En ik zie geen enkele reden waarom je wolfen bewust zou moeten afschieten, we willen toch natuur in Nederland? Dan moet je niet gaan klagen als er fokschapen af en toe gepakt worden, zet ze maar lekker binnen of achter een fatsoenlijk hek, of koop een goede waakhond.quote:Op maandag 6 juli 2026 12:17 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat doet niet ter zake, tenminste niet voor mij. Ik zie niet in waarom we moeten gedogen dat wolven de vrijheid in de natuur en in de weilanden met hun bloeddorst verpesten. We hebben het heel lang zonder wolven in dit land gedaan en dat beviel volgens mij prima.
Wij verpesten de natuur, de wolf juist nietquote:Op maandag 6 juli 2026 12:17 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat doet niet ter zake, tenminste niet voor mij. Ik zie niet in waarom we moeten gedogen dat wolven de vrijheid in de natuur en in de weilanden met hun bloeddorst verpesten. We hebben het heel lang zonder wolven in dit land gedaan en dat beviel volgens mij prima.
"We" is natuurlijk een clubje activisten en die Rewilding figuren.quote:Op maandag 6 juli 2026 12:19 schreef raptorix het volgende:
En ik zie geen enkele reden waarom je wolfen bewust zou moeten afschieten, we willen toch natuur in Nederland? Dan moet je niet gaan klagen als er fokschapen af en toe gepakt worden, zet ze maar lekker binnen of achter een fatsoenlijk hek, of koop een goede waakhond.
Nederland heeft geen natuur, alleen parkachtige wandel , fiets , paardrij , kampeer en recreatie gebieden, daar zin wolven niet gewenst, paardenschrikken schapen gaan dood en voor kinderen kunnen dan niet vrij bewegen met klootschieten enzoquote:Op maandag 6 juli 2026 12:23 schreef vrijgevochten het volgende:
[..]
Wij verpesten de natuur, de wolf juist niet
Ik bedoel hou het gewoon simpel, wolfen schiet je niet af omdat ze gevaarlijk zijn, maar omdat het er te veel zijn, pak het gewoon net zo aan als met ander wild.quote:Op maandag 6 juli 2026 12:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
"We" is natuurlijk een clubje activisten en die Rewilding figuren.
juistquote:Op maandag 6 juli 2026 12:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik bedoel hou het gewoon simpel, wolfen schiet je niet af omdat ze gevaarlijk zijn, maar omdat het er te veel zijn, pak het gewoon net zo aan als met ander wild.
quote:Jagers moeten recordaantal wilde zwijnen afschieten op Veluwe:
'Er is veel wild, nou en?'
Jagers moeten flink aan de bak op de Veluwe.
Door voedselrijke jaren zijn de aantallen grofwild geëxplodeerd. In de komende maanden worden zo'n 11.700 wilde dieren afgeschoten.
Een recordaantal. Al gaat dat ecoloog Geert Groot Bruinderink niet ver genoeg.
quote:AI-overzicht
Er is geen exact landelijk totaalcijfer bekend voor het huidige seizoen.
Het afschot van wilde zwijnen verschilt per provincie en wordt gereguleerd via faunabeheerplannen.
De belangrijkste actuele cijfers:
Veluwe (Gelderland): Hier leeft de grootste populatie van Nederland.
Om overlast te beperken en de stand op peil te houden, is in bepaalde jaren een afschot van duizenden zwijnen noodzakelijk; in eerdere seizoenen liep dit op tot recordaantallen van 6.000 tot bijna 9.000 dieren.
Tegenwoordig wordt de populatie mede beïnvloed door de aanwezigheid van de wolf.Noord-Brabant & Limburg:
Buiten de aangewezen leefgebieden geldt een zogeheten 'nulstand', wat betekent dat alle zwijnen die daar worden waargenomen in principe worden afgeschoten om verspreiding van dierziekten te voorkomen.
Nou ja, dat is dan ook wat bijna iedereen wil maar dat wordt continu gefrustreerd door activisten, Stichting Faunabeheer en overige idioten. Zeg maar de figuren die een wake gaan houden voor een fucking wolf.quote:Op maandag 6 juli 2026 12:43 schreef raptorix het volgende:
Ik bedoel hou het gewoon simpel, wolfen schiet je niet af omdat ze gevaarlijk zijn, maar omdat het er te veel zijn, pak het gewoon net zo aan als met ander wild.
Ja volgens mij zijn er miljoenen gestoken in 1 enkele wolf die een keer een klein hapje heeft gedaan uit schrik.quote:Op maandag 6 juli 2026 12:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou ja, dat is dan ook wat bijna iedereen wil maar dat wordt continu gefrustreerd door activisten, Stichting Faunabeheer en overige idioten. Zeg maar de figuren die een wake gaan houden voor een fucking wolf.![]()
AchJa in NWS / Onrust Renswoude bij herdenking probleemwolf bram
AchJa in NWS / De plaats van de wolf in NL #16 weer mag een wolf afgeschoten worden
Vooral het filmpje is hilarisch: RTL Nieuws.![]()
maar slecht 100.000 euro in 10.000 gedode wilde zwijnen, dus door elkaar valt het meequote:Op maandag 6 juli 2026 12:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja volgens mij zijn er miljoenen gestoken in 1 enkele wolf die een keer een klein hapje heeft gedaan uit schrik.
Dus ze zijn ongevaarlijk ?quote:Op maandag 6 juli 2026 12:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
En ik zie geen enkele reden waarom je wolfen bewust zou moeten afschieten, we willen toch natuur in Nederland? Dan moet je niet gaan klagen als er fokschapen af en toe gepakt worden, zet ze maar lekker binnen of achter een fatsoenlijk hek, of koop een goede waakhond.
Nee, maar beetje in de categorie wild zwijn, minder gevaarlijk dan een koe of hooglander, of een wild paard.quote:
Ga je onzin ergens anders verkondigen johquote:Op maandag 6 juli 2026 13:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee, maar beetje in de categorie wild zwijn, minder gevaarlijk dan een koe of hooglander, of een wild paard.
Wat is er exact onzin aan?quote:Op maandag 6 juli 2026 13:32 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Ga je onzin ergens anders verkondigen joh
Er is een verschil tussen natuur en wildernis. En wat hebben mensen aan de natuur als ze niet helemaal zeker zijn van de veiligheid om er te wandelen ? Dat gaat door deze roofdieren straks echt een probleem worden als ze zich zo hard mogen vermenigvuldigen.quote:Op maandag 6 juli 2026 12:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
we willen wel natuur voor recreatie en m te wandelen ,maar niet voor zulke rotbeesten tegen te komen ,zeg,quote:Op maandag 6 juli 2026 12:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
En ik zie geen enkele reden waarom je wolfen bewust zou moeten afschieten, we willen toch natuur in Nederland?
Dan moet je niet gaan klagen als er fokschapen af en toe gepakt worden, zet ze maar lekker binnen of achter een fatsoenlijk hek, of koop een goede waakhond.
quote:Na plannen om wolf sneller af te schieten: 'Dit is nodig'
Binnen enkele dagen kunnen wolven in Nederland sneller de kogel krijgen.
Staatssecretaris Silvio Erkens (Landbouw) heeft een nieuwe wolvenwet eigenhandig ingevoerd en daarbij de Tweede Kamer gepasseerd.
In de bossen op de Utrechtse heuvelrug bij Austerlitz zijn de mensen voorstander van deze wet.
quote:Schapenhouders reden donderdagavond met een kar vol dode schapen naar het gemeentehuis in Oldebroek, uit protest tegen aanvallen van de wolf. Aanleiding was een wolvenaanval eerder die nacht, waarbij bijna twintig schapen om het leven kwamen. Tientallen boeren en sympathisanten kwamen met trekkers naar het gemeentehuis om aandacht te vragen voor het groeiende wolvenprobleem.
Wolvenprotest Oldebroek: boeren eisen hardere aanpak
Bij het protest droegen actievoerders spandoeken met leuzen als "geen discussie meer, schiet de wolf neer". Ze vertelden aan lokale media dat de wolvenaanvallen niet alleen financiële schade opleveren, maar ook grote emotionele impact hebben op veehouders die soms hun hele bedrijf zien wegvallen.
Volgens de demonstranten blijven schapen na een aanval regelmatig zwaargewond achter, wat volgens hen niets meer met dierenwelzijn te maken heeft. Ze pleiten voor snellere ingrepen bij zogeheten probleemwolven, in plaats van het permanent binnenhouden van hun dieren.
Toevallig vond diezelfde avond nog een tweede demonstratie plaats bij het gemeentehuis, van honderden mensen die protesteerden tegen het besluit van het nieuwe college om de regenboogvlag niet langer te hijsen. Beide protesten waren onafhankelijk van elkaar georganiseerd, maar kwamen op hetzelfde moment samen.
Kabinet versoepelt regels rond probleemwolf
Voor het afschieten van een probleemwolf is een vergunning van de provincie nodig. Het kabinet paste voor de zomer enkele regels aan zodat provincies sneller kunnen ingrijpen: de beschermingsstatus van de wolf ging omlaag en het vergunningsproces werd versneld. Boeren mogen wolven op eigen terrein voortaan ook zonder vergunning verjagen met licht en geluid.
Staatssecretaris Erkens noemde eerder als reden voor de versoepeling dat wolven steeds minder schuw zijn geworden, terwijl het draagvlak voor het dier afneemt en het onderwerp tot flinke polarisatie leidt.
Gelderland voert eigen, strenger wolvenbeleid
Naar aanleiding van de nieuwe landelijke regels startte Gelderland woensdag met een aangescherpt wolvenbeleid. Wolven die mensen of honden benaderen, mogen daardoor weer schuw gemaakt worden met zogenoemde aversieve conditionering. Concreet betekent dit dat de Faunabeheereenheid Gelderland in beperkte situaties paintballgeweren en rubberen kogels mag inzetten als een wolf gevaarlijk gedrag vertoont.
Het ministerie van Landbouw, Visserij, Voedselzekerheid en Natuur legde vast wanneer een wolf als probleemwolf geldt: als het dier mensen verwondt of agressief reageert, of als het binnen twee weken twee keer vee aanvalt in een stal of achter een raster. Ook telt mee of pogingen om het dier af te schrikken zonder resultaat blijven.
Bekijk deze YouTube-videoquote:"Onze kinderen moeten dat allemaal respecteren!", zei de boer die met een kar met doden schapen langs de kinderen van het dorp rijdt...
Dat ze er lang niet waren, was niet het gevolg van beleid o.i.d.quote:Op maandag 6 juli 2026 12:17 schreef deedeetee het volgende:
[..]
dat kwam omdat men de wolven het land uit heeft geschoten vanwege schade voor mens en dierquote:Op zaterdag 11 juli 2026 05:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat ze er lang niet waren, was niet het gevolg van beleid o.i.d.
Er werd ooit op alles geschoten.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 09:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat kwam omdat men de wolven het land uit heeft geschoten vanwege schade voor mens en dier
ja ik had vroeger ook een 5,5 mm buks, dat mocht gewoonquote:
Jij geniet wel van zo'n schot hagel in je reet?quote:Op zaterdag 11 juli 2026 10:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja ik had vroeger ook een 5,5 mm buks, dat mocht gewoon
ook met hagel, nou dat vinden wolven niet fijn hoor, jij ook niet , een schot hagel in je reet
nou daar werd je niet blij van , gaan dwars door je broek heenquote:Op zaterdag 11 juli 2026 10:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jij geniet wel van zo'n schot hagel in je reet?
Mag nog steeds hoor, sterker nog, tegenwoordig zijn de regels een stuk ruimer dan vroeger vwb buksen. Vroeger was de Sheridan 5.5 pompbuks wel een beetje het zwaarste wat je kon kopen. Tegenwoordig gaat het een stuk verder.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 10:08 schreef michaelmoore het volgende:
ja ik had vroeger ook een 5,5 mm buks, dat mocht gewoon
Ofwel gezond verstand.quote:Op zaterdag 11 juli 2026 09:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat kwam omdat men de wolven het land uit heeft geschoten vanwege schade voor mens en dier
ja ook op duiven, spreeuwen , eksters zoveel je maar wilde , maar niet op honden en katten want die waren van iemandquote:
Ik kom bijna dagelijks in het bos en in weides. Eigenlijk nooit last van teken. Waar in de buurt zit je moeder in Limburg. De laatste keer dat er hier een was, was begin mei. Die is maar een paar dagen geweest, was op doorreis.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 12:29 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Of teken.
Mijn moeder woont in Limburg, bij haar in de buurt is een poosje geleden een aantal keer een wolf gezien. Gister zei ze dat ze al een poos niet in het bos geweest is. Niet vanwege die wolf, maar vanwege teken, die zijn er ontzettend veel daar. Veel hondeneigenaren wandelen ook al maanden niet in het bos met hun honden. Hoe zou je nu wat meer balans in de natuur kunnen brengen?
Moeder zit ten westen van Venlo. Was al ff geleden die wolf ja. Weet niet of er nu daadwerkelijk zoveel teken zijn, of dat dat meer een roodkapje-verhaal is ook. Zie op tekenradar geen meldingen in het gebied, en ook lyme dichtheid is er lang niet zo hoog als in oost Gelderland/Overijssel/Drenthe en Groningen. Maar schijnbaar kiezen mensen ervoor niet het bos in te gaan vanwege de teken.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 13:31 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik kom bijna dagelijks in het bos en in weides. Eigenlijk nooit last van teken. Waar in de buurt zit je moeder in Limburg. De laatste keer dat er hier een was, was begin mei. Die is maar een paar dagen geweest, was op doorreis.
meer toezichtquote:Op dinsdag 14 juli 2026 12:29 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
. Veel hondeneigenaren wandelen ook al maanden niet in het bos met hun honden. Hoe zou je nu wat meer balans in de natuur kunnen brengen?
Ah dat was dezelfde wolf dan ja. Ik zit ook ten westen van Venlo. Die was toen een paar keer gesignaleerd bij Maasbree, Helden Panningen en hier iook wat schapen verorberd. Of dat niet eens eigenlijk, voor dood laten liggen.quote:Op woensdag 15 juli 2026 11:41 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Moeder zit ten westen van Venlo. Was al ff geleden die wolf ja. Weet niet of er nu daadwerkelijk zoveel teken zijn, of dat dat meer een roodkapje-verhaal is ook. Zie op tekenradar geen meldingen in het gebied, en ook lyme dichtheid is er lang niet zo hoog als in oost Gelderland/Overijssel/Drenthe en Groningen. Maar schijnbaar kiezen mensen ervoor niet het bos in te gaan vanwege de teken.
Zelfde wolf ja.quote:Op woensdag 15 juli 2026 14:09 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ah dat was dezelfde wolf dan ja. Ik zit ook ten westen van Venlo. Die was toen een paar keer gesignaleerd bij Maasbree, Helden Panningen en hier iook wat schapen verorberd. Of dat niet eens eigenlijk, voor dood laten liggen.
minder toezicht , gewoon alle kindjes op laten etenquote:
Er moeten er ook een aantal overblijvenquote:Op woensdag 15 juli 2026 15:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
minder toezicht , gewoon alle kindjes op laten eten
niet teveel danquote:Op woensdag 15 juli 2026 15:32 schreef vrijgevochten het volgende:
[..]
Er moeten er ook een aantal overblijven
Van de A12.quote:Op woensdag 15 juli 2026 11:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Waar ga je dat van betalen, en waar ga je daar de mensen voor vandaan halen?
Ja tuurlijk want wolven eten nooit mensenvlees als er ander vlees voorradig is.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 14:00 schreef quo_ het volgende:
Voor wie nog steeds in het sprookje gelooft dat de wolf schuw is en niet in de buurt van mensen en huizen zal aanvallen.
’Wolf valt jongen (2) aan tijdens barbecue in Toscane: hond van gezin offert zichzelf op om kind te redden’
Lees ook vooral de laatste alinea. Kennelijk regeert daar de dierenpartij in de gemeente.
https://www.telegraaf.nl/(...)edden/159135096.html
Heb je de laatste alinea wel gelezenquote:Op vrijdag 24 juli 2026 14:29 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ja tuurlijk want wolven eten nooit mensenvlees als er ander vlees voorradig is.![]()
Maar wat gaan ze doen als je ze alleen een mens en verder geen dier zien om te grijpen ? De schijnwaarheid dat wolven geen mensen aan zullen vallen is bewezen onwaar. Het gaat nog veel erger worden. Ieder weldenkend mens kan dat zien.
Als 1 wolf niet schuw is zijn alle wolven overal altijd niet schuw?quote:Op vrijdag 24 juli 2026 14:00 schreef quo_ het volgende:
Voor wie nog steeds in het sprookje gelooft dat de wolf schuw is en niet in de buurt van mensen en huizen zal aanvallen.
’Wolf valt jongen (2) aan tijdens barbecue in Toscane: hond van gezin offert zichzelf op om kind te redden’
Lees ook vooral de laatste alinea. Kennelijk regeert daar de dierenpartij in de gemeente.
https://www.telegraaf.nl/(...)edden/159135096.html
Ik geloof niet in onwaarheden. Wolven zouden zeer schuw zijn en mensen uit de weg gaan. Klopt niks van. Ook onwaar dus. Sommige wolven zijn ( nog ) schuw maar lang niet alle wolven. Daarvoor zouden ze ergens moeten verblijven waar zelden mensen komen. Nu en leven ze in een gebied waar ook vaker mensen zijn en dus verliezen ze hun hun schuwheid.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 15:17 schreef vrijgevochten het volgende:
[..]
Heb je de laatste alinea wel gelezen
In de natuur inderdaadquote:Op vrijdag 24 juli 2026 18:44 schreef deedeetee het volgende:
Daarvoor zouden ze ergens moeten verblijven waar zelden mensen komen.
Nederland heeft geen natuur, alleen wandel- en recreatieparkenquote:
quote:AI-overzicht
Je kunt een toegangskaartje voor Het Nationale Park De Hoge Veluwe kopen via de officiële website of bij de ingangen van het park.
Een kaartje kost ¤ 13,85 voor volwassenen (vanaf 13 jaar) en ¤ 6,95 voor kinderen van 6 tot 13 jaar; kinderen tot 6 jaar zijn gratis.
Het Nationale Park De Hoge Veluwe
quote:Op vrijdag 24 juli 2026 15:17 schreef vrijgevochten het volgende:
Heb je de laatste alinea wel gelezen
Natuurlijk weet de ecomaffia het weer beter ook al waren ze er niet eens bij aanwezig...quote:De lokale autoriteiten spreken het verhaal van het gezin tegen. Ze zeggen dat de wolf niet op het gezin is afgekomen, meldt de Belgische krant HLN. Uit een reconstructie van een taskforce zou zijn gebleken dat de wolf alleen geïnteresseerd was in de hond, niet in de aanwezige mensen.
Dat kan helemaal niet in Nederland.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 12:29 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Of teken.
Mijn moeder woont in Limburg, bij haar in de buurt is een poosje geleden een aantal keer een wolf gezien. Gister zei ze dat ze al een poos niet in het bos geweest is. Niet vanwege die wolf, maar vanwege teken, die zijn er ontzettend veel daar. Veel hondeneigenaren wandelen ook al maanden niet in het bos met hun honden. Hoe zou je nu wat meer balans in de natuur kunnen brengen?
Waarom willen we dan allemaal in de natuur wandelen?quote:Op zaterdag 25 juli 2026 09:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nederland heeft geen natuur, alleen wandel- en recreatieparken
alle Europese landen hebben natuur , behalve Nederland , wij hebben polders in onze Delta en het park Hoge Veluwe, waar je een toegangskaartje moet kopen
https://hogeveluwe.nl/plan-je-bezoek/activiteiten
Maar dat is wel heel mooi , met herten , wolven en activiteiten
[ afbeelding ]
[..]
je lunt er ook fietsen en lekker eten en vogels kijken het is best een groot parkquote:Op zaterdag 25 juli 2026 15:26 schreef vrijgevochten het volgende:
[..]
Waarom willen we dan allemaal in de natuur wandelen?
En ons dan verbazen over de aanwezigheid van een wolf.
quote:Bekend zijn de zeehonden en bruinvissen, die met enige regelmaat worden gezien.
18 miljoen mensen en maar 21 parkenquote:Op zaterdag 25 juli 2026 15:26 schreef vrijgevochten het volgende:
[..]
Waarom willen we dan allemaal in de natuur wandelen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |