Dit. Niet alleen einde vriendschap maar einde NAVO.quote:Op woensdag 7 januari 2026 07:23 schreef xpompompomx het volgende:
Ja. Dan is het einde Navo natuurlijk.
Kut yanks.
Nou dit dus.quote:Op woensdag 7 januari 2026 07:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Dit. Niet alleen einde vriendschap maar einde NAVO.
Putin en Xi lachen zich de ballen uit de broek met die achterlijke oranje oerang oetan in het witte huis.
Hoe ziek in je hoofd kan je zijn ? Dit is JULLIE land niet, idioot. Het is beangstigend te zien dat er dit soort figuren vrij rondlopen en dus serieus in de waan zijn dat zij maar zo even een land kunnen annexeren.quote:Wie wel dat recht zou hebben, is voor hem duidelijk. ‘Wij leven in de echte wereld, die wordt geregeerd door kracht en macht.’ De VS dus.
Miller ontweek de vraag of dit betekent dat de Amerikaanse regering bereid is om daarvoor militair in te grijpen. Dat is niet aan de orde, meende hij. ‘Niemand gaat met ons vechten over de toekomst van Groenland.’
En tegelijkertijd anderen dicteren en de les lezen.quote:Op woensdag 7 januari 2026 08:04 schreef Gibson88 het volgende:
Hieronder een kopie / quote uit het stuk hier
[..]
Hoe ziek in je hoofd kan je zijn ? Dit is JULLIE land niet, idioot. Het is beangstigend te zien dat er dit soort figuren vrij rondlopen en dus serieus in de waan zijn dat zij maar zo even een land kunnen annexeren.
Toch moeten we met die realiteit dealen. Roepen dat iets echt niet kan gaat ons niet verder helpen.quote:Op woensdag 7 januari 2026 08:04 schreef Gibson88 het volgende:
Hieronder een kopie / quote uit het stuk hier
[..]
Hoe ziek in je hoofd kan je zijn ? Dit is JULLIE land niet, idioot. Het is beangstigend te zien dat er dit soort figuren vrij rondlopen en dus serieus in de waan zijn dat zij maar zo even een land kunnen annexeren.
Helaas maar al te waar wat je hier zegt.quote:Op woensdag 7 januari 2026 08:09 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Toch moeten we met die realiteit dealen. Roepen dat iets echt niet kan gaat ons niet verder helpen.
Ik dacht ook altijd dat Trump zich vooral om de interne problemen bekommerde, maar het lijkt erop dat hij toch ook vooral aan het gaan is voor internationale macht. Maar ja, van zijn woorden kon je dan ook nog nooit op aanquote:Op woensdag 7 januari 2026 08:38 schreef DrDentz het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Kunnen ze zich niet beter druk maken om wat interne zaken in de VS? Volgens mij gaat het daar in veel steden niet echt lekker
Die krijgen we nooit meer terug. 100%quote:Op woensdag 7 januari 2026 08:29 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Laten we maar eens beginnen met het weg halen van onze goudvoorraad in New York.
Jawel johquote:Op woensdag 7 januari 2026 08:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Die krijgen we nooit meer terug. 100%
Vanwege die drusg hebben ze net Venezuela aangevallen toch? TOCH?!quote:Op woensdag 7 januari 2026 08:38 schreef DrDentz het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Kunnen ze zich niet beter druk maken om wat interne zaken in de VS? Volgens mij gaat het daar in veel steden niet echt lekker
Tuurlijk wel, gewoon militair binnenvallen en met geweld opeisen. Al dan niet d.m.v. een oorlogquote:Op woensdag 7 januari 2026 08:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Die krijgen we nooit meer terug. 100%
quote:Op woensdag 7 januari 2026 08:29 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Laten we maar eens beginnen met het weg halen van onze goudvoorraad in New York.
Nou dit.quote:Op woensdag 7 januari 2026 07:36 schreef MisterFox het volgende:
Echt, wat een verschrikkelijke tijd om nu in te leven. Wat is er gebeurd?!??? De VS, onze grote vrienden van de nieuwe wereld?
Vind het wat bijzonder dat er kennelijk dus nog users zijn die de VS nog steeds als een bondgenoot zien.quote:Op woensdag 7 januari 2026 09:03 schreef Cupfighter het volgende:
Wat mij betreft is de vriendschap met de VS al minder sinds Trump, na de actie in Venezuela is dat zeker niet beter geworden, mocht men Groenland aanvallen dan is het over
Ja dat zijn vaak dezelfde die ook alles goedkeuren wat Israël doetquote:Op woensdag 7 januari 2026 09:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vind het wat bijzonder dat er kennelijk dus nog users zijn die de VS nog steeds als een bondgenoot zien.
Correct.quote:Op woensdag 7 januari 2026 09:08 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ja dat zijn vaak dezelfde die ook alles goedkeuren wat Israël doet
Wie dan? De VS zijn echt wel definitief een vijand geworden.quote:Op woensdag 7 januari 2026 09:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vind het wat bijzonder dat er kennelijk dus nog users zijn die de VS nog steeds als een bondgenoot zien.
HowardRoak bijvoorbeeldquote:Op woensdag 7 januari 2026 09:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wie dan? De VS zijn echt wel definitief een vijand geworden.
Dat vind ik ook weer wat overdreven. Wie weet staat het er na de midterms en de volgende verkiezingen weer heel anders voor.quote:Op woensdag 7 januari 2026 09:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wie dan? De VS zijn echt wel definitief een vijand geworden.
Ik hoop het voor je. Zelf ben ik er niet zo heel erg gerust op eigenlijk.quote:Op woensdag 7 januari 2026 09:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat vind ik ook weer wat overdreven. Wie weet staat het er na de midterms en de volgende verkiezingen weer heel anders voor.
Inderdaad, ik denk dat het ook wel weer beter gaat als Trump opgeflikkerd is.quote:Op woensdag 7 januari 2026 09:22 schreef FlippingCoin het volgende:
Die vriendschap is wel voorbij, ook als orange man bad straks weg is zal het lang duren voor het vertrouwen terug is. We weten nu wat voor gekken ze daar tweemaal tot president kunnen maken en welke macht deze zichzelf kunnen toe-eigenen.
In zijn eerste termijn van 2017 tot 2021 voerde hij ook een terughoudende internationale politiek. Wat hij nu doet is totaal anders dan in zijn eerste termijn.quote:Op woensdag 7 januari 2026 08:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik dacht ook altijd dat Trump zich vooral om de interne problemen bekommerde, maar het lijkt erop dat hij toch ook vooral aan het gaan is voor internationale macht. Maar ja, van zijn woorden kon je dan ook nog nooit op aan
Dat is inderdaad onbegrijpelijk. Zo vind ik het ook onbegrijpelijk dat veel mensen Rusland en China als vijanden zien. Nu heeft Poetin ook wel territoriale ambities, maar die reiken niet verder dan de landen van de vroegere USSR. En de territoriale ambities van China betreffen eigenlijk alleen Taiwan.quote:Op woensdag 7 januari 2026 09:07 schreef xpompompomx het volgende:
Ben er al een paar keer geweest en het is er waanzinnig mooi en het is een Walhalla voor diverse buitensporten.quote:Op woensdag 7 januari 2026 09:54 schreef DrDentz het volgende:
Zouden jullie willen vechten in de oorlog om Groenland? Ik weet het niet hoor, vind het hier nu al koud.
MWa, ook Rusland is bepaald niet onze vriend, gezien alle sabotage en spionage in Europa en de bijna dagelijkse bedreigingen met kernwapens.quote:Op woensdag 7 januari 2026 09:54 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Dat is inderdaad onbegrijpelijk. Zo vind ik het ook onbegrijpelijk dat veel mensen Rusland en China als vijanden zien. Nu heeft Poetin ook wel territoriale ambities, maar die reiken niet verder dan de landen van de vroegere USSR. En de territoriale ambities van China betreffen eigenlijk alleen Taiwan.
Onze relatie met Rusland zou waarschijnlijk een stuk beter zijn als Europa zich veel onafhankelijker van de Verenigde Staten zou opstellen.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:02 schreef xpompompomx het volgende:
MWa, ook Rusland is bepaald niet onze vriend, gezien alle sabotage en spionage in Europa en de bijna dagelijkse bedreigingen met kernwapens.
Dat zal wel meevallen denk ik. Figuren als Poetin hebben een vijand nodig om hun macht te kunnen verantwoorden. Helemaal nu hij al een paar jaar met een oorlog tegen "ons" bezig is.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:04 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Onze relatie met Rusland zou waarschijnlijk een stuk beter zijn als Europa zich veel onafhankelijker van de Verenigde Staten zou opstellen.
Nee hoor. Ze hadden nooit een Europees land de oorlog moeten verklaren.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:04 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Onze relatie met Rusland zou waarschijnlijk een stuk beter zijn als Europa zich veel onafhankelijker van de Verenigde Staten zou opstellen.
Dat heeft er niets mee te maken. De vijandelijke houding van Europa tegen Rusland was er ook al voor de Russische militaire operatie in Oekraïne, en ook al voor de annexatie van de Krim.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:08 schreef MissButterflyy het volgende:
Nee hoor. Ze hadden nooit een Europees land de oorlog moeten verklaren.
Ik zie toch weinig tegengas en een deel van de bevolking dat het allemaal maar prachtig vindt.quote:Op woensdag 7 januari 2026 09:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat vind ik ook weer wat overdreven. Wie weet staat het er na de midterms en de volgende verkiezingen weer heel anders voor.
Klopt en de EU dreigde dezelfde fout met China te maken. De EU moet onafhankelijk van de VS gaan opereren en moet zich ook minder door wensdenken laten leiden.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:10 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Dat heeft er niets mee te maken. De vijandelijke houding van Europa tegen Rusland was er ook al voor de Russische militaire operatie in Oekraïne, en ook al voor de annexatie van de Krim.
Rusland is niet geïnteresseerd in vriendschap, alleen in overheersing. Dus nee dat denk ik niet, tenzij we ons onderdanig zouden opstellen. En dat zou lachwekkend zijn want Rusland stelt geen reet voor ten opzichte van de EUquote:Op woensdag 7 januari 2026 10:04 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Gelukkig wel ja.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik zie toch weinig tegengas en een deel van de bevolking dat het allemaal maar prachtig vindt.
Europa is gewoon niet zo belangrijk meer op het wereldtoneel in de meeste ontwikkelingen, wat onze eigen schuld is, een voor de groeiende groep technoboys in de VS zijn we eerder een last dan een lust doordat wij nog wel iets om regulering geven.
Toen werd hij nog begrensd door mensen om hem heen. Nu heeft alleen maar ja-knikkers en kontkussers om zich heel verzameld.quote:Op woensdag 7 januari 2026 09:40 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
In zijn eerste termijn van 2017 tot 2021 voerde hij ook een terughoudende internationale politiek. Wat hij nu doet is totaal anders dan in zijn eerste termijn.
Je hoeft ook geen vriendschap te hebben. Wat Rusland wel verstaat en respecteert is als je een machtsblok bent dat in staat is voor zichzelf te denken en te opereren.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:17 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Rusland is niet geïnteresseerd in vriendschap, alleen in overheersing. Dus nee dat denk ik niet, tenzij we ons onderdanig zouden opstellen. En dat zou lachwekkend zijn want Rusland stelt geen reet voor ten opzichte van de EU
De Baltische staten zijn pas in 1989 onder het Soviet juk vandaan gekomen.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:04 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |