Nu wel resultaat? Dat resultaat haal je toch ook gewoon als je genoeg beweegt en stopt met teveel eten? Ik snap dat het lekker snel en makkelijk werkt maar alles wat je nu opnoemt als positieve punten van het afvallen heeft niks met de injecties zelf te maken. En als je stopt met de injecties en de honger terug komt omdat je in die tijd je honger gevoel hebt weggespoten ipv je levensstijl aan te passen wat is dan je vervolgstap?quote:Op donderdag 26 maart 2026 09:57 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Omdat ik nu wel resultaat heb. En flink ook.
15 kilo er af in 4 maanden.![]()
Mijn hele bloedwerk, cholesterol ,bloeddruk, suikerspiegel etc is eindelijk ook weer gezond. En de pijn in mijn knieën is verdwenen als sneeuw voor de zon.
En dat in een paar maanden tijd. Ik vind het magisch.
Dat lukte dus niet. Of zeg een halve kilo per jaar afvallen met veel moeite. Verders was ik al jaren stabiel qua (over)gewicht.quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:05 schreef Questular het volgende:
[..]
Nu wel resultaat? Dat resultaat haal je toch ook gewoon als je genoeg beweegt en stopt met teveel eten? Ik snap dat het lekker snel en makkelijk werkt maar alles wat je nu opnoemt als positieve punten van het afvallen heeft niks met de injecties zelf te maken. En als je stopt met de injecties en de honger terug komt omdat je in die tijd je honger gevoel hebt weggespoten ipv je levensstijl aan te passen wat is dan je vervolgstap?
Oprechte vraag maar stel je die vragen ook aan mensen die aan de bloeddrukpillen zijn? Half Nederland bijna?quote:Op donderdag 26 maart 2026 09:37 schreef Questular het volgende:
Oprechte vraag maar waarom afvallen met injecties als het ook prima zonder kan?
ja ik ga de volgende keer even 30 minuten alles terugspitten ipv gewoon even een vraag stellen. En er is een verschil tussen noodzakelijke medicatie en een wondermiddel om af te vallen.quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:27 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Oprechte vraag maar stel je die vragen ook aan mensen die aan de bloeddrukpillen zijn? Half Nederland bijna?
De meeste users hier hebben dat "prima kunnen" al jaren geprobeerd zoals je had kunnen lezen in dit deel en het vorige. Daar zijn dezelfde vragen immers al gesteld en beantwoord.![]()
Nee gewoon meteen met gestrekt been er in.quote:Op donderdag 26 maart 2026 10:56 schreef Questular het volgende:
[..]
ja ik ga de volgende keer even 30 minuten alles terugspitten ipv gewoon even een vraag stellen. En er is een verschil tussen noodzakelijke medicatie en een wondermiddel om af te vallen.
Ik stel alleen een vraag, maar vooral je aangevallen voelen.quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:21 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Nee gewoon meteen met gestrekt been er in.
De medische wereld is het er inmiddels zo goed als over eens dat ernstig overgewicht een aandoening is. Dus dat jij even binnenkomt als niet deskundige en zegt dat het allemaal met minder eten en bewegen op te lossen is, vind ik enorm kort door de bocht.
Sommigen mensen kunnen nu weer bewegen door deze hulpmiddelen, kunnen juist daardoor de goede leefstijl vinden om van uit daar verder te gaan. Tegelijkertijd verminderen ze aanzienlijk de kans op aandoeningen zoals bijvoorbeeld die hoge bloeddruk waardoor ze die pilletjes niet meer nodig zijn misschien. Wat weer voorkomt dat jouw premie zorgverzekering minder hard stijgt.
Het is gewoon niet zo zwart/wit als'jij stelt.
Niet eens afgevallenquote:Op donderdag 26 maart 2026 11:21 schreef Questular het volgende:
[..]
Ik stel alleen een vraag, maar vooral je aangevallen voelen.
Tegelijkertijd stelde je dat het met bewegen en minder eten prima op te lossen zou zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:21 schreef Questular het volgende:
[..]
Ik stel alleen een vraag, maar vooral je aangevallen voelen.
20 kilo.quote:
En in de regel klopt dat niet voor het grootste gedeelte van de mensen?quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:24 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Tegelijkertijd stelde je dat het met bewegen en minder eten prima op te lossen zou zijn.
En je boodschappenbudgetquote:Op donderdag 26 maart 2026 12:20 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Mooi zeg.![]()
En wat merk jij dat het voor effect op je leven heeft? En je gezondheid.
Ik denk dat jij dat gewoon lekker voor jezelf moet bepalen. Als dat voor jou werkt, helemaal prima.quote:Op donderdag 26 maart 2026 11:43 schreef Questular het volgende:
[..]
En in de regel klopt dat niet voor het grootste gedeelte van de mensen?
En daarom ligt fok op zijn gat, je stelt een vraag en meteen voelt iemand zich aangevallen.quote:Op donderdag 26 maart 2026 12:27 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ik denk dat jij dat gewoon lekker voor jezelf moet bepalen. Als dat voor jou werkt, helemaal prima.
Voor mij, en veel mensen in dit topic want daar is dit topic voor, werkt deze methode het best.
Of is het iets wat mensen overwegen en zich hier in komen lezen.
Omdat 'gewoon minder eten en meer bewegen' ze al jaren niet veel verder brengt.
Leven en laten levenja toch!
Maar mocht je vragen hebben over deze methode, stel ze dan gewoon (liefst zonder belerend toontje).
En als je het zelf overweegt, zul je van mij geen preken krijgen.
Afgezien van dat ik toch wel wat humeurig lijkt te zijn geworden naar users die hier even komen vertellen dat we gewoon even minder moeten eten?quote:Op donderdag 26 maart 2026 12:20 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Mooi zeg.![]()
En wat merk jij dat het voor effect op je leven heeft? En je gezondheid.
Nergens zeg ik datquote:Op donderdag 26 maart 2026 12:46 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Afgezien van dat ik toch wel wat humeurig lijkt te zijn geworden naar users die hier even komen vertellen dat we gewoon minder moeten eten?
Geweldig! Alles is makkelijker. Sporten is bijvoorveeld ineens leuk geworden ipv een moet.
Ineens veel meer keus bij het kleding shoppen.
Complimenten van mensen die jou een tijdje niet gezien hebben.
En ik had laatst iets leuks op een mooie lentedag in nieuwe lenteoutfit...
Ik liep in het centrum met muziek op mijn hoofd lekker door te stappen... komt mij een vreemde vrouw tegemoet die wat tegen me zegt wat ik niet verstond natuurlijk. Dus ik doe mijn koptelefoon af en
maak duidelijk dat ik haar niet verstaan heb en of ze het wil herhalen?
Dat je er zo mooi uit ziet! Ik wist niet wat mij overkwam en heb de rest van de dag op wolkjes gelopen.
Kennelijk deed ik zo stralen dat het een compleet vreemde mevrouw opviel.
Een voorval als dit maakt dat ik mijn middelvinger opsteek naar compleet vreemden die het maar makkelijk of lui vinden zonder enig verdieping in de materie dat ik op deze manier mijn ballast ben kwijtgeraakt.
Wat heerlijk om te lezenquote:Op donderdag 26 maart 2026 12:46 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Afgezien van dat ik toch wel wat humeurig lijkt te zijn geworden naar users die hier even komen vertellen dat we gewoon even minder moeten eten?
Geweldig! Alles is makkelijker. Sporten is bijvoorveeld ineens leuk geworden ipv een moet.
Ik liep in het centrum met muziek op mijn hoofd lekker door te stappen... komt mij een vreemde vrouw tegemoet die wat tegen me zegt wat ik niet verstond natuurlijk. Dus ik doe mijn koptelefoon af en
Dat je er zo mooi uit ziet! Ik wist niet wat mij overkwam en heb de rest van de dag op wolkjes gelopen.
Een voorval als dit maakt dat ik mijn middelvinger opsteek naar compleet vreemden die het maar makkelijk of lui vinden zonder enig verdieping in de materie dat ik op deze manier mijn ballast ben kwijtgeraakt.
Ja dat hoort er ook bij.quote:Op donderdag 26 maart 2026 12:46 schreef Questular het volgende:
[..]
En daarom ligt fok op zijn gat, je stelt een vraag en meteen voelt iemand zich aangevallen.
Ik wil eigenlijk gewoon weten wat het voordeel van de incjecties is ipv ouderwets afvallen. Ik snap dat het snel gaat en goede resultaten biedt maar een verandering in levensstijl na de injecties lijkt me evident, een verandering die je tijdens het afvallen normaal al eigen maakt. Ben je niet bang dat je, als je op gewicht bent, niet goed weet hoe je dit gewicht vast kunt houden?quote:
Ik snap je punt, maar het is iets minder simpel dan “gewoon je leefstijl aanpassen”. Voor veel mensen speelt er ook een biologisch stuk mee, zoals constant honger hebben of geen goed verzadigingsgevoel. Medicatie zoals Ozempic of Mounjaro helpt juist dát te reguleren, waardoor afvallen überhaupt haalbaar wordt.quote:Op donderdag 26 maart 2026 13:03 schreef Questular het volgende:
[..]
Ik wil eigenlijk gewoon weten wat het voordeel van de incjecties is ipv ouderwets afvallen. Ik snap dat het snel gaat en goede resultaten biedt maar een verandering in levensstijl na de injecties lijkt me evident, een verandering die je tijdens het afvallen normaal al eigen maakt. Ben je niet bang dat je, als je op gewicht bent, niet goed weet hoe je dit gewicht vast kunt houden?
Heel mooi! En ik merk ook als ik afval hoeveel makkelijker dingen worden, en dat ik veel lekkerder in mijn vel zit. Nu ik dat weet, is dat ook een flinke motivatie. Maar het is ergens toch wel jammer dat er hele volksstammen mensen die motivatie niet op kunnen brengen, en liever naar medicijnen grijpen die kwalen aanpakken die eigenlijk het gevolg zijn van hun overgewicht/levensstijl.quote:Op donderdag 26 maart 2026 12:46 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Afgezien van dat ik toch wel wat humeurig lijkt te zijn geworden naar users die hier even komen vertellen dat we gewoon even minder moeten eten?
Daarom heb ik al een paar keer eerder aangegeven dat wat mij betreft dit via een huisarts zou moeten gaan en vergoed. En niet zoals nu op de vrije markt.quote:Op donderdag 26 maart 2026 14:14 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Heel mooi! En ik merk ook als ik afval hoeveel makkelijker dingen worden, en dat ik veel lekkerder in mijn vel zit. Nu ik dat weet, is dat ook een flinke motivatie. Maar het is ergens toch wel jammer dat er hele volksstammen mensen die motivatie niet op kunnen brengen, en liever naar medicijnen grijpen die kwalen aanpakken die eigenlijk het gevolg zijn van hun overgewicht/levensstijl.
Let wel, ik zeg 'jammer', en bedoel dat niet beschuldigend. Met een prik wordt het hopelijk voor veel mensen wel mogelijk om op een gezond gewicht te komen en blijven.
Sommige mensen schieten doorquote:Op donderdag 26 maart 2026 14:26 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Daarom heb ik al een paar keer eerder aangegeven dat wat mij betreft dit via een huisarts zou moeten gaan en vergoed. En niet zoals nu op de vrije markt.
Zo voorkom je ook dat iemand het gaat gebruiken om over een maandje in een bikini te passen. En zo geef je dat ook minder bedeelde mensen de kans.
Maar het is veel meer. Het is de maatschappij, de reclames, het feit dat ongezond voedsel stukken goedkoper is dan gezond. We moeten ook minder in de verleiding komen. En vooral preventief ellende voorkomen. Maar dan zal alles en iedereen samen moeten komen. Politiek, zorgverzekeraars, producenten, artsen. En dat krijg je niet zomaar rond omdat iedereen weer andere belangen heeft.
Heel veel ongezond voedsel wordt ook precies zo gemaakt dat je lijf en geest het wilt, en ernaar uitziet. Gecombineerd met constante reclame erover, en er is nauwelijks aan te onkomen. Daar komt ook nog eens bij dat porties over de jaren groter zijn geworden. Vroeger was een grote zak chips een familiezak. Wie gebruikt die term nog tegenwoordig? En wie koopt er eigenlijk nog wel eens zo'n klein zakje chips ipv een grote?quote:Op donderdag 26 maart 2026 14:26 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Daarom heb ik al een paar keer eerder aangegeven dat wat mij betreft dit via een huisarts zou moeten gaan en vergoed. En niet zoals nu op de vrije markt.
Zo voorkom je ook dat iemand het gaat gebruiken om over een maandje in een bikini te passen. (Want dat kan inderdaad nooit de bedoeling zijn.) En zo geef je ook minder bedeelde mensen de kans het te kunnen gebruiken.
Maar het is veel meer. Het is de maatschappij, de reclames, het feit dat ongezond voedsel stukken goedkoper is dan gezond voedsel. We moeten ook minder in de verleiding komen. En vooral preventief ellende voorkomen. Maar dan zal alles en iedereen samen moeten komen. Politiek, zorgverzekeraars, producenten, artsen. En dat krijg je niet zomaar rond omdat iedereen weer andere belangen heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |