Ik 'gun' het Mercedes ook niet echt, moet ik eerlijk zeggen.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 11:45 schreef Nizno het volgende:
[..]
het seizoen is nog niet eens begonnen en nu al het misgunnen?
Typisch.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 11:45 schreef Nizno het volgende:
[..]
het seizoen is nog niet eens begonnen en nu al het misgunnen?
Hopen mag altijd. Maar ik heb Russell wel wat hoger zitten. Die zou niet zo onverdiend als Norris zijn in een dergelijk scenario.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 11:52 schreef Jane het volgende:
Maar goed, mocht Mercedes er idd met kop en schouders bovenuit steken, dan zet ik mijn geld op Antonelli voor WDC.
Het wereldkampioenschap van Norris is onverdiend volgend jou? En waarom dan wel?quote:Op vrijdag 30 januari 2026 11:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hopen mag altijd. Maar ik heb Russell wel wat hoger zitten. Die zou niet zo onverdiend als Norris zijn in een dergelijk scenario.
Leclerc komt in ieder geval in de buurt van de tijd van Russell. Rijdt een 1:16.9 (tegen de 1:16.4 van Russell gisteren)quote:Op vrijdag 30 januari 2026 11:47 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik 'gun' het Mercedes ook niet echt, moet ik eerlijk zeggen.Dan gun ik het Ferrari bijv. veel meer. Maar dan wel met Leclerc.
Russell is erg consistent (geweest) idd, maar is zie in Antonelli bepaalde dingen die je bij weinig anderen ziet, behalve Verstappen. Denk ook wel dat het nog een beetje vroeg is voor hem en dat hij nog te onbesuisd is om het een heel seizoen vol te houden, maar uiteindelijk wordt hij beter dan Russell, denk ik.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 11:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hopen mag altijd. Maar ik heb Russell wel wat hoger zitten. Die zou niet zo onverdiend als Norris zijn in een dergelijk scenario.
Laten we de eerste paar races eens afwachtenquote:Op vrijdag 30 januari 2026 12:12 schreef Jane het volgende:
[..]
Russell is erg consistent (geweest) idd, maar is zie in Antonelli bepaalde dingen die je bij weinig anderen ziet, behalve Verstappen. Denk ook wel dat het nog een beetje vroeg is voor hem en dat hij nog te onbesuisd is om het een heel seizoen vol te houden, maar uiteindelijk wordt hij beter dan Russell, denk ik.
Anyway, mijn echte boude voorspelling voor komend seizoen is dat Verstappen 'gewoon' kampioen wordt.
Mooi gezegd. Russell was mega consistent vorig seizoen. Kimi’s laatste resultaat een P15. George P5. In kwali heeft Kimi zeker goede momenten, maar over het algemeen gezien blijft Russell altijd koel, weinig incidenten, alle races gefinisht.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 12:12 schreef Jane het volgende:
[..]
Russell is erg consistent (geweest) idd, maar is zie in Antonelli bepaalde dingen die je bij weinig anderen ziet, behalve Verstappen. Denk ook wel dat het nog een beetje vroeg is voor hem en dat hij nog te onbesuisd is om het een heel seizoen vol te houden, maar uiteindelijk wordt hij beter dan Russell, denk ik.
Anyway, mijn echte boude voorspelling voor komend seizoen is dat Verstappen 'gewoon' kampioen wordt.
8e titel confirmed.quote:
🥳quote:
Wat ik er zo af en toe van meekrijg, is bij Mercedes alles het strakst geregeld. Een organisatie die staat als een huis. Zou me dus niks verbazen als Mercedes het goed voor elkaar heeft dit jaar, maar of dat beter is dan alle andere teams is een tweede.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 11:31 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Al twee jaar horen we over de mogelijkheid van een herhaling van 2014.
Nu zijn er de eerste voorzichtige geluiden dat Mercedes er weleens met kop en schouders bovenuit zou kunnen steken.
[..]
Eens over Antonelli. En ik denk ook dat Verstappen sowieso een goede kans heeft op het kampioenschap. Zeker in de eerste helft kan hij een flink verschil maken, omdat hij met zijn talent alle kneepjes van de nieuwe auto waarschijnlijk sneller dan de meeste andere onder de knie zal hebben.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 12:12 schreef Jane het volgende:
[..]
Is nog naar de vraag of de RB motor heel blijft.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 21:15 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Eens over Antonelli. En ik denk ook dat Verstappen sowieso een goede kans heeft op het kampioenschap. Zeker in de eerste helft kan hij een flink verschil maken, omdat hij met zijn talent alle kneepjes van de nieuwe auto waarschijnlijk sneller dan de meeste andere onder de knie zal hebben.
Als hij maar snel is, dan komt het met de betrouwbaarheid ook wel goed.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 21:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Is nog naar de vraag of de RB motor heel blijft.
En dit was dan nog een test om te testen voor de tests.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 23:00 schreef ESF1Gamer het volgende:
Jullie weten toch dat de wintertests niks zeggen
Op 16 september 2025.quote:
quote:
Doe rustig aan. Geef seintje aan mij, nattekat of stig als de OP geupdate moet worden.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 15:40 schreef shiz het volgende:
Ja, ik ga binnenkort wel met de OP inhoud aan de slag. Meestal als de laatste livery bekend is, komt 'ie dan ter final update. Geloof Cadillac 9 Feb. Maar de countdown timer onderin is al up to date.
Omdat hij met die auto veel meer afstand dan 2 punten had moeten hebben. Hetzelfde geld voor Piastri, ze hebben gewoon niet het maximale uit hun materiaal gehaald. Had Max, en ik denk ook Russel in dat ding gezeten was het halverwege het seizoen beslist geweest. Niet alleen Norris schuld trouwens Mclaren maakte vaak ook rare strategische calls. Niet onverdiend, maar het is wel een beetje een papieren WDC, waarin niet de beste rijder won. Als zelfs de paddock zelf het daarover eens is....quote:Op vrijdag 30 januari 2026 11:59 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het wereldkampioenschap van Norris is onverdiend volgend jou? En waarom dan wel?
In ieder geval goed dat je het niet onverdiend vindt.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 16:50 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Omdat hij met die auto veel meer afstand dan 2 punten had moeten hebben. Hetzelfde geld voor Piastri, ze hebben gewoon niet het maximale uit hun materiaal gehaald. Had Max, en ik denk ook Russel in dat ding gezeten was het halverwege het seizoen beslist geweest. Niet alleen Norris schuld trouwens Mclaren maakte vaak ook rare strategische calls. Niet onverdiend, maar het is wel een beetje een papieren WDC, waarin niet de beste rijder won. Als zelfs de paddock zelf het daarover eens is....
Dit is een WDC van categorie Hakinnen, iedereen weet dta Hakkinen WDC in die periode is geworden, maar we hebben het als het over die periode gaat altijd over Schumacher. Afgelopen seizoen zal ook zo de boeken in gaan, Norris WDC maar over Verstappen zal veel langer nagepraat worden.
Prachtig artikel.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 16:09 schreef Starflyer het volgende:
Voor een volledig overzicht van de wijzigingen en gevolgen dit seizoen is dit wel een goed artikel.
https://wgmotorsport.hu/cikk/total-reset
Inderdaad, zeer de moeite waar dat artikel.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 19:27 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Prachtig artikel.
Enige wat mij nogal opvalt is deze zin "In a way, 2026 introduces the era of “ERS chess."""
ERS kennen we al sinds 2014. Het concept is bekend, en wat krijgt de kijker eigenlijk mee van het hele ERS-spelletje? Nou, eigenlijk bar weinig. Af en toe een accuload-graphicje tijdens een "battle", en dat is het. En ja, je hebt meer elektro ter beschikking, en je moet ook meer opladen. Maar dat is voor iedereen hetzelfde, dus in hoeverre wordt dat nu echt een schaakspel? Zoals altijd is het puur balans vinden tussen max deployment en recharge. Zeker gezien het feit dat de soc-swing gecapped it op 4MJ.
Technologisch is het natuurlijk wel een kunstwerkje, net zoals eigenlijk ook al die vorige
Geluiden van de paddock: veel grotere acceleratie uit bochten. Norris zei dat het ERS-spelletje wel ingewikkelder is geworden. Ik denk: hele makkelijk, gewoon juiste motormodus op het juiste moment. En dan is het nog altijd het voordeel behalen met simpelweg een betere motor, en goede ophanging//aero/setup. Het leukste zou zijn als iemand die een mindere motor heeft, dat kan compenseren met bijvoorbeeld de rest. Zoals Red Bull dat voorheen ook deed met de Renault.
Als dat waar is, dan heeft Max de afgelopen jaren daar het meeste van allemaal op geoefend, en hij heeft het veel beter on de knie gekregen dan Albon, Gasly, Perez, Tsunoda, Lawson. Volgens mij is hij een ultieme 'throttle-whisperer', aangezien de Red Bull enorm gevoelig was en bij het minste of geringste uitbrak.quote:Shorter, lighter cars with less overall downforce will be more agile and responsive—but also less “on rails.” They’ll likely demand more subtle, continuous driver input. At the same time, they should become easier to manage right on the edge of grip: higher ride height, softer springs and longer suspension travel all make that knife-edge dance more controllable. On corner exits, drivers will have to keep working the throttle, because with the new torque characteristics and less donwforce the driven wheels can still brake traction even above 150 km/h—and the same applies in reverse under braking, as significantly longer braking zones change how the car needs to be slowed and stabilised.
...
The rears, however, will immediately feel the punch of the much more available torque on corner exit, so tyre management may become—more than ever—a question of keeping the rear tyres under control. In that sense, the best “throttle whisperers” may be rewarded. That fine throttle work won’t be made any easier by a rougher, less refined engine response, with turbo lag more or less returning as the MGU-H disappears.
Zeer uitgebreid stuk inderdaadquote:Op zaterdag 31 januari 2026 16:09 schreef Starflyer het volgende:
Voor een volledig overzicht van de wijzigingen en gevolgen dit seizoen is dit wel een goed artikel.
https://wgmotorsport.hu/cikk/total-reset
Eens, maar dat is niet meer terug te draaien nu al die grote fabrikanten erin zitten.quote:Op maandag 2 februari 2026 08:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Zeer uitgebreid stuk inderdaad
Ik blijf het jammer vinden dat ze zo ver gaan met elektrificatie in de F1.
Ik snap het wel hoor, maar het blijft eeuwig zonde. 476pk komt uit het accupakket.
Ik vind ze echt veel meer in verhouding staan. Het klopt esthetisch veel meer meer dan die grote logge bakken van de afgelopen jaren. .quote:Op zondag 1 februari 2026 00:54 schreef Sabata het volgende:
De achtervleugel van de F2 vind ik op dit moment extremer door die bolvorm die erin zit. Verder vind ik het prima dat de F1 auto wat gekrompen is naar de F2 toe, was ook nodig als je ziet dat ze in tien jaar een kwart groter werden
Maakt het zoveel uit of er nu 160pk elektrisch is of 476pk? Die brandstofmotor blijft gewoon draaien en hoorbaar. Als kijker merk je toch niks van de verhouding brandstofmotorkracht of elektromotorkrachtquote:Op maandag 2 februari 2026 08:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Zeer uitgebreid stuk inderdaad
Ik blijf het jammer vinden dat ze zo ver gaan met elektrificatie in de F1.
Ik snap het wel hoor, maar het blijft eeuwig zonde. 476pk komt uit het accupakket.
Ja dat maakt (mij in elk geval) uit.quote:Op maandag 2 februari 2026 13:10 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Maakt het zoveel uit of er nu 160pk elektrisch is of 476pk? Die brandstofmotor blijft gewoon draaien en hoorbaar. Als kijker merk je toch niks van de verhouding brandstofmotorkracht of elektromotorkracht
Waarom?quote:Op maandag 2 februari 2026 13:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja dat maakt (mij in elk geval) uit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |