Maar hoekomt het nu dat Maygar bovenaan staat in de peilingen. In de laatse verkiezingen (Europees parlement) ze 31% van de stemmen kregen en Orban slechts 43%?quote:Op maandag 9 februari 2026 15:01 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Wen er maar aan. Want met deze Europese Commissie en die parasitaire heks aan het roer ga je op termijn op nog veel en veel meer weerstand stuiten. Maar ja je zit liever vast in een self-fulfilling prophecy. Dus ik verwacht dat het eerst veel erger gaat worden. En dan zal men zich wel nog dieper ingraven. Life is like this.
Wacht even ik kijk even naar de projecten die europa bouwtquote:Op maandag 9 februari 2026 12:46 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Lachen, want alleen Rusland kan dit bouwen... echt pure corruptie en kontneuken van Orban.
Nee dat komt omdat wij een vrije en kapitalistische samenleving hebben. EU kan en heeft dit niet. genoer europese bedrijven die dit kunnen en willen doen.quote:Op maandag 9 februari 2026 15:14 schreef xzaz het volgende:
[..]
Wacht even ik kijk even naar de projecten die europa bouwt
Ohh wacht die zijn er niet
Ja we bouwen datacenter waar de gemiddelde burger geen reed van ziet.quote:Op maandag 9 februari 2026 15:19 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Nee dat komt omdat wij een vrije en kapitalistische samenleving hebben. EU kan en heeft dit niet. genoer europese bedrijven die dit kunnen en willen doen.
In de eu bouwen landen niks, dat doen mensen en bedrijven...
klein veschil zelfs de oostblok landen zijn van het communisme afgestapt al een tijdje...
serieus
Beide niet.quote:Op maandag 9 februari 2026 14:40 schreef Janus1986II het volgende:
[..]
Wat is het verschil met ons? Wij fungeren als vazal van de EU of van Amerika..
Daar zijn we in 2021 achter gekomen, toen Poetin de gaskraan dicht draaide om de EU te destabiliseren...quote:Ik heb het idee dat mensen in het Westen denken dat Rusland en China het grote kwaad zijn. Afhankelijk van hen zijn is not dune..
En dat heeft ons in de problemen gebracht.quote:Maar wij, die afhankelijk zijn van andere partijen, daar hoor je het Westen niet over.
Je pakt gewoon je olie en gas bij het land dat het jouw het goedkoopst kan leveren. Dat is marktwerking.
Ik schrok vroeger nog van dit soort praat, later dacht ik dat men grappig wilde doen maar uiteindelijk ben ik er van overtuigd dat de EU fanaten dit willen.quote:Op zondag 8 februari 2026 22:23 schreef Hexagon het volgende:
Het wordt tijd dat enkele Europese landen een eigen Venezuela doen met deze boef.
Dit is niet Maga Amerika hè...quote:Op maandag 9 februari 2026 14:42 schreef Janus1986II het volgende:
[..]
En laat mij raaien:
Zodra de Hongaren per ongeluk WEL kiezen voor Orban dan zijn de verkiezingen gefraudeert.
Want de EU kan het nooit hebben dat bepaalde landen kiezen voor een pro Rusland houding, en dan is het altijd door fraude van de kant van de Russen.
Zo goedkoop.
Het is je eigen keuze om zoveel paniek te zaaien om niets.quote:Op maandag 9 februari 2026 15:42 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik schrok vroeger nog van dit soort praat, later dacht ik dat men grappig wilde doen maar uiteindelijk ben ik er van overtuigd dat de EU fanaten dit willen.
Als EU adepten oproepen om een coup te plegen in een EU lidstaat dan weet je wel hoe ze over andersdenkenden denken.
Censuur en onderdrukking is slechts een kleine maatregel voor deze EU adepten. Als ze hun zin niet krijgen dan is gewapend geweld een valide optie voor deze extremisten.
Nexit is een must voor het voorbestaan van de Nederlandse staat, dit soort malloten mogen nooit de macht krijgen anders is het einde oefening.
Je weet dat altijd pro eu partijen in onze regerings hadden de afgelopen 50 jaar. Waarin Alde (VVD en D66) minimaal vertegenwoordigd is geweest meestal samen met EPP (CDA, BBB).quote:Op maandag 9 februari 2026 15:42 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik schrok vroeger nog van dit soort praat, later dacht ik dat men grappig wilde doen maar uiteindelijk ben ik er van overtuigd dat de EU fanaten dit willen.
Als EU adepten oproepen om een coup te plegen in een EU lidstaat dan weet je wel hoe ze over andersdenkenden denken.
Censuur en onderdrukking is slechts een kleine maatregel voor deze EU adepten. Als ze hun zin niet krijgen dan is gewapend geweld een valide optie voor deze extremisten.
Nexit is een must voor het voorbestaan van de Nederlandse staat, dit soort malloten mogen nooit de macht krijgen anders is het einde oefening.
Wat een sneue reactie. EU bestaat uit zoveel landen en al die landen hebben gevangenissen..quote:Op maandag 9 februari 2026 17:24 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Je weet dat altijd pro eu partijen in onze regerings hadden de afgelopen 50 jaar. Waarin Alde (VVD en D66) minimaal vertegenwoordigd is geweest meestal samen met EPP (CDA, BBB).
Plus je zo laten gaan om een grapje.
EU heeft geen gevangenissen, geen politie macht etc....
Wat bedoel je hiermee?quote:
De USA heb je dus federale gevangenissen die beheerd worden door de federale overheid (Waar Mouduro opgesloten zit),en staats gevangenissen en private gevangenissen.quote:Op maandag 9 februari 2026 17:33 schreef Janus1986II het volgende:
[..]
Wat een sneue reactie. EU bestaat uit zoveel landen en al die landen hebben gevangenissen..
Dus hoezo heeft EU geen gevangenissen?
Had de SU ook geen gevangenissen? En heeft het Midden-Oosten ook geen gevangenissen? Hebben de VS of A ook geen gevangenissen?
Hartelijk gelachen. Dank je wel.quote:Op maandag 9 februari 2026 17:41 schreef Korenfok het volgende:
[..]
De USA heb je dus federale gevangenissen die beheerd worden door de federale overheid (Waar Mouduro opgesloten zit),en staats gevangenissen en private gevangenissen.
De EU heeft geen enkele macht om iemand op te sluiten in tegenstelling tot Trump.
Dus hoezo kinderachtig. midden oosten is geen politieke identiteit.
Oh vertel welke wetten in europa voorzien er in de censuur zoals in Rusland. Er is ook totaal geen oppositie in Europa....quote:Op maandag 9 februari 2026 17:38 schreef Janus1986II het volgende:
[..]
Wat bedoel je hiermee?
Het gaat mij erom dat EU altijd roept als een land eens een pro Russische leider kiest "er is gefraudeerd!" "Rusland heeft met fakenews daar de verkiezingen gekaapt"..
Er is voor de EU maar 1 goede en rechtmatige uitslag van een verkiezing en dat is dat een land voor de EU kiest. Dat mensen de EU weleens zat zijn ontgaat ze.
En de EU doet net zo goed aan censuur en fake news als Rusland. Er is zelfs een organisatie dat heet EUvsDesinfo dat voor de Europeanen wil bepalen wat echt nieuws is en wat fake news.
Een zeer gevaarlijke ontwikkeling, in een volwassen democratie. Als een bepaalde groep gaat bepalen dat bewoners niet volwassen genoeg zijn om hun eigen informatie tot zich te nemen om tot een wereldbeeld te komen.
Wat klopt er niet aan mijn zin?quote:Op maandag 9 februari 2026 17:43 schreef Meditations het volgende:
[..]
Hartelijk gelachen. Dank je wel.![]()
Politieke identiteit
![]()
Zóóóó bedoel je dat. Ik dacht dat je wat anders bedoelde. Mijn fout.quote:Op maandag 9 februari 2026 17:46 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Wat klopt er niet aan mijn zin?
identiteit betekend eigenheid.....
Dus is de eU geen politieke identiteit? Zijn er in europa (inc nederland) geen mensen die zich europeaan vinden?
Dus wat is er zo grappig
Ik geloof niet dat het nog grapjes zijn, wanneer censuur word toegepast dan vind men het prima want Rusland. Laatst lieten de Amerikanen nog zien dat de EU verkiezingen beïnvloed door social media te reguleren. Geen woord van de pro EU adepten die hun mond vol hebben over vvmu en democratie.quote:Op maandag 9 februari 2026 17:24 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Je weet dat altijd pro eu partijen in onze regerings hadden de afgelopen 50 jaar. Waarin Alde (VVD en D66) minimaal vertegenwoordigd is geweest meestal samen met EPP (CDA, BBB).
Plus je zo laten gaan om een grapje.
EU heeft geen gevangenissen, geen politie macht etc....
PS hoekomt het dat de partij van Maygar zo hoog in de peilingen staat in Hongarije?
En dat bepaal jij?quote:Op maandag 9 februari 2026 17:51 schreef Meditations het volgende:
[..]
Zóóóó bedoel je dat. Ik dacht dat je wat anders bedoelde. Mijn fout.
En nee, de mensen in Europa voelen zich geen Europeaan, maar bovenal Duitser of Fransman of Nederlander.
Misschien eens lezen wat ik schrijf? Dat je dan wat minder domme reacties geeft?quote:Op maandag 9 februari 2026 17:44 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Oh vertel welke wetten in europa voorzien er in de censuur zoals in Rusland. Er is ook totaal geen oppositie in Europa....
Iedereen die stelt dat EU het zelfde is als Rusland is gewoon niet serieus te nemen.
echt lachwekkend die trollen: de ene dag lezen we hoe de eu op omvallen, de volgende dag hoe die zelfde eu als een totalitaire staat alles en iedereen kan onderdrukken...
Hoe doet die eu dit toch ?
Hahaha, ja inderdaad. Er zijn mensen die zich Europeaan vinden..quote:Op maandag 9 februari 2026 17:46 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Wat klopt er niet aan mijn zin?
identiteit betekend eigenheid.....
Dus is de eU geen politieke identiteit? Zijn er in europa (inc nederland) geen mensen die zich europeaan vinden?
Dus wat is er zo grappig
Wat een zooi drogredenaties en stropoppen die je vervolgens gebruikt om een heel fantasieverhaal op te tuigenquote:Op maandag 9 februari 2026 17:55 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat het nog grapjes zijn, wanneer censuur word toegepast dan vind men het prima want Rusland. Laatst lieten de Amerikanen nog zien dat de EU verkiezingen beïnvloed door social media te reguleren. Geen woord van de pro EU adepten die hun mond vol hebben over vvmu en democratie.
Ik durf er grof geld op in te zetten dat veruit de meeste EU adepten zouden juichen als Orban met geweld uit zijn functie word gezet door de EU.
De EU adepten vinden het vooral belangrijk dat de EU slaagt en dat betekent dus dat de natiestaat moet verdwijnen.
Nee dat kunnen we niet, dat zien we elke dag en ook nu weer in je eigen post.quote:Op maandag 9 februari 2026 17:59 schreef Janus1986II het volgende:
[..]
Misschien eens lezen wat ik schrijf? Dat je dan wat minder domme reacties geeft?
ik heb het over censuur in de EU. En ik heb het over een organisatie door de EU opgetuigd dat heet EUvsDesinfo. Waar men dus bepaald wat desinfo is en wat niet..
En dat is censuur. Want men modereert aan de voorkant..
Alles dat riekt naar fakenews word gecensureerd.
Alsof we zelf geen volwassen mensen zijn die fakenews kunenn herkennen?
Een heel gevaarlijke ontwikkeling.
Zeker een gevaarlijke ontwikkeling
En ze hebben al snel RussiaToday hier geblockt. Terwijl we officieel niet met Rusland in oorlog zijn. Dus blokkeren van zoiets hoort niet te kunnen.
Mensen moeten van ALLE kanten info kunnen krijgen en dan ZELF beslissen wat ze serieuzer nemen.
Gelukkig is daar ons aller Draadcommando daar om alle klitten uit de pels te kammen.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee dat kunnen we niet, dat zien we elke dag en ook nu weer in je eigen post.
Dus dan laat je mensen van buitenaf bepalen wat fakenews is en wat nietquote:Op maandag 9 februari 2026 18:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee dat kunnen we niet, dat zien we elke dag en ook nu weer in je eigen post.
Dit is dus het grootste probleem. Door aan de voorkant te beslissen wat fakenews is en wat niet doe je aan zelfcensuur. En dat wil je in Europa toch niet hebben..quote:De vraag of EUvsDisinfo "gevaarlijk" is, is onderwerp van debat. EUvsDisinfo is een project van de Europese Dienst voor Extern Optreden (EDEO), opgericht in 2015 om desinformatiecampagnes uit de Russische Federatie te identificeren en te bestrijden.
Standpunten over EUvsDisinfo:
Doel en Functie: Voorstanders en de EU zelf zien het als een noodzakelijk instrument om de Europese samenleving te beschermen tegen desinformatie, propaganda en hybride oorlogsvoering, met name uit pro-Kremlin bronnen. Het project heeft duizenden gevallen van desinformatie in kaart gebracht.
Kritiek en Controverses: Critici, waaronder sommige politici en media, hebben vraagtekens gezet bij de werkwijze.
Onnauwkeurigheid: In 2018 ontstond ophef toen de site onjuiste informatie bevatte over Nederlandse media, wat leidde tot een motie in de Tweede Kamer om de site te sluiten.
Terminologie: Er is kritiek geweest op de terminologie die werd gebruikt, die na ophef is aangepast.
Zelfcensuur/Propaganda: Sommige critici vreesden dat het project, door zelf te bepalen wat "nepnieuws" is, kan functioneren als een soort "waarheidsministerie" dat legitieme kritiek op de EU ten onrechte als desinformatie bestempelt.
Nederlands standpunt: In 2018 wilde de Nederlandse Tweede Kamer dat het kabinet zich in Brussel sterk maakte voor het opheffen van de site vanwege de genoemde "belabberde" factchecks.
Mja. Het lijkt mij een goede ontwikkeling dat men een block zet op partijen die als doel hebben om te destabiliseren.quote:Op maandag 9 februari 2026 17:59 schreef Janus1986II het volgende:
[..]
Misschien eens lezen wat ik schrijf? Dat je dan wat minder domme reacties geeft?
ik heb het over censuur in de EU. En ik heb het over een organisatie door de EU opgetuigd dat heet EUvsDesinfo. Waar men dus bepaald wat desinfo is en wat niet..
En dat is censuur. Want men modereert aan de voorkant..
Alles dat riekt naar fakenews word gecensureerd.
Alsof we zelf geen volwassen mensen zijn die fakenews kunenn herkennen?
Een heel gevaarlijke ontwikkeling.
En ze hebben al snel RussiaToday hier geblockt. Terwijl we officieel niet met Rusland in oorlog zijn. Dus blokkeren van zoiets hoort niet te kunnen.
Mensen moeten van ALLE kanten info kunnen krijgen en dan ZELF beslissen wat ze serieuzer nemen.
Ik heb inderdaad een broertje dood aan desinformatie.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:08 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Gelukkig is daar ons aller Draadcommando daar om alle klitten uit de pels te kammen.
Alles wat zij concluderen kun je zelf naslaan. Dat is het mooie aan feiten en bewezen zaken.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:10 schreef Janus1986II het volgende:
[..]
Dus dan laat je mensen van buitenaf bepalen wat fakenews is en wat niet
[..]
Dit is dus het grootste probleem. Door aan de voorkant te beslissen wat fakenews is en wat niet doe je aan zelfcensuur. En dat wil je in Europa toch niet hebben..
Behalve als het een bepaalde pro Europees narratief steunt natuurlijk, dan maakt het niks uit!
Word steeds gekker hier..
En gevaarlijker.
Waarom niet?quote:Op zondag 8 februari 2026 21:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
… want als je eu lid bent (wat ze zijn) kun je niet selectief shoppen in wat je wel en niet toelaat.
Misschien moet ik ook maar eens aan zo'n FOK! Premium account. Dan kan ik ook ongegeneerd blauwe minions spawnen.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad een broertje dood aan desinformatie.
O, nu het om een ongewenste mening gaat mag het wel? Maar rascrimineel Maduro was ok, olé, olé?quote:Op zondag 8 februari 2026 22:23 schreef Hexagon het volgende:
Het wordt tijd dat enkele Europese landen een eigen Venezuela doen met deze boef.
In dit geval wel, ja. Het was al een heel ander verhaal geweest als Hongarije netto betaler was geweest. Orban wil van twee walletjes eten en dat word gelukkig doorzien. Het lijkt er op ook door de Hongaren zelf.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:30 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Waarom niet?
Oekraïne en Rusland zijn allebei geen lid van de EU.
De EU heeft, mijns inziens, in formele zin niets te maken met die oorlog tussen twee niet-leden.
Dus welke regel overtreedt Hongarije precies?
Nu weet ik wel dat een meerderheid der EU-lidstaten een besluit heeft genomen inzake Rusland. Is het dan redelijk van elk lidstaat te eisen dat ze meegaan in dat besluit?
Hongarije maakt een andere belangenafweging.
Ik denk anders dat de meerderheid van de Hongaren gewoon lage energieprijzen wil.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
In dit geval wel, ja. Het was al een heel ander verhaal geweest als Hongarije netto betaler was geweest. Orban wil van twee walletjes eten en dat word gelukkig doorzien. Het lijkt er op ook door de Hongaren zelf.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |