abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220434037
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 09:57 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Omdat ik nu wel resultaat heb. En flink ook.
15 kilo er af in 4 maanden. :D
Mijn hele bloedwerk, cholesterol ,bloeddruk, suikerspiegel etc is eindelijk ook weer gezond. En de pijn in mijn knieën is verdwenen als sneeuw voor de zon. _O_

En dat in een paar maanden tijd. Ik vind het magisch.
Nu wel resultaat? Dat resultaat haal je toch ook gewoon als je genoeg beweegt en stopt met teveel eten? Ik snap dat het lekker snel en makkelijk werkt maar alles wat je nu opnoemt als positieve punten van het afvallen heeft niks met de injecties zelf te maken. En als je stopt met de injecties en de honger terug komt omdat je in die tijd je honger gevoel hebt weggespoten ipv je levensstijl aan te passen wat is dan je vervolgstap?
pi_220434072
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:05 schreef Questular het volgende:

[..]
Nu wel resultaat? Dat resultaat haal je toch ook gewoon als je genoeg beweegt en stopt met teveel eten? Ik snap dat het lekker snel en makkelijk werkt maar alles wat je nu opnoemt als positieve punten van het afvallen heeft niks met de injecties zelf te maken. En als je stopt met de injecties en de honger terug komt omdat je in die tijd je honger gevoel hebt weggespoten ipv je levensstijl aan te passen wat is dan je vervolgstap?
Dat lukte dus niet. Of zeg een halve kilo per jaar afvallen met veel moeite. Verders was ik al jaren stabiel qua (over)gewicht.

Ozempic is echt geweldig. *O* Nu kan ik tenminste weer bewegen, zonder pijn.

Binnenkort bespreking met mijn arts welke medicijnen ik allemaal af kan gaan bouwen. Omdat ik nu zoveel kwalen minder heb. O+
  donderdag 26 maart 2026 @ 10:27:56 #203
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220434190
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 09:37 schreef Questular het volgende:
Oprechte vraag maar waarom afvallen met injecties als het ook prima zonder kan?
Oprechte vraag maar stel je die vragen ook aan mensen die aan de bloeddrukpillen zijn? Half Nederland bijna?

De meeste users hier hebben dat "prima kunnen" al jaren geprobeerd zoals je had kunnen lezen in dit deel en het vorige. Daar zijn dezelfde vragen immers al gesteld en beantwoord. :)

[ Bericht 7% gewijzigd door ondeugend op 26-03-2026 10:39:24 ]
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_220434405
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:27 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Oprechte vraag maar stel je die vragen ook aan mensen die aan de bloeddrukpillen zijn? Half Nederland bijna?

De meeste users hier hebben dat "prima kunnen" al jaren geprobeerd zoals je had kunnen lezen in dit deel en het vorige. Daar zijn dezelfde vragen immers al gesteld en beantwoord. :)

ja ik ga de volgende keer even 30 minuten alles terugspitten ipv gewoon even een vraag stellen. En er is een verschil tussen noodzakelijke medicatie en een wondermiddel om af te vallen.
  donderdag 26 maart 2026 @ 11:21:07 #205
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220434663
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:56 schreef Questular het volgende:

[..]
ja ik ga de volgende keer even 30 minuten alles terugspitten ipv gewoon even een vraag stellen. En er is een verschil tussen noodzakelijke medicatie en een wondermiddel om af te vallen.
Nee gewoon meteen met gestrekt been er in. :D
De medische wereld is het er inmiddels zo goed als over eens dat ernstig overgewicht een aandoening is. Dus dat jij even binnenkomt als niet deskundige en zegt dat het allemaal met minder eten en bewegen op te lossen is, vind ik enorm kort door de bocht.
Sommigen mensen kunnen nu weer bewegen door deze hulpmiddelen, kunnen juist daardoor de goede leefstijl vinden om van uit daar verder te gaan. Tegelijkertijd verminderen ze aanzienlijk de kans op aandoeningen zoals bijvoorbeeld die hoge bloeddruk waardoor ze die pilletjes helemaal niet (meer) nodig zijn misschien. Wat weer voorkomt dat jouw premie zorgverzekering minder hard stijgt.

Het is gewoon niet zo zwart/wit als jij stelt. Kwestie van een beetje inlezen en inleven.
pi_220434675
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 11:21 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Nee gewoon meteen met gestrekt been er in. :D
De medische wereld is het er inmiddels zo goed als over eens dat ernstig overgewicht een aandoening is. Dus dat jij even binnenkomt als niet deskundige en zegt dat het allemaal met minder eten en bewegen op te lossen is, vind ik enorm kort door de bocht.
Sommigen mensen kunnen nu weer bewegen door deze hulpmiddelen, kunnen juist daardoor de goede leefstijl vinden om van uit daar verder te gaan. Tegelijkertijd verminderen ze aanzienlijk de kans op aandoeningen zoals bijvoorbeeld die hoge bloeddruk waardoor ze die pilletjes niet meer nodig zijn misschien. Wat weer voorkomt dat jouw premie zorgverzekering minder hard stijgt.

Het is gewoon niet zo zwart/wit als'jij stelt.
Ik stel alleen een vraag, maar vooral je aangevallen voelen.
  Spellchecker donderdag 26 maart 2026 @ 11:22:29 #207
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220434683
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 11:21 schreef Questular het volgende:

[..]
Niet eens afgevallen ;(
  donderdag 26 maart 2026 @ 11:24:42 #208
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220434718
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 11:21 schreef Questular het volgende:

[..]
Tegelijkertijd stelde je dat het met bewegen en minder eten prima op te lossen zou zijn. :W
  donderdag 26 maart 2026 @ 11:25:10 #209
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220434725
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 11:22 schreef maily het volgende:

[..]
Niet eens afgevallen ;(
20 kilo. :7
pi_220434963
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 11:24 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Tegelijkertijd stelde je dat het met bewegen en minder eten prima op te lossen zou zijn. :W
En in de regel klopt dat niet voor het grootste gedeelte van de mensen?
pi_220435403
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 11:25 schreef ondeugend het volgende:

[..]
20 kilo. :7
Mooi zeg. O+

En wat merk jij dat het voor effect op je leven heeft? En je gezondheid.
  Spellchecker donderdag 26 maart 2026 @ 12:23:42 #212
197773 crew  maily
pi_220435474
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 12:20 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Mooi zeg. O+

En je boodschappenbudget :lijstje:
pi_220435504
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 11:43 schreef Questular het volgende:

[..]
En in de regel klopt dat niet voor het grootste gedeelte van de mensen?
Ik denk dat jij dat gewoon lekker voor jezelf moet bepalen. Als dat voor jou werkt, helemaal prima.
Voor mij, en veel mensen in dit topic want daar is dit topic voor, werkt deze methode het best.
Of is het iets wat mensen overwegen en zich hier in komen lezen.
Omdat 'gewoon minder eten en meer bewegen' ze al jaren niet veel verder brengt.

Leven en laten leven O+ ja toch!

Maar mocht je vragen hebben over deze methode, stel ze dan gewoon (liefst zonder belerend toontje).
En als je het zelf overweegt, zul je van mij geen preken krijgen.
pi_220435691
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 12:27 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Ik denk dat jij dat gewoon lekker voor jezelf moet bepalen. Als dat voor jou werkt, helemaal prima.
Voor mij, en veel mensen in dit topic want daar is dit topic voor, werkt deze methode het best.
Of is het iets wat mensen overwegen en zich hier in komen lezen.
Omdat 'gewoon minder eten en meer bewegen' ze al jaren niet veel verder brengt.

Leven en laten leven O+ ja toch!

Maar mocht je vragen hebben over deze methode, stel ze dan gewoon (liefst zonder belerend toontje).
En als je het zelf overweegt, zul je van mij geen preken krijgen.

En daarom ligt fok op zijn gat, je stelt een vraag en meteen voelt iemand zich aangevallen.
  donderdag 26 maart 2026 @ 12:46:45 #215
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220435700
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 12:20 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Mooi zeg. O+

Afgezien van dat ik toch wel wat humeurig lijkt te zijn geworden naar users die hier even komen vertellen dat we gewoon even minder moeten eten? :D

Geweldig! Alles is makkelijker. Sporten is bijvoorveeld ineens leuk geworden ipv een moet.

Ineens veel meer keus bij het kleding shoppen.
Complimenten van mensen die jou een tijdje niet gezien hebben.

En ik had laatst iets leuks op een mooie lentedag in nieuwe lenteoutfit...
Ik liep in het centrum met muziek op mijn hoofd lekker door te stappen... komt mij een vreemde vrouw tegemoet die wat tegen me zegt wat ik niet verstond natuurlijk. Dus ik doe mijn koptelefoon af en
maak duidelijk dat ik haar niet verstaan heb en of ze het wil herhalen?
Dat je er zo mooi uit ziet! Ik wist niet wat mij overkwam en heb de rest van de dag op wolkjes gelopen. :D
Kennelijk deed ik zo stralen dat het een compleet vreemde mevrouw opviel.

Een voorval als dit maakt dat ik mijn middelvinger opsteek naar compleet vreemden die het maar makkelijk of lui vinden zonder enig verdieping in de materie dat ik op deze manier mijn ballast ben kwijtgeraakt.
pi_220435732
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 12:46 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Afgezien van dat ik toch wel wat humeurig lijkt te zijn geworden naar users die hier even komen vertellen dat we gewoon minder moeten eten?

Geweldig! Alles is makkelijker. Sporten is bijvoorveeld ineens leuk geworden ipv een moet.

Ik liep in het centrum met muziek op mijn hoofd lekker door te stappen... komt mij een vreemde vrouw tegemoet die wat tegen me zegt wat ik niet verstond natuurlijk. Dus ik doe mijn koptelefoon af en
Dat je er zo mooi uit ziet! Ik wist niet wat mij overkwam en heb de rest van de dag op wolkjes gelopen. :D

Een voorval als dit maakt dat ik mijn middelvinger opsteek naar compleet vreemden die het maar makkelijk of lui vinden zonder enig verdieping in de materie dat ik op deze manier mijn ballast ben kwijtgeraakt.
Nergens zeg ik dat ^O^ Maar fijn dat je het wel even zo invult.
pi_220435765
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 12:46 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Afgezien van dat ik toch wel wat humeurig lijkt te zijn geworden naar users die hier even komen vertellen dat we gewoon even minder moeten eten? :D

Wat heerlijk om te lezen :D
Fijn zeg.

En over anderen, die onbegrip hebben, ik denk dat er nog een hele wereld te winnen valt. Weinig mensen weten dat obesitas een chronische ziekte kan zijn. En hoeveel moeite mensen vaak al gedaan hebben om af te vallen. Jaren zijn mensen vaak al bezig. Met weinig resultaat.

En nu, met dit medicijn, hebben we een leven zonder overgewicht. En dat maakt zoveel verschil in de kwaliteit van je persoonlijke leven. O+
pi_220435768
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 12:46 schreef Questular het volgende:

[..]
En daarom ligt fok op zijn gat, je stelt een vraag en meteen voelt iemand zich aangevallen.
Ja dat hoort er ook bij. :P
pi_220435805
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 12:55 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Ja dat hoort er ook bij. :P
Ik wil eigenlijk gewoon weten wat het voordeel van de incjecties is ipv ouderwets afvallen. Ik snap dat het snel gaat en goede resultaten biedt maar een verandering in levensstijl na de injecties lijkt me evident, een verandering die je tijdens het afvallen normaal al eigen maakt. Ben je niet bang dat je, als je op gewicht bent, niet goed weet hoe je dit gewicht vast kunt houden?
  donderdag 26 maart 2026 @ 14:05:36 #220
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_220436219
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 13:03 schreef Questular het volgende:

[..]
Ik wil eigenlijk gewoon weten wat het voordeel van de incjecties is ipv ouderwets afvallen. Ik snap dat het snel gaat en goede resultaten biedt maar een verandering in levensstijl na de injecties lijkt me evident, een verandering die je tijdens het afvallen normaal al eigen maakt. Ben je niet bang dat je, als je op gewicht bent, niet goed weet hoe je dit gewicht vast kunt houden?
Ik snap je punt, maar het is iets minder simpel dan “gewoon je leefstijl aanpassen”. Voor veel mensen speelt er ook een biologisch stuk mee, zoals constant honger hebben of geen goed verzadigingsgevoel. Medicatie zoals Ozempic of Mounjaro helpt juist dát te reguleren, waardoor afvallen überhaupt haalbaar wordt.

Het is dus niet per se een vervanging van leefstijlverandering, maar eerder een hulpmiddel om die verandering vol te kunnen houden.

En wat je zegt over het behouden van gewicht klopt deels, maar dat probleem zie je net zo goed bij “ouderwets” afvallen. Veel mensen komen dan ook weer aan. Met medicatie ervaren sommigen juist voor het eerst hoe het is om niet continu tegen hun lichaam te vechten, en vanuit daar kun je vaak beter duurzame gewoontes opbouwen.
pi_220436268
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 12:46 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Heel mooi! En ik merk ook als ik afval hoeveel makkelijker dingen worden, en dat ik veel lekkerder in mijn vel zit. Nu ik dat weet, is dat ook een flinke motivatie. Maar het is ergens toch wel jammer dat er hele volksstammen mensen die motivatie niet op kunnen brengen, en liever naar medicijnen grijpen die kwalen aanpakken die eigenlijk het gevolg zijn van hun overgewicht/levensstijl.
Let wel, ik zeg 'jammer', en bedoel dat niet beschuldigend. Met een prik wordt het hopelijk voor veel mensen wel mogelijk om op een gezond gewicht te komen en blijven.
  donderdag 26 maart 2026 @ 14:26:34 #222
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220436315
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 14:14 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Heel mooi! En ik merk ook als ik afval hoeveel makkelijker dingen worden, en dat ik veel lekkerder in mijn vel zit. Nu ik dat weet, is dat ook een flinke motivatie. Maar het is ergens toch wel jammer dat er hele volksstammen mensen die motivatie niet op kunnen brengen, en liever naar medicijnen grijpen die kwalen aanpakken die eigenlijk het gevolg zijn van hun overgewicht/levensstijl.
Let wel, ik zeg 'jammer', en bedoel dat niet beschuldigend. Met een prik wordt het hopelijk voor veel mensen wel mogelijk om op een gezond gewicht te komen en blijven.
Daarom heb ik al een paar keer eerder aangegeven dat wat mij betreft dit via een huisarts zou moeten gaan en vergoed. En niet zoals nu op de vrije markt.
Zo voorkom je ook dat iemand het gaat gebruiken om over een maandje in een bikini te passen. (Want dat kan inderdaad nooit de bedoeling zijn.) En zo geef je ook minder bedeelde mensen de kans het te kunnen gebruiken.

Maar het is veel meer. Het is de maatschappij, de reclames, het feit dat ongezond voedsel stukken goedkoper is dan gezond voedsel. We moeten ook minder in de verleiding komen. En vooral preventief ellende voorkomen. Maar dan zal alles en iedereen samen moeten komen. Politiek, zorgverzekeraars, producenten, artsen. En dat krijg je niet zomaar rond omdat iedereen weer andere belangen heeft.

[ Bericht 2% gewijzigd door ondeugend op 26-03-2026 14:35:23 ]
  Spellchecker donderdag 26 maart 2026 @ 14:29:17 #223
197773 crew  maily
pi_220436334
quote:
0s.gif Op donderdag 26 maart 2026 14:26 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Daarom heb ik al een paar keer eerder aangegeven dat wat mij betreft dit via een huisarts zou moeten gaan en vergoed. En niet zoals nu op de vrije markt.
Zo voorkom je ook dat iemand het gaat gebruiken om over een maandje in een bikini te passen. En zo geef je dat ook minder bedeelde mensen de kans.

Maar het is veel meer. Het is de maatschappij, de reclames, het feit dat ongezond voedsel stukken goedkoper is dan gezond. We moeten ook minder in de verleiding komen. En vooral preventief ellende voorkomen. Maar dan zal alles en iedereen samen moeten komen. Politiek, zorgverzekeraars, producenten, artsen. En dat krijg je niet zomaar rond omdat iedereen weer andere belangen heeft.
Sommige mensen schieten door :X :X :X

SHO / Celebs verspookt door Ozempic topic
pi_220436436
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 14:26 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Zo voorkom je ook dat iemand het gaat gebruiken om over een maandje in een bikini te passen. (Want dat kan inderdaad nooit de bedoeling zijn.) En zo geef je ook minder bedeelde mensen de kans het te kunnen gebruiken.

Maar het is veel meer. Het is de maatschappij, de reclames, het feit dat ongezond voedsel stukken goedkoper is dan gezond voedsel. We moeten ook minder in de verleiding komen. En vooral preventief ellende voorkomen. Maar dan zal alles en iedereen samen moeten komen. Politiek, zorgverzekeraars, producenten, artsen. En dat krijg je niet zomaar rond omdat iedereen weer andere belangen heeft.
Heel veel ongezond voedsel wordt ook precies zo gemaakt dat je lijf en geest het wilt, en ernaar uitziet. Gecombineerd met constante reclame erover, en er is nauwelijks aan te onkomen. Daar komt ook nog eens bij dat porties over de jaren groter zijn geworden. Vroeger was een grote zak chips een familiezak. Wie gebruikt die term nog tegenwoordig? En wie koopt er eigenlijk nog wel eens zo'n klein zakje chips ipv een grote?
Het is triest dat er zoveel meer reclame is voor ongezonde voeding, dan voor gezonde voeding. Hoe vaak zie je nu reclames voor verse (onbewerkte) appels, bloemkool, aardappels, sperziebonen etc? Maar wel veel reclame voor friet, fastfood, ijs, chips, alcohol, chocola, in allerlei vormen. Iedereen weet wel dat dat niet gezond is, maar reclame werkt, daarom wordt het ook gebruikt. Je ziet het ook aan de Jumbo. Die gaan toch maar weer wel reclame maken voor vlees, omdat ze de verkoop van vlees terug zagen lopen nadat ze stopten met reclame ervoor. En in het huidige economische stelsel moet je meer omzet en winst behalen, anders ga je kapot.
  donderdag 26 maart 2026 @ 14:56:45 #225
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220436519
3 kilo kipfilet = 36.33
3 kilo frikandellen (40) = 13.98

Appie is de bron.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 07:44:14 #226
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_220441024
quote:

[..]
Dat is echt zo'n domme onwetende opmerking van iemand die geen idee heeft hoe het is om met overgewicht te struggelen.

Het is niet alleen gewoon spuiten, want dan is het resultaat miniem. het is een én-én verhaal van én prikken én anders gaan eten, én bewegen.

Soms lukt het afvallen gewoon niet, dat kan met eetpatroon en weinig bewegen liggen maar in vele gevallen is het dat en je suikerspiegel, stofwisseling en hormoonhuishouden die uit balans zijn. Hoe ouder je wordt hoe moeilijker.
Overgewicht en Obesitas zijn chronische ziektes, met GLP-+1 , tirzepatides ed. kan je dit wel beter op orde krijgen. Er zijn zoveel geneesmiddelen die een heel leven lang genomen moeten worden.

Het is nu omdat men mensen ziet veranderen dat er naar een gezondere levensstijl dat er commentaar op is.

ik spuit nu 5mg elke 2 weken, dat werkt prima om op gewicht te blijven, eetlust en cravings onder controle te houden.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 07:55:08 #227
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_220441089
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 14:26 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Zelfs dat moet kunnen vind ik,

Binnen een paar jaar verlopen de patenten en komen er sowieso generische goedkopere versies van op de markt . Dan ga je pas een boost zien denk ik.
pi_220442962
quote:

[..]
Ik las ooit over een studie in de VS, waarin ze wilden kijken hoe vaak Amerikanen iets aten of dronken. De deelnemers moesten dan elke keer als ze minstens een hap of slok van iets namen, dat registreren in een app. De conclusie was: Vrijwel iedereen at continue. Bijna elk kwartier ging er wel iets de mond in.

Als je dat over langere tijd doet, wordt dat een gewoonte, en gewoontes zijn gewoon ( :') ) lastig af te leren. Dat vergt tijd, om een nieuwe gewoonte er in te slijpen. Het is niet alleen de trek die mensen beweegt te eten, maar ook de gewoonte. En het gaat om calorien, niet zozeer om 'teveel' eten. Veel snackfood stimuleert ook om meer te eten, en geeft je per calorie ook veel minder een vol gevol, waardoor je dus ook niet zo snel stopt. De meeste mensen kunnen makkelijk 2 mars bars opeten. Maar als je eenzelfde hoeveelheid calorien zou eten in mandarijnen, dan eet je echt veel meer (dat is ~16 mandarijnen).
En soms zijn het ook dingen die als vrij gezond gezien worden, die misleidend zijn. Neem een fruit smoothie. Zit alleen fruit, yoghurt en wat appelsap van 100% appels ofzo in. Maar je zou eens het fruit wat je pureert in die smoothie op moeten eten, dan zit je toch een stuk voller, en heb je ook veel langer een voller gevoel.

Die prikken helpen met de prikkel, maar om het blijvend te houden na het stoppen met de prikken is er wel gedragsverandering nodig ja. Iemand die op vrijwel hetzelfde hoge gewicht bleef, maar niet kon afvallen, en dat wel doet met prikken. Dan kun je denken dat die ook op een lager gewicht makkelijk op gewicht zal blijven zonder verandering in wat die eet, maar een groter lichaam heeft een hoger calorie-verbruik, dus ook die zal moeten wennen aan een (iets) lager calorieverbruik.
pi_220443185
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ik las ooit over een studie in de VS, waarin ze wilden kijken hoe vaak Amerikanen iets aten of dronken. De deelnemers moesten dan elke keer als ze minstens een hap of slok van iets namen, dat registreren in een app. De conclusie was: Vrijwel iedereen at continue. Bijna elk kwartier ging er wel iets de mond in.

Als je dat over langere tijd doet, wordt dat een gewoonte, en gewoontes zijn gewoon ( :') ) lastig af te leren. Dat vergt tijd, om een nieuwe gewoonte er in te slijpen. Het is niet alleen de trek die mensen beweegt te eten, maar ook de gewoonte. En het gaat om calorien, niet zozeer om 'teveel' eten. Veel snackfood stimuleert ook om meer te eten, en geeft je per calorie ook veel minder een vol gevol, waardoor je dus ook niet zo snel stopt. De meeste mensen kunnen makkelijk 2 mars bars opeten. Maar als je eenzelfde hoeveelheid calorien zou eten in mandarijnen, dan eet je echt veel meer (dat is ~16 mandarijnen).
En soms zijn het ook dingen die als vrij gezond gezien worden, die misleidend zijn. Neem een fruit smoothie. Zit alleen fruit, yoghurt en wat appelsap van 100% appels ofzo in. Maar je zou eens het fruit wat je pureert in die smoothie op moeten eten, dan zit je toch een stuk voller, en heb je ook veel langer een voller gevoel.

Die prikken helpen met de prikkel, maar om het blijvend te houden na het stoppen met de prikken is er wel gedragsverandering nodig ja. Iemand die op vrijwel hetzelfde hoge gewicht bleef, maar niet kon afvallen, en dat wel doet met prikken. Dan kun je denken dat die ook op een lager gewicht makkelijk op gewicht zal blijven zonder verandering in wat die eet, maar een groter lichaam heeft een hoger calorie-verbruik, dus ook die zal moeten wennen aan een (iets) lager calorieverbruik.
Snap ik en daarom lijkt het me lastiger om te wennen aan je verminderde kcal behoefte op onderhoud als je eenmaal stop met de injecties,omdat je dan nog moet leren omgaan met je drang naar eten en het verminderde kcal totaal wat je mag eten. Mij lijkt het “makkelijker” als je eenmaal op gewicht bent dmv traditioneel afvallen omdat je dan meer naar het nieuwe eten hebt toegewerkt. Maar ik snap dat afvallen voor sommige mensen gewoon lastig is en dat deze manier van afvallen dan heel fijn is, en mooi dat het nu zo kan zodat er heel wat lichamelijke en mentale klachten opgelost en/of voorkomen kunnen worden.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 12:44:10 #230
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_220443425
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:24 schreef Questular het volgende:

[..]
Snap ik en daarom lijkt het me lastiger om te wennen aan je verminderde kcal behoefte op onderhoud als je eenmaal stop met de injecties,omdat je dan nog moet leren omgaan met je drang naar eten en het verminderde kcal totaal wat je mag eten. Mij lijkt het “makkelijker” als je eenmaal op gewicht bent dmv traditioneel afvallen omdat je dan meer naar het nieuwe eten hebt toegewerkt. Maar ik snap dat afvallen voor sommige mensen gewoon lastig is en dat deze manier van afvallen dan heel fijn is, en mooi dat het nu zo kan zodat er heel wat lichamelijke en mentale klachten opgelost en/of voorkomen kunnen worden.
Het is ook helemaal niet de bedoeling om met injecties te stoppen eens je op gewicht bent..
Je moet het echt als een chronische ziekte zien waarbij je je medicatie naat een lagere dosis brengt om toch die cravings de baas te kunnen.
pi_220443463
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:44 schreef mrPanerai het volgende:

[..]
Het is ook helemaal niet de bedoeling om met injecties te stoppen eens je op gewicht bent..
Je moet het echt als een chronische ziekte zien waarbij je je medicatie naat een lagere dosis brengt om toch die cravings de baas te kunnen.
Duidelijk :)
  vrijdag 27 maart 2026 @ 13:19:58 #232
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220443789
Mijn huisarts zei "eigenlijk wil je lichaam altijd terug naar het zwaarste gewicht dat je gehad hebt" als een soort van goedgevulde pantry voor tijden van nood.

Want ik snapte er echt niets van (en nog steeds niet) hoe ik vorig jaar vrijwel dagelijks kon hardlopen en toch niet afviel, maar zelfs aankwam.
En ik eet niet ongezond, drink amper alcohol, los daarvan moet je behoorlijk wat extra eten om bij 5 km hardlopen per dag aan te komen, en dat deed ik niet, neemt niet weg dat het na de blessure eind november nog erger werd :{

Anyhow, inmiddels 7 weken bezig en 9,2 kg afgevallen.

Als je wilt weten hoe het hele verhaal in elkaar steekt dan staat dat hier onder een spoiler

Overigens lijkt m'n spierverlies wel mee te vallen, de fysiotherapeute (voor oedeemtherapie), was juist content met de spieren in m'n bovenbenen, ik ben langzaamaan ook weer begonnen met hardlopen, vooral nog op de loopband in de sportschool, want minder blessuregevoelig, maar vorige week ook voor het eerst weer op straat *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_220443822
Hoi, misschien is de vraag al eens eerder gesteld maar:

Kun je met de Ozempic pennen van Welis microdoseren? Zit nu op 1mg en zou als onderhoud graag telkens 0.5 mg willen spuiten, en dus zo iets langer met de spuit doen, of blokkeert deze automatisch na 4 toedieningen?
  vrijdag 27 maart 2026 @ 13:36:02 #234
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220443891
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 13:23 schreef opwegnaar het volgende:
Hoi, misschien is de vraag al eens eerder gesteld maar:

Kun je met de Ozempic pennen van Welis microdoseren? Zit nu op 1mg en zou als onderhoud graag telkens 0.5 mg willen spuiten, en dus zo iets langer met de spuit doen, of blokkeert deze automatisch na 4 toedieningen?
Dat kan
0.5 mg is 36 klikjes tellen.
Op die manier doe je 8 weken met een pen en dan zit er zelfs nog wel wat in.

Let op. Volgens de bijsluiter is de pen na openen maar 6 weken te gebruiken.
Dus als je 8 weken wilt gebruiken (zoals ik deed) dan is dat op eigen risico.
Die 6 weken is een ruime veiligheids marge.
Mocht je dit gaan doen dan extra opletten of de vloeistof helder is. Zo niet dan nieuwe pen beginnen.
pi_220443929
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 13:36 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Dat kan

Mocht je dit gaan doen dan extra opletten of de vloeistof helder is. Zo niet dan nieuwe pen beginnen.
Dankjewel voor de info en jouw tips!
pi_220445002
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:24 schreef Questular het volgende:

[..]
Ook traditioneel afvallen werkt heel vaak maar tijdelijk, juist omdat men een dieet gaat doen om af te vallen, en er het idee is dat je stopt met het dieet zodra je het streefgewicht hebt bereikt. Als je dan weer terug gaat naar je oude gewoontes, dan komt het gewicht er ook weer aan. Dus zelfs als afvallen relatief makkelijk gaat, is op een lager gewicht blijven dan vaak nog steeds lastig.
Ik denk wel dat er veel mensen baat zullen hebben bij langdurige medicatie. Hopelijk worden het pilletjes ipv injecties, en dan zal zo'n pil net zoiets worden als wat nu ingenomen wordt voor cholesterol, of andere medicijnen die vaak de rest van het leven genomen worden. Al helemaal als blijkt dat deze medicijnen een hoop andere kwalen die gerelateerd zijn aan overgewicht voorkomen, en er netto minder medicijnen worden genomen, en minder kwalen zijn.
pi_220445071
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 13:19 schreef Leandra het volgende:
Mijn huisarts zei "eigenlijk wil je lichaam altijd terug naar het zwaarste gewicht dat je gehad hebt" als een soort van goedgevulde pantry voor tijden van nood.
Jep, door onze evolutie. Onze lichamen willen voorraden aanleggen voor mindere tijden, die zijn er alleen haast niet (tenzij je bijv aan de ramadan of iets dergelijks doet regelmatig).

quote:
Want ik snapte er echt niets van (en nog steeds niet) hoe ik vorig jaar vrijwel dagelijks kon hardlopen en toch niet afviel, maar zelfs aankwam.
En ik eet niet ongezond, drink amper alcohol, los daarvan moet je behoorlijk wat extra eten om bij 5 km hardlopen per dag aan te komen, en dat deed ik niet, neemt niet weg dat het na de blessure eind november nog erger werd :{
Ik denk dat je overschat hoeveel calorien je verbrand met sporten. Als ik in een half uurtje 5km hardloop verbrand ik nog geen 400 kcal. Dat is nog geen 2 marsrepen. Dus als ik na het lopen een extra handje nootjes pak, en een paar stukjes chocola, 'omdat ik toch hardgelopen heb', dan is het voordeel wat ik ermee gehaald heb al weer bijna helemaal weg. Plus dat er nog spieren getraind worden, en mogelijk groeien. En het ligt er ook aan hoe intensief je hardloopt. Doe je dat laag intensief, op een lege maag, dan zal er relatief meer vet gebruikt worden om energie voor het lopen te leveren. Loop je intensief, dan zal het meer suikers zijn die je net hebt opgenomen (daarom neemt men ook gelletjes tijdens wedstrijden bijv).

quote:
Anyhow, inmiddels 7 weken bezig en 9,2 kg afgevallen.

Als je wilt weten hoe het hele verhaal in elkaar steekt dan staat dat hier onder een spoiler

Overigens lijkt m'n spierverlies wel mee te vallen, de fysiotherapeute (voor oedeemtherapie), was juist content met de spieren in m'n bovenbenen, ik ben langzaamaan ook weer begonnen met hardlopen, vooral nog op de loopband in de sportschool, want minder blessuregevoelig, maar vorige week ook voor het eerst weer op straat *O*
Mooi gewicht afgevallen al! ^O^
En ook voor het weer hardlopen ^O^
  zaterdag 28 maart 2026 @ 12:35:46 #238
179002 GwaiLow
pi_220451048
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 16:32 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Jep, door onze evolutie. Onze lichamen willen voorraden aanleggen voor mindere tijden, die zijn er alleen haast niet (tenzij je bijv aan de ramadan of iets dergelijks doet regelmatig).
[..]
Ik denk dat je overschat hoeveel calorien je verbrand met sporten. Als ik in een half uurtje 5km hardloop verbrand ik nog geen 400 kcal. Dat is nog geen 2 marsrepen. Dus als ik na het lopen een extra handje nootjes pak, en een paar stukjes chocola, 'omdat ik toch hardgelopen heb', dan is het voordeel wat ik ermee gehaald heb al weer bijna helemaal weg. Plus dat er nog spieren getraind worden, en mogelijk groeien. En het ligt er ook aan hoe intensief je hardloopt. Doe je dat laag intensief, op een lege maag, dan zal er relatief meer vet gebruikt worden om energie voor het lopen te leveren. Loop je intensief, dan zal het meer suikers zijn die je net hebt opgenomen (daarom neemt men ook gelletjes tijdens wedstrijden bijv).
[..]
Mooi gewicht afgevallen al! ^O^
En ook voor het weer hardlopen ^O^
Het klopt inderdaad dat je niet moet overschatten hoeveel calorieën je verbrandt met sporten. Tegelijkertijd wordt vaak onderschat hoeveel je lichaam juist in rust nog verbruikt.

Je lichaam is namelijk continu bezig met energieverbruik, zelfs als je niets doet. Dit wordt ook wel je basaal metabolisme genoemd: de energie die nodig is om bijvoorbeeld je organen te laten functioneren en je lichaam in leven te houden.

Daarnaast speelt herstel een grote rol. Zeker als je aan krachttraining doet (eventueel gecombineerd met cardio), blijven je spieren na je training nog actief bezig met herstellen en opbouwen. Dit proces kost ook energie, waardoor je zelfs na je workout nog extra calorieën verbrandt.

Combineer je dit met dagelijks voldoende beweging — bijvoorbeeld 30 tot 60 minuten wandelen — dan kan dat op de lange termijn een groot verschil maken.

Kort gezegd:
niet alleen wat je doet in de sportschool telt, maar juist ook wat je daarbuiten consistent volhoudt.
pi_220453102
Ja, klopt. Als ik niet zou hardlopen dat half uur, zou ik ook ongeveer 50 kcal verbranden, dus dat lopen levert me dus eigenlijk nog geen 350 extra verbrandde kcal op, al komt de energie van het herstel daar nog voor bij.
Als ik niet op mijn eten let, dan krijg ik de meeste dagen wel meer dan 2500 kcal per dag binnen volgens mij. Om dat zo te veranderen dat dat automatisch eigenlijk niet gebeurt zal veel tijd vergen.
  zaterdag 28 maart 2026 @ 18:52:29 #240
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220453720
1vandaag heeft er nu een item over.
pi_220455159
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 13:36 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Dat kan

Welke naaldjes moet je hebben voor de pen? 4mm? Want je krijgt er maar voor 4 weken
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
  zaterdag 28 maart 2026 @ 22:10:22 #242
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220455385
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 21:41 schreef Kiid het volgende:

[..]
Welke naaldjes moet je hebben voor de pen? 4mm? Want je krijgt er maar voor 4 weken
Ja 4 mm voor de Ozempic pen.. je kunt ze bijbestellen bij je leverancier maar even googlen levert veel goedkopere opties op. Bij bol bijvoorbeeld waar je meteen ook gebruikerservaringen kunt peilen.

Van andere pennen weet ik het niet

[ Bericht 2% gewijzigd door ondeugend op 28-03-2026 22:19:18 ]
  zaterdag 28 maart 2026 @ 22:17:56 #243
489639 PoesDoos
Lykirī!
pi_220455453
https://www.bol.com/nl/nl(...)ng/9300000038046865/

Dit zijn dezelfde die we geleverd krijgen bij de pennen.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  zaterdag 28 maart 2026 @ 22:21:22 #244
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220455484
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 22:17 schreef PoesInDoos het volgende:
https://www.bol.com/nl/nl(...)ng/9300000038046865/

Dit zijn dezelfde die we geleverd krijgen bij de pennen.
De link werkt niet.
Ah op de telefoon niet, dan kom ik op de homepagina van Bol maar op de pc doet hij het wel.

[ Bericht 5% gewijzigd door ondeugend op 30-03-2026 12:49:25 ]
  zaterdag 28 maart 2026 @ 23:27:49 #245
179002 GwaiLow
pi_220455906
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 22:21 schreef ondeugend het volgende:

[..]
De link werkt niet.
Vreemd. Bij mij wel :)
  zondag 29 maart 2026 @ 18:16:25 #246
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
  zondag 29 maart 2026 @ 22:05:10 #247
489639 PoesDoos
Lykirī!
pi_220462307
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 22:21 schreef ondeugend het volgende:

[..]
De link werkt niet.
  zondag 29 maart 2026 @ 22:05:45 #248
489639 PoesDoos
Lykirī!
pi_220462313
Ik had vanochtend mijn eerste ´sulfur burps´. Het voelt wel heel echt nu O+

:')

2 Rennies en het was weer over gelukkig.
  zondag 29 maart 2026 @ 23:41:58 #249
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220462894
.....
  zondag 29 maart 2026 @ 23:43:53 #250
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220462899
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2026 22:05 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Yep...die had ik ook en nog steeds op voorraad
quote:

Wat is dat dan?
Ah ff opgezocht... daar heb ik geen last van gehad gelukkig.

[ Bericht 2% gewijzigd door ondeugend op 30-03-2026 12:33:37 ]
pi_220465662
quote:

Die heb ik echt zoveel, super goor en ik word er ook echt misselijk van😒
My salvation lies in your love..
  maandag 30 maart 2026 @ 12:56:08 #252
489639 PoesDoos
Lykirī!
pi_220465890
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 12:28 schreef BananaPancake het volgende:

[..]
Die heb ik echt zoveel, super goor en ik word er ook echt misselijk van😒
Misschien ook maar eens een Rennie proberen, wie weet helpt het.
pi_220466574
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 22:10 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Ja 4 mm voor de Ozempic pen.. je kunt ze bijbestellen bij je leverancier maar even googlen levert veel goedkopere opties op. Bij bol bijvoorbeeld waar je meteen ook gebruikerservaringen kunt peilen.

Van andere pennen weet ik het niet
Top, bedankt! Dan doe ik dat vanaf volgende maand. Wil het wat gaan afbouwen voor de zomervakantie. Grootste gedeelte is er al af en ik wil er geen last van hebben tijdens de vakantie.

Heb op 1mg namelijk wel last van bijwerkingen.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_220468343
Ik lees al even geïnteresseerd mee omdat ik sterk overweeg om van afvalmedicatie te veranderen.
Nadat ik 17 kg was afgevallen door calorieën tellen en gewijzigde leefstijl, kwam ik niet meer verder en ik was eigenlijk pas ongeveer halverwege.
Ik had ontzettend last van foodnoise en het werd een enorme strijd in mijn hoofd.

Uiteindelijk bij mijn huisarts aan de bel getrokken om te informeren of ik voor medicatie in aanmerking kon komen. Na het invullen van een vragenlijst, kwam ik bij de afval"consulent" (ik weet niet precies wat ze is) in de praktijk terecht en nav mijn verhaal waarin ik oa vertelde dat ik het wel jammer zou vinden als ik mijn trek en plezier in eten zou verliezen, zoals ik weleens in ervaringen las, stelde zij voor om pillen te proberen die iets in je hoofd doen: Mysimba. Zo gezegd zo gedaan. Na een opbouw van een paar weken slik ik 4 van die pillen per dag. Het zorgt ervoor dat ik langer verzadigd ben na het eten en in de eerste periode was de foodnoise geheel afwezig.

Maar nu, bijna 4 maanden verder, ben ik al even gestagneerd. Ik merk dat ik toch weer bezig ben met de hele tijd iets in mijn mond hebben (kauwgom of iets als een Napoleon)en bekijken wanneer ik weer van mezelf mag eten.

Hoewel ik lees dat injecties over het algemeen wat effectiever zijn dan deze pillen, ben ik toch ook wel bang dat het ook gewoon aan mij ligt. Ik zou ook zeker nog meer aan mijn leefstijl kunnen veranderen, zoals meer groenten eten en mijn beweging kan ook nog wel wat opgekrikt worden. Ik had eigenlijk gehoopt dat het afvallen daartoe zou motiveren, want zo werkt dat wel bij mij. En logisch ook denk ik: resultaat motiveert. Wat nu mijn resultaat is? Bijna -4kg sinds december. En ik lever inmiddels ook weer aardige strijd in mijn hoofd hierover. :{
Jullie ervaringen kunnen misschien nog eea voor mij ophelderen.

Overigens heb ik een paar jaar geleden een GLI gevolgd, waardoor ik voor vergoeding van de medicatie in aanmerking kom.
pi_220471980
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 16:51 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ja, klopt. Als ik niet zou hardlopen dat half uur, zou ik ook ongeveer 50 kcal verbranden, dus dat lopen levert me dus eigenlijk nog geen 350 extra verbrandde kcal op, al komt de energie van het herstel daar nog voor bij.
Als ik niet op mijn eten let, dan krijg ik de meeste dagen wel meer dan 2500 kcal per dag binnen volgens mij. Om dat zo te veranderen dat dat automatisch eigenlijk niet gebeurt zal veel tijd vergen.
Klopt, ik probeer sowieso gemiddeld 10K stappen per dag te doen, ik zwem tegenwoordig ook 3 keer per week, wat ik nu ook doe is lopend naar naar het zwembad, dat is toch 3 uur extra lopen erbij. Qua eten ben ik vrij streng geworden ik at sowieso geen tussendoortjes maar eet overdag meestal een paar sneetjes hoge kwaliteit brood met kipfilet, en een flinke bak met yoghurt en fruit. Qua avondeten let ik vooral op dat het niet te hoog in calorieen zit, dus check altijd of het niet boven de 1200ish is. Op die manier hou ik me zelf wel op een gemiddelde van rond de 2000-2500, wat ik doe als ik in avond wat meer honger heb is gewoon een enorme berg voorgesneden door mijn groenten te gooien, ja ik ben een redelijke eetbarbar dus voor mij is dat vrij makkelijk ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 31 maart 2026 @ 09:45:38 #256
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220472577
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 17:25 schreef Samhain het volgende:
Ik lees al even geïnteresseerd mee omdat ik sterk overweeg om van afvalmedicatie te veranderen.
Nadat ik 17 kg was afgevallen door calorieën tellen en gewijzigde leefstijl, kwam ik niet meer verder en ik was eigenlijk pas ongeveer halverwege.
Ik had ontzettend last van foodnoise en het werd een enorme strijd in mijn hoofd.

Uiteindelijk bij mijn huisarts aan de bel getrokken om te informeren of ik voor medicatie in aanmerking kon komen. Na het invullen van een vragenlijst, kwam ik bij de afval"consulent" (ik weet niet precies wat ze is) in de praktijk terecht en nav mijn verhaal waarin ik oa vertelde dat ik het wel jammer zou vinden als ik mijn trek en plezier in eten zou verliezen, zoals ik weleens in ervaringen las, stelde zij voor om pillen te proberen die iets in je hoofd doen: Mysimba. Zo gezegd zo gedaan. Na een opbouw van een paar weken slik ik 4 van die pillen per dag. Het zorgt ervoor dat ik langer verzadigd ben na het eten en in de eerste periode was de foodnoise geheel afwezig.

Maar nu, bijna 4 maanden verder, ben ik al even gestagneerd. Ik merk dat ik toch weer bezig ben met de hele tijd iets in mijn mond hebben (kauwgom of iets als een Napoleon)en bekijken wanneer ik weer van mezelf mag eten.

Hoewel ik lees dat injecties over het algemeen wat effectiever zijn dan deze pillen, ben ik toch ook wel bang dat het ook gewoon aan mij ligt. Ik zou ook zeker nog meer aan mijn leefstijl kunnen veranderen, zoals meer groenten eten en mijn beweging kan ook nog wel wat opgekrikt worden. Ik had eigenlijk gehoopt dat het afvallen daartoe zou motiveren, want zo werkt dat wel bij mij. En logisch ook denk ik: resultaat motiveert. Wat nu mijn resultaat is? Bijna -4kg sinds december. En ik lever inmiddels ook weer aardige strijd in mijn hoofd hierover. :{
Jullie ervaringen kunnen misschien nog eea voor mij ophelderen.

Overigens heb ik een paar jaar geleden een GLI gevolgd, waardoor ik voor vergoeding van de medicatie in aanmerking kom.
Je komt er natuurlijk maar op een manier achter en dat is om het te proberen. Bijna iedereen behaalt er goede resultaten mee. Meer groenten eten en meer beweging helpt je daarnaast natuurlijk ook om je een leefstijl aan te wennen tijdens en na het gebruik van injecties.
Nu ik gestopt ben en op gezond gewicht ben, blijft het mij motiveren om enorm op te letten. Ik wil nooit meer terug naar waar ik vandaan kwam.
pi_220492738
Hoi allemaal,

Vanuit TNO doen we onderzoek naar de ervaringen van mensen die GLP 1 medicatie gebruiken voor bijvoorbeeld gewichtsverlies of diabetes (bijv. Ozempic, Wegovy, Mounjaro).
We willen beter begrijpen hoe mensen het gebruik van deze medicatie ervaren, welke effecten zij merken en welke begeleiding zij eventueel missen. We zoeken mensen die eenmalig een online vragenlijst willen invullen.

Een paar belangrijke punten:
• Deelname is 100% vrijwillig en je kunt op elk moment stoppen, zonder uitleg.
• We vragen in de vragenlijst naar een aantal gezondheidsgegevens. Voordat je begint krijg je alle info hierover duidelijk te zien.
Als dank voor je tijd ontvang je na volledige deelname een bol.com cadeaubon van ¤10.
• Je data wordt verwerkte volgends de geldende privacyregels.

Meer informatie (en de link naar de vragenlijst) staat hier: https://openlab.tno.nl/projecten/deel-ervaring-glp-1-medicatie/

Mocht je vragen hebben, dan beantwoord ik die graag.
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!
pi_220496152
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 12:56 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Misschien ook maar eens een Rennie proberen, wie weet helpt het.
Nee hielp bij mij totaal niet. Cola zero hielp eventjes. Daarna kwam het vrij snel weer terug. Ben nu omlaag gegaan in dosis want ik trok het niet meer. Nu is t weg😅
  vrijdag 3 april 2026 @ 10:24:14 #259
489639 PoesDoos
Lykirī!
pi_220497857
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 22:33 schreef BananaPancake het volgende:

[..]
Nee hielp bij mij totaal niet. Cola zero hielp eventjes. Daarna kwam het vrij snel weer terug. Ben nu omlaag gegaan in dosis want ik trok het niet meer. Nu is t weg😅
Oei oei :X Gaat het goed op de lagere dosis?

Ik mag straks de eerste keer 1mg zetten, ben benieuwd.
  maandag 6 april 2026 @ 22:58:18 #260
179002 GwaiLow
pi_220522436
Ik heb inmiddels wel het gevoel dat de 1MG Ozempic werking begint af te nemen. Dat is wel jammer..

Meer mensen die dit na enkele maanden hadden?
pi_220522482
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 22:58 schreef GwaiLow het volgende:
Ik heb inmiddels wel het gevoel dat de 1MG Ozempic werking begint af te nemen. Dat is wel jammer..

Meer mensen die dit na enkele maanden hadden?
Ja. Ik had een soort stilstand van een maand. En toen opeens weer een flush van 2 kilo naar beneden. Als ik me goed herinner.

Maar ik had wel echt last van mijn spijsvertering. Dus ben ook weer snel gaan afbouwen.

Hou vol, is mijn enige advies. O+
  dinsdag 7 april 2026 @ 21:09:48 #262
489639 PoesDoos
Lykirī!
pi_220529366
Iemand ervaring met FitPen Clinics?
Zij verkopen een 2mg Ozempic pen voor ¤350,- dat scheelt nogal (in mijn geval ¤150,-) met 2 pennen van 1mg.
  zondag 12 april 2026 @ 22:52:04 #263
179002 GwaiLow
pi_220569412
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 23:06 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Ja. Ik had een soort stilstand van een maand. En toen opeens weer een flush van 2 kilo naar beneden. Als ik me goed herinner.

Maar ik had wel echt last van mijn spijsvertering. Dus ben ook weer snel gaan afbouwen.

Hou vol, is mijn enige advies. O+
Ja, het komt vast goed :). Al zit ik nu helemaal niet meer vol na een goed bord avondeten. Dat is niet zo fijn :D. Vanaf december gebruik ik Ozempic, maar het lijkt nu alsof de wekelijkse 1MG veel minder goed werkt.

Misschien toch maar overstappen naar een hoge dosis Mounjaro...maar dat is wel erg prijzig.
pi_220569509
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 10:24 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Oei oei :X Gaat het goed op de lagere dosis?

Ik mag straks de eerste keer 1mg zetten, ben benieuwd.
Ja! De lagere dosis werkt voor mij qua afvallen gelukkig voldoende en ik heb dan geen last van bijwerkingen :)

Succes!
  donderdag 16 april 2026 @ 14:49:17 #265
489639 PoesDoos
Lykirī!
pi_220593279
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 21:09 schreef PoesInDoos het volgende:
Iemand ervaring met FitPen Clinics?
Zij verkopen een 2mg Ozempic pen voor ¤350,- dat scheelt nogal (in mijn geval ¤150,-) met 2 pennen van 1mg.
Oef :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder gaat het goed. Sinds de 1mg minder bijwerkingen zelfs, heel gek. Vandaag stond ik op -7,5kg!
pi_220593798
Ik ben inmiddels van 1mg naar 6 weken 0,5mg en nu 0,25 gegaan.
Nog een paar weken en dan zit het er op. :D
  donderdag 16 april 2026 @ 16:22:25 #267
489639 PoesDoos
Lykirī!
pi_220593799
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:21 schreef Black_Baron het volgende:
Ik ben inmiddels van 1mg naar 6 weken 0,5mg en nu 0,25 gegaan.
Nog een paar weken en dan zit het er op. :D
Gefeliciteerd!
Merk je veel verschil nu je aan het afbouwen bent?
pi_220593825
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:22 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Gefeliciteerd!
Merk je veel verschil nu je aan het afbouwen bent?
Nee. Eigenlijk niet.
Maar op 0,5 bleef ik gewoon nog rustig afvallen (kilo in een maand).

Ik heb niet heel veel meer honger gekregen ofzo.

Las wel ergens dat het spul nog 5 weken in je lichaam blijft zitten. Dus ik bouw af in stapjes van 6 weken. Tot nu toe prima dus.

Totaal ongeveer 18 kilo kwijt. Ben in oktober gestart.
  donderdag 16 april 2026 @ 16:28:53 #269
489639 PoesDoos
Lykirī!
pi_220593847
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:25 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Nee. Eigenlijk niet.
Maar op 0,5 bleef ik gewoon nog rustig afvallen (kilo in een maand).

Ik heb niet heel veel meer honger gekregen ofzo.

Las wel ergens dat het spul nog 5 weken in je lichaam blijft zitten. Dus ik bouw af in stapjes van 6 weken. Tot nu toe prima dus.

Totaal ongeveer 18 kilo kwijt. Ben in oktober gestart.
Super knap!
Ik hoop dat je een mooie nieuwe basis voor jezelf hebt gecreëerd.
pi_220593855
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:28 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Super knap!
Ik hoop dat je een mooie nieuwe basis voor jezelf hebt gecreëerd.
Dank je, jij heel veel succes!
  vrijdag 17 april 2026 @ 09:26:35 #271
489639 PoesDoos
Lykirī!
pi_220597593
@Leandra hoe gaat het met jou? Al zicht op betere/andere pennen?
  vrijdag 17 april 2026 @ 10:34:37 #272
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220597971
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 09:26 schreef PoesInDoos het volgende:
@:Leandra hoe gaat het met jou? Al zicht op betere/andere pennen?
Ja!
Nu met de tweede Saxenda pen bezig, wat een verademing!

Het is grenzend aan misdadig hoe waardeloos die Vobexoryn pennen zijn.
Dat vond ik al, maar nu ik weet hoe het origineel is helemaal.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_220598122
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 10:34 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja!

Wordt de saxenda vergoed?
  vrijdag 17 april 2026 @ 12:32:23 #274
489639 PoesDoos
Lykirī!
pi_220598769
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 10:34 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja!

Wat fijn!! Hoe heb je het nou voor elkaar gekregen?
  vrijdag 17 april 2026 @ 13:24:40 #275
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220599139
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 12:32 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Wat fijn!! Hoe heb je het nou voor elkaar gekregen?
Gevraagd bij de apotheek, vrij dringend, nadat ik uitgezocht had dat mijn zorgverzekering geen preferent medicijn had qua Liraglutide.
Sommige zorgverzekeraars hebben dat wel sinds 01-10-2025 (Vobexoryn preferent), met een uitloop van 3 maanden, dus effectief tot 1 januari dit jaar, dus ik had ook het vermoeden dat de tekorten daardoor snel minder zouden worden.

Want laten we eerlijk zijn, als je het niet meer vergoed krijgt en je wilt wel blijven gebruiken, waarom zou je dan nog Saxenda blijven gebruiken dat je dagelijks moet spuiten, als je ook Wegovy kunt gebruiken dat je maar 1 keer per week hoeft te spuiten.

Nog bizarder: ik kijk op het declaratieoverzicht van de zorgverzekeraar: blijken 5 pennen Vobexoryn bijna een tientje duurder te zijn dan 5 pennen Saxenda?
Zelfde inhoud.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 17-04-2026 14:07:57 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 17 april 2026 @ 13:25:14 #276
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220599144
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 11:01 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Wordt de saxenda vergoed?
Als je aan de eisen voldoet wel.

Hier mijn verhaal:
Leandra in LIF / Afvallen met injecties #2

Oh, en als je zorgverzekeraar geen andere variant aangewezen heeft als preferent medicijn voor Liraglutide.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 17 april 2026 @ 22:13:57 #277
489639 PoesDoos
Lykirī!
pi_220602173
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 13:24 schreef Leandra het volgende:

[..]
Gevraagd bij de apotheek, vrij dringend, nadat ik uitgezocht had dat mijn zorgverzekering geen preferent medicijn had qua Liraglutide.
Sommige zorgverzekeraars hebben dat wel sinds 01-10-2025 (Vobexoryn preferent), met een uitloop van 3 maanden, dus effectief tot 1 januari dit jaar, dus ik had ook het vermoeden dat de tekorten daardoor snel minder zouden worden.

Want laten we eerlijk zijn, als je het niet meer vergoed krijgt en je wilt wel blijven gebruiken, waarom zou je dan nog Saxenda blijven gebruiken dat je dagelijks moet spuiten, als je ook Wegovy kunt gebruiken dat je maar 1 keer per week hoeft te spuiten.

Nog bizarder: ik kijk op het declaratieoverzicht van de zorgverzekeraar: blijken 5 pennen Vobexoryn bijna een tientje duurder te zijn dan 5 pennen Saxenda?
Zelfde inhoud.
Goed dat je doorgepakt hebt! Veel succes komende tijd O+
  Moderator zaterdag 18 april 2026 @ 00:33:30 #278
441859 crew  Lenny77
pi_220602678
Wees aub voorzichtig met pennen een stuk langer te gebruiken dan voorgeschreven is ;(

Ik vind het jammer dat jullie in Nederland 'gedwongen' moeten uitwijken naar (zo lijkt het) shady plaatsen.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220630098
Ik doe het gli traject inmiddels 16 maanden. gisteren heb ik van de begeleidster ervan een mail gekregen om met een leefstijlapotheker in gesprek te gaan ivm mijn medicatie.

Zijn er anderen die hiermee ervaring hebben? Ben wel benieuwd wat er zal gaan gebeuren. Heb erom gevraagd, maar het antwoord blijft wel "vaag".
  donderdag 23 april 2026 @ 10:07:59 #280
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220637995
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2026 23:59 schreef blessed19 het volgende:
Ik doe het gli traject inmiddels 16 maanden. gisteren heb ik van de begeleidster ervan een mail gekregen om met een leefstijlapotheker in gesprek te gaan ivm mijn medicatie.

Zijn er anderen die hiermee ervaring hebben? Ben wel benieuwd wat er zal gaan gebeuren. Heb erom gevraagd, maar het antwoord blijft wel "vaag".
Ik heb daar geen ervaring mee maar ik neem aan dat als je 16 maand GLI hebt gedaan en nog wel overgewicht hebt dat je nu gewoon medicatie krijgt. Wellicht ook vergoed.
  woensdag 29 april 2026 @ 13:47:06 #281
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_220677922
Ik zit nu op - 8,7 kilo. Volgende week ga ik naar de 1mg. Ik merk wel steeds dat ik bij de 1e verhoging steeds wat bijwerkingen heb. Ik vrees het voor nu ook, zeker omdat de stap best groot is.
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
pi_220681015
Ik zag, volgens mij bij devragendokter op instagram, een aantal polls van haar voorbijkomen over ervaringen met het gebruik van injecties. Eentje of men na het stoppen op hetzelfde gewicht bleef/weer iets aankwam/op het oude gewicht kwam/boven het oude gewicht kwam. Dat was best positief. De grootste groep kwam een beetje aan weer, en een redelijk percentage bleef op het nieuwe gewicht. Maar in een andere poll gaf 7% aan dat ze last hadden van een alvleesklierontsteking als bijwerking. Nou zal dat afhangen van injectie-merk, dosis en duur gebruik, en er zal ook een reporting-bias zijn (iemand met zo'n bijwerking zal eerder geneigd zijn dat te melden, dan iemand die geen bijwerking had), maar dat vond ze toch wel opmerkelijk veel.
Zijn er hier mensen die serieuzere bijwerkingen hebben gehad?
  woensdag 29 april 2026 @ 22:17:22 #283
489639 PoesDoos
Lykirī!
pi_220681055
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 13:47 schreef yvette1982 het volgende:
Ik zit nu op - 8,7 kilo. Volgende week ga ik naar de 1mg. Ik merk wel steeds dat ik bij de 1e verhoging steeds wat bijwerkingen heb. Ik vrees het voor nu ook, zeker omdat de stap best groot is.
Goed bezig!
Mijn bijwerkingen (voornamelijk de misselijkheid) verdwenen na de overstap op 1mg.
  Moderator woensdag 29 april 2026 @ 23:56:18 #284
441859 crew  Lenny77
pi_220681408
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 22:11 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik zag, volgens mij bij devragendokter op instagram, een aantal polls van haar voorbijkomen over ervaringen met het gebruik van injecties. Eentje of men na het stoppen op hetzelfde gewicht bleef/weer iets aankwam/op het oude gewicht kwam/boven het oude gewicht kwam. Dat was best positief. De grootste groep kwam een beetje aan weer, en een redelijk percentage bleef op het nieuwe gewicht. Maar in een andere poll gaf 7% aan dat ze last hadden van een alvleesklierontsteking als bijwerking. Nou zal dat afhangen van injectie-merk, dosis en duur gebruik, en er zal ook een reporting-bias zijn (iemand met zo'n bijwerking zal eerder geneigd zijn dat te melden, dan iemand die geen bijwerking had), maar dat vond ze toch wel opmerkelijk veel.
Zijn er hier mensen die serieuzere bijwerkingen hebben gehad?
Bij Ozempic zagen we dat wel eens ja. Bij Wegovy en Mounjaro heb ik nog niemand gehad met pancreatitis. En wij doen vrij vaak bloed afnames ter opvolging.
  donderdag 30 april 2026 @ 08:05:17 #285
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_220681821
quote:
0s.gif Op woensdag 29 april 2026 22:17 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Goed bezig!
Mijn bijwerkingen (voornamelijk de misselijkheid) verdwenen na de overstap op 1mg.
Bedankt.
Oké, hopelijk heb ik ook nergens last van dan. Het is overigens echt alleen bij een verhoogde dosis, de andere keren heb ik niets gehad.
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
  Moderator donderdag 30 april 2026 @ 09:19:19 #286
441859 crew  Lenny77
pi_220682058
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2026 08:05 schreef yvette1982 het volgende:

[..]
Bedankt.
Oké, hopelijk heb ik ook nergens last van dan. Het is overigens echt alleen bij een verhoogde dosis, de andere keren heb ik niets gehad.
Dit zie ik wel vaker, zeker bij de helft van de mensen. Met elke verhoging hebben ze een dag of 2 a 3 wat last van bijwerkingen zoals bv de darmen of lichte misselijkheid. Dat gaat ook weer vanzelf over.
  donderdag 30 april 2026 @ 14:22:51 #287
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220683362
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2026 10:07 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Ik heb daar geen ervaring mee maar ik neem aan dat als je 16 maand GLI hebt gedaan en nog wel overgewicht hebt dat je nu gewoon medicatie krijgt. Wellicht ook vergoed.
Dat zal vooral afhangen van het BMI op dat moment, die moet nog steeds wel boven de 35 zijn om in aanmerking te komen voor vergoeding van Liraglutide.

Dat BMI ook een achterhaald concept is doet er helaas niet toe.
Net als de taillemeting zonder rekening te houden met de lengte, terwijl de taille-lengte ratio weer precies wel van belang is.

Maar gezien hier ook op de site van het voedingscentrum net gedaan wordt alsof alleen de tailleomtrek van belang is, ongeacht of je 1.55 of 1.85 lang ben, betekent dat dus vreemd genoeg dat iemand van 1.55 met een taille van 79 cm zogenaamd net zo'n gezonde tailleomtrek zou hebben als iemand van 185 :')

Leuk hoor, dat ze dat tailleomtrek verhaal bij de BMI calculator gedaan hebben, maar wel jammer dat het dan wee zo'n standaard verhaal is dat nergens rekening mee houdt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_220688578
Vanmorgen een hartcheckpunt bezocht.
Nu ik 17 kilo kwijt ben. Dacht, toch eens laten nakijken.

En wat denk je?
Alles in het groen. Niets meer verhoogd. En dat is wel eens anders geweest.
Dat geeft ook wel aan hoeveel overgewicht drukt op al je waardes. En wat afvallen voor je gezondheid doet.

Iedereen hier heel veel succes met het afvallen. Ook als je het even niet ziet zitten. Het is het wel waard. O+
  zondag 3 mei 2026 @ 10:36:40 #289
179002 GwaiLow
pi_220702888
Ik heb eigenlijk geen bijwerkingen gehad van Ozempic. Misschien af en toe wat maagzuur laat in de avond, maar dat is ook al lang verdwenen.

Ik ben absoluut blij dat ik de stap heb gezet en de resultaten zijn goed! :) Ik ben nu 6 maanden bezig, maar sinds een week a 4 of 5 heb ik wel het idee dat de werking enorm is verminderd. Niet dat ik nu opeens enorm veel extra behoefte heb aan voedsel, maar ik heb wel het idee dat ik niet meer zo snel ''vol'' zit.

Denk dat ik er na deze 4 weken even mee stop en kijken hoe dat gaat. Tja, eigenlijk moet je dan misschien eerst afbouwen naar 0,50 en 0,25, hè? Maar omdat ik nu met 1mg de werking al niet zo enorm meer voel is dat misschien ook zonde van het geld..
pi_220705087
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2026 14:22 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat zal vooral afhangen van het BMI op dat moment, die moet nog steeds wel boven de 35 zijn om in aanmerking te komen voor vergoeding van Liraglutide.

Dat BMI ook een achterhaald concept is doet er helaas niet toe.
Net als de taillemeting zonder rekening te houden met de lengte, terwijl de taille-lengte ratio weer precies wel van belang is.

Maar gezien hier ook op de site van het voedingscentrum net gedaan wordt alsof alleen de tailleomtrek van belang is, ongeacht of je 1.55 of 1.85 lang ben, betekent dat dus vreemd genoeg dat iemand van 1.55 met een taille van 79 cm zogenaamd net zo'n gezonde tailleomtrek zou hebben als iemand van 185 :')

Leuk hoor, dat ze dat tailleomtrek verhaal bij de BMI calculator gedaan hebben, maar wel jammer dat het dan wee zo'n standaard verhaal is dat nergens rekening mee houdt.
Mijn bmi is op het moment 34,7. En heb een apneu apparaat.

Dus ff vaker naar de mac. Moet anderhalve kilo erbij alvorens ik mij daar moet wegen.

Ben doorgestuurd naar het obesitas kliniek in Arnhem. Daar hebben ze het over opereren. Nou, ik zou toch liever eerst medicatie willen proberen als bupropion, of een spuit.

Edit:
Stel, ik kan ¤ 250,- de maand kwijt voor ozempic. Ik vraag mij af hoelang ik dat dan zal nodig hebben. Of is dat levenslang?

Ben wel in de weer met een beweegmakelaar, zet inmiddels 10k a 11k stappen per dag. Eet gezond, 3 maaltijden per dag. Alleen water en koffie. Ben wel inmiddels dat het door mijn antidepressiva komt, esctilatopram. Daar ben ik 5 weken geleden geminderd tot een halve tablet per dag. (Echte minimum, lager is er niet)
pi_220705151
quote:
0s.gif Op zondag 3 mei 2026 10:36 schreef GwaiLow het volgende:
Ik heb eigenlijk geen bijwerkingen gehad van Ozempic. Misschien af en toe wat maagzuur laat in de avond, maar dat is ook al lang verdwenen.

Ik ben absoluut blij dat ik de stap heb gezet en de resultaten zijn goed! :) Ik ben nu 6 maanden bezig, maar sinds een week a 4 of 5 heb ik wel het idee dat de werking enorm is verminderd. Niet dat ik nu opeens enorm veel extra behoefte heb aan voedsel, maar ik heb wel het idee dat ik niet meer zo snel ''vol'' zit.

Denk dat ik er na deze 4 weken even mee stop en kijken hoe dat gaat. Tja, eigenlijk moet je dan misschien eerst afbouwen naar 0,50 en 0,25, hè? Maar omdat ik nu met 1mg de werking al niet zo enorm meer voel is dat misschien ook zonde van het geld..
Wat ik weet is afbouwen echt een ding. Langzaam is veel beter, anders schiet het in ene omhoog. :)
pi_220727916
Ik ben gebeld door het NOK in Arnhem.

Afspraak op 26 juni

Er zitten wel kosten aan verbonden, geen vergoeding.

Eenmalig 1249,- voor de arts en begeleiding (het traject)

Daarnaast 200 - 350 euro per maand voor de medicatie.

Best hoog en vervelend dat het niet vergoed wordt. Dat vind ik vreemd, jammer en weet niet of ik voor het traject de kosten kan betalen, de medicatie zelf moet lukken.
pi_220727971
Er zulleb vast wel andere opties zijn, ipv de NOK. Maar welke, dat is onderzoeken.

Hebben jullie evt tips?
pi_220728004
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 13:27 schreef blessed19 het volgende:
Er zulleb vast wel andere opties zijn, ipv de NOK. Maar welke, dat is onderzoeken.

Hebben jullie evt tips?
Wat een prijzen zeg. Dat zou ik niet zomaar doen. :{

Wellis gebruiken veel mensen hier.
Heb ik ook gedaan. Goede ervaringen mee.

Komt in totaal op 250 euro per maand. Intake is gratis. Online geef je je gevens door. En dan belt een arts je. Je wordt niet fysiek gewogen ofzo. Je bent zelf degene die zijn startgewicht/lengte/ BMI doorgeeft.

Ik heb 6 maanden Ozempic bij ze gedaan, toen had ik weer een gezond gewicht. Begeleiding werd niet echt vast gegeven. Maar de vragen die ik had, werden wel snel beantwoord. En online heb ik nog wat seminars van ze gevolgd. Ook gratis.

En wellicht dat er hier nog mensen met een kortingscode zijn, als je voor Wellis zou kiezen.

[ Bericht 14% gewijzigd door Black_Baron op 06-05-2026 13:47:59 ]
  Moderator woensdag 6 mei 2026 @ 13:47:30 #295
441859 crew  Lenny77
pi_220728111
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 13:14 schreef blessed19 het volgende:
Ik ben gebeld door het NOK in Arnhem.

Afspraak op 26 juni

Er zitten wel kosten aan verbonden, geen vergoeding.

Eenmalig 1249,- voor de arts en begeleiding (het traject)

Daarnaast 200 - 350 euro per maand voor de medicatie.

Best hoog en vervelend dat het niet vergoed wordt. Dat vind ik vreemd, jammer en weet niet of ik voor het traject de kosten kan betalen, de medicatie zelf moet lukken.
Jezus Christus... Wat voor begeleiding is dat dan??

-O-
pi_220728117
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2026 13:47 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

-O-
Pssst..zullen we samen ook zo'n bureautje beginnen? :+
Daar loop je op binnen.
  Moderator woensdag 6 mei 2026 @ 13:58:48 #297
441859 crew  Lenny77
pi_220728163
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2026 13:48 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Pssst..zullen we samen ook zo'n bureautje beginnen? :+
Daar loop je op binnen.
Echt hè.
Ozempic kost 100 euro. Wegovy max 180 euro, zwaarste dosis. Wegen en meten elke maand, bloednames tussendoor op start datum, maand 1, maand 3 en dan elke 3 maanden.
Meer is niet nodig.

1250 euro :{
Crimineel dat er zo geprofiteerd wordt van mensen die worstelen met hun gewicht ;(
pi_220728427
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2026 13:47 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

-O-
2x een arts en een paar keer een leefstijl coach.

Ik vind het echt geld over de balk gooien.

doe al een jaar gli. Paar jaar een relatie gehad met een vegan en met haar aardig wat docu's gekeken over gezond/ongezond voedsel. Ik krijg een beweeg maatje en een beweegmakelaar via het gli.

Afgelopen 6 weken elke dag gemiddeld 10 a 11 k stappen gemaakt, eet gezond en alleen maar water en koffie. Nog steeds op hetzelfde gewicht. 43 jaar, 1,79 mtr en 112,7 kg. Bmi dus boven de 35.

Dus nee, die 3k euro krijgen ze echt niet van mij. Echt bizar hoe ze daarmee geld "aftroggelen" van obese mensen.
pi_220728432
quote:
1s.gif Op zondag 3 mei 2026 15:11 schreef blessed19 het volgende:

Ben wel in de weer met een beweegmakelaar, zet inmiddels 10k a 11k stappen per dag. Eet gezond, 3 maaltijden per dag. Alleen water en koffie. Ben wel inmiddels dat het door mijn antidepressiva komt, esctilatopram. Daar ben ik 5 weken geleden geminderd tot een halve tablet per dag. (Echte minimum, lager is er niet)
Hoeveel stappen loop je in een week? Loop je echt elke dag 10-11k stappen?
En hoeveel calorieën eet je in die drie maaltijden?
En val je op het moment helemaal niet af?
pi_220728460
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 14:37 schreef blessed19 het volgende:

[..]
2x een arts en een paar keer een leefstijl coach.

Ik vind het echt geld over de balk gooien.

doe al een jaar gli. Paar jaar een relatie gehad met een vegan en met haar aardig wat docu's gekeken over gezond/ongezond voedsel. Ik krijg een beweeg maatje en een beweegmakelaar via het gli.

Afgelopen 6 weken elke dag gemiddeld 10 a 11 k stappen gemaakt, eet gezond en alleen maar water en koffie. Nog steeds op hetzelfde gewicht. 43 jaar, 1,79 mtr en 112,7 kg. Bmi dus boven de 35.

Dus nee, die 3k euro krijgen ze echt niet van mij. Echt bizar hoe ze daarmee geld "aftroggelen" van obese mensen.
Ik zou gewoon eens bij Wellis gaan kijken. Zo te lezen heb je je lifestyle best op orde.
Zoveel afvallen gaat gewoon ook veel gemakkelijker met een prik.
pi_220728469
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 14:38 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Hoeveel stappen loop je in een week? Loop je echt elke dag 10-11k stappen?
En hoeveel calorieën eet je in die drie maaltijden?
En val je op het moment helemaal niet af?
Nee, de zondag rond de 5k.

2x broodmaaltijd (2 sneetjes en een bakje volle kwark met muesli, geen cruseli)

Hoofdmaaltijd agf, volkoren pasta/rijst met wat saus. 1x per week een frietje met mayonaise en een kroket.

En nee, afgelopen 3 maanden stabiel op de 112 kg.

Echt te bizar voor woorden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')