abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219980871
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 19:24 schreef Perrin het volgende:

[..]
Je wordt zelf ouder en je sociale kring verandert.
Ik snap dat je ouders gaan als je 50 plus bent. Maar een jong persoon van begin 20 en iemand van 50 aan kanker verliezen binnen een half jaar... ;(
Als ik kijk om me heen zie ik te veel mensen hun pensioenleeftijd niet of amper halen. We worden steeds ouder, hou toch op. :{w
Dat spelden ze je op de mouw om je verder uit te melken.
  zondag 1 februari 2026 @ 20:06:00 #102
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219980912
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 19:57 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Ik snap dat je ouders gaan als je 50 plus bent. Maar een jong persoon van begin 20 en iemand van 50 aan kanker verliezen binnen een half jaar... ;(
Als ik kijk om me heen zie ik te veel mensen hun pensioenleeftijd niet of amper halen. We worden steeds ouder, hou toch op. :{w
Dat spelden ze je op de mouw om je verder uit te melken.
Of je leest je even een uurtje in voor je wappie-dingen roept: https://nl.wikipedia.org/wiki/Levensverwachting
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219980926
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 20:06 schreef Perrin het volgende:

[..]
Of je leest je even een uurtje in voor je wappie-dingen roept: https://nl.wikipedia.org/wiki/Levensverwachting
Ik ben geen wappie en roep geen wappie dingen man, ik heb afgelopen jaar gewoon 4 naar het graf gebracht. Waarvan 2 veel en veel te jong. De andere 2 ook nog geen 80 trouwens.
Dikke pech waarschijnlijk, maar toch.
pi_219981410
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 20:08 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Ik ben geen wappie en roep geen wappie dingen man, ik heb afgelopen jaar gewoon 4 naar het graf gebracht. Waarvan 2 veel en veel te jong. De andere 2 ook nog geen 80 trouwens.
Dikke pech waarschijnlijk, maar toch.
Roepen dat feitelijke statistiek onjuist is en wordt gebruikt om je uit te melken klinkt vrij wappie in mijn oren
pi_219981434
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 21:22 schreef eenjongen... het volgende:

[..]
Roepen dat feitelijke statistiek onjuist is en wordt gebruikt om je uit te melken klinkt vrij wappie in mijn oren
Dat is niet mijn bedoeling hoor. Ik zie hier gewoon veel jonge mensen sterven in mijn omgeving, en daar mag ik wat van zeggen toch?
Maar je kan snel verkeerd begrepen worden. Voor je het weet ben je een wappie. ;)
pi_219981466
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 21:26 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Dat is niet mijn bedoeling hoor. Ik zie hier gewoon veel jonge mensen sterven in mijn omgeving, en daar mag ik wat van zeggen toch?
Maar je kan snel verkeerd begrepen worden. Voor je het weet ben je een wappie. ;)
Ik zie het ook wel, komende week een begravenis van iemand onder de pensioenleeftijd. Maar daar staan ook weer mensen van 100 tegenover, simpelweg een gemiddelde dat omhoog gaat.

Heeft natuurlijk ook te maken met bijvoorbeeld kindersterfte dat historisch laag is en relatief veel aan zo'n gemiddelde zou doen.
pi_219981491
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 21:33 schreef eenjongen... het volgende:

[..]
Ik zie het ook wel, komende week een begravenis van iemand onder de pensioenleeftijd. Maar daar staan ook weer mensen van 100 tegenover, simpelweg een gemiddelde dat omhoog gaat.

Heeft natuurlijk ook te maken met bijvoorbeeld kindersterfte dat historisch laag is en relatief veel aan zo'n gemiddelde zou doen.
Dat is nou net wat me niet heel lekker zit. Ik zal wel in een verkeerde omgeving zitten, er is hier de afgelopen jaren een kaalslag onder 40/50 jarigen. En jonger. Allemaal kanker. Eng gewoon.
En zonder wappie uitspraken te willen doen, ik vind het zorgelijk.
:{
pi_219981494
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 21:33 schreef eenjongen... het volgende:

[..]

Sowieso het aantal pasgeborenen/kinderen/ouderen vergeleken met 70 jaar geleden.
pi_219981499
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 21:26 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Ik zie vooral ook steeds meer kanker. Dat kan toeval zijn, of misschien valt het me meer op, of mijn sociale kring wordt steeds groter... maar ik ben ook bang dat het te maken heeft met de luchtkwaliteit, met gif wat in de lucht en op ons voedsel wordt gespoten.

En dan ga je kijken en dan staat hier ook dat het aantal gevallen hard groeit: https://www.kanker.nl/alg(...)r-kanker-op-kankernl
Maar daar staat ook een logische verklaring:
quote:
Steeds meer mensen krijgen kanker. In Nederland kregen in 2000 ongeveer 70.000 mensen de diagnose kanker. In 2024 waren dat er bijna 130.000. Ook in de rest van de wereld stijgt het aantal mensen met kanker. Hoe komt dat?

Er zijn meer mensen. Hoe meer mensen er zijn, hoe vaker de diagnose kanker voorkomt.
De mensen worden ouder. En er zijn in verhouding steeds meer oudere mensen. Kanker komt het meest voor bij mensen vanaf 60 jaar.
Maar in het jonge Afrika stijgt het aantal kankergevallen ook. Maar wel andere soorten kanker: https://www.nporadio1.nl/(...)kanker-in-het-westen

quote:
Is kanker daarmee echt een westerse ziekte? Klamer sprak hierover met verschillende deskundigen, waaronder Ellen Kampman, hoogleraar Voeding en Ziekte aan de Universiteit van Wageningen. "Kanker komt inderdaad minder vaak voor in bijvoorbeeld Afrika. Interessant is wel dat er in westerse landen andere vormen van kanker voorkomen dan in bijvoorbeeld Azië en Afrika, maar daar komt waarschijnlijk wel verandering in. De vormen die in westerse landen veel voorkomen, zoals borstkanker, darmkanker, longkanker en prostaatkanker, komen nu ook steeds vaker voor in Aziatische landen en Afrikaanse landen."

Er zijn dus 'westerse vormen' van kanker.
Ik ben echt bang dat we over 40 jaar naar zaken als glyfosaat en andere gifstoffen kijken zoals we nu naar asbest kijken: waren we er maar nooit aan begonnen.

Ik kan niks anders doen dan mijn kinderen zoveel mogelijk biologisch eten geven, dat kan in elk geval geen kwaad.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219981513
Kan het ook niet zijn dat kanker eerder opgespoord wordt dan decennia geleden?
pi_219981517
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 21:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik zie vooral ook steeds meer kanker. Dat kan toeval zijn, of misschien valt het me meer op, of mijn sociale kring wordt steeds groter... maar ik ben ook bang dat het te maken heeft met de luchtkwaliteit, met gif wat in de lucht en op ons voedsel wordt gespoten.

En dan ga je kijken en dan staat hier ook dat het aantal gevallen hard groeit: https://www.kanker.nl/alg(...)r-kanker-op-kankernl
Maar daar staat ook een logische verklaring:
[..]
Maar in het jonge Afrika stijgt het aantal kankergevallen ook. Maar wel andere soorten kanker: https://www.nporadio1.nl/(...)kanker-in-het-westen
[..]
Ik ben echt bang dat we over 40 jaar naar zaken als glyfosaat en andere gifstoffen kijken zoals we nu naar asbest kijken: waren we er maar nooit aan begonnen.

Ik kan niks anders doen dan mijn kinderen zoveel mogelijk biologisch eten geven, dat kan in elk geval geen kwaad.
Nou dit dus.
  zondag 1 februari 2026 @ 21:41:44 #112
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219981519
Bekijk deze YouTube-video

Nieuwe video van Bob _O_
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Revolutions are the locomotives of history
pi_219981521
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 21:40 schreef Firuze60 het volgende:
Dat zal ook meetellen.
pi_219981540
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 21:40 schreef Firuze60 het volgende:
Misschien is dat ook deels een verklaring. Ik zeg ook niet dat ik dingen zeker weet.

Maar het steeds meer spelen met ons voedsel, rassen bewerken zodat ze meer opbrengen, steeds meer gifstoffen er op en ook steeds meer zwaar bewerkt voedsel met allerlei chemische toevoegingen, het lijkt me allemaal niet zo gezond. En dus ga ik zelf in elk geval het liefst voor biologisch, als het al niet voor mezelf is, is het in elk geval goed voor de biodiversiteit.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  zondag 1 februari 2026 @ 21:46:18 #115
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_219981544
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 18:09 schreef -XOR- het volgende:
Goede reactie van Klaver.
Krijg toch het gevoel dat hij gepiepeld wordt en straks dus tekent voor slechte plannen.
pi_219981572
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 21:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Misschien is dat ook deels een verklaring. Ik zeg ook niet dat ik dingen zeker weet.

Maar het steeds meer spelen met ons voedsel, rassen bewerken zodat ze meer opbrengen, steeds meer gifstoffen er op en ook steeds meer zwaar bewerkt voedsel met allerlei chemische toevoegingen, het lijkt me allemaal niet zo gezond. En dus ga ik zelf in elk geval het liefst voor biologisch, als het al niet voor mezelf is, is het in elk geval goed voor de biodiversiteit.
En als ik dan zie hoe oranje geel de landerijen hier worden gespoten door die kutboeren, op hooguit een halve meter naast een sloot..
Dan vraag ik me af hoe lang dit nog ongestraft door mag gaan. Laat de politiek daar maar meer aan doen. }:|
pi_219981582
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 09:26 schreef Tomatenboer het volgende:
Die balans is compleet zoek, en had ik bij D66 wel iets beter verwacht.
D66 is gewoon VVD maar dan in disguise. Ze brengen het wat socialer maar gewoon ook keihard aanpakken die paupers. Wolf in schaapskleren. Ze zijn altijd zogenaamd voor "beter" onderwijs. Maar draaien immer aan de bezuinigingsknop op dat gebied. Het is een vervelende cynische misleidende partij.

Jan Terlouw en Hans van Mierlo draaien zich om in hun graf. Want die waren wel sociaal zonder cynisme.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_219981585
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 18:17 schreef Kickinalfa het volgende:
Het is makkelijk schieten voor Klaver op het akkoord.
Maar ook makkelijk praten, er moet meer ambitie komen voor klimaat en stikstof en er mag nergens op bezuinigd worden.
In andere woorden werkend Nederland mag kapot belast worden van Klaver.
Nouja makkelijk praten; ze maken gewoon echt andere keuzes en dat zie je ook in hun programma en doorrekening. Daar kun je het verder mee eens zijn of niet, maar dat hij voor hun eigen keuzes gaat staan is natuurlijk niet vreemd.

Makkelijk praten vind ik meer Wilders en de SP; niets laten doorrekenen en dan vervolgens hard roepen dat nergens bezuinigd mag worden, overal wat echt geld kost meer geld bij moet en alle belastingen op energie, brandstof, etc etc wel omlaag moeten om iedereen naar de mond te praten.

Ja ammehoela, zo ken ik er nog wel wat.
pi_219981598
Ik had wel al mail van de FNV. Ze polsen o.a. of mensen bereid zijn tot protest.
De laatste keer dat ik protesteerde was tegen kernwapens in de jaren 80. Heeft niet geholpen. :@
pi_219981608
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 21:58 schreef Seeburg54 het volgende:
Ik had wel al mail van de FNV. Ze polsen o.a. of mensen bereid zijn tot protest.
De laatste keer dat ik protesteerde was tegen kernwapens in de jaren 80. Heeft niet geholpen. :@
Een CNV bestuurder die ik vandaag hoorde was ook niet echt enthousiast.
  zondag 1 februari 2026 @ 22:09:05 #121
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219981627
Hoe had jij het anders gewild? Inclusief een beetje een schets van kostenverdeling? En dus niet enkel kadootjes uitdelen.

quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 21:54 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
D66 is gewoon VVD maar dan in disguise. Ze brengen het wat socialer maar gewoon ook keihard aanpakken die paupers. Wolf in schaapskleren. Ze zijn altijd zogenaamd voor "beter" onderwijs. Maar draaien immer aan de bezuinigingsknop op dat gebied. Het is een vervelende cynische misleidende partij.

Jan Terlouw en Hans van Mierlo draaien zich om in hun graf. Want die waren wel sociaal zonder cynisme.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219981684
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 22:09 schreef Perrin het volgende:
Hoe had jij het anders gewild? Inclusief een beetje een schets van kostenverdeling? En dus niet enkel kadootjes uitdelen.
[..]

Nou .. we zouden voor de grap eens de rekening bij het bedrijfsleven en het rijke deel van de samenleving te leggen. Gewoon, om eens iets anders te proberen na 20 jaar neoliberaal afbraakbeleid waarbij de rekening continue bij de lagere en middenklasse gelegd is.

Eens gaan denken vanuit het idee dat wanneer het beter met de mensen gaat, het ook beter met de economie zal gaan. Ipv de focus op BV Nederland, in de ijdele hoop dat het geld dan ook wellicht wel bij de juiste mensen terecht komt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wel snijden in de HRA, wel vermogensbelasting verhogen, wel bedrijven meer belasting laten betalen door bijvoorbeeld het enorme aantal bijzondere fiscale aftrekposten dat er nu is te verminderen, wel mensen ook boven de 70k gewoon sociale premies ZVW laten betalen, wel AOWers AOW premie laten betalen. Genoeg opties.
"Pools are perfect for holding water"
pi_219981689
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 22:09 schreef Perrin het volgende:
[..]

Dit zag er al beter uit van D66:

Meer belasting van vermogen en bedrijven, minder op arbeid, meer belasten van vervuiling. Dat hele deel mist in het verhaal, dat hebben ze echt 100% weggegeven terwijl dit volgens mij de reden is dat ze de grootste zijn geworden.
pi_219981731
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 22:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dit zag er al beter uit van D66:

[ afbeelding ]

Meer belasting van vermogen en bedrijven, minder op arbeid, meer belasten van vervuiling. Dat hele deel mist in het verhaal, dat hebben ze echt 100% weggegeven terwijl dit volgens mij de reden is dat ze de grootste zijn geworden.
De PvdA-ers moesten toch gelokt worden he ..
"Pools are perfect for holding water"
pi_219981733
Daarom snap ik ook niet dat mensen dit een D66 verhaal noemen, het is meer het plaatje van JA21 geworden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')