abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  ESF Reporter maandag 27 april 2026 @ 16:04:54 #201
87554 Cee
Welluk?
pi_220666017
EBU komt weer efkes schooien, ik hoop dat ze ergens in Nederland op een perfecte opname zitten en deze niet vrijgeven. :P

https://www.eurovision.co(...)eurovision-editions/
pi_220670404
Het is de EBU niet echt gegund maar ik zou het stiekem best gaaf vinden als er toch opeens nieuw materiaal opduikt :@
  ESF Reporter woensdag 29 april 2026 @ 15:55:24 #203
87554 Cee
Welluk?
pi_220678563
Mensen hebben kaartjes gekocht (voor de nog altijd niet uitverkochte shows) en de EBU wil daar wat over vertellen.

https://www.ebu.ch/news/2(...)ovision-song-contest

twitter
pi_220678677
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 15:55 schreef Cee het volgende:
Mensen hebben kaartjes gekocht (voor de nog altijd niet uitverkochte shows) en de EBU wil daar wat over vertellen.

[ x ]
_O-
pi_220678921
quote:

[ x ]
Vorig jaar was Spanje nog 5e en Nederland 6e in deze ranking, maar goed, laten we niet te veel aandacht besteden aan deze kleuterschool.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_220679263
Voor de liefhebber van Ome Cornald, hij is vanavond bij Eva:

twitter

Om er wat makkelijker doorheen te komen, een bingokaart:

ESF Reporter woensdag 29 april 2026 @ 18:04:45 #207
87554 Cee
Welluk?
pi_220679273
:D Ome Cor O+
pi_220679764
quote:
1s.gif Op maandag 27 april 2026 16:04 schreef Cee het volgende:
EBU komt weer efkes schooien, ik hoop dat ze ergens in Nederland op een perfecte opname zitten en deze niet vrijgeven. :P

https://www.eurovision.co(...)eurovision-editions/
Het zit duidelijk heel diep.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220679837
Cornald is nu aan de beurt
pi_220679948
Nou, dat was wel heel weinigzeggend.

Wel gegniffeld om de jonge Cornald bij Paul de Leeuw.
pi_220680135
quote:

[ x ]
Huh :D hoe schaamteloos om die 5 zo te benoemen wtf _O-
  ESF Reporter woensdag 29 april 2026 @ 20:39:47 #212
87554 Cee
Welluk?
pi_220680287
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 20:21 schreef Em31 het volgende:

[..]
Huh :D hoe schaamteloos om die 5 zo te benoemen wtf _O-
Ja ook bij de EBU zit het diep. O+
pi_220681692
quote:
1s.gif Op woensdag 29 april 2026 20:39 schreef Cee het volgende:

[..]
Ja ook bij de EBU zit het diep. O+
Ik dacht dit gaan ze doen met de kijkcijfers achteraf, maar dit is wel erg vroeg. Geen enkele reden om die andere 4 te noemen. Gieren _O-
pi_220682031
Gisteren was er nog het ronkende persbericht van de EBU over het unaniem belachelijk grote succes van de kaartverkoop, onder meer aan de “thousands of Dutch fans” die naar Wenen gaan. Tobbe Ek (welbekende Zweedse journalist met petje) heeft eens een onderzoekje gedaan naar het commerciële succes voor de plaatselijke horeca, en daar komt een ander beeld uit, zo heeft hij de boekingen voor zijn krant kunnen cancelen en opnieuw boeken voor de helft van de prijs, en dat tijdens het lange Hemelvaartweekend:

quote:
Hotelprijzen kelderen tijdens het Eurovisie Songfestival
Tobbe Ek: Laten fans de competitie in de steek? – Directeur Toerisme: Verwacht 500.000 bezoekers

De EBU verwacht bezoekers uit 75 landen, maar er zijn tekenen dat fans de competitie mogelijk links laten liggen. De EBU meldt dat er 95.000 tickets zijn verkocht voor de drie uitzendingen en zes repetities van het Eurovisie Songfestival 2026.

Volgens een persbericht van de European Broadcasting Union worden bezoekers verwacht uit 75 landen en gebieden wereldwijd. Toch zijn er duizenden hotelkamers beschikbaar in de stad tijdens het finaleweekend. Veel hotels hebben hun prijzen verlaagd, en dat al meerdere keren.

Ik heb de hotelkosten van Aftonbladet geleidelijk aan gehalveerd door onze accommodatie in de stad meerdere keren opnieuw te boeken (hetzelfde hotel, hetzelfde kamertype, maar een lagere prijs). Ik kan me niet herinneren dat ik zoiets ooit eerder heb meegemaakt in de 21 jaar dat ik verslag doe van het Eurovisie Songfestival.

Natuurlijk is er altijd wel een vriend die je vertelt over een lastminute-aanbieding, een handvol hotelkamers die willekeurig zijn weggegeven, of iemand die heel vroeg heeft geboekt door de winnaar en de stad correct te raden en daardoor een goede prijs heeft gekregen. Maar het gaat hier niet om individuele kamers.

Zoekopdrachten op boekingssites zoals hotels.com en booking.com laten zien dat er duizenden kamers beschikbaar zijn in Wenen en omgeving tijdens de weken van het Eurovisie Songfestival.

Booking.com geeft 223 resultaten van hotels met 15 of meer kamers beschikbaar voor de hele wedstrijdweek, inclusief de halve finales en de finale. Dat betekent minstens 3.345 beschikbare kamers, en ik heb hotels met 14 of minder kamers niet meegerekend. In een stad met bijna 41.000 hotelkamers betekent dat misschien nog steeds dat veel kamers volgeboekt zijn, maar de prijzen waartegen hotelkamers nu bijna willekeurig worden gekozen, suggereren het tegendeel.

Zo vind ik bijvoorbeeld driesterrenhotels in het centrum van Wenen waar je een kamer voor twee personen inclusief ontbijt kunt krijgen voor 850 kronen (78 euro, red.) per nacht. Die prijs geldt ook als je alleen boekt van vrijdag tot en met zondag, tijdens de finale, wanneer de prijzen tijdens het Eurovisie Songfestival meestal het hoogst zijn.

Wie het zich kan veroorloven en zichzelf wil trakteren op luxe, kan kiezen uit verschillende vijfsterrenhotels voor 2.200 tot 3.000 kronen (202 tot 276 euro, red.) per nacht.

Ter vergelijking: een vijfsterrenhotel in Stockholm kost vanaf 3.800 kronen (350 euro, red.) voor hetzelfde weekend. Het goedkoopste Scandic hotel in het centrum van Stockholm kost vanaf 2.000 kronen (184 euro, red.)per nacht voor hetzelfde weekend. Stockholm is zeker een van de duurdere hotelsteden in Europa, maar tijdens evenementen zoals het Eurovisie Songfestival stijgen de prijzen doorgaans aanzienlijk.

Toen Doris Danler, de Oostenrijkse ambassadeur in Zweden, Felicia en de Zweedse delegatie dinsdag uitnodigde voor een afscheidsfeestje voor het Eurovisie Songfestival, was Astrid Steharnig-Staudinger erbij. Zij is CEO van Visit Austria, het Oostenrijkse staatsbureau voor toerisme, en lijkt zich geen zorgen te maken over het feit dat er zoveel hotelkamers in Wenen leegstaan.

- We verwachten zo'n 500.000 bezoekers, zegt ze.

- Dat is veel meer dan de vorige keer. Tien jaar geleden was het een compleet andere wereld. We hebben gemerkt dat er nog steeds veel hotelkamers beschikbaar zijn, baart u dat zorgen?

- Nee, veel Eurovisie-bezoekers verblijven in Airbnb-accommodaties, op campings en dergelijke, dus het is een ander type bezoeker. Het is ook een lang weekend in Wenen, dus we hebben meestal ook andere bezoekers.

Astrid Steharnig-Staudinger hoopt dat bezoekers Wenen als een levendige en diverse stad zullen ervaren.

– We hebben veel terugkerende bezoekers in Oostenrijk, bijna 80 procent, dus we moeten jongere doelgroepen bereiken. De dalende hotelprijzen en de vele lege kamers betekenen niet dat Wenen tijdens de Eurovisieweken verlaten zal aanvoelen.

Maar het kan wel wijzen op een afnemende interesse in de wedstrijd.

De wereldwijde situatie in het algemeen, met een haperende economie, een dreigende oliecrisis en algemene reisangst, kan een rol spelen. Dat geldt ook voor het feit dat Eurovisie de afgelopen jaren steeds vaker het doelwit is geworden van luidruchtige, en soms gewelddadige, demonstraties en zelfs een potentieel doelwit voor een terroristische aanslag.

Maar het meest interessante zal zijn om achteraf te zien hoeveel impact de vijf boycottende landen hebben gehad op het aantal bezoekers. Met name Spanje en Nederland hebben grote bevolkingsaantallen en een grote interesse in de wedstrijd, en het verlies van deze landen zal waarschijnlijk betekenen dat duizenden bezoekers ervoor kiezen om dit jaar niet naar Wenen te reizen voor Eurovisie. Spaanse fans staan in Eurovisiekringen bekend als levendig, luidruchtig en vooral talrijk.

Het feit dat Ierland, Slovenië en IJsland zich ook hebben teruggetrokken omdat Israël wel mag meedoen, heeft waarschijnlijk minder invloed op het aantal bezoekers.

In het persbericht over het aantal verkochte tickets, dat de EBU woensdag verstuurde, benadrukt de persvoorlichter van de televisievakbond op een bijna gênante manier dat er wel degelijk tickets zijn verkocht aan bezoekers uit de boycotende landen:

"Duizenden Nederlandse fans trekken naar Wenen, net als fans uit IJsland, Ierland, Spanje en Slovenië, en de landen die dit jaar opnieuw meedoen: Bulgarije, Moldavië en Roemenië."

Pas na afloop van het Eurovisie Songfestival kunnen Wenen als stad en het Oostenrijkse Bureau voor Toerisme beoordelen hoeveel mensen er daadwerkelijk naar de wedstrijd zijn gekomen en wat het de stad en het land heeft opgeleverd. Dan kunnen ze zien of de vele miljoenen die de organisatie van het Eurovisie Songfestival kost, wel rendabel zijn, of dat het uiteindelijk een verliesgevende onderneming blijkt te zijn.

Het risico is dat het een koude douche wordt, ongeacht wat de EBU probeert te benadrukken.
pi_220683138
De droom van Jan Slagter om volgend jaar met Davina het ESF te winnen gaat iets duurder worden.

twitter
pi_220684030
Deze laatste twee berichten zijn hoopvol onder het motto "Raak de EBU vooral in de portemonnee, misschien doen ze er eens wat mee."
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220685332
Als dit allemaal klopt van die geldprobleem is zoals die Tobbe Ek zegt het inderdaad ook compleet gênant om gisteren die 5 landen zo te benoemen (vooral de andere 4 die helemaal niet in die top 10 staan). Lekker schaamteloos. Wat willen ze nou eigenlijk? Dat we ook nooit meer terugkomen?

Ik denk dat ze er vol vanuit gaan dat volgend jaar alles weer normaal is, dus daarom zich ook in elk interview zo schaamteloos gedragen. Wat betreft Nederland denk ik dat dat wel klopt (niet door de AVROTROS, wel door een deel van de NPO), van de landen die het niet uitzenden vraag ik het me wel af.
pi_220685612
quote:

[ x ]
Wow _O-
  ESF Reporter donderdag 30 april 2026 @ 22:01:06 #219
87554 Cee
Welluk?
pi_220686201
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 16:26 schreef TheVulture het volgende:
Deze laatste twee berichten zijn hoopvol onder het motto "Raak de EBU vooral in de portemonnee, misschien doen ze er eens wat mee."
Ik denk dat ze eerder proberen de kast te spekken met het binnenharken van andere landen en het opzetten van Eurovision [noem hier een continent] en tours dan dat ze echt hun best gaan doen om de omroepen die zijn vertrokken, terug te brengen.
  donderdag 30 april 2026 @ 23:04:16 #220
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220686735
pi_220686748
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 22:01 schreef Cee het volgende:

[..]
Ik denk dat ze eerder proberen de kast te spekken met het binnenharken van andere landen en het opzetten van Eurovision [noem hier een continent] en tours dan dat ze echt hun best gaan doen om de omroepen die zijn vertrokken, terug te brengen.
Ik denk alleen dat dat compenseren niet zo makkelijk gaat als de berichten van Bjorkman kloppen. Twee van je top 6-betalers kwijt raken is niet zomaar op te vangen. Die andere edities zullen ook niet meteen winstgevend zijn natuurlijk.
pi_220686910
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 23:06 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik denk alleen dat dat compenseren niet zo makkelijk gaat als de berichten van Bjorkman kloppen. Twee van je top 6-betalers kwijt raken is niet zomaar op te vangen. Die andere edities zullen ook niet meteen winstgevend zijn natuurlijk.
Nederland komt volgend jaar natuurlijk wel terug. Als je het enthousiasme en de absurde geldsmijterij bij de NOS/NTR dit jaar neemt, de gretigheid van MAX en wellicht andere omroepen om het over te nemen, en de potentiële inkomsten die AVROTROS zelf kan pakken, dan gaat er vanzelf wel iemand toehappen. En waarschijnlijk is de NPO zelfs zo fanatiek dat het helemaal niet in ze opkomt dat dit het moment is om hard-to-get te spelen, en een flinke korting op de deelnamefee te bedingen.

Spanje blijft nog wel een tijdje weg, en dat zou ook goed voor Ierland kunnen gelden. IJsland en Slovenië zijn wat onduidelijker, maar zijn uiteraard ook wat minder boeiend.

Ik ben verder ook niet zo heel positief over extra inkomsten. Het is niet dat de rentree van Slowakije of Noord-Macedonië veel verschil zal maken. En alles wat de EBU doet maar niet het ESF zelf is, faalt altijd volledig. Hooguit het JESF kan zichzelf bedruipen, maar een vetpot is dat natuurlijk ook niet, met alleen interesse in een paar landen. De Aziatische versie zou uit de kosten kunnen komen en op lange termijn iets opleveren. Maar volgens mij (ik ken hier de details niet zo goed) zijn er ook landen waar het Aziatische ESF slechts op een betaalzender komt. Dan is de kans groot dat het een niche-product blijft. En tours of merchandise ofzo zullen ze zelf ondertussen ook wel niet meer in geloven.
  ESF Reporter vrijdag 1 mei 2026 @ 06:50:29 #223
87554 Cee
Welluk?
pi_220687418
Oh ik verwacht ook niet dat ze het financiële gat kunnen dichten met al die nieuwe pogingen. En ik denk ook wel dat van alle boycot-landen, “we” als eerste terugkomen.

Johnny Logan heeft ondertussen tot vier keer toe het verzoek om onderdeel uit te maken van de 70-jarige editie, afgewezen:

https://www.instagram.com(...)MWdiMzFoOGxqeXZxbQ==
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 07:18:05 #224
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220687492
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 20:00 schreef Em31 het volgende:
Als dit allemaal klopt van die geldprobleem is zoals die Tobbe Ek zegt het inderdaad ook compleet gênant om gisteren die 5 landen zo te benoemen (vooral de andere 4 die helemaal niet in die top 10 staan). Lekker schaamteloos. Wat willen ze nou eigenlijk? Dat we ook nooit meer terugkomen?

Ik denk dat ze er vol vanuit gaan dat volgend jaar alles weer normaal is, dus daarom zich ook in elk interview zo schaamteloos gedragen. Wat betreft Nederland denk ik dat dat wel klopt (niet door de AVROTROS, wel door een deel van de NPO), van de landen die het niet uitzenden vraag ik het me wel af.
Ik denk zelfs de belgie volgend jaar afhaakt met de vrt.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_220687525
twitter

De tickets zijn nog steeds niet op. Voor alle shows zelfs :')
pi_220687699
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 07:18 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Ik denk zelfs de belgie volgend jaar afhaakt met de vrt.
Zou goed kunnen, maar ik verwacht Hongarije dan wel weer terug nu Orban weg is.

Veel zal afhangen van het winnende land. Ik zie de Finnen er wel voor aan om Israel te weigeren bijvoorbeeld :Y
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 08:42:43 #227
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220687703
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 08:41 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Zou goed kunnen, maar ik verwacht Hongarije dan wel weer terug nu Orban weg is.

Veel zal afhangen van het winnende land. Ik zie de Finnen er wel voor aan om Israel te weigeren bijvoorbeeld :Y
Nah, dan breekt de pleuris uit. Vooral als netanyahu nog aan de macht is in Ismael.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 08:47:08 #228
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220687712
Het is vooral doordat Nederland meerdere omroepen heeft dat het ESF kan overnemen volgend jaar, waardoor de kans groot is dat we volgend jaar wel weer mee doen.
Als we maar 1 omroep hadden en die had iets wij doen niet mee, dan blijven we volgend jaar ook weg.
Ik vind Jan Slagter in dat hele ESF oppurnist in de hele ESF gebeuren. Ik weet wel zeker als een omroep Max het overneemt dat de Nederlandse deelname faalt, want het moet allemaal kneuterig blijven enzo.
Wat AvroTros in het begin ook deed, maar sinds Anouk en Common Linnets een stuk professioneler aanpakken.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_220687771
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 06:50 schreef Cee het volgende:
Oh ik verwacht ook niet dat ze het financiële gat kunnen dichten met al die nieuwe pogingen. En ik denk ook wel dat van alle boycot-landen, “we” als eerste terugkomen.

Johnny Logan heeft ondertussen tot vier keer toe het verzoek om onderdeel uit te maken van de 70-jarige editie, afgewezen:

https://www.instagram.com(...)MWdiMzFoOGxqeXZxbQ==
Wel een beetje vreemd dat hij wel mee wilde doen aan die ESF 70 live tour.

(Uiteraard komt hij ook naar het grote songfestivalfeest. Het zal ook eens niet)
  Moderator vrijdag 1 mei 2026 @ 09:52:45 #230
375570 crew  Cyan9
pi_220688028
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 07:29 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
De tickets zijn nog steeds niet op. Voor alle shows zelfs :')
Ach.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  ESF Reporter vrijdag 1 mei 2026 @ 09:56:57 #231
87554 Cee
Welluk?
pi_220688057
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 09:03 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Wel een beetje vreemd dat hij wel mee wilde doen aan die ESF 70 live tour.

Kan zijn dat hij daar nog voor de General Assembly voor was gevraagd en geboekt.
Kan ook zijn dat hij een verschil maakt tussen een tour en het optreden bij een wedstrijd op een podium waar Israël actief deelneemt.
pi_220688199
Op ESC Nation staat een bericht met spoilers van een een lichttechnicus:
http://www.escnation.com/mbnews/viewmsg.php?id=5344185
  vrijdag 1 mei 2026 @ 13:08:34 #233
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_220689154
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 10:11 schreef Rebel- het volgende:
Op ESC Nation staat een bericht met spoilers van een een lichttechnicus:
http://www.escnation.com/mbnews/viewmsg.php?id=5344185
deze dan: Maybe Dutch and Spanish TV bought thousands of tickets for the show with the intention of not using them - Jonas - 30 Apr, 22:16:22
... en huiver mee
pi_220690768
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 13:08 schreef Giggio het volgende:

[..]
deze dan: Maybe Dutch and Spanish TV bought thousands of tickets for the show with the intention of not using them - Jonas - 30 Apr, 22:16:22
Dat lijkt me dan wel weer heel sterk :P

Al vind ik het idee dat duizenden Nederlanders blijkbaar kaartjes hebben gekocht ook wel weer bizar klinken. :+
pi_220693127
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 16:48 schreef Em31 het volgende:

[..]
Dat lijkt me dan wel weer heel sterk :P

Al vind ik het idee dat duizenden Nederlanders blijkbaar kaartjes hebben gekocht ook wel weer bizar klinken. :+
Nou ja, er zijn iets van 95.000 tickets verkocht in totaal geloof ik. Daarvan kan best 3% naar Nederlanders zijn gegaan (om het maar even minder spannend te laten klinken).
pi_220693542
De Nederlandse delegatie die volgens het Parool dit jaar naar Wenen gaat:

quote:
[Er zijn] twee commentatoren (eentje meer dan vorig jaar), een delegatieleider (de eerder door AvroTros aan de kant gezette Twan van de Nieuwenhuijzen), een woordvoerster en – in het finaleweekend – ook twee topbestuurders van de NPO: Lucien Brouwer en Jurre Bosman.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 23:04:58 #237
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220693782
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 22:44 schreef Fred_B het volgende:
[..]

Snoepreisje. Straks gaat NPO het organiseren en krijgen we weer Sieneke NFs.
  vrijdag 1 mei 2026 @ 23:21:12 #238
509718 NLpop
Marcus
pi_220693891
Ja, doet me denken aan de verhalen in Songfestival Troubadours podcast van artiesten in het verleden over hoe het Songfestival in de jaren '80 en '90 vooral als snoepreisje werd beschouwd voor bobo's van de omroep, platenlabels, en Stichting Conamus enzo. Ze lieten de artiesten aan hun lot over.

Echt goed aan het post-Anouk tijdperk dat ze de artiest en het creatieve team centraal hebben gesteld. Maar ja, nu hebben we geen artiest.. dus kunnen ze weer snoepen haha.

quote:
9s.gif Op vrijdag 1 mei 2026 23:04 schreef Momo het volgende:
[..]
Snoepreisje. Straks gaat NPO het organiseren en krijgen we weer Sieneke NFs.
pi_220694209
quote:
[..]

‘de eerder door AvroTros aan de kant gezette Twan van de Nieuwenhuijzen’

Uhh wat?
  zaterdag 2 mei 2026 @ 08:34:14 #240
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220694432
Vandaag beginnen de repetities voor de eerste helft van de eerste halve finale.
pi_220694444
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 03:44 schreef Em31 het volgende:

[..]
‘de eerder door AvroTros aan de kant gezette Twan van de Nieuwenhuijzen’

Uhh wat?
Het komt van Reetveger. Die zal ook met Twan wel weer ergens ruzie over hebben.
  ESF Reporter zaterdag 2 mei 2026 @ 14:02:23 #242
87554 Cee
Welluk?
pi_220696209
Twan werkt nu toch bij NOS voor registratie van international events? Daar hoort ESF bij dus het is dan niet zo raar dat ie er bij is.
pi_220696424
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 14:02 schreef Cee het volgende:
Twan werkt nu toch bij NOS voor registratie van international events? Daar hoort ESF bij dus het is dan niet zo raar dat ie er bij is.
Ik doelde op dat hij blijkbaar door de AVROTROS aan de kant is gezet. :? Dacht die is zelf gewoon weggegaan na het hele Joost-debacle.
pi_220697555
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 08:37 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Het komt van Reetveger. Die zal ook met Twan wel weer ergens ruzie over hebben.
Dit lijkt me logisch :P
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 2 mei 2026 @ 17:28:47 #245
39237 crew  H_T
2733
pi_220697573
quote:
[..]

Ja, die bestuurders heb je echt nodig nu
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zaterdag 2 mei 2026 @ 22:21:49 #246
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220700281
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 17:28 schreef H_T het volgende:

[..]
Ja, die bestuurders heb je echt nodig nu
Bobo's zijn er altijd heel erg goed in om ervoor te zorgen dat hun snoepreisjes doorgaan.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_220702924
Voor de liefhebber worden er vandaag foto’s gedeeld van de repetities van gisteren:

twitter

(373 is de landcode van telefoonnummers in Moldavië)
  zondag 3 mei 2026 @ 10:46:10 #248
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220702934

pi_220702950
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 10:46 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat mondkapje gaat Zweden gewoon uit de Top 10 houden hè?
  zondag 3 mei 2026 @ 10:56:29 #250
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220703033
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 10:48 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Thierry Baudet zet meteen de TV uit
  zondag 3 mei 2026 @ 11:03:55 #251
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220703070

pi_220703115
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 mei 2026 22:21 schreef Redefine het volgende:

[..]
Bobo's zijn er altijd heel erg goed in om ervoor te zorgen dat hun snoepreisjes doorgaan.
Lekker netwerken!
pi_220703148
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 10:56 schreef Momo het volgende:

[..]
Thierry Baudet zet meteen de TV uit
Nou ja, even los daarvan. Maar meestal doet dit soort interessantdoenerij het vooral nationaal goed, en vindt men het over de grens al snel aanstellerig gedrag.
pi_220703161
quote:
9s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:14 schreef Em31 het volgende:

[..]
Lekker netwerken!
Vriend van de show Aran suggereerde gisteren dat die delegatie er is omdat de NOS het vanaf volgend jaar weer van AVROTROS gaat overnemen. :P
  Moderator zondag 3 mei 2026 @ 11:23:24 #255
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220703167
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 10:46 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ook lekker dat al haar speeksel straks in haar ogen zit.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  Moderator zondag 3 mei 2026 @ 11:25:02 #256
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220703173
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:22 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Vriend van de show Aran suggereerde gisteren dat die delegatie er is omdat de NOS het vanaf volgend jaar weer van AVROTROS gaat overnemen. :P
Hoe zit dat qua afspraken met AvroTros over het ESF?
Hopelijk neemt de NOS de selectieprocedure van AvroTros over en steken ze ook geld in de act.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  zondag 3 mei 2026 @ 11:32:07 #257
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220703246

pi_220703335
quote:

[..]
Met hoe ze bijna beschamend compleet uitpakken dit jaar zou me dat niets verbazen.
pi_220703389
quote:

[..]
De NOS laat dit jaar al zien dat ze geen ruggengraat hebben dus dit zou mij niets verbazen.
pi_220703403
quote:

[..]
Dat zei Tina Nijkamp een paar dagen terug ook al. Dat Nederland terugkeert, maar dan waarschijnlijk met de NOS of MAX.

Het zou me overigens niet helemaal verbazen als Avrotros het die andere omroepen niet gunt, en uiteindelijk alsnog zelf gaat.

Wat een heerlijk instituut is die NPO toch ook :')
pi_220703418
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:25 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Hopelijk neemt de NOS de selectieprocedure van AvroTros over en steken ze ook geld in de act.
Ik denk niet dat ik hier een complot blootleg, als ik zeg dat de NOS best wil meedoen, maar dat winnen en organiseren wel het laatste is waar ze zin in hebben. Dat wordt gewoon een representatieve inzending, zoiets als Duitsland of België dit jaar, en verder niet te veel energie aan verspillen.
pi_220703433
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:53 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik denk niet dat ik hier een complot blootleg, als ik zeg dat de NOS best wil meedoen, maar dat winnen en organiseren wel het laatste is waar ze zin in hebben. Dat wordt gewoon een representatieve inzending, zoiets als Duitsland of België dit jaar, en verder niet te veel energie aan verspillen.
* schrijft alvast met potlood Maan met een DJ op
pi_220703437
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:32 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voorzichtig geïnspireerd door Joost?
  zondag 3 mei 2026 @ 12:00:52 #264
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220703455
quote:

[..]
Een lekker tenenkrommende NF met juryleden die na elk optreden hun mening gaan geven "Je bent de nieuw Adele" net alsof het de X factor is. Juryleden als Carlo Boszhard, Martien Meiland die in helemaal qua smaak 30 jaar terug zitten. Maar in plaats van interessante artiesten zijn er juist veel van die oud talentjachten artiesten die best ok kunnen zingen maar geen artistieke visie hebben. Een nothing burger die ok gezongen is, hoe kan het nou dat we niet doorgaan?
  ESF Reporter zondag 3 mei 2026 @ 12:07:37 #265
87554 Cee
Welluk?
pi_220703570
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 10:48 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Mondkapjes editie, dus net als in 2021 buiten de top 10.
  Moderator zondag 3 mei 2026 @ 12:12:25 #266
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220703591
quote:

[..]
Jammer -O-
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  Moderator zondag 3 mei 2026 @ 12:13:58 #267
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220703599
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 12:00 schreef Momo het volgende:

[..]
Een lekker tenenkrommende NF met juryleden die na elk optreden hun mening gaan geven "Je bent de nieuw Adele" net alsof het de X factor is. Juryleden als Carlo Boszhard, Martien Meiland die in helemaal qua smaak 30 jaar terug zitten. Maar in plaats van interessante artiesten zijn er juist veel van die oud talentjachten artiesten die best ok kunnen zingen maar geen artistieke visie hebben. Een nothing burger die ok gezongen is, hoe kan het nou dat we niet doorgaan?
Ik stel voor om Jaap Resema in de jury. Carlo kan zich beter bezig houde met The Masked Singer en Martien Meiland met zijn zoveelste reallife soap.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  zondag 3 mei 2026 @ 12:18:27 #268
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220703622
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 12:13 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Ik stel voor om Jaap Resema in de jury. Carlo kan zich beter bezig houde met The Masked Singer en Martien Meiland met zijn zoveelste reallife soap.
Er moeten gewoon mensen in de jury achter de schermen die niet perse een grote naam zijn voor Henk en Ingrid. Geen jury die dom lult na elk optreden. In Oostenrijk was dat was cringe dit jaar, twee nummers met een beetje rock erin. Zegt de jury bij beide nummers dat het net Linkin Park was terwijl het daar in geen lichtjaar op leek. Een of ander belegen ballads zou een echte televote magneet kunnen zijn op het songfestival. Ga toch weg als je niks van de muziek van nu of songfestival weet.
pi_220703628
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:51 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Dat zei Tina Nijkamp een paar dagen terug ook al. Dat Nederland terugkeert, maar dan waarschijnlijk met de NOS of MAX.

Het zou me overigens niet helemaal verbazen als Avrotros het die andere omroepen niet gunt, en uiteindelijk alsnog zelf gaat.

Wat een heerlijk instituut is die NPO toch ook :')
Omroep MAX, mijn hemel. :')
  Moderator zondag 3 mei 2026 @ 12:19:56 #270
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220703629
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 12:18 schreef Momo het volgende:

[..]
Er moeten gewoon mensen in de jury achter de schermen die niet perse een grote naam zijn voor Henk en Ingrid. Geen jury die dom lult na elk optreden. In Oostenrijk was dat was cringe dit jaar, twee nummers met een beetje rock erin. Zegt de jury bij beide nummers dat het net Linkin Park was terwijl het daar in geen lichtjaar op leek. Een of ander belegen ballads zou een echte televote magneet kunnen zijn op het songfestival. Ga toch weg als je niks van de muziek van nu of songfestival weet.
Je zou best een radio dj van radio2 of 3fm erbij kunnen zetten. Het liefst van 3fm omdat die wel gewaagde keuzes durft te maken.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  Moderator zondag 3 mei 2026 @ 12:20:50 #271
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220703648
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 12:19 schreef Em31 het volgende:

[..]
Krijgen we jaren 50 en jaren 60 inzendingen anders kunnen de oudjes het niet aan.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_220703708
Nou vraag ik me af en toe wel af of het niet allemaal ook wishful thinking is van die hele Telegraaf-zooi, die onder andere al jaren doen of een nationale finale helemaal fantastisch is. Al lijkt er door hoe de NOS de boel aanpakt in ieder geval een kamp te zijn die net wil doen of we er gewoon bijzijn dit jaar alsof er niets aan de hand is (of nouja straks even 5 minuten over de actualiteit met Lenny Kuhr ofzo voor ze alle andere landen uit gaan lachen natuurlijk).
pi_220703729
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 12:19 schreef Em31 het volgende:

[..]
Nou ja, hoewel Jan Slagter in mij vergelijkbare emoties losmaakt als Daniel Dekker of Danny Blind, denk ik niet dat als een andere omroep het overneemt van Avrotros, dat het dan veel uitmaakt welke dat is. Ze gaan toch alle beginnersfouten maken in de eerste jaren, en de relatie tussen de EBU en Nederland is zodanig dat een bijzonder resultaat toch niet gaat gebeuren.
  Moderator zondag 3 mei 2026 @ 12:26:10 #274
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220703745
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 12:23 schreef Em31 het volgende:
Nou vraag ik me af en toe wel af of het niet allemaal ook wishful thinking is van die hele Telegraaf-zooi, die onder andere al jaren doen of een nationale finale helemaal fantastisch is. Al lijkt er door hoe de NOS de boel aanpakt in ieder geval een kamp te zijn die net wil doen of we er gewoon bijzijn dit jaar alsof er niets aan de hand is (of nouja straks even 5 minuten over de actualiteit met Lenny Kuhr ofzo voor ze alle andere landen uit gaan lachen natuurlijk).
Ik acht Jeroen Kijk in de Vegte hoog dat ie niet gaat doen.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_220703748
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 12:23 schreef Em31 het volgende:
Het ESF boeit waarschijnlijk vrijwel niemand in
Hilversum, maar het levert bakken geld en kijkcijfers op. Als dit het WK Sjoelen was, hadden ze het ook goed gevonden.
  Moderator zondag 3 mei 2026 @ 12:27:27 #276
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220703758
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 12:26 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Het ESF boeit waarschijnlijk vrijwel niemand in
Hilversum, maar het levert bakken geld en kijkcijfers op. Als dit het WK Sjoelen was, hadden ze het ook goed gevonden.
Ze waren wel allemaal blij en trots dat ze het mochten organiseren 5 jaar terug.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_220703780
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 11:25 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Volgens mij moet AVROTROS eerst officieel het ESF "teruggeven", waarna andere omroepen het over kunnen nemen
pi_220703839
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 12:27 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Ze waren wel allemaal blij en trots dat ze het mochten organiseren 5 jaar terug.
Dat waren op ESF-vlak natuurlijk andere tijden. En andere mensen mochten het vuile werk doen.
  zondag 3 mei 2026 @ 12:39:34 #279
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220703856
Georgië

Portugal

pi_220703883
De C&A in Lissabon heeft goede zaken gedaan.
pi_220703937
Georgie wil nog even een knipoog geven met waar ze 20 jaar geleden mee gewonnen hebben.
  zondag 3 mei 2026 @ 12:53:54 #282
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220703953
Gerucht gaat dat Israël en Tsjechië een vergelijkbare prop hebben met spiegels.
pi_220703959
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 12:26 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Ik acht Jeroen Kijk in de Vegte hoog dat ie niet gaat doen.
Jeroen is een van de weinige DJ's die nog zeer bescheiden is. Een over het paard getilde DJ als Ruud de Wild zie ik het wel doen.
  Moderator zondag 3 mei 2026 @ 13:07:44 #284
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220704029
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 12:31 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Volgens mij moet AVROTROS eerst officieel het ESF "teruggeven", waarna andere omroepen het over kunnen nemen
AvroTros kan ook beslissen niet terug te geven en ook geen inzending sturen.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  Moderator zondag 3 mei 2026 @ 13:09:09 #285
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220704046
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 12:55 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Jeroen is een van de weinige DJ's die nog zeer bescheiden is. Een over het paard getilde DJ als Ruud de Wild zie ik het wel doen.
Dat gieren, lachen en brullen. Laten we dat niet doen.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_220704224
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 13:07 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
AvroTros kan ook beslissen niet terug te geven en ook geen inzending sturen.
Dat zal wel geen tweede keer geaccepteerd worden.

Ja misschien als Israël wint dan. Die lieten trouwens gisteren weten dat de nieuwe regels ‘anti-Israël’ zijn. Je weet wel, die regels om de boel eerlijk te houden en niet de boel te manipuleren.
  Moderator zondag 3 mei 2026 @ 13:52:26 #287
375570 crew  Cyan9
pi_220704498
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 12:24 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Nou ja, hoewel Jan Slagter in mij vergelijkbare emoties losmaakt als Daniel Dekker of Danny Blind, denk ik niet dat als een andere omroep het overneemt van Avrotros, dat het dan veel uitmaakt welke dat is. Ze gaan toch alle beginnersfouten maken in de eerste jaren, en de relatie tussen de EBU en Nederland is zodanig dat een bijzonder resultaat toch niet gaat gebeuren.
Eigenlijk zou het beste scenario zijn dat als we volgend jaar meedoen, dat de AvroTros het bij zich houdt. Je kan er van alles van denken, maar die hebben tenminste nog wat ervaring. En dan blijft de nationale voorronde hopelijk ook uit beeld.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  zondag 3 mei 2026 @ 14:24:43 #288
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220704706
Finland

Moderator zondag 3 mei 2026 @ 14:27:03 #289
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_220704719
quote:
10s.gif Op zondag 3 mei 2026 13:27 schreef Em31 het volgende:

[..]

Ja misschien als Israël wint dan. Die lieten trouwens gisteren weten dat de nieuwe regels ‘anti-Israël’ zijn. Je weet wel, die regels om de boel eerlijk te houden en niet de boel te manipuleren.
Ja dat was de hele bedoeling _O- |:)
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_220706052
quote:

[..]

Ik las ook dat ze liever niet Finland zien winnen omdat ze dan bang zijn dat ze volgend jaar niet welkom zijn :+ .
pi_220706154
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 12:43 schreef Fred_B het volgende:
De C&A in Lissabon heeft goede zaken gedaan.
Portugal heeft een simpel liedje over een best wel ingewikkeld onderwerp waar ze best de finale mee kunnen halen maar ze moeten zichzelf echt beter gaan verkopen hoor. Dit kan echt niet.
pi_220706180
quote:

[..]

Dat geeft toch maar weer eens aan hoe walgelijk weinig gevoel die omroep/delegatie heeft. Alles gedaan om te manipuleren de afgelopen twee jaar om te winnen en je deelname te waarborgen, maar het ligt weer aan de boze buitenwereld.

En dan ook nog benoemen dat je bang bent dat Finland wint. Benieuwd of Martin Green daar ook nog een reactie aan waagt. :+
pi_220706267
https://www.ynetnews.com/(...)fcbl#google_vignette

Dit komt uit een Israëlische krant waarbij vanuit de delegatie gewoon wordt toegegeven dat men toch wel weer de boel kan mobiliseren, ondanks de beperkingen. :')

Martin Green, hoeveel *** bewijs heb je nodig dat het ze nog steeds alleen maar om politieke inmenging te doen is, met het benoemen van de angst voor een Finse zege als toetje.
  Moderator zondag 3 mei 2026 @ 17:50:19 #294
446930 crew  ESF1Gamer
pi_220706419
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 17:24 schreef TheVulture het volgende:

Dit komt uit een Israëlische krant waarbij vanuit de delegatie gewoon wordt toegegeven dat men toch wel weer de boel kan mobiliseren, ondanks de beperkingen. :')

Martin Green, hoeveel *** bewijs heb je nodig dat het ze nog steeds alleen maar om politieke inmenging te doen is, met het benoemen van de angst voor een Finse zege als toetje.
Ik hoop dat Nederland volgend jaar zeg we doen weer niet mee.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
  zondag 3 mei 2026 @ 17:52:46 #295
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220706429
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 17:24 schreef TheVulture het volgende:

Ook typisch dat Felicia na kritiek op Israël de mond werd gesnoerd maar Boy George heeft zo ongeveer 30 keer iets gepost pro Israël en dat is dan wel ok.
  zondag 3 mei 2026 @ 18:08:27 #296
509718 NLpop
Marcus
pi_220706518
Nieuwsuur heeft vanavond een report, inclusief interview met Green

NOS.nl: Songfestival-directeur belooft in te grijpen bij politieke inmenging na Israël-rel
  zondag 3 mei 2026 @ 18:09:53 #297
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_220706530
Niet echt een nieuwtje maar *O* voor degene die dit heeft gemaakt.

Bekijk deze YouTube-video
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_220706664
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 18:08 schreef NLpop het volgende:
Nieuwsuur heeft vanavond een report, inclusief interview met Green

NOS.nl: Songfestival-directeur belooft in te grijpen bij politieke inmenging na Israël-rel
Er worden weer wat open deuren ingetrapt en problemen door de woordsalade gemixt :')
pi_220707796
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 17:11 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Dat geeft toch maar weer eens aan hoe walgelijk weinig gevoel die omroep/delegatie heeft. Alles gedaan om te manipuleren de afgelopen twee jaar om te winnen en je deelname te waarborgen, maar het ligt weer aan de boze buitenwereld.

En dan ook nog benoemen dat je bang bent dat Finland wint. Benieuwd of Martin Green daar ook nog een reactie aan waagt. :+
Misschien moet Zweden nu weer hetzelfde zeggen over Israël, kijken of dat wel weer een probleem is.
pi_220707918
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 19:43 schreef Em31 het volgende:

[..]
Misschien moet Zweden nu weer hetzelfde zeggen over Israël, kijken of dat wel weer een probleem is.
Dan krijgen ze in de finale waarschijnlijk weer de tweede startpositie :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')