Zo sta ik er ook in hoor.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 12:22 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoe erg is het 'normaliseren van partijen'. Je moet bepaalde standpunten niet normaliseren, bepaalde termen niet overnemen. Maar elk Kamerlid gewoon behandelen als een volksvertegenwoordiger met plannen die goed of slecht kunnen zijn en dus kijken naar de inhoud van plannen ipv naar het partijlogo dat er bij staat lijkt mij een hele goede zaak. En als dat openlijk gebeurt of als er aandacht voor komt (GLPvdA stemt met FvD mee!!!) zou ik daar nog niet bang voor zijn, wellicht dat zo de polarisatie in de samenleving ook wat afgebroken kan worden.
Als je geen mensen wil uitsluiten in de samenleving, moet je eigenlijk ook geen mensen uitsluiten in de Kamer. En nogmaals: inhoud blijft belangrijk, dus 95% van wat van FvD komt stem je dan nog gewoon gelijk weg omdat het inhoudelijk gewoon echt niet toelaatbaar is.
Of men zit gewoon niet te wachten op links beleid? Als je al 15 jaar, inclusief diverse ramp kabinetten het niet voor elkaar krijg om direct aan de macht te komen ligt dan de schuld bij een ander?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 11:00 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Exact. Elk volk verdient de leiders (en media!) door wie ze zich in de luren laten leggen. Voor de rest is het vooral dodelijk vermoeiend dat dit trucje nu al ongewijzigd 15 jaar lang blijkt te werken.
Van rechts beleid lijken ze echter ook niet vrolijk te worden. Gezien alle onvrede over de politiek en het vertrouwen wat steeds meer wegzakt.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 12:26 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Of men zit gewoon niet te wachten op links beleid? Als je al 15 jaar, inclusief diverse ramp kabinetten het niet voor elkaar krijg om direct aan de macht te komen ligt dan de schuld bij een ander?
Dat is mooi, want wat zijn de levensvatbare alternatieven?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 12:49 schreef nostra het volgende:
https://eenvandaag.avrotr(...)et-acceptabel-162426
Ja, maar dat komt omdat het allemaal nog niet rechts genoeg is.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 12:43 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Van rechts beleid lijken ze echter ook niet vrolijk te worden. Gezien alle onvrede over de politiek en het vertrouwen wat steeds meer wegzakt.
Nou ja, die zijn er wel, maar die wil men niet. Dus de facto dan niet echt levensvatbaar. Het voelt alleen wel allemaal als een moetje, of dat nou echt een goede basis is voor vruchtbare samenwerking is dan maar afwachten.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 12:58 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat is mooi, want wat zijn de levensvatbare alternatieven?
Er staat weinig over schuld in die opmerking. Noch de bewering dat met een keuze voor links het land er beter voor had gestaan.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 12:26 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Of men zit gewoon niet te wachten op links beleid? Als je al 15 jaar, inclusief diverse ramp kabinetten het niet voor elkaar krijg om direct aan de macht te komen ligt dan de schuld bij een ander?
Had op zich ook gekund, maar een centrumrechts minderheidskabinet doet wel iets meer recht aan de verkiezingsuitslag vind ik. Ik denk dat de VVD zo'n minderheidskabinet ook geen kans had gegeven en vol in verkiezingsstand was gaan staan (als dat nog meer kan dan nu).quote:Op zaterdag 10 januari 2026 10:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waarom is deze samenstelling logischer dan zeg D66, CDA,PvdA?
VVD is de constante factor in de politieke misere in Nederland.
Zullen we hiermee stoppen? We hebben gewoon zo'n 25% van de kiezer die mokertjedom is en er fascistische sympathieen op nahoudt, laten we die gewoon niet serieus nemen.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:45 schreef Breekfast het volgende:
doet meer recht aan de verkiezingsuitslag
Echter ben je waarschijnlijk voor Denenmarken, niet voor Groenland.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 08:33 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Goed idee overigens, een Groenland-UI.
Trump is wel serieus , maar dan is het dus NATO gebied , niet de 51 statequote:Op zaterdag 10 januari 2026 17:11 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Echter ben je waarschijnlijk voor Denenmarken, niet voor Groenland.
Groenland wilt beide niet.
quote:De interesse van Trump in Groenland komt voort uit de strategische ligging van het eiland voor de nationale veiligheid van de Verenigde Staten. Denemarken en andere NAVO-landen hebben echter duidelijk gemaakt dat Groenland niet te koop is.
Desondanks blijft de Amerikaanse regering verschillende opties overwegen, waaronder het uitbreiden van de militaire aanwezigheid op het eiland of betalen aan de lokale bevolking om hen te overtuigen zich bij de VS aan te sluiten.
Trump stelde dat als de VS niets onderneemt, Rusland of China mogelijk interesse in Groenland zullen tonen, wat hij niet wil laten gebeuren.
Hoewel hij zichzelf als een "grote fan" van Denemarken beschouwt, is hij van mening dat de geschiedenis Denemarken geen eigendomsrechten geeft op Groenland.
Hij benadrukte dat de VS bereid is om actie te ondernemen, "op de vriendelijke manier, of de niet zo vriendelijke manier". .
Hij stelt ook dat het bij Groenland momenteel vol ligt met Chinese en Russische gevechtschepen en onderzeeërs.
Klopt, hij wilt het. En meer vanwege wat er allemaal in de grond zit, hij wil mijnen openen. En dat is best logisch, want er ligt véél!quote:Op zaterdag 10 januari 2026 17:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Trump is wel serieus , maar dan is het dus NATO gebied , niet de 51 state
[..]
dat geloof ik ookquote:Op zaterdag 10 januari 2026 17:20 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Klopt, hij wilt het. En meer vanwege wat er allemaal in de grond zit, hij wil mijnen openen. En dat is best logisch, want er ligt véél!
Alleen mijn punt was dat mensen die pro Groenland zijn niet pro Denenmarken of pro Navo zijn.
Groenland wilt opzichzelf en heeft een hekel aan Denenmarken.
quote:Op zaterdag 10 januari 2026 17:20 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Klopt, hij wilt wil het. En meer vanwege wat er allemaal in de grond zit, hij wil mijnen openen. En dat is best logisch, want er ligt véél!
Alleen mijn punt was dat mensen die pro Groenland zijn niet pro Denenmarken Denemarken of pro Navo zijn. Groenland wilt wil opzichzelf en heeft een hekel aan Denenmarken Denemarken.
Dus ook geen staat van de VS wordenquote:Op zaterdag 10 januari 2026 17:20 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Klopt, hij wilt het. En meer vanwege wat er allemaal in de grond zit, hij wil mijnen openen. En dat is best logisch, want er ligt véél!
Alleen mijn punt was dat mensen die pro Groenland zijn niet pro Denenmarken of pro Navo zijn. Groenland wilt opzichzelf en heeft een hekel aan Denenmarken.
Mange tak, min ven!quote:
Dat gaat prima hoor. Je kan zowel pro Groenland, als pro Denemarken, als pro navo en pro EU zijn. En vooral tegen de fascistische kut yanks.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 17:20 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Alleen mijn punt was dat mensen die pro Groenland zijn niet pro Denenmarken of pro Navo zijn. Groenland wilt opzichzelf en heeft een hekel aan Denenmarken.
https://english.elpais.co(...)itted-with-iuds.htmlquote:Op zaterdag 10 januari 2026 17:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat gaat prima hoor. Je kan zowel pro Groenland, als pro Denemarken, als pro navo en pro EU zijn. En vooral tegen de fascistische kut yanks.
Groenland is een zeldzaam prachtig land, ik kom er graag en ik zie het land en de mensen liever niet verpest worden door Amerikaanse kutzooi.
Het gaat mij voornamelijk om de zinquote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:05 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Er staat weinig over schuld in die opmerking. Noch de bewering dat met een keuze voor links het land er beter voor had gestaan.
Wat ik wel zie is dat alles links van het CDA inmiddels stelselmatig als radicaal bestempeld wordt, en dat de (extreem)rechtse partijen die dan overblijven om het land te hesturen, blijven steken in een vruchteloze jongleeract die er alleen op gericht lijkt om volgende verkiezingsuitslagen nog meer naar rechts op te schuiven, terwijl de probleemdossiers zich blijven opstapelen. En dat begint langzamerhand vermoeiend te worden, zeker als de belangrijkste aanstichters van die ontwrichting steeds ontzien blijven worden na wat handige campagnetrucjes. Dat de samenleving geen behoefte heeft aan links beleid (en er stelselmatig angst voor aangejaagd krijgt) is misschien all in the game, maar dat rechtsstemmend Nederland na zoveel jaren niet veel overtuigender bereid is tot een duidelijke afstraffing van die gebleken incompetentie (met name de uitslagen voor VVD/PVV, want met NSC en BBB is wel stevig afgerekend), vind ik wel verwijtbaar ja.
door de klimaat opwarmig zullen er al snel heel veel mensen heen gaan en zeker als het de 51 state gaat wordenquote:Op zaterdag 10 januari 2026 17:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat gaat prima hoor. Je kan zowel pro Groenland, als pro Denemarken, als pro navo en pro EU zijn. En vooral tegen de fascistische kut yanks.
Groenland is een zeldzaam prachtig land, ik kom er graag en ik zie het land en de mensen liever niet verpest worden door Amerikaanse kutzooi.
Dat was vroeger ja. Ik kan je ook wel linkjes geven met hoe ze in de VS omgingen met de inheemse bevolking, en dat is nog veel minder fraai.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 17:37 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
https://english.elpais.co(...)itted-with-iuds.html
Kan je beter zo'n bezetter hebben, ja.
Volgens mij root ik nergens voor Amerika.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 17:41 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat was vroeger ja. Ik kan je ook wel linkjes geven met hoe ze in de VS omgingen met de inheemse bevolking, en dat is nog veel minder fraai.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |