https://www.olympics.com/(...)ports/figure-skatingquote:Friday, February 6th
9:55 - Team event - Ice dance rhythm dance
11:35 - Team event - Pairs short program
13:35 - Team event - Women's short program
Saturday, February 7th
19:45 - Team event - Men's short program
22:05 - Team event - Ice dance free dance
Sunday, February 8th
19:30 - Team event - Pairs free skating
20:45 - Team event - Women's free skating
21:55 - Team event - Men's free skating
Monday, February 9th
19:20 - Ice dance rhythm dance
Tuesday, February 10th
18:30 - Men's short program
Wednesday, February 11th
19:30 - Ice dance free dance
Friday, February 13th
19:00 - Men's free skating
Sunday, February 15th
19:45 - Pairs short program
Monday, February 16th
20:00 - Pairs free skating
Tuesday, February 17th
18:45 - Women's short program
Thursday, February 19th
19:00 - Women's free skating
De kaarten hiervoor waren ook redelijk extreem duur, begon bij ¤280,- voor een 'kwalificatiesessie' zoals vandaag.quote:
Ik ben benieuwd hoe duur de kaarten zijn voor het gewone schaatsen is.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 10:10 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
De kaarten hiervoor waren ook redelijk extreem duur, begon bij ¤280,- voor een 'kwalificatiesessie' zoals vandaag.
¤180 rang 2, ¤280 rang 1 per sessie (dus 1 afstand van 1 gender)quote:Op vrijdag 6 februari 2026 10:13 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe duur de kaarten zijn voor het gewone schaatsen is.
Eigenlijks waren ze niet eens gekwalificeerd voor het owsquote:Op vrijdag 6 februari 2026 10:13 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Maar dit is dus een paar die echt voor de opening al klaar is.
Wat prijzen.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 10:13 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
¤180 rang 2, ¤280 rang 1 per sessie (dus 1 afstand van 1 gender)
Dat kan niet gezien ze pas 15 februari in actie komenquote:Op vrijdag 6 februari 2026 10:13 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Maar dit is dus een paar die echt voor de opening al klaar is.
Poolse paar doet alleen vandaag mee.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 10:20 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat kan niet gezien ze pas 15 februari in actie komen
Ah ik dacht dat over het NL duo gingquote:Op vrijdag 6 februari 2026 10:23 schreef superniger het volgende:
[..]
Poolse paar doet alleen vandaag mee.
Jammer dat de ijsdancers het verpesten met maar 3 punten.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 13:15 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Dat Japan was wel even een leveltje hoger dan de rest
Het staat op de resultatenpagina van de officiële site.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 14:41 schreef yvonne het volgende:
Kun je ergens vinden welke muziek ze gebruiken?
Nein!, de muziek van de Georgiaansequote:Op vrijdag 6 februari 2026 14:53 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik hoop toch dat je niet hoeft op te zoeken dat dit time to say goodbye is van Bocelli en Brightman.
maar het staat op de resultatenpagina van de officiële site.
Ik ga zoeken, dank jequote:Op vrijdag 6 februari 2026 14:53 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Net zoals bij de paren weer een niveautje boven de rest
[..]
Het staat op de resultatenpagina van de officiële site.
San Sanana, Jogiquote:Op vrijdag 6 februari 2026 14:54 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nein!, de muziek van de Georgiaanse
Correct, coach van Nika Egadze én van Adeliia Petrosianquote:Op vrijdag 6 februari 2026 14:00 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Lees net dat Tutberidze er ook weer bij is als coach van de Georgische man.
https://www.olympics.com/(...)qual/0002ld--/resultquote:
Dankjewel!! Heel erg behulpzaam, dank je.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 17:48 schreef wimderon het volgende:
[..]
https://www.olympics.com/(...)qual/0002ld--/result
Hier op het plusje naast de deelnemer(s) klikken.
Loena Hendrickx doet weer mee maar geen idee of dat nog een kanshebster is.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 19:56 schreef capuchon_meisje het volgende:
België enige medaillekansen op kunstschaatsen
Dit was wel schroeien. Malinin moet aan de bak.quote:Op zaterdag 7 februari 2026 20:55 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Nu al de derde Japanner die zoveel beter is dan de rest dit landentoernooi.
Dat wist ik nietquote:Op zaterdag 7 februari 2026 22:21 schreef WAvanBuren het volgende:
Over Tutberidze gesprokennu haar dochter op het ijs.
Spannend. Hup Nippon!quote:Op zondag 8 februari 2026 21:36 schreef Felagund het volgende:
Japan en VS met een gelijk aantal punten in de teamwedstrijd, dadelijk het laatste onderdeel: de vrije kuur bij de mannen.
VS lijkt mij nog wel favoriet met Malinin. Zou zuur zijn voor Japan als ze met 5 onderdelen die ze winnen alsnog niet het goud zouden pakken.quote:
Zit die verschrikkelijke adjudant van de oranje man hier ook weer in het publiek?quote:Op zondag 8 februari 2026 21:43 schreef Felagund het volgende:
[..]
VS lijkt mij nog wel favoriet met Malinin. Zou zuur zijn voor Japan als ze met 5 onderdelen die ze winnen alsnog niet het goud zouden pakken.
Dit is niet dezelfde Japannerquote:Op zondag 8 februari 2026 21:44 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Zit die verschrikkelijke adjudant van de oranje man hier ook weer in het publiek?
Japanner was gisteren bij de korte kür wel ontzettend sterk.
Ja.quote:
De controverse gaat over hoe ze aflevert, niet of het kampioenen zijn.quote:Op zondag 8 februari 2026 22:18 schreef MorganLeFay het volgende:
Vanwaar eigenlijk die obsessie met Tutberidze? De schaatsers die ze nu traint stellen niet per se veel voor in de top.
Vergeleken met Dubruil/Lauzon/Haguenauer stelt ze op coachinggebied ook een heel stuk minder voor als het gaat om het afleveren van kampioenen.
Dit wordt brons voor Italië. Wel leuk voor ze, want individueel hebben ze niet veel kans.
Ook een beetje een raar puntensysteem.quote:Op zondag 8 februari 2026 22:28 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind deze teamwedstrijd altijd een beetje geforceerd een extra setje medailles uitdelen, er doen zo weinig landen mee
Malinin Targaryen.quote:
Ja, of ze moeten hem dat zwaar aanrekenen.quote:Op zondag 8 februari 2026 22:34 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Uitgangswaarde blaast de uitvoering weg en dat is toch ook beetje meh.
Het was ook gewoon een wat rommelige kür.quote:Op zondag 8 februari 2026 22:36 schreef zorro28 het volgende:
200 is wel slecht als je al 235 hebt gedaan dit seizoen
is dat die met dat gruwelijk lelijke kapsel?quote:Op zondag 8 februari 2026 22:45 schreef WAvanBuren het volgende:
Wel heel leuk voor Amber Glenn. Verder walgelijk.
Jurysport dus de naam telt voor puntenquote:Op zondag 8 februari 2026 22:45 schreef zorro28 het volgende:
Hoe kan Sato nou minder scoren in de presentatie
hopen dat ICE jutta keer het land uitzetquote:Op zondag 8 februari 2026 22:45 schreef TheVulture het volgende:
of is ie aan het chillen met Jake Paul?
Nee, ik vermoed dat je Liu bedoeld. Glenn is de blonde dame.quote:Op zondag 8 februari 2026 22:45 schreef RipCity het volgende:
[..]
is dat die met dat gruwelijk lelijke kapsel?
Die gaan het sowieso heel moeilijk krijgen tegen deze Sakamoto. Maar als Petrosian geen gekke dingen gaat doen is de rest überhaupt kansloos, die loopt technisch mijlen ver voor.quote:Op zondag 8 februari 2026 22:46 schreef wimderon het volgende:
Ondanks de winst zal Malinin niet met veel vertrouwen aan zijn eigen wedstrijd beginnen. Ook de Amerikaanse meisjes allebei niet bijzonder.
Ik dank de Japanners voor de Vuurvogelquote:Op zondag 8 februari 2026 22:48 schreef RipCity het volgende:
Bedankt Wibi Soerjadi voor de emo-muziek
quote:Canadese kunstschaatsster en studente vergeet opdracht in te dienen en vraagt uitstel aan prof: “Ik moest deelnemen aan de Winterspelen”
Studeren en topsport is geen evidente combinatie. Dat bewees de 22-jarige Canadese kunstschaatsster Madeline Schizas vrijdag nog. Ze is ook studente en vrijdag moest ze een taak indienen. Alleen was ze dat compleet vergeten, omdat ze moest opdraven met Team Canada in de teamcompetitie.
Op haar Instagram Stories post ze een mail die ze stuurde naar haar professor sociologie: “Beste prof, ik volg uw vak sociologie en ik vroeg me af of ik uitstel kon krijgen op de reflectie van deze week. Ik moest gisteren deelnemen aan de Olympische Winterspelen en ik dacht dat het pas tegen zondag was en niet tegen vrijdag.”
Een herkenbaar probleem bij veel studenten. Schizas voegt er als bewijs nog een officieel persbericht aan toe van haar deelname met Team Canada. Of ze ook effectief uitstel krijgt van haar professor is nog niet duidelijk.
Idd.quote:Op maandag 9 februari 2026 22:24 schreef zorro28 het volgende:
I'm Too Sexy is populair als muziek vanavond
Wel wat anders dan de zoveelste kur op dezelfde klassieke muziekquote:Op maandag 9 februari 2026 22:44 schreef Meridiaan het volgende:
De muziek helpt enorm trouwens, dat wel
Absoluut. Het expressieve van de rijders daardoor ookquote:Op maandag 9 februari 2026 22:48 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Wel wat anders dan de zoveelste kur op dezelfde klassieke muziek
Toch even terugspoelen.quote:
Ze bejulen hem volop.quote:
quote:Op dinsdag 10 februari 2026 22:43 schreef ESF1Gamer het volgende:
Dat was de laatste kut van vandaag.
Autocorrectie van mobiel.quote:
Mwah, er zijn er vele malen meer genaturaliseerde atleten uit Rusland.quote:Op woensdag 11 februari 2026 21:56 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
Heeft elk land een Amerikaanse/Britse genaturaliseerd ofzo.
Ook vreemd eigenlijk. Spanje had een Duitser en een Britse. Dat moeten wij toch ook kunnen.quote:Op woensdag 11 februari 2026 21:57 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Mwah, er zijn er vele malen meer genaturaliseerde atleten uit Rusland.
Nederland heeft dat ook met paar Daria Danilova en Michel Tsiba. Danilova is Russische.quote:Op woensdag 11 februari 2026 21:59 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
[..]
Ook vreemd eigenlijk. Spanje had een Duitser en een Britse. Dat moeten wij toch ook kunnen.
Bij het ijsdansen is zelfs een compleet Hongaars paar ingeschakeld (Jakucs en Galli: https://nos.nl/l/2563045). De Nederlandse nationaliteit krijg je niet 123 en ze mogen ook niet meer voor NL uitkomen van de ISU.quote:Op woensdag 11 februari 2026 21:59 schreef vainsteinsvainsteins het volgende:
[..]
Ook vreemd eigenlijk. Spanje had een Duitser en een Britse. Dat moeten wij toch ook kunnen.
Het is sowieso vaak max subtop wat zo’n overstap maakt. Beetje vergelijkbaar met de Nederlandse rondjes schaatsers die overstappen naar andere landen.quote:Op woensdag 11 februari 2026 22:11 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Bij het ijsdansen is zelfs een compleet Hongaars paar ingeschakeld (Jakucs en Galli: https://nos.nl/l/2563045). De Nederlandse nationaliteit krijg je niet 123 en ze mogen ook niet meer voor NL uitkomen van de ISU.
Sommigen coachen ook wel erg veel landen.quote:Op woensdag 11 februari 2026 22:30 schreef Meridiaan het volgende:
Vrijwel alle coaches vind ik echt enorm cringe trouwens. Deze zitten er ook te perfect bij
2 of 3 paren, geloof ik.quote:
Dat duurt me te lang dan. Ik lees de uitslag morgen wel.quote:
Dit kan niet.quote:Op woensdag 11 februari 2026 22:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat duurt me te lang dan. Ik lees de uitslag morgen wel.
Zo jammer dit.quote:Op woensdag 11 februari 2026 22:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat duurt me te lang dan. Ik lees de uitslag morgen wel.
Morgen weer werken. Als het mee zit lukt het net om dit effe af te kijken. Sowieso niet mijn favoriete sport ooitquote:Op woensdag 11 februari 2026 22:38 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik niet, kijk dan sowieso niet live en pas de herhaling..
Ik heb gisteravond wel de minion optreden terug gekeken, omdat ik rond die tijd nog aan het koken was.quote:Op woensdag 11 februari 2026 22:38 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik niet, kijk dan sowieso niet live en pas de herhaling..
Ik geniet juist van deze sport.quote:Op woensdag 11 februari 2026 22:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Morgen weer werken. Als het mee zit lukt het net om dit effe af te kijken. Sowieso niet mijn favoriete sport ooit
Vind het persoonlijk de mooiste wintersport na Biatlon.quote:Op woensdag 11 februari 2026 22:40 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik geniet juist van deze sport.
Ik vind het altijd heel traag, net zoals dressuur. Al is waar je naar zit te kijken wel een stuk mooier dan bij dressuur.quote:Op woensdag 11 februari 2026 22:40 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik geniet juist van deze sport.
Dat laatste zin ben ik wel met je eens.quote:Op woensdag 11 februari 2026 22:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind het altijd heel traag, net zoals dressuur. Al is waar je naar zit te kijken wel een stuk mooier dan bij dressuur.
Qua ijsdansen kan ik dit begrijpen. Maar de andere onderdelen zijn wel echt verre van traag hoor.quote:Op woensdag 11 februari 2026 22:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind het altijd heel traag, net zoals dressuur. Al is waar je naar zit te kijken wel een stuk mooier dan bij dressuur.
Ik vind het heerlijk ontspannend. Ik verheug me er altijd wel op voor de OS.quote:Op woensdag 11 februari 2026 22:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Haya is het met je eens.quote:Op woensdag 11 februari 2026 22:44 schreef Meridiaan het volgende:
Ik vond ze eerlijk gezegd minder dan de Canadezen, maar ik geef zo toe dat ik er de ballen verstand van heb
Vond ik ook, maar geef toe, zeer subjectief, had ze ook al bij de landenwedstrijd gezien.quote:Op woensdag 11 februari 2026 22:44 schreef Meridiaan het volgende:
Ik vond ze eerlijk gezegd minder dan de Canadezen, maar ik geef zo toe dat ik er de ballen verstand van heb
Zo! Ik moet het nog een keer horen eigenlijk, het was wel erg veel in die opsommingquote:Op woensdag 11 februari 2026 22:48 schreef TheVulture het volgende:
Oh dit is allemaal wel juice-waardig over die Fransen
Dat weet ik dus allemaal niet, toevallig alleen de ritmische dans en deze avond gekeken van de parenquote:Op woensdag 11 februari 2026 22:47 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Vond ik ook, maar geef toe, zeer subjectief, had ze ook al bij de landenwedstrijd gezien.
Geel betekent niet per definitie dat er puntenaftrek is, alleen dat ze dit onderdeel nog eens in slomo gaan bekijken. Maar je zag zo ook dat het even niet helemaal synchroon ging.quote:
Protest? Waar zouden ze tegen moeten protesteren? Dat ze niet gewonnen hebben?quote:Op woensdag 11 februari 2026 22:58 schreef MorganLeFay het volgende:
Ik zou toch protest aantekenen. Hier klopt iets niet. Hoezo scoren ze een dik punt meer?
Maar zelfde trainers, dus zal wel niet.
Ik zag ze op 2 punten waarop het synchroon moest gaan, toch echt niet helemaal synchroon gaan. Dat leidt in de regel tot puntenaftrek. Nu kennelijk niet.quote:
Trump gaat protest aantekenen, joh!quote:Op woensdag 11 februari 2026 23:00 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Ik zag ze op 2 punten waarop het synchroon moest gaan, toch echt niet helemaal synchroon gaan. Dat leidt in de regel tot puntenaftrek. Nu kennelijk niet.
Nou ja, jury waarderingen zijn altijd sowieso subjectief. Misschien hadden er anderen toen minder gescoord.quote:Op woensdag 11 februari 2026 23:06 schreef MorganLeFay het volgende:
Haha, nou ja ik volg het ijsdansen al jaren en kijk zowat alle wedstrijden. Heb die Fransen ook zien schaatsen bij de GrandPrix finale vorig jaar. Exact dezelfde kur en toen waren ze beter dan nu en toen liep het wel synchroon. Dat leverde ze een score van in de 133 punten op. Nu hebben ze in de 135 gescoord. Dat is toch wel merkwaardig.
Gek he, vond ik ook, maar qua gevoel overbrengen wonnen de Fransen.quote:Op woensdag 11 februari 2026 23:10 schreef MorganLeFay het volgende:
Wil geen afbreuk doen aan de prestaties van de Fransen hoor. Want het was gewoon goed wat ze lieten zien. Maar de Amerikanen waren technisch en qua presentatie echt een stuk beter vanavond.
Mooie kür jaquote:
Eurosport met engels commentaar hier. Is dat hetzelfde als BBC2?quote:Op vrijdag 13 februari 2026 19:19 schreef RobertoCarlos het volgende:
He! nog meer kunstschaatsfans!![]()
![]()
Kijk over het algemeen op BBC2, supercommentaar! Ik ken al bijna alle sprongen uit mijn hoofd
Alleen nu op VRT
Nee, maar de BBC2 is overgeschakeld naar een andere sport..quote:Op vrijdag 13 februari 2026 19:22 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Eurosport met engels commentaar hier. Is dat hetzelfde als BBC2?
Ik snap niks van dat scorebalkje, dat gaat om technische punten? Rood is geen, groen is maximum punten en geel moeten ze nog over nadenken??quote:Op vrijdag 13 februari 2026 19:49 schreef mitt het volgende:
Ben niet zo van de jurysporten maar die suspense vond ik beter dan dat er nu zo'n scorebalkje meeloopt..
het zijn nu nog de minder goden, hequote:Op vrijdag 13 februari 2026 19:45 schreef Firuze60 het volgende:
Zo sneu als ze bij de eerste sprong al onderuit gaan. Zie je best wel vaak.
Rood is aftrek van basiswaarde en groen is meerwaarde, geel is weet nog nietquote:Op vrijdag 13 februari 2026 19:53 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ik snap niks van dat scorebalkje, dat gaat om technische punten? Rood is geen, groen is maximum punten en geel moeten ze nog over nadenken??
Geel is dat een score nog under review is.... dus dat ze bijv. met video nog ff goed moeten kijken hoeveel sprongen iemand maakt en of iemand bijv. de draai wel helemaal afmaakte, etc.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 19:55 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Rood is aftrek van basiswaarde en groen is meerwaarde, geel is weet nog niet
Aha, stel basis is 8 x 10 punten, dan is rood minder dan 10 en groen meer dan 10?quote:Op vrijdag 13 februari 2026 19:55 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Rood is aftrek van basiswaarde en groen is meerwaarde, geel is weet nog niet
Voor elk onderdeel, bijv. een sprong staat een waardering, dus een score die je krijgt als je de sprong gewoon redelijk uitvoert. Dus bijv. een Axel is 10 punten. Daarnaast kijkt de jury naar hoe goed die sprong ten opzichte van die waardering is uitgevoerd, dat is de aftrek (rood) of bonus (groen) die je bovenop de basiswaardering krijgt.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 19:58 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Aha, stel basis is 8 x 10 punten, dan is rood minder dan 10 en groen meer dan 10?
Thanks, mooi dat ie duidelijk isquote:
Niet alleen de mindere goden tot nu toe..quote:Op vrijdag 13 februari 2026 19:54 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
het zijn nu nog de minder goden, heDie zijn misschien ook wat zenuwachtiger
Hoppa, nummer 3 ook al in de eerste minuut.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 22:23 schreef Elpis het volgende:
Is het vrijdag de 13e ofzo? Ik heb er nog nooit zoveel (bijna) neer zien gaan.
Bijna een flip op de bek ja.quote:
Siao heeft hem ook gejat, hij werd al zo nu en dan gedaan op bij de gala’s.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 22:42 schreef TheVulture het volgende:
Malanin heeft dus de backflip gejat van deze jongen en pakt daar de shine mee
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |