abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219817273
Topic over de Nederlandse politiek

Kabinet Schoof

Bewindslieden

Regeringsverklaring en coalitieakkoord kabinet Schoof
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord
Regeerprogramma

Formatie
Bureau woordvoering kabinetsformatie
Website Tweede Kamer over de formatie
Eindverslag verkenner Koolmees
Tussenverslag informateur Buma met D66 en CDA
Eindverslag informateur Buma

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer

Huidige zetelverdeling Tweede Kamer

Peilingen
Alle peilingen van Nederland
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 13:14:36 #2
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219817289
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 13:00 schreef Hanca het volgende:
D66 moet de minister van landbouw te pakken krijgen, dan heel snel een stikstofplan door beide kamers loodsen. Dan is BBB hopelijk zo boos dat er niet meer met ze te praten valt, op geen enkel onderwerp.
Zal zoals gebruikelijk wel weer naar CDA gaan. V&J zal ook wel weer zo'n VVD-misbaksel worden, zoals gebruikelijk. Misschien dat de VVD ook 'migratie' weer krijgt. Kunnen ze iig de linksen weer de schuld geven als de VVD er net als de afgelopen 15 jaar, weer niet levert op dit onderwerp.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 12 januari 2026 @ 13:17:57 #3
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219817310
CDA én D66 in een kabinet, hoe links wil je het hebben?!
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219817317
quote:
14s.gif Op maandag 12 januari 2026 13:14 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zal zoals gebruikelijk wel weer naar CDA gaan. V&J zal ook wel weer zo'n VVD-misbaksel worden, zoals gebruikelijk. Misschien dat de VVD ook 'migratie' weer krijgt. Kunnen ze iig de linksen weer de schuld geven als de VVD er net als de afgelopen 15 jaar, weer niet levert op dit onderwerp.
Er zijn wat mij betreft een paar grote plekken dit komende kabinet en dat zijn niet de gebruikelijke: PM, BuZa, Defensie, MinFin, Staatssecretaris Fin (nieuw belastingstelsel?), Volkshuisvesting en Landbouw.

De eerste 3 zullen wel naar de 3 verschillende partijen gaan, MinFin is ook niet gelijk aan PM. Volkshuisvesting en landbouw ook naar 2 verschillende partijen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219817327
Ik vraag me af hoe dit minderheidskabinet moet gaan werken.
Als ze partijen als ja21 etc nodig hebben voor een meerderheid, zullen die eisen gaan stellen waar D66 niet in mee wil. En als ze PvdA/GL nodig hebben zullen die ongetwijfeld vragen waar het van gefinancierd wordt en als dat bezuinigingen op de zorg zijn, zullen ze niet akkoord gaan.

En dat alles omdat de VVD de boel in gijzeling neemt.
A mind with a heart of it's own
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 13:21:14 #6
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219817330
quote:
18s.gif Op maandag 12 januari 2026 13:17 schreef Perrin het volgende:
CDA én D66 in een kabinet, hoe links wil je het hebben?!
Radicaal links noemen we dat tegenwoordig. Die vieze krakers :r
pi_219817383
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 13:21 schreef DrMarten het volgende:
Ik vraag me af hoe dit minderheidskabinet moet gaan werken.
Als ze partijen als ja21 etc nodig hebben voor een meerderheid, zullen die eisen gaan stellen waar D66 niet in mee wil. En als ze PvdA/GL nodig hebben zullen die ongetwijfeld vragen waar het van gefinancierd wordt en als dat bezuinigingen op de zorg zijn, zullen ze niet akkoord gaan.

En dat alles omdat de VVD de boel in gijzeling neemt.
Als men deed alsof het kabinet Schoof wel zou werken met de halve Frankensteinconstructie die het aanlegde, moet dat ook wel lukken met een minderheidskabinet.
pi_219817398
quote:
14s.gif Op maandag 12 januari 2026 10:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Integendeel, als men stelt voor 'mensenrechten' te staan (wat een terugkerend argument was mbt de totale massahysterie omtrent de oorlog tussen Israël en de Palestijnen) dan zou je verwachten dat zulke mensen nu ook in actie komen.
Nee hoor.

Ik verwacht dat het overgrote deel van de mensen die stelt 'voor mensenrechten te staan' en zich daar actief voor inzet, hooguit een paar dingen uitkiest om zich op te focussen. Om de simpele reden dat het onmogelijk is om je voor/tegen alle initiatieven/protesten rondom onderwerp x in te zetten. Er zitten maar zoveel uur in een dag.

Ik verwacht van de dierenrechten-activist ook niet dat diegene bij elke schending van dierenrechten staat te protesteren.

Of van de anti-migratie activist dat ze bij elk AZC protest, elsfest en diy-grenscontrole aanwezig zijn.

En zo zal, heel cru gezegd, het ene onrecht ook populairder zijn dan het andere, onder de mensenrechtenactivisten. Om legio redenen anders dan de alleen maar door jou vermeende 'islam gepamper en antisemitisme'.

Ik zet me zelf momenteel ook 'maar' in voor, eh .. twee van de zaken die ik belangrijk vind. Tsja. Ik heb ook andere shit te doen. Kom nou zeg.

En wat is hier het argument dan? Stel dat Piri en Klaver geen ene fuck om Iran zouden geven. Dan zou je dat 'zeer selectief in hun geven om mensenrechten' kunnen noemen. En dan? Wat doet dat af aan hun standpunten omtrent Israël-Palestina?

Werkt dat tussen ons ook? Dat ik in de zoveelste discussie over migratie tegen jou kan zeggen "Howard, ik zie dat je in dit andere topic niets zei over migratie, dus nu heeft jouw standpunt in deze discussie minder waarde", of vice versa?

Dat lijkt me gelukkig toch niet.
"Pools are perfect for holding water"
pi_219817421
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 13:29 schreef probeer het volgende:

[..]
Nee hoor.

Ik verwacht dat het overgrote deel van de mensen die stelt 'voor mensenrechten te staan' en zich daar actief voor inzet, hooguit een paar dingen uitkiest om zich op te focussen. Om de simpele reden dat het onmogelijk is om je voor/tegen alle initiatieven/protesten rondom onderwerp x in te zetten. Er zitten maar zoveel uur in een dag.

Ik verwacht van de dierenrechten-activist ook niet dat diegene bij elke schending van dierenrechten staat te protesteren.

Of van de anti-migratie activist dat ze bij elk AZC protest, elsfest en diy-grenscontrole aanwezig zijn.

En zo zal, heel cru gezegd, het ene onrecht ook populairder zijn dan het andere, onder de mensenrechtenactivisten. Om legio redenen anders dan de alleen maar door jou vermeende 'islam gepamper en antisemitisme'.

Ik zet me zelf momenteel ook 'maar' in voor, eh .. twee van de zaken die ik belangrijk vind. Tsja. Ik heb ook andere shit te doen. Kom nou zeg.

En wat is hier het argument dan? Stel dat Piri en Klaver geen ene fuck om Iran zouden geven. Dan zou je dat 'zeer selectief in hun geven om mensenrechten' kunnen noemen. En dan? Wat doet dat af aan hun standpunten omtrent Israël-Palestina?

Werkt dat tussen ons ook? Dat ik in de zoveelste discussie over migratie tegen jou kan zeggen "Howard, ik zie dat je in dit andere topic niets zei over migratie, dus nu heeft jouw standpunt in deze discussie minder waarde", of vice versa?

Dat lijkt me gelukkig toch niet.
Dat is wel zoals het volgens veel mensen werkt. Ook bij klimaat, bijvoorbeeld.
OK, je eet wellicht veganistisch, scheidt al je afval netjes, hebt geen auto, koopt alleen Nederlandse producten zodat de footprint laag is, maar je gaat wel één keer per jaar met het vliegtuig naar je (schoon)familie op vakantie aan de andere kant van de oceaan, dus eigelijk kan het klimaat je helemaal niets schelen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_219817422
Mooi plan wel hoor ...

Een moreel appèl doen op op linkse politici om zich actief in te zetten tegen élke schending van mensenrechten op aarde. Prima wetend dat er daar altijd wel zodanig veel van gaande zijn dat die politici geen minuut van de dag vrij zouden hebben voor andere (en specifiek; Nederlandse) problematiek en beleid. Waardoor links nog voor de volgende verkiezingen 10+ zetels verliest.
  maandag 12 januari 2026 @ 13:36:54 #11
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219817436
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 13:33 schreef probeer het volgende:
Mooi plan wel hoor ...

Een moreel appèl doen op op linkse politici om zich actief in te zetten tegen élke schending van mensenrechten op aarde. Prima wetend dat er daar altijd wel zodanig veel van gaande zijn dat die politici geen minuut van de dag vrij zouden hebben voor andere (en specifiek; Nederlandse) problematiek en beleid. Waardoor links nog voor de volgende verkiezingen 10+ zetels verliest.
Op FOK blijken de grootste anti-migratie-evangelisten vaak zelf ergens migrant te zijn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 12 januari 2026 @ 13:38:08 #12
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219817448
quote:
7s.gif Op maandag 12 januari 2026 13:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat is wel zoals het volgens veel mensen werkt. Ook bij klimaat, bijvoorbeeld.
OK, je eet wellicht veganistisch, scheidt al je afval netjes, hebt geen auto, koopt alleen Nederlandse producten zodat de footprint laag is, maar je gaat wel één keer per jaar met het vliegtuig naar je (schoon)familie op vakantie aan de andere kant van de oceaan, dus eigelijk kan het klimaat je helemaal niets schelen.
Ja, een prachtig staaltje intellectuele armoede: andermans (vermeende) hypocrisie - al dan niet terecht (meestal niet terecht natuurlijk) - benoemen is altijd heel makkelijk, maar het is nooit een inhoudelijke reactie op het standpunt in kwestie.
Huilen dan.
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 13:39:09 #13
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_219817459
Ik vind het hypocriet van @Howard_Roark dat hij in dit topic de linkse politici niet heeft aangesproken op het niet opkomen voor de mensenrechten in de VS.
pi_219817553
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 13:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Op FOK blijken de grootste anti-migratie-evangelisten vaak zelf ergens migrant te zijn.
In de kamer ook. Dilan. Of met een migrant getrouwd. Geert.

Maar er zal heus wel een valide reden zijn waarom die uitgesloten worden van de verplichte remigratie voor mensen met een migratieachtergrond (zie oud POL topic). Mét harde hand, die momenteel zo bejubeld wordt in de VS door de gebruikelijke FoK!-ers.

Turkije is inmiddels wel veilig voor gepensioneerde linkse vakbondswerknemers. Dus opbokken met alle Yesilgöz-en. En als Krisztina niet kan stuccen, schoonmaken of plukken kan ze ook opzouten.

Nee maar serieus ... hoe ze dat dan willen doen met de migranten/allochtonen die ze wel willen houden, daar hoor ik ze eigenlijk nooit over. Geen idee eigenlijk. Ik verwacht dat ze de uitzetting van de ene persoon met een migratieachtergrond net even iets belangrijker zullen vinden dan de andere. Wat hypocriet zeg. Wellicht vinden ze het uitzetten van migranten dan toch niet zo belangrijk.

[ Bericht 5% gewijzigd door probeer op 12-01-2026 14:01:52 ]
pi_219817648
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 13:39 schreef Slobeend het volgende:
Ik vind het hypocriet van @:howard_roark dat hij in dit topic de linkse politici niet heeft aangesproken op het niet opkomen voor de mensenrechten in de VS.
Elke dag dat ik de anti-migratie FoK!-ers niet bij mijn lokale AZC zie protesteren, huil ik een beetje van binnen.
pi_219817725
Goed idee voor een POL-FoK!-meet wel.

De voor en tegen-demonstranten bij een protest. Doen we ook nog echt eens wat.
pi_219817738
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 13:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]
In de politiek ook. Wilders is een goed voorbeeld. Yesilgoz al genoemd?

Baudet is ook wel raar. Je zou zeggen dat hij met wat Franse roots nog wel het voordeel van de twijfel zou krijgen in het soort conservatisme dat over het algemeen wordt gepredikt. Maar met name dat 'boreale' of 'de boreale wereld' van FvD was een apart gedrocht.

Boreal: relating to or characteristic of the climatic zone south of the Arctic, especially the cold temperate region dominated by taiga and forests of birch, poplar, and conifers.

Beetje een interessante term voor 'Noorderling' vinden om daarmee aan te geven dat wij als Nederlands volkje in een "koud land" een soort verwantschap zouden hebben met Scandinavië én (dit is het meest belangrijke waar het bij FvD om te doen was).. jawel.. Rusland. En zijn eigen roots staan daar verre van.

Maar ja, populisme is geen logica, vaak slechts een manier om in te breken. En dat FvD een lijntje met het Kremlin had of heeft is al eens blootgelegd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 12-01-2026 14:18:29 ]
pi_219817753
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 14:13 schreef Beathoven het volgende:

[..]
In de politiek ook. Wilders is een goed voorbeeld. Yesilgoz al genoemd?

Baudet is ook wel raar. Je zou zeggen dat hij met wat Franse roots nog wel het voordeel van de twijfel zou krijgen in het soort conservatisme dat over het algemeen wordt gepredikt. Maar met name dat 'boreale' of 'de boreale wereld' van FvD was een apart gedrocht.

Boreal: relating to or characteristic of the climatic zone south of the Arctic, especially the cold temperate region dominated by taiga and forests of birch, poplar, and conifers.

Beetje een interessante term voor 'Noorderling' vinden om daarmee aan te geven dat wij als Nederlands volkje in een "koud land" een soort verwantschap zou hebben met Scandinavië én (dit is het meest belangrijke).. jawel.. Rusland (!) En zijn eigen roots staan daar verre van.

Maar ja, populisme is geen logica, vaak slechts een manier om in te breken.
"We zijn hetzelfde, want dezelfde bomen!" is toch best een leuke.
pi_219817778
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 14:14 schreef probeer het volgende:

[..]
"We zijn hetzelfde, want dezelfde bomen!" is toch best een leuke.
De Russen zijn boomverwanten van ons
  maandag 12 januari 2026 @ 14:18:06 #20
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219817783
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 13:52 schreef probeer het volgende:

[..]
In de kamer ook. Dilan. Of met een migrant getrouwd. Geert.

Maar er zal heus wel een valide reden zijn waarom die uitgesloten worden van de verplichte remigratie voor mensen met een migratieachtergrond (zie oud POL topic). Mét harde hand, die momenteel zo bejubeld wordt in de VS door de gebruikelijke FoK!-ers.

Turkije is inmiddels wel veilig voor gepensioneerde linkse vakbondswerknemers. Dus opbokken met alle Yesilgöz-en. En als Krisztina niet kan stuccen, schoonmaken of plukken kan ze ook opzouten.

Nee maar serieus ... hoe ze dat dan willen doen met de migranten/allochtonen die ze wel willen houden, daar hoor ik ze eigenlijk nooit over. Geen idee eigenlijk. Ik verwacht dat ze de uitzetting van de ene persoon met een migratieachtergrond net even iets belangrijker zullen vinden dan de andere. Wat hypocriet zeg. Wellicht vinden ze het uitzetten van migranten dan toch niet zo belangrijk.
Dat komt omdat je een verkeerd beeld is opgedrongen van 'rechts/anti migratie'. Het beeld dat deze mensen een 'hekel hebben aan mensen met een kleurtje'. Met die simplistische bril is het gemakkelijk om tegen 'rechts' te zijn, wat een dommerikken.
Maar het gaat helemaal niet om een hekel hebben aan 'mensen met een kleurtje'. Het gaat om zorgen over de ontwrichting van onze maatschappij door massale migratie uit landen met niet-compatibele culturen. Dat is iets heel anders.
Mijn vriendin is ook (ex) asielzoekster uit Afrika. Toch stem ik PVV. Kan je prima combineren. Net zoals zovelen doen.
The End Times are wild
  maandag 12 januari 2026 @ 14:19:56 #21
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219817796
quote:
14s.gif Op maandag 12 januari 2026 14:11 schreef probeer het volgende:

Met sommige users met denkbeelden die haaks op de mijne staan denk ik prima een biertje te kunnen drinken, maar er zitten er ook heel wat tussen waarvan ik vrees dat ze bijzonder onaangenaam gezelschap zijn.

Mij niet bellen dus :6 .
Huilen dan.
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 14:23:05 #22
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219817824
quote:
14s.gif Op maandag 12 januari 2026 14:11 schreef probeer het volgende:

Ik kom alleen als tokkie @Isdatzo niet komt.
pi_219817846
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 14:18 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat komt omdat je een verkeerd beeld is opgedrongen van 'rechts/anti migratie'. Het beeld dat deze mensen een 'hekel hebben aan mensen met een kleurtje'. Met die simplistische bril is het gemakkelijk om tegen 'rechts' te zijn, wat een dommerikken.
Maar het gaat helemaal niet om een hekel hebben aan 'mensen met een kleurtje'. Het gaat om zorgen over de ontwrichting van onze maatschappij door massale migratie uit landen met niet-compatibele culturen. Dat is iets heel anders.
Mijn vriendin is ook (ex) asielzoekster uit Afrika. Toch stem ik PVV. Kan je prima combineren. Net zoals zovelen doen.
Ik ben bekend met de hele 'het gaat om niet-compatibele culturen' onderbouwing. Al legio malen gelezen.

Maar ik was me er inderdaad nog niet van doordrongen dat het plan dan is om 4,7 miljoen mensen door te gaan lichten, 'of ze wel Nederlands genoeg zijn en/of een cultuur beleven die compatibel is met de Nederlandse (want de chinezen moeten kunnen blijven, die werken zo hard en koken zo lekker)'.

Het ministerie van OCW gaat het druk krijgen met al die culturele casestudies.

Wordt ook een leuke voor het bestuursrecht, het concretiseren van 'Nederlands genoeg'. Hoeveel keer stamppot per maand stel jij voor? En hoe weegt dat tov schaatsen? Krijg je meer punten voor jonge of voor belegen Gouda?
pi_219817857
quote:
7s.gif Op maandag 12 januari 2026 14:19 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Met sommige users met denkbeelden die haaks op de mijne staan denk ik prima een biertje te kunnen drinken, maar er zitten er ook heel wat tussen waarvan ik vrees dat ze bijzonder onaangenaam gezelschap zijn.

Mij niet bellen dus :6 .
Ja daarom dus het hele 'voor dan wel tegenstanders bij een protest zijn'. Kan je even lekker bij het andere kamp gaan staan als je een FoK!-er de huid vol wilt schelden zonder tussenkomst van uitsmijter Danny.
  maandag 12 januari 2026 @ 14:27:25 #25
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219817860
quote:
87s.gif Op maandag 12 januari 2026 14:23 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik kom alleen als tokkie @:Isdatzo niet komt.
Ja omdat je weet dat je anders petsen gaat krijgen
Huilen dan.
  maandag 12 januari 2026 @ 14:28:06 #26
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219817870
quote:
14s.gif Op maandag 12 januari 2026 14:27 schreef probeer het volgende:

[..]
Ja daarom dus het hele 'voor dan wel tegenstanders bij een protest zijn'. Kan je even lekker bij het andere kamp gaan staan als je een FoK!-er de huid vol wilt schelden zonder tussenkomst van uitsmijter Danny.
Die staat ook gewoon in één van die kampen hoor.
Huilen dan.
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 14:29:43 #27
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219817885
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2026 14:27 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja omdat je weet dat je anders petsen gaat krijgen
Vredelievend links in actie weer, beste menson.
pi_219817889
Wordt dan de truc om als asielmigrant bij je asielaanvraag meteen te roepen dat je migranten haat en ze allemaal weg moeten, inclusief wat gelul over loofbomen? Natuurlijk om aan te tonen dat je de Nederlandse cultuur bovenal waardeert, zodat je wellicht mag blijven?
pi_219817903
quote:
9s.gif Op maandag 12 januari 2026 14:28 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Die staat ook gewoon in één van die kampen hoor.
Een van de, ja. Zo'n raadsel.
pi_219817909
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 13:10 schreef Beathoven het volgende:
Aansluitend op het zogenaamde 'nieuw rechts' hier dat in de minderheidsformatie aan de zijlijn komt.

Musk retweette de post 'remigration is the answer, remigration till I die'

Dus mocht je zelf gekleurd zijn of ergens verbonden zijn aan iemand met een kleurtje en ICE-achtige burgerwachten toejuichen die Geert Wilders actief steunde, blijf vooral snoeirechts stemmen en supporten. We zien waar het toe leidt.
Bijzonder dat jij bij het stimuleren van migranten naar hun herkomstland meteen aan huidskleur denkt.
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 14:18 schreef LXIV het volgende:

[..]
Het komt vooral omdat velen binnen progressieve en linkse kringen zelf volledig vastzitten in het raciale denken.

Zo bekijkt men helaas ook de wereld, huidskleur (maar ook geslacht, religie en seksuele oriëntatie) dient daar eigenlijk als een belangrijke legenda voor het verklaren van de wereld. En dat projecteert men ook op de politieke tegenstander.

Resultaat is dat als rechtse partijen de migratie willen beperken of zelfs een terugkeer van migranten naar het herkomstland bevorderen, de conclusie is dat dit komt doordat een disproportioneel deel van migranten niet blank is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 12 januari 2026 @ 14:33:29 #31
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219817911
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 14:30 schreef probeer het volgende:
Wordt dan de truc om als asielmigrant bij je asielaanvraag meteen te roepen dat je migranten haat en ze allemaal weg moeten, inclusief wat gelul over loofbomen? Natuurlijk om aan te tonen dat je de Nederlandse cultuur bovenal waardeert, zodat je wellicht mag blijven?
Stel voor dat we eerst eens wat doen aan al die ecologisch laagwaardige productiebossen vol met importbomen (SPARREN). Waarom hoor ik de boosmensen hier nooit over????
Huilen dan.
pi_219817917
quote:
14s.gif Op maandag 12 januari 2026 14:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bijzonder dat jij bij het stimuleren van migranten naar hun herkomstland meteen aan huidskleur denkt.
[..]
Het komt vooral omdat velen binnen progressieve en linkse kringen zelf volledig vastzitten in het raciale denken.

Zo bekijkt men helaas ook de wereld, huidskleur (maar ook geslacht, religie en seksuele oriëntatie) dient daar eigenlijk als een belangrijke legenda voor het verklaren van de wereld. En dat projecteert men ook op de politieke tegenstander.

Resultaat is dat als rechtse partijen de migratie willen beperken of zelfs een terugkeer van migranten naar het herkomstland bevorderen, de conclusie is dat dit komt doordat een disproportioneel deel van migranten niet blank is.
Alsjeblieft, doe vooral je plan voor de grote 'ben je wel Nederlands genoeg?' migratiequiz van Geert-1 uit de doeken.
pi_219817930
quote:
7s.gif Op maandag 12 januari 2026 14:33 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Stel voor dat we eerst eens wat doen aan al die ecologisch laagwaardige productiebossen vol met importbomen (SPARREN). Waarom hoor ik de boosmensen hier nooit over????
En constant mensen steken he. Typisch.
pi_219817948
Waar is Janneke trouwens gebleven? Is ze door Schoof-1's massale onttroning van Dekker als 'slechtste stas/minister ooit' zo gedesillusioneerd geraakt dat ze voorts elke politieke discussie vermijdt?

Ik mocht die vuige klassieke liberaal wel. Die is bij mij vrijgesteld op mijn lijstje van politiek cultureel 'afwijkenden' die ik wil deporteren. ^O^

[ Bericht 10% gewijzigd door probeer op 12-01-2026 14:46:22 ]
pi_219817951
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 14:25 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik ben bekend met de hele 'het gaat om niet-compatibele culturen' onderbouwing. Al legio malen gelezen.

Maar ik was me er inderdaad nog niet van doordrongen dat het plan dan is om 4,7 miljoen mensen door te gaan lichten, 'of ze wel Nederlands genoeg zijn en/of een cultuur beleven die compatibel is met de Nederlandse (want de chinezen moeten kunnen blijven, die werken zo hard en koken zo lekker)'.

Wordt ook een leuke voor het bestuursrecht, het concretiseren van 'Nederlands genoeg'. Hoeveel keer stamppot per maand stel jij voor? En hoe weegt dat tov schaatsen? Krijg je meer punten voor jonge of voor belegen Gouda?
Het heeft niets met schaatsen en stampot eten te maken, maar dat zul je zelf ook wel weten. Natuurlijk wel met zaken zoals de mate van integratie en assimilatie, opvattingen over het Westen en het vertoonde gedrag in de samenleving.

Mensen die bijvoorbeeld drie generaties nadat de voorouders naar Nederland zijn gekomen nog altijd thuis Turks of Arabisch praten wat het directe gevolg heeft dat de kinderen een leerachterstand op school hebben, een hekel hebben aan de Westerse cultuur en liberale vrijheden, fundamentalistisch Islamitisch zijn en van mening zijn dat de Islam gefaciliteerd dient te worden in het publieke ruimte, hebben hier niets te zoeken. En meestal gaan dit soort kenmerken hand in hand met bijzonder vijandige opvattingen over homo's, vrouwen of Joden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219817956
quote:
14s.gif Op maandag 12 januari 2026 14:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Werk je soms aan je eigen terugkeer op basis van een DNA-testje?
pi_219817969
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 14:40 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Werk je soms aan je eigen terugkeer op basis van een DNA-testje?
Ook dat niet, want er is niet eens zoiets als Nederlands DNA. Sommige Nederlanders zijn op in dat aspect meer gelijk aan Scandinaviërs (Friezen bijvoorbeeld) waar andere weer meer gemeen hebben met Duitsers of zelfs Fransen.

Bovendien moet jij echt ver wegblijven van dit onderwerp, gezien de recente uitspraken die weer deed over Asjkenazische en Sefardische Joden en de constante drang om het beeld te scheppen dat die eerste groep maar een soort van quasi bekeerde Russen zijn.
pi_219817982
quote:
14s.gif Op maandag 12 januari 2026 14:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het heeft niets met schaatsen en stampot eten te maken, maar dat zul je zelf ook wel weten. Natuurlijk wel met zaken zoals de mate van integratie en assimilatie, opvattingen over het Westen en het vertoonde gedrag in de samenleving.

Mensen die bijvoorbeeld drie generaties nadat de voorouders naar Nederland zijn gekomen nog altijd thuis Turks of Arabisch praten wat het directe gevolg heeft dat de kinderen een leerachterstand op school hebben, een hekel hebben aan de Westerse cultuur en liberale vrijheden, fundamentalistisch Islamitisch zijn en van mening zijn dat de Islam gefaciliteerd dient te worden in het publieke ruimte, hebben hier niets te zoeken. En meestal gaan dit soort kenmerken hand in hand met bijzonder vijandige opvattingen over homo's, vrouwen of Joden.
Ik wist al wel dat een gezin wat al generaties lang niet of nauwelijks integreert op het deportatielijstje zou komen hoor.

Mijn vragen gaan meer over de randgevallen; de nét-niet/welletjes. Waar valt dat kantelpunt van wel/niet genoeg vernederlandst? Beschrijf de '5,5 migrant' eens.

En zie je dan ook nog, net zoals in het arbeidsrecht, een verbeterplan / PIP voor je voor die randgevallen? Dat Fatima nog even de tijd heeft om zich voor de hockey vereniging op te geven, ipv whatever de fuck Marokkaanse tienermeisjes als hobby hebben?

[ Bericht 8% gewijzigd door probeer op 12-01-2026 14:52:11 ]
pi_219817993
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 14:30 schreef probeer het volgende:
Op klompen, met broodje kaas in je hand de Snollebollekes mee doen, dan ben je geïntegreerd. Wel op de fiets aankomen, met een broodtrommel onder de snelbinders. En op tijd weg gaan: om 18u moet je thuis zijn om te eten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219817994
quote:
14s.gif Op maandag 12 januari 2026 14:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ook dat niet, want er is niet eens zoiets als Nederlands DNA.

Bovendien moet jij echt ver wegblijven van dit onderwerp, gezien de recente uitspraken die weer deed over Asjkenazische en Sefardische Joden en de constante drang om het beeld te scheppen dat die eerste groep maar een soort van quasi bekeerde Russen zijn.
Jij weet wel veel over de Milaikowski's toch?
pi_219817998
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 14:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Op klompen, met broodje kaas in je hand de Snollebollekes mee doen, dan ben je geïntegreerd. Wel op de fiets aankomen, met een broodtrommel onder de snelbinders.
Likje appelstroop op de kaas? Meteen het Nederlands burgerschap!
pi_219818006
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 14:45 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik wist al wel dat een gezin wat al generaties lang niet of nauwelijks integreert op het deportatielijstje zou komen hoor.

Mijn vragen gaan meer over de randgevallen; de nét-niet/welletjes. Waar valt dat kantelpunt van wel/niet genoeg vernederlandst? Beschrijf de '5,5 migrant' eens.
Die zijn op dit moment totaal niet relevant, laten we eerst eens beginnen met het uitzetten van alle illegale migranten, dat zijn er al tienduizenden en dan beginnen het het stimuleren van de terugkeer van de excessen, dan zit je ook makkelijk aan vele tienduizenden als niet honderduizenden.

En sommigen maken die stap ook zelf al trouwens, zie bijvoorbeeld: Moslimorganisaties zien meer belangstelling moslims voor emigratie om geloof. Dat is uitstekend, dit zou verder gestimuleerd moeten worden.
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 14:48 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Jij weet wel veel over de Milaikowski's toch?
Bedankt voor het bevestigen van mijn punt.

Maar nee, de 'Milaikowski's' (lees: Asjkenazische Joden) zijn geen bekeerde Russen, jammer joh.
pi_219818013
quote:
14s.gif Op maandag 12 januari 2026 14:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Die zijn op dit moment totaal niet relevant, laten we eerst eens beginnen met het uitzetten van alle illegale migranten, dat zijn er al tienduizenden en dan beginnen het het stimuleren van de terugkeer van de excessen, dan zit je ook makkelijk aan vele tienduizenden als niet honderduizenden.
Die illegale migranten zijn met name hierheen gehaalde arbeidsmigranten uit bijvoorbeeld Zuid-Amerika, iets wat gedoogd wordt door de rechtse kabinetten. Dat besef je je?
pi_219818022
quote:

Maar nee, de 'Milaikowski's' (lees: Asjkenazische Joden) zijn geen bekeerde Russen, jammer joh.
Dat schreef ik niet. Ik stelde je een vraag.

Blijkbaar vindt een Musk die retweet dat remigratie overal de norm zou moeten zijn dat iedereen moet remigreren.
pi_219818069
quote:

[..]
Die zijn op dit moment totaal niet relevant, laten we eerst eens beginnen met het uitzetten van alle illegale migranten
Helder.

Door DTenV? Zoals ze dat nu al doen, of ook de ICE methode?

Ik neem aan dat je daarbij nog niet sorteert op 'genoeg cultuur'? Dwz, een zeer ver-Nederlands-te illegaal moet er nog steeds uit? Dat hele 'ben je wel cultuur genoeg' gaat later pas relevant zijn, maar niet voor deze groep?

quote:
en dan beginnen het het stimuleren van de terugkeer van de excessen
Ik heb geen flauw idee wie je daarmee bedoelt.

In je plannen gaat er dan ook flink wat meer geld naar DTenV en IND? Ook een studieschuld-kwijtschelding voor nieuwe medewerkers?
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 15:01:35 #46
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219818075
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 14:49 schreef probeer het volgende:

[..]
Likje appelstroop op de kaas? Meteen het Nederlands burgerschap!
Gatver wat goor :r
pi_219818078
quote:
82s.gif Op maandag 12 januari 2026 15:01 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Gatver wat goor :r
Ik weet ongeveer waar je woont en ik kom straks je paspoort innemen.

OPROTTEN UIT MIJN LAND!
  maandag 12 januari 2026 @ 15:03:20 #48
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219818083
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 14:25 schreef probeer het volgende:

[..]

Je praat waanzin en maakt de Nederlandse cultuur belachelijk. Als Nederland identiek is aan bijv het Midden-Oosten, waarom gaat het hier dan zo goed? Je gelooft niet echt dat cultuur niks meer is dan stamppot en schaatsen, daarom ga ik er verder niet over in discussie.
The End Times are wild
  maandag 12 januari 2026 @ 15:06:50 #49
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219818095
Laten we eens beginnen met mensen die geen kaas lusten 'stimuleren' te (r)emigreren.
Huilen dan.
pi_219818102
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 15:03 schreef LXIV het volgende:

[..]
Je praat waanzin en maakt de Nederlandse cultuur belachelijk. Als Nederland identiek is aan bijv het Midden-Oosten, waarom gaat het hier dan zo goed? Je gelooft niet echt dat cultuur niks meer is dan stamppot en schaatsen, daarom ga ik er verder niet over in discussie.
Ik ridiculiseer inderdaad. Wellicht flauw van me, maar ik had eigenlijk gehoopt dat je daaruit mijn echte vraag toch wel zou hebben gedestilleerd. Mijn fout. Serieus en specifiek dan;

quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 14:45 schreef probeer het volgende:

[..]

[..]
Howard's antwoord is vooralsnog een leuke 'maak je daar maar nog geen zorgen om, voor die mensen komen we nog niet' in-slaap-sus poging die ik ook wel even mee wil spelen.

Kan / wil (durf) jij dat wel (te) concretiseren, het randgeval?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')