abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219767477
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2026 09:19 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat vind ik ook weer wat overdreven. Wie weet staat het er na de midterms en de volgende verkiezingen weer heel anders voor.
Trump 'grapte' gisteren alweer over het annuleren van de midterms. Denk niet dat hij daarmee weg komt, maar van een eerlijke verkiezing zal geen sprake zijn. En als de GOP dik verliest zal het wel weer een herhaling van 2020 worden en er alles aan doen om te voorkomen dat Democraten worden ingezworen.
  woensdag 7 januari 2026 @ 10:22:05 #52
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_219767489
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2026 10:20 schreef capricia het volgende:

[..]
De Baltische staten zijn pas in 1989 onder het Soviet juk vandaan gekomen.
Onderdeel van het nazi-rusland pakt Molotov-Ribbentrop.
Vertel ze daar maar dat Rusland zo tof is.
Die motten terecht niks van Rusland hebben en haten ze keihard. Rusland is op zich een redelijk inclusief land, maar wel op hun voorwaarden. Als jij het niet met die voorwaarden eens bent, is het echt een dystopisch monster.
pi_219767490
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 10:19 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je hoeft ook geen vriendschap te hebben. Wat Rusland wel verstaat en respecteert is als je een machtsblok bent dat in staat is voor zichzelf te denken en te opereren.
Niet wanneer landen tot dat machtsblok behoren die zij tot hun invloedssfeer claimen. Zeg maar terug naar de situatie van voor de val van de Sovjetunie.
  Redactie Sport woensdag 7 januari 2026 @ 10:23:29 #54
274204 crew  Mexicanobakker
pi_219767506
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 09:54 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Dat is inderdaad onbegrijpelijk. Zo vind ik het ook onbegrijpelijk dat veel mensen Rusland en China als vijanden zien. Nu heeft Poetin ook wel territoriale ambities, maar die reiken niet verder dan de landen van de vroegere USSR. En de territoriale ambities van China betreffen eigenlijk alleen Taiwan.
Rusland probeert hier van allerlei rotzooi uit te halen ter destabilisatie, dat lijkt me ook geen vriendje. Over China kunnen we nog redelijk neutraal zijn, maar het lijkt me niet handig dat die alleen de macht gaan hebben.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator woensdag 7 januari 2026 @ 10:24:39 #55
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219767522
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 10:20 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Trump 'grapte' gisteren alweer over het annuleren van de midterms. Denk niet dat hij daarmee weg komt, maar van een eerlijke verkiezing zal geen sprake zijn. En als de GOP dik verliest zal het wel weer een herhaling van 2020 worden en er alles aan doen om te voorkomen dat Democraten worden ingezworen.
Ik ze4i het gisteren ook al, Trump zullen ze het WH uit moeten sleuren want hij zal niet vrijwillig vertrekken. Die magalomane balzaal ( :') ) die hij laat bouwen geeft ook niet veel vertrouwen dat hij van plan is vrijwillig te gaan..
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator woensdag 7 januari 2026 @ 10:25:35 #56
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219767541
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 10:20 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Nou, zeker. Maar het zijn wel de Peter Thiels en bro's die met J.D. Vance in bed liggen en Europa hierom haten.
Op die figuren moeten we ook eens een antwoord vinden. Die zijn nog gevaarlijker voor de wereld dan een Trump.
  woensdag 7 januari 2026 @ 10:26:38 #57
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_219767556
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 10:22 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Niet wanneer landen tot dat machtsblok behoren die zij tot hun invloedssfeer claimen. Zeg maar terug naar de situatie van voor de val van de Sovjetunie.
Wat je niet meerekent is dat het juist wroeging geeft dat die landen naar de "zwakke EU" gaan. Als de EU van het niveau Amerika of China was hadden ze zich gewoon geschikt vermoed ik.
  woensdag 7 januari 2026 @ 10:28:02 #58
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219767567
quote:
2s.gif Op woensdag 7 januari 2026 10:24 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik ze4i het gisteren ook al, Trump zullen ze het WH uit moeten sleuren want hij zal niet vrijwillig vertrekken. Die magalomane balzaal ( :') ) die hij laat bouwen geeft ook niet veel vertrouwen dat hij van plan is vrijwillig te gaan..
Third term haalt hij al bijna niet als je hem nu hoort praten, die is seniel aan het blaten over allerlei randzaken elke keer. Dat serieus iets is dat mensen met dementie ook doen. Daarnaast die blauwe plekken elke keer op zijn hand. Ben benieuwd hoe MAGA wordt doorgezet met Vance en die zeer enge Stephan Miller.
  Moderator woensdag 7 januari 2026 @ 10:31:51 #59
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219767603
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 10:28 schreef Momo het volgende:

[..]
Third term haalt hij al bijna niet als je hem nu hoort praten, die is seniel aan het blaten over allerlei randzaken elke keer. Dat serieus iets is dat mensen met dementie ook doen. Daarnaast die blauwe plekken elke keer op zijn hand. Ben benieuwd hoe MAGA wordt doorgezet met Vance en die zeer enge Stephan Miller.
Het is wel bijzonder dat die "wond" aan zijn oor sneller kan genezen dan een blauwe plek.
pi_219767661
Ik ben vooral benieuwd hoe die 350 miljoen Amerikanen reageren als de VS een oorlog riskeert met hun belangrijkste bondgenoot. Want zelfs de domste Trump aanhanger snapt dat dat de inwoners van de VS er niet heel veel wijzer van gaan worden.
-nee-
pi_219767715
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 10:19 schreef Richestorags het volgende:
Je hoeft ook geen vriendschap te hebben. Wat Rusland wel verstaat en respecteert is als je een machtsblok bent dat in staat is voor zichzelf te denken en te opereren.
Vriendschap bestaat ook niet in de internationale politiek. Staten hebben belangen, en knopen op grond van hun belangen relaties aan met andere staten.
  woensdag 7 januari 2026 @ 10:45:22 #62
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_219767731
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 09:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Inderdaad, ik denk dat het ook wel weer beter gaat als Trump opgeflikkerd is.

Maar op de vertrouwen zou ik niet snel meer doen. HEt is tijd dat de EU zelf een militaire macht wordt.
We moeten ons keihard opstellen, uitgaven zoveel mogelijk binnen de EU houden. Vol inzetten op EU first.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_219767760
Ach, allemaal niet te druk over maken. Amerika (Trump) wil vooral even zijn tanden laten zien.

Sowieso zal het congres er nooit akkoord mee gaan. En over 3 jaar zit er weer een ander poppetje in jet Witte Huis,
pi_219767781
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 10:49 schreef Alloch87 het volgende:
Ach, allemaal niet te druk over maken. Amerika (Trump) wil vooral even zijn tanden laten zien.

Sowieso zal het congres er nooit akkoord mee gaan. En over 3 jaar zit er weer een ander poppetje in jet Witte Huis,
Congress wordt al een jaar buitenspel gezet en het is geen zekerheid dat het volgende poppetje veel gaat afwijken van dit beleid. Vooral niet als het MAGA gaat lukken om een autocratische regime te installeren.
  woensdag 7 januari 2026 @ 10:53:17 #65
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219767793
quote:
14s.gif Op woensdag 7 januari 2026 10:37 schreef Marsenal het volgende:
Ik ben vooral benieuwd hoe die 350 miljoen Amerikanen reageren als de VS een oorlog riskeert met hun belangrijkste bondgenoot. Want zelfs de domste Trump aanhanger snapt dat dat de inwoners van de VS er niet heel veel wijzer van gaan worden.
https://www.instagram.com/p/DTJ84pqjzgi/

Ik vond het wel bijzonder om sommige commentaren te lezen onder deze Instagram post

pi_219767997
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 10:53 schreef Momo het volgende:

[..]
https://www.instagram.com/p/DTJ84pqjzgi/

Ik vond het wel bijzonder om sommige commentaren te lezen onder deze Instagram post

[ afbeelding ]
Tja, elke kleuter en overheids-gesubsidieerde bot kan online zijn mening spuwen tegenwoordig. Maar er zijn gelukkig genoeg Amerikanen die heel goed begrijpen dat Europa die in oorlog is (met wie dan ook) desastreus is voor de wereldhandel.
-nee-
pi_219768114
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2026 10:20 schreef capricia het volgende:
De Baltische staten zijn pas in 1989 onder het Soviet juk vandaan gekomen.
Onderdeel van het nazi-rusland pakt Molotov-Ribbentrop.
Vertel ze daar maar dat Rusland zo tof is.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 10:22 schreef Richestorags het volgende:
Die motten terecht niks van Rusland hebben en haten ze keihard. Rusland is op zich een redelijk inclusief land, maar wel op hun voorwaarden. Als jij het niet met die voorwaarden eens bent, is het echt een dystopisch monster.
Ik denk overigens niet dat Poetin veel interesse heeft in de Baltische staten, al zijn er natuurlijk wel twee dingen die waarschijnlijk wel zijn aandacht hebben:
- de positie van de ethnische Russen in de Baltische staten
- de bereikbaarheid van Kaliningrad over land
pi_219768163
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 10:28 schreef Momo het volgende:
Trump begint een beetje dement te worden, net als Biden. Hij heeft nu ook dezelfde leeftijd als Biden toen die president was.
Het werpt wel de vraag op in hoeverre Trump nog de leiding heeft over de Amerikaanse regering.
  woensdag 7 januari 2026 @ 11:35:21 #69
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219768200
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 11:31 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Trump begint een beetje dement te worden, net als Biden. Hij heeft nu ook dezelfde leeftijd als Biden toen die president was.
Het werpt wel de vraag op in hoeverre Trump nog de leiding heeft over de Amerikaanse regering.
Ik heb het idee dat Trump maar losjes dingen weet (veel minder dan andere presidenten) ook omdat veel dingen hem niet boeien. Dat clubje achter hem heeft ook veel macht. Ze zijn er ook om zijn ego te pleasen. Dat Groenland verhaal komt wel echt ook mede van die Stephen Miller.
  Moderator woensdag 7 januari 2026 @ 11:36:30 #70
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219768215
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 11:31 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Toen Biden nog aan de macht was werd dat Magacisten nog 'bejaardenmishandeling' genoemd, nu zijn diezelfde mensen natuurlijk, zoals in de lijn der verwachting lag, muisstil.
  woensdag 7 januari 2026 @ 13:27:27 #71
459912 FlippingCoin
pi_219769254
Zouden we niet moeten beginnen met iedere inwoner van Groenland te voorzien van een automatisch wapen?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  woensdag 7 januari 2026 @ 13:31:06 #72
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_219769295
Het is echt al lang tijd dat we een sterk EU leger gaan opbouwen.
We kunnen als Europa niet langer aan de zijlijn blijven en ons verstoppen achter de VS. Het zijn onze vrienden niet meer.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_219769300
De legers van Engeland, Frankrijk, Duitsland, Spanje, Nederland samen zouden toch wel een voormalig koloniaal gebied als de VS moeten kunnen verslaan?
  woensdag 7 januari 2026 @ 13:33:02 #74
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_219769308
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 09:33 schreef Hexagon het volgende:
Maar op de vertrouwen zou ik niet snel meer doen. HEt is tijd dat de EU zelf een militaire macht wordt.
Dit dus. Een sterke bondgenoot hebben is leuk. Maar daar afhankelijk van zijn moet afgelopen zijn. Vooral als ze steeds vijandiger worden.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 7 januari 2026 @ 13:33:36 #75
459912 FlippingCoin
pi_219769317
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 13:31 schreef Harvest89 het volgende:
Het is echt al lang tijd dat we een sterk EU leger gaan opbouwen.
We kunnen als Europa niet langer aan de zijlijn blijven en ons verstoppen achter de VS. Het zijn onze vrienden niet meer.
Daar zijn we als het goed is ook wel mee bezig, er gaat inmiddels een bak meer geld naar defensie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')