abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219757048
We gaan door!

Topicreeks: Topicreeks: Mommyvloggers aan de overkant #1 en Topicreeks: Topicreeks: Familievloggers #1 zijn gesloten en we gaan door met één topic voor alle vloggers/influencers, dus niet alleen de mommy- en familievloggers.

Klets gezellig mee, maar hou het netjes!

Tip: lees eerst het hele topic door voordat je reageert, dat scheelt misverstanden en ouwe koeien uit de sloot halen. Soms is gewoon 'alles' al gezegd.

- Reageer op wat de influencers laten zien, niet op inside of 'van horen van' informatie.
- Het op een hatelijke manier verbasteren van namen van influencers en gezin en het gebruiken van scheldnamen is niet toegestaan.
- Houd het netjes wat betreft de minderjarige kinderen.

Wij als mods zien natuurlijk niet alles en daarom hebben we op FOK! een topic report (TR) systeem waarmee je ons kunt helpen. Denk je een post te zien die niet door de beugel kan dan kun je een TR plaatsen. Daarmee kun je zelf meehelpen FOK! en de topics leuk te houden. Het kost de moderators teveel tijd om een terugkoppeling te geven op elk topic report, maar jullie kunnen er van uit gaan dat elke TR serieus beoordeeld wordt. Wil je een terugkoppeling? Vraag er om in je TR.Info uit MED

Ongeoorloofde posts worden verwijderd, zo werkt dat nou eenmaal op FOK!, omdat het voor ons niet altijd mogelijk is alles te lezen kan het gebeuren dat er toch nog een post verwijderd had moeten worden, zet dan (nogmaals) een TR, moderators zijn ook maar mensen. Het kan ook gebeuren dat er teveel tekst verwijderd wordt, of dat quotes verwijderd worden, want soms zitten we mobiel of moet het snel en dan gaat er onbedoeld weleens meer weg, maak er geen ramp van, er worden echt niet meteen strafpunten gegeven.

Wil je, om welke reden dan ook, anoniem kijken dan kan dat bijvoorbeeld hier: https://anonyig.com/en/ of www.mollygram.com (vaak sneller)

Voor feedback, opmerkingen en vragen aan de moderators kun je hier terecht SHO / [SHO FB] The SHO goes on

In Mededelingen vind je de userpolicy en de aanvulling daarop, ook staan er nog wat andere regeltjes en tips. En je vindt er ook ons banbeleid.
Ik wil blijven.
pi_219757054
Inspiratieloos wat een titel betreft dus kom maar door!
Ik wil blijven.
pi_219757055
Laatste post in het vorige topic:

MB en Tim hebben dezelfde sneakers. Wat schattig🥰
Ik wil blijven.
pi_219757095
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 23:24 schreef JaNeeDan het volgende:
Inspiratieloos wat een titel betreft dus kom maar door!
Twinning is winning? ANWB-sneakerstel?
pi_219757214
Oh Milou ziet er echt uit als een uitgebluste huisvrouw. Hoe oud is ze eigenlijk?
pi_219757216
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2026 23:25 schreef JaNeeDan het volgende:

Maximaal twinnen
pi_219757224
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 23:53 schreef Johanna38 het volgende:
Oh Milou ziet er echt uit als een uitgebluste huisvrouw. Hoe oud is ze eigenlijk?
Volgens Google zou ze 35/36 zijn. Zonder haar Insta-filters is ze nergens.
pi_219757248
Zou Tim binnenkort ook in Mb’s Borg reclames mogen schitteren?
pi_219757652
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 23:04 schreef AccurateAllegiance het volgende:

[..]
Wat is dat voor soort pyjama? Ik snap dat je dat aantrekt hoor want het zit vast lekker maar toch niet voor zo'n instafilmpje?
Ik loop thuis regelmatig in zo'n pak, vooral s avonds of bijv op zondag (helemaal nu ik hoogzwanger ben), maar niet op insta haha
pi_219757754
quote:

Waarschijnlijk hebben ze ook dezelfde maat.
pi_219757772
quote:

Vreselijk. Dat is misschien leuk als je 16 bent. Oh wacht…
pi_219757997
1 van de foto's die MW post, waar ze aan de wijn zit, in een storie heeft ze 6 dagen geleden ook al gepost in een bericht. Ze heeft nu alleen de mensen aan een andere tafel eraf geknipt, maar de tas van die mensen staat er nog. Waarom zou je dat doen hahaha.
pi_219758011
Dit jaar geen vieze badkamers, vaatwassers etc. bij J&V. Ze beginnen dit jaar lekker fris met een samenwerking voor schoonmaakartikelen.
Ik wil blijven.
pi_219758036
Dat geblèr van AM in de straat naar een wegrijdende MG: hou je snater, die man is volwassen en gaat niet voorzichtiger doen als jij hem dat toeschreeuwt.
pi_219758057
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 08:59 schreef Huisopdehoek het volgende:
Dat geblèr van AM in de straat naar een wegrijdende MG: hou je snater, die man is volwassen en gaat niet voorzichtiger doen als jij hem dat toeschreeuwt.
AM schreeuwt toch altijd in de straat? Behalve als S&S aan de deur staan, dan moet ze heel hard zuchten
pi_219758073
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 06:53 schreef Dievanhiernaast het volgende:

[..]
Ik loop thuis regelmatig in zo'n pak, vooral s avonds of bijv op zondag (helemaal nu ik hoogzwanger ben), maar niet op insta haha
Ik loop altijd in een joggingbroek en een hoodie, maar inderdaad niet op insta...
edit: thuis dan he. Op mijn werk doe ik meestal toch wel een spijkerbroek aan...
pi_219758118
‘Nu mag ze in haar mandje en ga ik haar morgen bakken’

Je hebt het over een bróód…
pi_219758178
MW
Ik ben benieuwd of we vanavond eindelijk de ontknoping krijgen van 31-12, het grote NYE feest!
En welke grote afwezigen er waren :)
pi_219758187
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 00:03 schreef Muisjeruisje het volgende:
Zou Tim binnenkort ook in Mb’s Borg reclames mogen schitteren?
Jvp heeft borg ingeruild voor ocean ofzoiets
pi_219758230
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 09:24 schreef slowie het volgende:

[..]
Jvp heeft borg ingeruild voor ocean ofzoiets
Benieuwd hoelang ze nog samen bij Femmefab zitten of dat de Godfather wel even voor MW regelt dat Sjaak kan vertrekken.
pi_219758374
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 08:54 schreef JaNeeDan het volgende:
Dit jaar geen vieze badkamers, vaatwassers etc. bij J&V. Ze beginnen dit jaar lekker fris met een samenwerking voor schoonmaakartikelen.
Heb jij een afkeer of fascinatie op het 'vieze huis' van J&V? Je post er opvallend vaak over..
pi_219758388
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 09:46 schreef Nieuwnestje het volgende:

[..]
Heb jij een afkeer of fascinatie op het 'vieze huis' van J&V? Je post er opvallend vaak over..
Snap niet zo goed wat het probleem is. We schrijven hier over wat we zien en ons verbaast. Als J&V regelmatig iets plaatsen over hun vieze huis dan lijkt het me logisch dat daar hier ook wat vaker over geschreven wordt.
pi_219758410
Z (en ongetwijfeld ook de andere kinderen bij HVK) klimt via de radiator op de vensterbank. Dus die zal ook wel op enig moment van de muur losraken.
pi_219758417
quote:

[..]
Eens een keer wat anders dan de poly soap 😅
pi_219758469
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 09:51 schreef Huisopdehoek het volgende:
Z (en ongetwijfeld ook de andere kinderen bij HVK) klimt via de radiator op de vensterbank. Dus die zal ook wel op enig moment van de muur losraken.
En heeft ze nog meer water schade🙃
pi_219758526
Ik zag bij lottebalijns een automatische voerbak voor de kat voorbijkomen. Zal dat net als laatst met die waterbak nu bij alle fluflu te zien zijn?
pi_219758694
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 09:49 schreef Maremare het volgende:

[..]
Snap niet zo goed wat het probleem is. We schrijven hier over wat we zien en ons verbaast. Als J&V regelmatig iets plaatsen over hun vieze huis dan lijkt het me logisch dat daar hier ook wat vaker over geschreven wordt.
Volgens mij zijn er hier ook niet veel die hen volgen?

Mij viel gister op dat een van de 2 een foto van een Nijntje sneeuwpop op hun story's had geplaatst. Lekker met dat huis van die mensen erbij, je kan gewoon naar binnen kijken. Dat zou ik echt niet tof vinden, als dat mijn huis was.
pi_219758710
quote:

[..]
Wie weet beide.

De één post hier over AM, de ander over DBM. Ik over J&V.
En aangezien je hier mag reageren op datgene wat de fluflu’s laten zien doe ik dat.
Ik wil blijven.
pi_219758724
quote:
88s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 10:19 schreef Mirp het volgende:

[..]
Volgens mij zijn er hier ook niet veel die hen volgen?

Mij viel gister op dat een van de 2 een foto van een Nijntje sneeuwpop op hun story's had geplaatst. Lekker met dat huis van die mensen erbij, je kan gewoon naar binnen kijken. Dat zou ik echt niet tof vinden, als dat mijn huis was.
Ook zij hebben geen grenzen. Soms denk ik dat grenzen vervagen wanneer je je leven deelt met zoveel onbekenden.
Ik wil blijven.
pi_219758751
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 10:21 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Ook zij hebben geen grenzen. Soms denk ik dat grenzen vervagen wanneer je je leven deelt met zoveel onbekenden.
Ja zij (en een hoop anderen) zijn verblind door de euros denk ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mirp op 06-01-2026 10:24:34 (Typfout) ]
pi_219759021
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 09:49 schreef Maremare het volgende:

[..]
Maar zo schrikbarend vies is dat huis helemaal niet. Dus daarom de vraag.
pi_219759114
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 10:48 schreef Nieuwnestje het volgende:

[..]
Maar iemand anders vind dat wel... dus 👍 en dat mag! En nu kunnen we weer door...
pi_219759150
quote:

[..]
Frituurvet droop van de badkamer muur. Uhh ik bedoel de zeep aanslag zoals V het zelf noemde.
Ik volg ze niet meer omdat ik het ook belachelijk goor vind.
Ik denk dat veel meer mensen helaas zo leven maar in iedergeval slim genoeg zijn om het niet zo op insta te plempen.
Dat verbaasd me meer dan hun viezigheid; dat je er zelf blind voor bent geworden en het gewoon deelt.
pi_219759172
Nou ja en zij zijn gewoon hele dagen thuis. Ze werken wel, zover je influencen werken mag noemen, maar wel gewoon vanuit huis. Wij werken allebei niet thuis en bij ons ziet de badkamer er echt niet zo uit.
pi_219759225
quote:

[..]
Waarom word er überhaupt gereageerd op een mening van een user.
Daar is dit forum niet voor toch?
pi_219759232
quote:

[..]
Dat kan dat jij dat niet vies vind. Ik vind dat wel. Ranzig zelfs. En nogmaals, er wordt hier gereageerd op wat fluflu’s laten zien. En daar mogen wij dan onze mening over geven.
Ik wil blijven.
pi_219759252
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 09:51 schreef Huisopdehoek het volgende:
Dat dansje voor de camera van 1 van de tweeling vind ik ook zo erg vanmorgen
pi_219759393
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 10:04 schreef Lalaland79 het volgende:
Ik zag bij lottebalijns een automatische voerbak voor de kat voorbijkomen. Zal dat net als laatst met die waterbak nu bij alle fluflu te zien zijn?
Jammer voor Debbie dat ze ‘offline’ is 😆
pi_219759449
AM is zo blij met haar broodmes (oeps, betaald partnerschap vergeten te melden..) want daarmee kan je zo goed dunne plakken mee snijden. Op het filmpje met dat mes zie je dat Maarten niet helemaal door het brood komt en er op de bodem een stuk wordt afgescheurd.

Goede reclame! 😁

Oh, en ze heeft een speciaal mesje om haar zuurdesembrood in te snijden mensen! Het is zó 2025 om dat met enig ander mes te doen!

En haar nieuwe doos gaat o.a. over broodbakken.
Kanniewachte.
pi_219759514
AM heeft een gesprek over een onderwerp waarvan ze de betekenis moest opzoeken. Maar toch is zij ervaringsdeskundige. Logisch.
pi_219759544
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 11:27 schreef Muisjeruisje het volgende:

[..]
Jammer voor Debbie dat ze ‘offline’ is 😆
Debbie kan wel straks de nieuwe box van AM kopen zodat haar brood een keer lukt
pi_219759583
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 11:51 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:

[..]
Debbie kan wel straks de nieuwe box van AM kopen zodat haar brood een keer lukt
Lekker weer zooi naar huis slepen
pi_219759600
quote:
88s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 11:46 schreef Harper het volgende:
AM heeft een gesprek over een onderwerp waarvan ze de betekenis moest opzoeken. Maar toch is zij ervaringsdeskundige. Logisch.
Ja, maar Haar Verhaal is precies (…) wat ouders nodig hebben wanneer ze zich uitgeput, gestresst en zonder systeem (..) voelen (symptomen die ook horen bij een parental burn-out)

Ik voel een zelfbenoemd therapeut aankomen in 3..2..1.. 😂
pi_219759694
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 12:00 schreef Huisopdehoek het volgende:

[..]
Ja, maar Haar Verhaal is precies (…) wat ouders nodig hebben wanneer ze zich uitgeput, gestresst en zonder systeem (..) voelen (symptomen die ook horen bij een parental burn-out)

De onzin die ze uitkraamt wordt met de dag gekker en werkelijk alles is reclame. Ik snap ook niet dat ze haar maar blijven interviewen, iedereen is toch onderhand beu van dat idiote geneuzel.
pi_219759725
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 12:14 schreef Rimboequeen het volgende:

[..]
De onzin die ze uitkraamt wordt met de dag gekker en werkelijk alles is reclame. Ik snap ook niet dat ze haar maar blijven interviewen, iedereen is toch onderhand beu van dat idiote geneuzel.
Ik denk dat heel weinig interviewers tijd steken in de voorbereiding qua stories lezen etc. Ze zoeken op ‘groot gezin’ en nog meer blablatermen en benaderen diegene.
pi_219759736
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 12:00 schreef Huisopdehoek het volgende:

[..]

Bijzonder he? Zeker omdat het meer dan duidelijk is dat zij na al die jaren klaar is met zorgen.
  dinsdag 6 januari 2026 @ 12:33:03 #47
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_219759856
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 11:09 schreef Henrike het volgende:

[..]
Dat dansje voor de camera van 1 van de tweeling vind ik ook zo erg vanmorgen
En dat beeld van J. op het einde die dan hulpeloos voor die lade zit met een blik van.. ;( naar school!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_219759873
Even een keer iets positiefs: keek de vlog van Elyse met haar baby en vond het heel mooi om te zien hoe ze nu op haar roze wolk zit! Ze kwam heel zacht en stabiel over. Echt fijn voor haar, kreeg meteen ook weer even dat gevoel terug van het hebben van een kersverse baby die je wel kan opeten omdat je zo verliefd bent. O+
Hoop voor haar dat ze voorlopig lekker op die wolk zit.
pi_219759896
Elisejoanna blijft maar scheve foto's maken en vaak bepaalde woorden gebruiken. Ze doet heel deftig en quasi intelligent maar ze is zooooooo nep!
pi_219759906
Ik ging even googlen op Louwe broeken. ¤1100,- bij de bijenkorf 😂
Wat een geld
pi_219760029
quote:

[..]
Ieders referentiekader is anders. Persoonlijk deel ik de mening van JaNeeDan. Zeker voor mensen die hele dagen vanuit huis werken en redelijk zelf hun tijd kunnen indelen vind ik het er daar behoorlijk vies uitzien. Mijn huis is ook zeker geen steriel laboratorium, maar zo vies is het hier zeker niet, ondanks twee nagenoeg fulltime banen, een opgroeiend kind, twee katten en een druk sportschema van kind.
pi_219760041
Geen mompelende story vanuit bed van Sanneke vanochtend! Ze is natuurlijk heerlijk met M in de sneeuw aan het spelen. O+
pi_219760079
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 12:51 schreef Maremare het volgende:

[..]
Ieders referentiekader is anders. Persoonlijk deel ik de mening van JaNeeDan. Zeker voor mensen die hele dagen vanuit huis werken en redelijk zelf hun tijd kunnen indelen vind ik het er daar behoorlijk vies uitzien. Mijn huis is ook zeker geen steriel laboratorium, maar zo vies is het hier zeker niet, ondanks twee nagenoeg fulltime banen, een opgroeiend kind, twee katten en een druk sportschema van kind.
Precies. Als het zo goor is hou je het gewoon niet goed bij. Als je elke dag even een paar minuten aan bijhouden besteedt krijg je het echt niet zo goor lijkt mij. Toen wij in ons huis kwam wonen droop de bruine smurrie ook van de badkamer muren, zo bizar. Hoe dan?!
pi_219760085
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 12:34 schreef Nieve het volgende:
Even een keer iets positiefs: keek de vlog van Elyse met haar baby en vond het heel mooi om te zien hoe ze nu op haar roze wolk zit! Ze kwam heel zacht en stabiel over. Echt fijn voor haar, kreeg meteen ook weer even dat gevoel terug van het hebben van een kersverse baby die je wel kan opeten omdat je zo verliefd bent. O+
Hoop voor haar dat ze voorlopig lekker op die wolk zit.
Ze ziet er ook goed uit
  Moderator dinsdag 6 januari 2026 @ 13:13:59 #55
184769 crew  Deisyy
pi_219760251
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 12:38 schreef huisjehier121 het volgende:
Ik ging even googlen op Louwe broeken. ¤1100,- bij de bijenkorf 😂
Wat een geld
Wow! Daar kan je een leuke vakantie voor boeken.

Maar ik zag ook een podcastfilmpje waarin ze een spijkerbroek van Primark aan had.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_219760405
Ik ging even kijken want viezigheid vind ik altijd wel entertainment en daar zijn die fluflus toch ook voor ;-)
Ik zie in de huidige stories van Joost en Viora niet echt iets viezigs (zal wel door de nieuwe schoonmaakmiddelen komen toch?).

Ik zag wel een man die met Crocs aan aan het dweilen was en toen was het wel weer genoeg internet voor vandaag.
pi_219760447
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 13:30 schreef AccurateAllegiance het volgende:
Ik ging even kijken want viezigheid vind ik altijd wel entertainment en daar zijn die fluflus toch ook voor ;-)
Ik zie in de huidige stories van Joost en Viora niet echt iets viezigs (zal wel door de nieuwe schoonmaakmiddelen komen toch?).

Ik zag wel een man die met Crocs aan aan het dweilen was en toen was het wel weer genoeg internet voor vandaag.
Haha je was te laat, de poetslap was je net voor 😂
pi_219760470
Is die scheiding van Lotte Balijns nog steeds niet genoeg uitgemolken?
pi_219760472
Heerlijk die stories van AM met dat gele paardengebit, waarom?????
pi_219760502
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 13:37 schreef Muurbloem7 het volgende:
Deze passie deelt ze met Tienvanwil. Die heeft het ook al heel lang druk met haar scheiding.
Ik wil blijven.
pi_219760508
AM heeft al meerdere keren benoemd dat zij eigenlijk niet offline wilde. Blijkbaar heeft het gezin toch enige druk uitgeoefend daar. Beetje jammer dat ze echt op exact dezelfde voet verder gaat. 0 respect voor haar gezin, 0 zelfreflectie en weinig hersencapaciteit.
pi_219760514
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 13:30 schreef AccurateAllegiance het volgende:

Die dweil komt wel iets vaker uit de kast. Nooit gewoon in een dagvlog, altijd wanneer er reclame gemaakt moet worden.
Ik wil blijven.
pi_219760533
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 13:35 schreef Maremare het volgende:

[..]
Haha je was te laat, de poetslap was je net voor 😂
Ja verdorie!
pi_219760537
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 13:42 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Die dweil komt wel iets vaker uit de kast. Nooit gewoon in een dagvlog, altijd wanneer er reclame gemaakt moet worden.
En de Crocs? Want daar kijk ik liever niet naar
pi_219760542
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 13:37 schreef Muurbloem7 het volgende:
Als ze dood is, laat ze dat nog op d'r grafsteen zetten voor de views joh.
pi_219760578
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 13:45 schreef AccurateAllegiance het volgende:

[..]
En de Crocs? Want daar kijk ik liever niet naar
Die komen ook vaker uit de kast. Leuk ook met die figuurtjes bovenop.
Ik wil blijven.
pi_219760583
Wat veel prul cadeaus weer bij dbm.
Volgens mij hebben haar kinderen al speelgoedmanden vol van dat spul.

Hij vindt Lego toch ook heel leuk en buitenspelen. Met een budget van 80 euro kun je daar zeker wat moois van kopen en dan bv een prulletje erbij.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_219760848
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 13:46 schreef AccurateAllegiance het volgende:

[..]
😂
pi_219760853
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 13:51 schreef WinnieWana het volgende:
Wat veel prul cadeaus weer bij dbm.
Volgens mij hebben haar kinderen al speelgoedmanden vol van dat spul.

Hij vindt Lego toch ook heel leuk en buitenspelen. Met een budget van 80 euro kun je daar zeker wat moois van kopen en dan bv een prulletje erbij.
Ik vind het bijzondere kadootjes voor een joch dat 8 word
pi_219760856
What is er met de haren (extensions?) van Maike gebeurd? Geen gezicht
pi_219760937
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 14:27 schreef Muisjeruisje het volgende:

[..]
Ik ook. Niet zo zeer omdat het 'voor meisjes' zou zijn, maar meer voor jongere kinderen vind ik.
En prima dat hij dat leuk vindt, maar ik had naar wat meer variatie gezocht 😅
pi_219761033
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 14:28 schreef Muisjeruisje het volgende:
What is er met de haren (extensions?) van Maike gebeurd? Geen gezicht
Die krult ze zelf steeds, wat heeft die vrouw een smaak hè 🤣🤣🤣
pi_219761094
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 14:34 schreef Dievanhiernaast het volgende:

[..]
Ik ook. Niet zo zeer omdat het 'voor meisjes' zou zijn, maar meer voor jongere kinderen vind ik.
En prima dat hij dat leuk vindt, maar ik had naar wat meer variatie gezocht 😅
Dit dus... prima dat de knul met meiden spul speelt 👌 maar dit is geen meiden spul voor 8 jarige 🤷 ik heb er 2 en dit vonden ze leuk tot zo 5/6 jaar 🤷 daarna was het paarden playmobil, lego friends en dat soort dingen... we hebben pas een verjaardag voor een 5 jarig meisje gehad die allemaal lol poppen wilde
Ik snap niet dat ze die kinderen zo klein houd
pi_219761176
quote:

[..]
Vooral veel van hetzelfde, een beetje afwisseling lijkt me leuker?
pi_219761207
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 14:52 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:

[..]
Dit dus... prima dat de knul met meiden spul speelt 👌 maar dit is geen meiden spul voor 8 jarige 🤷 ik heb er 2 en dit vonden ze leuk tot zo 5/6 jaar 🤷 daarna was het paarden playmobil, lego friends en dat soort dingen... we hebben pas een verjaardag voor een 5 jarig meisje gehad die allemaal lol poppen wilde
Met kerst kregen beide kinderen een balkon (of zo) voor hun poppenhuis. Dan hebben ze 2 poppenhuizen in huis, ik kocht vroeger nooit iets dubbel. (Al speelden ze hier vooral met lego en dat is te duur om dubbel te kopen)
pi_219761313
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 15:05 schreef IlseMarije het volgende:

[..]
Met kerst kregen beide kinderen een balkon (of zo) voor hun poppenhuis. Dan hebben ze 2 poppenhuizen in huis, ik kocht vroeger nooit iets dubbel. (Al speelden ze hier vooral met lego en dat is te duur om dubbel te kopen)
Klopt ze hebben allebei een gabby poppenhuis en volgens mij wel meer dingen dubbel. Waarom he, zodat ze er geen ruzie om gaan maken?
pi_219761350
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 14:52 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:

[..]
Maar ondertussen op de switch (?) wel 16+ spellen laten spelen 🤷‍♀️
pi_219761351
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 15:05 schreef IlseMarije het volgende:

[..]
Ja ze heeft toen 2 van die gabby poppenhuizen gekocht.. snap dat ook nooit.. hier 2 meiden kort op elkaar maar nooit hetzelfde gegeven
pi_219761377
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 15:22 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:

[..]
Ja ze heeft toen 2 van die gabby poppenhuizen gekocht.. snap dat ook nooit.. hier 2 meiden kort op elkaar maar nooit hetzelfde gegeven
Wij geven ook wel eens dingen dubbel, ze hebben bijv allebei een captain Amerika en een spiderman pop. Maar het poppenhuis hebben ze samen mee gespeeld.
Als ze wat kleinere dingen (zoals die poppen) afzonderlijk van elkaar uitkiezen dan kopen we het wel eens dubbel. Maar geen grote dingen, ze moeten ook gewoon leren om er samen mee te doen vind ik
  dinsdag 6 januari 2026 @ 15:25:11 #80
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_219761382
Lekker smakelijk, die view in het gebit van AM!
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_219761387
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 15:21 schreef Dievanhiernaast het volgende:

[..]
Ja ook bijzonder... aangezien de ene kant moeten ze 3/4 blijven maar wel dat soort dingen
pi_219761389
Klikken jullie alleen even op de linkjes van Sanneke, zodat ze wat kan verdienen terwijl ze even wat stiller is??

Het is ijdele hoop denk ik, dat ze met M buiten is.
pi_219761394
AM haar offline periode is in elk geval ergens goed voor geweest wat mij betreft. Ik volgde haar. Maar ben haar nu al zat. Dus ik haak af.
pi_219761408
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 13:46 schreef AccurateAllegiance het volgende:

[..]
en de insta van die chirurg
pi_219761432
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 15:24 schreef Dievanhiernaast het volgende:

[..]
Wij geven ook wel eens dingen dubbel, ze hebben bijv allebei een captain Amerika en een spiderman pop. Maar het poppenhuis hebben ze samen mee gespeeld.
Als ze wat kleinere dingen (zoals die poppen) afzonderlijk van elkaar uitkiezen dan kopen we het wel eens dubbel. Maar geen grote dingen, ze moeten ook gewoon leren om er samen mee te doen vind ik
O ja dat soort dingen hier ook wel.. maar hier hadden ze bv met de my little pony dat als 1 de paarse koos wilde de andere de groene.. hier was het vaak juist drama als ze wel hetzelfde hadden dan was er altijd discussie van wie welke was 🤦‍♂️
  Moderator / Colorchick dinsdag 6 januari 2026 @ 15:48:56 #86
382129 crew  Donna
pi_219761581
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 15:30 schreef DeEnigeEchteLouca het volgende:

[..]
O ja dat soort dingen hier ook wel.. maar hier hadden ze bv met de my little pony dat als 1 de paarse koos wilde de andere de groene.. hier was het vaak juist drama als ze wel hetzelfde hadden dan was er altijd discussie van wie welke was 🤦‍♂️
En dan wil je ze labelen met een stift of sticker en dan is het weer janken omdat de ene dat niet wil, maar de ander wil niet dat er alleen op die van haar stift zit, want dat is niet eerlijk. _O-
pi_219761603
Is persoonlijk. Hier hebben ze wel dingen dubbel/tweeling. Waarom zou je steeds moeten delen. Ik vind dat juist raar. Niet dat ze ruzie maken maar omdat ik vind dat ze hun eigen spullen mogen hebben
Krijgen ze iets wat ze graag willen, zouden ze het weer moeten delen met broer of zus. Lijkt mij niet leuk als kind. Dus ja hier hebben ze speelgoed, ieder hun eigen ding. Ik vind dat niet raar van dbm.
pi_219761612
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 15:48 schreef Donna het volgende:

[..]
En dan wil je ze labelen met een stift of sticker en dan is het weer janken omdat de ene dat niet wil, maar de ander wil niet dat er alleen op die van haar stift zit, want dat is niet eerlijk. _O-
Nee zo gaat dat helemaal niet. Ze zijn een eigen persoon en weten echt wel wat van wie is.
pi_219761635
Ik hoop vooral dat dat kereltje niet geplaagd gaat worden met zijn speelgoed keuzes.

Hebben jullie al zin in zo’n ontbijtje van DBM. Hoe ze praat; als of ze dit al weken doet zulke ontbijtjes ;)
Clean.
Ben benieuwd hoelang ze deze hype volhoud. Ik gooi op een week.
pi_219761636
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 15:25 schreef TantePien1990 het volgende:
Klikken jullie alleen even op de linkjes van Sanneke, zodat ze wat kan verdienen terwijl ze even wat stiller is??

Gun haar nou gewoon wat!
pi_219761679
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 15:25 schreef TantePien1990 het volgende:

Ze reageerde bij Teske (zag ik toevallig), dat ze ‘ergens’ mee was gaan lezen en dat ze het niet aan kon dat ze een slechte moeder genoemd werd.
Zal daardoor wel zijn.
Hebben wij het weer gedaan :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_219761693
quote:

[..]
Yup... ugh... the memories 😭
pi_219761735
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 15:56 schreef TantePien1990 het volgende:
Ik hoop vooral dat dat kereltje niet geplaagd gaat worden met zijn speelgoed keuzes.

Hebben jullie al zin in zo’n ontbijtje van DBM. Hoe ze praat; als of ze dit al weken doet zulke ontbijtjes ;)
Clean.
Hij heeft alleen vriendinnetjes he.. dbm noemde het "zijn verkering " wat ik bijzonder vind.. mijn 8 jarige vind meisjes echt nog net niet goor
Maar denk dat hij vooral "one of the girls" is en daarom niet direct gepest word
pi_219761807
quote:

[..]
The joys of parenthood. O+
  Moderator / Colorchick dinsdag 6 januari 2026 @ 16:20:33 #95
382129 crew  Donna
pi_219761811
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 15:52 schreef Beppie12345 het volgende:

[..]
Nee zo gaat dat helemaal niet. Ze zijn een eigen persoon en weten echt wel wat van wie is.
?
Ik reageer toch niet op jou?
  Moderator dinsdag 6 januari 2026 @ 16:28:13 #96
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_219761872
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 16:03 schreef LeSage het volgende:

[..]
Ze reageerde bij Teske (zag ik toevallig), dat ze ‘ergens’ mee was gaan lezen en dat ze het niet aan kon dat ze een slechte moeder genoemd werd.
Zal daardoor wel zijn.
Hebben wij het weer gedaan :')
Oh wauw :')

DOE er dan iets aan. Of aan je eigen zelfbeeld (als je je blijkbaar zo uit het veld kunt laten slaan door een berichtje) of aan je eigen leven. Ze zegt toch zo vaak dat we niet alles zien? Dan wéét je toch of je zelf wel/geen goede moeder bent, en hoef je je niet zoveel aan te trekken van een paar anonieme berichtjes hier.
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_219761903
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 15:56 schreef TantePien1990 het volgende:

Clean.
Ja, net zoals:
-elke dag een flimpje op tiktok
-elke dag 15.000 stappen
-5x per week sporten

😂🤡😂🤡😂🤡🤥🤥🤥
pi_219761922
quote:

[..]
Als hij dat graag voor zijn verjaardag wil snap ik Dbm wel. Het is zijn verjaardag.
En als hij er leuk mee speelt
pi_219762107
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 14:43 schreef Rimboequeen het volgende:

[..]
Die krult ze zelf steeds, wat heeft die vrouw een smaak hè 🤣🤣🤣
Het hangt er maar wat dood bij, en door de lengte lijkt haar nek nog langer
pi_219762125
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 15:21 schreef Dievanhiernaast het volgende:

[..]
Heel apart dit
pi_219762260
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 16:28 schreef Meke het volgende:

[..]
Oh wauw :')

DOE er dan iets aan. Of aan je eigen zelfbeeld (als je je blijkbaar zo uit het veld kunt laten slaan door een berichtje) of aan je eigen leven. Ze zegt toch zo vaak dat we niet alles zien? Dan wéét je toch of je zelf wel/geen goede moeder bent, en hoef je je niet zoveel aan te trekken van een paar anonieme berichtjes hier.
Dit. Het kan je alleen raken als er een kern van waarheid in zit. Ergens vind ik het sneu, want het is onvermogen en geen onwil denk ik. Maar als je dan constateert dat bepaalde aspecten van het moederschap moeilijk voor je zijn, zoek dan hulp of begeleiding. Je kind is totaal afhankelijk van je. Passief blijven en klagen gaan iig niet helpen en daar zijn we hier een beetje allergisch voor denk ik.
pi_219762372
Sanneke reageert bij Teske dat Insta haar passie is 🫣 maar wat doet ze dan? Linkjes plaatsen? Ze maakt geen mooie content ofzo?
pi_219762387
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 17:10 schreef Nieve het volgende:

[..]
Dit. Het kan je alleen raken als er een kern van waarheid in zit. Ergens vind ik het sneu, want het is onvermogen en geen onwil denk ik. Maar als je dan constateert dat bepaalde aspecten van het moederschap moeilijk voor je zijn, zoek dan hulp of begeleiding. Je kind is totaal afhankelijk van je. Passief blijven en klagen gaan iig niet helpen en daar zijn we hier een beetje allergisch voor denk ik.
Naar mijn idee is dat onze grootste gemeenschappelijke deler. Van wat ik hier lees hebben we heel veel verschillende situaties maar is de allergie voor zeuren en klagen maar niks doen om verandering aan te brengen onze overeenkomst.
Ik wil blijven.
pi_219762430
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 17:23 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Naar mijn idee is dat onze grootste gemeenschappelijke deler. Van wat ik hier lees hebben we heel veel verschillende situaties maar is de allergie voor zeuren en klagen maar niks doen om verandering aan te brengen onze overeenkomst.
Ja, dat denk ik ook. En persoonlijk heb ik ook gewoon een grafhekel aan mensen die hun kinderen online inzetten terwijl ze zelf te lam zijn om gewoon een normale baan te zoeken of zoals bv bij Judith gewoon schijt hebben aan de privacy van hun kind(eren). En dat sneue bedelen om op een linkje te klikken omdat je zelf de bank niet af komt en anderen dus voor je inkomen moeten zorgen.
pi_219762432
Gelukkig , we hebben een beugel update van AM , met een close up in beeld …… schaamteloos is het woord dat erbij past naast andere dingen maar ik wil geen ban krijgen .
pi_219762436
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 17:23 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Een beetje zoals veel hier dus. Klagen over fluflu’s maar wel blijven volgen 😂
pi_219762463
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 17:30 schreef Hocuspocus2 het volgende:

[..]
Punt!
Met het verschil dat het voor mij echt wel ontspanning/irritainment is naast een ‘normaal’ leven.
Ik wil blijven.
  Moderator dinsdag 6 januari 2026 @ 17:39:58 #108
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_219762509
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 17:33 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Punt!
Met het verschil dat het voor mij echt wel ontspanning/irritainment is naast een ‘normaal’ leven.
Nouja ik zat vanmiddag ook wel te denken: ik denk dat als wij nu allemaal fluflu's zouden worden dat we net zo goed over elkaar zouden klagen hoor _O- Dat is ook wel een reden dat ik dat zelf dus nooit zou willen: je wéét gewoon dat er niemand is waar iedereen onverdeeld enthousiast over is.

(Waarschijnlijk zouden we ook nog wel kritiek hebben op mensen die compleet identiek aan ons zouden zijn :D )

Disclaimer voordat alle fluflu's hier weer ammunitie in vinden: ik denk dat dit menseigen is, niet zozeer 'we' als de meeposters in dit topic, als wel gewoon de complete mensheid :P
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_219762512
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 17:30 schreef Hocuspocus2 het volgende:

[..]
True :') Het irriteert me mateloos en tegelijk fascineert het me ook mateloos, ik geef het eerlijk toe.
Het is een kijkje in de levens van mensen die vaak ver van mijn leven afstaan en waar je normaliter dus ook weinig van ziet. Ik volg wel alleen anoniem om er niet aan bij te dragen. En ik ben zelf ook verre van perfect hoor, dat zal ik ook nooit pretenderen. Als ik mijn leven online zou delen zou daar ongetwijfeld ook iets van gevonden worden, maar gelukkig voel ik die rare behoefte dan ook niet.
pi_219762541
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 17:30 schreef Nieve het volgende:

[..]
Ja, dat denk ik ook. En persoonlijk heb ik ook gewoon een grafhekel aan mensen die hun kinderen online inzetten terwijl ze zelf te lam zijn om gewoon een normale baan te zoeken of zoals bv bij Judith gewoon schijt hebben aan de privacy van hun kind(eren). En dat sneue bedelen om op een linkje te klikken omdat je zelf de bank niet af komt en anderen dus voor je inkomen moeten zorgen.
Ik vind dit echt schaamteloos.
pi_219762574
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 17:39 schreef Meke het volgende:

[..]
Nouja ik zat vanmiddag ook wel te denken: ik denk dat als wij nu allemaal fluflu's zouden worden dat we net zo goed over elkaar zouden klagen hoor _O- Dat is ook wel een reden dat ik dat zelf dus nooit zou willen: je wéét gewoon dat er niemand is waar iedereen onverdeeld enthousiast over is.

(Waarschijnlijk zouden we ook nog wel kritiek hebben op mensen die compleet identiek aan ons zouden zijn :D )

Disclaimer voordat alle fluflu's hier weer ammunitie in vinden: ik denk dat dit menseigen is, niet zozeer 'we' als de meeposters in dit topic, als wel gewoon de complete mensheid :P
Dit is zeker zo, we zeiden tegelijkertijd ongeveer hetzelfde.
MAAR er zijn ook genoeg (mom)flu's die niet of nauwelijks besproken worden omdat (ze weliswaar fout zijn om hun kinderen te delen) daar verder gewoon weinig aan de hand is. Viervankim bv lijkt mij een prima moeder. Lekker die jongens jongens laten zijn, veel buiten, regelmaat, no nonsens. Degene die hier veel besproken worden hebben mijns inziens meestal wel echt een ongezonde (gezins)dynamiek die wel degelijk zorgelijk is en waar dan ook terecht veel kritiek op komt.
pi_219762854
Als ik zo tegen mijn man zou blèren als AM tegen Maarten doet zou hij even aan mijn voorhoofd voelen of het wel goed gaat. "Als het niet gaat gewoon naar huis komen". Het is alsof ik mijn moeder hoor praten 😅 Het had een heeeeeel hoog ouder-kind gehalte..
pi_219762943
Sanneke noemt het ook weer haat&pesten. Vrijwel zeker dat ze het over hier heeft.
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik haat en pest helemaal niemand?
Kritiek uiten is toch wel echt iets anders. Het is bizar als het echt klopt dat sommigen bedreigingen en zo ontvangen, maar wat wij hier doen is gewoon kritiek uiten op iets dat we van ze zien. Soms gaat dat inderdaad wel wat ver, maar haat en pesten vind ik weer wat anders.
pi_219762991
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 18:13 schreef Jenn1806 het volgende:
Als ik zo tegen mijn man zou blèren als AM tegen Maarten doet zou hij even aan mijn voorhoofd voelen of het wel goed gaat. "Als het niet gaat gewoon naar huis komen". Het is alsof ik mijn moeder hoor praten 😅 Het had een heeeeeel hoog ouder-kind gehalte..
Verschrikkelijk inderdaad!
pi_219762998
DBM heeft overnight oats ontdekt en noemt dat pudding. Ok.
pi_219763019
Ach joh, Sanneke is weer eens slachtoffer van iets. In plaats van iets van haar leven maken heeft ze weer iets gevonden om over te zeuren.

Sanneke, als je dit leest: zoek a.u.b. een goede autisme coach. Het leven hoeft echt niet zo zwaar te zijn als je denkt
pi_219763036
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 18:21 schreef Nieve het volgende:
Sanneke noemt het ook weer haat&pesten. Vrijwel zeker dat ze het over hier heeft.
Kritiek uiten is toch wel echt iets anders. Het is bizar als het echt klopt dat sommigen bedreigingen en zo ontvangen, maar wat wij hier doen is gewoon kritiek uiten op iets dat we van ze zien. Soms gaat dat inderdaad wel wat ver, maar haat en pesten vind ik weer wat anders.
Nou, ik wou het net gaan schrijven! Dat gaat toch niet over hier? Pure haat en bedreigingen..? Bedreigingen heb ik hier sowieso nog nooit gezien. En ik zeg zelf bv letterlijk; "ik vind Sanneke stom" en ik heb haar een luie hommel genoemd. Niet aardig nee maar om dat nou pure haat te noemen. Beetje overdreven weer allemaal.
pi_219763039
quote:
Ik denk dat het lijntje heel dun is.

Ooit is het op Viva ooit wel begonnen als bash-topic. Net zoals zoveel topics daar op de entertainment-pijler. Maar er is een omslag in denken en in handelen gekomen op Viva. Het familytopic en ook het topic van EHV was ooit wel een topic met veel bashgedrag. Dat is langzaam in de jaren veranderd naar een soort verwondertopic. Ik hou wel van die omslag. Dat wat ik ooit deed was wel pesten.

Tegenwoordig blijf ik weg van verbasteringen en probeer ik wel echt ook te zien dat er een mens achter een account zit (net als hier overigens). Maar ik verwonder me nog steeds graag. Niet zozeer meer om met elkaar lekker te klagen, maar ook mijn normen te meten. Hoe sta ik in het leven, hoe denkt een ander erover. Daarom vind ik het ook nooit heel erg als er even offtopic gegaan wordt. Ik vind het juist interessant hoe dingen die je ziet zo anders zijn dan wat je zelf kent of weet. Het verbreedt mijn horizon dus ook wel weer. Andere invalshoeken zetten me soms ook wel aan het denken over hoe ik over iets denk.
pi_219763046
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 15:27 schreef Muurbloem7 het volgende:

[..]
en de insta van die chirurg
Muhahahaha
pi_219763067
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 18:32 schreef Weerikier het volgende:

[..]
Nou, ik wou het net gaan schrijven! Dat gaat toch niet over hier? Pure haat en bedreigingen..? Bedreigingen heb ik hier sowieso nog nooit gezien. En ik zeg zelf bv letterlijk; "ik vind Sanneke stom" en ik heb haar een luie hommel genoemd. Niet aardig nee maar om dat nou pure haat te noemen. Beetje overdreven weer allemaal.
Een luie hommel vind ik dan ook weer niet heel aardig 😂
pi_219763087
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 18:35 schreef Aardbeienyoghurt het volgende:

[..]
Eens. Ik probeer qua kritiek wel echt altijd bij hetgeen ze laten zien te blijven. Hoe ze eruit zien en dergelijke zal ik nooit iets over zeggen, dat riekt wel naar pesten.
pi_219763097
Ik vind het ook leuk om al jullie meningen te lezen hier, sommige reageren totaal anders dan ik zou doen , en soms moet ik ook lachen , en dank zij jullie berichten heb ik bijna iedereen al een keer opgezocht op instagram , omdat ik dan ook nieuwsgierig word 😂
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
  Moderator dinsdag 6 januari 2026 @ 18:43:11 #123
184769 crew  Deisyy
pi_219763118
Voor dit topic (of die van de mommy's of family) had ik nog nooit op de insta van een influencer gekeken, maar vanmiddag heb ik gereageerd op een influencer. Dit topic doet rare dingen met je _O-
pi_219763133
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 18:35 schreef Aardbeienyoghurt het volgende:

[..]
[/quote]

Nee, was het ook niet! Mea culpa! Was in die context dat ze op die erfenis zat te wachten en al had ingecalculeerd dat ze dan een grote gezinsauto kon kopen.
Maar pure haat... dat vind ik een beetje overdreven.
pi_219763139
quote:
Net als DBM, die noemt ook alle kritiek pesten. En wij zijn allemaal Gerda's.
pi_219763149
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 18:46 schreef Jetteleah2401 het volgende:

[..]
Haha, ik sta heul ver af van het prototype Gerda :D
pi_219763190
quote:
De dingen die ik hier schrijf zou ik ook tegen vriendinnen zeggen als zij zich zo zouden gedragen als bijv. Sanneke. Of je doet er iets aan of je stopt met zeggen hoe zwaar het allemaal is dat de hele wereld tegen je lijkt te zijn.
Ik wil blijven.
  Moderator dinsdag 6 januari 2026 @ 18:52:43 #128
184769 crew  Deisyy
pi_219763208
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 18:46 schreef Jetteleah2401 het volgende:

[..]
Of Boomers _O-
pi_219763216
Fluflu's vatten kritiek altijd op als haat en hoewel kritiek ook gewoon niet (altijd) leuk is om te horen, is het soms ook goed om een stukje zelfreflectie toe te passen en daar ontbreekt het nog wel eens aan.

Ik kan ook best lekker een potje gaan zitten zanikken of mezelf heel zielig vinden maar daarna ben ik kwijt. Een DBM, een Sanneke, een Debbie blijven allemaal hangen in een slachtofferrol. Niks ligt aan hen, het ligt allemaal aan 'ons'.

'Ik ben klein en jij bent groot en dat is niet eerlijk' 🥚. En als ze het daar niet mee redden dan gooien we het onder de noemer 'jaloezie'.
pi_219763256
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 18:50 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
De dingen die ik hier schrijf zou ik ook tegen vriendinnen zeggen als zij zich zo zouden gedragen als bijv. Sanneke. Of je doet er iets aan of je stopt met zeggen hoe zwaar het allemaal is dat de hele wereld tegen je lijkt te zijn.
Waarom ze door hier niet op andere gedachten wordt gebracht , vraag ik mijj af , ze kan zelf niet bedenken dat als je een kind hebt je er dingen mee gaat ondernemen , omdat dat goed voor zijn ontwikkeling is , en omdat jij de volwassene bent in zijn leven en hij van jou afhankelijk is .
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
pi_219763285
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 18:53 schreef Dievanhiernaast het volgende:
Fluflu's vatten kritiek altijd op als haat en hoewel kritiek ook gewoon niet (altijd) leuk is om te horen, is het soms ook goed om een stukje zelfreflectie toe te passen en daar ontbreekt het nog wel eens aan.

Ik kan ook best lekker een potje gaan zitten zanikken of mezelf heel zielig vinden maar daarna ben ik kwijt. Een DBM, een Sanneke, een Debbie blijven allemaal hangen in een slachtofferrol. Niks ligt aan hen, het ligt allemaal aan 'ons'.
'Ik ben klein en jij bent groot en dat is niet eerlijk' 🥚. En als ze het daar niet mee redden dan gooien we het onder de noemer 'jaloezie'.
Iedere influencer raakt de werkelijkheid kwijt omdat ze iedereen die kritiek geven verwijderen , daardoor houden ze alleen de mensen over die overal wat mooi en goed op zeggen , en dan denk ik dat je na tijden ook echt gaat denken dat je geweldig bent. En dan lees je hier al die kritieken , nou dat zijn ze absoluut niet meer gewend
pi_219763360
Oh ja, nog over die actie van DBM die bij het hoofd van de school gaat klagen en dat dan de andere ouder wordt aangesproken. Dat vind ik dus wel echt heel kinderachtig. Soort snitch-gedrag. En ook alsof die ouder de volgende keer anders gaat handelen. Choose your battles. Deze zou ik laten gaan en vooral denken: mijn normen zijn anders.
  dinsdag 6 januari 2026 @ 19:11:19 #133
3778 popje
pi_219763384
Vanavond eindelijk stories van oudejaarsavond van MB/W/W *pakt een bak met popcorn*
pi_219763407
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 18:57 schreef ikmoetdrieten het volgende:

[..]
Waarom ze door hier niet op andere gedachten wordt gebracht , vraag ik mijj af , ze kan zelf niet bedenken dat als je een kind hebt je er dingen mee gaat ondernemen , omdat dat goed voor zijn ontwikkeling is , en omdat jij de volwassene bent in zijn leven en hij van jou afhankelijk is .
In het geval van Sanneke denk ik dat ze het wel prima vindt. Beetje hangen in huis, verplaatsen tussen bed en bank, alleen de deur uit als Dion thuis is want dan kan ze in de auto verder met zitten. Ik denk ook dat zij vindt dat haar zoon voldoende uitgedaagd en gestimuleerd wordt. Ik zie vooral een heel tam kindje, een kindje dat in stilte om aandacht vraagt maar het niet krijgt.
Ik wil blijven.
pi_219763418
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 19:11 schreef popje het volgende:
Vanavond eindelijk stories van oudejaarsavond van MB/W/W *pakt een bak met popcorn*
Waar zie je dat?
Denk het niet, hoor.
pi_219763425
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 19:00 schreef ikmoetdrieten het volgende:

[..]
Iedere influencer raakt de werkelijkheid kwijt omdat ze iedereen die kritiek geven verwijderen , daardoor houden ze alleen de mensen over die overal wat mooi en goed op zeggen , en dan denk ik dat je na tijden ook echt gaat denken dat je geweldig bent. En dan lees je hier al die kritieken , nou dat zijn ze absoluut niet meer gewend
En toch denk ik dan: ze zien bij vrienden en familie toch ook dat het anders kan? Dat je gewoon je vaste lasten kunt betalen zonder dat je kinderen daarvoor hoeven te werken? Maar die vrienden en familie zullen misschien geen kritische vragen stellen.
Ik wil blijven.
pi_219763483
Ik dacht oprecht dat DBM haar dochter jarig was. Ergens heel goed dat ze hem geeft wat hij leuk vindt, maar dit is toch wel echt extreem veel meisjes speelgoed? 😅 en 8 jaar. Ik dacht echt dat hij 6 werd.
pi_219763498
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 19:08 schreef Flipperkast_007 het volgende:
Oh ja, nog over die actie van DBM die bij het hoofd van de school gaat klagen en dat dan de andere ouder wordt aangesproken. Dat vind ik dus wel echt heel kinderachtig. Soort snitch-gedrag. En ook alsof die ouder de volgende keer anders gaat handelen. Choose your battles. Deze zou ik laten gaan en vooral denken: mijn normen zijn anders.
Leuke bril heeft ze op 🤣
  Moderator / Colorchick dinsdag 6 januari 2026 @ 19:27:10 #139
382129 crew  Donna
pi_219763515
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 19:16 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
En toch denk ik dan: ze zien bij vrienden en familie toch ook dat het anders kan? Dat je gewoon je vaste lasten kunt betalen zonder dat je kinderen daarvoor hoeven te werken? Maar die vrienden en familie zullen misschien geen kritische vragen stellen.
Zo zien ze dat niet, dat de kinderen ervoor werken. Das het hele probleem.
  Moderator / Colorchick dinsdag 6 januari 2026 @ 19:28:41 #140
382129 crew  Donna
pi_219763529
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 18:53 schreef Dievanhiernaast het volgende:

En zij, die fluflu's, wilden groot en bekend worden he? Daar hoort nou eenmaal geroddel bij.
Of hebben ze allemaal nog nooit een Story opengeslagen?
pi_219763583
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 19:08 schreef Flipperkast_007 het volgende:
Ik vraag me af of het echt ijsballen waren zoals ze zegt want daarna zegt ze sneeuw of ijsballen.
Neem aan dat je auto schade heeft als ze echt ijsballen gooien.
Bij sneeuwballen zou ik niet eens wat zeggen trouwens.

Als ouder een andere ouder staan uitschelden is ook niet normaal trouwens.
De dingen die mensen op instagram meemaken maak ik nou nooit mee. Zoals dat schelden of springende honden of hondensnuiten in het gezicht van de kinderen ( dbm op threads) bv ook nooit. En kom toch echt veel buiten met de kinderen.

Zelfde dat mensen met een baby zeggen dat hun baby aangeraakt wordt in de kinderwagen. Heb twee mei kinderen en dus veel mensen op straat maar geen van die mensen die even wilde kijken raakte mijn kind aan.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_219763760
Lol ik moest even kijken bij Dbm. Maar als beelddenker zag ik het voor me.

Ze heeft het over sneeuwballen of ijsballen. Ze vraagt zich af wat je je kind bij brengt met dat gedrag.
Ik hoop dat haar kinderen er niet bij waren, want dan zou ik me ook afvragen wat zij haar kinderen bij brengt met dát gedrag.
pi_219763785
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 19:23 schreef Moedervan4kids het volgende:
Ik dacht oprecht dat DBM haar dochter jarig was. Ergens heel goed dat ze hem geeft wat hij leuk vindt, maar dit is toch wel echt extreem veel meisjes speelgoed? 😅 en 8 jaar. Ik dacht echt dat hij 6 werd.
Ik dacht ook wat veel poppen
pi_219763819
AM bestelt haar boodschappen onder de naam Demammavan?
Wat ontzettend bijzonder.
pi_219763820
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 19:16 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Ik weet niet hoe het met al de andere influencers is, maar AM heeft toch ook geen contact meer met familie omdat ze commentaar hadden
pi_219763839
quote:
88s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 19:53 schreef Harper het volgende:
Samenwerking met de appie
pi_219763868
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 18:43 schreef Deisyy het volgende:
Voor dit topic (of die van de mommy's of family) had ik nog nooit op de insta van een influencer gekeken, maar vanmiddag heb ik gereageerd op een influencer. Dit topic doet rare dingen met je _O-
😂
  dinsdag 6 januari 2026 @ 20:00:14 #148
3778 popje
pi_219763894
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 19:15 schreef lila01 het volgende:

[..]
Waar zie je dat?
Denk het niet, hoor.
Nou chronologisch is oudejaarsdag aan de beurt toch, vandaag? Ik zie het nog nergens maar reken er ergens vanavond wel op.
pi_219763895
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 19:13 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
In het geval van Sanneke denk ik dat ze het wel prima vindt. Beetje hangen in huis, verplaatsen tussen bed en bank, alleen de deur uit als Dion thuis is want dan kan ze in de auto verder met zitten. Ik denk ook dat zij vindt dat haar zoon voldoende uitgedaagd en gestimuleerd wordt. Ik zie vooral een heel tam kindje, een kindje dat in stilte om aandacht vraagt maar het niet krijgt.
Heel triest dit
pi_219763908
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 20:00 schreef popje het volgende:

[..]
Nou chronologisch is oudejaarsdag aan de beurt toch, vandaag? Ik zie het nog nergens maar reken er ergens vanavond wel op.
Nou ik verwacht dat het gewoon wordt overgeslagen
pi_219763931
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 19:53 schreef ikmoetdrieten het volgende:

[..]
Ik weet niet hoe het met al de andere influencers is, maar AM heeft toch ook geen contact meer met familie omdat ze commentaar hadden
Geen idee, ik kijk niet bij AM.
Ik wil blijven.
pi_219763957
Ik heb vier dochters waaronder 1 van 8 en die speelt niet eens meer met dat speelgoed wat DBM aan haar zoontje geeft. Daar gaat die jongen toch mee gepest worden? Of komen daar geen vriendjes thuis?
pi_219764013
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 20:04 schreef Parasolletje89 het volgende:
Ik heb vier dochters waaronder 1 van 8 en die speelt niet eens meer met dat speelgoed wat DBM aan haar zoontje geeft. Daar gaat die jongen toch mee gepest worden? Of komen daar geen vriendjes thuis?
Ik volg DBM niet en heb geen idee wat voor speelgoed hij heeft gekregen. Maar ik neem aan dat zijn ouders speelgoed geven waarvan ze weten dat hij het leuk vindt.

Misschien lees ik jouw post verkeerd maar het komt op mij over alsof je vindt dat ze hem ander speelgoed hadden moeten geven omdat hij mogelijk gepest wordt met dit speelgoed.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_219764121
quote:
88s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 19:53 schreef Harper het volgende:
Op naam van de zaak 🤣 heeft voordelen (doe ik ook)
pi_219764279
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 19:25 schreef Rimboequeen het volgende:

[..]
Leuke bril heeft ze op 🤣
En dr haar zie ik ook weer/ steeds in een staart.
pi_219764306
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 18:52 schreef Deisyy het volgende:

[..]
Of Boomers _O-
Maar maar maar… ik ben een millennial 😂 zien ze dat niet aan m’n smiley gebruik?
  Moderator dinsdag 6 januari 2026 @ 20:39:58 #157
184769 crew  Deisyy
pi_219764365
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 20:34 schreef Hocuspocus2 het volgende:

[..]
Maar maar maar… ik ben een millennial 😂 zien ze dat niet aan m’n smiley gebruik?
Ik gebruikte helemaal geen smiley, misschien deed dat het hem _O-

Maar wel meteen geblokkeerd.
pi_219764389
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 20:08 schreef Cyan het volgende:

[..]
Ik volg DBM niet en heb geen idee wat voor speelgoed hij heeft gekregen. Maar ik neem aan dat zijn ouders speelgoed geven waarvan ze weten dat hij het leuk vindt.

Misschien lees ik jouw post verkeerd maar het komt op mij over alsof je vindt dat ze hem ander speelgoed hadden moeten geven omdat hij mogelijk gepest wordt met dit speelgoed.
Ik vind het eigenlijk ook , hij krijgt zon 5 poppen , en alleen meisjesspeelgoed, het is toch ook niet leuk als je daar mee gepest wordt? En ik snap dat je zegt daar moet hij bovenstaan , maar ik had het wel gedoseerd
pi_219764431
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 20:43 schreef ikmoetdrieten het volgende:

[..]
Ik vind het eigenlijk ook , hij krijgt zon 5 poppen , en alleen meisjesspeelgoed, het is toch ook niet leuk als je daar mee gepest wordt? En ik snap dat je zegt daar moet hij bovenstaan , maar ik had het wel gedoseerd
Of je slingert het niet het WWW op...Je hoeft niet alles te delen
pi_219764569
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 20:08 schreef Cyan het volgende:

[..]

Misschien kun je dan beter even kijken voordat je comment.
pi_219764650
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 21:02 schreef Parasolletje89 het volgende:

[..]
Ik blijf het bijzonder vinden. Overladen worden met dit soort speelgoed, maar op de Switch spelletjes van 16+ laten spelen. Mijn cadeaus zouden het niet zijn, vooral omdat hij al zoveel van deze troep heeft. Op een gegeven moment heb je genoeg LOL poppen en Gabby Dollhouse frutjes.
pi_219764660
Ik zat eens op de blog te lezen van teunie. Wat bijzonder dat die jongen van rond de 18? Jaar nog een middag en avond met zn ouders op stap gaat. Winkelen, wokken en bowlen.
pi_219764682
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 21:02 schreef Parasolletje89 het volgende:

[..]
Ik heb gekeken en vraag me nog steeds hetzelfde af. Ik snap het probleem niet. Hij krijgt speelgoed waar hij blijkbaar graag mee speelt.
pi_219764727
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 20:01 schreef Miste_28 het volgende:

[..]
Nou ik verwacht dat het gewoon wordt overgeslagen
Had ook gehoopt op NYE party dump vanavond maar ben inmiddels zo goed als zeker dat het helemaal niet heeft plaatsgevonden en ze gewoon doorgaat met gewone posts en ze er niks meer over zegt, het is nogal een afgang als je het zo groots aankondigt en het dan niet doorgaat of het is doorgegaan maar was alleen wolfje aanwezig?!
Wat een open eindjes weer op de boerderij
pi_219764735
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 21:25 schreef Babbelaertje het volgende:

[..]
Had ook gehoopt op NYE party dump vanavond maar ben inmiddels zo goed als zeker dat het helemaal niet heeft plaatsgevonden en ze gewoon doorgaat met gewone posts en ze er niks meer over zegt, het is nogal een afgang als je het zo groots aankondigt en het dan niet doorgaat of het is doorgegaan maar was alleen wolfje aanwezig?!
Wat een open eindjes weer op de boerderij
Zeg dan gewoon wat er gebeurt is… maaar speculaties zorgen voor meer volgers natuurlijk
pi_219764769
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 21:26 schreef Hondenbaasje123 het volgende:

[..]
Zeg dan gewoon wat er gebeurt is… maaar speculaties zorgen voor meer volgers natuurlijk
Jacqueline post ook niet meer consequent iedere dag. Maar op de foto's die ze post komen wel steeds meer positieve reacties.

Op Michelle haar posts kijken minder reacties te komen.
pi_219764775
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 20:39 schreef Deisyy het volgende:

[..]
Ik gebruikte helemaal geen smiley, misschien deed dat het hem _O-

Maar wel meteen geblokkeerd.
Fluflu Naam!
Reactie die je had gegeven!
😁
pi_219764865
Miniliefde vindt t spannend op de weg, maar besluit het toch te filmen. Houd gewoon je handen aan het stuur.
  dinsdag 6 januari 2026 @ 22:37:16 #169
3778 popje
pi_219765288
Nou mijn popcorn was voor lul vanavond, MB heeft niks gepost.
pi_219765390
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 22:37 schreef popje het volgende:
Ze leest vast mee dus dit doet ze expres 🤣🤣
pi_219765487
In Uden is het maximaal stil.
👀
pi_219765512
Ik vind alweer van alles van Annemarie. Maar ik denk 'laat maar'. Ze verandert toch niet.
pi_219765539
Och Dbm wat maakt zij het zichzelf moeilijk. Nu al paniek of de verjaardag zondag door kan gaan ivm de sneeuw.
Nou een 8 jarige kun je m.i toch heel goed mee overleggen?
Houd het een week later en maak er zondag samen een leuke dag van.
En zondag baalt ze dat de kids weer naar school moeten om vervolgens met de ergst te verwachten sneeuwval hopen dat de scholen morgen gewoon open zijn.
I
pi_219765593
Ja even terugkomend op Sanneke hoor, heel de dag niet meegelezen.

Heel heel veel eens met de reacties hier. En ik kan misschien wel vrij hard zijn, maar als ik inderdaad een vriendin zoals Sanneke zal hebben, zou ik het diegene ook zo vertellen zoals ik het hier zeg. Ik ben helaas altijd ontzettend direct. En sommige mensen waarderen dat en andere niet. Soms moet het je tot nadenken brengen als zoveel mensen bepaalde dingen over je zeggen. Dan zit er meestal een kern van waarheid in.
En ja, wij maken ook fouten en geloof me. Ik zou GEEN influencer willen of kunnen zijn. Ik zou letterlijk geen content hebben. :')
Maar goed, ik ben geen influencer en ik zal er ook nooit een worden.

Je hebt als moeder gewoon een verantwoordelijkheid voor een kind.
Doe je best en zorg ervoor dat je kind alles krijgt wat hij of zij verdient.

Ik vind dat haar zoon een gezonde moeder verdient die alles doet wat in haar macht ligt. Ze hoeft nooit te werken, onderneem dan wat met dat ventje. Al is het maar lekker wandelen op het park. Hoe leuk is het, de 1e keer sneeuw voor zo'n kleintje? Hoe fijn is het als je daar met hem kan lopen? Of al zit je maar in je tuintje met hem. Kom op. Maak er wat van.

Ik snap gewoon niet dat je indirect je kind dat afneemt. Zoals hier ook al gezegd wordt is het ongezond voor zo'n ventje om de hele dag binnen gehouden te worden en niemand als zijn moeder te zien. Dieptriest.

En weet je Sanneke, als je er zo mee zit, zit er toch echt een kern van waarheid in. Doe er iets mee voordat het te laat is. De eerste 7 jaar van een kind zijn of haar leven zijn zo ontzettend belangrijk voor zijn of haar latere leven. Dat mag je als moeder zijn niet in de weg zitten. En ik zie dit bij zoveel influencers.

En kom op, kritiek uiten op iemand is echt niet hetzelfde als pesten of bedreigen.

Dat laatste vind ik überhaupt bizar als je dat bij iemand doet. En ik vind veel, maar ik vind niet dat influencers bedreigingen verdienen. Of je moet je kind daadwerkelijk zwaar mishandelen en dat op beeld zetten. 😅
Maar dat doet ze niet. En ik vraag mezelf af of dit daadwerkelijk gebeurd of dit vooral in haar belevingswereld gebeurd en zij dit ervan maakt door haar autisme.

Maar Sanneke als je dit toch leest: Maak er gewoon eens wat van ipv altijd het negatieve in te zien van alles. En asjeblieft, al wil jij zelf niet bewegen of dingen ondernemen: doe het voor je zoon. Dat ben je hem verplicht.
Probeer ervoor te zorgen dat wat in jouw macht ligt, gedaan wordt. Ook je eigen gezondheid in zoverre jij dat zelf kan.
Je hebt maar 1 lichaam. Jouw zoon verdient het om een moeder te hebben die haar best doet. En doe wat met je mentale problemen, zoek daadwerkelijk hulp. Want heel de dag op de bank willen zitten is echt niet goed. En zo negatief in het leven staan ook niet.
Professionele hulp kan je helpen.

Als jij je best gaat doen voor die kleine jongen kan je van mij apart de meest smerige influencer keuken hebben maar dan kan mij dan écht minder boeien. En ik denk meerdere mensen hier.
Doe het voor je zoon. Geef hem de beste start en de beste versie van jezelf. En ik kan je garanderen dat jij de vruchten ervan plukt en je zoon ook.

Kom op! Ga ervoor. Ga voor een Sanneke 2.0 die leuk is om te volgen met leuke content en waarbij iedereen het je gunt. En stop dan ook met hem in beeld te brengen. Want hij vraagt hier niet om. Kinderen zijn geen content.
pi_219765602
Mw de ontknoping!!!!!
pi_219765624
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 23:34 schreef slowie het volgende:
Mw de ontknoping!!!!!
We worden op onze wenken bediend 😂😂😂
pi_219765648
Ik vraag me af of jvp ook was uitgenodigd voor de NYE fuif en of koen en zij dan wel waren gekomen. Ik snap best dat koen daar allemaal geen zin in heeft, maar denk dat de walk-bollen kinderen het wel geweldig hadden gevonden om samen oud & nieuw te vieren
pi_219765654
Tim zijn kinderen ook al meer dan een week niet gezien, tenzij hij tussendoor even is geweest.
pi_219765656
Oké, ik zat er dus helemaal naast.
NYE- feest bij MW is wel doorgegaan!
pi_219765663
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 23:38 schreef Maremare het volgende:

[..]
Nou heerlijk toch.
Kan iedereen gerust gaan slapen.
pi_219765666
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 22:37 schreef popje het volgende:
Ja hoor, het is er!
pi_219765699
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 23:38 schreef Maremare het volgende:

[..]
Nou heerlijk toch.
Kan iedereen gerust gaan slapen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 23:48 schreef slowie het volgende:
Tim zijn kinderen ook al meer dan een week niet gezien, tenzij hij tussendoor even is geweest.
Misschien is zijn ex op vakantie met de kinderen?
pi_219765731
Zag er best gezellig uit de de farm. Maar volgens mij viel de opkomst nogal tegen, iig niet een mega feest met heul veul mensen. Hoeft ook niet maar zo bracht ze het wel.
pi_219765733
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 23:49 schreef lila01 het volgende:
Oké, ik zat er dus helemaal naast.
NYE- feest bij MW is wel doorgegaan!
Niet het grote feest dat ze aangekondigd had. Ook 0 familie erbij. Alleen ma Walk vooraf voor de hand en spandiensten (en kinderen brengen).
pi_219765748
Nou poeh poeh. Feest bij MW bestond uit de 3 beste vriendinnen (die laten haar nooit zitten, eerlijk is eerlijk) met hun partner en een aantal (voor mij) onbekende nieuwe besties? Was vast gezellig hoor, maar echt niet zo giga knal feest als ze het voor deed komen in de podcasts. En broer/schoonzus/familie vierden toch echt ergens anders feest. Ik denk dat het haar tegen is gevallen.
pi_219765753
En ik vraag mij af wanneer Tim zijn eigen kids ziet??? Meteen hup vanuit Dubai boodschappen doen en alles klaar maken voor ‘het grote feest’
Die Tim lijkt mij niet zo’n familieman en betrokken vader als Koen
pi_219765786
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 00:08 schreef Annika2016 het volgende:
En ik vraag mij af wanneer Tim zijn eigen kids ziet??? Meteen hup vanuit Dubai boodschappen doen en alles klaar maken voor ‘het grote feest’
Die Tim lijkt mij niet zo’n familieman en betrokken vader als Koen
Inderdaad. Ik denk dat hij alles best vindt, hij blijft vast gewoon op de boerderie. Maar ergens weet hij - en Mies ook - dat hij nooit Koen zal zijn.

(En waar is pa Walk? Zal the Godfather het allemaal wat minder vinden?)

[ Bericht 0% gewijzigd door Zomerzonnetjw op 07-01-2026 00:14:48 (Fout) ]
pi_219765805
Ik hoop vooral dat Tim ook de tijd neemt om zijn kinderen te zien want zijn kinderen hebben ook recht op een vader. Meer recht dan Michelle heeft op Tim.

Dus misschien waren zijn kinderen er wel bij maar niet gefilmd. Misschien heeft Michelle geleerd van andermans kinderen zoals die van Jacqueline behandelen zoals de hare op beeld. Ik hoop het, want ik gun het die kinderen ook lekker buiten beeld te blijven. Als ze dat nou ook doet met die van haarzelf is het top.
pi_219765863
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 00:06 schreef Annika2016 het volgende:
Nou poeh poeh. Feest bij MW bestond uit de 3 beste vriendinnen (die laten haar nooit zitten, eerlijk is eerlijk) met hun partner en een aantal (voor mij) onbekende nieuwe besties? Was vast gezellig hoor, maar echt niet zo giga knal feest als ze het voor deed komen in de podcasts. En broer/schoonzus/familie vierden toch echt ergens anders feest. Ik denk dat het haar tegen is gevallen.
Ik tel minimaal 12 volwassenen op één van de beelden, misschien dus nog meer niet op beeld en dan ook nog kinderen. Vind ik vrij veel 😅 ze zei alleen dat iedereen welkom was in de podcast, niet dat ze een giga knal feest organiseerde.
pi_219765884
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 00:35 schreef slowie het volgende:

[..]
Ik tel minimaal 12 volwassenen op één van de beelden, misschien dus nog meer niet op beeld en dan ook nog kinderen. Vind ik vrij veel 😅 ze zei alleen dat iedereen welkom was in de podcast, niet dat ze een giga knal feest organiseerde.
Oké wij hebben een grote familie en best wat vrienden, dus voor ons is dit niet zo druk 😅
Maar aangezien iedereen welkom was had ik wel veel meer mensen verwacht, Michelle heeft namelijk behoorlijk mensen/besties om zich heen verzameld afgelopen jaren.
Het werd in de podcastS wel voorgedaan alsof haar plek de ‘place to be’ zou zijn met oud en nieuw.
Naja als ze het zelf maar naar haar zin heeft gehad.
pi_219765896
Ik vraag mezelf vooral af of Jacqueline en Koen nog bij Jolie Noe werken.
pi_219766021
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 23:47 schreef slowie het volgende:
Ik vraag me af of jvp ook was uitgenodigd voor de NYE fuif en of koen en zij dan wel waren gekomen. Ik snap best dat koen daar allemaal geen zin in heeft, maar denk dat de walk-bollen kinderen het wel geweldig hadden gevonden om samen oud & nieuw te vieren
Ik blijf dit soort opmerkingen zo raar vinden.
Hoeveel expartners vieren er samen de feestdagen? Waarom zou dat leuk zijn voor de kinderen? Die voelen echt de spanning wel!
pi_219766080
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 21:12 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
Ik zat eens op de blog te lezen van teunie. Wat bijzonder dat die jongen van rond de 18? Jaar nog een middag en avond met zn ouders op stap gaat. Winkelen, wokken en bowlen.
Ze leven nog ouderwets , geen televisie , geen verlokkingen alleen maar de Here
pi_219766117
Ik hoop zo dat Sanneke en Dion met M naar buiten zijn gegaan, foto’s hebben gemaakt. Je weet nooit wanneer het weer sneeuwt.
Want anders volgt er later weer een klaagzang dat ze geen foto’s van hem heeft in de sneeuw.
pi_219766121
Het feestje zag er best gezellig uit vind ik, ik zou t druk genoeg vinden haha.
Vond t wel opvallend dat er geen familie was gezien hoe hecht zij altijd zijn. Maar die zullen ook hun eigen plannen gehad hebben.
pi_219766122
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 05:25 schreef Huisopdehoek het volgende:
Ik hoop zo dat Sanneke en Dion met M naar buiten zijn gegaan, foto’s hebben gemaakt. Je weet nooit wanneer het weer sneeuwt.
Want anders volgt er later weer een klaagzang dat ze geen foto’s van hem heeft in de sneeuw.
En een klaagzang over dat niemand haar verteld heefy dat sneeuw ook weer smelt.
pi_219766225
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 03:32 schreef Lodelie het volgende:

[..]
Ik blijf dit soort opmerkingen zo raar vinden.
Hoeveel expartners vieren er samen de feestdagen? Waarom zou dat leuk zijn voor de kinderen? Die voelen echt de spanning wel!
Eens. Ze doet misschien wel alsof alles gemoedelijk gaat tussen hen maar dan zou ze niet van die sneren (laten) uitdelen.
pi_219766308
Denk niet dat Tim zijn kinderen erbij waren zijn ook nog maar 1 en 4 ofzo toch?
pi_219766323
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 06:41 schreef Cyan het volgende:

[..]
Eens. Ze doet misschien wel alsof alles gemoedelijk gaat tussen hen maar dan zou ze niet van die sneren (laten) uitdelen.
Maar ze deed in de podcast wel alsof ze Koen ook ging uitnodigen. Maar die had andere plannen 😜
pi_219766332
Vind nog wel het meest treurige aan deze filmpjes die gematchte outfits 😂 allebei zo’n LV sjaal en die Dior sneakers.

Blijkt ook maar weer dat je smaak niet kan kopen.
pi_219766334
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2026 00:54 schreef Beertjeteddy het volgende:
Ik vraag mezelf vooral af of Jacqueline en Koen nog bij Jolie Noe werken.
Ik vraag me af of hier überhaupt nog iemand werkt? Heb ze alledrie al weken niet op kantoor gezien. En wanneer heeft die jaarlijkse kerstborrel plaatsgevonden met de maximale kerstpakketten altijd?
Lijkt alsof het personeel ook gelopen is 🧐
pi_219766400
Zou er op de farm iemand wel nuchter zijn gebleven, voor de kinderen, in case?
Als ik MB was, had ik het lekker met de kinderen en evt familie gevierd na ze 5 dagen niet gezien te hebben, ipv maximaal gehaast vanuit schiphol de boodschappen doen en dan alles klaarmaken etc
pi_219766420
Nou toch de foto’s van het knalfuif nog gekomen!
Vroeg mij inderdaad hetzelfde af met wolfje en z’n kinderen maar zijn dagen lijken om MW en zwoel in de camera kijken te bestaan.

Inderdaad geen familie te zien op de foto’s, ik vermoed dat the godfather nog geen goedkeuring heeft gegeven voor wolfje.

Maar fijn dat ze een mooi,gezellig feest heeft gehad zoals ze het altijd al wilde met maximaal wijn/champagne en de liefdes.
  Moderator woensdag 7 januari 2026 @ 07:44:13 #204
184769 crew  Deisyy
pi_219766423
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 07:15 schreef Limburgsemeid het volgende:

[..]
Ik vraag me af of hier überhaupt nog iemand werkt? Heb ze alledrie al weken niet op kantoor gezien. En wanneer heeft die jaarlijkse kerstborrel plaatsgevonden met de maximale kerstpakketten altijd?
Lijkt alsof het personeel ook gelopen is 🧐
Dat er geen beelden zijn van die drie op kantoor, wil niet zeggen dat ze er niet geweest zijn ;)
pi_219766433
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 07:44 schreef Babbelaertje het volgende:
Nou toch de foto’s van het knalfuif nog gekomen!
Vroeg mij inderdaad hetzelfde af met wolfje en z’n kinderen maar zijn dagen lijken om MW en zwoel in de camera kijken te bestaan.

Inderdaad geen familie te zien op de foto’s, ik vermoed dat the godfather nog geen goedkeuring heeft gegeven voor wolfje.

Maar fijn dat ze een mooi,gezellig feest heeft gehad zoals ze het altijd al wilde met maximaal wijn/champagne en de liefdes.
Misschien vind The Godfather het wel niet zo leuk dat er over MB en de situatie gepraat word? Dorp, roddels, schaamte ofzo?
pi_219766441
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2026 07:44 schreef Deisyy het volgende:

[..]
Dat er geen beelden zijn van die drie op kantoor, wil niet zeggen dat ze er niet geweest zijn ;)
Zou het kantoor ook niet gewoon gesloten kunnen zijn Kerst en oud en nieuw??
  Moderator woensdag 7 januari 2026 @ 08:03:14 #207
184769 crew  Deisyy
pi_219766512
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2026 07:48 schreef Henrike het volgende:

[..]
Zou het kantoor ook niet gewoon gesloten kunnen zijn Kerst en oud en nieuw??

Dat is ook een mogelijkheid.
pi_219766543
Wat komt Wolfie verlegen over zeg….
Die moet nog even wennen aan de maximale exploitatie van de relatie, bff’s en de kinderen.

Hij mocht eerst natuurlijk veilig filmen, nu moet ie zelf ook in beeld.
pi_219766610
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2026 08:08 schreef Fleurtjebellefleur het volgende:
Wat komt Wolfie verlegen over zeg….
Die moet nog even wennen aan de maximale exploitatie van de relatie, bff’s en de kinderen.

Hij mocht eerst natuurlijk veilig filmen, nu moet ie zelf ook in beeld.
Ik vind hem er ook nog steeds uitzien alsof iemand zijn/haar broertje heeft meegenomen naar zn eerste grotemensen feest.
pi_219766635
Wolfje drinkt niet he, maar zal het nu wel op een maximaal zuipen hebben moeten zetten
pi_219766680
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 08:23 schreef Babbelaertje het volgende:

[..]
Ik vind hem er ook nog steeds uitzien alsof iemand zijn/haar broertje heeft meegenomen naar zn eerste grotemensen feest.
HAHAHAHA en de reactie van de maand is voor jou. Gefeliciteerd 🏆
pi_219766693
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 21:12 schreef Paardenbloemmeisje het volgende:
Op zich vind ik dat niet vreemd. Ik geloof dat zij altijd 1x per jaar met 1 kind een uitje hadden.
Daarnaast was het 'entertainment' vooral naar de kerk, bibliotheek en kringloopwinkel.
pi_219766714
Hvk weer even een sneertje naar school
pi_219766719
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 00:35 schreef slowie het volgende:

[..]
Dit wilde ik ook schrijven. Ze zei dat iedereen die dat wilde kon komen.
Dit was precies zoals ze het wilde. Ze had het ook niet over haar familie.
pi_219766738
Zaten we er toch mooi maximaal naast. Zo zie je maar weer wat er valt te projecteren allemaal. Misschien een mooi lesje voor onszelf. Fijn voor haar, het ziet eruit als een fijne avond.
pi_219766742
Dbm haalt de kinderen eerder op vandaag, en weet nu al dat ze ze Vrijdag thuis gaat houden en misschien morgen ook wel 🫣
pi_219766756
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 08:47 schreef Muisjeruisje het volgende:
Ja idd, alsof zij zich druk moet maken over hoe de leerkrachten op school komen.
Ze baalt gewoon dat ze ze moet brengen.
En als ik zie dat er best een pak sneeuw ligt bij haar kan ik me voorstellen dat het een hele onderneming is.
Ze zal met de slee moeten ivm de 2 jongens maar goed , lekker dik inpakken en er het beste van maken.

[ Bericht 16% gewijzigd door Henrike op 07-01-2026 09:10:03 ]
pi_219766779
Ik vind dat AM nogal laconiek reageert op het feit dat de boodschappen niet komen. Maar misschien probeert ze het opnieuw voor morgen of vrijdag.
pi_219766813
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 08:52 schreef Muisjeruisje het volgende:
Dbm haalt de kinderen eerder op vandaag, en weet nu al dat ze ze Vrijdag thuis gaat houden en misschien morgen ook wel 🫣
Ja echt hè, ik begrijp niet dat je nu al kunt zeggen : ik haal ze vanmiddag eerder op.
De oudste is gewoon leerplichtig, kind is niet ziek.
Zij vreest altijd al grote vrees vooraf.
Die school is toch geen 3 uur reizen?
Als het dan begint te sneeuwen is het toch niet zo dat de wegen in een half uur onbegaanbaar zijn? Ze spreken over 5 tot 10 cm. In Oostenrijk valt er soms in paar uur tijd ik weet niet hoeveel.
En dan morgen en vrijdag ook thuis? Dus 1,5 dag school ipv 5.
Ze kan het toch gewoon even afwachten en aankijken per dag?
Die kinderen missen nu toch zo veel, leerstof maar ook het samen zijn met klasgenoten.
pi_219766817
Masha van Beautygloss ook lekker met haar leerplichtige kind op vakantie. Snap best dat ze lekker gebruik willen maken van dat huis in Florida. Maar ze zitten er al een paar weken.
pi_219766821
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 08:58 schreef MissBaksel het volgende:
Ik vind dat AM nogal laconiek reageert op het feit dat de boodschappen niet komen. Maar misschien probeert ze het opnieuw voor morgen of vrijdag.
Ze zal zelf eens naar de winkel moeten, staat niet in de planner.
pi_219766825
AM is dus inderdaad van plan een workshop zuurdesem te geven 🫣
pi_219766830
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 09:03 schreef QuintyQ het volgende:
Masha van Beautygloss ook lekker met haar leerplichtige kind op vakantie. Snap best dat ze lekker gebruik willen maken van dat huis in Florida. Maar ze zitten er al een paar weken.
Sinds de kerstvakantie. Prima, maar die is sinds maandag voorbij. En ze lijken nog geen plannen te hebben naar huis te gaan.
pi_219766831
Ik vind het ook weer niet slim van Dbm om dit dan te posten, kan ze vanmiddag weer een reactie plaatsen over alle Gerda,s die er iets van vinden.
Zeg dan gewoon niets
pi_219766842
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 09:05 schreef Mola_Mola het volgende:

[..]
Sinds de kerstvakantie. Prima, maar die is sinds maandag voorbij. En ze lijken nog geen plannen te hebben naar huis te gaan.
Kunnen ze überhaupt terug ivm Schiphol?
Vriendin van mijn dochter kan ook al dagen niet terug vanwege geannuleerde vluchten.
pi_219766897
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 09:05 schreef Henrike het volgende:
Ik vind het ook weer niet slim van Dbm om dit dan te posten, kan ze vanmiddag weer een reactie plaatsen over alle Gerda,s die er iets van vinden.
Zeg dan gewoon niets
Maar ondertussen wel zeggen dat hij in groep 4 zit en dat het wel belangrijk is dat hij zn werkjes afheeft 🤔. Dat wordt hard doorwerken voor hem
pi_219766909

[ Bericht 66% gewijzigd door Lalaland79 op 07-01-2026 09:16:06 (Dubbel ) ]
pi_219766921
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 00:02 schreef Zomerzonnetjw het volgende:

[..]
Niet het grote feest dat ze aangekondigd had. Ook 0 familie erbij. Alleen ma Walk vooraf voor de hand en spandiensten (en kinderen brengen).
Ma Walk zie ik ook niet.
Ik wil blijven.
pi_219766930
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 09:04 schreef Muisjeruisje het volgende:
AM is dus inderdaad van plan een workshop zuurdesem te geven 🫣
Prima toch! Als ze manieren zoekt waarop die kinderen niet in beeld hoeven, dan juich ik dat toe (misschien tegen beter weten in, maar je weet nooit)!

Ze heeft wel een vieze oven, dat had ik niet verwacht, haha. Ze zal wel flink geëxperimenteerd hebben in de vakantie ;)
  woensdag 7 januari 2026 @ 09:20:41 #230
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_219766935
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 09:06 schreef Henrike het volgende:

[..]
Kunnen ze überhaupt terug ivm Schiphol?
Vriendin van mijn dochter kan ook al dagen niet terug vanwege geannuleerde vluchten.
Zoals ik het lees zouden vrienden al wel terug gaan maar zijn zij nog gepland daar.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_219766936
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 09:12 schreef Lalaland79 het volgende:

[..]
Maar ondertussen wel zeggen dat hij in groep 4 zit en dat het wel belangrijk is dat hij zn werkjes afheeft 🤔. Dat wordt hard doorwerken voor hem
Dat school ermee akkoord gaat...
pi_219766949
quote:
17s.gif Op woensdag 7 januari 2026 09:20 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Zoals ik het lees zouden vrienden al wel terug gaan maar zijn zij nog gepland daar.
Ok ja dat vind ik dan wel bijzonder.
Moet wel zeggen dat ik ook wel een keer een vliegreis een dag later heb gepland, scheelde ons in totaal bijna 1000 euro( heel gezin) onze kinderen misten toen 1 dag school.
Was ook echt 1 keer, niet dat we dat jaarlijks zo deden.
pi_219766966
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 09:04 schreef Henrike het volgende:

[..]
Ze zal zelf eens naar de winkel moeten, staat niet in de planner.
Nee ha ha! Daar zit nu een gat. Benieuwd hoe ze dat gaat opvullen. 🤪
pi_219767007
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 09:20 schreef Henrike het volgende:

[..]
Dat school ermee akkoord gaat...
De manier waarop ze het zegt, komt op mij over of ze de kinderen nu even op school gedumpt heeft en de meester/juf even oppas mag spelen zodat zij kan 'sporten'. Daarna haalt ze ze weer en morgen en vrijdag blijven ze thuis. De sneeuw van maandag begrijp ik dat ze terugging, maar wat ze nu uitkraamt is echt niet best.
  woensdag 7 januari 2026 @ 09:34:22 #235
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_219767043
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 09:20 schreef Shuri het volgende:

[..]

Ze heeft wel een vieze oven, dat had ik niet verwacht, haha. Ze zal wel flink geëxperimenteerd hebben in de vakantie ;)
Ja in de jaarplanner die een maandplanner en dagplanner of weekplanner is/wordt hoe je het ook doet, maar in ieder geval, ze heeft het nog niet hoeven afvinken dus doet ze het niet.
Het uitgangspunt is niet of iets vies is, het uitgangspunt is of het in de planner staat.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_219767046
Mascha heeft het aangevraagd op school en is goedgekeurd..
  woensdag 7 januari 2026 @ 09:36:25 #237
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_219767062
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 09:34 schreef Loveischocolala het volgende:
Komt nu qua weer wel echt heel lekker uit dan! Ik zou ook wel in de zon willen zitten.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_219767140
Mijn kinderen zijn ook thuis!
School van oudste 2 is dicht en school van jongste is 8km rijden maar hier strooien ze matig dus veiligheid voorop zei school 👍 ik maak me dan ook geen zorgen over zijn werkjes in groep 6 🤣 hij is normaal altijd aanwezig dus achterlopen zal meevallen als hij 2 of 3 daagjes sneeuw vrij heeft
pi_219767172
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 09:02 schreef Henrike het volgende:

[..]
Ja echt hè, ik begrijp niet dat je nu al kunt zeggen : ik haal ze vanmiddag eerder op.
Als het dan begint te sneeuwen is het toch niet zo dat de wegen in een half uur onbegaanbaar zijn? Ze spreken over 5 tot 10 cm. In Oostenrijk valt er soms in paar uur tijd ik weet niet hoeveel.
Die kinderen missen nu toch zo veel, leerstof maar ook het samen zijn met klasgenoten.
Ik begrijp deze reactie omdat DBM altijd een excuus heeft om haar kind thuis te houden.

Hier is ons kind nu ook thuis.
Vanochtend is er een kind naar zijn werk gebracht (normaal 15 minuten rijden en nog heen ook 15/20min) om half 8 en dat ging super.
Die terugweg helaas niet. Het begon te sneeuwen en we kwamen vast te staan. Weg was binnen een half uur onbegaanbaar. (Totale stand van zaken waren we een uur later thuis op een rit van 15min)
Geen haar op mijn hoofd die nog een keer de weg op gaat voor kind naar basisschool wat ook normaal 10 minuten rijden is. En dan om half 1 nog een keer.
We wonen in een dorp met beperkte gladheid bestrijding. Als je op de grotere wegen kan komen gaat t normaal maar nu ook niet.
(Gister overigens ook twee x dwars gestaan….. ben der even klaar mee met t rijden) 😅

Maar nogmaals. De reactie komt voort uit hoe makkelijk zij er altijd over denkt en praat.
pi_219767219
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2026 08:54 schreef Henrike het volgende:

[..]
Ja idd, alsof zij zich druk moet maken over hoe de leerkrachten op school komen.
Ze baalt gewoon dat ze ze moet brengen.
En als ik zie dat er best een pak sneeuw ligt bij haar kan ik me voorstellen dat het een hele onderneming is.
Ze zal met de slee moeten ivm de 2 jongens maar goed , lekker dik inpakken en er het beste van maken.
De dagen hiervoor zaten de jongste 2 ook op de slee/Z liep in de sneeuw, en dat keken ze wel leuk te vinden.
Maar ze praat zoals gewoonlijk weer vanuit haar eigen onvrede over school en dat ze weer 2x op pad moet.

Als ze vrij waren geweest had ze ongetwijfeld ook ergens heen gegaan met de ongeleide projectielen.
Nu ook weer, de 2 jongens die staan op tafel en zij filmt.
pi_219767263
Hier vandaag ook de school dicht en snap ik, sneeuwt veel en harde wind.
pi_219767287
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 09:34 schreef Loveischocolala het volgende:
Ja bijzonder vind ik dat toch..

M'n schoonzus en haar man lukte dat ook altijd. Staat in de schoolgids dat vrij vragen daar niet voor bedoeld is, maar wel elke vakantie 1 tot 2 dagen eerder weg gaan.
Die kinderen hebben nog nooit koningsdag gevierd op school omdat ze op donderdag al weg gaan.

Weet wel dat ik ga zeiken dus (als zij het jaren mogen, dan mag ik het ook 🤷‍♀️)
pi_219767314
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 08:47 schreef Muisjeruisje het volgende:
Z zit dus op een andere school dan de tweeling en J? Nou dat is dan weer positief nieuws op zich.
pi_219767377
quote:

[..]
Nou ik snap het echt hoor. Hier zijn de scholen dicht (VO geeft vandaag en morgen in ieder geval) online lessen. Het blijft sneeuwen, het waait dus het zicht is slecht.

Staat nu toch gewoon even helemaal los van leerplicht en haar eerdere ziekmeldingen?
pi_219767388
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 09:29 schreef papierentas het volgende:

[..]
De manier waarop ze het zegt, komt op mij over of ze de kinderen nu even op school gedumpt heeft en de meester/juf even oppas mag spelen zodat zij kan 'sporten'. Daarna haalt ze ze weer en morgen en vrijdag blijven ze thuis. De sneeuw van maandag begrijp ik dat ze terugging, maar wat ze nu uitkraamt is echt niet best.
Inderdaad sporten tussen aanhalingstekens want hoe vaak gaat ze nou echt sporten?

Minder vaak dan ze naar de HAP en de spoed gaat
pi_219767397
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 10:08 schreef AccurateAllegiance het volgende:

[..]
Z zit dus op een andere school dan de tweeling en J? Nou dat is dan weer positief nieuws op zich.
Z heeft een grote ontwikkelingsachterstand.
pi_219767415
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 10:15 schreef Arrie1995 het volgende:

[..]
Z heeft een grote ontwikkelingsachterstand.
Ja, dat wist ik, maar ik ben blij om te zien dat ze er nu (noodgedwongen waarschijnlijk) toch wat mee moet of heeft gedaan. Ik had de indruk dat ze het nogal bagatelliseerde.
pi_219767416
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 08:23 schreef Babbelaertje het volgende:

[..]
Wahahaha dit is echt de perfecte omschrijving
pi_219767419
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 10:08 schreef AccurateAllegiance het volgende:

[..]
Ja, hij gaat naar een speciale peuterspeelzaal meen ik
pi_219767424
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 09:25 schreef MissBaksel het volgende:

[..]
Nee ha ha! Daar zit nu een gat. Benieuwd hoe ze dat gaat opvullen. 🤪
Ze schrijft dat ze ivm de feestdagen extra in huis haalde ivm eventuele onverwachte meeëters en dat nu gaat opeten, ergo helaas geen/weinig meeëters gehad. Nu komt appie zondag. Echte winkels doet ze niet aan.
pi_219767433
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 10:14 schreef AccurateAllegiance het volgende:

[..]
Inderdaad sporten tussen aanhalingstekens want hoe vaak gaat ze nou echt sporten?

Minder vaak dan ze naar de HAP en de spoed gaat
Geen 5x per week, eerder 1x per 5 weken🤣
pi_219767436
quote:

[..]
Ze heeft te veel tijd om zich druk te maken over dit soort dingen.

Even los van het feit dat ik het vandaag wel snap. Maar DBM is echt van de categorie 'zou opknappen van wat dagbesteding'.
pi_219767451
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 10:18 schreef Rimboequeen het volgende:

[..]
Geen 5x per week, eerder 1x per 5 weken🤣
Nou dat is precies die wedstrijd over vijf weken, hoeft ze alleen daarheen.
pi_219767473
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 10:16 schreef Fleurtjebellefleur het volgende:

[..]
Wahahaha dit is echt de perfecte omschrijving
Ze is met haar echte broertje net zo klef. Als ze maar niet in de war raakt.
  Moderator woensdag 7 januari 2026 @ 10:30:31 #255
184769 crew  Deisyy
pi_219767593
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 10:20 schreef Raradefayee het volgende:

[..]
Ze is met haar echte broertje net zo klef. Als ze maar niet in de war raakt.
Doe even normaal.
pi_219767604
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 10:30 schreef Deisyy het volgende:

[..]
Doe even normaal.
Was een grapje he.
pi_219767617
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 10:16 schreef AccurateAllegiance het volgende:

[..]
Ja, dat wist ik, maar ik ben blij om te zien dat ze er nu (noodgedwongen waarschijnlijk) toch wat mee moet of heeft gedaan. Ik had de indruk dat ze het nogal bagatelliseerde.
Alweer een tijdje, gelukkig. De eerdere klaagzangen over het feit dat ze nu naar 2 scholen moest niet meegekregen? 😁
  Moderator woensdag 7 januari 2026 @ 10:34:26 #258
184769 crew  Deisyy
pi_219767631
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 10:31 schreef Raradefayee het volgende:

[..]
Was een grapje he.
Incest suggereren, hilarisch.
pi_219767664
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 10:33 schreef Huisopdehoek het volgende:

[..]
Alweer een tijdje, gelukkig. De eerdere klaagzangen over het feit dat ze nu naar 2 scholen moest niet meegekregen? 😁
Vooral de klaagzang over dat iedereen zo moeilijk deed en dat het allemaal wel meeviel, daarna ben ik uitgetuned.
Jullie vertellen me ook niks ;)
pi_219767667
En AM infantiel over haar broodbeleg ‘ze is nog niet helemaal wakker’

En ook knap: buiten blokken hout pakken en 3 minuten later een post met een volop brandende open haard ‘die ze wat dicht moesten zetten want het ging wel erg hard’
welk filmpje zal gerecycled zijn?

Misschien kan MG daar een workshop over geven!
pi_219767695
Ik vind het juist leuk dat dbm haar zoon lekker laat kiezen wat hij wilt. Weet je hoeveel ouders dit verbieden? Heerlijk dat ze dat doet.

Bij AM was wel weer heel snel duidelijk dat er iets achter het desembrood bakken zit.
pi_219767707
Wij kregen toevallig een bericht van school vanmorgen dat we bij code oranje zelf mogen beslissen of we het veilig vinden om de kinderen naar school te laten gaan. De wegen zijn hier echt goed schoon, dus ik zie niet in waarom je je kind niet zou brengen en wij wonen dichtbij, woon je verder weg kan ik t begrijpen. Ik begrijp alleen niet dat DBM nu al zegt dat ze de kinderen sowieso vrijdag thuis houdt, verwachten ze in Friesland nog een sneeuwstorm?

Onze oudste zit ook in groep 4 en ik zou me bij hem wel zorgen gaan maken over achterlopen als hij zo vaak niet naar school zou gaan (geen enkel kind is hetzelfde I know).
pi_219767713
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 10:41 schreef SophiaLoren het volgende:
Ik vind het juist leuk dat dbm haar zoon lekker laat kiezen wat hij wilt. Weet je hoeveel ouders dit verbieden? Heerlijk dat ze dat doet.

Bij AM was wel weer heel snel duidelijk dat er iets achter het desembrood bakken zit.
AM doet niks zonder (verborgen) agenda
pi_219767805
AM haar leven is nu zuurdesem bakken ofzo? Jeetje wat een obsessie ineens.
pi_219767814
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 10:17 schreef Rimboequeen het volgende:

[..]
Ze schrijft dat ze ivm de feestdagen extra in huis haalde ivm eventuele onverwachte meeëters en dat nu gaat opeten, ergo helaas geen/weinig meeëters gehad. Nu komt appie zondag. Echte winkels doet ze niet aan.
Ja daar komt natuurlijk veel familie aanlopen die allemaal meeeten. Dat familie dan alleen haar eigen gezin is snappen wij wel
pi_219767887
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2026 10:54 schreef ZombieQueen het volgende:
AM haar leven is nu zuurdesem bakken ofzo? Jeetje wat een obsessie ineens.
En een workshop willen organiseren terwijl ze het zelf nog aan het leren is.
Ik zou denken dat er eerst zelf een moet volgen?
pi_219767910
Uden is echt wel een groot dorp/stad. Meer dan 40 000 inwoners. De meeste mensen kennen hier MW niet hoor. Het is niet dat ze hier een beroemdheid is haha. Giel de Winter is veel bekender maar ook die wordt niet nagekeken of nagewezen. Of het ligt aan mij dat ik heel nuchter ben over die mensen, en mensen in mijn omgeving ook😅. Uden is the place to be onzichtbaar
pi_219767924
quote:
88s.gif Op woensdag 7 januari 2026 11:04 schreef Harper het volgende:

[..]
En een workshop willen organiseren terwijl ze het zelf nog aan het leren is.
Ik zou denken dat er eerst zelf een moet volgen?
Ja maar wie wil er nu niet een workshop samen met hun heilige idool AM? De volgmoekes staan daarvoor in de rij. Ik denk dat ze meer 'workshops' gaat doen, ze moet wel relevant blijven en er moet geld binnen blijven komen.
pi_219767998
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2026 10:55 schreef Earring het volgende:

[..]
Ja daar komt natuurlijk veel familie aanlopen die allemaal meeeten. Dat familie dan alleen haar eigen gezin is snappen wij wel
Zoete inval daar met buren, vrienden en familie. Daar heb je behoorlijk wat extra boodschappen voor nodig.... 🙄
pi_219768018
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2026 10:43 schreef Dievanhiernaast het volgende:
Wij kregen toevallig een bericht van school vanmorgen dat we bij code oranje zelf mogen beslissen of we het veilig vinden om de kinderen naar school te laten gaan. De wegen zijn hier echt goed schoon, dus ik zie niet in waarom je je kind niet zou brengen en wij wonen dichtbij, woon je verder weg kan ik t begrijpen. Ik begrijp alleen niet dat DBM nu al zegt dat ze de kinderen sowieso vrijdag thuis houdt, verwachten ze in Friesland nog een sneeuwstorm?

Onze oudste zit ook in groep 4 en ik zou me bij hem wel zorgen gaan maken over achterlopen als hij zo vaak niet naar school zou gaan (geen enkel kind is hetzelfde I know).
Die sneeuwstorm wordt ook verwacht daar. In het noorden.
pi_219768047
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 11:16 schreef Overrozen14 het volgende:

[..]
Die is hier al🙃
Ik wil blijven.
pi_219768094
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 11:19 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Die is hier al🙃
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 11:16 schreef Overrozen14 het volgende:

[..]
Ik dacht dat het na morgen weer mee zou vallen. Maar dan heb ik niks gezegd.
pi_219768124
Hahahaha ik moet echt lachen om alle reacties op verlegen Wolfje..

Nog even terug naar MW haar post over 'na 20 jaar eindelijk samen'. Zij is toch nog maar 32? Alsof ze op haar 12e al fantaseerde over een relatie met Wolfje (die er toen misschien nog uitzag of had hij een luier om) maar dat niet mogelijk was. Zo overdreven altijd.
En volgens mij zei MW altijd dat juist Koen de 'verboden liefde' was, omdat ze nog minderjarig was, hij de trainer van haar broertje.. maar altijd smoorverliefd op hem was. Ze spreekt haarzelf meermaals tegen. Al heeft ze daar misschien door haar maximale alcoholgebruik geen actieve herinneringen meer aan.
pi_219768166
Volgens mij bedoelt Mw gewoon dat ze Tim al 20 jaar kent. Ze zegt niet dat ze 20 jaar op hem gewacht heeft ofzo.
pi_219768284
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 11:31 schreef slowie het volgende:
Volgens mij bedoelt Mw gewoon dat ze Tim al 20 jaar kent. Ze zegt niet dat ze 20 jaar op hem gewacht heeft ofzo.
Ze suggereert er wel mee dat ze al 20 jaar een crush had.
  Moderator / Colorchick woensdag 7 januari 2026 @ 11:44:56 #276
382129 crew  Donna
pi_219768308
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2026 11:24 schreef Dievanhiernaast het volgende:

[..]
[..]
Ik dacht dat het na morgen weer mee zou vallen. Maar dan heb ik niks gezegd.
Vrijdag gaat het hier nog een keer los schijnt.
pi_219768435
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 11:27 schreef Nieuwnestje het volgende:
Hahahaha ik moet echt lachen om alle reacties op verlegen Wolfje..

Nog even terug naar MW haar post over 'na 20 jaar eindelijk samen'. Zij is toch nog maar 32? Alsof ze op haar 12e al fantaseerde over een relatie met Wolfje (die er toen misschien nog uitzag of had hij een luier om) maar dat niet mogelijk was. Zo overdreven altijd.
En volgens mij zei MW altijd dat juist Koen de 'verboden liefde' was, omdat ze nog minderjarig was, hij de trainer van haar broertje.. maar altijd smoorverliefd op hem was. Ze spreekt haarzelf meermaals tegen. Al heeft ze daar misschien door haar maximale alcoholgebruik geen actieve herinneringen meer aan.
Ik dacht niet dat ze had gezegd 'na 20j eindelijk samen', maar meer 'we kennen elkaar 20j en nu(of 1,5j geleden🙈) is de vonk overgeslagen' ofzo.

Ik heb die verboden liefde voor Koen nooit zo begrepen, zoveel schelen zij niet qua leeftijd toch?
pi_219768443
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 11:44 schreef Donna het volgende:

[..]
Ik sta op het punt van bevallen, ben er wel een beetje klaar mee 😂
Misschien dat ik daarom in mijn hoofd al had bedacht dat het wel snel voorbij zou zijn🙈
pi_219768488
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2026 11:55 schreef Dievanhiernaast het volgende:

[..]
Ik dacht niet dat ze had gezegd 'na 20j eindelijk samen', maar meer 'we kennen elkaar 20j en nu(of 1,5j geleden🙈) is de vonk overgeslagen' ofzo.

Ik heb die verboden liefde voor Koen nooit zo begrepen, zoveel schelen zij niet qua leeftijd toch?
Volgens mij schelen zij 4 jaar. 14/18 is dan wel een groot verschil op die leeftijd.
pi_219768585
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2026 11:56 schreef Dievanhiernaast het volgende:

[..]
Misschien dat ik daarom in mijn hoofd al had bedacht dat het wel snel voorbij zou zijn🙈
Alvast een voorspoedige bevalling!
pi_219768726
quote:

[..]
Eind februari begin maart 2005 lag er 30cm sneeuw en ik was net bevallen in het ziekenhuis en zat ingesneeuwd. (Gelukkig in het ziekenhuis 🤭)
pi_219768728
AM gaat straks met de kinderen op de slee naar de winkel voor weer nieuw meel voor haar brood, en verse producten.

Maar ik lees en hoor op verschillende plekken dat de bevoorrading spaak loopt.

Misschien hebben ze nog restjes ‘stamppotkwak’ in de vriezer..

[ Bericht 1% gewijzigd door Huisopdehoek op 07-01-2026 12:41:59 ]
  woensdag 7 januari 2026 @ 12:25:43 #283
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_219768738
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 11:42 schreef Nieuwnestje het volgende:

[..]
Ze suggereert er wel mee dat ze al 20 jaar een crush had.
ze schreef:
"Na 20 jaar nog niet uitgepraat met deze".

Waar precies suggereert dat een crush?
KuikenGuppy
pi_219768781
quote:

[..]
Spannend! Succes!
Ik wil blijven.
pi_219768784
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2026 12:24 schreef Huisopdehoek het volgende:
AM gaat straks Mercedes kinderen op de slee narcose winkel voor weer nieuw meel voor haar brood, en verse producten.

Er zit sneeuw op je autocorrect 😂
pi_219768789
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2026 12:25 schreef Burdie het volgende:

[..]
ze schreef:

Heeft ze al die twintig jaar met 'm gepraat dan? Structureel?
pi_219768801
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2026 12:25 schreef Burdie het volgende:

[..]
ze schreef:

Het suggereert wel dat ze 20 jaar contact hebben gehouden. Anders had ze wel ‘20 jaar later’ geschreven.

Maar wat ik eerder ook al schreef, wat voor gesprekken voerde zij toen ze 12 was?
Ik wil blijven.
pi_219768805
quote:
AM gaat straks Mercedes kinderen op de slee narcose winkel voor weer nieuw meel voor haar brood, en verse producten.

hahaha wat zeg je? _O-
pi_219768868
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 11:44 schreef Donna het volgende:

[..]
Als ik buienradar moet geloven hier ook. Mijn man heeft vriendenweekend, hoop wel dat dat doorgaat want kijk uit naar de rust >:)

Nu zonder gekheid, als het te gevaarlijk is heb ik uiteraard liever dat hij thuis blijft.
pi_219768887
quote:

Maar ik lees en hoor op verschillende plekken dat de bevoorrading spaak loopt.

Misschien hebben ze nog restjes ‘stamppotkwak’ in de vriezer..
Wat zeg jij nou? :')
pi_219768914
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 12:30 schreef AccurateAllegiance het volgende:

[..]
Er zit sneeuw op je autocorrect 😂
Haha, terwijl hier amper wat ligt..
pi_219768919
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 12:39 schreef Mirp het volgende:

[..]
Wat zeg jij nou? :')
Gecorrigeerd! 🤪
pi_219768940
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 12:42 schreef Huisopdehoek het volgende:

[..]
Haha, terwijl hier amper wat ligt..
Wij kunnen niet eens meer uit ons raam kijken 🙈 Is dichtgesneeuwd 😅
pi_219768946
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 12:43 schreef Huisopdehoek het volgende:

[..]
Gecorrigeerd! 🤪
8-)
pi_219768997
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 10:16 schreef AccurateAllegiance het volgende:

[..]
Heel serieus neemt ze het nog niet, want het advies was een medisch kinderdagverblijf, maar dat vond ze te ver weg en te moeilijk. Nu gaat hij een paar uur per week naar een ontwikkelgroep oid, maar dat is lang niet zo intensief als een medisch kinderdagverblijf.

Kan er best boos om worden. Mijn zoontje heeft ook een ontwikkelingsachterstand en kon al vrij vroeg naar een medisch kinderdagverblijf. Dit heeft hem zó goed gedaan. Hij krijgt nu precies wat hij nodig heeft en gaat hard vooruit. Naar mijn idee belemmert HVK Z. zijn ontwikkeling en dat vind ik heel kwalijk.
pi_219769081
Dat feestje bij MW was vast gezellig maar ik vond het niet een plek waar kinderen tussen horen te lopen. Maar goed. MW was blij.
pi_219769119
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 12:32 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Het suggereert wel dat ze 20 jaar contact hebben gehouden. Anders had ze wel ‘20 jaar later’ geschreven.

Maar wat ik eerder ook al schreef, wat voor gesprekken voerde zij toen ze 12 was?
Toen had ze vast ook al maximaal diepgaande gesprekken.

Voetbalde hij en Koen ook niet samen? Dus idd best grote kans dat ze elkaar al die tijd gewoon gezien en gesproken hebben.
pi_219769224
quote:
1s.gif Op woensdag 7 januari 2026 13:09 schreef Dievanhiernaast het volgende:

[..]
Toen had ze vast ook al maximaal diepgaande gesprekken.

Voetbalde hij en Koen ook niet samen? Dus idd best grote kans dat ze elkaar al die tijd gewoon gezien en gesproken hebben.
Benieuwd of dat veel verder is gegaan dan ‘koud he? Mooie goal! Ga je nog naar het dorpsfeest? Biertje?’
pi_219769418
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 09:29 schreef papierentas het volgende:

[..]
Nou dat bedacht ik me ook net.
Ja weet je, ik denk dat ze haar kinderen echt tekort doet met deze acties. Zij roept altijd zo hard dat ze het beste wil voor ze.
Het beste is in mijn ogen dat je ze gewoon mee laat draaien in hoe school het heeft geregeld.
Met dat steeds thuishouden maak je dat ze een uitzondering zijn.
Ik vind dat niet gezond( bij echt ziek is dat natuurlijk een ander verhaal)
  Moderator woensdag 7 januari 2026 @ 13:46:58 #300
184769 crew  Deisyy
pi_219769455
quote:
17s.gif Op woensdag 7 januari 2026 13:04 schreef Hocuspocus2 het volgende:
Dat feestje bij MW was vast gezellig maar ik vond het niet een plek waar kinderen tussen horen te lopen. Maar goed. MW was blij.
En de kinderen zagen er ook blij uit.
pi_219769478
quote:
0s.gif Op woensdag 7 januari 2026 10:13 schreef SterreKaatje het volgende:

[..]
Nou ik snap het echt hoor. Hier zijn de scholen dicht (VO geeft vandaag en morgen in ieder geval) online lessen. Het blijft sneeuwen, het waait dus het zicht is slecht.

Staat nu toch gewoon even helemaal los van leerplicht en haar eerdere ziekmeldingen?
ik denk daar wel iets anders over.
Vooral in het geval van Dbm.
Ze wil gewoon dat de kinderen thuis zijn dat is bekend.
En dan vanmorgen om 08;30 brengen en om 11;00 ophalen, school gewoon gebruikt als oppas, dan had je ze voor die 2,5 uur ook niet moeten brengen.
En zeker, als het niet te doen is en het is echt bar en boos dan houd je ze thuis als je de weg niet op durft.
Maar op dinsdag al roepen dat je donderdag en vrijdag ook niet richting school gaat vind ik vreemd.
In Nederland zitten ze er best vaak naast wat weer betreft, bekijk het gewoon per dag.
Maar goed dat is wat ik er van vind en als een ander daar anders over denkt is dat ook prima.

[ Bericht 0% gewijzigd door Henrike op 07-01-2026 14:00:27 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')