abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221253306
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 12:17 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Dat doet niet ter zake, tenminste niet voor mij. Ik zie niet in waarom we moeten gedogen dat wolven de vrijheid in de natuur en in de weilanden met hun bloeddorst verpesten. We hebben het heel lang zonder wolven in dit land gedaan en dat beviel volgens mij prima.
En ik zie geen enkele reden waarom je wolfen bewust zou moeten afschieten, we willen toch natuur in Nederland? Dan moet je niet gaan klagen als er fokschapen af en toe gepakt worden, zet ze maar lekker binnen of achter een fatsoenlijk hek, of koop een goede waakhond.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_221253331
quote:

[..]
Dat doet niet ter zake, tenminste niet voor mij. Ik zie niet in waarom we moeten gedogen dat wolven de vrijheid in de natuur en in de weilanden met hun bloeddorst verpesten. We hebben het heel lang zonder wolven in dit land gedaan en dat beviel volgens mij prima.
Wij verpesten de natuur, de wolf juist niet
  maandag 6 juli 2026 @ 12:37:36 #203
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 6 juli 2026 @ 12:39:59 #204
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221253513
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 12:19 schreef raptorix het volgende:
En ik zie geen enkele reden waarom je wolfen bewust zou moeten afschieten, we willen toch natuur in Nederland? Dan moet je niet gaan klagen als er fokschapen af en toe gepakt worden, zet ze maar lekker binnen of achter een fatsoenlijk hek, of koop een goede waakhond.
"We" is natuurlijk een clubje activisten en die Rewilding figuren.
  maandag 6 juli 2026 @ 12:40:21 #205
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221253518
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 12:23 schreef vrijgevochten het volgende:

[..]
Wij verpesten de natuur, de wolf juist niet
Nederland heeft geen natuur, alleen parkachtige wandel , fiets , paardrij , kampeer en recreatie gebieden, daar zin wolven niet gewenst, paardenschrikken schapen gaan dood en voor kinderen kunnen dan niet vrij bewegen met klootschieten enzo

[ Bericht 10% gewijzigd door michaelmoore op 06-07-2026 12:51:53 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221253537
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 12:39 schreef AchJa het volgende:

[..]
"We" is natuurlijk een clubje activisten en die Rewilding figuren.
Ik bedoel hou het gewoon simpel, wolfen schiet je niet af omdat ze gevaarlijk zijn, maar omdat het er te veel zijn, pak het gewoon net zo aan als met ander wild.
  maandag 6 juli 2026 @ 12:48:10 #207
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221253565
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 12:43 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik bedoel hou het gewoon simpel, wolfen schiet je niet af omdat ze gevaarlijk zijn, maar omdat het er te veel zijn, pak het gewoon net zo aan als met ander wild.
juist

sommige gebieden mogen ze niet komen , dus een NULL stand , andere gebieden een beperkt aantal , de Oostvaardersplassen bijvoorbeeld

quote:
Jagers moeten recordaantal wilde zwijnen afschieten op Veluwe:
'Er is veel wild, nou en?'
Jagers moeten flink aan de bak op de Veluwe.
Door voedselrijke jaren zijn de aantallen grofwild geëxplodeerd. In de komende maanden worden zo'n 11.700 wilde dieren afgeschoten.
Een recordaantal. Al gaat dat ecoloog Geert Groot Bruinderink niet ver genoeg.
quote:
AI-overzicht
Er is geen exact landelijk totaalcijfer bekend voor het huidige seizoen.

Het afschot van wilde zwijnen verschilt per provincie en wordt gereguleerd via faunabeheerplannen.

De belangrijkste actuele cijfers:
Veluwe (Gelderland): Hier leeft de grootste populatie van Nederland.

Om overlast te beperken en de stand op peil te houden, is in bepaalde jaren een afschot van duizenden zwijnen noodzakelijk; in eerdere seizoenen liep dit op tot recordaantallen van 6.000 tot bijna 9.000 dieren.

Tegenwoordig wordt de populatie mede beïnvloed door de aanwezigheid van de wolf.Noord-Brabant & Limburg:

Buiten de aangewezen leefgebieden geldt een zogeheten 'nulstand', wat betekent dat alle zwijnen die daar worden waargenomen in principe worden afgeschoten om verspreiding van dierziekten te voorkomen.

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 06-07-2026 12:58:52 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 6 juli 2026 @ 12:50:06 #208
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_221253581
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 12:43 schreef raptorix het volgende:
Nou ja, dat is dan ook wat bijna iedereen wil maar dat wordt continu gefrustreerd door activisten, Stichting Faunabeheer en overige idioten. Zeg maar de figuren die een wake gaan houden voor een fucking wolf. :')

AchJa in NWS / Onrust Renswoude bij herdenking probleemwolf bram
AchJa in NWS / De plaats van de wolf in NL #16 weer mag een wolf afgeschoten worden

Vooral het filmpje is hilarisch: RTL Nieuws. :') _O-

pi_221253589
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 12:50 schreef AchJa het volgende:

[..]
Nou ja, dat is dan ook wat bijna iedereen wil maar dat wordt continu gefrustreerd door activisten, Stichting Faunabeheer en overige idioten. Zeg maar de figuren die een wake gaan houden voor een fucking wolf. :')

AchJa in NWS / Onrust Renswoude bij herdenking probleemwolf bram
AchJa in NWS / De plaats van de wolf in NL #16 weer mag een wolf afgeschoten worden

Vooral het filmpje is hilarisch: RTL Nieuws. :') _O-
Ja volgens mij zijn er miljoenen gestoken in 1 enkele wolf die een keer een klein hapje heeft gedaan uit schrik.
  maandag 6 juli 2026 @ 13:07:33 #210
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221253769
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 12:51 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ja volgens mij zijn er miljoenen gestoken in 1 enkele wolf die een keer een klein hapje heeft gedaan uit schrik.
maar slecht 100.000 euro in 10.000 gedode wilde zwijnen, dus door elkaar valt het mee
pi_221253982
Het gaat ook helemaal niet om gevaar voor mensen. Maar inderdaad dat het er te veel zijn en dat ze gaan domesticeren. Het is niet normaal dat ze zo vaak gezien worden (dagelijks een paar keer), daar zijn ze eigenlijk te schuw voor. De goedgekeurde omheiningen werken ook niet, de wolven zijn steeds net een tikje slimmer en beter. Eigenlijk pakken ze geen paarden, maar de laatste tijd wel erg veel. Eenmaal de smaak te pakken en het gemak waar dat mee gaat. Je ziet dat ook steeds in bepaalde regio's, dat die wolven daar aan begonnen zijn.

En dan zitten we in de paardenwereld al 20 jaar te hameren op paarden terug naar de natuur, leven in kuddeverband, dag en nacht buiten. Nu is dat eindelijk heel normaal en zijn alle voordelen daarvan duidelijk zichtbaar en dan moeten we ze weer gaan ophokken?

Verder vind ik het voor de wolven zelf ook zielig. Die zijn hier ook duidelijk niet happy en zichzelf.
pi_221254034
quote:

[..]
Dus ze zijn ongevaarlijk ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_221254100
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 13:20 schreef StaceySinger het volgende:

[..]
Dus ze zijn ongevaarlijk ?
Nee, maar beetje in de categorie wild zwijn, minder gevaarlijk dan een koe of hooglander, of een wild paard.
pi_221254153
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 13:27 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nee, maar beetje in de categorie wild zwijn, minder gevaarlijk dan een koe of hooglander, of een wild paard.
Ga je onzin ergens anders verkondigen joh
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_221254157
quote:
0s.gif Op maandag 6 juli 2026 13:32 schreef StaceySinger het volgende:

[..]
Ga je onzin ergens anders verkondigen joh
Wat is er exact onzin aan?
  maandag 6 juli 2026 @ 13:43:21 #216
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_221254220
quote:

[..]
Er is een verschil tussen natuur en wildernis. En wat hebben mensen aan de natuur als ze niet helemaal zeker zijn van de veiligheid om er te wandelen ? Dat gaat door deze roofdieren straks echt een probleem worden als ze zich zo hard mogen vermenigvuldigen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 6 juli 2026 @ 16:36:50 #217
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221255274
https://www.rtvutrecht.nl(...)8Iw4A238lIC_G2XCKOdA

ze hebben hem een uur te laat doodgeschoten , dat vind de partij van de dieren zielig
  maandag 6 juli 2026 @ 16:37:57 #218
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221255285
quote:

[..]
En ik zie geen enkele reden waarom je wolfen bewust zou moeten afschieten, we willen toch natuur in Nederland?

Dan moet je niet gaan klagen als er fokschapen af en toe gepakt worden, zet ze maar lekker binnen of achter een fatsoenlijk hek, of koop een goede waakhond.
we willen wel natuur voor recreatie en m te wandelen ,maar niet voor zulke rotbeesten tegen te komen ,zeg,

gewoon geen gevaarlijke beesten svp, liever een schaap, lama , hert een geit dan een wolf of een zwijn of wat er nog meer aan ellende verzonnen wordt
quote:
Na plannen om wolf sneller af te schieten: 'Dit is nodig'
Binnen enkele dagen kunnen wolven in Nederland sneller de kogel krijgen.
Staatssecretaris Silvio Erkens (Landbouw) heeft een nieuwe wolvenwet eigenhandig ingevoerd en daarbij de Tweede Kamer gepasseerd.
In de bossen op de Utrechtse heuvelrug bij Austerlitz zijn de mensen voorstander van deze wet.

[ Bericht 12% gewijzigd door michaelmoore op 07-07-2026 20:34:16 ]
  vrijdag 10 juli 2026 @ 10:03:04 #219
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221291617
Is er een nieuwe aanpak van de wolf nodig net als in Duitsland ??

https://www.telegraaf.nl/(...)nodig/158536437.html

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 10-07-2026 18:56:06 ]
pi_221295746
Boeren rijden kar met dode schapen naar gemeentehuis Oldebroek

quote:
Schapenhouders reden donderdagavond met een kar vol dode schapen naar het gemeentehuis in Oldebroek, uit protest tegen aanvallen van de wolf. Aanleiding was een wolvenaanval eerder die nacht, waarbij bijna twintig schapen om het leven kwamen. Tientallen boeren en sympathisanten kwamen met trekkers naar het gemeentehuis om aandacht te vragen voor het groeiende wolvenprobleem.

Wolvenprotest Oldebroek: boeren eisen hardere aanpak
Bij het protest droegen actievoerders spandoeken met leuzen als "geen discussie meer, schiet de wolf neer". Ze vertelden aan lokale media dat de wolvenaanvallen niet alleen financiële schade opleveren, maar ook grote emotionele impact hebben op veehouders die soms hun hele bedrijf zien wegvallen.

Volgens de demonstranten blijven schapen na een aanval regelmatig zwaargewond achter, wat volgens hen niets meer met dierenwelzijn te maken heeft. Ze pleiten voor snellere ingrepen bij zogeheten probleemwolven, in plaats van het permanent binnenhouden van hun dieren.

Toevallig vond diezelfde avond nog een tweede demonstratie plaats bij het gemeentehuis, van honderden mensen die protesteerden tegen het besluit van het nieuwe college om de regenboogvlag niet langer te hijsen. Beide protesten waren onafhankelijk van elkaar georganiseerd, maar kwamen op hetzelfde moment samen.

Kabinet versoepelt regels rond probleemwolf
Voor het afschieten van een probleemwolf is een vergunning van de provincie nodig. Het kabinet paste voor de zomer enkele regels aan zodat provincies sneller kunnen ingrijpen: de beschermingsstatus van de wolf ging omlaag en het vergunningsproces werd versneld. Boeren mogen wolven op eigen terrein voortaan ook zonder vergunning verjagen met licht en geluid.

Staatssecretaris Erkens noemde eerder als reden voor de versoepeling dat wolven steeds minder schuw zijn geworden, terwijl het draagvlak voor het dier afneemt en het onderwerp tot flinke polarisatie leidt.

Gelderland voert eigen, strenger wolvenbeleid
Naar aanleiding van de nieuwe landelijke regels startte Gelderland woensdag met een aangescherpt wolvenbeleid. Wolven die mensen of honden benaderen, mogen daardoor weer schuw gemaakt worden met zogenoemde aversieve conditionering. Concreet betekent dit dat de Faunabeheereenheid Gelderland in beperkte situaties paintballgeweren en rubberen kogels mag inzetten als een wolf gevaarlijk gedrag vertoont.

Het ministerie van Landbouw, Visserij, Voedselzekerheid en Natuur legde vast wanneer een wolf als probleemwolf geldt: als het dier mensen verwondt of agressief reageert, of als het binnen twee weken twee keer vee aanvalt in een stal of achter een raster. Ook telt mee of pogingen om het dier af te schrikken zonder resultaat blijven.
  vrijdag 10 juli 2026 @ 19:12:31 #221
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221295852
https://www.facebook.com/share/v/19Cza1Wd7h/
quote:
"Onze kinderen moeten dat allemaal respecteren!", zei de boer die met een kar met doden schapen langs de kinderen van het dorp rijdt...
Bekijk deze YouTube-video
pi_221299827
quote:

[..]
Dat ze er lang niet waren, was niet het gevolg van beleid o.i.d.
  zaterdag 11 juli 2026 @ 09:42:18 #223
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221300571
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 05:03 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat ze er lang niet waren, was niet het gevolg van beleid o.i.d.
dat kwam omdat men de wolven het land uit heeft geschoten vanwege schade voor mens en dier
pi_221300988
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 09:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dat kwam omdat men de wolven het land uit heeft geschoten vanwege schade voor mens en dier
Er werd ooit op alles geschoten.
  zaterdag 11 juli 2026 @ 10:08:22 #225
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221300996
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2026 10:06 schreef Halcon het volgende:

[..]
Er werd ooit op alles geschoten.
ja ik had vroeger ook een 5,5 mm buks, dat mocht gewoon

ook met hagel, nou dat vinden wolven niet fijn hoor, jij ook niet , een schot hagel in je reet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')