abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219798626

De ultieme kijksport, vergeet het schaatsje rijden, vergeet het van de schans afspringen, vergeet het sleetje rijden. Hier staan de echte mannen en vrouwen op, je moet niet alleen fysiek maar ook mentaal ijzersterk zijn om het goud bij het biatlon te winnen. Nadat de deelnemers een ronde hebben geskied moeten ze een klein doelwit op 50 meter afstand raken. Dit doelwit is slechts 4,5 cm (liggend schieten) of 11,5 cm (staand schieten) breed. Afhankelijk van het type wedstrijd (zie hieronder) leidt het missen tot een strafronde, een strafminuut, of een nalading. Niet gericht schieten kost dus tijd, waardoor wedstrijden vaak tot het einde toe spannend en leuk blijven.

Met het onverwachte stoppen van Johannes-Thignes Bø aan het einde van vorig seizoen ligt de strijd bij de mannen helemaal open. De Noor Johan-Olav Botn heeft tot nu toe een sterk seizoen, maar ook anderen zoals de Italiaan Giacomel en de andere Noren zijn sterk. Vraag is natuurlijk wel hoe ze omgaan met het verlies van hun teamgenoot en vriend Bakken. Bij de Franse mannen moet het vooral van Perrot en Quentin Fillon-Maillet komen, al kan het natuurlijk wel zijn dat Jaquelin wel een keer een fantastische dag heeft. Ook bij de vrouwen is het spannend, al lijkt daar vooral de Franse vrouwen de sterkste papieren te hebben. Vooral Jeanmonnot is sterk bezig, zij leidt voorlopig het wereldbekerklassement, maar ook een Julia Simon moeten we niet onderschatten. Let verder op de jonge Noorse Kirkeeide, de Zweedse zusjes Oeberg, en de Finse Minkkinen.

Welke soort wedstrijden zijn er?*
Sprint: 2x schieten (l, s), 3 rondes. Individuele start. Snelste tijd wint, top-60 plaatst zich voor de achtervolging.
Achtervolging: 4x schieten (l, l, s, s), 5 rondes. Je start met de achterstand uit de sprintwedstrijd. Eerste over de finish wint.
Massastart: 4x schieten (l, l, s, s), 5 rondes. Iedereen start tegelijk. Eerste over de finish wint.
Individuele afstand: 4x schieten (l, s, l, s), 5 ronden. Individuele start. Beste tijd wint. Gemist schot = één minuut straftijd.
Estafette: 4 deelnemers, 8x schieten (2x per deelnemer, l, s). Iedereen start tegelijk. Eerste over de finish wint.
Mixed estafette: Een estafette met 2 dames en 2 heren

*l = liggend, s = staand

Programma:

Zondag 8 februari 14:05 -> Gemengde estafette (4*6km)
Dinsdag 10 februari 13:30 -> 20 km individueel mannen
Woensdag 11 februari 14:15 -> 15 km individueel vrouwen
Vrijdag 13 februari 14:00 -> 10 km sprint mannen
Zaterdag 14 februari 14:00 -> 7,5 km sprint vrouwen
Zondag 15 februari 11:15 -> 12,5 km achtervolging mannen & 14:45 -> 10 km achtervolging vrouwen
Dinsdag 17 februari 14:30 -> estafette mannen
Woensdag 18 februari 14:45 -> estafette vrouwen
Vrijdag 20 februari 14:15 -> 12,5 km massastart vrouwen
Zaterdag 21 februari 14:15 -> 15 km massastart mannen
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_219798681
Alvast een topic geopend, een deel van de Noorse selectie is al bekend:

Men (In totaal 6 biatleten):
Johannes Dale-Skjevdal
Vetle Sjaastad Christiansen
Sturla Holm Laegreid
Johan-Olav Smørdal Botn

Vrouwen (in totaal 5 atletes):
Karoline Offigstad Knotten
Maren Kirkeeide

Uldal zal er nog wel bijkomen bij de mannen, misschien Frey voor het laatste ticket?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_219907667
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 14:08 schreef Felagund het volgende:
Alvast een topic geopend, een deel van de Noorse selectie is al bekend:

Men (In totaal 6 biatleten):
Johannes Dale-Skjevdal
Sturla Holm Laegreid
Johan-Olav Smørdal Botn

Vrouwen (in totaal 5 atletes):
Maren Kirkeeide

Uldal zal er nog wel bijkomen bij de mannen, misschien Frey voor het laatste ticket?
Dit zijn ze:

Noorwegen 🇳🇴
Mannen:
Johannes Dale-Skjevdal
Sturla Holm Laegreid
Johan-Olav Smørdal Botn
Isak Leknes Frey
Martin Uldal

Meisjes:
Juni Arnekleiv
Marte Kråkstad Johansen
Maren Kirkeeide
Ingrid Landmark Tandrevold

Frankrijk 🇫🇷
Mannen:
Fabien Claude
Emilien Claude
Quentin Fillon-Maillet
Emilien Jacquelin
Eric Perrot
Oscar Lombardot

Meisjes:
Justine Braisaz-Bouchet
Lou Jeanmonnot
Oceane Michelon
Julia Simon
Camille Bened
Jeanne Richard

Duitsland 🇩🇪
Mannen:
Lukas Fratzscher
Philipp Horn
Philipp Nawrath
Justus Strelow
David Zobel

Meisjes:
Selina Grotian
Janina Hettich-Waltz
Franziska Preuss
Julia Tannheimer
Vanessa Voigt
Anna Weidel

Zweden 🇸🇪
Heren:
Sebastian Samuelsson
Martin Ponsiluoma
Jesper Nelin
Viktor Brandt
Malte Stefansson
Henning Sjökvist

Meisjes:
Elvira Öberg
Hanna Öberg
Anna Magnusson
Ella Halvarsson
Linn Gestblom

* Zweden opvallend genoeg met 5 ipv 6 namen bij de meisjes. Ze zouden er zes mogen sturen, geen idee tot wanneer dit kan maar lijkt me toch wel handig wellicht nog een Heijdenberg of Skottheim toe te voegen. Idem. voor Noorwegen overigens, maar daar zie ik niet echt wie behalve misschien Oeygard.

[ Bericht 1% gewijzigd door WAvanBuren op 23-01-2026 15:29:30 ]
pi_219909626
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 15:10 schreef WAvanBuren het volgende:

[..]
Dit zijn ze:

Noorwegen 🇳🇴
Mannen:
Johannes Dale-Skjevdal
Sturla Holm Laegreid
Johan-Olav Smørdal Botn
Isak Leknes Frey
Martin Uldal

Meisjes:
Juni Arnekleiv
Marte Kråkstad Johansen
Maren Kirkeeide

Frankrijk 🇫🇷
Mannen:
Fabien Claude
Emilien Claude
Quentin Fillon-Maillet
Emilien Jacquelin
Eric Perrot
Oscar Lombardot

Meisjes:
Justine Braisaz-Bouchet
Lou Jeanmonnot
Oceane Michelon
Julia Simon
Camille Bened
Jeanne Richard

Duitsland 🇩🇪
Mannen:
Lukas Fratzscher
Philipp Horn
Philipp Nawrath
Justus Strelow
David Zobel

Meisjes:
Selina Grotian
Janina Hettich-Waltz
Franziska Preuss
Julia Tannheimer
Vanessa Voigt
Anna Weidel

Zweden 🇸🇪
Heren:
Sebastian Samuelsson
Martin Ponsiluoma
Jesper Nelin
Viktor Brandt
Malte Stefansson
Henning Sjökvist

Meisjes:
Elvira Öberg
Hanna Öberg
Anna Magnusson
Ella Halvarsson
Linn Gestblom

* Zweden opvallend genoeg met 5 ipv 6 namen bij de meisjes. Ze zouden er zes mogen sturen, geen idee tot wanneer dit kan maar lijkt me toch wel handig wellicht nog een Heijdenberg of Skottheim toe te voegen. Idem. voor Noorwegen overigens, maar daar zie ik niet echt wie behalve misschien Oeygard.
Dat is wel opvallend, maar ze mogen ook volgens mij maar 4 personen per onderdeel laten starten. Misschien willen ze voorkomen dat ze iemand meenemen waarvan ze al weten dat de kans klein is dat die überhaupt start?
Album top 100 2024
pi_219909802
quote:

[..]
Dit zijn ze:

Noorwegen mag maar 5 vrouwen, die hebben tot hun schande niet de volledige quota:
https://en.wikipedia.org/(...)%80%93_Qualification

Er komt nog een Zweedse vrouw bij: https://swedenherald.com/(...)kets-one-has-to-wait
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219909964
De Franse dames staan op punt net als Preuss eerder vanavond op de individuele afstand. Italiaanse dames schoten dramatisch maar Wierer wel een sterke loop tijd.
pi_219940819
Fijn dat ze beginnen met de mixer estafette, voor mij het minste onderdeel.

De tijden vind ik niet heel prettig, maar goed.
[b]Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[/b]
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 27 januari 2026 @ 17:02:53 #8
284411 crew  heywoodu
pi_219941451
quote:

[..]
Dit zijn ze:

Noorwegen 🇳🇴
Mannen:
Johannes Dale-Skjevdal
Sturla Holm Laegreid
Johan-Olav Smørdal Botn
Isak Leknes Frey
Martin Uldal

Meisjes:
Juni Arnekleiv
Marte Kråkstad Johansen
Maren Kirkeeide

Frankrijk 🇫🇷
Mannen:
Fabien Claude
Emilien Claude
Quentin Fillon-Maillet
Emilien Jacquelin
Eric Perrot
Oscar Lombardot

Meisjes:
Justine Braisaz-Bouchet
Lou Jeanmonnot
Oceane Michelon
Julia Simon
Camille Bened
Jeanne Richard

Duitsland 🇩🇪
Mannen:
Lukas Fratzscher
Philipp Horn
Philipp Nawrath
Justus Strelow
David Zobel

Meisjes:
Selina Grotian
Janina Hettich-Waltz
Franziska Preuss
Julia Tannheimer
Vanessa Voigt
Anna Weidel

Zweden 🇸🇪
Heren:
Sebastian Samuelsson
Martin Ponsiluoma
Jesper Nelin
Viktor Brandt
Malte Stefansson
Henning Sjökvist

Meisjes:
Elvira Öberg
Hanna Öberg
Anna Magnusson
Ella Halvarsson
Linn Gestblom

Skar voor Noorwegen lijkt me niet onlogisch.

Uiteindelijk lijkt het er op dat er in totaal, in elk geval bij de vrouwen, hooguit één startbewijs is geweigerd (Roemenië heeft Mezdreea genoemd en die had een weigering nodig voor een startbewijs). Zeker geen drie in totaal, want Brazilië heeft niks gehoord.
pi_219941589
quote:
12s.gif Op dinsdag 27 januari 2026 15:52 schreef mitt het volgende:
Fijn dat ze beginnen met de mixer estafette, voor mij het minste onderdeel.

De tijden vind ik niet heel prettig, maar goed.
Ik vind het wel ideaal, mijn 3 favoriete sporten (biatlon, schaatsen, shorttrack) botsen geloof ik nergens.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219941602
pi_219985658
Album top 100 2024
  maandag 2 februari 2026 @ 17:01:02 #12
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_219986358
Ik dacht dat ik dat al in dit topic geplaatst had nadat ik het in het (verkeerde) dopingtopic had geplaatst. :?
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
pi_219986363
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 17:01 schreef Starflyer het volgende:
Ik dacht dat ik dat al in dit topic geplaatst had nadat ik het in het (verkeerde) dopingtopic had geplaatst. :?
Schijnbaar niet. :D
Album top 100 2024
  maandag 2 februari 2026 @ 17:03:53 #14
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_219986371
TVP. Welke wedstrijd is het leukst om te volgen als dagjesmens?
  maandag 2 februari 2026 @ 17:05:44 #15
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_219986379
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 17:02 schreef Felagund het volgende:

[..]
Schijnbaar niet. :D
Blijkbaar.
No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent
  maandag 2 februari 2026 @ 17:06:56 #16
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_219986391
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 17:03 schreef maxi-mus het volgende:
Massastart.

De sprint is ook leuk, maar een beetje lastig te volgen soms omdat iedereen los van elkaar start en het soms een beetje chaotisch wordt. De achtervolging kan leuk zijn, maar is weer afhankelijk van de uitslag van de sprint.
pi_219986395
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 17:06 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Massastart.
De sprint en achtervolging, kun je 2 dagen je lol op :9
  maandag 2 februari 2026 @ 17:08:21 #18
262211 hhh38
pi_219986398
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 17:08 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
De sprint en achtervolging, kun je 2 dagen je lol op :9
Zie edit :P
pi_219986449
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 17:03 schreef maxi-mus het volgende:
Wat @hhh38 zegt, de massastart is denk ik het makkelijkst te volgen. Ze starten allemaal samen, de eerste die over de finish komt wint gewoon. Daarnaast ook de estafettes, mannen en vrouwen en gemengd, daarin starten ze ook tegelijk.

Sprint en inidividueel zijn een soort (korte en iets langere) tijdrit. Bij de achtervolging begin je met de achterstand die je hebt opgelopen in de sprint, maar dan is het wel weer zo dat de eerste die over de finish komt wint.
Album top 100 2024
pi_219986472
Tevens, het enige correcte antwoord is alles natuurlijk.
Album top 100 2024
  maandag 2 februari 2026 @ 17:40:53 #21
262211 hhh38
pi_219986577
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 17:17 schreef Felagund het volgende:
Als iemand die biatlon (helaas) nog maar 1x in de 4 jaar kijkt, hoe zijn de verhoudingen tegenwoordig? Domineert Noorwegen nog steeds of is dat weer minder geworden? Zag dat Boe in ieder geval gestopt is inmiddels.
pi_219986646
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 17:40 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Als iemand die biatlon (helaas) nog maar 1x in de 4 jaar kijkt, hoe zijn de verhoudingen tegenwoordig? Domineert Noorwegen nog steeds of is dat weer minder geworden? Zag dat Boe in ieder geval gestopt is inmiddels.
Noorwegen zou wel eens met 0 goud naar huis kunnen. Favorieten zijn voor mij Giacomel, Perrot en Samuelson bij de mannen, de Noren moeten het daar van de onervaren Botn hebben die net een zeer traumatische ervaring heeft gehad (hij vond zijn teamgenoot dood tijdens een trainingskamp). Bij de dames zijn er Jeanmonot, Vitozzi, de zusjes Oeberg en Braisaz, voor de Noren moet het daar van Kirkeide komen.
pi_219986691
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 17:40 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Een stuk minder, Boe was natuurlijk een absolute wereldtopper, en er is nu niet meer iemand die er zo boven uit steekt als hem (of Fourcade). Botn heeft een uitstekend seizoen, maar het is dus maar de vraag hoe hij de dood van Bakken heeft verwerkt, en hoe hij met de druk zal om gaan. Giacomel staat nu aan de leiding van de wereldbeker, en lijkt wel goed te kunnen omgaan met de druk na zijn overleden vriend.

Noren zijn nog zeker niet kansloos, die hebben in de breedte een sterke selectie, net als in iets minder mate de Fransen.

Zie ook de wereldbekeroverwinningen dit seizoen, toch veel verschillende winnaars:

Album top 100 2024
  Redactie Sport maandag 2 februari 2026 @ 19:27:30 #24
274204 crew  Mexicanobakker
pi_219987335
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 17:16 schreef Felagund het volgende:

[..]
Wat @:hhh38 zegt, de massastart is denk ik het makkelijkst te volgen. Ze starten allemaal samen, de eerste die over de finish komt wint gewoon. Daarnaast ook de estafettes, mannen en vrouwen en gemengd, daarin starten ze ook tegelijk.

Sprint en inidividueel zijn een soort (korte en iets langere) tijdrit. Bij de achtervolging begin je met de achterstand die je hebt opgelopen in de sprint, maar dan is het wel weer zo dat de eerste die over de finish komt wint.
De verschillende regels met betrekking tot straffen voor schoten kunnen ook wat verwarrend zijn. Individueel heb je normaal gesproken dat je een rondje moet skiën, behalve bij de individuele wedstrijd, daar is een fout meteen een minuut (wat zwaarder weegt dan een rondje). Bij de relay mag je 3x herladen (wat wel tijd kost, maar minder dan een strafronde)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport maandag 2 februari 2026 @ 19:28:23 #25
pi_219987352
Het zou me niet verbazen als Noorwegen zonder goud naar huis gaat nee, al denk ik dat het eerder 1 wordt ofzo
  maandag 2 februari 2026 @ 23:07:26 #26
262211 hhh38
pi_219989171
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 19:27 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
De verschillende regels met betrekking tot straffen voor schoten kunnen ook wat verwarrend zijn. Individueel heb je normaal gesproken dat je een rondje moet skiën, behalve bij de individuele wedstrijd
Vooral als je het zo verwoordt ;)
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 2 februari 2026 @ 23:19:32 #27
284411 crew  heywoodu
pi_219989209
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 17:17 schreef Felagund het volgende:
Behalve de achtervolging als apart medailleonderdeel waarbij Herbert Cool dan zegt dat enige kritiek daarop onzin is 'want als eerste starten betekent zeker niet automatisch dat je wint!'.
pi_219989212
quote:
9s.gif Op maandag 2 februari 2026 23:19 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Behalve de achtervolging als apart medailleonderdeel waarbij Herbert Cool dan zegt dat enige kritiek daarop onzin is 'want als eerste starten betekent zeker niet automatisch dat je wint!'.
Dat klopt wel, maar het is nog steeds leuk om naar te kijken. Wel het minste onderdeel, om de reden die je aangeeft.
Album top 100 2024
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 2 februari 2026 @ 23:21:38 #29
284411 crew  heywoodu
pi_219989216
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 23:20 schreef Felagund het volgende:

[..]
Dat klopt wel, maar het is nog steeds leuk om naar te kijken. Wel het minste onderdeel, om de reden die je aangeeft.
Ja leuk is het natuurlijk wel inderdaad. Sprint zou gewoon een kwalificatie moeten zijn zonder medailles, waarbij de medailles dan bij de achtervolging verdeeld worden :P
pi_219989228
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 23:21 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ja leuk is het natuurlijk wel inderdaad. Sprint zou gewoon een kwalificatie moeten zijn zonder medailles, waarbij de medailles dan bij de achtervolging verdeeld worden :P
Ik vind als apart juist wel leuk, als een kortere afstand. De rest van de ski-afstanden zijn vergelijkbaar. Mag misschien nog wel korter zodat het echt een sprint is.
Album top 100 2024
  maandag 2 februari 2026 @ 23:56:08 #31
262211 hhh38
pi_219989314
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 23:21 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dat zou de sprint+achtervolging wel ineens met afstand het meest prestigieuze onderdeel maken. Met hoeveel overlap er in de onderdelen zit misschien wel een goeie, biatleten zijn wel een beetje de zwemmers van de OWS :P
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 3 februari 2026 @ 09:33:46 #32
284411 crew  heywoodu
pi_219990606
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 23:56 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Dat zou de sprint+achtervolging wel ineens met afstand het meest prestigieuze onderdeel maken. Met hoeveel overlap er in de onderdelen zit misschien wel een goeie, biatleten zijn wel een beetje de zwemmers van de OWS :P
Ja, buiten dat ik me geen enkel ander olympisch onderdeel voor de geest kan halen waar twee medaille-onderdelen simpelweg niet los van elkaar staan (als in, je prestatie op de één beïnvloed je kans op de ander en bepaalt zelfs of je de ander überhaupt mag doen).
pi_219990684
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 23:56 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Dat valt toch wel mee? Er zijn 5 mannen- en 5 vrouwenonderdelen en 1 mix. Bij schaatsen heb je 6 mannen- en 6 vrouwenonderdelen, bij langlaufen heb je 6 mannen- en 6 vrouwenonderdelen.

Dat er bij biatlon geen specialistie is zoals bij schaatsen, komt gewoon door de manier van teams maken op de OS en WKs. Je mag er steeds 4 opstellen uit een team van 5 of 6, dan heb je weinig aan specialisten. Als landen bij schaatsen ook maar 5 of 6 deelnemers per gender mee mochten nemen, maar er wel 4 mochten opstellen op elke afstand, zou schaatsen ook een stuk minder gespecialiseerd zijn. Dan moeten er van de 4 die de 500m rijden, ook minstens 2 de 10.000m rijden. Zo is biatlon ingericht.

Sterker: bij biatlon moet je om op 1 afstand mee te mogen doen (de massastart) zelfs individueel genoeg punten halen op de andere afstanden. Dat zou schaatsen ook zo in kunnen voeren, de beste 25 uit de overall wereldbeker + 5 beste van het weekend op de massastart.
pi_219990741
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 09:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat valt toch wel mee? Er zijn 5 mannen- en 5 vrouwenonderdelen en 1 mix. Bij schaatsen heb je 6 mannen- en 6 vrouwenonderdelen, bij langlaufen heb je 6 mannen- en 6 vrouwenonderdelen.

Dat er bij biatlon geen specialistie is zoals bij schaatsen, komt gewoon door de manier van teams maken op de OS en WKs. Je mag er steeds 4 opstellen uit een team van 5 of 6, dan heb je weinig aan specialisten. Als landen bij schaatsen ook maar 5 of 6 deelnemers per gender mee mochten nemen, maar er wel 4 mochten opstellen op elke afstand, zou schaatsen ook een stuk minder gespecialiseerd zijn. Dan moeten er van de 4 die de 500m rijden, ook minstens 2 de 10.000m rijden. Zo is biatlon ingericht.

Sterker: bij biatlon moet je om op 1 afstand mee te mogen doen (de massastart) zelfs individueel genoeg punten halen op de andere afstanden. Dat zou schaatsen ook zo in kunnen voeren, de beste 25 uit de overall wereldbeker + 5 beste van het weekend op de massastart.
Qua afstanden is het bij biatlon wel veel van hetzelfde. De sprint is 10 km bij de mannen en het langste onderdeel 20 km. Dat is ook de reden dat je eigenlijk iedere atleet op iedere afstand kan inzetten. Bij het schaatsen is dat verschil een factor 20 ipv 2. Om het vergelijkbaar te maken zou er dan ook een kilometer sprint moeten zijn. Dan gaan er ook meer specialisten komen bij het biatlon.
Album top 100 2024
pi_219990759
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 09:59 schreef Felagund het volgende:

[..]
Qua afstanden is het bij biatlon wel veel van hetzelfde. De sprint is 10 km bij de mannen en het langste onderdeel 20 km. Dat is ook de reden dat je eigenlijk iedere atleet op iedere afstand kan inzetten. Bij het schaatsen is dat verschil een factor 20 ipv 2. Om het vergelijkbaar te maken zou er dan ook een kilometer sprint moeten zijn. Dan gaan er ook meer specialisten komen bij het biatlon.
Toch zie je nu ook al specialisten in het biatlon. En dat de afstanden zo op elkaar lijken komt dus volgens mij door die teamopzet en het plaatsen voor de massastart. Als schaatsen dat zou doen, bestonden de 500m en de 10km echt niet, dan bleef alles tussen de 1000m en de 5000m, met alleen maar allrounders.
pi_219991041
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 10:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
Toch zie je nu ook al specialisten in het biatlon. En dat de afstanden zo op elkaar lijken komt dus volgens mij door die teamopzet en het plaatsen voor de massastart. Als schaatsen dat zou doen, bestonden de 500m en de 10km echt niet, dan bleef alles tussen de 1000m en de 5000m, met alleen maar allrounders.
Maar dan gaat het vaak om nuance verschillen. Hoe het historisch zo gegroeid is weet ik niet. Punt blijft dat met de huidige onderdelen het veel makkelijker is om 5/6 keer goud te winnen bij het biatlon. Zeker als je in een goed land zit, maar dat is ook vergelijkbaar met het zwemmen.
Album top 100 2024
  Redactie Sport dinsdag 3 februari 2026 @ 11:15:29 #37
pi_219991529
Het enige specialisme is snelheid of betrouwbaar schieten. Als je dat laatste niet kan is je enige grote kans de sprint, dan denk ik aan een type Lampic ofzo. En dan heb je wat atleten die vaak foutloos zijn maar de snelheid net niet hebben (Fak komt als eerste in me op) die vooral bij de individuele wedstrijd een goede kans hebben.

En de rest kan het gewoon allemaal, al heb je mensen die liever racen met anderen zoals Jacquelin, die zie je vaker op de massastart en achtervolging. Al kan die ook weer een random meltdown hebben.
pi_219991557
Ik ben er klaar voor *O*

Spoilers!
pi_219991731
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 11:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben er klaar voor *O*

[ afbeelding ]
Je mist tsjongejongejongejonge, al komt dat de laatste maanden wat minder vaak langs.
pi_219991736
quote:
Ik ben er klaar voor *O*

[ afbeelding ]
De (b) voor Oedium kan wel weg :9
pi_219991809
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 11:49 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Hij zegt niets speciaals bij een dubbel podium voor de Oberg zusjes toch? Anders was dat een alternatief.
Album top 100 2024
pi_219991827
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 11:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je mist tsjongejongejongejonge, al komt dat de laatste maanden wat minder vaak langs.
Die kan er ook bij inderdaad. Maar dan klopt de layout niet meer. Input is welkom :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 11:49 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ik heb goede hoop dat hij de OS kijkers gaat informeren op het pensioen van de broers Boe en dat een Boedium dus niet meer mogelijk is. Maar wel een Oedium bij de dames. Want dat zegt hij heel incidenteel. 2 Weken geleden was dat net niet het geval helaas.
Spoilers!
pi_219993657
Geen Rebecca Passler. Positief plasje ingeleverd (letrozol).
Wordt waarschijnlijk vervangen door Comola.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 3 februari 2026 @ 15:26:55 #44
284411 crew  heywoodu
pi_219993695
quote:
Ik ben er klaar voor *O*

[ afbeelding ]
Place your bets ben ik wel een beetje zat _O-

Dat moet je voor de wedstrijd doen, niet na de laatste schietbeurt.
pi_219993849
quote:
Ik ben er klaar voor *O*

[ afbeelding ]
Nog wat opties.
- Mist even dat een er strafronde wordt geschoten door één van de grote landen tijdens een estafette
- Geeft een uitgebreide review over de mascotte
- Julia Simon heeft een ‘zwoegende’ stijl
- Ponsiluoma is weer aan het beuken
- Wierer’s achtertuin
- … Kijkt met zijn/haar linkeroog in de rechter broekzak
- Benoemt tijdens de pursuit hoe leuk het is dat je aan de startnummers kan zien hoeveel plekken iemand al gewonnen/verloren heeft
- Bij de eerste schietbeurt van de massastart/pursuit leg je de basis
- Philip Nouwraat
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 3 februari 2026 @ 15:48:08 #46
284411 crew  heywoodu
pi_219993869
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 15:44 schreef WAvanBuren het volgende:

[..]
Nog wat opties.
- Mist even dat een er strafronde wordt geschoten door één van de grote landen tijdens een estafette
- Wierer’s achtertuin
- Benoemt tijdens de pursuit hoe leuk het is dat je aan de startnummers kan zien hoeveel plekken iemand al gewonnen/verloren heeft
- Philip Nouwraat
Die voorlaatste ja :D
pi_219993983
En vergeet niet de druk van het laatste schot voor de winst :9
pi_219993990
Ik geniet nu al van dit topic _O-
pi_219994455
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 15:26 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Place your bets ben ik wel een beetje zat _O-

Dat moet je voor de wedstrijd doen, niet na de laatste schietbeurt.
Je mag van Herbert Cool tegelijk helemaal niet gokken op biatlon, omdat het totaal onvoorspelbaar zou zijn.
pi_219995125
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 17:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je mag van Herbert Cool tegelijk helemaal niet gokken op biatlon, omdat het totaal onvoorspelbaar zou zijn.
Gokken is voor proleten, maar als het voorspelbaar zou zijn zou dat juist een extra reden zijn om er niet op te gokken?
Album top 100 2024
pi_219997720
Geen Botn in de mixed relay volgens het Noorse TV2. Uldal en Christiansen zullen gaan starten.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 4 februari 2026 @ 12:51:40 #52
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_220000990
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 15:44 schreef WAvanBuren het volgende:

[..]
Nog wat opties.
- Wierer’s achtertuin
- Philip Nouwraat
11.5 en 4.5cm noemt ie ook altijd.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 5 februari 2026 @ 14:32:30 #53
284411 crew  heywoodu
pi_220008464
Frankrijk met Simon als slotloopster in de mixed en dus geen Braisaz. Plek gestolen, zou je kunnen zeggen.
pi_220009087
quote:
9s.gif Op donderdag 5 februari 2026 14:32 schreef heywoodu het volgende:
Frankrijk met Simon als slotloopster in de mixed en dus geen Braisaz. Plek gestolen, zou je kunnen zeggen.
Heb de mixed relay niet zo gevolgd dit seizoen. Heeft Braisaz tot nu toe de meeste wedstrijden gelopen?
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 5 februari 2026 @ 16:45:30 #55
284411 crew  heywoodu
pi_220009357
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 16:03 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Heb de mixed relay niet zo gevolgd dit seizoen. Heeft Braisaz tot nu toe de meeste wedstrijden gelopen?
Ja, gewonnen in Östersund (met Jeanmonnot) en tweede in Nove Mesto (met Michelon).
pi_220011166
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 16:45 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ja, gewonnen in Östersund (met Jeanmonnot) en tweede in Nove Mesto (met Michelon).
Bijzondere keuze idd. Hoe leg je dit als coach uit aan Braisaz? Op basis van de MS in Nove Mesto waar ze Michelon en erkend strijkijzer Vittozzi erop legt in de sprint? Want verder is Simon wel echt heel matig geweest dit seizoen, vooral op de ski’s.
pi_220012324
home is where doghair sticks to anything but the dog!
pi_220013872
quote:
9s.gif Op donderdag 5 februari 2026 14:32 schreef heywoodu het volgende:
Jeanmonot durfde niet te finishen: https://www.nordicmag.inf(...)ic-mixed-relay-0205/

Wellicht dat dat de reden is? Dat ze inschatten dat Simon die druk het minst voelt en er dus de kleinste kans is dat ze de race verpest en dat mee neemt naar alle volgende wedstrijden (Jeanmonot, Braisaz en Simon doen verder alles).

Richard mag trouwens nergens starten, als ik het goed begrijp?
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 6 februari 2026 @ 10:38:38 #59
284411 crew  heywoodu
pi_220013959
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2026 10:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jeanmonot durfde niet te finishen: https://www.nordicmag.inf(...)ic-mixed-relay-0205/

Wellicht dat dat de reden is? Dat ze inschatten dat Simon die druk het minst voelt en er dus de kleinste kans is dat ze de race verpest en dat mee neemt naar alle volgende wedstrijden (Jeanmonot, Braisaz en Simon doen verder alles).

Richard mag trouwens nergens starten, als ik het goed begrijp?
Misschien is Richard mee om het eten voor te proeven, om te voorkomen dat men elkaar probeert te vergiftigen in dat gare team?
pi_220014998
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2026 10:38 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Misschien is Richard mee om het eten voor te proeven, om te voorkomen dat men elkaar probeert te vergiftigen in dat gare team?
Die moet natuurlijk op het geweer van Michelon gaan passen.
pi_220018143
twitter
pi_220026114
quote:
Ik ben er klaar voor *O*

[ afbeelding ]
- Leest de hartslag af van de polshorloge van de biatleet
- De rant wanneer Jacquelin weer eens onder druk mist
pi_220026144
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 14:40 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
- Leest de hartslag af van de polshorloge van de biatleet
Soms heeft hij ook commentaar op de ademhaling van een atleet waarbij hij een lekenuitleg geeft van het ritme van het schieten.
Album top 100 2024
pi_220026218
Ik zal de bingokaart morgenochtend eens een update geven :)
Spoilers!
pi_220026448
1 FRA - France 1
1-1 r PERROT Eric M
1-2 g FILLON MAILLET Quentin M
1-3 y JEANMONNOT Lou F
1-4 b SIMON Julia F

2 ITA - Italy
2-1 r GIACOMEL Tommaso M
2-2 g HOFER Lukas M
2-3 y WIERER Dorothea F
2-4 b VITTOZZI Lisa F

Geen Elvira bij Zweden.
4 NOR - Norway 2
4-1 r ULDAL Martin M
4-2 g CHRISTIANSEN Vetle Sjaastad M
4-3 y KNOTTEN Karoline Offigstad F
4-4 b KIRKEEIDE Maren F

6 SWE - Sweden
6-1 r SAMUELSSON Sebastian M
6-2 g PONSILUOMA Martin M
6-3 y MAGNUSSON Anna F
6-4 b OEBERG Hanna F

9 GER - Germany
9-1 r STRELOW Justus M
9-2 g NAWRATH Philipp M
9-3 y VOIGT Vanessa F
9-4 b PREUSS Franziska F
pi_220026467
quote:
0s.gif Op woensdag 4 februari 2026 00:51 schreef WAvanBuren het volgende:
Geen Botn in de mixed relay volgens het Noorse TV2. Uldal en Christiansen zullen gaan starten.
Dit bleek dus te kloppen
🇳🇴
Uldal
Christiansen
Knotten
Kirkeeide

En verassend, de Zweden met maar 1 Öberg.
🇸🇪
Samuelsson
Ponsiluoma
Magnusson
H. Öberg
pi_220035129
Spoilers!
pi_220035569
quote:
Ik denk dat je net geen bingo haalt vandaag omdat het oedium ontbreekt
pi_220036079
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 13:14 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ik denk dat je net geen bingo haalt vandaag omdat het oedium ontbreekt
Maar wel Listig en Vals Plat in een zin _O_
Spoilers!
pi_220036167
Wierer en Vittozzi, zal weer gezellig worden daar :9
pi_220036204
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 14:04 schreef Faraday01 het volgende:
Wierer en Vittozzi, zal weer gezellig worden daar :9
Hebben die ruzie?
Album top 100 2024
  Redactie Sport zondag 8 februari 2026 @ 14:06:31 #72
451829 crew  H.Vviv
pi_220036213
Wat een plaatjes.
pi_220036214
listig
pi_220036220
Welke achterlijke bijnaam heeft deze Belgische ploeg?
pi_220036223
Vals plat!
Album top 100 2024
pi_220036229
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 14:06 schreef Remco het volgende:
Welke achterlijke bijnaam heeft deze Belgische ploeg?
The Belgian bullets?
Album top 100 2024
pi_220036233
Even ter check; een vaste volgorde qua man en vrouw weltoch
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_220036234
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 14:06 schreef Felagund het volgende:

[..]
The Belgian bullets?
Bobslee
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 8 februari 2026 @ 14:07:22 #79
284411 crew  heywoodu
pi_220036235
Jaaaa "dit is biatlon!" weer eens genoemd als ware biatlon de enige sport met kans op verrassingen 'want het is biatlon'.
pi_220036238
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2026 14:07 schreef franklop het volgende:
Ja.
Album top 100 2024
pi_220036248
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 14:06 schreef Felagund het volgende:

[..]
The Belgian bullets?
Dat zou geeneens zo achterlijk zijn, eigenlijk.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 8 februari 2026 @ 14:07:55 #82
284411 crew  heywoodu
pi_220036250
quote:
Ja, volgens mij wordt dat gedurende het seizoen wel eens gewisseld maar per wedstrijd staat die volgorde vast inderdaad.
pi_220036256
quote:
9s.gif Op zondag 8 februari 2026 14:07 schreef heywoodu het volgende:
Jaaaa "dit is biatlon!" weer eens genoemd als ware biatlon de enige sport met kans op verrassingen 'want het is biatlon'.
Alles kan gebeuren!
pi_220036263
Het is schijnbaar de Belgian Lynxes!
Album top 100 2024
pi_220036267
Hartslag weer eens uitgebreid uitgelegd, check.
pi_220036270
quote:

[..]
Bobslee
Zou hier eigenlijk beter bij passen.
Album top 100 2024
pi_220036272
quote:
12s.gif Op zondag 8 februari 2026 14:08 schreef mitt het volgende:

[..]
Alles kan gebeuren!
Grande casino, oh nee dat is een ander subforum :9
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 8 februari 2026 @ 14:09:44 #88
284411 crew  heywoodu
pi_220036274
Pre-schietbeurtroutine stap voor stap noemen
pi_220036276
De eerste raak, de tweede raak..
  zondag 8 februari 2026 @ 14:10:10 #90
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_220036280
Oekrainer schiet snel
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Redactie Sport zondag 8 februari 2026 @ 14:10:29 #91
451829 crew  H.Vviv
pi_220036286
weinig fouten.
pi_220036299
grote tribune :o
graag op anoniem
pi_220036302
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 14:09 schreef Felagund het volgende:
Het is schijnbaar de Belgian Lynxes!
Dat slaat dan weer nergens op
  zondag 8 februari 2026 @ 14:11:47 #94
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220036320
quote:
9s.gif Op zondag 8 februari 2026 14:07 schreef heywoodu het volgende:
Gelukkig maar. Anders zou ik denken naar curling te zitten kijken.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_220036321
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 14:11 schreef Remco het volgende:

[..]
Dat slaat dan weer nergens op
Vreemdelingenlegioen was beter geweest :D
  zondag 8 februari 2026 @ 14:12:21 #96
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_220036335
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 14:10 schreef Szura het volgende:
Oekrainer schiet snel
Goed geoefend.
pi_220036358
quote:
Oekrainer schiet snel
Veel ervaring opgebouwd?
Album top 100 2024
pi_220036359
Volle bak qua publiek _O_
pi_220036374
quote:
Oekrainer schiet snel
Die hoorde die drone boven hem rondcirkelen.
graag op anoniem
pi_220036378
4,5 cm en 11,5 cm
pi_220036382
Ah nog wat over de centimeters
  Redactie Sport / Supervogel zondag 8 februari 2026 @ 14:14:37 #102
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_220036390
Hee een drone
pi_220036399
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2026 14:14 schreef franklop het volgende:
Ah nog wat over de centimeters
12 centimeter, daar lacht de gemiddelde Fok!ker om.
Album top 100 2024
  Redactie Sport / Supervogel zondag 8 februari 2026 @ 14:14:52 #104
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_220036400
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 14:14 schreef Dutch_view het volgende:
4,5 cm en 11,5 cm
Zoals verwacht.
pi_220036408
Hartslag wordt gereguleerd!
Album top 100 2024
  zondag 8 februari 2026 @ 14:15:22 #106
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220036412
quote:
14s.gif Op zondag 8 februari 2026 14:14 schreef Pino112 het volgende:
Hee een drone
Nog niet gezien deze OS.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_220036413
Ach Gargamel
graag op anoniem
  zondag 8 februari 2026 @ 14:15:27 #108
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_220036417
Noren zijn al vertrokken
  Redactie Sport / Supervogel zondag 8 februari 2026 @ 14:15:37 #109
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_220036422
Italië heeft een beginnend probleem.
pi_220036423
Ademhaling uitgelegd bij het schieten, die kan van de bingo.
Album top 100 2024
pi_220036424
De onvermijdelijke Noren, jawel!
pi_220036425
De altijd goed schietende Belgen missen 2x
  Redactie Sport zondag 8 februari 2026 @ 14:15:41 #113
451829 crew  H.Vviv
pi_220036427
Zweden heeft een groot probleem.
pi_220036430
Ach Svenska
  zondag 8 februari 2026 @ 14:15:50 #115
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_220036433
Zweden doei
pi_220036436
Ach Zweden.
pi_220036440
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 14:15 schreef wimderon het volgende:
Dit seizoen zijn ze niet echt onvermijdelijk.
Album top 100 2024
  zondag 8 februari 2026 @ 14:16:06 #118
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220036443
Ademhaling ^O^
Spoilers!
pi_220036445
Zweden 2 strafrondes?
Album top 100 2024
pi_220036446
Klote graphics trouwens.
pi_220036454
Die reclame op ES na elke schietbeurt is wel jammer
pi_220036461
40-45 seconden
graag op anoniem
pi_220036462
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 14:15 schreef wimderon het volgende:
Frankrijk en in mindere mate Italië zijn toch vooral favoriet hier?
  zondag 8 februari 2026 @ 14:17:04 #124
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_220036466
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2026 14:16 schreef franklop het volgende:
Niet te doen; inmiddels naar Sporza gezapt.
pi_220036471
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 14:16 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Frankrijk en in mindere mate Italië zijn toch vooral favoriet hier?
Ja, maar die beginnen dus al matig. Zweden is zelfs al weg.
pi_220036472
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 14:16 schreef WAvanBuren het volgende:
Klote graphics trouwens.
Hopelijk worden de strafrondes in het vervolg beter aangegeven.
Album top 100 2024
pi_220036473
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 14:17 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
Met Renaat en Zjozee?
  zondag 8 februari 2026 @ 14:18:17 #128
311468 Van_Poppel
pi_220036485
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 14:17 schreef WAvanBuren het volgende:

[..]
Met Renaat en Zjozee?
Helaas; ik ken deze beste man niet.
pi_220036510
@herbertkoelofficial
graag op anoniem
  zondag 8 februari 2026 @ 14:19:37 #130
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220036511
Herbertkoelofficial ^O^
Spoilers!
pi_220036513
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 14:17 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
HBO max is ook goed te doen.
Album top 100 2024
pi_220036527
Chute België
pi_220036528
Belgen _O-
graag op anoniem
pi_220036530
Ach Belgian Lynxes.
Album top 100 2024
pi_220036531
Ach Belgie
pi_220036532
Litouwse pakken _O_
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_220036537
1:24 kansloos
pi_220036540
Zweden al op een lichtjaar achterstand.
Album top 100 2024
pi_220036543
Samuelsson viesslecht.
  zondag 8 februari 2026 @ 14:22:04 #140
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_220036547
Belg is een mongool
Gras is groen
pi_220036549
Herbert heeft op mute geklikt
Oh toch niet
  zondag 8 februari 2026 @ 14:23:37 #142
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_220036562
Een drone, jawel
Zou pas leuk zijn als ze die in de baan van het schot zouden hangen
pi_220036565
Dit is Biatlon!
Album top 100 2024
pi_220036569
Frankrijk grote problemen
  zondag 8 februari 2026 @ 14:24:58 #145
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_220036571
Ach Frankrijk
  Redactie Sport / Supervogel zondag 8 februari 2026 @ 14:25:03 #146
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_220036572
QFM :')
pi_220036574
Duitsers die alles raak schieten

Gas is groen. Euh
  Redactie Sport zondag 8 februari 2026 @ 14:25:28 #148
451829 crew  H.Vviv
pi_220036576
Frankrijk komt nog goed weg.
  zondag 8 februari 2026 @ 14:26:30 #149
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_220036594
Weer herladen bij Zweden, wat een dramarace
pi_220036596
Ik durf te zeggen dat Zweden niet wint
  Redactie Sport zondag 8 februari 2026 @ 14:27:01 #151
451829 crew  H.Vviv
pi_220036599
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2026 14:26 schreef franklop het volgende:
Ik durf te zeggen dat Zweden niet wint
Je durft.
pi_220036605
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 14:27 schreef H.Vviv het volgende:

[..]
Je durft.
Zelfs Herbert durft een voorzichtig streepje door de naam van Zweden te zetten!
Album top 100 2024
pi_220036616
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 14:27 schreef Felagund het volgende:

[..]
Zelfs Herbert durft een voorzichtig streepje door de naam van Zweden te zetten!
Ze hebben ook geen L-Vira die nog even de jets kan aanzetten zo. Streep maar door.
pi_220036631
Gaan we er toch weer intrappen :o
  zondag 8 februari 2026 @ 14:30:22 #155
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_220036633
Jeetje Duitsland is los
  Redactie Sport / Supervogel zondag 8 februari 2026 @ 14:30:25 #156
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_220036635
Uiteraard veel Duitsers in het publiek.
pi_220036636
Daar gaat Duitsland

Herbert verdwenen
pi_220036637
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 14:30 schreef Faraday01 het volgende:
Gaan we er toch weer intrappen :o
Waarin?
Album top 100 2024
pi_220036641
Duitsers wel sterk tot nu toe.
Album top 100 2024
pi_220036646
Hofer die redelijk doorkomt. Ik begin er in te geloven voor de Italiaantjes.
pi_220036648
De naaimachine kan ook op de bingokaart :7
  zondag 8 februari 2026 @ 14:31:36 #162
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_220036649
Ik zat in het begin nog bij Herbert, die zei dat België misschien wel voor de top 6 zou kunnen meedoen
  zondag 8 februari 2026 @ 14:32:30 #163
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_220036652
Noor dicht het gat snel
pi_220036653
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 14:30 schreef Felagund het volgende:

[..]
Waarin?
Vrij naar Herman Kuiphof WK 74
  zondag 8 februari 2026 @ 14:32:54 #165
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220036654
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 14:31 schreef Dutch_view het volgende:
De naaimachine kan ook op de bingokaart :7
Dat dacht ik net ook :D
Spoilers!
pi_220036658
wierer en achtertuin
pi_220036659
Achtertuin! Ja!
pi_220036663
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 14:32 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Vrij naar Herman Kuiphof WK 74
Noren zijn het hier niet mee eens.
Album top 100 2024
  Redactie Sport zondag 8 februari 2026 @ 14:35:18 #169
451829 crew  H.Vviv
pi_220036674
Knotten heten en dan geen knot dragen. Teleurstellend.
  zondag 8 februari 2026 @ 14:35:42 #170
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_220036678
Oekraïners doen echt prima mee
pi_220036682
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 14:35 schreef Szura het volgende:
Oekraïners doen echt prima mee
Die zou ik een medaille gunnen maar dat zit er niet in
pi_220036687
Die wissels ogen allemaal toch vrij amateuristisch, daar kan je nog seconden winnen
graag op anoniem
pi_220036694
Ach Wright.
Album top 100 2024
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 8 februari 2026 @ 14:37:39 #174
284411 crew  heywoodu
pi_220036695
Hup Baiba *O*
pi_220036704
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 14:34 schreef Felagund het volgende:

[..]
Noren zijn het hier niet mee eens.
Berg je maar als Preuss bij de laatste wissel nog dicht zit.
  zondag 8 februari 2026 @ 14:38:36 #176
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_220036706
Wierer O+
pi_220036716
Knock-out Knotten
pi_220036722
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 14:38 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Berg je maar als Preuss bij de laatste wissel nog dicht zit.
Kirkeide is dit seizoen natuurlijk wel erg sterk.
Album top 100 2024
  zondag 8 februari 2026 @ 14:40:33 #179
311468 Van_Poppel
pi_220036727
Goede schietbeurt van Jens
  zondag 8 februari 2026 @ 14:40:35 #180
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220036728
Ach Noorse
pi_220036729
Duitsers schieten ijzersterk, hun opa's kunnen trots zijn.
graag op anoniem
pi_220036730
2 en 4 naar 1 en 2!
  zondag 8 februari 2026 @ 14:40:42 #183
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_220036731
Hoppa we hebben een harmonica
pi_220036732
Ach Knotten.
Album top 100 2024
pi_220036735
Dit kan fantastisch spannend worden!
  zondag 8 februari 2026 @ 14:41:35 #186
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220036737
Knotsgek ;(
pi_220036756
Baiba redelijk in orde bij het schieten @heywoodu
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 8 februari 2026 @ 14:43:22 #188
284411 crew  heywoodu
pi_220036762
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 14:42 schreef Faraday01 het volgende:
Baiba redelijk in orde bij het schieten @:heywoodu
Dit was keurig ja :Y
pi_220036767
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 14:41 schreef Faraday01 het volgende:
Dit kan fantastisch spannend worden!
Dit is fantastisch spannend!
Album top 100 2024
pi_220036778
Jeanmonnot al in ronde 2 :o
  zondag 8 februari 2026 @ 14:45:22 #191
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_220036781
Fransoos demarreert
pi_220036782
De Fransen hebben goede wax vandaag
pi_220036787
Durft Wierer de mitrailleur aan?
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 8 februari 2026 @ 14:48:34 #194
284411 crew  heywoodu
pi_220036815
Weer maar één extra voor Baiba :o
pi_220036816
10/12 @heywoodu , dat mag
pi_220036829
Jeanmonnot maakt hier een enorm verschil op de klim
pi_220036831
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 14:50 schreef Faraday01 het volgende:
Jeanmonnot maakt hier een enorm verschil
Niet geheel verrassend.
Album top 100 2024
pi_220036837
Er kan nog vanalles!
pi_220036840
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2026 14:51 schreef franklop het volgende:
Er kan nog vanalles!
Dit is biatlon?
Album top 100 2024
pi_220036850
Hup Kirkeide, Vitozzi en Preuss.
Album top 100 2024
pi_220036851
We krijgen nog de druk van het laatste schot voor het goud :9
pi_220036855
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 14:52 schreef Faraday01 het volgende:
We krijgen nog de druk van het laatste schot voor het goud :9
Gelukkig voor de Fransen is het niet Jacquelin die nu moet schieten.
Album top 100 2024
pi_220036859
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 14:53 schreef Felagund het volgende:

[..]
Gelukkig voor de Fransen is het niet Jacquelin die nu moet schieten.
Braisaz was ook geen zekerheidje geweest
  zondag 8 februari 2026 @ 14:53:49 #204
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_220036860
Zweden lag na de eerste ronde 1.25 achter, nu pas 1.47
pi_220036862
Een psychische sport!
Album top 100 2024
pi_220036865
0+0 voor Duitsland _O_
pi_220036866
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 14:54 schreef Faraday01 het volgende:
0+0 voor Duitsland _O_
Dat is echt indrukwekkend.
Album top 100 2024
pi_220036877
quote:
0+0 voor Duitsland _O_
Die hebben het vizier op scherp
  Redactie Sport zondag 8 februari 2026 @ 14:55:45 #209
451829 crew  H.Vviv
pi_220036878
quote:
0+0 voor Duitsland _O_
Dan vallen de skitijden toch wel tegen.
pi_220036879
quote:
3s.gif Op zondag 8 februari 2026 14:54 schreef Felagund het volgende:

[..]
Die hebben weinig last van de druk van de prumjur liek
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 8 februari 2026 @ 14:56:10 #211
284411 crew  heywoodu
pi_220036881
quote:
3s.gif Op zondag 8 februari 2026 14:54 schreef Felagund het volgende:

[..]
Zeker, maar dan had je er toch wel beter bij moeten staan verder.
pi_220036883
Opletten straks bij Simon of ze de wedstrijd niet verkocht heeft.
graag op anoniem
pi_220036884
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 14:56 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Stroopwax :P
  zondag 8 februari 2026 @ 14:56:48 #214
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220036885
Zwart gat tot schaatsen?
pi_220036886
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 14:56 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ja, dat wel natuurlijk, ze zouden tenminste bij Frankrijk moeten zitten.
Album top 100 2024
  zondag 8 februari 2026 @ 14:57:22 #216
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_220036890
Heel strak
pi_220036892
Wow wat een durf zo snel schieten
pi_220036893
Clean
Citius, Altius, Fortius.
  Redactie Sport / Supervogel zondag 8 februari 2026 @ 14:57:37 #219
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_220036895
Sow koekoek dat was snel
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 8 februari 2026 @ 14:57:39 #220
284411 crew  heywoodu
pi_220036897
Sow
  zondag 8 februari 2026 @ 14:58:07 #221
311468 Van_Poppel
pi_220036901
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 14:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
Zwart gat tot schaatsen?
Voorbeschouwing met Mark en Erben.
  zondag 8 februari 2026 @ 14:58:08 #222
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220036902
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 8 februari 2026 @ 14:58:22 #223
284411 crew  heywoodu
pi_220036905
quote:
Zwart gat tot schaatsen?
Even aan de wandel denk ik maar
pi_220036906
quote:
14s.gif Op zondag 8 februari 2026 14:57 schreef Pino112 het volgende:
Sow koekoek dat was snel
We zijn nog niet bij schot 40
pi_220036909
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 14:58 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
Voorbeschouwing met Mark en Erben.
Nee dank je
pi_220036915
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 14:58 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Even aan de wandel denk ik maar
Vanochtend al +7 km gedaan
  zondag 8 februari 2026 @ 14:59:06 #227
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_220036917
Zweden gaat zo nog 5e worden
pi_220036923
quote:
Zwart gat tot schaatsen?
reuzenslalom mannen en canada-zweden bij het mixed curlen
graag op anoniem
  zondag 8 februari 2026 @ 15:00:59 #229
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220036926
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 14:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
reuzenslalom mannen en canada-zweden bij het mixed curlen
Jij kijkt vertraagd?
pi_220036930
Lol de NOS komt er nu in, uiteraard semi live.
pi_220036931
Nog steeds 19 seconden Bij de bocht
pi_220036932
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 15:00 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Jij kijkt vertraagd?
Ik kijk verkeerd, enkel curlen dan.
graag op anoniem
pi_220036939
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 15:01 schreef Remco het volgende:
Lol de NOS komt er nu in
Ja anders geen tijd voor voorbeschouwing op schaatsen
pi_220036941
Ik denk 2 missers voor Simon :9 en Italië en Duitsland sluiten aan
pi_220036944
Kirkeide wel weer op de brommer.
Album top 100 2024
  zondag 8 februari 2026 @ 15:03:22 #236
311468 Van_Poppel
pi_220036953
Dit is gespeeld
pi_220036954
Niet dus _O-
  zondag 8 februari 2026 @ 15:03:28 #238
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220036955
Fransen staan op punt
  Redactie Sport zondag 8 februari 2026 @ 15:03:29 #239
451829 crew  H.Vviv
pi_220036956
Indrukwekkende schietbeurten van Simon
  zondag 8 februari 2026 @ 15:03:30 #240
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_220036957
Dat eerste schot was heel nipt
pi_220036958
Dit is gespeeld
graag op anoniem
pi_220036959
Goud voor Frankrijk
pi_220036960
clutch
pi_220036961
Dag Noorwegen
pi_220036963
4x mis
5
Al
pi_220036964
Dit is geen gestolen overwinning.
  zondag 8 februari 2026 @ 15:03:55 #247
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_220036965
Ach ach noren
  zondag 8 februari 2026 @ 15:03:58 #248
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_220036967
Ach Noorwegen
pi_220036968
ach Noorwegen
graag op anoniem
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 8 februari 2026 @ 15:04:07 #250
284411 crew  heywoodu
pi_220036969
Kirkeide, jeetje.
  Redactie Sport / Supervogel zondag 8 februari 2026 @ 15:04:08 #251
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_220036970
Noorwegen :')
pi_220036971
Ach de Noren
pi_220036974
Azzurri zilver
pi_220036975
Dit was wel heel indrukwekkend de titel binnen schieten.
  zondag 8 februari 2026 @ 15:04:27 #255
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_220036978
"Niet tegen de druk opgewassen" :D
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_220036979
Ach Kirkeide.
Album top 100 2024
pi_220036982
medailles lijken verdeeld
graag op anoniem
pi_220036988
Preuss toch ook wel bezweken
pi_220036992
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 15:05 schreef Faraday01 het volgende:
Preuss toch ook wel bezweken
Onder de druk van de Bundesliga?
Album top 100 2024
pi_220036997
17 seconden getakt
  Moderator zondag 8 februari 2026 @ 15:06:31 #261
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220036998
Headshot
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG en OWS
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  zondag 8 februari 2026 @ 15:06:43 #262
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220036999
Cool was weer even op de mute knop gaan zitten.
pi_220037000
Eerste schot van Frankrijk was een mazzeltje op de rand, zit die er naast kan die hele schietbeurt totaal anders lopen.

Duitsland en vooral Noorwegen laten het wel erg liggen. :')
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 8 februari 2026 @ 15:07:20 #264
284411 crew  heywoodu
pi_220037007
RIP Kazachstan
pi_220037008
Bij de bocht nu 22 seconden. Dus het is klaar
pi_220037011
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2026 15:06 schreef Redefine het volgende:
Cool was weer even op de mute knop gaan zitten.
Of ze zitten in Parijs steeds aan de knoppen te klooien?
Album top 100 2024
  zondag 8 februari 2026 @ 15:08:08 #267
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_220037012
Laat de Duitsers en Noren eens zien, enige nog enigszins relevante
pi_220037014
Favorieten winnen, maar het was een leuke wedstrijd.
Album top 100 2024
pi_220037027
Ondanks dat ik mixed wedstrijden niet erken, prima vermaakt.
pi_220037031
Weer de mute knop
  zondag 8 februari 2026 @ 15:10:47 #271
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220037035
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 15:07 schreef Felagund het volgende:

[..]
Of ze zitten in Parijs steeds aan de knoppen te klooien?
Dat zal het denk ik zijn.
  zondag 8 februari 2026 @ 15:11:21 #272
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_220037037
Kirkeide heeft geheel laten lopen dus, Zweden pakt zelfs nog tijd terug in de slotfase
pi_220037084
Mooie 18e plek voor de Belgen!
Album top 100 2024
  Redactie Sport zondag 8 februari 2026 @ 20:47:04 #274
pi_220040831
quote:
1s.gif Op zondag 8 februari 2026 14:16 schreef franklop het volgende:
Mijn reden om meestal op eurovision te kijken ipv Eurosport, ondanks het mindere commentaar.

Maar ja, bij de Spelen geldt dat niet.
  zondag 8 februari 2026 @ 20:51:38 #275
311468 Van_Poppel
pi_220040868

[ Bericht 50% gewijzigd door Van_Poppel op 08-02-2026 20:51:57 ]
  zondag 8 februari 2026 @ 20:55:52 #276
262211 hhh38
pi_220040902
Teruggekeken. Wat een dominant einde van de Fransen _O_

Preuss had geluk dat Kirkeide nog harder chokete.
pi_220046232
Als jullie nog willen oefenen op de namen van de atleten, er is nu een filmpje waar ze hun eigen naam uitspreken:
Bekijk deze YouTube-video
Album top 100 2024
pi_220052196
Startlijst voor morgen is bekend.
Noren geven morgen de voorkeur aan Uldal ipv Christiansen zoals verwacht wel eigenlijk.
pi_220052237
Even de startlijst doorgekeken, favorieten starten wel relatief laat, met Perrot de eerste van de echte favorieten:

1 BRANDT Viktor SWE 13:30:30 1
8 HARTWEG Niklas SUI 13:34:00 1
13 FAK Jakov SLO 13:36:30 1
16 CLAUDE Fabien FRA 13:38:00 B
18 KRCMAR Michal CZE 13:39:00 B
22 NELIN Jesper SWE 13:41:00 B
24 ZOBEL David GER 13:42:00 B
28 HORN Philipp GER 13:44:00 B
36 EDER Simon AUT 13:48:00 B
37 STALDER Sebastian SUI 13:48:30 2
38 PERROT Eric FRA 13:49:00 R
40 NAWRATH Philipp GER 13:50:00 R
42 WRIGHT Campbell USA 13:51:00 R
44 DALE-SKJEVDAL Johannes NOR 13:52:00 R
46 SAMUELSSON Sebastian SWE 13:53:00 R
48 PONSILUOMA Martin SWE 13:54:00 R
50 HOFER Lukas ITA 13:55:00 R
52 GIACOMEL Tommaso ITA 13:56:00 R
53 VIDMAR Anton SLO 13:56:30 2
54 FILLON MAILLET Quentin FRA 13:57:00 R
56 ULDAL Martin NOR 13:58:00 R
58 BOTN Johan-Olav NOR 13:59:00 R
60 JACQUELIN Emilien FRA 14:00:00 R
62 LAEGREID Sturla Holm NOR 14:01:00 R
Album top 100 2024
pi_220055653
Booooh zo goden biathlon. Ben horse.
U MAD?
pi_220055773
Moet 'm helaas uitgesteld kijken.

Bij deze ga ik dat echt wel doen.
  Redactie Sport dinsdag 10 februari 2026 @ 13:30:15 #282
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_220056010
Present
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_220056031
Hoelang doen ze over 20 km?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_220056042
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 13:31 schreef superniger het volgende:
Iets langer dan 3 kwartier, maar wel afhankelijk van de omstandigheden.
Album top 100 2024
pi_220056048
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 13:31 schreef superniger het volgende:
45-50 minuten.
pi_220056066
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 13:30 schreef DeLuna het volgende:
Present
Eerst nog even de Klaebo show kijken
pi_220056068
Favorieten dus tussen 38 en 60 met telkens een mindere ertussen
graag op anoniem
pi_220056122
Misser is minuut erbij bij de 20?
  Redactie Sport dinsdag 10 februari 2026 @ 13:43:09 #289
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_220056141
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 13:41 schreef franklop het volgende:
Correct
pi_220056154
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 13:41 schreef franklop het volgende:
Dat is juist en tevens correct.
Album top 100 2024
  dinsdag 10 februari 2026 @ 13:46:06 #291
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220056168
Valse start voor de groenten van Hak.
pi_220056172
Ik val hier net in, maar we doen aan strafminuten ipv rondjes?
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 10 februari 2026 @ 13:46:56 #293
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220056173
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 13:46 schreef TheVulture het volgende:
:Y
pi_220056179
quote:
Ja, dus relatief een grote straf t.o.v. andere onderdelen.
Album top 100 2024
pi_220056180
quote:
Jup, dus als je foutloos bent kan je zelfs als matige skier nog ver komen
pi_220056184
Die schiet Claude
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220056185
Ach Claude.
Album top 100 2024
  dinsdag 10 februari 2026 @ 13:48:40 #298
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220056189
Cool gaat ons nog huiswerk geven ook :{w
pi_220056190
Niet Formidable van Claude
  Redactie Sport dinsdag 10 februari 2026 @ 13:49:40 #300
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_220056196
Ooit wil ik hier wel eens naar een wereldbeker toe _O_
pi_220056197
Geen rare Fratschen voor nu