Het vervelende is dat onze afhankelijkheid afbouwen een proces van vele jaren is. Dus voorlopig zullen we het ermee moeten doen, tenzij we bereid zijn een hoge prijs te betalen.quote:Op woensdag 14 januari 2026 17:01 schreef Kowloon het volgende:
In welk opzicht vormen de VS überhaupt nog een land waar je een diepere relatie dan louter economisch mee zou willen hebben? Het land ontbeert elementaire sociale voorzieningen zoals gezondheidszorg voor iedereen, pensioen voor iedereen en miljoenen mensen zijn afhankelijk van voedselbonnen. Het stikt er van de wapens, religieuze fanatici en wetenschapsontkenners. De politiek is er totaal (óók bij de Democraten) verziekt door belangenverstrengeling met miljardairs/miljonairs en grote bedrijven. En tot slot is het een ziekelijk nationalistische samenleving.
helemaal niets, ik denk ook dat het best is als USA Groenland stilletjes aan overneemtquote:Op donderdag 15 januari 2026 00:15 schreef Hawk234 het volgende:
Maar wat gebeurt er dan wel? T
Tijd zal het leren denk ik. Ook al hoop ik ergens dat we dit jaar van Trump af zullen zijn op één of andere manier.
Waarom is dat het beste? Het beste is als de VS zijn keutel weer intrekt.quote:Op donderdag 15 januari 2026 03:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
helemaal niets, ik denk ook dat het best is als USA Groenland stilletjes aan overneemt
gewoon doen alsof ze de baas zijn en dat zijn ze al daar
Nietquote:Op woensdag 14 januari 2026 16:15 schreef Perrin het volgende:
Benieuwd op welke wijze Europeanen Trump gaan geven wat hij wil.
[ x ]
De VS heeft al een Basis op Groenland, meerdere zelfs, en daar hun aanwezigheid afgebouwd. Pituffik Space Basequote:Op donderdag 15 januari 2026 00:15 schreef Hawk234 het volgende:
Of is er toch, via de NAVO een mogelijke oplossing dat Groenland wellicht zelfstandig wordt en de VS mogelijk meerdere basissen mogen plaatsen voor wat ze zeggen (liegen) waarvoor ze Groenland 'nodig' hebben. Wat natuurlijk gewoon een excuus is om bij de grondstoffen te komen?
Ik moet je auto stelen anders dan doet de mocro maffia of die criminele familie dat wel!quote:Op donderdag 15 januari 2026 08:36 schreef Beathoven het volgende:
"Als de VS het niet inneemt, dan doen Rusland en China het wel"
Zo kun je nog wel even aan de gang blijven.
Hoe kom je daar dan bij?quote:Op donderdag 15 januari 2026 08:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Inmiddels hebben verschillende Europese landen militaire aanwezigheid op groenland, en er komen meer. Om eens duivels advocaat te spelen, heeft Trump daarmee bereikt wat hij wilde?
Zoals ik zei, advocaat van de Duivelquote:
Europa doet daar iets aan omdat we te maken hebben met een Amerikaanse president die zich ronduit vijandig opstelt, keer op keer de kant van Poetin kiest inzake de oorlog in Oekraïne en de ontmanteling van de EU als doelstelling heeft.quote:Op donderdag 15 januari 2026 09:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zoals ik zei, advocaat van de Duivel
De afgelopen 30 jaar vragen verschillende Amerikaanse presidenten vriendelijk en diplomatisch aan Europese landen meer bij te dragen aan de Defensie van Europa. Nu daar die botte lompe hork zit doet Europa eindelijk wat daar aan.
Groenland is heel belangrjkquote:Op donderdag 15 januari 2026 05:51 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Waarom is dat het beste? Het beste is als de VS zijn keutel weer intrekt.
Dat heeft meer met poetin dan met trump te makenquote:Op donderdag 15 januari 2026 09:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zoals ik zei, advocaat van de Duivel
De afgelopen 30 jaar vragen verschillende Amerikaanse presidenten vriendelijk en diplomatisch aan Europese landen meer bij te dragen aan de Defensie van Europa. Nu daar die botte lompe hork zit doet Europa eindelijk wat daar aan.
Zoals ik zei, Advocaat van de Duivel.quote:Op donderdag 15 januari 2026 09:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Europa doet daar iets aan omdat we te maken hebben met een Amerikaanse president die zich ronduit vijandig opstelt, keer op keer de kant van Poetin kiest inzake de oorlog in Oekraïne en de ontmanteling van de EU als doelstelling heeft.
Maar het ging mij om jouw suggestie dat Trump graag NAVO-troepen op Groenland ziet. Hoe kom je daarbij?
Putin zit er al bijna 26 jaarquote:Op donderdag 15 januari 2026 10:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat heeft meer met poetin dan met trump te maken
Ja, vanwege alle mooie dingetjes in de grond aldaar.quote:Op donderdag 15 januari 2026 10:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Groenland is heel belangrjk
Maar hij is zich steeds dreigender en agressiever op gaan stellen, wat de noodzaak vergroot om meer te investeren in Defensie.quote:Op donderdag 15 januari 2026 10:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Putin zit er al bijna 26 jaar
De noodzaak ervan heeft weinig te maken met de politieke wil om het ook daadwerkelijk te doen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 10:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar hij is zich steeds dreigender en agressiever op gaan stellen, wat de noodzaak vergroot om meer te investeren in Defensie.
Zoals sp3c terecht opmerkt: de dreiging van Poetin heeft ertoe geleid dat de politieke wil om te investeren er eindelijk was.quote:Op donderdag 15 januari 2026 10:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
De noodzaak ervan heeft weinig te maken met de politieke wil om het ook daadwerkelijk te doen.
Immer achter de feiten aanhobbelend.quote:Op donderdag 15 januari 2026 10:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zoals sp3c terecht opmerkt: de dreiging van Poetin heeft ertoe geleid dat de politieke wil om te investeren er eindelijk was.
Sad to say, maar echte investeringen kwamen pas op gang na de invasie van Oekraïne.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |