepalen dat bewoners niet volwassen genoeg zijn om hun eigen informatie tot zich te nemen om tot een wereldbeeld te komen.
Hier ben ik het nog minder mee eens. Dan zijn je rechten en plichten als lidstaat dus afhankelijk van hoeveel contributie je betaald aan de club. Dat zou wel een hele rare unie zijn.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het was al een heel ander verhaal geweest als Hongarije netto betaler was geweest.
Nee dat is ook niet om ze soevereiniteit te ontnemen, maar het is om ze te wijzen op het feit dat ze de lasten niet eens dragen. Vandaar de opmerking van twee walletjes eten.quote:Op maandag 9 februari 2026 19:10 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Hier ben ik het nog minder mee eens. Dan zijn je rechten en plichten als lidstaat dus afhankelijk van hoeveel contributie je betaald aan de club. Dat zou wel een hele rare unie zijn.
Ik snap wel het punt van “van twee walletjes eten”, maar dat is nu eenmaal het fundament van de EU. Wat ik persoonlijk een heel slecht fundament vind, maar dat terzijde. Hongarije is volgens mij netto-ontvanger van de EU opdat ze hun economie en levensstandaard kunnen verbeteren. Maar niet om hen hun soevereiniteit te ontnemen. Dat is althans mijn mening.
Je vergeet de sex tapes net voor de verkiezingen nog.quote:Op maandag 9 februari 2026 14:06 schreef Korenfok het volgende:
Vast een voorspelling:
Dat Nederland nooit lak heeft aan EU beleid of de Europese wetgeving is ook niet waar hč. En zo zijn er heel veel meer landen en momenten.quote:Op maandag 9 februari 2026 19:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee dat is ook niet om ze soevereiniteit te ontnemen, maar het is om ze te wijzen op het feit dat ze de lasten niet eens dragen. Vandaar de opmerking van twee walletjes eten.
Als wij het zouden doen is het net zo fout, maar dan houden we iig onze linkerhand niet op terwijl de rechterhand de middelvinger opsteekt.
Als je niet wilt dat andere staten andere opvattingen hebben moet je niet in een unie gaan zitten.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 08:39 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Hongarije wel. Vandaar nep unie.
Het is een totale farce. Want het is nooit een echte unie geweest.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 08:48 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Als je niet wilt dat andere staten andere opvattingen hebben moet je niet in een unie gaan zitten.
kloptquote:Op vrijdag 13 februari 2026 08:51 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Het is een totale farce. Want het is nooit een echte unie geweest.
quote:Op vrijdag 13 februari 2026 09:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus al dat gejank over de EU was een hoop aanstellerij.
quote:Op vrijdag 13 februari 2026 09:58 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus al dat gejank over de EU was een hoop aanstellerij.
Ja, wappieland begrijpt niet wat vrijheid van meningsuiting nou onthoudtquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |