De mensen die hierop likes geven hebben je opmerking volgens mij niet helemaal begrepen.quote:Op donderdag 8 januari 2026 12:13 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Wanneer lawenforcement wordt bedreigd is alles toegestaan maat.
Je zit ook nog vol adrenaline als je net door een halve vrachtwagen, bestuurd door een vrouw, aangereden bent.quote:Op donderdag 8 januari 2026 12:16 schreef Montagui het volgende:
[..]
De reactie van Trump lijkt mij inderdaad nogal hevig overdreven.
Uit de andere hoek zie je wel dat hij geraakt wordt, maar qua verwonding leek met dat nog wel meevallen.
Bestuurd door een vrouw nog wel.quote:Op donderdag 8 januari 2026 12:18 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Je zit ook nog vol adrenaline als je net door een halve vrachtwagen, bestuurd door een vrouw, aangereden bent.
Ik denk dat keizer of Augustus Caesar eerder een titel is die Trump past. Koning is eerder iets voor kleine geografische eenheden.quote:Op donderdag 8 januari 2026 12:05 schreef UitStraling het volgende:
Beetje een zijsprongetje wellicht maar zou het niet beter zijn als Trump van de VS een constitutionele monarchie maakt met zichzelf als eerste koninklijke vorst, dan kan hij t.z.t. zijn charismatische, hoogbegaafde en knappe zoon Barron als troonopvolger aanwijzen, deze kan vervolgens prinses Amalia het hof maken en zodoende de banden tussen de Oude Wereld en de Nieuwe wereld weer ijzersterk maken en de planeet kalmeren, win-win.
Duits, Sloveens, Nederlands, Duits, Schots, Argentijns en Amerikaans bloed, het neusje van de multiculturele zalm.
Als je als voetganger een rood stoplicht negeert en wordt doodgereden heb je ook een probleem gehad met instructies niet opvolgen.quote:Op donderdag 8 januari 2026 12:17 schreef quo_ het volgende:
[..]
En gelukkig is dat hier iets anders maar in de VS is het gangbare praktijk dat er geschoten wordt op het moment dat je niet luistert en de benen neemt.
Dus vooral veel selectieve verontwaardiging nu.
Exact.quote:Op donderdag 8 januari 2026 11:58 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ja is toch gewoon lekker beetje ragebaiten allemaal. 99% van de mensen hier (of in Amerika) geeft verder ook geen kut om die dode vrouw. Die willen hard & boos schreeuwen over Trump/ICE of over extreemlinks. Die dooie is een mooi excuus maar verder bijzaak.
Aureliusquote:Op donderdag 8 januari 2026 12:19 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik denk dat keizer of Augustus Caesar eerder een titel is die Trump past. Koning is eerder iets voor kleine geografische eenheden.
Wat doen die pali vlaggen er opeens weer bij? Wtf heeft dat er mee te maken? Verkeerde chat zeg maar.quote:
Waarom blijf je het trouwens hebben over een compleet andere zaak in een ander land terwijl we toch echt in dit topic zitten?quote:Op donderdag 8 januari 2026 12:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Exact.
Die 60 jarige die werd dood geschopt in Schiedam met alle maatschappelijke oorzaken was de aandacht niet waard.
Dat had ik gezien, dat artikel gaat specifiek over de academics voor zover ik kan lezen, imo cherrypicking.quote:Op donderdag 8 januari 2026 12:05 schreef skysherrif het volgende:
https://www.theatlantic.c(...)l&utm_campaign=share
over je 47 dagen vraag
@:achja
Dit is het moment dat ze gas gaf. hij staat hier nog voor de linkervoorwiel.quote:Op donderdag 8 januari 2026 12:09 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
De betrokken agent werd behandeld in het ziekenhuis na geraakt te zijn??
Hij liep gewoon normaal, schoot, en hield daarna nog iemand tegen die medische hulp wilde aanbieden aan de vrouw die was neergeschoten.
![]()
Hij kwam van rechts toen stond de neus van de auto nog een stuk naar link, toen ze achteruit reed reed/gleed de neus zijn richting uit.quote:
Hij loopt niet meer vanaf het moment dat de auto uit de achteruit gaat. Hij draait alleen bij om beter op het hoofd te kunnen mikken.quote:Op donderdag 8 januari 2026 12:24 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Als hij niet was doorgelopen had ze hem zeker vol op de motorkap gehad
Tuurlijk.quote:Op donderdag 8 januari 2026 12:26 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Hij loopt niet meer vanaf het moment dat de auto uit de achteruit gaat. Hij draait alleen bij om beter op het hoofd te kunnen mikken.
Haha nee je hebt gelijk, interpunctie is wel belangrijk op je mobiel om 1 uur s'nachts.quote:Op donderdag 8 januari 2026 01:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Denk wel dat tim hier wat geraakt heeft bij je.
Interpunctie is totaal afwezig opeens.
Lijkt een activist zo. Fanatiek, ernstig eenzijdig, dult geen kritiek, wordt boos.
Ah, je bent wakker.quote:Op donderdag 8 januari 2026 12:28 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Maarja je hebt me al weggezet als activist dus wat ik vindt zal jou wel niet boeien.
Nee bedanktquote:Op donderdag 8 januari 2026 12:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ah, je bent wakker.
Lees het topic ff bij zou ik zeggen.
Die heb ik net gebruikt om te laten zien dat hij wel degelijk voor de auto stond.quote:Op donderdag 8 januari 2026 12:29 schreef butz0rs het volgende:
[..]
er zijn beelden
https://packaged-media.re(...)cb9fa2b077fe5ba7ac0b
Je eerste (denk ik) goede punt, nu kan de racismekaart gelukkig niet getrokken worden.quote:Op donderdag 8 januari 2026 12:32 schreef UitStraling het volgende:
Ergens nog geluk dat de dame in kwestie blank was anders had de complete wereld in brand gestaan inmiddels.
Uithalen, framen en schreeuwen is belangrijker natuurlijk. Vooral eenzijdig en ongefundeerd.quote:
Of je kijkt gewoon even naar beeldmateriaal uit alle hoeken, weetjewel.quote:Op donderdag 8 januari 2026 12:29 schreef MMaRsu het volgende:
En ook echt fucking erg dat er zoveel users in de fabels van de amerikaanse overheid geloven.
Echt onvoorstelbaar.
Oh de ironiequote:Op donderdag 8 januari 2026 12:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Uithalen, framen en schreeuwen is belangrijker natuurlijk. Vooral eenzijdig en ongefundeerd.
Noodweerexces.quote:
Topic doorgelezen?quote:
Niks meer dan een koudbloedige moord op klaarlichte dag!quote:
Het gaat daar niet meer goed komen met deze lieden aan het bewind.quote:
Ik heb je posts gelezen jaquote:Op donderdag 8 januari 2026 12:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Topic doorgelezen?
Of doe je net zo hard mee?
Dit zegt genoeg.quote:
Ik heb het al lang en breed toegelicht. En meerderen met mij. Is het nou echt zoveel moeite om terug te lezen?quote:Op donderdag 8 januari 2026 11:51 schreef Ericr het volgende:
[..]
OK, laat het dan zien. Het is federale politie met een beperkt mandaat. Dus toon aan dat het onzin is ipv verwijzen naar hier in het topic.
Reed erlangs.quote:Op donderdag 8 januari 2026 12:42 schreef UitStraling het volgende:
[..]
In Amerika inrijden op een gewapende agent, SBC.
Hoi Reddit.quote:Op donderdag 8 januari 2026 12:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dit zegt genoeg.
Geen onderzoek, geen condoleances naar de familie.
Dit is hoe een autoritair regime reageert.
Allang gezien man. Als je blindt bent prima. Die man kon door 1 stap opzij te doen zonder enig gevaar die vrouw door haar hoofd schieten.quote:Op donderdag 8 januari 2026 12:38 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Of je kijkt gewoon even naar beeldmateriaal uit alle hoeken, weetjewel.
Dit is gewoon de waarheid. Hou even je vooringenomen onzin voor je.quote:
Oh, er zijn ook genoeg reacties op Reddit die wel achter ICE staan hoor.quote:
Al die kneusjes in hun eigen bubbelquote:Op donderdag 8 januari 2026 12:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Oh, er zijn ook genoeg reacties op Reddit die wel achter ICE staan hoor.
Voor zover het gezemel over dat het een extreem linkse site is.
Misschien de volgende keer een betere vraag stellen want detain is geen staande houden, maar aanhouden. Dat is een wezenlijk andere bevoegdheid die ze inderdaad op dat moment (!) nog niet hadden.quote:Op donderdag 8 januari 2026 12:02 schreef Adames het volgende:
[..]
Ik vond alleen deze ChatGPT post
[..]
Wat in betrouwbaarheid nogal kul is, want diezelfde GPT geeft mij het tegenovergestelde antwoord.
[..]
Laten we het even bij echte bronnen houden.
De SA nog wel... Jullie komen ook superlatieven tekort he?quote:Op donderdag 8 januari 2026 12:37 schreef Adames het volgende:
[..]
Ja natuurlijk steunen zij de SA ICE
Laten we het vooral niet als bron aanhouden.quote:Op donderdag 8 januari 2026 12:48 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Misschien de volgende keer een betere vraag stellen want detain is geen staande houden, maar aanhouden. Dat is een wezenlijk andere bevoegdheid die ze inderdaad op dat moment (!) nog niet hadden.
Ik spreek niet namens 'ons'quote:Op donderdag 8 januari 2026 12:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
De SA nog wel... Jullie komen ook superlatieven tekort he?
Eh die vrouw is dood hoor.quote:Op donderdag 8 januari 2026 12:52 schreef Harvest89 het volgende:
Levenslang de bak in gooien die totale randdebiel.
Floyd was ook nieuws in Nederland. Zodanig dat corona ineens geen gevaar was als je massaal protesteerde.quote:
Floyd boeit 99% van de mensen ook geen tering in NLquote:Op donderdag 8 januari 2026 12:54 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Floyd was ook nieuws in Nederland. Zodanig dat corona ineens geen gevaar was als je massaal protesteerde.
Dus ik vind dat een wereldvreemde vraag.
quote:
Eens. Weg met die koudbloedige moordenaar.quote:Op donderdag 8 januari 2026 12:52 schreef Harvest89 het volgende:
Levenslang de bak in gooien die totale randdebiel.
Die moordenaar niet.quote:
Kennelijk reed ze rond om mensen in de buurt te waarschuwen voor de komst van ICE.quote:Op donderdag 8 januari 2026 12:55 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Eens. Weg met die koudbloedige moordenaar.
Ambtenaren worden bedreigd. Veep laat weten achter hen te staan.quote:Op donderdag 8 januari 2026 12:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dit zegt genoeg.
Geen onderzoek, geen condoleances naar de familie.
Dit is hoe een autoritair regime reageert.
Ja en?quote:Op donderdag 8 januari 2026 12:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Met Floyd hebben we hier tientallen BLM demo's gehad...
Inrijden op agent arrest. Ook als de agent opzij stapt is het poging tot doodslag, een zeer ernstig misdrijf.quote:Op donderdag 8 januari 2026 12:46 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Allang gezien man. Als je blindt bent prima. Die man kon door 1 stap opzij te doen zonder enig gevaar die vrouw door haar hoofd schieten.
Welke beelden heb jij gezien waar dat niet zo is
Gek hè, dat mensen in opstand komen.quote:Op donderdag 8 januari 2026 12:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ambtenaren worden bedreigd. Veep laat weten achter hen te staan.
Aldus Missbutterfly: AUTORITAIR REGIME!!!!!
The fuck!
Ik heb het niet als bron gebruikt. Ik geef alleen maar aan dat de vraag niet klopt.quote:Op donderdag 8 januari 2026 12:53 schreef Adames het volgende:
[..]
Laten we het vooral niet als bron aanhouden.
Geen idee wat meneer in zijn vorige post als vraag heeft gesteld.
Nou prima, dan is het je "persoonlijke" mening...quote:Op donderdag 8 januari 2026 12:53 schreef Adames het volgende:
Ik spreek niet namens 'ons'
En ik sta achter deze vergelijking
Dat denk ik wel .............quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou prima, dan is het je "persoonlijke" mening...
En verder denk ik dat je zonder te Googlen niet eens weet wat de Sturmabteilung precies behelsde...
Protesteren is 1 dingen. Ambtenaren bedreigen is een misdrijf.quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:00 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Gek hè, dat mensen in opstand komen.
Je snapt er echt werkelijk niks van, maar dat is me meer dan eens duidelijk.
Zelfs de burgemeester wil dat ze opzouten.
quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:06 schreef MissButterflyy het volgende:
Mag ICE iemand zomaar aanhouden?
Goede en héél actuele vraag — en het korte antwoord is: nee, ICE mag niet “zomaar” iemand aanhouden.
Maar: in de praktijk gebeurt het wél vaak op manieren die juridisch op het randje of zelfs onwettig zijn.
Hier is hoe het echt zit 👇
⸻
Wie of wat is ICE?
ICE = Immigration and Customs Enforcement, een federale politiedienst in de VS die zich bezighoudt met immigratie-handhaving.
Ze zijn géén gewone politie en hebben beperktere bevoegdheden.
⸻
Wanneer mág ICE iemand aanhouden?
ICE mag iemand alleen aanhouden als er juridische grond is. Dat betekent:
1. Met een echte rechterlijke arrestatiebevel
Dit heet een judicial warrant en moet:
• getekend zijn door een federale rechter
• jouw naam en adres bevatten
• expliciet toestemming geven om je te arresteren of binnen te gaan
👉 Dán mogen ze je meenemen.
⸻
2. In het openbaar met “probable cause”
Bijvoorbeeld als:
• iemand openlijk toegeeft geen verblijfsstatus te hebben
• of ze beschikken over concrete, verifieerbare informatie dat iemand deportabel is
Maar zelfs dan:
• ze mogen niet zomaar je huis binnen
• ze mogen niet willekeurig mensen selecteren
• ze mogen niet op uiterlijk, accent of huidskleur afgaan (maar doen dat helaas soms wél)
⸻
Wat ICE vaak doet (en wat eigenlijk niet mag)
ICE gebruikt heel vaak zogeheten:
⚠ Administrative warrants
Dat zijn interne ICE-papieren, niet ondertekend door een rechter.
➡ Juridisch gezien zijn die géén echte arrestatiebevelen.
➡ Daarmee mogen ze:
• je niet dwingen je deur te openen
• je niet wettelijk je huis binnengaan
• je niet zomaar meenemen
Maar ze doen het toch vaak, en veel mensen weten hun rechten niet.
⸻
Belangrijk: Je rechten
Je mag altijd:
• ❌ de deur gesloten houden
• ❌ zwijgen
• ❌ vragen:
“Is that a judicial warrant signed by a judge?”
• ❌ weigeren binnen te laten zonder rechterlijk bevel
• ❌ een advocaat eisen
Je hoeft niet te zeggen waar je geboren bent, of wat je status is.
⸻
Waarom dit nu zo’n hot topic is
Sinds 2024–2026 is ICE extreem agressief geworden, met:
• verrassingsraids
• huisbezoeken zonder rechterlijk bevel
• detentie van mensen met geldige verblijfsstatus
• zelfs arrestaties bij scholen, ziekenhuizen en kerken
➡ Veel hiervan is juridisch zeer twijfelachtig en wordt momenteel massaal aangevochten in de rechtbank.
ChatGPT
quote:Wat is het verschil tussen aanhouden en staande houden?
Spreekt de politie u aan op het feit dat u geen licht hebt op uw fiets? Dan spreken we van staande houden. Na staande houden, voor bijvoorbeeld een verkeersovertreding, krijgt u van de politie meestal een geldboete. Wordt u betrapt op bijvoorbeeld diefstal? Dan wordt u meegenomen naar het politiebureau. Dan spreken we van aanhouding. Aanhouding gaat dus verder dan staande houden. U wordt tijdelijk van uw vrijheid ‘beroofd’ en moet mee naar het bureau.
Duh!quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hij heeft het natuurlijk niet over die vrouw.
Die video is op elke website vinden. De vrouw verzet zich eerst tegen een arrestatie (probeert weg te rijden), op dat moment wordt ze al onder schot gehouden (wellicht dat ze zelf ook iets doet maar dat is op de video niet te zien).quote:Op donderdag 8 januari 2026 12:09 schreef butz0rs het volgende:
[..]
bron?
er zijn videos waarop te zien is dat ze stuurt en langs de ICE agent rijdt.
Aanhouden is anders dan staande houden mevrouw ‘jij snapt er niets van’.quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:06 schreef MissButterflyy het volgende:
Mag ICE iemand zomaar aanhouden?
Goede en héél actuele vraag — en het korte antwoord is: nee, ICE mag niet “zomaar” iemand aanhouden.
Maar: in de praktijk gebeurt het wél vaak op manieren die juridisch op het randje of zelfs onwettig zijn.
Hier is hoe het echt zit 👇
⸻
Wie of wat is ICE?
ICE = Immigration and Customs Enforcement, een federale politiedienst in de VS die zich bezighoudt met immigratie-handhaving.
Ze zijn géén gewone politie en hebben beperktere bevoegdheden.
⸻
Wanneer mág ICE iemand aanhouden?
ICE mag iemand alleen aanhouden als er juridische grond is. Dat betekent:
1. Met een echte rechterlijke arrestatiebevel
Dit heet een judicial warrant en moet:
• getekend zijn door een federale rechter
• jouw naam en adres bevatten
• expliciet toestemming geven om je te arresteren of binnen te gaan
👉 Dán mogen ze je meenemen.
⸻
2. In het openbaar met “probable cause”
Bijvoorbeeld als:
• iemand openlijk toegeeft geen verblijfsstatus te hebben
• of ze beschikken over concrete, verifieerbare informatie dat iemand deportabel is
Maar zelfs dan:
• ze mogen niet zomaar je huis binnen
• ze mogen niet willekeurig mensen selecteren
• ze mogen niet op uiterlijk, accent of huidskleur afgaan (maar doen dat helaas soms wél)
⸻
Wat ICE vaak doet (en wat eigenlijk niet mag)
ICE gebruikt heel vaak zogeheten:
⚠ Administrative warrants
Dat zijn interne ICE-papieren, niet ondertekend door een rechter.
➡ Juridisch gezien zijn die géén echte arrestatiebevelen.
➡ Daarmee mogen ze:
• je niet dwingen je deur te openen
• je niet wettelijk je huis binnengaan
• je niet zomaar meenemen
Maar ze doen het toch vaak, en veel mensen weten hun rechten niet.
⸻
Belangrijk: Je rechten
Je mag altijd:
• ❌ de deur gesloten houden
• ❌ zwijgen
• ❌ vragen:
“Is that a judicial warrant signed by a judge?”
• ❌ weigeren binnen te laten zonder rechterlijk bevel
• ❌ een advocaat eisen
Je hoeft niet te zeggen waar je geboren bent, of wat je status is.
⸻
Waarom dit nu zo’n hot topic is
Sinds 2024–2026 is ICE extreem agressief geworden, met:
• verrassingsraids
• huisbezoeken zonder rechterlijk bevel
• detentie van mensen met geldige verblijfsstatus
• zelfs arrestaties bij scholen, ziekenhuizen en kerken
➡ Veel hiervan is juridisch zeer twijfelachtig en wordt momenteel massaal aangevochten in de rechtbank.
ChatGPT
En voor de goede orde: kort daarvoor hier nog uitgelegd.quote:
Ja — maar alleen onder strikte voorwaarden.quote:
En alsnog kiezen mensen op FOK! die kant van de vrouw.. Ongelooflijk.quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die video is op elke website vinden. De vrouw verzet zich eerst tegen een arrestatie (probeert weg te rijden), op dat moment wordt ze al onder schot gehouden (wellicht dat ze zelf ook iets doet maar dat is op de video niet te zien).
De vrouw trekt nog een keer op en rijdt in op de man die haar onder schot houdt. Tja, zeer dom gedrag natuurlijk van deze heetgebakerde sociale justice warrior. Het ondermijnen van ICE, het verzetten tegen een aanhouding en het inrijden op een agent heeft haar nu haar leven gekost. Gevalletje 'mess around and find out'.
Schijnbaar was deze vrouw ook al de hele dag bezig om ICE agenten lastig te vallen:
[ twitter ]
Toch acht ik het goed mogelijk dat als jij een vuurwapen mag hebben in Nederland en iemand rijdt op jou af en in een opwelling ga je schieten, dat het dan noodweerexces is.quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:10 schreef Kwntm het volgende:
Dit was duidelijk geen zelfverdediging. En zelfs als je zou spreken van zelfverdediging, dan was het neerschieten van iemand in deze situatie volstrekt onnodig en disproportioneel. Dit soort geweld past wel in het beeld van de VS, met haar wilde westen-mentaliteit. Hetzelfde roekeloze en gewelddadige optreden dat het land internationaal laat zien, is ook intern te zien, van schoolshootings tot politiegeweld. Triest.
Met een metaal moordwapen van 2000kg op iemand inrijden ja dan moeten ze maar even heel hard foei roepen of handgebaren makenquote:Op donderdag 8 januari 2026 13:10 schreef Kwntm het volgende:
Dit was duidelijk geen zelfverdediging. En zelfs als je zou spreken van zelfverdediging, dan was het neerschieten van iemand in deze situatie volstrekt onnodig en disproportioneel. Dit soort geweld past wel in het beeld van de VS, met haar wilde westen-mentaliteit. Hetzelfde roekeloze en gewelddadige optreden dat het land internationaal laat zien, is ook intern te zien, van schoolshootings tot politiegeweld. Triest.
Maar dit antwoord klopt dus niet. Om te beginnen reiken hun bevoegdheden verder dan alleen het opsporen van illegaal verblijvenden.quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:13 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja — maar alleen onder strikte voorwaarden.
ICE mag je niet willekeurig staande houden. Ze moeten een concrete juridische reden hebben. En die drempel ligt hoger dan veel mensen denken.
Hier is hoe het zit:
⸻
Wanneer mag ICE je staande houden?
ICE valt onder federale wet (8 U.S.C. §1357) en mag iemand alleen stoppen als er “reasonable suspicion” is dat die persoon:
• in strijd met immigratiewetgeving in de VS verblijft, én
• ze specifieke, verifieerbare feiten hebben die dat ondersteunen
➡ “Je ziet er buitenlands uit”, accent, huidskleur, kleding, taal, etc. zijn géén geldige redenen.
⸻
Wat ze niet mogen doen
ICE mag niet:
• mensen willekeurig stoppen
• checkpoints gebruiken zoals de politie
• mensen stoppen puur op uiterlijk, accent of naam
• scholen, ziekenhuizen of kerken als jachtgebied gebruiken (al gebeurt dit helaas soms)
⸻
Wat mag jij doen bij een staandehouding?
Je rechten:
• Je mag vragen:
“Am I being detained, or am I free to go?”
• Als je niet wordt vastgehouden → je mag gewoon weg lopen
• Je mag zwijgen
• Je hoeft je immigratiestatus niet te beantwoorden
• Je hoeft geen documenten te tonen, behalve als je al formeel gearresteerd bent
Ja, volgens mij werkt dit zo. Dan krijg je wel een veroordeling voor verboden wapenbezit maar noodweerexces geldt in zo'n geval. Even denkende aan juwelier Goldies in Deurne.quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Toch acht ik het goed mogelijk dat als jij een vuurwapen mag hebben in Nederland en iemand rijdt op jou af en in een opwelling ga je schieten, dat het dan noodweerexces is.
Je mag ook geen mensen aanrijden.quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:13 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
ICE mag je niet willekeurig staande houden. Ze moeten een concrete juridische reden hebben. En die drempel ligt hoger dan veel mensen denken.
Hier is hoe het zit:
⸻
ICE valt onder federale wet (8 U.S.C. §1357) en mag iemand alleen stoppen als er “reasonable suspicion” is dat die persoon:
➡ “Je ziet er buitenlands uit”, accent, huidskleur, kleding, taal, etc. zijn géén geldige redenen.
⸻
Wat ze niet mogen doen
ICE mag niet:
• scholen, ziekenhuizen of kerken als jachtgebied gebruiken (al gebeurt dit helaas soms)
⸻
Je rechten:
• Je mag vragen:
• Je mag zwijgen
• Je hoeft geen documenten te tonen, behalve als je al formeel gearresteerd bent
Klaar.quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:13 schreef MissButterflyy het volgende:
Mag ICE je staande houden?
Duidelijk.quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die video is op elke website vinden. De vrouw verzet zich eerst tegen een arrestatie (probeert weg te rijden), op dat moment wordt ze al onder schot gehouden (wellicht dat ze zelf ook iets doet maar dat is op de video niet te zien).
De vrouw trekt nog een keer op en rijdt in op de man die haar onder schot houdt. Tja, zeer dom gedrag natuurlijk van deze heetgebakerde sociale justice warrior. Het ondermijnen van ICE, het verzetten tegen een aanhouding en het inrijden op een agent heeft haar nu haar leven gekost. Gevalletje 'mess around and find out'.
Schijnbaar was deze vrouw ook al de hele dag bezig om ICE agenten lastig te vallen:
[ twitter ]
Haha nee want ze wilde duidelijk wegrijden en niet de agent aanrijdenquote:Op donderdag 8 januari 2026 13:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Inrijden op agent arrest. Ook als de agent opzij stapt is het poging tot doodslag, een zeer ernstig misdrijf.
En voor de goede orde: je mag dus niet als burger het negeren omdat je denkt dat het onrechtmatig is. Je moet het dulden.quote:
Lijkt me duidelijk. Precies zoals we al dachten dus.quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[ twitter ]
Tuurlijk johquote:Op donderdag 8 januari 2026 13:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[ twitter ]
Haha tuurlijk man.quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:24 schreef incel het volgende:
[..]
Lijkt me duidelijk. Precies zoals we al dachten dus.
Dus die vrouw was de hele dag al bezig maar ze hebben haar gewoon haar gang laten gaan totdat ze de “kans” kregen om een keertje te schieten 🤔quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[ twitter ]
Nee. Ik zie duidelijk dat ze weg wilde rijden en langs hem reed. Als ze op hem had willen inrijden dan had ze naar links gestuurd, waar de ICE-agent t.o.v. haar auto stond. Ze wilde duidelijk wegrijden.quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Toch acht ik het goed mogelijk dat als jij een vuurwapen mag hebben in Nederland en iemand rijdt op jou af en in een opwelling ga je schieten, dat het dan noodweerexces is.
De laatste opmerking geeft dat ook wel weg:quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:23 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En voor de goede orde: je mag dus niet als burger het negeren omdat je denkt dat het onrechtmatig is. Je moet het dulden.
Wat zeker niet mag is vervolgens het delict poging tot doodslag plegen.
Dat lijkt een open deur, maar kennelijk zijn er best veel zwakzinnigen aan wie je zulks moet uitleggen aanwezig.
Als je per definitie niet "staande gehouden" mag worden zou dit er niet eens bij hebben gestaan...quote:Wat mag jij doen bij een staandehouding?
Dit was niet willekeurig.quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:13 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hier is hoe het zit:
⸻
⸻
Wat ze niet mogen doen
ICE mag niet:
⸻
Je rechten:
• Je mag vragen:
• Je mag zwijgen
Oh ze is al gepromoveerd tot terroristquote:Op donderdag 8 januari 2026 13:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[ twitter ]
Dit en dan schiet hij haar door het zijraampje door de kop. Moet kunnen toch?quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:26 schreef Kwntm het volgende:
[..]
Nee. Ik zie duidelijk dat ze weg wilde rijden en langs hem reed. Als ze op hem had willen inrijden had ze naar links gestuurd, waar de ICE-agent t.o.v. haar auto stond. Ze wilde duidelijk wegrijden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |