abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220465662
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2026 22:05 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik had vanochtend mijn eerste ´sulfur burps´. Het voelt wel heel echt nu O+

:')

2 Rennies en het was weer over gelukkig.
Die heb ik echt zoveel, super goor en ik word er ook echt misselijk van😒
My salvation lies in your love..
pi_220465890
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 12:28 schreef BananaPancake het volgende:

[..]
Die heb ik echt zoveel, super goor en ik word er ook echt misselijk van😒
Misschien ook maar eens een Rennie proberen, wie weet helpt het.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_220466574
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 22:10 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Ja 4 mm voor de Ozempic pen.. je kunt ze bijbestellen bij je leverancier maar even googlen levert veel goedkopere opties op. Bij bol bijvoorbeeld waar je meteen ook gebruikerservaringen kunt peilen.

Van andere pennen weet ik het niet
Top, bedankt! Dan doe ik dat vanaf volgende maand. Wil het wat gaan afbouwen voor de zomervakantie. Grootste gedeelte is er al af en ik wil er geen last van hebben tijdens de vakantie.

Heb op 1mg namelijk wel last van bijwerkingen.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_220468343
Ik lees al even geïnteresseerd mee omdat ik sterk overweeg om van afvalmedicatie te veranderen.
Nadat ik 17 kg was afgevallen door calorieën tellen en gewijzigde leefstijl, kwam ik niet meer verder en ik was eigenlijk pas ongeveer halverwege.
Ik had ontzettend last van foodnoise en het werd een enorme strijd in mijn hoofd.

Uiteindelijk bij mijn huisarts aan de bel getrokken om te informeren of ik voor medicatie in aanmerking kon komen. Na het invullen van een vragenlijst, kwam ik bij de afval"consulent" (ik weet niet precies wat ze is) in de praktijk terecht en nav mijn verhaal waarin ik oa vertelde dat ik het wel jammer zou vinden als ik mijn trek en plezier in eten zou verliezen, zoals ik weleens in ervaringen las, stelde zij voor om pillen te proberen die iets in je hoofd doen: Mysimba. Zo gezegd zo gedaan. Na een opbouw van een paar weken slik ik 4 van die pillen per dag. Het zorgt ervoor dat ik langer verzadigd ben na het eten en in de eerste periode was de foodnoise geheel afwezig.

Maar nu, bijna 4 maanden verder, ben ik al even gestagneerd. Ik merk dat ik toch weer bezig ben met de hele tijd iets in mijn mond hebben (kauwgom of iets als een Napoleon)en bekijken wanneer ik weer van mezelf mag eten.

Hoewel ik lees dat injecties over het algemeen wat effectiever zijn dan deze pillen, ben ik toch ook wel bang dat het ook gewoon aan mij ligt. Ik zou ook zeker nog meer aan mijn leefstijl kunnen veranderen, zoals meer groenten eten en mijn beweging kan ook nog wel wat opgekrikt worden. Ik had eigenlijk gehoopt dat het afvallen daartoe zou motiveren, want zo werkt dat wel bij mij. En logisch ook denk ik: resultaat motiveert. Wat nu mijn resultaat is? Bijna -4kg sinds december. En ik lever inmiddels ook weer aardige strijd in mijn hoofd hierover. :{
Jullie ervaringen kunnen misschien nog eea voor mij ophelderen.

Overigens heb ik een paar jaar geleden een GLI gevolgd, waardoor ik voor vergoeding van de medicatie in aanmerking kom.
pi_220471980
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 16:51 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ja, klopt. Als ik niet zou hardlopen dat half uur, zou ik ook ongeveer 50 kcal verbranden, dus dat lopen levert me dus eigenlijk nog geen 350 extra verbrandde kcal op, al komt de energie van het herstel daar nog voor bij.
Als ik niet op mijn eten let, dan krijg ik de meeste dagen wel meer dan 2500 kcal per dag binnen volgens mij. Om dat zo te veranderen dat dat automatisch eigenlijk niet gebeurt zal veel tijd vergen.
Klopt, ik probeer sowieso gemiddeld 10K stappen per dag te doen, ik zwem tegenwoordig ook 3 keer per week, wat ik nu ook doe is lopend naar naar het zwembad, dat is toch 3 uur extra lopen erbij. Qua eten ben ik vrij streng geworden ik at sowieso geen tussendoortjes maar eet overdag meestal een paar sneetjes hoge kwaliteit brood met kipfilet, en een flinke bak met yoghurt en fruit. Qua avondeten let ik vooral op dat het niet te hoog in calorieen zit, dus check altijd of het niet boven de 1200ish is. Op die manier hou ik me zelf wel op een gemiddelde van rond de 2000-2500, wat ik doe als ik in avond wat meer honger heb is gewoon een enorme berg voorgesneden door mijn groenten te gooien, ja ik ben een redelijke eetbarbar dus voor mij is dat vrij makkelijk ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 31 maart 2026 @ 09:45:38 #256
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220472577
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 17:25 schreef Samhain het volgende:
Ik lees al even geïnteresseerd mee omdat ik sterk overweeg om van afvalmedicatie te veranderen.
Nadat ik 17 kg was afgevallen door calorieën tellen en gewijzigde leefstijl, kwam ik niet meer verder en ik was eigenlijk pas ongeveer halverwege.
Ik had ontzettend last van foodnoise en het werd een enorme strijd in mijn hoofd.

Uiteindelijk bij mijn huisarts aan de bel getrokken om te informeren of ik voor medicatie in aanmerking kon komen. Na het invullen van een vragenlijst, kwam ik bij de afval"consulent" (ik weet niet precies wat ze is) in de praktijk terecht en nav mijn verhaal waarin ik oa vertelde dat ik het wel jammer zou vinden als ik mijn trek en plezier in eten zou verliezen, zoals ik weleens in ervaringen las, stelde zij voor om pillen te proberen die iets in je hoofd doen: Mysimba. Zo gezegd zo gedaan. Na een opbouw van een paar weken slik ik 4 van die pillen per dag. Het zorgt ervoor dat ik langer verzadigd ben na het eten en in de eerste periode was de foodnoise geheel afwezig.

Maar nu, bijna 4 maanden verder, ben ik al even gestagneerd. Ik merk dat ik toch weer bezig ben met de hele tijd iets in mijn mond hebben (kauwgom of iets als een Napoleon)en bekijken wanneer ik weer van mezelf mag eten.

Hoewel ik lees dat injecties over het algemeen wat effectiever zijn dan deze pillen, ben ik toch ook wel bang dat het ook gewoon aan mij ligt. Ik zou ook zeker nog meer aan mijn leefstijl kunnen veranderen, zoals meer groenten eten en mijn beweging kan ook nog wel wat opgekrikt worden. Ik had eigenlijk gehoopt dat het afvallen daartoe zou motiveren, want zo werkt dat wel bij mij. En logisch ook denk ik: resultaat motiveert. Wat nu mijn resultaat is? Bijna -4kg sinds december. En ik lever inmiddels ook weer aardige strijd in mijn hoofd hierover. :{
Jullie ervaringen kunnen misschien nog eea voor mij ophelderen.

Overigens heb ik een paar jaar geleden een GLI gevolgd, waardoor ik voor vergoeding van de medicatie in aanmerking kom.
Je komt er natuurlijk maar op een manier achter en dat is om het te proberen. Bijna iedereen behaalt er goede resultaten mee. Meer groenten eten en meer beweging helpt je daarnaast natuurlijk ook om je een leefstijl aan te wennen tijdens en na het gebruik van injecties.
Nu ik gestopt ben en op gezond gewicht ben, blijft het mij motiveren om enorm op te letten. Ik wil nooit meer terug naar waar ik vandaan kwam.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_220492738
Hoi allemaal,

Vanuit TNO doen we onderzoek naar de ervaringen van mensen die GLP 1 medicatie gebruiken voor bijvoorbeeld gewichtsverlies of diabetes (bijv. Ozempic, Wegovy, Mounjaro).
We willen beter begrijpen hoe mensen het gebruik van deze medicatie ervaren, welke effecten zij merken en welke begeleiding zij eventueel missen. We zoeken mensen die eenmalig een online vragenlijst willen invullen.

Een paar belangrijke punten:
• Deelname is 100% vrijwillig en je kunt op elk moment stoppen, zonder uitleg.
• We vragen in de vragenlijst naar een aantal gezondheidsgegevens. Voordat je begint krijg je alle info hierover duidelijk te zien.
Als dank voor je tijd ontvang je na volledige deelname een bol.com cadeaubon van ¤10.
• Je data wordt verwerkte volgends de geldende privacyregels.

Meer informatie (en de link naar de vragenlijst) staat hier: https://openlab.tno.nl/projecten/deel-ervaring-glp-1-medicatie/

Mocht je vragen hebben, dan beantwoord ik die graag.
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!
pi_220496152
quote:
0s.gif Op maandag 30 maart 2026 12:56 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Misschien ook maar eens een Rennie proberen, wie weet helpt het.
Nee hielp bij mij totaal niet. Cola zero hielp eventjes. Daarna kwam het vrij snel weer terug. Ben nu omlaag gegaan in dosis want ik trok het niet meer. Nu is t weg😅
pi_220497857
quote:
0s.gif Op donderdag 2 april 2026 22:33 schreef BananaPancake het volgende:

[..]
Nee hielp bij mij totaal niet. Cola zero hielp eventjes. Daarna kwam het vrij snel weer terug. Ben nu omlaag gegaan in dosis want ik trok het niet meer. Nu is t weg😅
Oei oei :X Gaat het goed op de lagere dosis?

Ik mag straks de eerste keer 1mg zetten, ben benieuwd.
  maandag 6 april 2026 @ 22:58:18 #260
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_220522436
Ik heb inmiddels wel het gevoel dat de 1MG Ozempic werking begint af te nemen. Dat is wel jammer..

Meer mensen die dit na enkele maanden hadden?
pi_220522482
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2026 22:58 schreef GwaiLow het volgende:
Ik heb inmiddels wel het gevoel dat de 1MG Ozempic werking begint af te nemen. Dat is wel jammer..

Meer mensen die dit na enkele maanden hadden?
Ja. Ik had een soort stilstand van een maand. En toen opeens weer een flush van 2 kilo naar beneden. Als ik me goed herinner.

Maar ik had wel echt last van mijn spijsvertering. Dus ben ook weer snel gaan afbouwen.

Hou vol, is mijn enige advies. O+
pi_220529366
Iemand ervaring met FitPen Clinics?
Zij verkopen een 2mg Ozempic pen voor ¤350,- dat scheelt nogal (in mijn geval ¤150,-) met 2 pennen van 1mg.
  zondag 12 april 2026 @ 22:52:04 #263
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_220569412
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2026 23:06 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Ja. Ik had een soort stilstand van een maand. En toen opeens weer een flush van 2 kilo naar beneden. Als ik me goed herinner.

Maar ik had wel echt last van mijn spijsvertering. Dus ben ook weer snel gaan afbouwen.

Hou vol, is mijn enige advies. O+
Ja, het komt vast goed :). Al zit ik nu helemaal niet meer vol na een goed bord avondeten. Dat is niet zo fijn :D. Vanaf december gebruik ik Ozempic, maar het lijkt nu alsof de wekelijkse 1MG veel minder goed werkt.

Misschien toch maar overstappen naar een hoge dosis Mounjaro...maar dat is wel erg prijzig.
pi_220569509
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2026 10:24 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Oei oei :X Gaat het goed op de lagere dosis?

Ik mag straks de eerste keer 1mg zetten, ben benieuwd.
Ja! De lagere dosis werkt voor mij qua afvallen gelukkig voldoende en ik heb dan geen last van bijwerkingen :)

Succes!
pi_220593279
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2026 21:09 schreef PoesInDoos het volgende:
Iemand ervaring met FitPen Clinics?
Zij verkopen een 2mg Ozempic pen voor ¤350,- dat scheelt nogal (in mijn geval ¤150,-) met 2 pennen van 1mg.
Oef :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder gaat het goed. Sinds de 1mg minder bijwerkingen zelfs, heel gek. Vandaag stond ik op -7,5kg!
pi_220593798
Ik ben inmiddels van 1mg naar 6 weken 0,5mg en nu 0,25 gegaan.
Nog een paar weken en dan zit het er op. :D
pi_220593799
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:21 schreef Black_Baron het volgende:
Ik ben inmiddels van 1mg naar 6 weken 0,5mg en nu 0,25 gegaan.
Nog een paar weken en dan zit het er op. :D
Gefeliciteerd!
Merk je veel verschil nu je aan het afbouwen bent?
pi_220593825
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:22 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Gefeliciteerd!
Merk je veel verschil nu je aan het afbouwen bent?
Nee. Eigenlijk niet.
Maar op 0,5 bleef ik gewoon nog rustig afvallen (kilo in een maand).

Ik heb niet heel veel meer honger gekregen ofzo.

Las wel ergens dat het spul nog 5 weken in je lichaam blijft zitten. Dus ik bouw af in stapjes van 6 weken. Tot nu toe prima dus.

Totaal ongeveer 18 kilo kwijt. Ben in oktober gestart.
pi_220593847
quote:
1s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:25 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Nee. Eigenlijk niet.
Maar op 0,5 bleef ik gewoon nog rustig afvallen (kilo in een maand).

Ik heb niet heel veel meer honger gekregen ofzo.

Las wel ergens dat het spul nog 5 weken in je lichaam blijft zitten. Dus ik bouw af in stapjes van 6 weken. Tot nu toe prima dus.

Totaal ongeveer 18 kilo kwijt. Ben in oktober gestart.
Super knap!
Ik hoop dat je een mooie nieuwe basis voor jezelf hebt gecreëerd.
pi_220593855
quote:
0s.gif Op donderdag 16 april 2026 16:28 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Super knap!
Ik hoop dat je een mooie nieuwe basis voor jezelf hebt gecreëerd.
Dank je, jij heel veel succes!
pi_220597593
@Leandra hoe gaat het met jou? Al zicht op betere/andere pennen?
  vrijdag 17 april 2026 @ 10:34:37 #272
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220597971
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 09:26 schreef PoesInDoos het volgende:
@:Leandra hoe gaat het met jou? Al zicht op betere/andere pennen?
Ja!
Nu met de tweede Saxenda pen bezig, wat een verademing!

Het is grenzend aan misdadig hoe waardeloos die Vobexoryn pennen zijn.
Dat vond ik al, maar nu ik weet hoe het origineel is helemaal.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_220598122
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 10:34 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja!

Wordt de saxenda vergoed?
pi_220598769
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 april 2026 10:34 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja!

Wat fijn!! Hoe heb je het nou voor elkaar gekregen?
  vrijdag 17 april 2026 @ 13:24:40 #275
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220599139
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 april 2026 12:32 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Wat fijn!! Hoe heb je het nou voor elkaar gekregen?
Gevraagd bij de apotheek, vrij dringend, nadat ik uitgezocht had dat mijn zorgverzekering geen preferent medicijn had qua Liraglutide.
Sommige zorgverzekeraars hebben dat wel sinds 01-10-2025 (Vobexoryn preferent), met een uitloop van 3 maanden, dus effectief tot 1 januari dit jaar, dus ik had ook het vermoeden dat de tekorten daardoor snel minder zouden worden.

Want laten we eerlijk zijn, als je het niet meer vergoed krijgt en je wilt wel blijven gebruiken, waarom zou je dan nog Saxenda blijven gebruiken dat je dagelijks moet spuiten, als je ook Wegovy kunt gebruiken dat je maar 1 keer per week hoeft te spuiten.

Nog bizarder: ik kijk op het declaratieoverzicht van de zorgverzekeraar: blijken 5 pennen Vobexoryn bijna een tientje duurder te zijn dan 5 pennen Saxenda?
Zelfde inhoud.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 17-04-2026 14:07:57 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')