Dit. Niet alleen einde vriendschap maar einde NAVO.quote:Op woensdag 7 januari 2026 07:23 schreef xpompompomx het volgende:
Ja. Dan is het einde Navo natuurlijk.
Kut yanks.
Nou dit dus.quote:Op woensdag 7 januari 2026 07:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit. Niet alleen einde vriendschap maar einde NAVO.
Putin en Xi lachen zich de ballen uit de broek met die achterlijke oranje oerang oetan in het witte huis.
Hoe ziek in je hoofd kan je zijn ? Dit is JULLIE land niet, idioot. Het is beangstigend te zien dat er dit soort figuren vrij rondlopen en dus serieus in de waan zijn dat zij maar zo even een land kunnen annexeren.quote:Wie wel dat recht zou hebben, is voor hem duidelijk. ‘Wij leven in de echte wereld, die wordt geregeerd door kracht en macht.’ De VS dus.
Miller ontweek de vraag of dit betekent dat de Amerikaanse regering bereid is om daarvoor militair in te grijpen. Dat is niet aan de orde, meende hij. ‘Niemand gaat met ons vechten over de toekomst van Groenland.’
En tegelijkertijd anderen dicteren en de les lezen.quote:Op woensdag 7 januari 2026 08:04 schreef Gibson88 het volgende:
Hieronder een kopie / quote uit het stuk hier
[..]
Hoe ziek in je hoofd kan je zijn ? Dit is JULLIE land niet, idioot. Het is beangstigend te zien dat er dit soort figuren vrij rondlopen en dus serieus in de waan zijn dat zij maar zo even een land kunnen annexeren.
Toch moeten we met die realiteit dealen. Roepen dat iets echt niet kan gaat ons niet verder helpen.quote:Op woensdag 7 januari 2026 08:04 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Hoe ziek in je hoofd kan je zijn ? Dit is JULLIE land niet, idioot. Het is beangstigend te zien dat er dit soort figuren vrij rondlopen en dus serieus in de waan zijn dat zij maar zo even een land kunnen annexeren.
Helaas maar al te waar wat je hier zegt.quote:Op woensdag 7 januari 2026 08:09 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Toch moeten we met die realiteit dealen. Roepen dat iets echt niet kan gaat ons niet verder helpen.
Ik dacht ook altijd dat Trump zich vooral om de interne problemen bekommerde, maar het lijkt erop dat hij toch ook vooral aan het gaan is voor internationale macht. Maar ja, van zijn woorden kon je dan ook nog nooit op aanquote:Op woensdag 7 januari 2026 08:38 schreef DrDentz het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Kunnen ze zich niet beter druk maken om wat interne zaken in de VS? Volgens mij gaat het daar in veel steden niet echt lekker
Die krijgen we nooit meer terug. 100%quote:Op woensdag 7 januari 2026 08:29 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Laten we maar eens beginnen met het weg halen van onze goudvoorraad in New York.
Jawel johquote:Op woensdag 7 januari 2026 08:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Die krijgen we nooit meer terug. 100%
Vanwege die drusg hebben ze net Venezuela aangevallen toch? TOCH?!quote:Op woensdag 7 januari 2026 08:38 schreef DrDentz het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Kunnen ze zich niet beter druk maken om wat interne zaken in de VS? Volgens mij gaat het daar in veel steden niet echt lekker
Tuurlijk wel, gewoon militair binnenvallen en met geweld opeisen. Al dan niet d.m.v. een oorlogquote:Op woensdag 7 januari 2026 08:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Die krijgen we nooit meer terug. 100%
quote:Op woensdag 7 januari 2026 08:29 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Laten we maar eens beginnen met het weg halen van onze goudvoorraad in New York.
Nou dit.quote:Op woensdag 7 januari 2026 07:36 schreef MisterFox het volgende:
Echt, wat een verschrikkelijke tijd om nu in te leven. Wat is er gebeurd?!??? De VS, onze grote vrienden van de nieuwe wereld?
Vind het wat bijzonder dat er kennelijk dus nog users zijn die de VS nog steeds als een bondgenoot zien.quote:Op woensdag 7 januari 2026 09:03 schreef Cupfighter het volgende:
Wat mij betreft is de vriendschap met de VS al minder sinds Trump, na de actie in Venezuela is dat zeker niet beter geworden, mocht men Groenland aanvallen dan is het over
Ja dat zijn vaak dezelfde die ook alles goedkeuren wat Israël doetquote:Op woensdag 7 januari 2026 09:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vind het wat bijzonder dat er kennelijk dus nog users zijn die de VS nog steeds als een bondgenoot zien.
Correct.quote:Op woensdag 7 januari 2026 09:08 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ja dat zijn vaak dezelfde die ook alles goedkeuren wat Israël doet
Wie dan? De VS zijn echt wel definitief een vijand geworden.quote:Op woensdag 7 januari 2026 09:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vind het wat bijzonder dat er kennelijk dus nog users zijn die de VS nog steeds als een bondgenoot zien.
HowardRoak bijvoorbeeldquote:Op woensdag 7 januari 2026 09:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wie dan? De VS zijn echt wel definitief een vijand geworden.
Dat vind ik ook weer wat overdreven. Wie weet staat het er na de midterms en de volgende verkiezingen weer heel anders voor.quote:Op woensdag 7 januari 2026 09:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wie dan? De VS zijn echt wel definitief een vijand geworden.
Ik hoop het voor je. Zelf ben ik er niet zo heel erg gerust op eigenlijk.quote:Op woensdag 7 januari 2026 09:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat vind ik ook weer wat overdreven. Wie weet staat het er na de midterms en de volgende verkiezingen weer heel anders voor.
Inderdaad, ik denk dat het ook wel weer beter gaat als Trump opgeflikkerd is.quote:Op woensdag 7 januari 2026 09:22 schreef FlippingCoin het volgende:
Die vriendschap is wel voorbij, ook als orange man bad straks weg is zal het lang duren voor het vertrouwen terug is. We weten nu wat voor gekken ze daar tweemaal tot president kunnen maken en welke macht deze zichzelf kunnen toe-eigenen.
In zijn eerste termijn van 2017 tot 2021 voerde hij ook een terughoudende internationale politiek. Wat hij nu doet is totaal anders dan in zijn eerste termijn.quote:Op woensdag 7 januari 2026 08:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik dacht ook altijd dat Trump zich vooral om de interne problemen bekommerde, maar het lijkt erop dat hij toch ook vooral aan het gaan is voor internationale macht. Maar ja, van zijn woorden kon je dan ook nog nooit op aan
Dat is inderdaad onbegrijpelijk. Zo vind ik het ook onbegrijpelijk dat veel mensen Rusland en China als vijanden zien. Nu heeft Poetin ook wel territoriale ambities, maar die reiken niet verder dan de landen van de vroegere USSR. En de territoriale ambities van China betreffen eigenlijk alleen Taiwan.quote:Op woensdag 7 januari 2026 09:07 schreef xpompompomx het volgende:
Ben er al een paar keer geweest en het is er waanzinnig mooi en het is een Walhalla voor diverse buitensporten.quote:Op woensdag 7 januari 2026 09:54 schreef DrDentz het volgende:
Zouden jullie willen vechten in de oorlog om Groenland? Ik weet het niet hoor, vind het hier nu al koud.
MWa, ook Rusland is bepaald niet onze vriend, gezien alle sabotage en spionage in Europa en de bijna dagelijkse bedreigingen met kernwapens.quote:Op woensdag 7 januari 2026 09:54 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Dat is inderdaad onbegrijpelijk. Zo vind ik het ook onbegrijpelijk dat veel mensen Rusland en China als vijanden zien. Nu heeft Poetin ook wel territoriale ambities, maar die reiken niet verder dan de landen van de vroegere USSR. En de territoriale ambities van China betreffen eigenlijk alleen Taiwan.
Onze relatie met Rusland zou waarschijnlijk een stuk beter zijn als Europa zich veel onafhankelijker van de Verenigde Staten zou opstellen.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:02 schreef xpompompomx het volgende:
MWa, ook Rusland is bepaald niet onze vriend, gezien alle sabotage en spionage in Europa en de bijna dagelijkse bedreigingen met kernwapens.
Dat zal wel meevallen denk ik. Figuren als Poetin hebben een vijand nodig om hun macht te kunnen verantwoorden. Helemaal nu hij al een paar jaar met een oorlog tegen "ons" bezig is.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:04 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Onze relatie met Rusland zou waarschijnlijk een stuk beter zijn als Europa zich veel onafhankelijker van de Verenigde Staten zou opstellen.
Nee hoor. Ze hadden nooit een Europees land de oorlog moeten verklaren.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:04 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Onze relatie met Rusland zou waarschijnlijk een stuk beter zijn als Europa zich veel onafhankelijker van de Verenigde Staten zou opstellen.
Dat heeft er niets mee te maken. De vijandelijke houding van Europa tegen Rusland was er ook al voor de Russische militaire operatie in Oekraïne, en ook al voor de annexatie van de Krim.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:08 schreef MissButterflyy het volgende:
Nee hoor. Ze hadden nooit een Europees land de oorlog moeten verklaren.
Ik zie toch weinig tegengas en een deel van de bevolking dat het allemaal maar prachtig vindt.quote:Op woensdag 7 januari 2026 09:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat vind ik ook weer wat overdreven. Wie weet staat het er na de midterms en de volgende verkiezingen weer heel anders voor.
Klopt en de EU dreigde dezelfde fout met China te maken. De EU moet onafhankelijk van de VS gaan opereren en moet zich ook minder door wensdenken laten leiden.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:10 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Dat heeft er niets mee te maken. De vijandelijke houding van Europa tegen Rusland was er ook al voor de Russische militaire operatie in Oekraïne, en ook al voor de annexatie van de Krim.
Rusland is niet geïnteresseerd in vriendschap, alleen in overheersing. Dus nee dat denk ik niet, tenzij we ons onderdanig zouden opstellen. En dat zou lachwekkend zijn want Rusland stelt geen reet voor ten opzichte van de EUquote:Op woensdag 7 januari 2026 10:04 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Gelukkig wel ja.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik zie toch weinig tegengas en een deel van de bevolking dat het allemaal maar prachtig vindt.
Europa is gewoon niet zo belangrijk meer op het wereldtoneel in de meeste ontwikkelingen, wat onze eigen schuld is, een voor de groeiende groep technoboys in de VS zijn we eerder een last dan een lust doordat wij nog wel iets om regulering geven.
Toen werd hij nog begrensd door mensen om hem heen. Nu heeft alleen maar ja-knikkers en kontkussers om zich heel verzameld.quote:Op woensdag 7 januari 2026 09:40 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
In zijn eerste termijn van 2017 tot 2021 voerde hij ook een terughoudende internationale politiek. Wat hij nu doet is totaal anders dan in zijn eerste termijn.
Je hoeft ook geen vriendschap te hebben. Wat Rusland wel verstaat en respecteert is als je een machtsblok bent dat in staat is voor zichzelf te denken en te opereren.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:17 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Rusland is niet geïnteresseerd in vriendschap, alleen in overheersing. Dus nee dat denk ik niet, tenzij we ons onderdanig zouden opstellen. En dat zou lachwekkend zijn want Rusland stelt geen reet voor ten opzichte van de EU
De Baltische staten zijn pas in 1989 onder het Soviet juk vandaan gekomen.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:04 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Nou, zeker. Maar het zijn wel de Peter Thiels en bro's die met J.D. Vance in bed liggen en Europa hierom haten.quote:
Trump 'grapte' gisteren alweer over het annuleren van de midterms. Denk niet dat hij daarmee weg komt, maar van een eerlijke verkiezing zal geen sprake zijn. En als de GOP dik verliest zal het wel weer een herhaling van 2020 worden en er alles aan doen om te voorkomen dat Democraten worden ingezworen.quote:Op woensdag 7 januari 2026 09:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Die motten terecht niks van Rusland hebben en haten ze keihard. Rusland is op zich een redelijk inclusief land, maar wel op hun voorwaarden. Als jij het niet met die voorwaarden eens bent, is het echt een dystopisch monster.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:20 schreef capricia het volgende:
[..]
De Baltische staten zijn pas in 1989 onder het Soviet juk vandaan gekomen.
Onderdeel van het nazi-rusland pakt Molotov-Ribbentrop.
Vertel ze daar maar dat Rusland zo tof is.
Niet wanneer landen tot dat machtsblok behoren die zij tot hun invloedssfeer claimen. Zeg maar terug naar de situatie van voor de val van de Sovjetunie.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je hoeft ook geen vriendschap te hebben. Wat Rusland wel verstaat en respecteert is als je een machtsblok bent dat in staat is voor zichzelf te denken en te opereren.
Rusland probeert hier van allerlei rotzooi uit te halen ter destabilisatie, dat lijkt me ook geen vriendje. Over China kunnen we nog redelijk neutraal zijn, maar het lijkt me niet handig dat die alleen de macht gaan hebben.quote:Op woensdag 7 januari 2026 09:54 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Dat is inderdaad onbegrijpelijk. Zo vind ik het ook onbegrijpelijk dat veel mensen Rusland en China als vijanden zien. Nu heeft Poetin ook wel territoriale ambities, maar die reiken niet verder dan de landen van de vroegere USSR. En de territoriale ambities van China betreffen eigenlijk alleen Taiwan.
Ik ze4i het gisteren ook al, Trump zullen ze het WH uit moeten sleuren want hij zal niet vrijwillig vertrekken. Die magalomane balzaal (quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:20 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Trump 'grapte' gisteren alweer over het annuleren van de midterms. Denk niet dat hij daarmee weg komt, maar van een eerlijke verkiezing zal geen sprake zijn. En als de GOP dik verliest zal het wel weer een herhaling van 2020 worden en er alles aan doen om te voorkomen dat Democraten worden ingezworen.
Op die figuren moeten we ook eens een antwoord vinden. Die zijn nog gevaarlijker voor de wereld dan een Trump.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Nou, zeker. Maar het zijn wel de Peter Thiels en bro's die met J.D. Vance in bed liggen en Europa hierom haten.
Wat je niet meerekent is dat het juist wroeging geeft dat die landen naar de "zwakke EU" gaan. Als de EU van het niveau Amerika of China was hadden ze zich gewoon geschikt vermoed ik.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:22 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Niet wanneer landen tot dat machtsblok behoren die zij tot hun invloedssfeer claimen. Zeg maar terug naar de situatie van voor de val van de Sovjetunie.
Third term haalt hij al bijna niet als je hem nu hoort praten, die is seniel aan het blaten over allerlei randzaken elke keer. Dat serieus iets is dat mensen met dementie ook doen. Daarnaast die blauwe plekken elke keer op zijn hand. Ben benieuwd hoe MAGA wordt doorgezet met Vance en die zeer enge Stephan Miller.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik ze4i het gisteren ook al, Trump zullen ze het WH uit moeten sleuren want hij zal niet vrijwillig vertrekken. Die magalomane balzaal () die hij laat bouwen geeft ook niet veel vertrouwen dat hij van plan is vrijwillig te gaan..
Het is wel bijzonder dat die "wond" aan zijn oor sneller kan genezen dan een blauwe plek.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Third term haalt hij al bijna niet als je hem nu hoort praten, die is seniel aan het blaten over allerlei randzaken elke keer. Dat serieus iets is dat mensen met dementie ook doen. Daarnaast die blauwe plekken elke keer op zijn hand. Ben benieuwd hoe MAGA wordt doorgezet met Vance en die zeer enge Stephan Miller.
Vriendschap bestaat ook niet in de internationale politiek. Staten hebben belangen, en knopen op grond van hun belangen relaties aan met andere staten.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:19 schreef Richestorags het volgende:
Je hoeft ook geen vriendschap te hebben. Wat Rusland wel verstaat en respecteert is als je een machtsblok bent dat in staat is voor zichzelf te denken en te opereren.
We moeten ons keihard opstellen, uitgaven zoveel mogelijk binnen de EU houden. Vol inzetten op EU first.quote:Op woensdag 7 januari 2026 09:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Inderdaad, ik denk dat het ook wel weer beter gaat als Trump opgeflikkerd is.
Maar op de vertrouwen zou ik niet snel meer doen. HEt is tijd dat de EU zelf een militaire macht wordt.
Congress wordt al een jaar buitenspel gezet en het is geen zekerheid dat het volgende poppetje veel gaat afwijken van dit beleid. Vooral niet als het MAGA gaat lukken om een autocratische regime te installeren.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:49 schreef Alloch87 het volgende:
Ach, allemaal niet te druk over maken. Amerika (Trump) wil vooral even zijn tanden laten zien.
Sowieso zal het congres er nooit akkoord mee gaan. En over 3 jaar zit er weer een ander poppetje in jet Witte Huis,
https://www.instagram.com/p/DTJ84pqjzgi/quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:37 schreef Marsenal het volgende:
Ik ben vooral benieuwd hoe die 350 miljoen Amerikanen reageren als de VS een oorlog riskeert met hun belangrijkste bondgenoot. Want zelfs de domste Trump aanhanger snapt dat dat de inwoners van de VS er niet heel veel wijzer van gaan worden.
Tja, elke kleuter en overheids-gesubsidieerde bot kan online zijn mening spuwen tegenwoordig. Maar er zijn gelukkig genoeg Amerikanen die heel goed begrijpen dat Europa die in oorlog is (met wie dan ook) desastreus is voor de wereldhandel.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:53 schreef Momo het volgende:
[..]
https://www.instagram.com/p/DTJ84pqjzgi/
Ik vond het wel bijzonder om sommige commentaren te lezen onder deze Instagram post
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:20 schreef capricia het volgende:
De Baltische staten zijn pas in 1989 onder het Soviet juk vandaan gekomen.
Onderdeel van het nazi-rusland pakt Molotov-Ribbentrop.
Vertel ze daar maar dat Rusland zo tof is.
Ik denk overigens niet dat Poetin veel interesse heeft in de Baltische staten, al zijn er natuurlijk wel twee dingen die waarschijnlijk wel zijn aandacht hebben:quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:22 schreef Richestorags het volgende:
Die motten terecht niks van Rusland hebben en haten ze keihard. Rusland is op zich een redelijk inclusief land, maar wel op hun voorwaarden. Als jij het niet met die voorwaarden eens bent, is het echt een dystopisch monster.
Trump begint een beetje dement te worden, net als Biden. Hij heeft nu ook dezelfde leeftijd als Biden toen die president was.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:28 schreef Momo het volgende:
Third term haalt hij al bijna niet als je hem nu hoort praten, die is seniel aan het blaten over allerlei randzaken elke keer. Dat serieus iets is dat mensen met dementie ook doen. Daarnaast die blauwe plekken elke keer op zijn hand. Ben benieuwd hoe MAGA wordt doorgezet met Vance en die zeer enge Stephan Miller.
Ik heb het idee dat Trump maar losjes dingen weet (veel minder dan andere presidenten) ook omdat veel dingen hem niet boeien. Dat clubje achter hem heeft ook veel macht. Ze zijn er ook om zijn ego te pleasen. Dat Groenland verhaal komt wel echt ook mede van die Stephen Miller.quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:31 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Trump begint een beetje dement te worden, net als Biden. Hij heeft nu ook dezelfde leeftijd als Biden toen die president was.
Het werpt wel de vraag op in hoeverre Trump nog de leiding heeft over de Amerikaanse regering.
Toen Biden nog aan de macht was werd dat Magacisten nog 'bejaardenmishandeling' genoemd, nu zijn diezelfde mensen natuurlijk, zoals in de lijn der verwachting lag, muisstil.quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:31 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Trump begint een beetje dement te worden, net als Biden. Hij heeft nu ook dezelfde leeftijd als Biden toen die president was.
Het werpt wel de vraag op in hoeverre Trump nog de leiding heeft over de Amerikaanse regering.
Dit dus. Een sterke bondgenoot hebben is leuk. Maar daar afhankelijk van zijn moet afgelopen zijn. Vooral als ze steeds vijandiger worden.quote:Op woensdag 7 januari 2026 09:33 schreef Hexagon het volgende:
Maar op de vertrouwen zou ik niet snel meer doen. HEt is tijd dat de EU zelf een militaire macht wordt.
Daar zijn we als het goed is ook wel mee bezig, er gaat inmiddels een bak meer geld naar defensie.quote:Op woensdag 7 januari 2026 13:31 schreef Harvest89 het volgende:
Het is echt al lang tijd dat we een sterk EU leger gaan opbouwen.
We kunnen als Europa niet langer aan de zijlijn blijven en ons verstoppen achter de VS. Het zijn onze vrienden niet meer.
Wat natuurlijk niet helpt zijn al die anti EU partijen en de massa´s mensen die er op stemmen.quote:Op woensdag 7 januari 2026 13:33 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Daar zijn we als het goed is ook wel mee bezig, er gaat inmiddels een bak meer geld naar defensie.
Ik vraag me altijd af wat voor een buitenlandsbeleid die mensen denken dat we moeten hebben. Denken ze nou serieus dat wij als minilandje (dus niet in de EU zittende) echt wat in de melk te brokkelen hebben? Staan ze daar wel bij stil eigenlijk? Of, veel waarschijnlijker, gaan hun ideetjes niet verder dan "Buut'nlanders motte weg!quote:Op woensdag 7 januari 2026 13:37 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat natuurlijk niet helpt zijn al die anti EU partijen en de massa´s mensen die er op stemmen.
We hebben juist nu meer macht naar de EU nodig.
Die denken dat Nederland geheel in een vacuum, onafhankelijk van wat er in de rest van de wereld gebeurt, kan bestaan.quote:Op woensdag 7 januari 2026 13:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af wat voor een buitenlandsbeleid die mensen denken dat we moeten hebben. Denken ze nou serieus dat wij als minilandje (dus niet in de EU zittende) echt wat in de melk te brokkelen hebben? Staan ze daar wel bij stil eigenlijk? Of, veel waarschijnlijker, gaan hun ideetjes niet verder dan "Buut'nlanders motte weg!"
En dus naar de Amerikaanse wapenindustriequote:Op woensdag 7 januari 2026 13:33 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Daar zijn we als het goed is ook wel mee bezig, er gaat inmiddels een bak meer geld naar defensie.
Ik ben al lang blij dat we Franse duikboten krijgen. Daar passen ook geen Amerikaanse wapens op.quote:Op woensdag 7 januari 2026 16:21 schreef Gehenna het volgende:
[..]
En dus naar de Amerikaanse wapenindustrie![]()
![]()
Want dat zit er achter die navo norm van Trump.
Ja daar moet heel snel wat aan veranderen. Alleen nog binnen de EU geld rondpompen wb defensie.quote:Op woensdag 7 januari 2026 16:21 schreef Gehenna het volgende:
[..]
En dus naar de Amerikaanse wapenindustrie![]()
![]()
Want dat zit er achter die navo norm van Trump.
Deze trope is echt achterhaald. De meeste mensen hebben geen problemen met 'buutn'landers', maar met de influx van groepen mensen die maling hebben aan de hier heersende normen, waarden en cultuur en de alhier na eeuwen tribale en religieuze ellende eindelijk op poten gezette seculier-humanistische maatschappij graag zien veranderen in een meer welgevallige, 'cultureel-sensitieve' plek waar we vooral weer kunnen spreken van regressie.quote:Op woensdag 7 januari 2026 13:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af wat voor een buitenlandsbeleid die mensen denken dat we moeten hebben. Denken ze nou serieus dat wij als minilandje (dus niet in de EU zittende) echt wat in de melk te brokkelen hebben? Staan ze daar wel bij stil eigenlijk? Of, veel waarschijnlijker, gaan hun ideetjes niet verder dan "Buut'nlanders motte weg!"
Ze zwabberen iedere zoveel jaar weer een andere kant op. Consistentie is ver te zoeken.quote:Op woensdag 7 januari 2026 13:33 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit dus. Een sterke bondgenoot hebben is leuk. Maar daar afhankelijk van zijn moet afgelopen zijn. Vooral als ze steeds vijandiger worden.
Verwacht maar niet teveel. Desinteresse is groot, veel te ver van mijn bed show voor de meesten die uberhaupt niet een gevoel hebben met alles dat buiten de US ligt en zeker zo ver. Helemaal niet aangezien een eventuele inname van Groenland gepaard gaat zonder enige fysieke weerstand, en zelfs grote sancties niet. Dus als men er niets van voelt is het gewoon niet belangrijk genoeg om er (lang) verdrietig over te zijn: "hebben andere belangrijkere dingen aan ons hoofd, dichterbij huis".quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:37 schreef Marsenal het volgende:
Ik ben vooral benieuwd hoe die 350 miljoen Amerikanen reageren als de VS een oorlog riskeert met hun belangrijkste bondgenoot. Want zelfs de domste Trump aanhanger snapt dat dat de inwoners van de VS er niet heel veel wijzer van gaan worden.
Het zal de meeste Amerikanen niets kunnen schelen, zoals het ze meestal niets kan schelen als de Verenigde Staten oorlog voeren. Het kan ze pas wat schelen als er op een gegeven moment veel Amerikanen in een bodybag thuiskomen. Dan worden het de grootste lafbekken en druipen ze hem gauw af.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:37 schreef Marsenal het volgende:
Trump heeft hier natuurlijk volledig gelijk. Dit is hoe de wereld werkt. Je kunt wapperen met allerlei vermeende regeltjes en wetten, maar daar heeft eigenlijk nog niemand zich ooit aan gehouden en nog erger: in internationaal verband kunnen deze ook moeilijk worden gehandhaafd.quote:Op woensdag 7 januari 2026 08:04 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Een ander buitenlandbeleid dan degenen die hier met open armen allerlei kansarme migranten uit niet-Westerse landen verwelkomen en vervolgens boos gaan doen tegen medeburgers die hun land in een snel tempo zien veranderen en dit niet fijn vinden.quote:Op woensdag 7 januari 2026 13:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dus het is prima als sterkere grotere landen kleinere landen binnenvallen en hun resource mee pakken want dat is hoe de wereld werkt. Nou als dat de wereld is waar jij graag in wilt leven Howard. Wel een rare flex als je in Nederland woont. Wanneer geef jij je huis af aan die grote rijke buurman?quote:Op donderdag 8 januari 2026 10:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Trump heeft hier natuurlijk volledig gelijk. Dit is hoe de wereld werkt. Je kunt wapperen met allerlei vermeende regeltjes en wetten, maar daar heeft eigenlijk nog niemand zich ooit aan gehouden en nog erger: in internationaal verband kunnen deze ook moeilijk worden gehandhaafd.
Nederland is groter dan Luxemburg, tijd dat we ze binnenvallen om onze achtertuin te verdedigen. Moeten we dan Duitsland of Frankrijk vrezen?quote:Op donderdag 8 januari 2026 10:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Trump heeft hier natuurlijk volledig gelijk. Dit is hoe de wereld werkt. Je kunt wapperen met allerlei vermeende regeltjes en wetten, maar daar heeft eigenlijk nog niemand zich ooit aan gehouden en nog erger: in internationaal verband kunnen deze ook moeilijk worden gehandhaafd.
[..]
Een ander buitenlandbeleid dan degenen die hier met open armen allerlei kansarme migranten uit niet-Westerse landen verwelkomen en vervolgens boos gaan doen tegen medeburgers die hun land in een snel tempo zien veranderen en dit niet fijn vinden.
En tevens een ander buitenlandbeleid dan degenen die fantaseren over een 'Verenigde Staten van Europa' en allang vergeten zijn dat Nederland een onafhankelijk land is, geen provincie overgeleverd aan de grillen van technocraten in Brussel.
Deze twee groepen kennen trouwens een hele grote overlap.
Of dit, de buurman heeft een nieuwe auto, staat een maand op zijn oprit, dan steel ik hem maar, immers rijdt de buurman er niet in, kan ik hem net zo goed toe-eigenen. Want niemand gebruikt hem. Fuck de wet dan maar.quote:Op donderdag 8 januari 2026 10:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Dus het is prima als sterkere grotere landen kleinere landen binnenvallen en hun resource mee pakken want dat is hoe de wereld werkt. Nou als dat de wereld is waar jij graag in wilt leven Howard. Wel een rare flex als je in Nederland woont. Wanneer geef jij je huis af aan die grote rijke buurman?
Ik zou eerst eens beginnen te onderbouwen welk land ons wil binnenvallen?quote:Op donderdag 8 januari 2026 10:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Dus het is prima als sterkere grotere landen kleinere landen binnenvallen en hun resource mee pakken want dat is hoe de wereld werkt. Nou als dat de wereld is waar jij graag in wilt leven Howard. Wel een rare flex als je in Nederland woont. Wanneer geef jij je huis af aan die grote rijke buurman?
Willen wij Luxemburg binnenvallen? Nee. Willen Frankrijk of Duitsland ons nu binnenvallen? Nee.quote:Op donderdag 8 januari 2026 10:59 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Nederland is groter dan Luxemburg, tijd dat we ze binnenvallen om onze achtertuin te verdedigen. Moeten we dan Duitsland of Frankrijk vrezen?
De VS is in z'n eensgezindheid een enorm sterk land. Maar het belangrijke detail hier is dat het onder Trump verre van 'enorm sterk' is.quote:Op woensdag 7 januari 2026 08:21 schreef beefkeek het volgende:
Europa heeft bij elkaar meer actieve militairen dan de VS, dus waar je “militair gezien stelt europa niets voor” vandaan haalt weet ik niet zo goed. De EU loopt minder te koop met zijn militaire krachten dan de VS, dat is iets anders.
Het zal het einde van de NAVO en VN zoals we die kennen betekenen, maar de VS is in rap tempo bondgenoten aan ‘t verliezen. Het is niet alsof de VS even hier aan land komt en Poetin doorstoot vanuit het oosten om samen in Berlijn te gaan heersen ofzo.
Europa is (en blijft) een wereldmacht om rekening mee te houden. Één bij wie je ver kan gaan om je zin door te drukken, maar er komt een moment waarop ‘t ook voor Europa klaar is.
Amerikaanse wapens, Amerikaanse software (Windows + shit, Azure), Amerikaanse hardware (Nvidia), Amerikaanse GPS. Er moet een hoop gebeuren.quote:Op woensdag 7 januari 2026 13:33 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het is toch wel bijzonder dat je hier ook Mamdani aanhaalt. Als dat de personen zijn die jij politiek wil steunen zou ik toch eens even in de spiegel kijken of het probleem niet bij jouzelf ligt in deze.quote:Op donderdag 8 januari 2026 11:12 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De VS is in z'n eensgezindheid een enorm sterk land. Maar het belangrijke detail hier is dat het onder Trump verre van 'enorm sterk' is.
De online invloed en bewalming van AIPAC, Rusland en de VS is wellicht groot, maar ICE, het 'Trumpleger' is niet een leger dat Europa kan veroveren. Rusland heeft geen leger dat Europa kan veroveren en we zien nu al dat staten en steden zich tegen deze ICE- Trumplegers keren.
Gegeven MAGA z'n steun overal zoekt, behalve bij het democratische deel, zal "de wereld" ook workarounds om MAGA moeten zoeken. Het verzet van een Walz, een Newsom en een Mamdani moet rekenen op onze steun en vice versa.
Dit is wat jij zei:quote:Op donderdag 8 januari 2026 11:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zou eerst eens beginnen te onderbouwen welk land ons wil binnenvallen?
[..]
Willen wij Luxemburg binnenvallen? Nee. Willen Frankrijk of Duitsland ons nu binnenvallen? Nee.
Dat er eigenlijk altijd al een recht van de sterkste heeft geteld in conflictsituaties, wil niet zeggen dat er dus altijd maar conflict moet zijn. Zo werkt het niet.
Dus als wij van mening zijn dat we Luxemburg nodig hebben, kunnen wij Luxemburg gewoon annexeren?quote:Trump heeft hier natuurlijk volledig gelijk. Dit is hoe de wereld werkt. Je kunt wapperen met allerlei vermeende regeltjes en wetten, maar daar heeft eigenlijk nog niemand zich ooit aan gehouden en nog erger: in internationaal verband kunnen deze ook moeilijk worden gehandhaafd.
En die Amerikaanse bedrijven zijn weer volledig afhankelijk van Europese bedrijven (denk aan bijvoorbeeld ASML).quote:Op donderdag 8 januari 2026 11:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Amerikaanse wapens, Amerikaanse software (Windows + shit, Azure), Amerikaanse hardware (Nvidia), Amerikaanse GPS. Er moet een hoop gebeuren.
Ik denk dat je wat te diep in de (extreem)rechtse fuik zit. Moet je 's wat aan doen.quote:Op donderdag 8 januari 2026 11:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is toch wel bijzonder dat je hier ook Mamdani aanhaalt. Als dat de personen zijn die jij politiek wil steunen zou ik toch eens even in de spiegel kijken of het probleem niet bij jouzelf ligt in deze.
Goeie frame, maar je weet zelf ook wel dat dat niet is wat er is gebeurd. Het financieren van Islamitisch terreur romantiseren, serieus?quote:Want Mamdani betreft immers een zeer radicaal linkse socialist die third worldism omarmd en meermaals heeft geweigerd Islamitisch terreur te veroordelen en het financieren hiervan zelfs geromantiseerd, is de oplossing niet. Sterker nog, zulke mensen zijn nu daadwerkelijk politieke vijanden, geen politieke vrienden.
En het is hard nodig tegen de Trump-regering in actie te komen. Goede zaak dus.quote:Het is precies zulk gedachtegoed, waar de Trump-regering tegen in actie komt. En het is precies dit type mensen, die Trump problematiseren.
Oude post van maart. Ik las nu dat ze overwegen 10 - 100k per inwoner. Achten we het inmiddels realistisch?quote:Op donderdag 6 maart 2025 20:33 schreef Usert het volgende:
Ik zag net te denken… wat als Trump elke inwoner 200.000 dollar beloofd als ze zich onafhankelijk verklaren en aansluiten bij de VS.. met 56k inwoners kost Groenland hem dan 11miljard dollar… koopje lijkt me..
Realistisch dat hij zoiets doet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |