abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 maart 2026 @ 07:44:14 #226
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_220441024
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:05 schreef Questular het volgende:

[..]
Nu wel resultaat? Dat resultaat haal je toch ook gewoon als je genoeg beweegt en stopt met teveel eten? Ik snap dat het lekker snel en makkelijk werkt maar alles wat je nu opnoemt als positieve punten van het afvallen heeft niks met de injecties zelf te maken. En als je stopt met de injecties en de honger terug komt omdat je in die tijd je honger gevoel hebt weggespoten ipv je levensstijl aan te passen wat is dan je vervolgstap?
Dat is echt zo'n domme onwetende opmerking van iemand die geen idee heeft hoe het is om met overgewicht te struggelen.

Het is niet alleen gewoon spuiten, want dan is het resultaat miniem. het is een én-én verhaal van én prikken én anders gaan eten, én bewegen.

Soms lukt het afvallen gewoon niet, dat kan met eetpatroon en weinig bewegen liggen maar in vele gevallen is het dat en je suikerspiegel, stofwisseling en hormoonhuishouden die uit balans zijn. Hoe ouder je wordt hoe moeilijker.
Overgewicht en Obesitas zijn chronische ziektes, met GLP-+1 , tirzepatides ed. kan je dit wel beter op orde krijgen. Er zijn zoveel geneesmiddelen die een heel leven lang genomen moeten worden.

Het is nu omdat men mensen ziet veranderen dat er naar een gezondere levensstijl dat er commentaar op is.

ik spuit nu 5mg elke 2 weken, dat werkt prima om op gewicht te blijven, eetlust en cravings onder controle te houden.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 07:55:08 #227
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_220441089
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 14:26 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Daarom heb ik al een paar keer eerder aangegeven dat wat mij betreft dit via een huisarts zou moeten gaan en vergoed. En niet zoals nu op de vrije markt.
Zo voorkom je ook dat iemand het gaat gebruiken om over een maandje in een bikini te passen. (Want dat kan inderdaad nooit de bedoeling zijn.) En zo geef je ook minder bedeelde mensen de kans het te kunnen gebruiken.

Zelfs dat moet kunnen vind ik,

Binnen een paar jaar verlopen de patenten en komen er sowieso generische goedkopere versies van op de markt . Dan ga je pas een boost zien denk ik.
pi_220442962
quote:
1s.gif Op donderdag 26 maart 2026 10:05 schreef Questular het volgende:

[..]
Nu wel resultaat? Dat resultaat haal je toch ook gewoon als je genoeg beweegt en stopt met teveel eten? Ik snap dat het lekker snel en makkelijk werkt maar alles wat je nu opnoemt als positieve punten van het afvallen heeft niks met de injecties zelf te maken. En als je stopt met de injecties en de honger terug komt omdat je in die tijd je honger gevoel hebt weggespoten ipv je levensstijl aan te passen wat is dan je vervolgstap?
Ik las ooit over een studie in de VS, waarin ze wilden kijken hoe vaak Amerikanen iets aten of dronken. De deelnemers moesten dan elke keer als ze minstens een hap of slok van iets namen, dat registreren in een app. De conclusie was: Vrijwel iedereen at continue. Bijna elk kwartier ging er wel iets de mond in.

Als je dat over langere tijd doet, wordt dat een gewoonte, en gewoontes zijn gewoon ( :') ) lastig af te leren. Dat vergt tijd, om een nieuwe gewoonte er in te slijpen. Het is niet alleen de trek die mensen beweegt te eten, maar ook de gewoonte. En het gaat om calorien, niet zozeer om 'teveel' eten. Veel snackfood stimuleert ook om meer te eten, en geeft je per calorie ook veel minder een vol gevol, waardoor je dus ook niet zo snel stopt. De meeste mensen kunnen makkelijk 2 mars bars opeten. Maar als je eenzelfde hoeveelheid calorien zou eten in mandarijnen, dan eet je echt veel meer (dat is ~16 mandarijnen).
En soms zijn het ook dingen die als vrij gezond gezien worden, die misleidend zijn. Neem een fruit smoothie. Zit alleen fruit, yoghurt en wat appelsap van 100% appels ofzo in. Maar je zou eens het fruit wat je pureert in die smoothie op moeten eten, dan zit je toch een stuk voller, en heb je ook veel langer een voller gevoel.

Die prikken helpen met de prikkel, maar om het blijvend te houden na het stoppen met de prikken is er wel gedragsverandering nodig ja. Iemand die op vrijwel hetzelfde hoge gewicht bleef, maar niet kon afvallen, en dat wel doet met prikken. Dan kun je denken dat die ook op een lager gewicht makkelijk op gewicht zal blijven zonder verandering in wat die eet, maar een groter lichaam heeft een hoger calorie-verbruik, dus ook die zal moeten wennen aan een (iets) lager calorieverbruik.
pi_220443185
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 11:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Ik las ooit over een studie in de VS, waarin ze wilden kijken hoe vaak Amerikanen iets aten of dronken. De deelnemers moesten dan elke keer als ze minstens een hap of slok van iets namen, dat registreren in een app. De conclusie was: Vrijwel iedereen at continue. Bijna elk kwartier ging er wel iets de mond in.

Als je dat over langere tijd doet, wordt dat een gewoonte, en gewoontes zijn gewoon ( :') ) lastig af te leren. Dat vergt tijd, om een nieuwe gewoonte er in te slijpen. Het is niet alleen de trek die mensen beweegt te eten, maar ook de gewoonte. En het gaat om calorien, niet zozeer om 'teveel' eten. Veel snackfood stimuleert ook om meer te eten, en geeft je per calorie ook veel minder een vol gevol, waardoor je dus ook niet zo snel stopt. De meeste mensen kunnen makkelijk 2 mars bars opeten. Maar als je eenzelfde hoeveelheid calorien zou eten in mandarijnen, dan eet je echt veel meer (dat is ~16 mandarijnen).
En soms zijn het ook dingen die als vrij gezond gezien worden, die misleidend zijn. Neem een fruit smoothie. Zit alleen fruit, yoghurt en wat appelsap van 100% appels ofzo in. Maar je zou eens het fruit wat je pureert in die smoothie op moeten eten, dan zit je toch een stuk voller, en heb je ook veel langer een voller gevoel.

Die prikken helpen met de prikkel, maar om het blijvend te houden na het stoppen met de prikken is er wel gedragsverandering nodig ja. Iemand die op vrijwel hetzelfde hoge gewicht bleef, maar niet kon afvallen, en dat wel doet met prikken. Dan kun je denken dat die ook op een lager gewicht makkelijk op gewicht zal blijven zonder verandering in wat die eet, maar een groter lichaam heeft een hoger calorie-verbruik, dus ook die zal moeten wennen aan een (iets) lager calorieverbruik.
Snap ik en daarom lijkt het me lastiger om te wennen aan je verminderde kcal behoefte op onderhoud als je eenmaal stop met de injecties,omdat je dan nog moet leren omgaan met je drang naar eten en het verminderde kcal totaal wat je mag eten. Mij lijkt het “makkelijker” als je eenmaal op gewicht bent dmv traditioneel afvallen omdat je dan meer naar het nieuwe eten hebt toegewerkt. Maar ik snap dat afvallen voor sommige mensen gewoon lastig is en dat deze manier van afvallen dan heel fijn is, en mooi dat het nu zo kan zodat er heel wat lichamelijke en mentale klachten opgelost en/of voorkomen kunnen worden.
  vrijdag 27 maart 2026 @ 12:44:10 #230
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_220443425
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:24 schreef Questular het volgende:

[..]
Snap ik en daarom lijkt het me lastiger om te wennen aan je verminderde kcal behoefte op onderhoud als je eenmaal stop met de injecties,omdat je dan nog moet leren omgaan met je drang naar eten en het verminderde kcal totaal wat je mag eten. Mij lijkt het “makkelijker” als je eenmaal op gewicht bent dmv traditioneel afvallen omdat je dan meer naar het nieuwe eten hebt toegewerkt. Maar ik snap dat afvallen voor sommige mensen gewoon lastig is en dat deze manier van afvallen dan heel fijn is, en mooi dat het nu zo kan zodat er heel wat lichamelijke en mentale klachten opgelost en/of voorkomen kunnen worden.
Het is ook helemaal niet de bedoeling om met injecties te stoppen eens je op gewicht bent..
Je moet het echt als een chronische ziekte zien waarbij je je medicatie naat een lagere dosis brengt om toch die cravings de baas te kunnen.
pi_220443463
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:44 schreef mrPanerai het volgende:

[..]
Het is ook helemaal niet de bedoeling om met injecties te stoppen eens je op gewicht bent..
Je moet het echt als een chronische ziekte zien waarbij je je medicatie naat een lagere dosis brengt om toch die cravings de baas te kunnen.
Duidelijk :)
  vrijdag 27 maart 2026 @ 13:19:58 #232
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220443789
Mijn huisarts zei "eigenlijk wil je lichaam altijd terug naar het zwaarste gewicht dat je gehad hebt" als een soort van goedgevulde pantry voor tijden van nood.

Want ik snapte er echt niets van (en nog steeds niet) hoe ik vorig jaar vrijwel dagelijks kon hardlopen en toch niet afviel, maar zelfs aankwam.
En ik eet niet ongezond, drink amper alcohol, los daarvan moet je behoorlijk wat extra eten om bij 5 km hardlopen per dag aan te komen, en dat deed ik niet, neemt niet weg dat het na de blessure eind november nog erger werd :{

Anyhow, inmiddels 7 weken bezig en 9,2 kg afgevallen.

Als je wilt weten hoe het hele verhaal in elkaar steekt dan staat dat hier onder een spoiler

Overigens lijkt m'n spierverlies wel mee te vallen, de fysiotherapeute (voor oedeemtherapie), was juist content met de spieren in m'n bovenbenen, ik ben langzaamaan ook weer begonnen met hardlopen, vooral nog op de loopband in de sportschool, want minder blessuregevoelig, maar vorige week ook voor het eerst weer op straat *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_220443822
Hoi, misschien is de vraag al eens eerder gesteld maar:

Kun je met de Ozempic pennen van Welis microdoseren? Zit nu op 1mg en zou als onderhoud graag telkens 0.5 mg willen spuiten, en dus zo iets langer met de spuit doen, of blokkeert deze automatisch na 4 toedieningen?
  vrijdag 27 maart 2026 @ 13:36:02 #234
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220443891
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 13:23 schreef opwegnaar het volgende:
Hoi, misschien is de vraag al eens eerder gesteld maar:

Kun je met de Ozempic pennen van Welis microdoseren? Zit nu op 1mg en zou als onderhoud graag telkens 0.5 mg willen spuiten, en dus zo iets langer met de spuit doen, of blokkeert deze automatisch na 4 toedieningen?
Dat kan
0.5 mg is 36 klikjes tellen.
Op die manier doe je 8 weken met een pen en dan zit er zelfs nog wel wat in.

Let op. Volgens de bijsluiter is de pen na openen maar 6 weken te gebruiken.
Dus als je 8 weken wilt gebruiken (zoals ik deed) dan is dat op eigen risico.
Die 6 weken is een ruime veiligheids marge.
Mocht je dit gaan doen dan extra opletten of de vloeistof helder is. Zo niet dan nieuwe pen beginnen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_220443929
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 13:36 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Dat kan

Mocht je dit gaan doen dan extra opletten of de vloeistof helder is. Zo niet dan nieuwe pen beginnen.
Dankjewel voor de info en jouw tips!
pi_220445002
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 12:24 schreef Questular het volgende:

[..]
Ook traditioneel afvallen werkt heel vaak maar tijdelijk, juist omdat men een dieet gaat doen om af te vallen, en er het idee is dat je stopt met het dieet zodra je het streefgewicht hebt bereikt. Als je dan weer terug gaat naar je oude gewoontes, dan komt het gewicht er ook weer aan. Dus zelfs als afvallen relatief makkelijk gaat, is op een lager gewicht blijven dan vaak nog steeds lastig.
Ik denk wel dat er veel mensen baat zullen hebben bij langdurige medicatie. Hopelijk worden het pilletjes ipv injecties, en dan zal zo'n pil net zoiets worden als wat nu ingenomen wordt voor cholesterol, of andere medicijnen die vaak de rest van het leven genomen worden. Al helemaal als blijkt dat deze medicijnen een hoop andere kwalen die gerelateerd zijn aan overgewicht voorkomen, en er netto minder medicijnen worden genomen, en minder kwalen zijn.
pi_220445071
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 13:19 schreef Leandra het volgende:
Mijn huisarts zei "eigenlijk wil je lichaam altijd terug naar het zwaarste gewicht dat je gehad hebt" als een soort van goedgevulde pantry voor tijden van nood.
Jep, door onze evolutie. Onze lichamen willen voorraden aanleggen voor mindere tijden, die zijn er alleen haast niet (tenzij je bijv aan de ramadan of iets dergelijks doet regelmatig).

quote:
Want ik snapte er echt niets van (en nog steeds niet) hoe ik vorig jaar vrijwel dagelijks kon hardlopen en toch niet afviel, maar zelfs aankwam.
En ik eet niet ongezond, drink amper alcohol, los daarvan moet je behoorlijk wat extra eten om bij 5 km hardlopen per dag aan te komen, en dat deed ik niet, neemt niet weg dat het na de blessure eind november nog erger werd :{
Ik denk dat je overschat hoeveel calorien je verbrand met sporten. Als ik in een half uurtje 5km hardloop verbrand ik nog geen 400 kcal. Dat is nog geen 2 marsrepen. Dus als ik na het lopen een extra handje nootjes pak, en een paar stukjes chocola, 'omdat ik toch hardgelopen heb', dan is het voordeel wat ik ermee gehaald heb al weer bijna helemaal weg. Plus dat er nog spieren getraind worden, en mogelijk groeien. En het ligt er ook aan hoe intensief je hardloopt. Doe je dat laag intensief, op een lege maag, dan zal er relatief meer vet gebruikt worden om energie voor het lopen te leveren. Loop je intensief, dan zal het meer suikers zijn die je net hebt opgenomen (daarom neemt men ook gelletjes tijdens wedstrijden bijv).

quote:
Anyhow, inmiddels 7 weken bezig en 9,2 kg afgevallen.

Als je wilt weten hoe het hele verhaal in elkaar steekt dan staat dat hier onder een spoiler

Overigens lijkt m'n spierverlies wel mee te vallen, de fysiotherapeute (voor oedeemtherapie), was juist content met de spieren in m'n bovenbenen, ik ben langzaamaan ook weer begonnen met hardlopen, vooral nog op de loopband in de sportschool, want minder blessuregevoelig, maar vorige week ook voor het eerst weer op straat *O*
Mooi gewicht afgevallen al! ^O^
En ook voor het weer hardlopen ^O^
  zaterdag 28 maart 2026 @ 12:35:46 #238
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_220451048
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 16:32 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Jep, door onze evolutie. Onze lichamen willen voorraden aanleggen voor mindere tijden, die zijn er alleen haast niet (tenzij je bijv aan de ramadan of iets dergelijks doet regelmatig).
[..]
Ik denk dat je overschat hoeveel calorien je verbrand met sporten. Als ik in een half uurtje 5km hardloop verbrand ik nog geen 400 kcal. Dat is nog geen 2 marsrepen. Dus als ik na het lopen een extra handje nootjes pak, en een paar stukjes chocola, 'omdat ik toch hardgelopen heb', dan is het voordeel wat ik ermee gehaald heb al weer bijna helemaal weg. Plus dat er nog spieren getraind worden, en mogelijk groeien. En het ligt er ook aan hoe intensief je hardloopt. Doe je dat laag intensief, op een lege maag, dan zal er relatief meer vet gebruikt worden om energie voor het lopen te leveren. Loop je intensief, dan zal het meer suikers zijn die je net hebt opgenomen (daarom neemt men ook gelletjes tijdens wedstrijden bijv).
[..]
Mooi gewicht afgevallen al! ^O^
En ook voor het weer hardlopen ^O^
Het klopt inderdaad dat je niet moet overschatten hoeveel calorieën je verbrandt met sporten. Tegelijkertijd wordt vaak onderschat hoeveel je lichaam juist in rust nog verbruikt.

Je lichaam is namelijk continu bezig met energieverbruik, zelfs als je niets doet. Dit wordt ook wel je basaal metabolisme genoemd: de energie die nodig is om bijvoorbeeld je organen te laten functioneren en je lichaam in leven te houden.

Daarnaast speelt herstel een grote rol. Zeker als je aan krachttraining doet (eventueel gecombineerd met cardio), blijven je spieren na je training nog actief bezig met herstellen en opbouwen. Dit proces kost ook energie, waardoor je zelfs na je workout nog extra calorieën verbrandt.

Combineer je dit met dagelijks voldoende beweging — bijvoorbeeld 30 tot 60 minuten wandelen — dan kan dat op de lange termijn een groot verschil maken.

Kort gezegd:
niet alleen wat je doet in de sportschool telt, maar juist ook wat je daarbuiten consistent volhoudt.
pi_220453102
Ja, klopt. Als ik niet zou hardlopen dat half uur, zou ik ook ongeveer 50 kcal verbranden, dus dat lopen levert me dus eigenlijk nog geen 350 extra verbrandde kcal op, al komt de energie van het herstel daar nog voor bij.
Als ik niet op mijn eten let, dan krijg ik de meeste dagen wel meer dan 2500 kcal per dag binnen volgens mij. Om dat zo te veranderen dat dat automatisch eigenlijk niet gebeurt zal veel tijd vergen.
  zaterdag 28 maart 2026 @ 18:52:29 #240
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220453720
1vandaag heeft er nu een item over.
pi_220455159
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 maart 2026 13:36 schreef ondeugend het volgende:

[..]
Dat kan

Welke naaldjes moet je hebben voor de pen? 4mm? Want je krijgt er maar voor 4 weken
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
  zaterdag 28 maart 2026 @ 22:10:22 #242
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220455385
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 21:41 schreef Kiid het volgende:

[..]
Welke naaldjes moet je hebben voor de pen? 4mm? Want je krijgt er maar voor 4 weken
Ja 4 mm voor de Ozempic pen.. je kunt ze bijbestellen bij je leverancier maar even googlen levert veel goedkopere opties op. Bij bol bijvoorbeeld waar je meteen ook gebruikerservaringen kunt peilen.

Van andere pennen weet ik het niet

[ Bericht 2% gewijzigd door ondeugend op 28-03-2026 22:19:18 ]
pi_220455453
https://www.bol.com/nl/nl(...)ng/9300000038046865/

Dit zijn dezelfde die we geleverd krijgen bij de pennen.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  zaterdag 28 maart 2026 @ 22:21:22 #244
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220455484
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 22:17 schreef PoesInDoos het volgende:
https://www.bol.com/nl/nl(...)ng/9300000038046865/

Dit zijn dezelfde die we geleverd krijgen bij de pennen.
De link werkt niet.
Ah op de telefoon niet, dan kom ik op de homepagina van Bol maar op de pc doet hij het wel.

[ Bericht 5% gewijzigd door ondeugend op 30-03-2026 12:49:25 ]
  zaterdag 28 maart 2026 @ 23:27:49 #245
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_220455906
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 22:21 schreef ondeugend het volgende:

[..]
De link werkt niet.
Vreemd. Bij mij wel :)
  zondag 29 maart 2026 @ 18:16:25 #246
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_220462307
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 maart 2026 22:21 schreef ondeugend het volgende:

[..]
De link werkt niet.
pi_220462313
Ik had vanochtend mijn eerste ´sulfur burps´. Het voelt wel heel echt nu O+

:')

2 Rennies en het was weer over gelukkig.
  zondag 29 maart 2026 @ 23:41:58 #249
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220462894
.....
  zondag 29 maart 2026 @ 23:43:53 #250
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_220462899
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2026 22:05 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Yep...die had ik ook en nog steeds op voorraad
quote:
0s.gif Op zondag 29 maart 2026 22:05 schreef PoesInDoos het volgende:
Ik had vanochtend mijn eerste ´sulfur burps´. Het voelt wel heel echt nu O+

:')

2 Rennies en het was weer over gelukkig.
Wat is dat dan?
Ah ff opgezocht... daar heb ik geen last van gehad gelukkig.

[ Bericht 2% gewijzigd door ondeugend op 30-03-2026 12:33:37 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')