Zal zoals gebruikelijk wel weer naar CDA gaan. V&J zal ook wel weer zo'n VVD-misbaksel worden, zoals gebruikelijk. Misschien dat de VVD ook 'migratie' weer krijgt. Kunnen ze iig de linksen weer de schuld geven als de VVD er net als de afgelopen 15 jaar, weer niet levert op dit onderwerp.quote:Op maandag 12 januari 2026 13:00 schreef Hanca het volgende:
D66 moet de minister van landbouw te pakken krijgen, dan heel snel een stikstofplan door beide kamers loodsen. Dan is BBB hopelijk zo boos dat er niet meer met ze te praten valt, op geen enkel onderwerp.
Er zijn wat mij betreft een paar grote plekken dit komende kabinet en dat zijn niet de gebruikelijke: PM, BuZa, Defensie, MinFin, Staatssecretaris Fin (nieuw belastingstelsel?), Volkshuisvesting en Landbouw.quote:Op maandag 12 januari 2026 13:14 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zal zoals gebruikelijk wel weer naar CDA gaan. V&J zal ook wel weer zo'n VVD-misbaksel worden, zoals gebruikelijk. Misschien dat de VVD ook 'migratie' weer krijgt. Kunnen ze iig de linksen weer de schuld geven als de VVD er net als de afgelopen 15 jaar, weer niet levert op dit onderwerp.
Radicaal links noemen we dat tegenwoordig. Die vieze krakersquote:Op maandag 12 januari 2026 13:17 schreef Perrin het volgende:
CDA én D66 in een kabinet, hoe links wil je het hebben?!
Als men deed alsof het kabinet Schoof wel zou werken met de halve Frankensteinconstructie die het aanlegde, moet dat ook wel lukken met een minderheidskabinet.quote:Op maandag 12 januari 2026 13:21 schreef DrMarten het volgende:
Ik vraag me af hoe dit minderheidskabinet moet gaan werken.
Als ze partijen als ja21 etc nodig hebben voor een meerderheid, zullen die eisen gaan stellen waar D66 niet in mee wil. En als ze PvdA/GL nodig hebben zullen die ongetwijfeld vragen waar het van gefinancierd wordt en als dat bezuinigingen op de zorg zijn, zullen ze niet akkoord gaan.
En dat alles omdat de VVD de boel in gijzeling neemt.
Nee hoor.quote:Op maandag 12 januari 2026 10:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Integendeel, als men stelt voor 'mensenrechten' te staan (wat een terugkerend argument was mbt de totale massahysterie omtrent de oorlog tussen Israël en de Palestijnen) dan zou je verwachten dat zulke mensen nu ook in actie komen.
Dat is wel zoals het volgens veel mensen werkt. Ook bij klimaat, bijvoorbeeld.quote:Op maandag 12 januari 2026 13:29 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee hoor.
Ik verwacht dat het overgrote deel van de mensen die stelt 'voor mensenrechten te staan' en zich daar actief voor inzet, hooguit een paar dingen uitkiest om zich op te focussen. Om de simpele reden dat het onmogelijk is om je voor/tegen alle initiatieven/protesten rondom onderwerp x in te zetten. Er zitten maar zoveel uur in een dag.
Ik verwacht van de dierenrechten-activist ook niet dat diegene bij elke schending van dierenrechten staat te protesteren.
Of van de anti-migratie activist dat ze bij elk AZC protest, elsfest en diy-grenscontrole aanwezig zijn.
En zo zal, heel cru gezegd, het ene onrecht ook populairder zijn dan het andere, onder de mensenrechtenactivisten. Om legio redenen anders dan de alleen maar door jou vermeende 'islam gepamper en antisemitisme'.
Ik zet me zelf momenteel ook 'maar' in voor, eh .. twee van de zaken die ik belangrijk vind. Tsja. Ik heb ook andere shit te doen. Kom nou zeg.
En wat is hier het argument dan? Stel dat Piri en Klaver geen ene fuck om Iran zouden geven. Dan zou je dat 'zeer selectief in hun geven om mensenrechten' kunnen noemen. En dan? Wat doet dat af aan hun standpunten omtrent Israël-Palestina?
Werkt dat tussen ons ook? Dat ik in de zoveelste discussie over migratie tegen jou kan zeggen "Howard, ik zie dat je in dit andere topic niets zei over migratie, dus nu heeft jouw standpunt in deze discussie minder waarde", of vice versa?
Dat lijkt me gelukkig toch niet.
Op FOK blijken de grootste anti-migratie-evangelisten vaak zelf ergens migrant te zijn.quote:Op maandag 12 januari 2026 13:33 schreef probeer het volgende:
Mooi plan wel hoor ...
Een moreel appèl doen op op linkse politici om zich actief in te zetten tegen élke schending van mensenrechten op aarde. Prima wetend dat er daar altijd wel zodanig veel van gaande zijn dat die politici geen minuut van de dag vrij zouden hebben voor andere (en specifiek; Nederlandse) problematiek en beleid. Waardoor links nog voor de volgende verkiezingen 10+ zetels verliest.
Ja, een prachtig staaltje intellectuele armoede: andermans (vermeende) hypocrisie - al dan niet terecht (meestal niet terecht natuurlijk) - benoemen is altijd heel makkelijk, maar het is nooit een inhoudelijke reactie op het standpunt in kwestie.quote:Op maandag 12 januari 2026 13:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is wel zoals het volgens veel mensen werkt. Ook bij klimaat, bijvoorbeeld.
OK, je eet wellicht veganistisch, scheidt al je afval netjes, hebt geen auto, koopt alleen Nederlandse producten zodat de footprint laag is, maar je gaat wel één keer per jaar met het vliegtuig naar je (schoon)familie op vakantie aan de andere kant van de oceaan, dus eigelijk kan het klimaat je helemaal niets schelen.
In de kamer ook. Dilan. Of met een migrant getrouwd. Geert.quote:Op maandag 12 januari 2026 13:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Op FOK blijken de grootste anti-migratie-evangelisten vaak zelf ergens migrant te zijn.
Elke dag dat ik de anti-migratie FoK!-ers niet bij mijn lokale AZC zie protesteren, huil ik een beetje van binnen.quote:Op maandag 12 januari 2026 13:39 schreef Slobeend het volgende:
Ik vind het hypocriet van @:howard_roark dat hij in dit topic de linkse politici niet heeft aangesproken op het niet opkomen voor de mensenrechten in de VS.
In de politiek ook. Wilders is een goed voorbeeld. Yesilgoz al genoemd?quote:Op maandag 12 januari 2026 13:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Op FOK blijken de grootste anti-migratie-evangelisten vaak zelf ergens migrant te zijn.
"We zijn hetzelfde, want dezelfde bomen!" is toch best een leuke.quote:Op maandag 12 januari 2026 14:13 schreef Beathoven het volgende:
[..]
In de politiek ook. Wilders is een goed voorbeeld. Yesilgoz al genoemd?
Baudet is ook wel raar. Je zou zeggen dat hij met wat Franse roots nog wel het voordeel van de twijfel zou krijgen in het soort conservatisme dat over het algemeen wordt gepredikt. Maar met name dat 'boreale' of 'de boreale wereld' van FvD was een apart gedrocht.
Boreal: relating to or characteristic of the climatic zone south of the Arctic, especially the cold temperate region dominated by taiga and forests of birch, poplar, and conifers.
Beetje een interessante term voor 'Noorderling' vinden om daarmee aan te geven dat wij als Nederlands volkje in een "koud land" een soort verwantschap zou hebben met Scandinavië én (dit is het meest belangrijke).. jawel.. Rusland (!) En zijn eigen roots staan daar verre van.
Maar ja, populisme is geen logica, vaak slechts een manier om in te breken.
De Russen zijn boomverwanten van onsquote:Op maandag 12 januari 2026 14:14 schreef probeer het volgende:
[..]
"We zijn hetzelfde, want dezelfde bomen!" is toch best een leuke.
Dat komt omdat je een verkeerd beeld is opgedrongen van 'rechts/anti migratie'. Het beeld dat deze mensen een 'hekel hebben aan mensen met een kleurtje'. Met die simplistische bril is het gemakkelijk om tegen 'rechts' te zijn, wat een dommerikken.quote:Op maandag 12 januari 2026 13:52 schreef probeer het volgende:
[..]
In de kamer ook. Dilan. Of met een migrant getrouwd. Geert.
Maar er zal heus wel een valide reden zijn waarom die uitgesloten worden van de verplichte remigratie voor mensen met een migratieachtergrond (zie oud POL topic). Mét harde hand, die momenteel zo bejubeld wordt in de VS door de gebruikelijke FoK!-ers.
Turkije is inmiddels wel veilig voor gepensioneerde linkse vakbondswerknemers. Dus opbokken met alle Yesilgöz-en. En als Krisztina niet kan stuccen, schoonmaken of plukken kan ze ook opzouten.
Nee maar serieus ... hoe ze dat dan willen doen met de migranten/allochtonen die ze wel willen houden, daar hoor ik ze eigenlijk nooit over. Geen idee eigenlijk. Ik verwacht dat ze de uitzetting van de ene persoon met een migratieachtergrond net even iets belangrijker zullen vinden dan de andere. Wat hypocriet zeg. Wellicht vinden ze het uitzetten van migranten dan toch niet zo belangrijk.
Met sommige users met denkbeelden die haaks op de mijne staan denk ik prima een biertje te kunnen drinken, maar er zitten er ook heel wat tussen waarvan ik vrees dat ze bijzonder onaangenaam gezelschap zijn.quote:Op maandag 12 januari 2026 14:11 schreef probeer het volgende:
Goed idee voor een POL-FoK!-meet wel.
De voor en tegen-demonstranten bij een protest. Doen we ook nog echt eens wat.
Ik kom alleen als tokkie @Isdatzo niet komt.quote:Op maandag 12 januari 2026 14:11 schreef probeer het volgende:
Goed idee voor een POL-FoK!-meet wel.
De voor en tegen-demonstranten bij een protest. Doen we ook nog echt eens wat.
Ik ben bekend met de hele 'het gaat om niet-compatibele culturen' onderbouwing. Al legio malen gelezen.quote:Op maandag 12 januari 2026 14:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat komt omdat je een verkeerd beeld is opgedrongen van 'rechts/anti migratie'. Het beeld dat deze mensen een 'hekel hebben aan mensen met een kleurtje'. Met die simplistische bril is het gemakkelijk om tegen 'rechts' te zijn, wat een dommerikken.
Maar het gaat helemaal niet om een hekel hebben aan 'mensen met een kleurtje'. Het gaat om zorgen over de ontwrichting van onze maatschappij door massale migratie uit landen met niet-compatibele culturen. Dat is iets heel anders.
Mijn vriendin is ook (ex) asielzoekster uit Afrika. Toch stem ik PVV. Kan je prima combineren. Net zoals zovelen doen.
Ja daarom dus het hele 'voor dan wel tegenstanders bij een protest zijn'. Kan je even lekker bij het andere kamp gaan staan als je een FoK!-er de huid vol wilt schelden zonder tussenkomst van uitsmijter Danny.quote:Op maandag 12 januari 2026 14:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Met sommige users met denkbeelden die haaks op de mijne staan denk ik prima een biertje te kunnen drinken, maar er zitten er ook heel wat tussen waarvan ik vrees dat ze bijzonder onaangenaam gezelschap zijn.
Mij niet bellen dus.
Ja omdat je weet dat je anders petsen gaat krijgenquote:Op maandag 12 januari 2026 14:23 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik kom alleen als tokkie @:Isdatzo niet komt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |